www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 22:31:22

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13197196 alkalommal)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74395 Dátum: 2015 április 09, 18:53:10 »

Illetve ez is előkerült a centi szurok alól. Azt hittem, meg sincs.
« Utoljára szerkesztve: 2015 április 09, 18:55:24 írta Zoli »

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74394 Dátum: 2015 április 09, 18:29:52 »

Lassan minden alakul, bár most fingom nincs néhány csavarról, hogy hova való.  Tongue

1303LS
« Hozzászólás #74393 Dátum: 2015 április 09, 10:07:16 »

Köszi, már több helyről hallottam, hogy a 31-es karbi stabilabb, és van is egy itthon szuper állapotban ( nem lóg, nem kotyog, és nincsenek rommá tekergetve a csavarjai) úgyhogy lehet, hogy egy átalakítóval inkább ráteszem azt... Igazából már abban sem vagyok biztos, hogy 1.3-mas e a motor. A forgalmiban az van, a motorszám elvben AB de háát azt ütöttek bele amit akartak...
Egyébként tűszelepet néztem ( és cseréltem is), és a mágnesszelepet is kitekertem, de nem volt róla levágva semmi.

Legáltalánosabb laikus hiba, hogy a pillangószelep csavarjával szoktak alapjáratot adni. Az úgy nem jó. Az elekerülő alapjárati rendszernek kell működnie. Pillangónak gyakorlatilag zárva kell lennie és az alapjárati csavarral (lukban van és nem kicsi) kel alapjáratot adni. A pillangó csavarja csak arra való, hogy maga a pillangó ne üssön bele a torok falába.
Nem elérhető HenczBandi
Hozzászólások: 54


« Hozzászólás #74392 Dátum: 2015 április 09, 09:54:41 »

1.3-mas motorra a 31-es karbi való. a 34-esed lehet 1.6-hoz van fúvókázva, és akkor sem lesz jó ha mindene szuperál rendesen.
a szívócsőből 2 méret van, és szerintem az átalakító pont arra van kitalálva, hogy a nagyobb szívócsőre lehessen feltenni a 31-es karbit (úgy hallottam fordítva nem működik az átalakító).
a helyedben én a 31-es felé alakulnék, ha szerencséd van, akkor a fúvókázása is stimmel az 1.3-mas motorodhoz. ha nem elég a karbicsere, akkor még a szívócsövet is érdemes a kisebbre váltani.
persze mindezt azok után amit a többiek javasoltak a falslevegő felderítéssel kapcsolatban. még a tűszelepet is megnézném, hogy elzár-e rendesen, vagy átereszt zárt állapotában is. a mágnesszelepedet pedig kitekerném megnézni, hogy mi újság vele belül. ha úgy van ahogy írod esélyes, hogy lecsípték a belső oldaláról a dugattyút ami elzárná a benzin útját gyújtás nélkül - elvileg ez utóbbi nem befolyásolja az alapjáratot.
Köszi, már több helyről hallottam, hogy a 31-es karbi stabilabb, és van is egy itthon szuper állapotban ( nem lóg, nem kotyog, és nincsenek rommá tekergetve a csavarjai) úgyhogy lehet, hogy egy átalakítóval inkább ráteszem azt... Igazából már abban sem vagyok biztos, hogy 1.3-mas e a motor. A forgalmiban az van, a motorszám elvben AB de háát azt ütöttek bele amit akartak...
Egyébként tűszelepet néztem ( és cseréltem is), és a mágnesszelepet is kitekertem, de nem volt róla levágva semmi.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74391 Dátum: 2015 április 09, 09:50:42 »

