www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 18:53:32

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 [114] 115 116 117 118 119 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3361569 alkalommal)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #17764 Dátum: 2013 Február 16, 15:31:45 »

Én felpróbáltam a tiedet 1,6 hengerfejre, jónak tűnt.  Huh

mert jó is

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #17763 Dátum: 2013 Február 16, 14:25:16 »

az F-es és a D-s hengerfej egyáltalán nem egyforma  a D-s nagyon kicsi csatornás meg a szívócső csatlakozás is pincurka
1.3 és 1.6 szimpla fejek azonosak a szívócső csatlakozásnál. Csak az 1.2 tér el mindenben...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17762 Dátum: 2013 Február 16, 09:21:28 »

Én felpróbáltam a tiedet 1,6 hengerfejre, jónak tűnt.  Huh

F-es 1300-asra jó, az nem azonos? 1.6-osra nem jó.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17761 Dátum: 2013 Február 16, 09:20:39 »

Nem, ahhoz alakítani kell, de ha vesz egy ilyen szettet, akkor egy ilyennel szerintem könnyebben elindul, mintha venne egy pár használt 32 vagy 34 PCI-t 150 Euroért, amihez még venne 40 Euroért felújítókészletet. Utána esetleg még perselyezni is kéne, aztán 250 euroból még csak 2 karbija lenne. Kéne szívócsövet gyártani, rudazatot venni, stb. Én egy 1,2 motornál lehet, hogy ezzel indulnék el. Mondom, a Formel Vauhoz csak azért nem vettem meg ezt a szettet, mert a szívócsöveket nem tudom használni a váz miatt. A rudazat sem jó a versenyautóra.

Ezek a szimplaszívósok jók a kis szívócsatornás 1200 -es fejre is?

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17760 Dátum: 2013 Február 16, 09:07:03 »

F-es 1300-asra jó, az nem azonos? 1.6-osra nem jó.
az F-es és a D-s hengerfej egyáltalán nem egyforma  a D-s nagyon kicsi csatornás meg a szívócső csatlakozás is pincurka

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17759 Dátum: 2013 Február 15, 22:21:50 »

Az 1,6-os AD kódos az dupla szívós hengerfejes?


Igen. 1972-től gyártott blokk.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #17758 Dátum: 2013 Február 15, 22:20:12 »

Az 1,6-os AD kódos az dupla szívós hengerfejes?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17757 Dátum: 2013 Február 15, 22:04:14 »

Ezek a szimplaszívósok jók a kis szívócsatornás 1200 -es fejre is?

F-es 1300-asra jó, az nem azonos? 1.6-osra nem jó.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #17756 Dátum: 2013 Február 15, 20:31:47 »

Ezek a szimplaszívósok jók a kis szívócsatornás 1200 -es fejre is?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #17755 Dátum: 2013 Február 15, 18:13:41 »

úgy érzem ez nem egy magyar autó, esetleg SleepAir-é???

« Utoljára szerkesztve: 2013 Február 15, 19:12:18 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17754 Dátum: 2013 Február 15, 16:11:45 »

http://de.hoffmann-speedster.com/bus/bus-t2/motor/vergaser-luftfilter/6007/zweifachvergaseranlage-empi-einkanal?c=110174

Nem kell erre várni, a karbikat én sem csinálom, hanem megveszem őket. Több mint 40 éve Theo Decker, Oettinger, Riechert, Sauer, stb. megcsinálta. Mind meg lehet venni, dugig van vele az ebay, bugnet és még a Hoffmann-speedster polcai is. Én is csak megvettem a karbit, sőt a szívócsöveket is megvettem volna, ha a bogárra valók nem érnének bele a Formel Vau vázába. Több ezer bogár futott-fut ezekkel a karbikkal, felesleges megvárnod egy közel 300-as nagy emelésű tengellyel szerelt 10:1 sűrítésű, rövid szelepvezetős, elköszörült szelepű, agyon túrt hengerfejes, teljesen lekönnyített mozgó alkatrészekkel bíró motort, aminek az a lényege, hogy mindig nyél gázon menjen.
Vegyél egy pár Solex 32 PCI-t te_o mondja, vagy ha kevesebbet szánsz rá akkor egy pár 28 PCI-t. De egyébként a 34-es PCI-t és 34-es Weber ICT-t is hozzá lehetne fúvókázni a motorodhoz. Ilyen szempontból még a Hoffmannék karbiszettje a legolcsóbb megoldás, mert az 400 Euro és benne van a rudazat, a zsír új karbik, a szívócsövek. Ennyibe beleszaladsz akkor is ha használt karbikat veszel és elkezdesz mindent legyártani, beszerezni.


Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17753 Dátum: 2013 Február 15, 16:08:21 »

Nem kell erre várni, a karbikat én sem csinálom, hanem megveszem őket. Több mint 40 éve Theo Decker, Oettinger, Riechert, Sauer, stb. megcsinálta. Mind meg lehet venni, dugig van vele az ebay, bugnet és még a Hoffmann-speedster polcai is. Én is csak megvettem a karbit, sőt a szívócsöveket is megvettem volna, ha a bogárra valók nem érnének bele a Formel Vau vázába. Több ezer bogár futott-fut ezekkel a karbikkal, felesleges megvárnod egy közel 300-as nagy emelésű tengellyel szerelt 10:1 sűrítésű, rövid szelepvezetős, elköszörült szelepű, agyon túrt hengerfejes, teljesen lekönnyített mozgó alkatrészekkel bíró motort, aminek az a lényege, hogy mindig nyél gázon menjen.
Vegyél egy pár Solex 32 PCI-t te_o mondja, vagy ha kevesebbet szánsz rá akkor egy pár 28 PCI-t. De egyébként a 34-es PCI-t és 34-es Weber ICT-t is hozzá lehetne fúvókázni a motorodhoz. Ilyen szempontból még a Hoffmannék karbiszettje a legolcsóbb megoldás, mert az 400 Euro és benne van a rudazat, a zsír új karbik, a szívócsövek. Ennyibe beleszaladsz akkor is ha használt karbikat veszel és elkezdesz mindent legyártani, beszerezni.

30pict van rajta. és úgy emlékszem gyári fúvókák.
Azt várom hogy callook csináljon a verseny gépére dupla karburátorokat és ha beválik, majd jól rábeszélem, hogy nekem is kell olyan.
:-)

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17752 Dátum: 2013 Február 15, 15:57:07 »

Miért nem hiszel nekem?  Grin
Írtam, hogy a cup brace az NEM váltókitámasztó. Annyi köze van a váltóhoz, hogy pont mellé-fölé van felszerelve a cup brace az egy alvázvég-torony merevítő. Az alvázvilla-tornyok csavarodását, deformálódását akadályozza meg. A váltóhoz és a billegéséhez semmi köze.
A Mid mount az egy váltórögzítő, az a váltó billegése ellen van, de az meg nem merevíti a tornyokat-alvázvillát.

Onnan lehet megismerni egy váltórögzítőt, hogy csatlakozik a váltóhoz. A cup brace nem csatlakozik a váltóhoz. A cup brace a váltóbakok alatti lemezhez csatlakozik. Így az a váltón semmit sem fog.

Multkori váltó kitámasztó, merevítő témához kapcsolódva még egy kérdés a képen alul ami összeköti az alvázvéget és tartja a váltóorrkúpot az nemváltja ki a támasztót hogy azzal is megfogják az oldalirányú billegést??? Mindenféleképpen kell felülről is támsztani a rudakkal?

<beszúrt kép törölve>
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17751 Dátum: 2013 Február 15, 13:42:00 »

Multkori váltó kitámasztó, merevítő témához kapcsolódva még egy kérdés a képen alul ami összeköti az alvázvéget és tartja a váltóorrkúpot az nemváltja ki a támasztót hogy azzal is megfogják az oldalirányú billegést??? Mindenféleképpen kell felülről is támsztani a rudakkal?

<beszúrt kép törölve>
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu


Ez a kép elég korrekt!  Shocked Kanyarstabi, cup brace, olajcsövek előre, rozsdamentes kipu, mid mount, úgy érzem ez nem egy magyar autó, esetleg SleepAir-é???

Minden kitámasztónak van szerepe. Az alsó támasz (Gene Berg Mount vagy middle mount) azt akadályozza meg, hogy elinduláskor az egész váltó orra együtt a motorral megemelkedjen, motor lesüllyedjen.

