www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 08:19:14

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1632 1633 1634 1635 1636 [1637] 1638 1639 1640 1641 1642 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13162299 alkalommal)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15155 Dátum: 2007 április 18, 19:10:48 »

Ez mit is jelent?
fötengelyre nem meröleges hajtórud igy dugó hengerben ferde és jobban kopok melegszik stb.....

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #15154 Dátum: 2007 április 18, 18:47:15 »


Tessék:
tyű az annya Cheesy Shocked

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető typ4
Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #15153 Dátum: 2007 április 18, 18:36:05 »

tolhatnál egy pár képet a motorodrol, érdekelne a fekvő hűtés megoldása, meg a vasról is egy pár képet Wink


Tessék:

[melléklet törölve az admin által]

20/9162-117
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #15152 Dátum: 2007 április 18, 17:58:16 »

Ha most vissszaolvasola 15139-ig ott írja a Stunt az adatait.
Na ha most neked 1.5 van levéve és "elég pici" a kiállásod (ami tulajdonképpen beállás  Cheesy ) akkor bőven 9 felett lehetsz már. Megint meg fogod főzni szerencsétlent. Nem okoskodok csak szólok.  Roll Eyes
Mondom, már 2 éve ezzel járok.
Csak nem tán.
1303LS
« Hozzászólás #15151 Dátum: 2007 április 18, 17:49:37 »


Elég pici volt asszem.
Ha most vissszaolvasola 15139-ig ott írja a Stunt az adatait.
Na ha most neked 1.5 van levéve és "elég pici" a kiállásod (ami tulajdonképpen beállás  Cheesy ) akkor bőven 9 felett lehetsz már. Megint meg fogod főzni szerencsétlent. Nem okoskodok csak szólok.  Roll Eyes
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #15150 Dátum: 2007 április 18, 17:39:46 »

áháááá
zsíír  Wink
de ez nem minden esetben ugyanaz?
Elég pici volt asszem.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #15149 Dátum: 2007 április 18, 17:36:26 »

......
Csak tudnám mi az a dugattyúkiállás...



ez: http://web.axelero.hu/aptom/dugattyuki.JPG

(dugattyú a felső holtponton van)
« Utoljára szerkesztve: 2007 április 18, 17:39:49 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #15148 Dátum: 2007 április 18, 17:20:22 »

............. meg a baj h sokan nem derékszögelik ki hajtórudakat ..........

Ez mit is jelent?

'81 Hecho en México
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15147 Dátum: 2007 április 18, 17:10:12 »

igy van  nagy höt nem birja dugó meg a baj h sokan nem derékszögelik ki hajtórudakat 20e km után elekzd füstölni stb...sok aproság
pl webernél nem jo mezei alu szivócsö tömités mert ha megnézük gyári szivócsöbet akkor 2égéstér  össze nyilik azonos vákum miat 1karbinál de webernél 1henger 1 torok 1 vákum! Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #15146 Dátum: 2007 április 18, 17:09:05 »

Nemsemmi ez a stunt...
Ott a pont (előgyújtás)  Embarrassed
Van még mit tanulnom...  Undecided

Mikor vettem a hengerfejeket, rá volt írva (a gépműhelyben írták) 1,5mm (meg talán egy minusz jel is).
Tsiga valami könyvből nézte ki, hogy ez asszem 8,2:1
Csak tudnám mi az a dugattyúkiállás...

Amúgy szereléskor nem volt semmi extra,illeszkedik minden. Már vagy 2 éve ez van fennt.
Vanak a hengerfej síkján ilyen félkör (elipszi) alakú kiemelkedések.
Na az gépműhely által már lelett csiszolva, mert tán nem férne a bemarástól...
NEEEEM értek én ehhez...

