www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 27, 18:47:01

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921350 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1633 1634 1635 1636 1637 [1638] 1639 1640 1641 1642 1643 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14727959 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15131 Dátum: 2007 április 18, 09:42:50 »

Megírom a legutóbbi olajpumpa-saga-t, okulásul. A problémám az, hogy 80-90 fokos olajnál 850-es fordulaton már villog az olajlámpám. Brosol 30 mm-es nagyszállítású (HD) pumpa van benne. nem szokott a pumpákkal gond lenni, ezért nem szoktam ellenőrizni, foghézagot mérni és a legfontosabbat: fogaskerék-fedél hézagot mérni. Általában ráfogom a fedelet tömítés nélkül az új, száraz pumpára és megrázom, ha zörög, akkor szar, ha nem zörög akkor jó. Most ezt kihagytam és nem is jó a pumpa. (Tanulság: csak Schadek pumpát szabad használni)
Egyébként az egy olajszelepes blokkoknak 8 mm-es az olajfuratuk és 19-es és 22-es pumpákat használtak, amikor pedig 10 mm-es lett a két olajszelepes blokkoknál akkor rátértek a 24-es majd a 26-os pumpákra. Ez utóbbi 1971 után, a mélyített vezérműkeréknél volt. A fogaskerék méretének növelését nem a nyomásnövelés indokolta, hanem a hígabb, töbfokozatú olajok megjelenése, amelyekkel a pumpák nehezen légtelenedtem hosszabb állás után.
A 26 mm-es pumpát még a rendszer a 12-es bemenő furaton elég jól tudta táplálni, de ahhoz, hogy az utólagos tuning célzattal beszerelt 30 mm-es pumpa tudjon valóban nagyobbat szállítani módosítani kell a pumpaházat (forrás: Bill Fisher: Hot to Hot Rod VW engines)
Ha megnézzük a bejövő furatot a pumpába (30 mm-es Schadek pumpa) azt látjuk, hogy a furat a hajtó (felső) fogaskerékre irányul és az alsót csak a szívótérbe kerülő olaj tölti. A két fogaskerék kb. 70-30% arányban szállítja az olajat, de ha az alsó (hajtott) kerék aljánál lereszelünk egy sima kis ráspollyal egy keveset, akkor a belépő olajtérből az alsó fogaskerék majdnem fél fogszélességét ( kb 12-13 mm-t, mint a belépő furat átmérője) ki tudunk nyitni, így az alsó kerék is töltődik.  Probléma nem lesz, mert az aktív, szívó fogszélesség így is bőven elegendő, a szállítási kapacitás meg bőven megnő. A belépő és kilépő furatnál is meg lehet ezt csinálni, valamint a furatok élét is le kell reszelni, adni nekik egy határozott rádiuszt.
Ami pedig a legfontosabb, 200-es csiszolópapíron a tiszta és száraz pumpaházat, lefordítva, benne a fogaskerekekkel addig kell csiszolni, hogy tömítés nélkül a fedél szintje pont egybeessen a fogaskerekek tetejével. Így a légrés csak annyi, amennyit a tömítés állít be. Ez nagyon fontos, ahogy az is, hogy ide speciális, vékony, szárazon összerakott papír tömítés kell. 

Azt nem kell mondanom, hogy a tuning motoroknál mennyire fontos a nagy szállított olajmennyiség a csapágyhőmérséklet alacsonyan tartása miatt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #15130 Dátum: 2007 április 18, 06:06:27 »

Az én autómban egy typ34-es váltója van DO-s.
Én se találtam infót róla sehol. Maradt a tekergetés félhosszú.
tolhatnál egy pár képet a motorodrol, érdekelne a fekvő hűtés megoldása, meg a vasról is egy pár képet Wink

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #15129 Dátum: 2007 április 17, 21:32:15 »

ismer valaki olyat, vagy van egyáltalán fúvóka szaküzlet vagy olyan üzlet ahol árulják őket?  Roll Eyes
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #15128 Dátum: 2007 április 17, 17:01:10 »


Üdvw a fórumon!  Cheesy

Köszönöm, hogy nem kell számolgatnom, tekergetnem.
A rejtély megoldódott...
Nincs abba a csirkeólban véletlen egy bajszoska elbújva?  Grin
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #15127 Dátum: 2007 április 17, 15:14:22 »


Üdvw a fórumon!  Cheesy

Köszönöm, hogy nem kell számolgatnom, tekergetnem.
A rejtély megoldódott...
szóval eladó?  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15126 Dátum: 2007 április 17, 14:58:53 »

Az én autómban egy typ34-es váltója van DO-s.
Én se találtam infót róla sehol. Maradt a tekergetés félhosszú.

szia, te ki vagy?
csak így csípőből megválaszolsz egy olyan problémát, amit sok ember nem tudott...



