www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 12:06:57

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1775 1776 1777 1778 1779 [1780] 1781 1782 1783 1784 1785 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13132667 alkalommal)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9434 Dátum: 2006 November 03, 20:13:47 »

Üdvw!
ezt ,hogy lehet meg állapítani (AS41,német,mexiko) rávan írva ,ha igen akkor hol?
előre is köszi
igen, bele van ütve.
azt hiszem aláfekve látszik is, de nem tudom merre kell keresni..
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9433 Dátum: 2006 November 03, 19:51:17 »

Nem, német AS41-es a blokk, mint azt megtudtam most, 10-es hengerfej csavarokkal.
Üdvw!
ezt ,hogy lehet meg állapítani (AS41,német,mexiko) rávan írva ,ha igen akkor hol?
előre is köszi

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9432 Dátum: 2006 November 03, 18:32:01 »

és ahogy forgatod a szellőzető ventit hirtelen a másikon lesz áram és az egyiken nem  Wink
a venti forgott. legalábbis valami szívta be a levegőt.
vagy az másik venti volt akkor?

mindenesetre a pumpa nem működött. át sem tudtuk fújni. vagy az normális?  Roll Eyes
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #9431 Dátum: 2006 November 03, 18:29:35 »

ha bekapcsoltuk, az odamenő két vezetékből az egyiken volt csak áram, a másikon nem.

és ahogy forgatod a szellőzető ventit hirtelen a másikon lesz áram és az egyiken nem  Wink

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9430 Dátum: 2006 November 03, 18:27:44 »

Az Eberspaecher AC pumpa csak a kályhával együtt működik. A kályháról kijön egy vezérlő jel (pontosabban két drót) és azt kell rákötni. Ezen két dróton nem folyamatos áram folyik, hanem a polaritás folyamatosan felcserélődik, ez adja az ütemet a pumpának.
Ennek folyománya:
-ha sima áramot adsz a pumpának, akkor nem működik (ez üzemszerű)
-normál kisnyomású AC-t nem tudsz a rendszerbe kötni
-ez a biztonsági korlát is -> ha leáll a venti, leáll a benzinpumpa -> leáll az égés
-ezzel szabályozza a fűtés erősségét is
ha bekapcsoltuk, az odamenő két vezetékből az egyiken volt csak áram, a másikon nem.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #9429 Dátum: 2006 November 03, 18:18:04 »

Typ117-tel levésőztük a busz aljáról a páncélt... ott lapult alatta a kis kályha egy szar AC-val. nincs valakinek ilyen AC-ja(eibenspracher), bármiilyen más elektronyos AC-val helyetesíthető ???

Az Eberspaecher AC pumpa csak a kályhával együtt működik. A kályháról kijön egy vezérlő jel (pontosabban két drót) és azt kell rákötni. Ezen két dróton nem folyamatos áram folyik, hanem a polaritás folyamatosan felcserélődik, ez adja az ütemet a pumpának.
Ennek folyománya:
-ha sima áramot adsz a pumpának, akkor nem működik (ez üzemszerű)
-normál kisnyomású AC-t nem tudsz a rendszerbe kötni
-ez a biztonsági korlát is -> ha leáll a venti, leáll a benzinpumpa -> leáll az égés
-ezzel szabályozza a fűtés erősségét is

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9428 Dátum: 2006 November 03, 14:00:17 »

Typ117-tel levésőztük a busz aljáról a páncélt... ott lapult alatta a kis kályha egy szar AC-val. nincs valakinek ilyen AC-ja(eibenspracher), bármiilyen más elektronyos AC-val helyetesíthető ???
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 03, 14:01:49 írta Qzma »

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #9427 Dátum: 2006 November 03, 11:03:45 »

4*130
4,5 iletve 5,5 
et24


kösz szépen

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #9426 Dátum: 2006 November 03, 10:28:40 »

off sorry

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #9425 Dátum: 2006 November 03, 10:27:14 »

nekem is van egy jeladóm+újmüszer 10e

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #9424 Dátum: 2006 November 03, 10:26:20 »

EUR 30 - postakoltseggel egyutt.