Ja, amúgy még mindig ugyanarról a motorról van szó, csak közben ti nem tudjátok a sztorit!
Szétkaptuk, kapott egy darab új Kolben henger+dugót, az olvadt helyére, és mind a 4 új Kolben gyűrűsort!
Olajcsere, tömítéscsere, gyújtás állítás kétszer, szelephézag állítás kétszer (először 0,15 majd 0,1)
Sajnos hidegen csattogós hangja van, de ha bemelegszik gond nélkül megy.
Most van benne 1200km. Jót tett neki a rajzásos (végül) 600km-es út.
Másnap nagyon szépen ment.
Eddig 80-90-100km/h-val, mostmár 100-110.
Jah és érdekes, hogy néha úgy meg se rezzen a moci , máskor meg úgy jár, hogy csak úgy kattog a kadron dob a faroklemezen...
pfffff...
Ez van. Megy, nem rosszul, ereje is van.
Egyenlőre másra kell a pénz...
 
« Utoljára szerkesztve: 2007 április 18, 17:16:20 írta Leon1303 »
1303LS
« Hozzászólás #15145 Dátum: 2007 április 18, 15:08:20 »

A dugattyú egy rosszul beállított előgyújtástól olvad ki leginkább.
Ez sok esetben igaz lehet, sőt alap.
De szerintem huzamos 130km/h tempó mellett, mikor az előgyújtás valahol 30' körül mocorog, akkor már egy 1-2'-ot elállított alapelőgyújtás nem hiszem hogy sokat bejátszik, de még az 5' sem, azt meg már alapjáraton érezni lehet.
Akkor inkább a szegény keverék.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #15144 Dátum: 2007 április 18, 15:01:59 »

Bugmastertől. Valami német utángyártás, szűrővel egybeépítve (tudom, utálod Smiley ) 30-as fogaskerekek, sajnos alu fedéllel. A gyűrű helye a pumpaházon van bemarva. (ha jól emlékszem)

Igen, az nagyon jó, de én nem kaptam. Hol vetted?
Az o gyűrűs fedelet tulajdonképpen nulla hézaggal lehet a pumpára (a saját pumpájára) felrakni. Pl. a Melling pumpák is lilyenek, fedéllel együt kaphatók.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15143 Dátum: 2007 április 18, 14:56:44 »

Én úgy emlékszem nem az és egyszer már kiolvadt egy dugattyú teteje benne.
De majd Leon megmondja milyen motor ez.  Wink

A dugattyú egy rosszul beállított előgyújtástól olvad ki leginkább.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #15142 Dátum: 2007 április 18, 14:54:43 »

Ha két olajszelepes akkor jó az. Kell rá egy normális (AB-s) olajhűtő.
Én úgy emlékszem nem az és egyszer már kiolvadt egy dugattyú teteje benne.
De majd Leon megmondja milyen motor ez.  Wink
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15141 Dátum: 2007 április 18, 14:50:38 »

Te, ez még mindig az "F"-es motor?

Ha két olajszelepes akkor jó az. Kell rá egy normális (AB-s) olajhűtő.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #15140 Dátum: 2007 április 18, 14:48:08 »

Stunt!
a 9:1-es kompresszió viszonynál mennyi lett bemarva hengerfejen?
Érdemes e felé menni?
Nekem most 1,5mm van bemarva, és asszem ez 8,2:1 (?)
Te, ez még mindig az "F"-es motor?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15139 Dátum: 2007 április 18, 14:42:10 »

Stunt!
a 9:1-es kompresszió viszonynál mennyi lett bemarva hengerfejen?
Érdemes e felé menni?
Nekem most 1,5mm van bemarva, és asszem ez 8,2:1 (?)

Az égéstér térfogata a dugattyú kiállás által meghatározott köbtartalom és a hengerfej égésterének az összege. Csak a hengerfej adatával nem tudjuk a kompresszióviszonyt meghatározni, mert nagyon nem mindegy, hogy 1 mm vagy 1.9 milliméter a dugattyúkiállás.
Nekem 1.2 mm lett kimarva, így a hengerfej égésterének térfogata 40 ccm, deck height (dugattyúkiállás) meg 1.6 mm volt. Ez kb. 9:1 komp viszony.