1.3-mas motorra a 31-es karbi való. a 34-esed lehet 1.6-hoz van fúvókázva, és akkor sem lesz jó ha mindene szuperál rendesen.
a szívócsőből 2 méret van, és szerintem az átalakító pont arra van kitalálva, hogy a nagyobb szívócsőre lehessen feltenni a 31-es karbit (úgy hallottam fordítva nem működik az átalakító).
a helyedben én a 31-es felé alakulnék, ha szerencséd van, akkor a fúvókázása is stimmel az 1.3-mas motorodhoz. ha nem elég a karbicsere, akkor még a szívócsövet is érdemes a kisebbre váltani.
persze mindezt azok után amit a többiek javasoltak a falslevegő felderítéssel kapcsolatban. még a tűszelepet is megnézném, hogy elzár-e rendesen, vagy átereszt zárt állapotában is. a mágnesszelepedet pedig kitekerném megnézni, hogy mi újság vele belül. ha úgy van ahogy írod esélyes, hogy lecsípték a belső oldaláról a dugattyút ami elzárná a benzin útját gyújtás nélkül - elvileg ez utóbbi nem befolyásolja az alapjáratot.
Első körben alapjárati fúvóka.
Egyébként jó lehet a 34-es is, ha összességében jól van összelőve benne a fő és féklevegő fúvóka. Meglepődtök, ha megnézitek, azonos motorokon mennyi eltérés volt fúvókázásban ezeknél a primitív karbiknál az évek során...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #74390 Dátum: 2015 április 09, 09:04:23 »

Arra van lehetőség, hogy 31 PICT 3-mas karburátort tegyek fel ennek a helyére? Mert láttam átalakítót a szívócsőre, de azzal ha jól emlékszem 31 helyére lehetett feltenni a 34-est...
1.3-mas motorra a 31-es karbi való. a 34-esed lehet 1.6-hoz van fúvókázva, és akkor sem lesz jó ha mindene szuperál rendesen.
a szívócsőből 2 méret van, és szerintem az átalakító pont arra van kitalálva, hogy a nagyobb szívócsőre lehessen feltenni a 31-es karbit (úgy hallottam fordítva nem működik az átalakító).
a helyedben én a 31-es felé alakulnék, ha szerencséd van, akkor a fúvókázása is stimmel az 1.3-mas motorodhoz. ha nem elég a karbicsere, akkor még a szívócsövet is érdemes a kisebbre váltani.
persze mindezt azok után amit a többiek javasoltak a falslevegő felderítéssel kapcsolatban. még a tűszelepet is megnézném, hogy elzár-e rendesen, vagy átereszt zárt állapotában is. a mágnesszelepedet pedig kitekerném megnézni, hogy mi újság vele belül. ha úgy van ahogy írod esélyes, hogy lecsípték a belső oldaláról a dugattyút ami elzárná a benzin útját gyújtás nélkül - elvileg ez utóbbi nem befolyásolja az alapjáratot.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #74389 Dátum: 2015 április 09, 08:26:45 »

Köszönöm, megnézem akkor este jobban! Smiley
Fújd be féktisztítóval, ha megváltozik a fordulat, akkor falsot szív.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető HenczBandi
Hozzászólások: 54


« Hozzászólás #74388 Dátum: 2015 április 09, 08:25:18 »

Nos, nekem is annk tűnt, amikor néztem... aztán egy szövetes ragasztószalaggal körbetekertem, a bilincsek alatt is és sokat javult... aztán vettem új gumikat, új bilincsekkel és megjavult...
De ez csak egy ötlet volt, hátha itt a bibi...
Köszönöm, megnézem akkor este jobban! Smiley
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #74387 Dátum: 2015 április 09, 08:17:39 »


Igen, dupla szívós, azt a tömítés néztem, de teljesen jónak tűnik, nincs kirepedezve, lényegében új:)

Arra van lehetőség, hogy 31 PICT 3-mas karburátort tegyek fel ennek a helyére? Mert láttam átalakítót a szívócsőre, de azzal ha jól emlékszem 31 helyére lehetett feltenni a 34-est...


Nos, nekem is annk tűnt, amikor néztem... aztán egy szövetes ragasztószalaggal körbetekertem, a bilincsek alatt is és sokat javult... aztán vettem új gumikat, új bilincsekkel és megjavult...
De ez csak egy ötlet volt, hátha itt a bibi...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető HenczBandi
Hozzászólások: 54


« Hozzászólás #74386 Dátum: 2015 április 09, 07:40:02 »

Szia!

