www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 18:20:46

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1680 1681 1682 1683 1684 [1685] 1686 1687 1688 1689 1690 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13194125 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #13235 Dátum: 2007 Február 15, 09:07:05 »

No, Stunt!

Mi a neve a szelepszárra elhelyezett 2 félből összerakott gyűrűnek, amit a rugótányér tart bent a hengerfejben, és a feladata az olajlehúzás a szelepszárról (esetleg megvezetés?). Amit áthúztam, az közben elgondolkodva nem igaz, mert a két félgyűrű a szeleprugó tányérját rögzíti Tongue

A szelepszár-szimmeringért kaptam a pofámra, asszem jogosan...

Rakj be egy képet, már egyáltalán nem tudom mire gondolsz.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #13234 Dátum: 2007 Február 15, 09:06:07 »

No, Stunt!

Mi a neve a szelepszárra elhelyezett 2 félből összerakott gyűrűnek, amit a rugótányér tart bent a hengerfejben, és a feladata az olajlehúzás a szelepszárról (esetleg megvezetés?).

A szelepszár-szimmeringért kaptam a pofámra, asszem jogosan...

Az a szelepék. Az egyetlen, de igen fontos funkciója a felső szeleprugó tányér megakasztása.

Ha arra gondolsz...nem nagyon értem, hogy mit értesz az alatt, hogy a "rugótányér tartja bent a hengerfejben"...?

Szelepszár szimmering nincs a bogárban, nagyon kevés léghűtésesben van.
« Utoljára szerkesztve: 2007 Február 15, 09:08:34 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #13233 Dátum: 2007 Február 15, 09:00:32 »

Persze, meg beleáll a hátadba és elnyesi a gerincvelődet.
No, Stunt!

Mi a neve a szelepszárra elhelyezett 2 félből összerakott gyűrűnek, amit a rugótányér tart bent a hengerfejben, és a feladata az olajlehúzás a szelepszárról (esetleg megvezetés?). Amit áthúztam, az közben elgondolkodva nem igaz, mert a két félgyűrű a szeleprugó tányérját rögzíti Tongue

A szelepszár-szimmeringért kaptam a pofámra, asszem jogosan...
« Utoljára szerkesztve: 2007 Február 15, 09:03:18 írta gyuszkó »

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #13232 Dátum: 2007 Február 15, 08:53:38 »

Ugyan ezt akartam mondani. Ráadásul ha azt a 36000 Ft-os szettre gondoltál akkor meg pláne. Úgy hallom hogy 1000 km után hajlamos beszakadni a dugó teteje, gyorsan kopik és nem ritka az se hogy elolvad.

Persze, meg beleáll a hátadba és elnyesi a gerincvelődet.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13231 Dátum: 2007 Február 15, 00:45:25 »

sztem egy jó/olcsó(ami idáig senkinek sem sikerült)szerelőért a világ végére elmegy bárki
Mi a közel 20 év alatt nem csalódtunk benne. Amúgy nagykanizsai vagyok.


                             GNX-967
RNIE
« Hozzászólás #13230 Dátum: 2007 Február 15, 00:43:07 »

Wink Nyugodtan, de egyszerűbb megoldás ha nem vagyok túl messze, lehozni a blokkot szíjtárcsástól, lendkerekestől egy tömítés garnitúra kíséretébe. Én meg elviszem az öreghez.
sztem egy jó/olcsó(ami idáig senkinek sem sikerült)szerelőért a világ végére elmegy bárki
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13229 Dátum: 2007 Február 15, 00:39:50 »

de ha páran innen elrabolunk és gumimaszkmintát csináltatunk az arcodról,nekünk is ennyi lesz Grin

 Wink Nyugodtan, de egyszerűbb megoldás ha nem vagyok túl messze, lehozni a blokkot szíjtárcsástól, lendkerekestől egy tömítés garnitúra kíséretébe. Én meg elviszem az öreghez.


                             GNX-967
RNIE
« Hozzászólás #13228 Dátum: 2007 Február 15, 00:35:13 »

Nem, cakk-pakk ennyi volt, de ebbe biztos benn volt az is hogy 20 éve vele dolgoztatunk.
de ha páran innen elrabolunk és gumimaszkmintát csináltatunk az arcodról,nekünk is ennyi lesz Grin
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13227 Dátum: 2007 Február 15, 00:31:36 »

Nem, cakk-pakk ennyi volt, de ebbe biztos benn volt az is hogy 20 éve vele dolgoztatunk.


                             GNX-967
RNIE
« Hozzászólás #13226 Dátum: 2007 Február 15, 00:29:15 »

az jónak hangzik.de az 50 csak munkadij Roll Eyes
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13225 Dátum: 2007 Február 15, 00:27:58 »

Az én motoromat csinálta 50-ért. Vonalba fúrás, köszörülés. Minden csapágy Kolben-Schmidt.