Szepesen van fent 6e Ft-ért vadiuj VDO
matchbox
« Hozzászólás #9423 Dátum: 2006 November 03, 08:37:17 »

kell venni egy T elosztót (8ezer kábé)

mennyiért vetted a gombát ? nekem is kéne... meg hőfokmérős nívópálca is  Wink
EUR 30 - postakoltseggel egyutt.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9422 Dátum: 2006 November 03, 08:28:46 »

Sziasztok!
Megjott az e-bayes olajnyomasmero-gombam. Az olajnyomas ugy tunik rendben van:
1100-on ca. 2,5 bar
2000-es fordszamon 3,0-3,5 bar kozott
3000 1/min-nel meg olyan 4,0 korul imbolygott a muszer
Urom az oromben, hogy nem mukodik a 0,3 bar alatti visszajelzo lampacska jeladoja (nincs kontakt-hiba). Esetleg van vmi trukk ennek orvoslasara (a cseren kivul)?
 Smiley

kell venni egy T elosztót (8ezer kábé)

mennyiért vetted a gombát ? nekem is kéne... meg hőfokmérős nívópálca is  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #9421 Dátum: 2006 November 02, 22:34:55 »

Na jó az a másik.
Egyébként azt melyik motorokra rakták? 

AB

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #9420 Dátum: 2006 November 02, 21:59:16 »

Urom az oromben, hogy nem mukodik a 0,3 bar alatti visszajelzo lampacska jeladoja (nincs kontakt-hiba). Esetleg van vmi trukk ennek orvoslasara (a cseren kivul)?
 Smiley

T eloszto?

 Grin

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
matchbox
« Hozzászólás #9419 Dátum: 2006 November 02, 21:01:23 »

Sziasztok!
Megjott az e-bayes olajnyomasmero-gombam. Az olajnyomas ugy tunik rendben van:
1100-on ca. 2,5 bar
2000-es fordszamon 3,0-3,5 bar kozott
3000 1/min-nel meg olyan 4,0 korul imbolygott a muszer
Urom az oromben, hogy nem mukodik a 0,3 bar alatti visszajelzo lampacska jeladoja (nincs kontakt-hiba). Esetleg van vmi trukk ennek orvoslasara (a cseren kivul)?
 Smiley
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #9418 Dátum: 2006 November 02, 20:10:00 »

csao!

A kis BRM felninek/a négy küllős/ milyen az osztóköre és egyéb méretei?
Előre is kösz
4*130
4,5 iletve 5,5 
et24

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
« Hozzászólás #9417 Dátum: 2006 November 02, 19:17:39 »


A dupla vákumdob hátsó fele alapjáraton szabályoz. Visszahúz nulla fokra.
Na jó az a másik.
Egyébként azt melyik motorokra rakták? 
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9416 Dátum: 2006 November 02, 19:11:58 »

Statikus állításkor (álló motor próbalámpa, stb) tök mindegy hogy fent van-e a vákuumcső mivel nincs vákuum  a dob alaphelyzetben van.
Stroboszkópos állításnál mikor alapjáraton jár a motor a vákuumdobnak illik alaphelyzetben lennie.
Ha nincs alaphelyzetben akkor az attól lehet hogy az alapjárati rendszert megkerülve a fojtószelepen kapja az alapjárati keveréket is, ekkor lehet ott vákuum ha nem is jelentős.
EZ alól a külön alapjárati rendszerrel nem rendelkező (asszem 28-asok egyes tipusai) karbik a kivételek.
Ott van értelme lehúzni a csövet.
Minden más esetben ki kell küszöbölni a rendellenességeket és nem azokhoz állítani valami mást.


A dupla vákumdob hátsó fele alapjáraton szabályoz. Visszahúz nulla fokra.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #9415 Dátum: 2006 November 02, 18:45:08 »

en is ugy tudom, hogy lehuzott vakuumcsövel kell beallitani
Statikus állításkor (álló motor próbalámpa, stb) tök mindegy hogy fent van-e a vákuumcső mivel nincs vákuum  a dob alaphelyzetben van.
Stroboszkópos állításnál mikor alapjáraton jár a motor a vákuumdobnak illik alaphelyzetben lennie.
Ha nincs alaphelyzetben akkor az attól lehet hogy az alapjárati rendszert megkerülve a fojtószelepen kapja az alapjárati keveréket is, ekkor lehet ott vákuum ha nem is jelentős.
EZ alól a külön alapjárati rendszerrel nem rendelkező (asszem 28-asok egyes tipusai) karbik a kivételek.
Ott van értelme lehúzni a csövet.
Minden más esetben ki kell küszöbölni a rendellenességeket és nem azokhoz állítani valami mást.
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #9414 Dátum: 2006 November 02, 17:43:10 »

csao!

