www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Augusztus 21, 18:12:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921261 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 537 538 539 540 541 [542] 543 544 545 546 547 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3465572 alkalommal)
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #644 Dátum: 2008 Március 14, 21:34:53 »

hát ez az, én egy másik oldalról fogom megközeliteni ezt a témát.
bár úgy tűnik nekem cserélnem kell majd a hajtókart.  Undecided
konkrétan mit neveznél szopásnak? Grin én a csapszeget tartottam a legnagyobbnak mert 24mm csak a wbx meg a levegős 2.0 nak van ezért vettem meg bogarazo kollégátol a H+D garnitúrát , hajtókart nem fogok cserélni , nincs értelme marad a wbx

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #643 Dátum: 2008 Március 14, 21:32:02 »

szeretném elkerülni a nagy szopásokat.  Grin
konkrétan mit neveznél szopásnak? Grin én a csapszeget tartottam a legnagyobbnak mert 24mm csak a wbx meg a levegős 2.0 nak van ezért vettem meg bogarazo kollégátol a H+D garnitúrát , hajtókart nem fogok cserélni , nincs értelme marad a wbx

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #642 Dátum: 2008 Március 14, 21:27:19 »

szeretném elkerülni a nagy szopásokat.  Grin
kicsit módositottam , az új képen van süritési arány is, de gyorsan mentetted Grin na olyat még nem találtam , miért kellene neked?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #641 Dátum: 2008 Március 14, 21:21:31 »

mentettem.
hajtókar méret táblázat is van?  Roll Eyes

kicsit módositottam , az új képen van süritési arány is, de gyorsan mentetted Grin na olyat még nem találtam , miért kellene neked?

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #640 Dátum: 2008 Március 14, 21:17:16 »

mentettem.
hajtókar méret táblázat is van?  Roll Eyes

összeütöttem egy kis segítséget , ha valaki olyan motoron töri a fejét mint én, példáúl Balage kolléga Grin

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető bushi
Hozzászólások: 2415


-=BUS(H)MAN=-

« Hozzászólás #639 Dátum: 2008 Március 14, 11:18:55 »

Ezt néztétek már?:
http://www.turboboxer.de/
Elég szépkis testwagen:
http://www.turboboxer.de/testwagen.htm



Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8608


« Hozzászólás #638 Dátum: 2008 Március 13, 13:24:04 »

meg. van 2 db 914. 1.7-es tengelyem és egy zsír új scat 296 fok, eladók
Árakat írd már meg priviben
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #637 Dátum: 2008 Március 13, 13:23:35 »

Attól függ milyen tengely és ki csinálja. Typ1-es tengely olcsón lehet szerezni, tök hülyeség átköszörültetni.
Ha korrekt a cég, akkor megvizsgálja a felületet, hogy milyen felületkezelést alkalmaztak és vagy megköszörüli és oké, vagy ha valamilyen felületi edzést használtak, akkor visszaedzi köszörülés után. Nem olcsó.
Általánosságban elmondható, hogy igen, meg lehet csinálni korrekt minőségben is.

ez amúgy jogos ebayen akár 50-60 juroért keringenek engle stb tengelyek és az legalább tuti jó

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #636 Dátum: 2008 Március 13, 13:22:23 »

Neked megvan még a 914 vezértengely?

meg. van 2 db 914. 1.7-es tengelyem és egy zsír új scat 296 fok, eladók

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #635 Dátum: 2008 Március 13, 13:18:49 »

Azt mondja már meg valaki, hogy ha egy gyári vezértengelyből köszörülnek másabb vezérlésűt, az mennyire gáz? (Sok mindent kérdezhetnék, de egyszerűen a "gáz"zal összefoglaltam  Smiley)

Attól függ milyen tengely és ki csinálja. Typ1-es tengely olcsón lehet szerezni, tök hülyeség átköszörültetni.
Ha korrekt a cég, akkor megvizsgálja a felületet, hogy milyen felületkezelést alkalmaztak és vagy megköszörüli és oké, vagy ha valamilyen felületi edzést használtak, akkor visszaedzi köszörülés után. Nem olcsó.
Általánosságban elmondható, hogy igen, meg lehet csinálni korrekt minőségben is.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8608


« Hozzászólás #634 Dátum: 2008 Március 13, 13:17:34 »

amennyire én tudom a typ1 tengely anyagában TELJESEN edzett, szóval abból lehet köszörülni. a typ4 csak kéreg edzett, azt pl 296 fokra már jó szívvel nem illik berakni...hallomás, nem személyes tapasztalat
Neked megvan még a 914 vezértengely?
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #633 Dátum: 2008 Március 13, 13:13:54 »

