www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 13, 21:04:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13099857 alkalommal)
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78872 Dátum: 2019 Március 22, 06:51:53 »

Ha az alsó gumi meg van és olyan vastag amilyen kell - ezt még ki kell derítenem - a felső viszont már tudjuk hogy túl sovány, akkor simán megeshet, hogy 1 méterrel hátrébb már 2 - 2,5 centi az eltérés ha itt elől rögtön 5 milliméterrel közelebb van húzatva a csavar által a bódé a futóművel.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78871 Dátum: 2019 Március 22, 06:47:13 »

Jól értem ide?
Úgy vélem, hogy a nem megfelelő vastagságú gumi, vagy annak hiánya okozhat annyi deformációt - mivel ugye a csavarok szépen összehúzzák a bódét a futóművel - hogy a kocsi farán már jelentős eltérés keletkezik. Ma kiderül. Kiszedem az érintett 4 csavart, aztán meglátjuk mi lesz. Önként valószínűleg nem fog visszaemelkedni a bogár hátsója, de majd segítek neki.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78870 Dátum: 2019 Március 22, 06:43:08 »

Jól értem ide?
Igen, csak az enyém nincs összefirkálva. Cheesy

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78869 Dátum: 2019 Március 22, 06:36:32 »

Remélem...
Jól értem ide?
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78868 Dátum: 2019 Március 22, 06:10:38 »

Majd jövök még, most leléptem.
Remélem lassan megfejtem már ezt az agybajt. Alighanem az lehet a baj, hogy a torzióházon lévő gumitalp - ha egyáltalán van, még nem mentem le ezt megnézni - és testvére, ami a torzióház nyúlványának tetején van a lengéscsillapító felső vége közelében, túlságosan vékony. Ez utóbbit már megszemléltem, alig 5 mm vastag beszerelt állapotában, de ide mint megtudtam, 10 milis kell (régebbi bogarakhoz meg 18-as). A fényképen látszik a két gumilap helye amiről beszélek. Na az lesz még szép játék, hogy beillesszem majd az új gumikat a helyükre. Nagyon nincs kedvem az alig pár hete összerakott autó bódéját leemelni. Lips Sealed Cry
« Utoljára szerkesztve: 2019 Március 22, 06:12:24 írta VW T2b »

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #78867 Dátum: 2019 Március 21, 20:03:55 »

Majd jövök még, most leléptem.
Most már nagyon kíváncsi vagyok!

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78866 Dátum: 2019 Március 21, 15:44:21 »

Majd jövök még, most leléptem.

Sok sikert!!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78865 Dátum: 2019 Március 21, 15:12:33 »

Majd jövök még, most leléptem.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78864 Dátum: 2019 Március 21, 15:11:46 »

Itt valamit nagyon rosszul raktál össze.  Undecided
Én nem. Volt rá ember tőlem sok-sok km-re. Már addig jutottam a nyomozásban, hogy jó eséllyel a gumilapocskák/alátétek/bakok vagy nevezze ki hogyan akarja nem elégséges vastagsága lehet a gond a futómű és a bódé között a lengéscsillapító felső vége közelében. 10-nek kéne lenni, de ami most be van szerelve az kb. 5 mm vastag. Ami pedig közvetlenül a torzióházon kell legyen, na azt még nem tudom hogy oda milyen való és még azt se tudom, hogy nekünk ott van-e egyáltalán. Most is jönnek hozzánk, de után estefelé belenézek hogy ott mi a szitu.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78863 Dátum: 2019 Március 21, 15:07:40 »

Mintha túl közel lennének egymáshoz. Gyakorlatilag finoman érintik is egymást ha közlekedés közben van némi mozgás.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
1303LS
« Hozzászólás #78862 Dátum: 2019 Március 21, 15:07:09 »

Így kellett volna lehajlítani, hogy ne érjen a kasznihoz a cső.
Itt valamit nagyon rosszul raktál össze.  Undecided
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78861 Dátum: 2019 Március 21, 15:06:03 »

Így kellett volna lehajlítani, hogy ne érjen a kasznihoz a cső.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78860 Dátum: 2019 Március 21, 13:06:52 »

hát értem. (úgyhogy nem értem)
de a régi bak megvan még? nem tudod összehasonlítani az újjal? bár kiszerelve terheletlenül lehet hogy vastagabb mint bent volt.

mert ha szétszerelés előtt minden ugyan ilyen volt, (már ami a furulyák magasságát befolyásolja) csak az új vastagabb bak került be (már ha a vastagabb bak befolyásol), és szétszerelés előtt a régi összeült bakkal jó volt, akkor ebből szerintem következik, hogy az új bakkal máshová kell kerülnie. nem?