Beteg ott minden:

Szia, köszönöm a linkeket.

Nos, a karbi alapján nem tudom, hogy dupla szívócsöved van-e, de engem pár éve szívatott a gyönyörűségem, hogy a szívócső és a dupla leömlő (szívótorok) közti gumi áteresztett, mivel el volt repedve) és vígan falsot szívott. Hasonló tüneteket, ha nem is ennyire durvákat, produkált, mint amit leírtál.
Én megnézném ezt is...
Persze ettől még lehet más baja is, csak leírtam, mert volt ilyen hibatünetem nekem is...
Igen, dupla szívós, azt a tömítés néztem, de teljesen jónak tűnik, nincs kirepedezve, lényegében új:)

Arra van lehetőség, hogy 31 PICT 3-mas karburátort tegyek fel ennek a helyére? Mert láttam átalakítót a szívócsőre, de azzal ha jól emlékszem 31 helyére lehetett feltenni a 34-est...



Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #74385 Dátum: 2015 április 09, 07:29:53 »

Sziasztok,
.......

Nos, a karbi alapján nem tudom, hogy dupla szívócsöved van-e, de engem pár éve szívatott a gyönyörűségem, hogy a szívócső és a dupla leömlő (szívótorok) közti gumi áteresztett, mivel el volt repedve) és vígan falsot szívott. Hasonló tüneteket, ha nem is ennyire durvákat, produkált, mint amit leírtál.
Én megnézném ezt is...
Persze ettől még lehet más baja is, csak leírtam, mert volt ilyen hibatünetem nekem is...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #74384 Dátum: 2015 április 09, 01:44:07 »

Sziasztok...
Szia!

Beteg ott minden:

http://vbklub.net/szereles/lefullad.htm

http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Szeleph%C3%A9zag_%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1s
http://vbklub.net/Karbik_fuvokak.pdf
http://vbklub.net/szereles/solex/solex31.htm
http://vbklub.net/szereles/gyujtas/gyujtas.HTM


Nem elérhető HenczBandi
Hozzászólások: 54


« Hozzászólás #74383 Dátum: 2015 április 08, 23:19:48 »

Sziasztok,

segítséget kérnék motorszerelés témakörben, eléggé kezdő bogarasként:)
Röviden és tömören: nincs alapjárat a bogarunkon, ami elvben 1.3-mas, 34 PICT 3-mas karbival.
Hosszabban: Amióta megvettük eléggé vacakolt a karburátor. Jó sok benzint kapott, emelkedőn volt alapjárat de lejtőn nem( hidegen-melegen egyaránt)... Ez eddig gondolom benzinszint probléma. Középgázon folyamatosan torpant, de kis gázzal vagy padlón, gyorsult mint a veszedelem. Múlthét végén gyorsító membránt cseréltem mert a blokkra köpte a benzint és én úgy nem szeretem.  Azóta nem gyorsult annyira, de az alapjárat probléma továbbra is megvolt. Most szombaton viszont menet közben egyszer csak teljesen eltűnt az alapjárat bármilyen helyzetben. De teljesen. Amint leesik a fordulat rögtön lefullad a kocsi. Érdekes, hogy kattan az alapjárati mágnesszelep gyújtás ráadásakor, de ha nincs rajta a vezeték akkor is beindul és teljesen ugyan úgy viselkedik a motor mint amikor rajta van. Karbit kipucoltam, kifújtam, tömítéseket kicseréltem,benzinszintet lejjebb tettem, benzinszűrőt, csöveket cseréltem de semmi. Pöccre indul, de amint a szívató 1 foggal visszaengedi, a motor lefullad. Nem igazán tudom merre keressem a hibát. Valahol a gyújtási rendszerben lehet? Van olyan, hogy csak fordulaton van gyújtás alapjáraton nincs? Illetve új jelenség az is, hogy gázadásra inkább dadog melegen mint felpörög, köhög prüszköl és szenved...
Nagyon köszönöm a segítséget előre is, ha sikerülne megcsinálni, tudnánk menni rajzásra is:)
ÜdVW: Hencz Bandi
Nem elérhető NapoleoN
Hozzászólások: 298


« Hozzászólás #74382 Dátum: 2015 április 08, 22:58:37 »

Köszönöm !

Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74381 Dátum: 2015 április 08, 19:50:44 »

Az mitől lehet, hogy hidegen tök jól hajt az önindító, melegen meg nagyon nagyon nehezen (alig indít). (töltés jó, akku új, önindítóhoz 10 éve nem nyúltam) Zsírmérgezés?

Persely szopat, jártam már én is így természetesen.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #74380 Dátum: 2015 április 08, 10:05:19 »

szóval ezzel majd még foglalkozni kell, de azt hiszem a rajzást így is bevállalhatom.
1303LS
« Hozzászólás #74379 Dátum: 2015 április 08, 09:51:34 »

Az mitől lehet, hogy hidegen tök jól hajt az önindító, melegen meg nagyon nagyon nehezen (alig indít). (töltés jó, akku új, önindítóhoz 10 éve nem nyúltam) Zsírmérgezés?
Akkor ideje lesz hozzányúlni. De inkább kisperselyhez a házban. Meg a zsír sem árt ezeknek néha.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74378 Dátum: 2015 április 08, 09:45:20 »

Bedúsul, próbálj padlógázzal indítani.

Az mitől lehet, hogy hidegen tök jól hajt az önindító, melegen meg nagyon nagyon nehezen (alig indít). (töltés jó, akku új, önindítóhoz 10 éve nem nyúltam) Zsírmérgezés?
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #74377 Dátum: 2015 április 08, 09:22:11 »


Az mitől lehet, hogy hidegen tök jól hajt az önindító, melegen meg nagyon nagyon nehezen (alig indít). (töltés jó, akku új, önindítóhoz 10 éve nem nyúltam) Zsírmérgezés?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #74376 Dátum: 2015 április 08, 07:51:48 »

Kiderült valami?

Noss, volt egy elég bizonytalan toldás a hátulról jövő +12-es vezetéken közvetlenül a világításkapcsoló előtt. a szigszalag alatt fehéres-feketés oxidált volt, a szigszalag meg megkeményedett, valószínűleg hőtől, így reméltem hogy ez volt az okozó. ezt a részt kivágtam, az új sarut ráforrasztottuk, itt már nem lesz baj. az innen tovább a biztitábla egyik felére menő vezeték sem volt túl bizalomgerjesztő korábban csúnyán forrasztották, azt is kicseréltük. a biztosítéktáblán a lábakat megcsiszolgattam. ezután kipróbáltam és nem volt már hiba, úgyhogy nem ellenőriztem tovább a többi tippet. hazajöttem vele.
Hazafelé már bent jártam Pesten az alsó rakparton, a pirosnál gondoltam beállítom a rádiót is. no akkor megint elment az áram 10-20 másodpercre.. szóval azt hiszem csak egy legnagyobb hibát találtam meg, de lehet hogy vannak még apróbbak.. nem tudom hogy fogom megtalálni. hazaérkezés után már sötét volt, de hiába kapcsoltam be a rádiót meg fényszórót, vészvillogót egyszerre, nem volt gond.. szóval ezzel majd még foglalkozni kell, de azt hiszem a rajzást így is bevállalhatom.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74375 Dátum: 2015 április 08, 05:32:08 »

Kiderült valami?

ok, először ezeket a vastagabbakat ellenőrzöm, a biztitáblánál is, a gyújtásnál is, a lámpa kacsolójánál is meg akkor már a fesszabnál is mégegyszer.
aztán próbálok testelési hiányt találni valahol ha ezek nem segítenek
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #74374 Dátum: 2015 április 07, 10:41:22 »

