www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 28, 08:04:32

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921223 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 274 275 276 277 278 [279] 280 281 282 283 284 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3403420 alkalommal)
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11164 Dátum: 2010 Október 06, 15:12:11 »

Na szóval
Akkor a 41mm-es cső, ami a valóságban az empinél (lehet hogy) csak 38mm-nek felel meg,
az jó e az én szelepeimhez illetve hengerfej kipuffcsatornájához?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11163 Dátum: 2010 Október 06, 14:55:47 »


Ennél egyszerűbb az oka, ugyanis a csöveket itthon is gyakorta coll-ban adják meg és a kipufpogó az csőből van.
Egy háromnegyedes, kettő feles, egy ötnyolcados. Ez itthon is elfogadott, a locsolócső sem 13 mm-es hanem félcollos.

nem feltétlenül.
gázcsövet, rézcsövet és műanyag csövet milliméterre adnak a bóóótban.
sőt a kéménycsövet is



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #11162 Dátum: 2010 Október 06, 14:20:50 »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11161 Dátum: 2010 Október 06, 14:19:35 »



Ennél egyszerűbb az oka, ugyanis a csöveket itthon is gyakorta coll-ban adják meg és a kipufpogó az csőből van.
Egy háromnegyedes, kettő feles, egy ötnyolcados. Ez itthon is elfogadott, a locsolócső sem 13 mm-es hanem félcollos.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Süni
« Hozzászólás #11160 Dátum: 2010 Október 06, 14:01:03 »

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11159 Dátum: 2010 Október 06, 13:51:53 »




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11158 Dátum: 2010 Október 06, 13:49:56 »

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #11157 Dátum: 2010 Október 06, 13:40:42 »

ja hogy 1 egész, és x tized "
ja... kb ált isk 3-ban használhattuk így, azóta se...

« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 06, 13:49:50 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11156 Dátum: 2010 Október 06, 13:25:01 »

ja hogy 1 egész, és x tized "
ja... kb ált isk 3-ban használhattuk így, azóta se...
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11155 Dátum: 2010 Október 06, 13:21:07 »


A full merged nagy vonalakban azt jelenti, hogy az egészet egy helyen közösítik. 4 az 1-be.

végülis az összes csőkígyó ilyen, mégis megkülönböztetnek "full merged" típusúakat.
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11154 Dátum: 2010 Október 06, 13:20:29 »

nem az a kérdés, hanem hogy ebből hogy számolsz mm-t
fejtsd ki kérlek...
segítek:
1" = 25,4mm
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11153 Dátum: 2010 Október 06, 13:13:16 »

Úgy is említik sok helyen, hogy "full merged".

De most komolyan, hogy kell ezeket a méreteket értelmezni=>
1 3/4"
2 1/2"
1 5/8"


A full merged nagy vonalakban azt jelenti, hogy az egészet egy helyen közösítik. 4 az 1-be.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Süni
« Hozzászólás #11152 Dátum: 2010 Október 06, 13:12:28 »

Úgy is említik sok helyen, hogy "full merged".

De most komolyan, hogy kell ezeket a méreteket értelmezni=>
1 3/4"  45mm
2 1/2"  63.5mm
1 5/8"  41.275mm
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #11151 Dátum: 2010 Október 06, 13:10:09 »

Úgy is említik sok helyen, hogy "full merged".

De most komolyan, hogy kell ezeket a méreteket értelmezni=>
1 3/4"
2 1/2"
1 5/8"


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11150 Dátum: 2010 Október 06, 12:37:45 »

Úgy is említik sok helyen, hogy "full merged".

De most komolyan, hogy kell ezeket a méreteket értelmezni=>
1 3/4"
2 1/2"
1 5/8"
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11149 Dátum: 2010 Október 06, 10:46:45 »

Nem tudom maga a kifejezés mit jelent, de ez "verseny" csőkígyó.

merge -> egyesít
merged -> egyesített



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11148 Dátum: 2010 Október 06, 10:34:32 »

Nekem ez a csőkígyóm van (41mm merged). Egyébként ennek a minősége teljesen jó... Nem tudom maga a kifejezés mit jelent, de ez "verseny" csőkígyó. Mások az ívek, nagyobb átmérőjű csövek, nincs hőcserélő (Sőt a J-cső is máshol megy, mint a hagyományos kipufogóknál és az alap csőkígyóknál). Illetve ez a csőkígyó jobban kikandikál a hátfal alol. Nem szerelhetőek rá a sima csőkígyóra való dobok... Mivel több darabból áll (5), ezért könnyű rászerelni bármilyen löketű motorra. (állítható a szélessége.)

Jajj hát az Empi kipuffoknál én már nem lepődök meg semmin, a legutóbbi tapasztalatom óta..........  Undecided
Viszont jó az áruk... külföldről még olcsóbban beszerezhetők, csak ugye izgulhatsz a doboz kibontásakor, hogy valszeg egy ipari hulladékot találsz benne.