Azt mondja már meg valaki, hogy ha egy gyári vezértengelyből köszörülnek másabb vezérlésűt, az mennyire gáz? (Sok mindent kérdezhetnék, de egyszerűen a "gáz"zal összefoglaltam  Smiley)

amennyire én tudom a typ1 tengely anyagában TELJESEN edzett, szóval abból lehet köszörülni. a typ4 csak kéreg edzett, azt pl 296 fokra már jó szívvel nem illik berakni...hallomás, nem személyes tapasztalat

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8608


« Hozzászólás #632 Dátum: 2008 Március 13, 13:02:06 »

Azt mondja már meg valaki, hogy ha egy gyári vezértengelyből köszörülnek másabb vezérlésűt, az mennyire gáz? (Sok mindent kérdezhetnék, de egyszerűen a "gáz"zal összefoglaltam  Smiley)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #631 Dátum: 2008 Március 13, 12:34:01 »

Lehet hogy rossz a gondolatom,de leon motorjanak is az a baja ugy-e hogy mindig lelazul neki a hengerfej anyája?
mi lenne ha önzáros anyat haszhalna? az elvileg nem tud lelazulni.
ha jól értettem nála nem biztos hogy az anya csavarodik le, hanem a tőcsvar vagy "szakad" kifelé, vagy kitekeredik, nem? persze ha már lelazult, az anya is csavarodhat.. de akkor már mindegy GONDOLOM ÉN
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #630 Dátum: 2008 Március 13, 12:27:02 »

Lehet hogy rossz a gondolatom,de leon motorjanak is az a baja ugy-e hogy mindig lelazul neki a hengerfej anyája?
mi lenne ha önzáros anyat haszhalna? az elvileg nem tud lelazulni.
100fok v feletti olajba lemelgszik az önzáró ugy is!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #629 Dátum: 2008 Március 13, 12:21:16 »

Lehet hogy rossz a gondolatom,de leon motorjanak is az a baja ugy-e hogy mindig lelazul neki a hengerfej anyája?
mi lenne ha önzáros anyat haszhalna? az elvileg nem tud lelazulni.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #628 Dátum: 2008 Március 13, 12:14:23 »

Még annyiban felvilágosítanál, hogy ezt a case saver-t hogy képzeljem el? Azt hittem, hogy ez is egy olyan elvű mint a HeliCoil....

Igen, olyan elvű. Egy beágyazott, vékony falú fém persely.

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1048

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #627 Dátum: 2008 Március 13, 12:11:27 »


Itt az igazság! Ha pedig az ember tuningol, akkor minden egyes alkatrészt nagyon meg kell nézni, makulátlannak kell minden alkotóelemnek lenni, mert ami széria motorban elketyeg 10.000 km-t, az egy komolyabb motorban 5 percet sem bír.

A tuningmotor nem tűri a "jó lesz az még, bírja még az" gondolatsort sem.

Ami pedig a tőcsavar perselyezést illeti, az a baj, hogy a M8-as csavarhoz olyan persely van, aminek az előfurata kb. M12-es méretű, tehát az M10-es furatot tovább kell fúrni, ekkor már esélytelen vagy 94-es hengerfuratot használni. Ha ez nem cél, akkor elméletileg megoldható, de a HeliCoil menetpersely javító készlet egy hosszú javítóelemmel, megfelelően előfúrva, HeliCoil jól behajtva, ragasztás (gány!) nélkül tökéletesen megfogja. A HeliCoil ha rendesen meg van csinálva, akkor jobban fog a kialakítása miatt a könnyűfém öntvényben, mintha csak simán a könnyűfémbe lenne metszve (fúrva) a menet.
Néha gyárilag is alkalmaznak hasonló megoldást pl. vízszintesen osztott hegerfejes motorkerékpároknál, ahol a hengerfej osztósíkjában forog(nak) a vezérműtengely(ek) vagy a himbatengely(ek).
(Bezzeg a buzi Yamaha nem csinálta a régi XT 500/550/600 sorotaron, ki is szakadtak a menetek...azt is csak a helicoil gyógyította meg.)
Még annyiban felvilágosítanál, hogy ezt a case saver-t hogy képzeljem el? Azt hittem, hogy ez is egy olyan elvű mint a HeliCoil....