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #15125 Dátum: 2007 április 17, 14:22:49 »

Az én autómban egy typ34-es váltója van DO-s.
Én se találtam infót róla sehol. Maradt a tekergetés félhosszú.


Üdvw a fórumon!  Cheesy

Köszönöm, hogy nem kell számolgatnom, tekergetnem.
A rejtély megoldódott...
Nem elérhető typ4
Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #15124 Dátum: 2007 április 17, 13:48:02 »

Az én autómban egy typ34-es váltója van DO-s.
Én se találtam infót róla sehol. Maradt a tekergetés félhosszú.

20/9162-117
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #15123 Dátum: 2007 április 17, 13:42:09 »

lehet, hogy nem is olajhőfok mérő?
Szerintem vízhőfok, mert csak 120-ig van skálázva.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15122 Dátum: 2007 április 17, 13:38:39 »

lehet, hogy nem is olajhőfok mérő?
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15121 Dátum: 2007 április 17, 13:36:40 »

Hell!
tudja-e valaki, hogy ezen olajhőfok mérő mibe való lehetett?
a "mérőzsinór" 2m hosszú.
bogár motorba hová lehetne beépiteni?

minden jót!

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15120 Dátum: 2007 április 17, 13:28:43 »

Igen, bár nem tudom, h. ezt overdrive -nak nevezik-e (szerintem nem, az overdrive az egy plusz áttétel, amit a végén lehet kapcsolni, komolyabb kocsiknál volt, olyasmi, mint a mai ötödik sebesség).
De egyébként még a rövid VW váltóknál is ez van, a negyedik nem direkt.
Ha a váltó utolsó fokozata lassító áttétel (tehát 1:1 alatti, pl. 0.93:1-hez) azt overdrive-nak nevezik, vagy magyarosan "túlfokozat"-nak.

ez annyira szörnyű, hoyg mindig igazam van...  Evil



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #15119 Dátum: 2007 április 17, 12:34:52 »

marad az összehasonlítás

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #15118 Dátum: 2007 április 17, 11:28:27 »

Egyre okosabbak vagyunk! Cheesy

De még mindig nem hallott senki a DO-s váltóról!? Átböngésztem a neten az összes ismerős oldalt magyokat-külföldieket, és sehol semmi, sztem ilyen bogár váltó nincs is!!
a keszthelyi MGE kertészetében futott egy kombájn, amit bogár motor hajtott,hasonló váltóval,,de a számát nem tudom,
ebből ki indulva lehetett valami munkagép az amihez gyártották
de lehet, hogy az egész hülyeség Wink
« Utoljára szerkesztve: 2007 április 17, 12:40:00 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #15117 Dátum: 2007 április 17, 10:42:57 »

Egyre okosabbak vagyunk! Cheesy

De még mindig nem hallott senki a DO-s váltóról!? Átböngésztem a neten az összes ismerős oldalt magyokat-külföldieket, és sehol semmi, sztem ilyen bogár váltó nincs is!!
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15116 Dátum: 2007 április 17, 10:35:54 »

Ha a váltó utolsó fokozata lassító áttétel (tehát 1:1 alatti, pl. 0.93:1-hez) azt overdrive-nak nevezik, vagy magyarosan "túlfokozat"-nak.

Ahha, ok.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15115 Dátum: 2007 április 17, 10:23:24 »

Igen, bár nem tudom, h. ezt overdrive -nak nevezik-e (szerintem nem, az overdrive az egy plusz áttétel, amit a végén lehet kapcsolni, komolyabb kocsiknál volt, olyasmi, mint a mai ötödik sebesség).
De egyébként még a rövid VW váltóknál is ez van, a negyedik nem direkt.

Ha a váltó utolsó fokozata lassító áttétel (tehát 1:1 alatti, pl. 0.93:1-hez) azt overdrive-nak nevezik, vagy magyarosan "túlfokozat"-nak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15114 Dátum: 2007 április 17, 09:37:03 »

most nézem, hogy a bogárnak overdrive váltója van?
a legmagasabb fokozat áttétele 1:1-nél kisebb...