Az egyik elméletem szerint pont ez a vastagság a sok, ha azt nézzük, hogy a váltó eleje fix ponton van (egykarú emelő forgáspontjának tekinthető). Nagyjából félúton vannak a váltótartó konzolon a Misi által is mondott legvékonyabb bakok, ha ezek magassága csökkenne, akkor ugye süllyedne a kocsi legvégén a kipufogó is a társaival együtt. Viszont annyit nem menne le amennyi kellene, még ha létezne is a 23 milis baktól vékonyabb, mondjuk 10-es. De úgy néz ki lassan megfejtem a dolgot. Mint most délelőtt megtudtam, kell 2 db gumialátét (10 mm vastag az 1970-es bogárhoz) a futómű és a bódé közé, ott a lengéscsillapító felső vége közelében, valamint lejjebb 2 db közvetlenül a torzióházon, hozzájuk még nem volt szerencsém.
Nálunk a futómű és bódé között fentre vélhetően a régi került vissza, eléggé lapos is, úgy bő 5 milliméter vastag beszerelt állapotban. Azt nem tudom, hogy az új 10 milis beszereléskor ennyire összenyomódik-e. Még dolgozom az ügyön, mert reggel áramszünet miatt nem állt módomban számítógépezni és csak most vethettem bele magam a nyomozás folytatásába. Most már képeket is tudok majd feltenni.
« Utoljára szerkesztve: 2019 Március 21, 14:45:05 írta VW T2b »

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3616


« Hozzászólás #78859 Dátum: 2019 Március 21, 08:20:25 »

...Arról nem is beszélve, hogy ebben az állapotában a jobboldali szelepfedél levételét el kell felejteni, mert olyan magasan van még, hogy érinti a bódét, nem mozdítható el róla a rögzítőpántja sem.
Huh

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78858 Dátum: 2019 Március 21, 07:54:49 »

hát értem. (úgyhogy nem értem)
de a régi bak megvan még? nem tudod összehasonlítani az újjal? bár kiszerelve terheletlenül lehet hogy vastagabb mint bent volt.

mert ha szétszerelés előtt minden ugyan ilyen volt, (már ami a furulyák magasságát befolyásolja) csak az új vastagabb bak került be (már ha a vastagabb bak befolyásol), és szétszerelés előtt a régi összeült bakkal jó volt, akkor ebből szerintem következik, hogy az új bakkal máshová kell kerülnie. nem?


vagy a bak vastagságát kompenzálandó nem lehet a felette lévő csavarok alá valami alátéteket tenni? annyival vastagabbat, mint amivel az új bak vastagabb?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78857 Dátum: 2019 Március 21, 07:52:59 »

Tízen éve újonan tettem fel a dobot, nem volt vele gondunk. A bakok újak, lemértem és Hudák Misi azt a választ adta, hogy ez a legvékonyabb bak ami most rajta van.
hát értem. (úgyhogy nem értem)
de a régi bak megvan még? nem tudod összehasonlítani az újjal? bár kiszerelve terheletlenül lehet hogy vastagabb mint bent volt.

mert ha szétszerelés előtt minden ugyan ilyen volt, (már ami a furulyák magasságát befolyásolja) csak az új vastagabb bak került be (már ha a vastagabb bak befolyásol), és szétszerelés előtt a régi összeült bakkal jó volt, akkor ebből szerintem következik, hogy az új bakkal máshová kell kerülnie. nem?

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78856 Dátum: 2019 Március 21, 06:21:10 »

Egyszerűen szétrobbanok az idegtől, már annyit küzdöttem vele. Milliméterenként vizsgálom át oda-vissza a dolgokat és nem értem a szitut. A bódé hátsó része - mint ahogy írtam is - gyakorlatilag változatlan, a motortér körüli lemezelés az eredetije, csak pár db kis foltozást kapott az elgyengült részeken és erősítést a lökhárítótartók felfogatási helye. Azt mondják a hozzáértők, hogy a két nyúlvány olyan erős, hogy azok nem tudnak elhajlani. Meg egyébként is mitől hajlottak volna fölfelé, a végeiken mérve bő két centit, ráadásul egyforma mértékben? Nekem ez most olyan X akták, de úgyse nyugszom bele. Rövidesen képelek.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78855 Dátum: 2019 Március 21, 06:16:12 »