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #626 Dátum: 2008 Március 13, 10:08:17 »

OFF  akkor én is félhetek a Yamaha SRX-emmel?   ON

OFF eleje: Igen. Ha elkezd folyni az olaj a szelepfedélnél eszedbe se jusson utánahúzni.... a 43616537849286257348 db csavar egyikének sem. Ha meg kiszeded a csavarokat, nézd meg melyik honnan jött, mert eltérő hosszúságúak és ha rövidet teszel egy nem oda való helyre, akkor a szükséges 8-10 Nm is kiveszi a menetet. OFF vége.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8608


« Hozzászólás #625 Dátum: 2008 Március 13, 10:03:55 »


(Bezzeg a buzi Yamaha nem csinálta a régi XT 500/550/600 sorotaron, ki is szakadtak a menetek...azt is csak a helicoil gyógyította meg.)
OFF  akkor én is félhetek a Yamaha SRX-emmel?   ON
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #624 Dátum: 2008 Március 13, 09:49:23 »

Kehes sánta lóra nem kell aranyveretes nyereg. 



Itt az igazság! Ha pedig az ember tuningol, akkor minden egyes alkatrészt nagyon meg kell nézni, makulátlannak kell minden alkotóelemnek lenni, mert ami széria motorban elketyeg 10.000 km-t, az egy komolyabb motorban 5 percet sem bír.

A tuningmotor nem tűri a "jó lesz az még, bírja még az" gondolatsort sem.

Ami pedig a tőcsavar perselyezést illeti, az a baj, hogy a M8-as csavarhoz olyan persely van, aminek az előfurata kb. M12-es méretű, tehát az M10-es furatot tovább kell fúrni, ekkor már esélytelen vagy 94-es hengerfuratot használni. Ha ez nem cél, akkor elméletileg megoldható, de a HeliCoil menetpersely javító készlet egy hosszú javítóelemmel, megfelelően előfúrva, HeliCoil jól behajtva, ragasztás (gány!) nélkül tökéletesen megfogja. A HeliCoil ha rendesen meg van csinálva, akkor jobban fog a kialakítása miatt a könnyűfém öntvényben, mintha csak simán a könnyűfémbe lenne metszve (fúrva) a menet.
Néha gyárilag is alkalmaznak hasonló megoldást pl. vízszintesen osztott hegerfejes motorkerékpároknál, ahol a hengerfej osztósíkjában forog(nak) a vezérműtengely(ek) vagy a himbatengely(ek).
(Bezzeg a buzi Yamaha nem csinálta a régi XT 500/550/600 sorotaron, ki is szakadtak a menetek...azt is csak a helicoil gyógyította meg.)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #623 Dátum: 2008 Március 13, 09:39:16 »

vagy csinálni 1745-öst ,76-os löketü WBX főtengely 85.5-ös henger dugókkal Wink

Az már azért nem ilyen egyszerű...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #622 Dátum: 2008 Március 13, 08:20:52 »

Nos, a cikkben ez van az adatlapon:
Motor: 64 mm löket/85,5 mm furat. Hengerűrtartalom: 1469 cm3. Gyújtás: Bosch 009, karburátor: Weber 36 IDF. Kipuff: Empi dual Quie pack, 30 lóerős turbinaház, 200 mm-es kuplung, könnyített lendkerék.
A motor képe alatt pedig a következő: AR motzorkódú blokk, 1200-as főtengely, 1,6-os hengerfejek, 1,3-as hajtókarok és megszületett a rövidlöketű 1500-as.
Ja még azt is írják, hogy a hanger talpából le kellett szedni 2 mm-t...

vagy csinálni 1745-öst ,76-os löketü WBX főtengely 85.5-ös henger dugókkal Wink

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29089


Road Force One

« Hozzászólás #621 Dátum: 2008 Március 13, 07:10:24 »

köszi az jó lenne csak kiváncsiságból, mert nem emlékszem pontosan csak rémlik hogy vmi ilyesmi volt...

Nos, a cikkben ez van az adatlapon:
Motor: 64 mm löket/85,5 mm furat. Hengerűrtartalom: 1469 cm3. Gyújtás: Bosch 009, karburátor: Weber 36 IDF. Kipuff: Empi dual Quie pack, 30 lóerős turbinaház, 200 mm-es kuplung, könnyített lendkerék.
A motor képe alatt pedig a következő: AR motzorkódú blokk, 1200-as főtengely, 1,6-os hengerfejek, 1,3-as hajtókarok és megszületett a rövidlöketű 1500-as.
Ja még azt is írják, hogy a hanger talpából le kellett szedni 2 mm-t...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #620 Dátum: 2008 Március 13, 01:59:55 »

Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat! 