A kitámasztó rudak (cup brace) pedig az egész motor és váltótartó villa deformálódását, lehajtását és csavarodását csökkenti, gátolja meg és a kerék felpattogást minimalizálja.

A motoror alatt hátul keresztbe futó rúd (torque bar) hasonló szereppel bít, mint az alsó támasz (Gene Berg mount), de nem mindenkinek fér el.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #17750 Dátum: 2013 Február 15, 13:39:42 »

Igen jól tudod.
Ötletnek jó volt, de nem lövünk ágyúval verébre.
és a 36weberekét felrakni túlzás lett volna.
És jobban is nézne ki rajta egy dupla solex.
Akkor kellett volna megvenned a karbijaimat, mikor utáltam őket.
Most már bánhatod.  Grin
Nem elérhető MatroX
Hozzászólások: 1248


Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu

« Hozzászólás #17749 Dátum: 2013 Február 15, 11:54:20 »

Multkori váltó kitámasztó, merevítő témához kapcsolódva még egy kérdés a képen alul ami összeköti az alvázvéget és tartja a váltóorrkúpot az nemváltja ki a támasztót hogy azzal is megfogják az oldalirányú billegést??? Mindenféleképpen kell felülről is támsztani a rudakkal?


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Vw bogár 1303 74- évj.   autóblog: www.vwbug.blog.hu
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #17748 Dátum: 2013 Február 15, 11:39:37 »

Maxi ne égesd már a vidékieket  Undecided

 Grin Grin Grin
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17747 Dátum: 2013 Február 15, 11:13:09 »

Ezt most nem értem. Most adtad el a dupla szettet?
Igen jól tudod.
Ötletnek jó volt, de nem lövünk ágyúval verébre.
és a 36weberekét felrakni túlzás lett volna.
És jobban is nézne ki rajta egy dupla solex.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #17746 Dátum: 2013 Február 15, 11:10:17 »

30pict van rajta. és úgy emlékszem gyári fúvókák.
Azt várom hogy callook csináljon a verseny gépére dupla karburátorokat és ha beválik, majd jól rábeszélem, hogy nekem is kell olyan.
:-)
Ezt most nem értem. Most adtad el a dupla szettet?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17745 Dátum: 2013 Február 15, 09:20:23 »

és majd te is lekönnyíted az autód 400kilósra és 1.sebességi fokozatba 5ezres fordulaton mész majd kenyérért karcagon a másik uccába  .
Maxi ne égesd már a vidékieket  Undecided
Csak mondom, addig szállj ki, amíg nem lesz anyázós...! Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17744 Dátum: 2013 Február 15, 09:17:32 »

és majd te is lekönnyíted az autód 400kilósra és 1.sebességi fokozatba 5ezres fordulaton mész majd kenyérért karcagon a másik uccába  .
Maxi ne égesd már a vidékieket  Undecided
A bót az utcába van.
JA és kifejthetnéd mi az égetés?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17743 Dátum: 2013 Február 15, 09:14:07 »

30pict van rajta. és úgy emlékszem gyári fúvókák.
Azt várom hogy callook csináljon a verseny gépére dupla karburátorokat és ha beválik, majd jól rábeszélem, hogy nekem is kell olyan.
:-)
és majd te is lekönnyíted az autód 400kilósra és 1.sebességi fokozatba 5ezres fordulaton mész majd kenyérért karcagon a másik uccába  .
Maxi ne égesd már a vidékieket  Undecided

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17742 Dátum: 2013 Február 15, 08:55:37 »

Gyári fúvókával szegény lesz, ha picit is változtattatok. Nekem a kompressziót emelte a mester, és a lökettérfogat nagyobb, így kb. az 1300 -as fúvókázása lett jó. Persze karbitól is függ, de az új karbik nagyon szegényre fúvókázottak az 1,2 -nél. Én rátennék egy 30 PICT-3 -at, 120 -as vagy 122,5 -es főfúvókával, 130-150 -es féklevegővel. (Olcsó, maradhat a gyári rendszer, és jobb lesz tőle).
Ha neadjisten csináltatnál duplakarbihoz szívócsövet 1,2 -re valami szakival, akkor egy Solex 32 PCI -vel jól nézne ki és sokat javítana, igaz a karbi pénzes móka.
30pict van rajta. és úgy emlékszem gyári fúvókák.
Azt várom hogy callook csináljon a verseny gépére dupla karburátorokat és ha beválik, majd jól rábeszélem, hogy nekem is kell olyan.
:-)