Kapott új váltótartó bakot?
Nem lehet hogy a régi össze volt ülve, az új meg vastagabb és ezért magasabb?
Aki feltette akárhány éve a kipufogót az annyit deformált a dobon, hogy a kipufogók szépen álljanak,
Most meg a dobon a másik irányba kellene deformálni pár centit?
Tízen éve újonan tettem fel a dobot, nem volt vele gondunk. A bakok újak, lemértem és Hudák Misi azt a választ adta, hogy ez a legvékonyabb bak ami most rajta van.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78854 Dátum: 2019 Március 21, 06:14:31 »

El lett lakatolva a bódé. Feszegesd bele a kipufogót, hogy jól álljon és ennyi. Sokkal fontosabb, hogy az ajtók jól, szépen csukódjanak.
És még hátul a lökhárító tartók helye kapott sebészeti beavatkozást, de ettől nem hinném, hogy lejjebb ereszkedne az egész hátulja 3 centit ráadásul úgy, hogy az ívek szépen futnak, a hozzá való motortérfedél szépen rácsukódik a nyílásra, nyílik záródik ahogy kell, a sárvédőket problémamentesen fel lehetett csavarozni. A kiput meg nem lehet így használni, mert a csövet legalább 20-25 fokban le kéne hajlítani, hogy egyáltalán ki tudjon bújni a bódé alól. Arról nem is beszélve, hogy ebben az állapotában a jobboldali szelepfedél levételét el kell felejteni, mert olyan magasan van még, hogy érinti a bódét, nem mozdítható el róla a rögzítőpántja sem.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78853 Dátum: 2019 Március 21, 06:14:18 »

Kapott új váltótartó bakot?
Nem lehet hogy a régi össze volt ülve, az új meg vastagabb és ezért magasabb?
Aki feltette akárhány éve a kipufogót az annyit deformált a dobon, hogy a kipufogók szépen álljanak a 40 éves bakkal,
Most meg a dobon a másik irányba kellene deformálni pár centit?
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78852 Dátum: 2019 Március 21, 06:07:34 »

El lett lakatolva a bódé. Feszegesd bele a kipufogót, hogy jól álljon és ennyi. Sokkal fontosabb, hogy az ajtók jól, szépen csukódjanak.
Csak az eleje kapott új pótkerékzsebet, meg pár helyen kis foltozást. És pont a hátsó köténylemezhez hozzá se kellett nyúlni, csak a fényezés előtti szokásos kezelésen esett át.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
1303LS
« Hozzászólás #78851 Dátum: 2019 Március 21, 05:50:04 »

Az alváz, a bódé, a motor a rajta lévő kipufogóval, a váltó a felújítás előtt évtizedekig nagyon jó barátságban elvoltak egymással. Egyszerűen nem értem az egészet. Tegnap kínomban leoldottam a váltót és a váltó rudazatot, majd azt a bizonyos két nagy csavart a váltótartó nyúlvány végéről. Amikor csavarok kijöttek és lejjebb eresztettem a váltóval még szépen összeszerelt motort, úgy lefelé 2-3 centiméter után került a motor a normál magasságba. Ekkor feltehettem volna a furulyákat vízszintesen, de minek. Valahogy olyan érzésem van, hogy a váltótartó nyúlványok felfelé el vannak deformálódva. De lehet már belebolondultam a sok órányi agyalásba, kínlódásba. Huh
El lett lakatolva a bódé. Feszegesd bele a kipufogót, hogy jól álljon és ennyi. Sokkal fontosabb, hogy az ajtók jól, szépen csukódjanak.
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78850 Dátum: 2019 Március 21, 05:45:36 »

"Előtte ugyanez a 4 játékos nagyon szépen elvoltak egymással, a furulyák szépen, vízszintesen álltak"

azt nem érintette a móka elvileg. hacsak nem esett pofára a kiszerelt motor
Nem

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78849 Dátum: 2019 Március 21, 05:44:40 »

Nem tudom, milyen kipufogód van, de... az tuti méreten van? Ott azért tudnak lenni csodák...
Az alváz, a bódé, a motor a rajta lévő kipufogóval, a váltó a felújítás előtt évtizedekig nagyon jó barátságban elvoltak egymással. Egyszerűen nem értem az egészet. Tegnap kínomban leoldottam a váltót és a váltó rudazatot, majd azt a bizonyos két nagy csavart a váltótartó nyúlvány végéről. Amikor csavarok kijöttek és lejjebb eresztettem a váltóval még szépen összeszerelt motort, úgy lefelé 2-3 centiméter után került a motor a normál magasságba. Ekkor feltehettem volna a furulyákat vízszintesen, de minek. Valahogy olyan érzésem van, hogy a váltótartó nyúlványok felfelé el vannak deformálódva. De lehet már belebolondultam a sok órányi agyalásba, kínlódásba. Huh

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78848 Dátum: 2019 Március 21, 05:38:09 »

Létezhet. A schwimmwageneknél így állítják be a propellert a főtengelyhez. Excenteres az a nagy csavar. Ha meglazítod, akkor fogod látni, hogy a motor lefelé jön.