Gondolkodtam, és a gyújtáskapcsoló hibája lehet a probléma, hisz gyújtáson megy az idex, és a világítás is onnan kap áramot. Nem rossz a kapcsoló, hanem a vezeték ami rá megy az a terheléstől nem tudja ellátni a funkcióját. Oxidált, a kis keresztmetszete miatt. A terhelés miatt melegszik, és ez elég ahhoz, hogy megmozduljon a saru, és már nem is érintkezik. Nincs ott nagy hiba, nehogy szétszedd az egész kocsit. Amin előrejön az áram hátulról azt a vezetéket keresd. Megtalálod egy lámpával, mert az  mindig áram alatt van. Nem kell gyújtást sem adni.

ok, először ezeket a vastagabbakat ellenőrzöm, a biztitáblánál is, a gyújtásnál is, a lámpa kacsolójánál is meg akkor már a fesszabnál is mégegyszer.
aztán próbálok testelési hiányt találni valahol ha ezek nem segítenek
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74373 Dátum: 2015 április 07, 10:36:44 »

ki ért itt villanyászathoz?

Gondolkodtam, és a gyújtáskapcsoló hibája lehet a probléma, hisz gyújtáson megy az idex, és a világítás is onnan kap áramot. Nem rossz a kapcsoló, hanem a vezeték ami rá megy az a terheléstől nem tudja ellátni a funkcióját. Oxidált, a kis keresztmetszete miatt. A terhelés miatt melegszik, és ez elég ahhoz, hogy megmozduljon a saru, és már nem is érintkezik. Nincs ott nagy hiba, nehogy szétszedd az egész kocsit. Amin előrejön az áram hátulról azt a vezetéket keresd. Megtalálod egy lámpával, mert az  mindig áram alatt van. Nem kell gyújtást sem adni.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #74372 Dátum: 2015 április 07, 08:30:37 »

az akksiról a kocsira szerintem tuti a testelés, de mérjek ellenállást köztük?
Szerintem is jó a testelés. Ne ott méregess hanem a gyújtáskapcsoló környékén mert elképzelhető, hogy ott esik le a fesz. Bár látatlanban semmi sem biztos. Én a gyújtáskapcsoló környékén a vastagabb piros kábelnél megszüntettem az egymásba tologatós sarukat és forrasztást alkalmaztam helyette. Az előző oldalon van kép a műszerfal mögötti részről. Talán vmennyire látható a zsugorcsövezett vezetékelés.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #74371 Dátum: 2015 április 07, 08:17:28 »

az akksiról a kocsira szerintem tuti a testelés, de mérjek ellenállást köztük?

már az egyik oldali index is levágja, és egy fényszóró is. kivettem minden biztosítékot és egyet felváltva kezdtem minden helyre betenni és kapcsolni a fogyasztókat
a lámpakapcsoló saruihoz nem fértem hozzá, de annak a sarui lesznek a következők és megnézem a villogó relét meg ami vészvillogóét. meg a sarukat megpucolom a biztitáblán
ha ez sem segít talán kiveszem az első vagy hátsó indexet hátha csak az egyikkel van gond.. vagy kiderül hogy az első sárvédő testelése hiányzik..?

jaa, belső világítás 3 éve tönkrement mikor volt egy kis ütközés. és nem tudom kivenni a búrát mert be van szorulva, de lehet kibányászom, valamit úgyis kéne már kezdeni vele.
ma délutánra szabit vettem ki, hogy hazahozzam a kocsit. bízom benne hogy ez menni fog de ha nem tudom megoldani a hibát, lehet holnapra is kérek és kérem a segítséget Smiley
Nagyon nagyon összeégett kábelköteg szaga van. A hátsó ülés alatt a lukon bebújó részt még megnézhetnéd, nem-e ott dörzsölete vágta el a lemez a szigetelést. De mivel cserélted a fesszabot, így ott volt már mozgatva, szóval valami változott volna.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74370 Dátum: 2015 április 07, 08:16:26 »

az akksiról a kocsira szerintem tuti a testelés, de mérjek ellenállást köztük?