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #17741 Dátum: 2013 Február 15, 08:36:28 »

Érezhetően jobban megy a tengelynek meg a himbáknak köszönhetően. (és persze annak, hogy a mester rakta össze. Wink )
Úgy érzem rajta, hogy menne még, de nincs üzemanyag. A 3/4-és teljes gáz között nincs különbség.
És ahogy néztem a gyertyák is világos barnák.
Vagy nagyobb karburátor kellene, vagy ebben cserélni a fúvókákat.

Gyári fúvókával szegény lesz, ha picit is változtattatok. Nekem a kompressziót emelte a mester, és a lökettérfogat nagyobb, így kb. az 1300 -as fúvókázása lett jó. Persze karbitól is függ, de az új karbik nagyon szegényre fúvókázottak az 1,2 -nél. Én rátennék egy 30 PICT-3 -at, 120 -as vagy 122,5 -es főfúvókával, 130-150 -es féklevegővel. (Olcsó, maradhat a gyári rendszer, és jobb lesz tőle).
Ha neadjisten csináltatnál duplakarbihoz szívócsövet 1,2 -re valami szakival, akkor egy Solex 32 PCI -vel jól nézne ki és sokat javítana, igaz a karbi pénzes móka.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17740 Dátum: 2013 Február 14, 18:18:11 »

Az 1.2-es motor tuningja nagyon drága, mert fordulat kell ahhoz, hogy erős legyen. Rá kell költeni egy vagyont és akkor lesz akkora teljesítményű, mint egy közepes 1.6-os.

Van benne poén, mert az 1.2-es motor nagyon klasszul jár, kicsi a rezonanciája, de a nagy fordulat mindig drága.
Ezért nem nagyon szokás tuningolni, a vintage speedesed meg a 30 lovasra mennek rá, az egybebakos motor faragják. A 1.2-es 34 lovassal alig foglalkozik valaki, talán Maxinak ez az egyik motiváció.
Érezhetően jobban megy a tengelynek meg a himbáknak köszönhetően. (és persze annak, hogy a mester rakta össze. Wink )
Úgy érzem rajta, hogy menne még, de nincs üzemanyag. A 3/4-és teljes gáz között nincs különbség.
És ahogy néztem a gyertyák is világos barnák.
Vagy nagyobb karburátor kellene, vagy ebben cserélni a fúvókákat.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #17739 Dátum: 2013 Február 14, 18:12:09 »

Az 1.2-es motor tuningja nagyon drága, mert fordulat kell ahhoz, hogy erős legyen. Rá kell költeni egy vagyont és akkor lesz akkora teljesítményű, mint egy közepes 1.6-os.

Van benne poén, mert az 1.2-es motor nagyon klasszul jár, kicsi a rezonanciája, de a nagy fordulat mindig drága.
Ezért nem nagyon szokás tuningolni, a vintage speedesed meg a 30 lovasra mennek rá, az egybebakos motor faragják. A 1.2-es 34 lovassal alig foglalkozik valaki, talán Maxinak ez az egyik motiváció.
A németeknél öntenek 24-és 30 lóerős blokkokat. Még a Marton papánál is vannak ilyen blokkok. A számot te ütheted be magadnak.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17738 Dátum: 2013 Február 14, 17:53:42 »


Az 1.2-es motor tuningja nagyon drága, mert fordulat kell ahhoz, hogy erős legyen. Rá kell költeni egy vagyont és akkor lesz akkora teljesítményű, mint egy közepes 1.6-os.

Van benne poén, mert az 1.2-es motor nagyon klasszul jár, kicsi a rezonanciája, de a nagy fordulat mindig drága.
Ezért nem nagyon szokás tuningolni, a vintage speedesed meg a 30 lovasra mennek rá, az egybebakos motor faragják. A 1.2-es 34 lovassal alig foglalkozik valaki, talán Maxinak ez az egyik motiváció.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #17737 Dátum: 2013 Február 14, 09:16:32 »


Van valami ötleted, hogy hogyan tudom egy kis +le kicsikarni a motoromból?
Leginkább megbontás nélkül?