Miénk normál csavarozású. Embarrassed

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #78847 Dátum: 2019 Március 20, 21:16:25 »

Úgy néz ki van javulás generátor téren.Kivettem a szénkeféket,valamint azt a szigetelt csavarozott pozitív kábelt.Tisztítás után a töltés 13.3 - 13.7 V között lett. Keresek hozzá új szénkefét,mert elég kopottnak láttam. Hurrá
Esetleg tudtok ajánlani letölthető javítási útmutatót?Köszi

DO IT YOURSELF
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #78846 Dátum: 2019 Március 20, 21:15:24 »

Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
Ma délután átnézem az elektromos részét,mert elég sok gubanc van.
Bár a generátornak van egy kis csapágyhangja.
Úgy néz ki van javulás generátor téren.Kivettem a szénkeféket,valamint azt a szigetelt csavarozott pozitív kábelt.Tisztítás után a töltés 13.3 - 13.7 V között lett. Keresek hozzá új szénkefét,mert elég kopottnak láttam. Hurrá

DO IT YOURSELF
Nem elérhető pecek
Hozzászólások: 70

« Hozzászólás #78845 Dátum: 2019 Március 20, 20:45:14 »

Itt látszik valami. Ha kiveszed a nagy csavart azon is látszik, ha különleges.
bal oldalon mi az a varacskolás, csak nem hegesztésnek látszó valami?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #78844 Dátum: 2019 Március 20, 20:33:56 »

Nem tudom, milyen kipufogód van, de... az tuti méreten van? Ott azért tudnak lenni csodák...
"Előtte ugyanez a 4 játékos nagyon szépen elvoltak egymással, a furulyák szépen, vízszintesen álltak"

azt nem érintette a móka elvileg. hacsak nem esett pofára a kiszerelt motor

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #78843 Dátum: 2019 Március 20, 20:30:29 »

Az mitől fordulhatott elő, hogy az eredeti alvázat, bódét, váltót és motort összeszerelve a kipufogó furulyái nem férnek el a számukra gyárilag kivágott helyeken? Pont ezt a hátfal szakaszt nem is kellett cserélni, javítani, csak egy kis felületi javítást kapott a fényezés előtt. Előtte ugyanez a 4 játékos nagyon szépen elvoltak egymással, a furulyák szépen, vízszintesen álltak, körben szépen meg volt az a nagyjából 1 ujjnyi hézag. Most meg ha a furulyát illeszteném, akkor lefelé kell hajlítani és még így is hozzáér a kivágás közepénél a kaszniba. Alul minden nagyon szép, új, vagy felújított, ránézésre minden a helyén, nincs lógás, deformáció, nincs laza/hiányzó csavar. Két elmélet alakult ki bennem. Az egyik, hogy az a nyúlvány ami a végén a váltótartó bakot tartja két nagy csavar segítségével valami okból felfelé "hajtódott", bár fogalmam sincs mitől, miért és hogyan. A másik, hogy az új váltótartó bakok túl vastagak/magasak, ezáltal a kipufogó a furulyákkal is magasabbra került. Shocked Lips Sealed Undecided  Huh
Nem tudom, milyen kipufogód van, de... az tuti méreten van? Ott azért tudnak lenni csodák...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78842 Dátum: 2019 Március 20, 18:41:38 »

Itt látszik valami. Ha kiveszed a nagy csavart azon is látszik, ha különleges.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78841 Dátum: 2019 Március 20, 18:33:13 »

Két elmélet alakult ki bennem. Az egyik, hogy az a nyúlvány ami a végén a váltótartó bakot tartja két nagy csavar segítségével valami okból felfelé "hajtódott", bár fogalmam sincs mitől, miért és hogyan.
Létezhet. A schwimmwageneknél így állítják be a propellert a főtengelyhez. Excenteres az a nagy csavar. Ha meglazítod, akkor fogod látni, hogy a motor lefelé jön.
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78840 Dátum: 2019 Március 20, 12:05:56 »

Az új bakok kb. 23 mm vastagok a közepükön, a széleiken meg úgy 15 mm. Ha volna kb. 1 centivel vékonyabb bak, akkor a hátsó egység már lejjebb süllyedne úgy 2,5 - 3 centit.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78839 Dátum: 2019 Március 20, 12:04:05 »

erről tudsz valami fotót mellékelni, hogy mit kéne mérni?
 