már az egyik oldali index is levágja, és egy fényszóró is. kivettem minden biztosítékot és egyet felváltva kezdtem minden helyre betenni és kapcsolni a fogyasztókat
a lámpakapcsoló saruihoz nem fértem hozzá, de annak a sarui lesznek a következők és megnézem a villogó relét meg ami vészvillogóét. meg a sarukat megpucolom a biztitáblán
ha ez sem segít talán kiveszem az első vagy hátsó indexet hátha csak az egyikkel van gond.. vagy kiderül hogy az első sárvédő testelése hiányzik..?

jaa, belső világítás 3 éve tönkrement mikor volt egy kis ütközés. és nem tudom kivenni a búrát mert be van szorulva, de lehet kibányászom, valamit úgyis kéne már kezdeni vele.
ma délutánra szabit vettem ki, hogy hazahozzam a kocsit. bízom benne hogy ez menni fog de ha nem tudom megoldani a hibát, lehet holnapra is kérek és kérem a segítséget Smiley
Fényszórók környékét nézd meg, nincs-e ott zárlat. Mivel fényszóró ill. index a bibis, elöl lesz szerintem a baj, vagy a lámpakapcsolóval. Valahol lezár testre.
(Most ez a menő, nekem múlt héten az OFF-on a benzinszivattyún ment el a test...)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #74369 Dátum: 2015 április 07, 08:05:12 »

az akksiról a kocsira szerintem tuti a testelés, de mérjek ellenállást köztük?

már az egyik oldali index is levágja, és egy fényszóró is. kivettem minden biztosítékot és egyet felváltva kezdtem minden helyre betenni és kapcsolni a fogyasztókat
a lámpakapcsoló saruihoz nem fértem hozzá, de annak a sarui lesznek a következők és megnézem a villogó relét meg ami vészvillogóét. meg a sarukat megpucolom a biztitáblán
ha ez sem segít talán kiveszem az első vagy hátsó indexet hátha csak az egyikkel van gond.. vagy kiderül hogy az első sárvédő testelése hiányzik..?

jaa, belső világítás 3 éve tönkrement mikor volt egy kis ütközés. és nem tudom kivenni a búrát mert be van szorulva, de lehet kibányászom, valamit úgyis kéne már kezdeni vele.

Szerdán déltől ráérek egészen este 10-ig. Autó van, műszer van. Nézzünk rá.
ma délutánra szabit vettem ki, hogy hazahozzam a kocsit. bízom benne hogy ez menni fog de ha nem tudom megoldani a hibát, lehet holnapra is kérek és kérem a segítséget Smiley
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74368 Dátum: 2015 április 07, 07:54:42 »

Ilyenkor az indítómotor sem szokott jó lenni, mert annak is nagy az áramfelvétele.

ha rossz a testkábel és gázbovdenen kapja a testet minden
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #74367 Dátum: 2015 április 07, 07:32:31 »

Úgy tűnik, hogy az áram elmenetel arányban van a felvett teljesítménnyel. Nekem az a furcsa, hogy nem azonnal jön vissza, mintha valaminek ki kellene hűlnie, vagy mittudomén.
Igen én is ezen gondolkoztam. Pl ha rossz a testkábel és gázbovdenen kapja a testet minden. Fényszórót 2x 55 W és  vészvillógót 4x21 W már nem bírja el.

Mérni kell, és nézni.

Szerdán déltől ráérek egészen este 10-ig. Autó van, műszer van. Nézzünk rá.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74366 Dátum: 2015 április 07, 05:30:45 »

Úgy tűnik, hogy az áram elmenetel arányban van a felvett teljesítménnyel. Nekem az a furcsa, hogy nem azonnal jön vissza, mintha valaminek ki kellene hűlnie, vagy mittudomén.
Amit megnéznék (kicsitől a nagyobb probléma felé):
- biztosítéktábla, ahova megy a vastag piros a gyújtáskacsolóról, nincs-e oxidáció
- belső világítás letestelhet-e
- saruk elég szorosak-e az elosztóknál, kapcsolókon
- kapcsolók tesztelése (világítás. vészvillogó, gyújtás).