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17736 Dátum: 2013 Február 14, 07:39:23 »

Hudáknál elvileg van, de nem  tart raktáron  Undecided Én a Hoffmanntól szoktam venni. De egy széria 1,6 motornál nem kell belebonyolódni ilyesmibe.

Ahha! (villanykörte szmájli) A gépmunkát meg Pista fogja csinálni. Köszi.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17735 Dátum: 2013 Február 14, 06:13:31 »

Egyébként ha a Merki csinálja a gépmunkát, akkor különbség nem nagyon szokott lenni a dugattyúkiállások között. Ő lesíkolja a blokk közepet, utána pedig onnan mérve pontosan ugyanakkorára veszi a hengerek felfekvő felületének távolságát. Mindezt úgy csinálja, hogy századokat vesz le, tehát nem nő drasztikusan a sűrítés. Mértem Merki féle blokkot, nem sikerült különbséget mérnem a dugattyúkiállásokban, illetve hozzámértem még érintetlen blokkhoz, tényleg minimálisat vesz le a felfekvőkből, ill. tümítő felületből.

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #17734 Dátum: 2013 Február 13, 23:00:14 »

Hudáknál elvileg van, de nem  tart raktáron  Undecided Én a Hoffmanntól szoktam venni. De egy széria 1,6 motornál nem kell belebonyolódni ilyesmibe.

én tömitéskészitövel csináltatok.....mindig....de ritkán kell!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17733 Dátum: 2013 Február 13, 22:47:20 »

Hudáknál elvileg van, de nem  tart raktáron  Undecided Én a Hoffmanntól szoktam venni. De egy széria 1,6 motornál nem kell belebonyolódni ilyesmibe.



Az a taapsztalatom, hogy ha a blokk hengertalp síkját nem lapolják meg, nem szednek le belőle, a vonlabafúrás pedig az elméleti középponton megy pontosan, akkor az 1.6-os hengerekkel, széria cuccokkal a dugattyúkiállás 1.2-1.9 közés esik és nagyjából itt van a szórás is, általában szomszédos hengerek majdnem azonosak.

A tuning, tehát nagyobb furatú hengerek már általában kicsit kisebb kiállást adnak még érintetlen blokknál is, de nem sokkal. Olyan, mintha gondolnának arra, hogy valaki kompressziót akar növelni és/vagy ha valaki iylet használ, akkor tudja mi a hengertalp hézagoló.

Viszont a B osztályú, tehát nagyobb löketű motorhoz a laposabb dugattyúhoz adott hengereknél gyári hajtórúddal is nagyon kicsi a kiállás, néha nulla még érintetlen henger felfekvő felületű blokknál is, Ebben az esetben mindig kell hézagoló.


Az én motoromnál szinte nulla volt mind a négy...de ez nem annyira mérvadó, mert a Merki úgy láttam fogott egy kicsit a henger talpaknál is és a hajtórudak sem gyáriak. Nekem pontosan 1 mm-re van beállítva, igyekeztem pontosan, de századokról nem beszélhetünk.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17732 Dátum: 2013 Február 13, 21:59:07 »

Hudáknál elvileg van, de nem  tart raktáron  Undecided Én a Hoffmanntól szoktam venni. De egy széria 1,6 motornál nem kell belebonyolódni ilyesmibe.

Hol kapok ilyet?

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17731 Dátum: 2013 Február 13, 20:26:55 »

CB Performance hézagolóból a legvékonyabb 0,25mm.


Hol kapok ilyet?