Igen, bár nem tudom, h. ezt overdrive -nak nevezik-e (szerintem nem, az overdrive az egy plusz áttétel, amit a végén lehet kapcsolni, komolyabb kocsiknál volt, olyasmi, mint a mai ötödik sebesség).
De egyébként még a rövid VW váltóknál is ez van, a negyedik nem direkt.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15113 Dátum: 2007 április 17, 09:35:38 »

motorom már nagyábol behangolva stb

E!

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #15112 Dátum: 2007 április 17, 09:02:23 »

de mert én 2000km max 90el megyek szal te fogsz nyerni Grin
de azt egyesben 

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15111 Dátum: 2007 április 16, 22:20:31 »

akkor most mégsem gyorsulunk?  Roll Eyes

de mert én 2000km max 90el megyek szal te fogsz nyerni Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15110 Dátum: 2007 április 16, 22:01:54 »

akkor most mégsem gyorsulunk?  Roll Eyes

motorom már nagyábol behangolva stb

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #15109 Dátum: 2007 április 16, 21:12:58 »

nincs mobil volt Grin

Az nem baj csak innod kellett volna ne remegjen a kezed! Smiley)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15108 Dátum: 2007 április 16, 21:02:18 »

szebb képed?
amit kilehet venni az mutatós!
Mi épült benne?

nincs mobil volt Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #15107 Dátum: 2007 április 16, 20:36:38 »

motorom már nagyábol behangolva stb
szebb képed?
amit kilehet venni az mutatós!
Mi épült benne?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15106 Dátum: 2007 április 16, 20:24:55 »

motorom már nagyábol behangolva stb

[melléklet törölve az admin által]

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15105 Dátum: 2007 április 16, 20:09:54 »

Ez a tökéletes módja annak, hogy felhalmozzunk minden vackot, ami aztán pár év múlva a Nap fényét is elzárja előlünk.
"Majd jó lesz valamire..." Pl. levél nehezéknek.


és amikor jönnek a bogaras cimborák, hogy nincs-e véletlenül egy használaton kivüli váltód mert az enyém kuka...
akkor én előtúrom a garázs mélyéről... Wink

és "hepiend"

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15104 Dátum: 2007 április 16, 18:13:42 »

Mért AO-nál mennyit forog?

a váci bogarasok oldaláról lopva az adatokat:

fokozat áttételek (1,2,3,4 fokozatok):
3,80 (10:38)  2,06 (17:35)  1,26 (50:63)  0,88 (60:53)

oszt van egy végáttétel is, ami 3,875

szóval egy nyelestengely fordulatra (360 fok), négyes sebességben a diffihez kimegy 0.88 fordulat (360 / 0.88 = 409.1 fok)
ez a végáttétel (differenciál izé) még leosztja ezt, tehát most tartunk 0.88 fordulatnál és 409.1 foknál, ezt el kell megint osztani a 3.875-tel, ami 0.23 fordulat, illetve 105.57 fok a féltengelyen.
remélem jól mondom....

most nézem, hogy a bogárnak overdrive váltója van?
a legmagasabb fokozat áttétele 1:1-nél kisebb...



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15103 Dátum: 2007 április 16, 16:37:09 »

Köszönöm, hogy ezt leírtad helyettem. Ugyan ezek a gondolatok voltak bennem is. Wink

De így soha nem tudjuk meg, hogy milyen is egy DO váltó!? Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #15102 Dátum: 2007 április 16, 16:31:44 »

Ez a tökéletes módja annak, hogy felhalmozzunk minden vackot, ami aztán pár év múlva a Nap fényét is elzárja előlünk.
"Majd jó lesz valamire..." Pl. levél nehezéknek.

Köszönöm, hogy ezt leírtad helyettem. Ugyan ezek a gondolatok voltak bennem is. Wink
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15101 Dátum: 2007 április 16, 16:29:05 »

hell!
ha nevetséges az ára akkor bogár váltó!
vidd haza, tedd el a garázs mélyére s egyszer majd jó lesz valamire...  Wink

Ez a tökéletes módja annak, hogy felhalmozzunk minden vackot, ami aztán pár év múlva a Nap fényét is elzárja előlünk.
"Majd jó lesz valamire..." Pl. levél nehezéknek.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #15100 Dátum: 2007 április 16, 16:25:44 »