A 2 X 1.5 mm bemarásnál a henger már majdnem ráül hűtőbordáival a hengerfejre (ellenőrizd!)...és a gyári kipufogó nem igazán megy fel, faragni kell. Meg a hűtőventillátor ház is necces. Szép a tuning, mi?  Wink


Nem tudom meddig érdes felmenni, ez sok dolog függvénye. van aki 10-ig is elmegy, én az egyébként is melegedésre hajlamosabb typ3-nál nem mertem fölé menni. Tengelytől is függ. 280 feletti tengely szinte igényli a 8.5 feletti komp viszonyt. stb. stb.
« Utoljára szerkesztve: 2007 április 18, 14:45:06 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #15138 Dátum: 2007 április 18, 14:32:54 »

Stunt!
a 9:1-es kompresszió viszonynál mennyi lett bemarva hengerfejen?
Érdemes e felé menni?
Nekem most 1,5mm van bemarva, és asszem ez 8,2:1 (?)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15137 Dátum: 2007 április 18, 13:47:17 »

Na, ez hasznos volt, és nekem épp aktuális. Az én pumpám fedele O gyűrűs. Az teljesen be szokott nyomódni a vájatába ugye?


Igen, az nagyon jó, de én nem kaptam. Hol vetted?
Az o gyűrűs fedelet tulajdonképpen nulla hézaggal lehet a pumpára (a saját pumpájára) felrakni. Pl. a Melling pumpák is lilyenek, fedéllel együt kaphatók.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #15136 Dátum: 2007 április 18, 13:04:31 »

Na, ez hasznos volt, és nekem épp aktuális. Az én pumpám fedele O gyűrűs. Az teljesen be szokott nyomódni a vájatába ugye?

Megírom a legutóbbi olajpumpa-saga-t, okulásul.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15135 Dátum: 2007 április 18, 11:04:32 »

egy kicsit off
volt egy ladám ill. az még zsiguli volt,1.2-es,polírozott szívócső,átfúvókázott karbi,mart hengerfej,
"sport kipuff", a fúvóka méretekre már nem emlékszem ,a motor és motortér úgy nézett ki mint a gyári,
viszont jobban ment,a fogyasztása is kedvezőbb volt, városi forg. 7-8 l,ország úti tempóknál 6.5-7 l,
nem volt sokkal gyorsabb a szériához képest de.., nem volt sokkal erősebb de..,
később szamara karbit raktunk rá , akkor már igazán jól ment,
az ilyen "tuning" egy kicsit közelebb áll hozzám,talán a használhatósága miatt

Amikor jól "összeáll" a motor, akkor már rendesen használható. Az én 1915-ösöm is nagyon kezes, városban, sétakocsikázásnál...de megy ha kell. Fontos, hogy tudjuk, hogy mire kell a motor, nem kell túlzásokba esni, 48-as karbit rakni rá meg 314-es tengelyt...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #15134 Dátum: 2007 április 18, 10:47:15 »

Tuningmotor soha nem sikerül elsőre, ez is mindig igaz, ahogy az is, hogy minél több a tuning annál problémásabb minden. Nekem pl. egy gyertyacsere is rémálom a weber (Gene Berg) szívócső és a 044 hengerfej együttes "hatása" miatt.
egy kicsit off
volt egy ladám ill. az még zsiguli volt,1.2-es,polírozott szívócső,átfúvókázott karbi,mart hengerfej,
"sport kipuff", a fúvóka méretekre már nem emlékszem ,a motor és motortér úgy nézett ki mint a gyári,
viszont jobban ment,a fogyasztása is kedvezőbb volt, városi forg. 7-8 l,ország úti tempóknál 6.5-7 l,
nem volt sokkal gyorsabb a szériához képest de.., nem volt sokkal erősebb de..,
később szamara karbit raktunk rá , akkor már igazán jól ment,
az ilyen "tuning" egy kicsit közelebb áll hozzám,talán a használhatósága miatt

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15133 Dátum: 2007 április 18, 10:16:05 »