Valaki leírhatná, hogy hogy kell értelmezni ezeket az értékeket: 1 5/8" (ez 41mm ha jól tom) stb
Illetve a "MERGED" kifejezés mit is takar pontosan, mitől jobbak ezek a csőkígyók?

Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11147 Dátum: 2010 Október 06, 09:44:05 »

Meg csalóka ám a katalógusokban lévő adat is! Az én csőkígyóm az a 41 mm-es néven futó EMPI verseny-csőkígyó, a gyakorlatban meg nekem is 38 a belső átmérőm...

Jajj hát az Empi kipuffoknál én már nem lepődök meg semmin, a legutóbbi tapasztalatom óta..........  Undecided
Viszont jó az áruk... külföldről még olcsóbban beszerezhetők, csak ugye izgulhatsz a doboz kibontásakor, hogy valszeg egy ipari hulladékot találsz benne.

Valaki leírhatná, hogy hogy kell értelmezni ezeket az értékeket: 1 5/8" (ez 41mm ha jól tom) stb
Illetve a "MERGED" kifejezés mit is takar pontosan, mitől jobbak ezek a csőkígyók?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11146 Dátum: 2010 Október 06, 08:16:05 »

Meg csalóka ám a katalógusokban lévő adat is! Az én csőkígyóm az a 41 mm-es néven futó EMPI verseny-csőkígyó, a gyakorlatban meg nekem is 38 a belső átmérőm...

Mi a véleményed a nagyobb csövekről, az 1915-ös párosításánál?
40-45mm között értem.
Sok?

Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11145 Dátum: 2010 Október 05, 23:46:23 »



A keresztmetszetnek és a hengerfej/karbi/tengely elemeknek nagyjából passzolni kell. Ha a tengely kicsit sportosabb, akkor alacsony fordulaton nem baj, ha van a kipu oldalról egy kis fojtás, hogy az összenyitás miatt ne szaladjon ki a hasznos anyag a kipufogóba. Nyilván ez fordulaton meg fojtani fog, így teljesítményt vesztesz.
A 38-as cső egy 37-es kipufogó szelepű, nagyjából 35-37 kipufogó csatornával rendelkező motornak megfelelő, azt hiszem.
A te motorod meg 35-ös szelepű és kb 34-35-ös csatornájú. Nem indokolt a 40-45 közötti cső.

SZERINTEM.
Igaz, asszem tényleg semmi értelme, hogy a hengerfej után jelentős pozitív keresztmetszet változás legyen.
A szelep, meg a csatorna határozza akkor meg az ideális csövet.
Akkor 35-ös csőben gondolkodjak? Spec lehet ilyen pont nincs is, ezek feszt coll-ban számolnak.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11144 Dátum: 2010 Október 05, 22:01:08 »

Mi a véleményed a nagyobb csövekről, az 1915-ös párosításánál?
40-45mm között értem.
Sok?


A keresztmetszetnek és a hengerfej/karbi/tengely elemeknek nagyjából passzolni kell. Ha a tengely kicsit sportosabb, akkor alacsony fordulaton nem baj, ha van a kipu oldalról egy kis fojtás, hogy az összenyitás miatt ne szaladjon ki a hasznos anyag a kipufogóba. Nyilván ez fordulaton meg fojtani fog, így teljesítményt vesztesz.
A 38-as cső egy 37-es kipufogó szelepű, nagyjából 35-37 kipufogó csatornával rendelkező motornak megfelelő, azt hiszem.
A te motorod meg 35-ös szelepű és kb 34-35-ös csatornájú. Nem indokolt a 40-45 közötti cső.

SZERINTEM.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11143 Dátum: 2010 Október 05, 20:46:40 »


38 mm belső átmérő.
Mi a véleményed a nagyobb csövekről, az 1915-ös párosításánál?
40-45mm között értem.
Sok?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11142 Dátum: 2010 Október 05, 20:36:40 »

Vágóm, jófféle  Wink
Ennek hány mm-es csöve van?


38 mm belső átmérő.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11141 Dátum: 2010 Október 05, 20:35:51 »


CSP Super Competition
Vágóm, jófféle  Wink
Ennek hány mm-es csöve van?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11140 Dátum: 2010 Október 05, 20:23:33 »

tom tom...
De nem kell hogy szuper 100 évig át nem rozsdáló anyagból legyen, csak a konstrukció legyen jó! Így valamivel olcsóbb, de ismerem az árakat, azért mondtam, hogy sok híja még...  Wink
Amúgy meg milyen kipuffot vettél monnyad csak??????  Smiley


CSP Super Competition

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11139 Dátum: 2010 Október 05, 20:20:14 »


Ebből a jó kipufogó az nagyon húzós.
tom tom...
De nem kell hogy szuper 100 évig át nem rozsdáló anyagból legyen, csak a konstrukció legyen jó! Így valamivel olcsóbb, de ismerem az árakat, azért mondtam, hogy sok híja még...  Wink
Amúgy meg milyen kipuffot vettél monnyad csak??????  Smiley
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11138 Dátum: 2010 Október 05, 20:01:46 »