                             GNX-967
RNIE
« Hozzászólás #13224 Dátum: 2007 Február 15, 00:25:04 »

olcsó is legalább?
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13223 Dátum: 2007 Február 15, 00:23:20 »

Nekem a gépészmunkákra meg van az emberem itt kanizsán, a csapágyazást az csak rá bíznám. Rengeteg bogár motort csinált már és tudja az illesztéseket. Még régebben egyszer lebetegedett és más csinált 1-et eredmény: túl szoros illesztés ami nem igen tetszett a mocinak. Kersztapám műhelyét rengeteg bogi hagyta el a 90-es években annyi volt erre felénk hogy szinte csak azokkal foglalkozott. Még osztrákok is hoztak neki. De sajnos vége ennek a korszaknak.


                             GNX-967
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #13222 Dátum: 2007 Február 14, 23:59:24 »

nincs nyitó, nincs lökős
nem fér fel a nagyonagreszív motorom hatalmas kipufja miatt
ezé  tanákozunk hónap, hogy szombaton tudjam orvosolni
Márpedig sörnyitó kell a gépre!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Holló
« Hozzászólás #13221 Dátum: 2007 Február 14, 23:49:31 »

A sörnyitóról a lökösön Grin
nincs nyitó, nincs lökős
nem fér fel a nagyonagreszív motorom hatalmas kipufja miatt
ezé  tanákozunk hónap, hogy szombaton tudjam orvosolni
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #13220 Dátum: 2007 Február 14, 23:47:24 »

akkor miről ismerlek meg holnap ha nem látok be? Cool
A sörnyitóról a lökösön Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Holló
« Hozzászólás #13219 Dátum: 2007 Február 14, 23:45:39 »

akkor miről ismerlek meg holnap ha nem látok be? Cool
a  humorérzékemről
RNIE
« Hozzászólás #13218 Dátum: 2007 Február 14, 23:44:39 »

vannak kérlek, vannak
akkor miről ismerlek meg holnap ha nem látok be? Cool
Holló
« Hozzászólás #13217 Dátum: 2007 Február 14, 23:43:59 »

Majd jössz a mattfeka buszoddal, amin az ablakok is fóliázva lesznek,
vannak kérlek, vannak
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #13216 Dátum: 2007 Február 14, 23:42:43 »

szedjél be a szarosoktól pénzt reggelente
Majd jössz a mattfeka buszoddal, amin az ablakok is fóliázva lesznek, aztán jól befenyíted őket.
Utána azért fizetnek, hogy mégegyszer nehogy gyere... Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Holló
« Hozzászólás #13215 Dátum: 2007 Február 14, 23:41:05 »


szedjél be a szarosoktól pénzt reggelente
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #13214 Dátum: 2007 Február 14, 23:39:48 »

Ugyan ezt akartam mondani. Ráadásul ha azt a 36000 Ft-os szettre gondoltál akkor meg pláne. Úgy hallom hogy 1000 km után hajlamos beszakadni a dugó teteje, gyorsan kopik és nem ritka az se hogy elolvad.
Nekem brazil Mahle van benne, az 1999-ben volt 40 ropi. Még bírja. Sajna a motor csapágyazása lazára lett illesztve, ezért a felújítás óta kemény motorhang van az utastérben is. De azóta ment több, mint 60ezer km-t, és még egy 30-40 ezer szerintem benne van.
Ezt a motorfelújítós-összerakós munkát tudás, kapacitás és szerszám hiányában szakemberre fogom bízni (Merki), ami nem kis összeg.
Viszont faszántosan meg lesz csinálva. Öcsém most csináltatta meg a motorját Pistával, nagyon meg van elégedve.
Csakhát szépen költött is. És itt a gond, addig a mocinak sem szabad megnyúvadnia, amíg nincs pénz. Az meg csak akkor lesz, ha a kasztnifelújítást kihevertem...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
RNIE
« Hozzászólás #13213 Dátum: 2007 Február 14, 23:38:07 »

Rnie, most nálad Typ1(2) vagy Typ4 motorról van szó?
nem mintha tanácsokat tudnék osztogatni  Grin, de akik osztogatnak, jó ha tudják  Wink
most a typ1-ről,a typ4-et eladom mert nem szarakodik senki a beépítéssel
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #13212 Dátum: 2007 Február 14, 23:36:42 »

Rnie, most nálad Typ1(2) vagy Typ4 motorról van szó?
nem mintha tanácsokat tudnék osztogatni  Grin, de akik osztogatnak, jó ha tudják  Wink
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13211 Dátum: 2007 Február 14, 23:31:59 »

Méress egy kompressziót, figyeld az olajfogyást, illetve a motor kopogását.
Ha ezek közül egyik sem vészes, akkor szerintem tök fölösleges hozzányúlni a kissé kopott motorhoz. Nem kell széthajtani.


Ugyan ezt akartam mondani. Ráadásul ha azt a 36000 Ft-os szettre gondoltál akkor meg pláne. Úgy hallom hogy 1000 km után hajlamos beszakadni a dugó teteje, gyorsan kopik és nem ritka az se hogy elolvad.