"jó pap is holtig tanul"
a tuningban mikndig vannak buktatók, olyan dolgok amikre az ember egyszerű gyermeke a nagy építési lázban belesem gondol
irigylem a szakmai rálátásod

Tuningmotor soha nem sikerül elsőre, ez is mindig igaz, ahogy az is, hogy minél több a tuning annál problémásabb minden. Nekem pl. egy gyertyacsere is rémálom a weber (Gene Berg) szívócső és a 044 hengerfej együttes "hatása" miatt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #15132 Dátum: 2007 április 18, 10:03:30 »

Megírom a legutóbbi olajpumpa-saga-t, okulásul. A problémám az, hogy 80-90 fokos olajnál 850-es fordulaton már villog az olajlámpám. Brosol 30 mm-es nagyszállítású (HD) pumpa van benne. nem szokott a pumpákkal gond lenni, ezért nem szoktam ellenőrizni, foghézagot mérni és a legfontosabbat: fogaskerék-fedél hézagot mérni. Általában ráfogom a fedelet tömítés nélkül az új, száraz pumpára és megrázom, ha zörög, akkor szar, ha nem zörög akkor jó. Most ezt kihagytam és nem is jó a pumpa. (Tanulság: csak Schadek pumpát szabad használni)
Egyébként az egy olajszelepes blokkoknak 8 mm-es az olajfuratuk és 19-es és 22-es pumpákat használtak, amikor pedig 10 mm-es lett a két olajszelepes blokkoknál akkor rátértek a 24-es majd a 26-os pumpákra. Ez utóbbi 1971 után, a mélyített vezérműkeréknél volt. A fogaskerék méretének növelését nem a nyomásnövelés indokolta, hanem a hígabb, töbfokozatú olajok megjelenése, amelyekkel a pumpák nehezen légtelenedtem hosszabb állás után.
A 26 mm-es pumpát még a rendszer a 12-es bemenő furaton elég jól tudta táplálni, de ahhoz, hogy az utólagos tuning célzattal beszerelt 30 mm-es pumpa tudjon valóban nagyobbat szállítani módosítani kell a pumpaházat (forrás: Bill Fisher: Hot to Hot Rod VW engines)
Ha megnézzük a bejövő furatot a pumpába (30 mm-es Schadek pumpa) azt látjuk, hogy a furat a hajtó (felső) fogaskerékre irányul és az alsót csak a szívótérbe kerülő olaj tölti. A két fogaskerék kb. 70-30% arányban szállítja az olajat, de ha az alsó (hajtott) kerék aljánál lereszelünk egy sima kis ráspollyal egy keveset, akkor a belépő olajtérből az alsó fogaskerék majdnem fél fogszélességét ( kb 12-13 mm-t, mint a belépő furat átmérője) ki tudunk nyitni, így az alsó kerék is töltődik.  Probléma nem lesz, mert az aktív, szívó fogszélesség így is bőven elegendő, a szállítási kapacitás meg bőven megnő. A belépő és kilépő furatnál is meg lehet ezt csinálni, valamint a furatok élét is le kell reszelni, adni nekik egy határozott rádiuszt.
Ami pedig a legfontosabb, 200-es csiszolópapíron a tiszta és száraz pumpaházat, lefordítva, benne a fogaskerekekkel addig kell csiszolni, hogy tömítés nélkül a fedél szintje pont egybeessen a fogaskerekek tetejével. Így a légrés csak annyi, amennyit a tömítés állít be. Ez nagyon fontos, ahogy az is, hogy ide speciális, vékony, szárazon összerakott papír tömítés kell. 