A kis BRM felninek/a négy küllős/ milyen az osztóköre és egyéb méretei?
Előre is kösz

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
xoyox
« Hozzászólás #9413 Dátum: 2006 November 02, 17:37:25 »

en is ugy tudom, hogy lehuzott vakuumcsövel kell beallitani
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #9412 Dátum: 2006 November 02, 15:18:49 »

Nem így javasolta a gyár. Nekem van egy táblázatom (valahol) ahol osztófej Bosch szám szerint írja, hogy lehúzott vákumcsővel, vagy rádugottal kell nézni...és nem statikusan természetesen.

Ha statikusan állítjuk, akkor mindegy, hogy hova a cső, le vagy fel.

Ezt a javaslást talán éppen a Dieter Korp féle tanácsadóban olvastam (mondjuk az még 60-as évekbeli cucc - de a Bogár sem új...) Nyilván nem szervizeknek, mondjuk. Vagy ki tudja.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9411 Dátum: 2006 November 02, 15:15:30 »

Ezt a vákumcsöveset nem értem, ha statikusan állítjuk (a gyár emlékeim szerint így javasolta) akkor nem mindegy, hogy fent van-e a cső, vagy nem?

Nem így javasolta a gyár. Nekem van egy táblázatom (valahol) ahol osztófej Bosch szám szerint írja, hogy lehúzott vákumcsővel, vagy rádugottal kell nézni...és nem statikusan természetesen.

Ha statikusan állítjuk, akkor mindegy, hogy hova a cső, le vagy fel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #9410 Dátum: 2006 November 02, 15:11:50 »


Ezt azért változtatták, mert változott az osztófej is. Volt, ahol az ikermembrán visszahúzta felső holtpontra az alapjárati gyújtást. Volt amikor azt mondták, hogy rácsatlakoztatott vákumcsővel kell nulla fokra tenni, volt amikor azt mondták, hogy lehúzott vákumcsővel 7 fokra.

Szerkezeti változás, ami előgyújtás változtatást indokolt volna, nem volt.

Ezt a vákumcsöveset nem értem, ha statikusan állítjuk (a gyár emlékeim szerint így javasolta) akkor nem mindegy, hogy fent van-e a cső, vagy nem?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #9409 Dátum: 2006 November 02, 15:10:54 »

Talán a vezérműtengelyt variálták meg a himbákat.
Neked is 1.2-esed van nem?

Aha. Ráadásul nálam a tárcsán csak az FHP -t jelölték. Német.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9408 Dátum: 2006 November 02, 15:02:29 »

Az 1,2 -esnek változtatgatták az előgyújtását 5 (vagy 0?) foktól 10 -ig, viszont ez szerintem konstrukciós változtatással nem járt. Nem lehet ez az ok?


Ezt azért változtatták, mert változott az osztófej is. Volt, ahol az ikermembrán visszahúzta felső holtpontra az alapjárati gyújtást. Volt amikor azt mondták, hogy rácsatlakoztatott vákumcsővel kell nulla fokra tenni, volt amikor azt mondták, hogy lehúzott vákumcsővel 7 fokra.

Szerkezeti változás, ami előgyújtás változtatást indokolt volna, nem volt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9407 Dátum: 2006 November 02, 15:00:19 »

A Tied is mexikói "D"-s?

Nem, német AS41-es a blokk, mint azt megtudtam most, 10-es hengerfej csavarokkal.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #9406 Dátum: 2006 November 02, 14:51:23 »

Az 1,2 -esnek változtatgatták az előgyújtását 5 (vagy 0?) foktól 10 -ig, viszont ez szerintem konstrukciós változtatással nem járt. Nem lehet ez az ok?
Talán a vezérműtengelyt variálták meg a himbákat.
Neked is 1.2-esed van nem?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #9405 Dátum: 2006 November 02, 14:49:03 »

Érdekes, mert az én 1200-esem is nagyobbra vettem, ott volt jó. kb. 10 fokra.
Nekem is az jutott eszembe, hogy rossz  helyen van a jel?
Az 1,2 -esnek változtatgatták az előgyújtását 5 (vagy 0?) foktól 10 -ig, viszont ez szerintem konstrukciós változtatással nem járt. Nem lehet ez az ok?