Ezt

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78838 Dátum: 2019 Március 20, 12:01:59 »

Valaki mérje már meg legyen oly kedves - vagy fejből is mondhatja ha tudja Grin - hogy egy 1970-es 1,3-as bogárnál ami nincs módosítva és szépen állnak a furulyái, mennyi a távolság a váltótartó konzol alsó síkja és ott felette a váltó alja között. És ha már méricskélünk, egy ép állapotú váltótartó gumibak ami a kuplungharangnál van, az a közepénél milyen vastag.
erről tudsz valami fotót mellékelni, hogy mit kéne mérni?
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78837 Dátum: 2019 Március 20, 11:55:53 »

Valaki mérje már meg legyen oly kedves - vagy fejből is mondhatja ha tudja Grin - hogy egy 1970-es 1,3-as bogárnál ami nincs módosítva és szépen állnak a furulyái, mennyi a távolság a váltótartó konzol alsó síkja és ott felette a váltó alja között. És ha már méricskélünk, egy ép állapotú váltótartó gumibak ami a kuplungharangnál van, az a közepénél milyen vastag.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78836 Dátum: 2019 Március 20, 11:48:08 »

Az mitől fordulhatott elő, hogy az eredeti alvázat, bódét, váltót és motort összeszerelve a kipufogó furulyái nem férnek el a számukra gyárilag kivágott helyeken? Pont ezt a hátfal szakaszt nem is kellett cserélni, javítani, csak egy kis felületi javítást kapott a fényezés előtt. Előtte ugyanez a 4 játékos nagyon szépen elvoltak egymással, a furulyák szépen, vízszintesen álltak, körben szépen meg volt az a nagyjából 1 ujjnyi hézag. Most meg ha a furulyát illeszteném, akkor lefelé kell hajlítani és még így is hozzáér a kivágás közepénél a kaszniba. Alul minden nagyon szép, új, vagy felújított, ránézésre minden a helyén, nincs lógás, deformáció, nincs laza/hiányzó csavar. Két elmélet alakult ki bennem. Az egyik, hogy az a nyúlvány ami a végén a váltótartó bakot tartja két nagy csavar segítségével valami okból felfelé "hajtódott", bár fogalmam sincs mitől, miért és hogyan. A másik, hogy az új váltótartó bakok túl vastagak/magasak, ezáltal a kipufogó a furulyákkal is magasabbra került. Shocked Lips Sealed Undecided  Huh

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78835 Dátum: 2019 Március 20, 10:48:36 »

"...Bár a generátornak van egy kis csapágyhangja."
Gratulálok a szerzeményhez, sok sikert a hibaelhárításhoz! Wink

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető antpeter
Hozzászólások: 169


« Hozzászólás #78834 Dátum: 2019 Március 20, 06:50:41 »

Szia!
Gratula!
Ha a generátor szénkefe (vagy/és csúszógyűrű) van elkopva, akkor ráadott gyújtásnál álló motornál sem világít a töltés jelző lámpa. (ez esetben lehet amúgy még izzó hiba is, ami szintén okozhatja, hogy nem gerjed fel, vagy forgórész szakadás)


Köszönöm a segítő hozzászólásokat.
Ma délután átnézem az elektromos részét,mert elég sok gubanc van.
Bár a generátornak van egy kis csapágyhangja.

DO IT YOURSELF
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78833 Dátum: 2019 Március 20, 06:24:28 »

Sziasztok!
Büszke új tulajként regisztráltam,ugyanis ma vettem egy 1200 bogárkát '73 as.
Sajna már a hazaúton lerobbantam,ugyanis mint kiderült,nincs töltés.
Ha lehúzom az akksisarut nem áll le,de a töltése csak 10V körül.
Érdekesség,hogy a töltéslámpa nem világít a műszerfalon.
Kaptam hozzá egy fesszabályzót,de azzal sincs töltés.
Véleményetek szerint lehet ez generátor szénkefe?

Szia!
Gratula!
Ha a generátor szénkefe (vagy/és csúszógyűrű) van elkopva, akkor ráadott gyújtásnál álló motornál sem világít a töltés jelző lámpa. (ez esetben lehet amúgy még izzó hiba is, ami szintén okozhatja, hogy nem gerjed fel, vagy forgórész szakadás)


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Oldalak: 1 ... 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.14 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.