én még zárlatos lámpakapcsolóra tippelek, mert az indextől beszarik, de a két féklámpától és a helyzetjelzőktől nem, így talán nem az elektromos fogyasztók nagysága számít, de nemtudom..
nincs valakinek kölcsön északpest és Verőce között útbaesve egy jó lámpakacsolója after bogiba?
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74365 Dátum: 2015 április 06, 22:37:22 »

A hátulró előre jövő vezeték a műszerfalnál az és annak elágazásainál laza a saru. Onnan mehet tovább a gyújtáskapcsolóhoz. Fogóval finoman nyomkodd meg a lámpakapcsoló és gyújtáskapcsoló sarujait.
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #74364 Dátum: 2015 április 06, 22:35:57 »

ki ért itt villanyászathoz?

Lehet hogy az előre menö vezetékek összeégtek a kötegben.Erössen zárlatgyanús.

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #74363 Dátum: 2015 április 06, 21:58:42 »

ki ért itt villanyászathoz?
nem tudtunk hazajönni a bogárral Undecided
nem biztos hogy összefüggő előzmény, hogy egyre sűrűbben hallottam, hogy kattog a feszszabályzó. mondjuk talán egy hónapja kezdte, de mindig csak hétvégén használtuk, azóta is elsőre indul, akksi nem merült le. utoljára tegnap mentünk vele több megállással vagy 100 km-t, nem volt semmi gond, mindig fél fordulatra indult, fényszórót, indexet használtuk. aztán kint parkoltunk az utcán.

Ma délután indultunk haza, ugyanúgy elsőre indult mint eddig. kiértünk a faluból, eddig helyzetjelzővel mentünk, felkapcsoltam a fényszórót és leállt a kocsi.
néha volt már olyan, (mondjuk évente egyszer) hogy egyszercsak elment az áram. ha megmozgattam az akksin a sarukat minden visszajött és mehettünk tovább. gondoltam, most is ez a helyzet. megmozgattuk, egy idő után visszajött az áram (mármint újra világít fél perc múlva a két kis lámpa a műszerben, lehet újra indítani) de nem egyből. indultunk tovább.
megint felkapcsolom a fényszórót, és elmegy minden áram, motor leáll. miafranc Huh Shocked
lámpakapcsolót kikapcsolom, kicsit várunk, újra nézem, van áram, újra beindul. kipróbálom a vészvillogót, akkor is minden elsöétül. basszus. újra várunk, újra lesz áram, beindul, kicsit pörgetem a motort egyhelyben indexelek, újra minden sötét. basszameg.
csak egy km-t jöttünk apóséktól, úgyhogy visszafordultunk, fényszóró és index nélkül lehetett közlekedni, helyzetjelző világított. gondoltam, hátha egy ideje nem volt töltés, akksiban eddig tartott a szufla. bár megmértem, akksiban álló motornál volt 12,3 V. járó motornál elfelejtettem mérni.
akksit töltőre tettük. volt nálam egy tartalék fesszab, már úgyis ki akartam cserélni, hát itt az ideje, nem is tartott sokáig. Az egyik akksi pluszra menő vastag vezeték tavaly kiszakadt a kis saruból, az elítélhető módon csak a saru mellé volt beszorítva. most kapott egy új sarut szépen. csatlakozókat is megsmirgliztem, de nem voltak csúnyák. biztosítékokat végignéztem, nem volt szakadt.

Akksit visszatettük, közben 12,7re töltődött, és megmértük járó motornál emelt fordulaton 14V fölött volt kicsivel a töltés az akksin, tehát az új fesszab jó.
azonban a jelenség ugynaz Undecided akár járó, akár álló motornál ha egyedül a fényszórót, vagy a vészvillogót, vagy az egyik indexet bekapcsolom, azonnal minden áram elmegy. de a helyzetjelzők, a féklámpák, a rádió egyszerre is működik, önindító tökéletesen teker indítózáskor. az ő kocsijukból átraktuk az akksit, azzal ugyanezt csinálja, tehát az sem lehet rossz.

mi az isten lehet ez? valami testkábel?
most náluk hagytuk a kocsit, de holnap el kell hoznom Verőcéről és kezdeni ezzel valamit.
eddig annyi tippet kaptam, hátha az akksi testkábele vagy a töltőkábel lehet szar. holnap megnézem, de a fonott testkábel tök jónak néz ki, a kocsiszekrényhez fixen csatlakozik. a fesszabra menő csatlakozók egészségesek.

