www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 05:23:14

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921216 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 501 502 503 504 505 [506] 507 508 509 510 511 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13127975 alkalommal)
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #60393 Dátum: 2012 Február 05, 13:10:56 »

Ezen én is megdöbbentem. Figyeltem a motorjaimat az indító állványon, de inkább csak olajgőz ami ott jelen van. Szerintem ezen kellene javítani valahogy.



"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #60392 Dátum: 2012 Február 05, 13:08:14 »

Ez egy olyan téma, ami a TheSamban-n is mindig okoz párszáz hozzászólást...


Köszönöm a válaszokat! (mindenkinek)
A 26mm-s (29-829-SHA) pumpát rendeltem meg Gabitól.
Remélem egy kellemes optimum lesz!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #60391 Dátum: 2012 Február 05, 12:56:03 »

Ezen én is megdöbbentem. Figyeltem a motorjaimat az indító állványon, de inkább csak olajgőz ami ott jelen van. Szerintem ezen kellene javítani valahogy.

A hengerfejjel alig érintkezik az olaj. Sajnos!!
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #60390 Dátum: 2012 Február 05, 12:40:28 »

Ha van szűrőd, (rendes, papírbetétes) és főleg hosszú utakat mász üzemmeleg motorral nyáron, akkor a mai olajokkal lehet menni 7500 km-t, de amúgy az 5000 a mérvadó, viszont szűrővel nagyobb biztonsággal.

ezek szerint rosszul emlékeztem.
valamikor mintha te értekeztél volna ilyenről.
de akkor csak álmodtam.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #60389 Dátum: 2012 Február 05, 12:28:43 »

igen, kitolhatod a csereperiódust.
az okosok az 5000km/1év helyett 7500km/1év-et emlegetnek.

slaviára meg ne halgass, mert be van tépve :-PPP

A bogár olajcsere periódusa nagyon használatfüggő, sokkal jobban, mint a mai, teljesen más olajkörrel rendelkező vízhűtéses autóknál. Itt sok dolog befolyásolja, nem csoda, hogy a gyári előírás bevillant egy akár 2500 km-es periódust is, ha rövid utakat mész.

Ha van szűrőd, (rendes, papírbetétes) és főleg hosszú utakat mász üzemmeleg motorral nyáron, akkor a mai olajokkal lehet menni 7500 km-t, de amúgy az 5000 a mérvadó, viszont szűrővel nagyobb biztonsággal.

Egyébként a bogárnak gyárilag NINCS olajszűrője, az a szita nem szűrő, az csak azért van, hogy a pumpa ne kapjon be nagyobb darabokat. Azt nevezhetjük elégséges hatásfokú olajszűrőnek, ami 100 mikron (0.1 mm) alatt szűr.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #60388 Dátum: 2012 Február 05, 12:22:27 »

nem, az olaj ugyanolyan szinten használódik elsősorban amagasabb hf hőmérséklet miatt(is).

A hengerfejjel alig érintkezik az olaj. Sajnos!!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #60387 Dátum: 2012 Február 05, 12:21:09 »

Urak!

Ha Mexikói AS41 D1200 motoromba, az eredeti ~20...21mm széles olajszivattyú helyett nagyobbat teszek, az jó-e, érdemes-e, illetve származhat-e belőle esetleg valami féle negatívum???

Köszi!

Ez egy olyan téma, ami a TheSamban-n is mindig okoz párszáz hozzászólást...

Az ékszíjtárcsa felé eső olajszelepnek az a feladata, hogy amikor az olajnak nagy a nyomása, akkor kinyit és az olaj egy részét nem engedi bele az olajhűtőbe, hanem megkerüli azt. Ez a nagyobb nyomásos állapot akkor következik be, amikor az olaj hideg és sűrűbb, valamint egyesek szerint akkor, amikor valaki a nem kopott motorjára 30 mm-es pumpát tesz. Ilyenkor hiába meleg a motor és az olaj, a megkerülő szelep mindig nyitva lesz fordulaton, mert a nagy kerékszélesség miatt nagy a térfogatáram és így a nyomás nagyobb. Ekkor a meleg olaj egy része hűtés nélkül jut a kenési helyekre és a forgattyúház aljába vissza. Ez káros.

A jó pedig az benne, hogy ha a csapágyhézagok kezdenek nagyok lenni, akkor sem vesztesz olajnyomást, mert a pumpa sokkal többet szállít.

Art Threan (Aircooled Engineering ACE) végzett méréseket és azt állapította meg, hogy a 26 mm-es pumpa a legjobb, pláne ha full flow hűtővel vagy akár csak külső szűrő van a motoron, a 30 mm-es pumpának jó állapotú motoron csak hátrányát találta. Teljesen széria motor esetében (milyen érdekes!!) azt találta, hogy a gyári pumpa a legjobb.