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #9404 Dátum: 2006 November 02, 14:45:58 »

Érdekes, mert az én 1200-esem is nagyobbra vettem, ott volt jó. kb. 10 fokra.
Nekem is az jutott eszembe, hogy rossz  helyen van a jel?
A Tied is mexikói "D"-s?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9403 Dátum: 2006 November 02, 14:34:14 »

bekötöttem ma a buszba a hifit.  Cool 6.1 betyáros.

a bogár régi mélynyomoját raktam át a buszba (ülés alá pont befér) de az új láda nem passzol a bogiba... picit nagy, de nagyot is szól  Shocked
estleg cserélném kisebbre  Wink


miaz hogy nem fér be?? hát bent van  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9402 Dátum: 2006 November 02, 14:33:43 »

Na én állítottam statikusan gyújtást, majd megnéztem strobival is és hajszálra stimmelt.
Viszont van egy olyan érzésem mintha a 7,5 fok kevés lenne neki, lehet olyan hogy a tárcsajel nem a helyén van? 
Strobival látszk hogy a vákuum rögtön reagál, a röpsúly is szépen dolgozik, megpörgetve szerintem simán felszalad 30fok fölé az előgyújtás, máramennyire szemmel látom.

Érdekes, mert az én 1200-esem is nagyobbra vettem, ott volt jó. kb. 10 fokra.
Nekem is az jutott eszembe, hogy rossz  helyen van a jel?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #9401 Dátum: 2006 November 02, 14:22:34 »

mármint   kisebbre
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9400 Dátum: 2006 November 02, 14:15:47 »

mármint mélynyomóját...
azt  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
xoyox
« Hozzászólás #9399 Dátum: 2006 November 02, 14:14:05 »

ez a rez kencefice a fekvezetekek es levegötlenitö csavaroknal ajanlatos !
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9398 Dátum: 2006 November 02, 14:09:16 »

bekötöttem ma a buszba a hifit.  Cool 6.1 betyáros.

a bogár régi mélynyomoját raktam át a buszba (ülés alá pont befér) de az új láda nem passzol a bogiba... picit nagy, de nagyot is szól  Shocked
estleg cserélném kisebbre  Wink

« Utoljára szerkesztve: 2006 November 02, 14:23:19 írta Qzma »

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
1303LS
« Hozzászólás #9397 Dátum: 2006 November 02, 12:10:41 »



 Viszont a statikus állítás és a strobis gyakran eléggé eltér, statikusan a 10 fok lesz kb 7-8... Picit nagyobbra kell venni statikusan.
Na én állítottam statikusan gyújtást, majd megnéztem strobival is és hajszálra stimmelt.
Viszont van egy olyan érzésem mintha a 7,5 fok kevés lenne neki, lehet olyan hogy a tárcsajel nem a helyén van? 
Strobival látszk hogy a vákuum rögtön reagál, a röpsúly is szépen dolgozik, megpörgetve szerintem simán felszalad 30fok fölé az előgyújtás, máramennyire szemmel látom.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9396 Dátum: 2006 November 02, 12:10:07 »

Ez a rézpaszta mezei autósboltban kapható? Mire jó még? Smiley

Fékalkatrészek kenésére, pl.
Hőálló, kenést biztosít és korróziógátló.

kapható az autósboltokban, de itt Törökbálinton a KTM üzletben biztos.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #9395 Dátum: 2006 November 02, 12:07:18 »


A gyertyamenet bekenését nem javasolják a hőátadás miatt a "nagy nevek" de én be szoktam kenni rézpasztával. A szorulás meg gyakorta azért van, mert a gyertya túl van húzva, tömítő alátét összenyomódott és az utolsó menet belelóg az égétérbe és kormolódik. Javított gyertyameneteknél meg van, hogy két menetet is belelóg! Aztán a kormot beviszi, szorul.

Elméletileg nem kell más gyújtás a mostani benzinekhez. Viszont a statikus állítás és a strobis gyakran eléggé eltér, statikusan a 10 fok lesz kb 7-8... Picit nagyobbra kell venni statikusan.

Ez a rézpaszta mezei autósboltban kapható? Mire jó még? Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Oldalak: 1 ... 1775 1776 1777 1778 1779 [1780] 1781 1782 1783 1784 1785 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.156 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.