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #619 Dátum: 2008 Március 13, 00:08:05 »

Nah megjöttem a gyorsulásiról!
Kicsit későn értünk ki, mert meccsünk volt, és már alig fértünk be a parkolóba!
Nagyon sokan voltak, de nem volt egy futam se, mert beállt a jadr egy kocsival oda, ahonnan rajzolni szoktak...
Fagyoskodtunk vagy félórát, beszélgettünk srácokkal, aztán elkezdett oszlani a tömeg, és jöttünk mi is.
MEglövettem még hazafelé a verdát, szépen megy ha bemelegszik!!
Fényképezni el is felejtettem, pedig volt jónéháyn tutkó verda (nagyon durva vfts lada jújjj)
na csók
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #618 Dátum: 2008 Március 12, 23:10:11 »

nagyon titokzatos vagy! Evil
mik azok a "megfelelő egyéb dolgok"?
1.2-es főtengely, 1.3-as hajtókarok a hengerből le kell esztergálni, a szelepemelő rudakat le kell rövidíteni. Nagyjából ennyi. Hát mivel forgósabb motor lesz szerintem érdemes odafigyelni mit tesz bele az ember. Ugyanis néhány helyen okozhat problémát az anyagkifáradás.
« Utoljára szerkesztve: 2008 Március 12, 23:12:13 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #617 Dátum: 2008 Március 12, 20:47:01 »

fuu bazzeg, ez nem volt gynege ami itt zajlott 

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Sompi
« Hozzászólás #616 Dátum: 2008 Március 12, 20:42:32 »

sőtt még több
6-7-8 száz e ft...
Grin ...na azéééért! ne titkolózzá itten te tökmágnás!!  Grin Wink
....felnikröl még szó sem esett...  de az off itt bezárul! Smiley
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #615 Dátum: 2008 Március 12, 20:36:00 »

hát egy 5-ös Berg váltó az fél milla!!
sőtt még több
6-7-8 száz e ft...
Sompi
« Hozzászólás #614 Dátum: 2008 Március 12, 20:27:54 »

hát egy 5-ös Berg váltó az fél milla!!
...mééé nem annyi vót a guma?????  Grin Grin Evil Wink
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #613 Dátum: 2008 Március 12, 20:27:09 »

+ a gumik!! abból 5-ös berg váltó lehettt vóóóna!!  Evil Evil b Roll Eyes
hát egy 5-ös Berg váltó az fél milla!!
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #612 Dátum: 2008 Március 12, 20:26:39 »

Ne soderolj.
Amit ráköltöttél abból 2x jól meglehetett volna csinálni.


 Evil
meglehet
Sompi
« Hozzászólás #611 Dátum: 2008 Március 12, 20:26:04 »

Ne soderolj.
Amit ráköltöttél abból 2x jól meglehetett volna csinálni.


 Evil
+ a gumik!! abból 5-ös berg váltó lehettt vóóóna!!  Evil Evil b Roll Eyes
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #610 Dátum: 2008 Március 12, 20:23:39 »

Ne soderolj.
Amit ráköltöttél abból 2x jól meglehetett volna csinálni.


 Evil

Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #609 Dátum: 2008 Március 12, 20:15:01 »

Hányszor és hányan mondták ezt neked régebben, csak sose hallgattál senkire.
a pénz is nagy úr  Wink
1303LS
« Hozzászólás #608 Dátum: 2008 Március 12, 20:13:51 »


ezzel a blokkal kár már foglalkozni  Undecided
Hányszor és hányan mondták ezt neked régebben, csak sose hallgattál senkire.
1303LS
« Hozzászólás #607 Dátum: 2008 Március 12, 20:12:10 »


Lehet annyi a baja, hogy hetek óta nem állt garázsban, kinnt van utcán parkolóban, és úgy áthül mindig a blokk ebben a vacak időben, hogy nehezen melegszik fel.

Nem, az a baja, hogy a legutóbbi megmelegedésnél húzott egy picit a tőcsavar menetéből kifelé és mikor visszahül akkor kiszuszog valahol.
Mikor megmelegszik akkor megint nyúlik a henger és eltünik a hiba egy része.
Minden melegedés/hülésnél tép egy picit a menetedből aztán a vége megint az lesz, hogy lelazul végleg.
Szedd szét, csináltasd meg, és ne duplavéberen meg bőrtetőn meg ilyen faszságokon gondolkodj.
Kehes sánta lóra nem kell aranyveretes nyereg. 
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #606 Dátum: 2008 Március 12, 20:05:48 »

a érdekel valakit  Grin
http://www.terebess.hu/tiszaorveny/zoldseg/olajtok.html
Na tuningoljátok a bogaraitokat tovább  Wink

Ez csak akkor érdekes ha meg vele a dizel.

 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #605 Dátum: 2008 Március 12, 20:01:38 »

há most honnan szopjak 2 olyan kupakot ami pont ráillik?
otthon megvannak...
szükség az nagy úr
  Tongue

No erre gondoltam.
Kupak meg csutak lófakkok mi fakknak.


 Evil

Oldalak: 1 ... 537 538 539 540 541 [542] 543 544 545 546 547 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.129 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.