Ok
értem


Ebből a jó kipufogó az nagyon húzós.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11137 Dátum: 2010 Október 05, 19:36:30 »

ha kell 145-ös nekem van egy garn., és elcserélném a 135-re Wink
sztem el nem cserélem, hanem szerzek hozzá nagyobbat, jobb ha ez megmarad, sose tudni
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #11136 Dátum: 2010 Október 05, 19:31:31 »

Köszi az adatokat, bár szerintem meg a 30-as lesz a megoldás vagyis a kompromisszum, lehet kicsit már sok lenne a 32. A 28 kicsi, az biztos.
Hozzáteszem igencsak laikus vagyok hozzátok képest.
Szépen lépcsőzetesen kipróbáljuk majd, csak még addig hátra van 1-2 dolog...
(ja és asszem most 135-ös főfúvókák vannak bent)
ha kell 145-ös nekem van egy garn., és elcserélném a 135-re Wink

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #11135 Dátum: 2010 Október 05, 18:00:37 »

Nem tom. Grin
Csak megtetszett.

VW 1200.1963.
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #11134 Dátum: 2010 Október 05, 17:56:17 »

Urak az alkatrészesbe feltettem egy kérdést vároma hozzáértők válaszát

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #11133 Dátum: 2010 Október 05, 17:31:06 »

Biztos finomak. Grin


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #11132 Dátum: 2010 Október 05, 16:40:22 »

Biztos finomak. Grin
Ok
értem

VW 1200.1963.
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11131 Dátum: 2010 Október 05, 15:50:24 »

Ok
értem
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11130 Dátum: 2010 Október 05, 15:27:30 »

Igen! Ez a lényeg, ha a fúvókák is jók hozzá, jól van beállítva, észre sem veszed alul a veszteséget! 1915-ös motort már nem vág agyon a 32-es... A 34, 36 az ami már verseny kategória.
Én 1,6 motort is használtam 32-essel, azt már nem szerettem, de 30-assal az is jó volt városi körülmények között...
Én az 1967 ccm-es motorral, 32-es venturival 4.-ben tudok autózni 1000-1200-as fordulaton...
Egyébként 1776-ot w110 tengellyel szereltem már 32-es venturival... Teljesen jó volt...

Csak azt nem szabad elfelejteni, hogy a nagyobb venturival leesik a légsebesség, ezért a főfúvókát is meg kell hozzá emelni... Meg talán picit többet kell precízkedni a beállításokkal, de utána jó lesz...




Nem vesztesz semmit vagy nagyon keveset, ha jól van beállítva.

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #11129 Dátum: 2010 Október 05, 13:49:53 »

Maresz 1.6-osa szerintem tudja ezt az időt...

201 m megyek 10.8 at
400 16.7 v.8

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11128 Dátum: 2010 Október 05, 13:26:44 »

Nyerek legalább annyit vele felül mint amennyit vesztek alul? Vagyis többet


Nem vesztesz semmit vagy nagyon keveset, ha jól van beállítva.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11127 Dátum: 2010 Október 05, 12:25:45 »

A 28-as venturihoz a 135-ös a jó, a 32-eshez már a 145-ös kell, a légsebesség változik.

A 32-es nem lenne nagy, most azt gondolom.
Nyerek legalább annyit vele felül mint amennyit vesztek alul? Vagyis többet
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #11126 Dátum: 2010 Október 05, 12:03:25 »

Köszi az adatokat, bár szerintem meg a 30-as lesz a megoldás vagyis a kompromisszum, lehet kicsit már sok lenne a 32. A 28 kicsi, az biztos.
Hozzáteszem igencsak laikus vagyok hozzátok képest.
Szépen lépcsőzetesen kipróbáljuk majd, csak még addig hátra van 1-2 dolog...
(ja és asszem most 135-ös főfúvókák vannak bent)

A 28-as venturihoz a 135-ös a jó, a 32-eshez már a 145-ös kell, a légsebesség változik.

A 32-es nem lenne nagy, most azt gondolom.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #11125 Dátum: 2010 Október 05, 11:59:47 »

32-es venturi, 145 főfúvóka, 180 féklevegő. + tökéletes CO, szinkron, szelephézag és gyújtás-beállítás.
Ennyivel már bemenne 16 alá...  Wink
28-as venturi nagyon fogja 1/4 mérföldön... 32-es viszont nem ront annyit mint amennyit hoz...


Köszi az adatokat, bár szerintem meg a 30-as lesz a megoldás vagyis a kompromisszum, lehet kicsit már sok lenne a 32. A 28 kicsi, az biztos.
Hozzáteszem igencsak laikus vagyok hozzátok képest.
Szépen lépcsőzetesen kipróbáljuk majd, csak még addig hátra van 1-2 dolog...
(ja és asszem most 135-ös főfúvókák vannak bent)
Oldalak: 1 ... 274 275 276 277 278 [279] 280 281 282 283 284 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.148 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.