Ja és a 30 mm-es pumpa kb. 20%-kal nagyiobb telejsítmény igényel, mint a 26 mm-es és majdnem 40%-kal, mint a 20-as!

Amit Callook írt a fogaskerekek hézagának csökkentéséről és az olajjáratok illesztéséről az a nagy okosság.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #60386 Dátum: 2012 Február 05, 11:38:47 »

Bementettünk egy Suzukit az éjjel, azt mondja a tulaj, elindul, de csak ha nem adnak gázt, és mintha háromhengeresen menne, valamint a katalizátor előtt cseresznyepirosra izzik a kipufogó. Hátul meg kis adagokban jön csak a füst. Mi lehet?
Eldugulhatott a katalizátor?
Nem teszem off-ba, mert van katalizátoros bogár is Grin
jaja katalizátor

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #60385 Dátum: 2012 Február 05, 11:23:03 »

Ennyi... Előny nem származik belőle, de hátrány sem... Egy jó bogármotornak a gyári szivattyúval is megfelelő olajnyomása van. Ha gond van az olajnyomással, azt nem nagyobb szivattyúval kell megoldani.
Nekem az oxyboxerben 26mm-es szivattyú van külső olajhűtővel, külső szűrővel. Nagyobbat feleslegesnek éreztem, inkább lesíkoltam a szivattyú házát úgy, hogy ha tömítés nélkül rápróbálom a fedelet akkor a fogaskerekek ne lötyögjenek (Ezt bárki megteheti otthon egy üveglapon egyre finomabb csiszolópapirokkal). Ezen kívül a ház járatait pontosan a blokk járataihoz igazítottam (miliméterekben lehetett mérni a különbséget!), illetve a járatokat átalakítottam, az éleknek adtam rádiuszt (Ezeket az átalakításokat Gene Berg nyomán csináltam, aki méréseket csinált és azt állapította meg, hogy a gyári szivattyúkon ha finomítunk, akkor lazán tudnak annyit, mint a nagyobb szivattyúk...)
Mindezek mellett a külső szűrőnél és hűtőnél nagyon figyeltem (illetve figyeltünk, mert Varázslóval közösen építettük ki az olajrendszereinket) a megfelelő csőkeresztmetszetekre, illetve, hogy semilyen fittingnél se vigyünk bele a rendszerbe szűkületeket, továbbá, hogy minél rövidebb távolságokkal dolgozzunk...

De egy szó mint száz, gyári motornál egy teljesen sima, átalakításmentes gyári szivattyúnak megfelelőnek kell lennie. Viszont a külső szűrő az nagyon hasznos minden motornak.

nem származhat , de előny se nagyon ill.legfeljebb nyáron alapjáraton nem fog pislákolni az olajnyomás jelző lámpácska

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #60384 Dátum: 2012 Február 05, 10:06:09 »

Bementettünk egy Suzukit az éjjel, azt mondja a tulaj, elindul, de csak ha nem adnak gázt, és mintha háromhengeresen menne, valamint a katalizátor előtt cseresznyepirosra izzik a kipufogó. Hátul meg kis adagokban jön csak a füst. Mi lehet?
Eldugulhatott a katalizátor?
Nem teszem off-ba, mert van katalizátoros bogár is Grin

Bácsi Győző
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #60383 Dátum: 2012 Február 04, 23:47:51 »

Tényleg, ha rendes olajszűrő van, akkor elég ritkábban olajat cserélni vajon?
Nem, mert a motor méretéhez képest kevés olaj van benne.
pl: 1300 lada 4,5-5 liter olaj. 1300 bogár 2,5 l.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #60382 Dátum: 2012 Február 04, 22:19:47 »

Tényleg, ha rendes olajszűrő van, akkor elég ritkábban olajat cserélni vajon?
igen, kitolhatod a csereperiódust.
az okosok az 5000km/1év helyett 7500km/1év-et emlegetnek.

slaviára meg ne halgass, mert be van tépve :-PPP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #60381 Dátum: 2012 Február 04, 22:10:39 »

Tényleg, ha rendes olajszűrő van, akkor elég ritkábban olajat cserélni vajon?
nem, az olaj ugyanolyan szinten használódik elsősorban amagasabb hf hőmérséklet miatt(is).

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #60380 Dátum: 2012 Február 04, 21:50:09 »

Olajszűrőst tegyél be, az jó dolog.

Urak!