Eddig én is eljutottam fejben, de mi a szarnak adjak, akár pár ezer forintot is egy sima bogár váltóért, amikor abból már így is van itthon felesleg? Grin
Ha tudom hogy "hosszú" vagy "félhosszú" akkor elhozom és beszerzési áron (7000 - 10000Ft) odaodom innen valakinek (Balage-é az elsőbbség),  ha neki nem akinek kell.  Nekem nincs rá szükségem. Az ár attól függ milyen hangulatban van a fej, mert először 10-et mondott majd most amikor fotóztam már 7-et. Szóval ha valakinek érdemi infója van plíz! Wink
hozd 5ért  Cool

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #15099 Dátum: 2007 április 16, 16:23:51 »

én is ezt akartam mondani...

Eddig én is eljutottam fejben, de mi a szarnak adjak, akár pár ezer forintot is egy sima bogár váltóért, amikor abból már így is van itthon felesleg? Grin
Ha tudom hogy "hosszú" vagy "félhosszú" akkor elhozom és beszerzési áron (7000 - 10000Ft) odaodom innen valakinek (Balage-é az elsőbbség),  ha neki nem akinek kell.  Nekem nincs rá szükségem. Az ár attól függ milyen hangulatban van a fej, mert először 10-et mondott majd most amikor fotóztam már 7-et. Szóval ha valakinek érdemi infója van plíz! Wink
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #15098 Dátum: 2007 április 16, 16:14:57 »

hell!
ha nevetséges az ára akkor bogár váltó!
vidd haza, tedd el a garázs mélyére s egyszer majd jó lesz valamire...  Wink
én is ezt akartam mondani...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15097 Dátum: 2007 április 16, 16:14:24 »

Mért AO-nál mennyit forog?
Egyébként azt mondta a srác, hogy 1.6-os bogiból lett kiszedve. Az ára egyébként nevetséges összeg azért érdekelne, hogy milyen!

hell!
ha nevetséges az ára akkor bogár váltó!
vidd haza, tedd el a garázs mélyére s egyszer majd jó lesz valamire...  Wink
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15096 Dátum: 2007 április 16, 16:13:46 »

Hát elég "remegős" ez a számsor... Grin
Balage-nak találtam egy ólban!! Shocked, amikor először néztem DC-nek (typ3) olvastam a kódot, sötét volt és csirkeszar! Grin Grin

Biztos, hogy nem DC-s. Több okból is.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #15095 Dátum: 2007 április 16, 16:00:19 »

tekergesd meg a nyelestengelyt és számolgass, hogy mennyit forog a féltengely.
abból kiindulva, hogy az 'A'-s sorozatban a végén vannak a hosszúváltók (pl 'AO'), nagy valószínűséggel ez is az lesz.

Mért AO-nál mennyit forog?
Egyébként azt mondta a srác, hogy 1.6-os bogiból lett kiszedve. Az ára egyébként nevetséges összeg azért érdekelne, hogy milyen!
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15094 Dátum: 2007 április 16, 15:50:17 »

Hát elég "remegős" ez a számsor... Grin
Balage-nak találtam egy ólban!! Shocked, amikor először néztem DC-nek (typ3) olvastam a kódot, sötét volt és csirkeszar! Grin Grin

tekergesd meg a nyelestengelyt és számolgass, hogy mennyit forog a féltengely.
abból kiindulva, hogy az 'A'-s sorozatban a végén vannak a hosszúváltók (pl 'AO'), nagy valószínűséggel ez is az lesz.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #15093 Dátum: 2007 április 16, 15:45:02 »

Szerintem DD-s a tied is, csak remegett a Hans keze beütéskor  Smiley Komolyabban: én sem találtam sehol ilyen kódot.


Hát elég "remegős" ez a számsor... Grin
Balage-nak találtam egy ólban!! Shocked, amikor először néztem DC-nek (typ3) olvastam a kódot, sötét volt és csirkeszar! Grin Grin

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #15092 Dátum: 2007 április 16, 15:38:13 »

Szerintem DD-s a tied is, csak remegett a Hans keze beütéskor  Smiley Komolyabban: én sem találtam sehol ilyen kódot.

Valaki most má tényleg árujja el, hogy a DO-kóddal gyártott váltó az milyen váltó!
Vagy hol keressek rá? Mindenhol csak DD-ig van táblázat!! Huh
Oldalak: 1 ... 1633 1634 1635 1636 1637 [1638] 1639 1640 1641 1642 1643 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.121 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.