én még zárlatos lámpakapcsolóra tippelek, mert az indextől beszarik, de a két féklámpától és a helyzetjelzőktől nem, így talán nem az elektromos fogyasztók nagysága számít, de nemtudom..
nincs valakinek kölcsön északpest és Verőce között útbaesve egy jó lámpakacsolója after bogiba?
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #74362 Dátum: 2015 április 05, 20:39:41 »

Megorultem azt hittem megtalaltad a megoldast.kimentem de voltam oly ugyes h visszaraktam :-( :-)
Valaki nyomja ki a kuplung pedált te meg nézd meg hátul mozog e akar.

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #74361 Dátum: 2015 április 05, 20:36:05 »

Megorultem azt hittem megtalaltad a megoldast.kimentem de voltam oly ugyes h visszaraktam :-( :-)
Pedig én ott keresgélnék.Ilyen hibáknál mindig az az első kérdés mit csináltam a hiba elött?

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #74360 Dátum: 2015 április 05, 19:58:48 »

Nem emell ki a kuplung     kevés a fékolaj     jut eszembe levetted az önindítót nem raktad vissza a munkahenger tartóját ami az önindítóval van felfogatva.
Megorultem azt hittem megtalaltad a megoldast.kimentem de voltam oly ugyes h visszaraktam :-( :-)
« Utoljára szerkesztve: 2015 április 05, 20:31:16 írta drflexes »

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #74359 Dátum: 2015 április 05, 19:13:11 »

Jaaa, hogy ez olajos?
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #74358 Dátum: 2015 április 05, 18:59:49 »

Sziasztok!

Szívócsövet kell, hogy ki- és beszereljek, több okból is. 1,6 dupla szívó, szimpla előmelegítő.

Eddig azt tudtuk, hogy ha a motort nem akarom kiszedni, márpedig nem akarom, akkor a szívócső kiszereléséhez ki kell szedni a dinamót, az elosztót, a benzinpumpát, a karbit, magyarul kipucolni mindent előle, és akkor kijön. Feltéve, ha előtte valamelyik oldalt megbontottam, és csak egy kanyarkiflit hagyok bent a motortérben.


https://www.youtube.com/watch?v=ynd0yvKuArg

Megnéztem ezt a videót, és ha jól értem, a fentiek helyett az van, hogy a dinamótalp tőcsavarjait kivéve a talpat a dinamó alól kivéve, nagy pusztítás nélkül kifér. A bal oldalát megbontva, a jobb felét a kanyarszívócsövestül kiszedve. Jól értem, mert akkor csak az első lemez van útban. és tényleg meg lehet csinálni egy lépésben.

Csinált már ilyet valaki? Hogy szoktátok?



Igen én kiszedtem karbit, generátort, benzinpumpàt,  takaró lemezeket és egyik oldalán a szívó csonkot akkor kijön simán a cucc Smiley
1303LS
« Hozzászólás #74357 Dátum: 2015 április 05, 18:53:09 »

Nem emell ki a kuplung     kevés a fékolaj     jut eszembe levetted az önindítót nem raktad vissza a munkahenger tartóját ami az önindítóval van felfogatva.
Jaaa, hogy ez olajos?
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #74356 Dátum: 2015 április 05, 18:26:01 »

Ha a gepjarmu jaro motornal nem veszi a sebessegekez az milyen hiba?
Nem emell ki a kuplung     kevés a fékolaj     jut eszembe levetted az önindítót nem raktad vissza a munkahenger tartóját ami az önindítóval van felfogatva.

Aki nem lép egyszerre......
Oldalak: 1 ... 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.151 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.