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17730 Dátum: 2013 Február 13, 19:29:36 »

Kezfogas

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17729 Dátum: 2013 Február 13, 18:26:22 »

Igen, úgy az igazi a dolog, ha mindenhol ugyanakkora a dugattyúkiállás. Ebben az esetben a hengerek felső síkja is egybe esik. Ilyenkor minden hengernél azonos lesz a sűrítési viszony, egyenletesebben fog járni a motor. Emellett így tud a hengerfej is jól tömíteni, illetve így nem lazul le a hengerfej.
Általában azért nincs nagy eltérés a dugattyúkiállások között, főleg nem azonos oldalon. Itt azért ilyen kicsik, mert a gépműhelyben amikor felbökik a blokkot a 90,5 hengerekhez, akkor a felületnek is utánavesznek picit. Egyébként rohadt nehéz pontosan kimérni a dugattyúkiállást, mert a dugó picit billeg (gyűrűk nélkül mérünk). Szóval én több ponton szoktam mérni, tizedes pontosságig meg lehet határozni a dugattyúkiállást, picit pöcsölve 5 század pontosságig. Illetve ha felszereljük a gyűrűket és kiórázzuk, akkor pontosabb is lehet a mérés, de annak már nem biztos, hogy van értelme. Már csak azért sem, mert a CB Performance hézagolóból a legvékonyabb 0,25mm.
Nekem az Oxyboxernél 5 századon belül vannak egymáshoz képest a dugattyúkiállások. Ott ez nagy szó, mert esztergált a henger, van alatta egy esztergált vállas központosító, szóval ott sok dolog tudott hibát belevinni a dologba.

Kicsit még kérdeznék as dugattyúkiállásról...
Lehet, hogy rosszul látom, de a hengertalp alátétekkel úgy kell beállítani a kiállást, hogy a hengerek felső síkja egybe essen, mivel a hengerfej egyben megy rá.
Vagy azonos méretű (pontos) hengereknél ez mindig egyforma? Utalva itt a Varázsló által korábban írt helytelen vonalbafúrás esetére.

Remélem érthető.

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #17728 Dátum: 2013 Február 13, 17:48:08 »

Kicsit még kérdeznék as dugattyúkiállásról...
Lehet, hogy rosszul látom, de a hengertalp alátétekkel úgy kell beállítani a kiállást, hogy a hengerek felső síkja egybe essen, mivel a hengerfej egyben megy rá.
Vagy azonos méretű (pontos) hengereknél ez mindig egyforma? Utalva itt a Varázsló által korábban írt helytelen vonalbafúrás esetére.

Remélem érthető.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #17727 Dátum: 2013 Február 13, 17:43:33 »

Alakulgat:

http://callook.freeblog.hu/

az szép  Roll Eyes gondolom te jobban várod, hogy kész legyen, mint én  Grin

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #17726 Dátum: 2013 Február 12, 20:22:21 »

Egyébként erre milyen kerék illik?
Széria ötcsavaros lemezfelni,virsli gumival.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #17725 Dátum: 2013 Február 12, 20:06:05 »

Igazándiból szerintem értelme nincs. Ezek a Beach Formel Vau-k eleve elég igénytelenek voltak, kár őket kisminkelni, megszépíteni. Attól meg nem kell félni, hogy ronda lesz, még ha nem is csúcsrestaurált kiállítási autó lesz. Nem akarunk és nem is tudunk (anyagi korlátok miatt) túlzásokba esni. Viszont lesz benne jó futómű, amit tényleg komoly színvonalon felújítottunk. Az első hídban 1 rugóköteg van csak az autó könnyű tömege miatt. A másik rugóköteg helyén egyedileg gyártott tengely, amin a két lengőkar támcsapágyak között függetlenül mozog. A hídban CSP állító fogasív. A tengelycsonkok német perselyekkel és csapszegekkel felújítva, új fékalkatrészek. Új főfékhengerek mérlegfék mechanikával, stb, stb.. A motor pedig egy külön kihívás. Műszakilag minden toppon lesz benne, erős lesz, jót lehet majd élvezkedni vele. És igazándiból mást nem is akarunk, csak néha, ha van rá lehetőség, akkor csapatni vele 1-2 kört. De minden amolyan versenyautós lesz, ami messze nem a túlrestaurálásról szól, sőt 45 éve sem a tökéletes vonalakról, csúcsminőségben fényezett felnikről, stb. szólt. Már nagyon gurulnék vele egyet...  Wink

Egyébként erre milyen kerék illik?

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Oldalak: 1 ... 109 110 111 112 113 [114] 115 116 117 118 119 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.179 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.