Azt nem kell mondanom, hogy a tuning motoroknál mennyire fontos a nagy szállított olajmennyiség a csapágyhőmérséklet alacsonyan tartása miatt.
"jó pap is holtig tanul"
a tuningban mikndig vannak buktatók, olyan dolgok amikre az ember egyszerű gyermeke a nagy építési lázban belesem gondol
irigylem a szakmai rálátásod

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15131 Dátum: 2007 április 18, 09:42:50 »

Megírom a legutóbbi olajpumpa-saga-t, okulásul. A problémám az, hogy 80-90 fokos olajnál 850-es fordulaton már villog az olajlámpám. Brosol 30 mm-es nagyszállítású (HD) pumpa van benne. nem szokott a pumpákkal gond lenni, ezért nem szoktam ellenőrizni, foghézagot mérni és a legfontosabbat: fogaskerék-fedél hézagot mérni. Általában ráfogom a fedelet tömítés nélkül az új, száraz pumpára és megrázom, ha zörög, akkor szar, ha nem zörög akkor jó. Most ezt kihagytam és nem is jó a pumpa. (Tanulság: csak Schadek pumpát szabad használni)
Egyébként az egy olajszelepes blokkoknak 8 mm-es az olajfuratuk és 19-es és 22-es pumpákat használtak, amikor pedig 10 mm-es lett a két olajszelepes blokkoknál akkor rátértek a 24-es majd a 26-os pumpákra. Ez utóbbi 1971 után, a mélyített vezérműkeréknél volt. A fogaskerék méretének növelését nem a nyomásnövelés indokolta, hanem a hígabb, töbfokozatú olajok megjelenése, amelyekkel a pumpák nehezen légtelenedtem hosszabb állás után.
A 26 mm-es pumpát még a rendszer a 12-es bemenő furaton elég jól tudta táplálni, de ahhoz, hogy az utólagos tuning célzattal beszerelt 30 mm-es pumpa tudjon valóban nagyobbat szállítani módosítani kell a pumpaházat (forrás: Bill Fisher: Hot to Hot Rod VW engines)
Ha megnézzük a bejövő furatot a pumpába (30 mm-es Schadek pumpa) azt látjuk, hogy a furat a hajtó (felső) fogaskerékre irányul és az alsót csak a szívótérbe kerülő olaj tölti. A két fogaskerék kb. 70-30% arányban szállítja az olajat, de ha az alsó (hajtott) kerék aljánál lereszelünk egy sima kis ráspollyal egy keveset, akkor a belépő olajtérből az alsó fogaskerék majdnem fél fogszélességét ( kb 12-13 mm-t, mint a belépő furat átmérője) ki tudunk nyitni, így az alsó kerék is töltődik.  Probléma nem lesz, mert az aktív, szívó fogszélesség így is bőven elegendő, a szállítási kapacitás meg bőven megnő. A belépő és kilépő furatnál is meg lehet ezt csinálni, valamint a furatok élét is le kell reszelni, adni nekik egy határozott rádiuszt.
Ami pedig a legfontosabb, 200-es csiszolópapíron a tiszta és száraz pumpaházat, lefordítva, benne a fogaskerekekkel addig kell csiszolni, hogy tömítés nélkül a fedél szintje pont egybeessen a fogaskerekek tetejével. Így a légrés csak annyi, amennyit a tömítés állít be. Ez nagyon fontos, ahogy az is, hogy ide speciális, vékony, szárazon összerakott papír tömítés kell. 

Azt nem kell mondanom, hogy a tuning motoroknál mennyire fontos a nagy szállított olajmennyiség a csapágyhőmérséklet alacsonyan tartása miatt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #15130 Dátum: 2007 április 18, 06:06:27 »

Az én autómban egy typ34-es váltója van DO-s.
Én se találtam infót róla sehol. Maradt a tekergetés félhosszú.
tolhatnál egy pár képet a motorodrol, érdekelne a fekvő hűtés megoldása, meg a vasról is egy pár képet Wink

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #15129 Dátum: 2007 április 17, 21:32:15 »

ismer valaki olyat, vagy van egyáltalán fúvóka szaküzlet vagy olyan üzlet ahol árulják őket?  Roll Eyes
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #15128 Dátum: 2007 április 17, 17:01:10 »


Üdvw a fórumon!  Cheesy

Köszönöm, hogy nem kell számolgatnom, tekergetnem.
A rejtély megoldódott...
Nincs abba a csirkeólban véletlen egy bajszoska elbújva?  Grin
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #15127 Dátum: 2007 április 17, 15:14:22 »


Üdvw a fórumon!  Cheesy

Köszönöm, hogy nem kell számolgatnom, tekergetnem.
A rejtély megoldódott...
szóval eladó?  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15126 Dátum: 2007 április 17, 14:58:53 »

Az én autómban egy typ34-es váltója van DO-s.
Én se találtam infót róla sehol. Maradt a tekergetés félhosszú.

szia, te ki vagy?
csak így csípőből megválaszolsz egy olyan problémát, amit sok ember nem tudott...