Ha Mexikói AS41 D1200 motoromba, az eredeti ~20...21mm széles olajszivattyú helyett nagyobbat teszek, az jó-e, érdemes-e, illetve származhat-e belőle esetleg valami féle negatívum???

Köszi!
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #60379 Dátum: 2012 Február 04, 21:49:17 »

ha külső olajszűrős, akkor igen, mert nem fog annyi szar keringeni az olajkörben.
valljuk be, hogy a gyári teaszűrő elég sovány hatásfokkal dolgozik.
Tényleg, ha rendes olajszűrő van, akkor elég ritkábban olajat cserélni vajon?

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #60378 Dátum: 2012 Február 04, 21:45:25 »

Urak!

Ha Mexikói AS41 D1200 motoromba, az eredeti ~20...21mm széles olajszivattyú helyett nagyobbat teszek, az jó-e, érdemes-e, illetve származhat-e belőle esetleg valami féle negatívum???

Köszi!

ha külső olajszűrős, akkor igen, mert nem fog annyi szar keringeni az olajkörben.
valljuk be, hogy a gyári teaszűrő elég sovány hatásfokkal dolgozik.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #60377 Dátum: 2012 Február 04, 20:32:35 »

Ne vedd zokon, ok az elismert hozzaertok. ;-)
az elismert hozzáértőkből az egyik elismert, pár napja azt írta hogy nincs szükség a gyári motorokon nagyobb olajszivattyúra Lips Sealed

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #60376 Dátum: 2012 Február 04, 20:30:21 »

Grin

ha veletlen olajszuros is lenne, azt semmifele keppen!   Grin

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #60375 Dátum: 2012 Február 04, 20:27:14 »

tati akkor mi maradjunk csondbe, nehogy rossz tanacsot adjunk. Megyek beallok a sarokba!

 Grin

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #60374 Dátum: 2012 Február 04, 20:22:14 »

Ne vedd zokon, ok az elismert hozzaertok. ;-)
tati akkor mi maradjunk csondbe, nehogy rossz tanacsot adjunk. Megyek beallok a sarokba!

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #60373 Dátum: 2012 Február 04, 20:09:10 »

enyemben is az van, pont az o tanacsukra.
De mindegy nem kell ram hallgatni!
Ne vedd zokon, ok az elismert hozzaertok. ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #60372 Dátum: 2012 Február 04, 20:06:03 »

Azer' vard meg Varazslo vagy Callook valaszat is ... ;-)
enyemben is az van, pont az o tanacsukra.
De mindegy nem kell ram hallgatni!

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #60371 Dátum: 2012 Február 04, 20:03:58 »

Grin Grin Grin
akkor ezt választom!
Azer' vard meg Varazslo vagy Callook valaszat is ... ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #60370 Dátum: 2012 Február 04, 20:02:39 »

igen lehet negativum! Lesz rendes olajnyomasod es tovobb birja a motorod.

 Grin Grin Grin
akkor ezt választom!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #60369 Dátum: 2012 Február 04, 20:02:14 »

Urak!

Ha Mexikói AS41 D1200 motoromba, az eredeti ~20...21mm széles olajszivattyú helyett nagyobbat teszek, az jó-e, érdemes-e, illetve származhat-e belőle esetleg valami féle negatívum???

Köszi!
igen lehet negativum! Lesz rendes olajnyomasod es tovobb birja a motorod.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #60368 Dátum: 2012 Február 04, 20:00:57 »

nem származhat , de előny se nagyon ill.legfeljebb nyáron alapjáraton nem fog pislákolni az olajnyomás jelző lámpácska

Ilyen jellegű hiba szerencsére nem volt eddig sem, csak most gondoltam, ha már szét van szedve, azonos áron 26mm ...  Roll Eyes

Köszönöm!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #60367 Dátum: 2012 Február 04, 19:58:17 »

Urak!

Ha Mexikói AS41 D1200 motoromba, az eredeti ~20...21mm széles olajszivattyú helyett nagyobbat teszek, az jó-e, érdemes-e, illetve származhat-e belőle esetleg valami féle negatívum???

Köszi!
nem származhat , de előny se nagyon ill.legfeljebb nyáron alapjáraton nem fog pislákolni az olajnyomás jelző lámpácska

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #60366 Dátum: 2012 Február 04, 19:54:30 »

Urak!

Ha Mexikói AS41 D1200 motoromba, az eredeti ~20...21mm széles olajszivattyú helyett nagyobbat teszek, az jó-e, érdemes-e, illetve származhat-e belőle esetleg valami féle negatívum???