                             GNX-967
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #13210 Dátum: 2007 Február 14, 23:29:13 »

hogy jódarabig ne kelljen hozzányúlni:)
szóval felesleges így "felújítani"?
Méress egy kompressziót, figyeld az olajfogyást, illetve a motor kopogását.
Ha ezek közül egyik sem vészes, akkor szerintem tök fölösleges hozzányúlni a kissé kopott motorhoz. Nem kell széthajtani.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
RNIE
« Hozzászólás #13209 Dátum: 2007 Február 14, 23:27:51 »

Ennek most van valami előzménye, vagy kinn a motor? Illeve csak "karbantartás" céljából gondoltál rá?
csak karbantartás,szeretnék a gyári helyett nagyobb karbit,kipuff megvan,gondoltam veszek hüvely+dogószettet meg tömítést meg apróságot
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13208 Dátum: 2007 Február 14, 23:25:25 »

hogy jódarabig ne kelljen hozzányúlni:)
szóval felesleges így "felújítani"?
Ennek most van valami előzménye, vagy kinn a motor? Illeve csak "karbantartás" céljából gondoltál rá?


                             GNX-967
RNIE
« Hozzászólás #13207 Dátum: 2007 Február 14, 23:21:52 »

Ha valami jó, azt miért kellene bántani?

hogy jódarabig ne kelljen hozzányúlni:)
szóval felesleges így "felújítani"?
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13206 Dátum: 2007 Február 14, 23:21:05 »

ha a motorban cserélek hüvely+dugót,tömítéseket az ér valamit,vagy ha nincs gondja akkor felesleges?

Ha valami jó, azt miért kellene bántani?


                             GNX-967
RNIE
« Hozzászólás #13205 Dátum: 2007 Február 14, 23:14:51 »

ha a motorban cserélek hüvely+dugót,tömítéseket az ér valamit,vagy ha nincs gondja akkor felesleges?
Holló
« Hozzászólás #13204 Dátum: 2007 Február 14, 23:00:00 »

De amiről én beszélek, gyárilag ott van. F-es blokk.

szelepszár szumering  Grin
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #13203 Dátum: 2007 Február 14, 22:59:02 »

Volt már aki tett fel szelepszár szimeringet, de a szelepek belerágódtak a szelepvezetőkbe. Nem hiába nem tettek rá gyárilag se, kell oda a kenés.
De amiről én beszélek, gyárilag ott van. F-es blokk.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13202 Dátum: 2007 Február 14, 22:52:53 »

Volt már aki tett fel szelepszár szimeringet, de a szelepek belerágódtak a szelepvezetőkbe. Nem hiába nem tettek rá gyárilag se, kell oda a kenés.


                             GNX-967
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #13201 Dátum: 2007 Február 14, 22:49:42 »

Abban teljesen biztos voltam hogy a bent lévő olaj nem a megfelelő...már be is táraztam 15W 40-s MOBIL-ból és a szezon kezdetével le is cserélem.....
Engem inkább az aggaszt hogy csak az egyik kipuf füstöl...... most ráúsztam egy kompressziómérőre - persze abból se könnyű olyat találni amivel hozzá férek a dologhoz és még elfogadható árban is van, de ausztriából meghozzák valszinűleg - ,hogy rámérjek a motortömítettségre....
Ha az egyoldali füstöléssel kapcsolatban lenne valami tanácsotok, annak nagyon örülnék!!

Előre is köszi...!

Az 5w-s olaj az a bogárba nagyon híg ezért a szelepvezetőn keresztül is eszi ezeket az olajokat újgenerációs turbó dízelekbe használják a turbó miatt. Én úgy gondolom hogy a 15w 40-essel nem lesz problémád.


                             GNX-967
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #13200 Dátum: 2007 Február 14, 22:13:51 »

Az jellemzően nincs bogárban!
Ladában van!  Wink

Akkor mi a neve annak a kis műanyag izének a szelepszáron, ami az olajat lehúzza, és két félgyűrűből áll  ?
A szakzsargont sajna nem mindig vágom, jó régen a torokfűtés kifejezés miatt kaptam... Az a szívó-előmelegítő lenne, vagy mi...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #13199 Dátum: 2007 Február 14, 21:41:04 »

megvan a tömítés majtinka
szombaton összepiszkolhatod magad  Grin
köszi

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #13198 Dátum: 2007 Február 14, 21:06:46 »

Köszönöm a tanácsokat!:)

Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #13197 Dátum: 2007 Február 14, 20:29:38 »

Az jellemzően nincs bogárban!
Ladában van!  Wink

Szelepszár-szimering?
Az be szokott halni, és akkor bizaegy kis olaj is beugrik...

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető kofa
Hozzászólások: 2

« Hozzászólás #13196 Dátum: 2007 Február 14, 20:26:20 »

Biztos,hogykellalkatrész,mert a ventillátormotor,amiátfúj akályhán azbeszart.
Megnézem, hogymilyen típusú,demég akkorisbekell lőni az adalékolást. Nemén vagyokilyenokos,csak az autószerelőhaverom,akivelsikerült felrakni akályhátis.
Köszi
addígis.
Kofa
Oldalak: 1 ... 1680 1681 1682 1683 1684 [1685] 1686 1687 1688 1689 1690 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.363 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.