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #15125 Dátum: 2007 április 17, 14:22:49 »

Az én autómban egy typ34-es váltója van DO-s.
Én se találtam infót róla sehol. Maradt a tekergetés félhosszú.


Üdvw a fórumon!  Cheesy

Köszönöm, hogy nem kell számolgatnom, tekergetnem.
A rejtély megoldódott...
Nem elérhető typ4
Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #15124 Dátum: 2007 április 17, 13:48:02 »

Az én autómban egy typ34-es váltója van DO-s.
Én se találtam infót róla sehol. Maradt a tekergetés félhosszú.

20/9162-117
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #15123 Dátum: 2007 április 17, 13:42:09 »

lehet, hogy nem is olajhőfok mérő?
Szerintem vízhőfok, mert csak 120-ig van skálázva.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15122 Dátum: 2007 április 17, 13:38:39 »

lehet, hogy nem is olajhőfok mérő?
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15121 Dátum: 2007 április 17, 13:36:40 »

Hell!
tudja-e valaki, hogy ezen olajhőfok mérő mibe való lehetett?
a "mérőzsinór" 2m hosszú.
bogár motorba hová lehetne beépiteni?

minden jót!

[melléklet törölve az admin által]
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15120 Dátum: 2007 április 17, 13:28:43 »

Igen, bár nem tudom, h. ezt overdrive -nak nevezik-e (szerintem nem, az overdrive az egy plusz áttétel, amit a végén lehet kapcsolni, komolyabb kocsiknál volt, olyasmi, mint a mai ötödik sebesség).
De egyébként még a rövid VW váltóknál is ez van, a negyedik nem direkt.
Ha a váltó utolsó fokozata lassító áttétel (tehát 1:1 alatti, pl. 0.93:1-hez) azt overdrive-nak nevezik, vagy magyarosan "túlfokozat"-nak.

ez annyira szörnyű, hoyg mindig igazam van...  Evil



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #15119 Dátum: 2007 április 17, 12:34:52 »

marad az összehasonlítás

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #15118 Dátum: 2007 április 17, 11:28:27 »

Egyre okosabbak vagyunk! Cheesy

De még mindig nem hallott senki a DO-s váltóról!? Átböngésztem a neten az összes ismerős oldalt magyokat-külföldieket, és sehol semmi, sztem ilyen bogár váltó nincs is!!
a keszthelyi MGE kertészetében futott egy kombájn, amit bogár motor hajtott,hasonló váltóval,,de a számát nem tudom,
ebből ki indulva lehetett valami munkagép az amihez gyártották
de lehet, hogy az egész hülyeség Wink
« Utoljára szerkesztve: 2007 április 17, 12:40:00 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #15117 Dátum: 2007 április 17, 10:42:57 »

Egyre okosabbak vagyunk! Cheesy

De még mindig nem hallott senki a DO-s váltóról!? Átböngésztem a neten az összes ismerős oldalt magyokat-külföldieket, és sehol semmi, sztem ilyen bogár váltó nincs is!!
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15116 Dátum: 2007 április 17, 10:35:54 »

Ha a váltó utolsó fokozata lassító áttétel (tehát 1:1 alatti, pl. 0.93:1-hez) azt overdrive-nak nevezik, vagy magyarosan "túlfokozat"-nak.

Ahha, ok.

VW Beetle - the original since 1938
Oldalak: 1 ... 1632 1633 1634 1635 1636 [1637] 1638 1639 1640 1641 1642 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.