Köszi!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #60365 Dátum: 2012 Február 04, 15:44:43 »

Sziasztok.
A MÉH telep "kapujából" sikerült megmenteni ezt a 66-os bogit amit Martin segítségével ma fedett helyre szállítottunk.
Jövő héten szombaton megkezdődik a "felújítás-restaurálás" ami azért lesz különleges mert ez az első Bogi amibe belekezdünk........... Roll Eyes
Majd rakok fel képeket a munkálatokról!!
Üdv Toma:)
Gratulálok!
Szép kis bogi lesz. Ilyen volt az első 65-ös bogim.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető Toma
Hozzászólások: 177


« Hozzászólás #60364 Dátum: 2012 Február 04, 15:23:03 »

Sziasztok.
A MÉH telep "kapujából" sikerült megmenteni ezt a 66-os bogit amit Martin segítségével ma fedett helyre szállítottunk.
Jövő héten szombaton megkezdődik a "felújítás-restaurálás" ami azért lesz különleges mert ez az első Bogi amibe belekezdünk........... Roll Eyes
Majd rakok fel képeket a munkálatokról!!
Üdv Toma:)

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #60363 Dátum: 2012 Február 04, 13:41:13 »

Akkor megcsinálja a termosztátot jóra.  Wink
A dolog nem termosztát függő. elárulom.
Én azok közé tartozom, akik nagy hidegben is használják  a bogarat. Na jó, most nem, mert szétszedtem Cheesy
Ettől függetlenül sokkal jobb lett a melegedés, a fogyasztás. Már a modern autón is gondolkodom valami retrós hűtőtakarón.

Bácsi Győző
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #60362 Dátum: 2012 Február 04, 13:31:33 »

Akkor megcsinálja a termosztátot jóra.  Wink

Majd, ha legközelebb kikerül a motor, teszek egy próbát. A typ3 lemezelés miatt asszem felszállok a szopórollerre  Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #60361 Dátum: 2012 Február 04, 12:09:59 »

ha kicsit tökölősebb az ember...
Akkor megcsinálja a termosztátot jóra.  Wink
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #60360 Dátum: 2012 Február 04, 09:05:46 »

Kösz  Grin

Jah, én is arra gondoltam, szerzek egy "tésztaszűrőt", aztán egy részét lefedem, de előbb kipróbálom ABF megoldását, , köszönet neki is Smiley
Kemény karton, vagy műanyag lap, nagyjából méretre szabva, a rácshoz fogatva kábelkötegelő segítségével, kívülről még esztétikus is.
És tényleg használ, ha kicsit tökölősebb az ember, az ablak alatti rácsot is le lehet zárni.

Bácsi Győző
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #60359 Dátum: 2012 Február 04, 02:06:32 »

be dobsz egy rongyot a turbinába  Grin tuti beválik  nekem csak a tűzfalkárpitot szívta közelebb  na melege is lett rendesen Roll Eyes

Kösz  Grin

Jah, én is arra gondoltam, szerzek egy "tésztaszűrőt", aztán egy részét lefedem, de előbb kipróbálom ABF megoldását, , köszönet neki is Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #60358 Dátum: 2012 Február 03, 18:22:18 »

Termosztát nélkül megfagy szerencsétlen motor ilyen időben az autóban, de nagyjából heti 1-szer muszáj használnom. Nincs valami mérsékelten kókány Cheesy megoldás a hűtés hatásfokának csökkentésére ?
be dobsz egy rongyot a turbinába  Grin tuti beválik  nekem csak a tűzfalkárpitot szívta közelebb  na melege is lett rendesen Roll Eyes

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #60357 Dátum: 2012 Február 03, 18:15:53 »

kemény vagy csoki Smiley  ............

Kutyám van, gyerekeimmel élek, biciglivel járok, nelegyek kemény?  Grin

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #60356 Dátum: 2012 Február 03, 18:13:06 »

Termosztát nélkül megfagy szerencsétlen motor ilyen időben az autóban, de nagyjából heti 1-szer muszáj használnom. Nincs valami mérsékelten kókány Cheesy megoldás a hűtés hatásfokának csökkentésére ?
Kérlek:
 én a motorháztető rácsait fedtem le, még csak nem is nagyon kókány módon, belülről, sokkal jobb lett a melegedés, a fűtés.

Bácsi Győző
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #60355 Dátum: 2012 Február 03, 17:05:09 »

Ha berakja, kiregelek! Grin
kemény vagy csoki Smiley  ............

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #60354 Dátum: 2012 Február 03, 16:56:21 »

erről nincs egy videód véletlenül ?
Ha berakja, kiregelek! Grin

Oldalak: 1 ... 501 502 503 504 505 [506] 507 508 509 510 511 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.201 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.