www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 27, 18:54:23

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921351 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1627 1628 1629 1630 1631 [1632] 1633 1634 1635 1636 1637 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14728072 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #15371 Dátum: 2007 április 27, 13:33:43 »

Hahó!

veszettül csikorog a fékem... De csak az elsők. Dobfék mindenütt.
Lehet, hogy a meg kéne tisztítani?  Huh
bevallom nem is merek kicsit fékezni, mert inkább a gumi csikorogjon kicsit... Grin
van még fékbetét, vagy már a szegecsek fognak?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #15370 Dátum: 2007 április 27, 13:22:43 »

Hahó!

veszettül csikorog a fékem... De csak az elsők. Dobfék mindenütt.
Lehet, hogy a meg kéne tisztítani?  Huh
bevallom nem is merek kicsit fékezni, mert inkább a gumi csikorogjon kicsit... Grin
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15369 Dátum: 2007 április 27, 10:11:43 »

ha nem akarod a benzint leszívni, tankot kivenni, szerintem a benzinmérőt csavard ki (5 csavar felül a tank közepén) és ha kint nincs túl világos, egy kis zseblámpával (meg leveheted a benzinsapkát hogy fény menjen be) belenézhetsz a tankba és egyből látni fogod hogy van-e ott valami úszkáló kosz amit le tudsz pecázni csipesszel. ha nem látsz ilyet és újra előjön a gond, vagy be sem indul, akkor tényleg alaposan ki kell tisztítani.

Plusz a szivattyút nem kell egyből temetni, ha olyan hirtelen meghalt, akkor tele lenne az olajod benzinnel (sok minden baja nem tud lenni, a fülecs eltörhet, ami emelgeti a membránt, vagy elszakad a membrán (ez valószínűbb)). Vagy kosz, vagy elfolyt valahol. Pityubácsi instrukcióit először szerintem.
Ejtőtartály meg simán működik.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #15368 Dátum: 2007 április 26, 22:29:46 »

A lentebb leírt nem indulási probléma folytatása:

Úgy tünik, hogy az benzinellátással van valami gebasz. A világosban meglett az üzemanyagszürő, csak az alján lötyög valami 1 mm benzin- akármennyi inditózás után, a tartályban most már 10 l benzinnel- ez korrekt így?! Emlékeim szerint, általában félig kell hogy legyen  Huh

Kérdéskék:
-érdemes itthon, utcai körülmények között a szivattyú szétszedésének / esetleges cseréjének nekiállni?
-hogy az autó mozgatható legyen (önerőből), ejtőtartályos megoldással (pl tescos benzinkannát átalakítva), direktbe a porlasztóba vezetve a benzint érdemes próbálkozni?

kezdjük ott, hogy hol van a szűrő betéve? az AC pumpa elé? gondolom igen, különben egyből kiszúrtad volna tegnap is.
akkor akár azon keresztül fújd meg visszafelé a csövet. hallani fogod hogy bugyog a tankban. így már indulnia kell.
ha mégsem, akkor az AC pumpád is megadhatta magát, és nem szív (próbáld meg hogy te tudsz-e a benzinszűrőbe benzint szívni)

ha nem akarod a benzint leszívni, tankot kivenni, szerintem a benzinmérőt csavard ki (5 csavar felül a tank közepén) és ha kint nincs túl világos, egy kis zseblámpával (meg leveheted a benzinsapkát hogy fény menjen be) belenézhetsz a tankba és egyből látni fogod hogy van-e ott valami úszkáló kosz amit le tudsz pecázni csipesszel. ha nem látsz ilyet és újra előjön a gond, vagy be sem indul, akkor tényleg alaposan ki kell tisztítani.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #15367 Dátum: 2007 április 26, 22:15:38 »

A lentebb leírt nem indulási probléma folytatása:

Úgy tünik, hogy az benzinellátással van valami gebasz. A világosban meglett az üzemanyagszürő, csak az alján lötyög valami 1 mm benzin- akármennyi inditózás után, a tartályban most már 10 l benzinnel- ez korrekt így?! Emlékeim szerint, általában félig kell hogy legyen  Huh

Kérdéskék:
-érdemes itthon, utcai körülmények között a szivattyú szétszedésének / esetleges cseréjének nekiállni?
-hogy az autó mozgatható legyen (önerőből), ejtőtartályos megoldással (pl tescos benzinkannát átalakítva), direktbe a porlasztóba vezetve a benzint érdemes próbálkozni?



1. Benzint leszívod egy szálig.
2. Tank ki.
3. Tank aljáról azt a hatszögletű hollandert, ami a kifolyócsövet fogja (17, vagy 19, esetleg 22-es???) letekered.
4. Kijön a bélés, azzal együtt egy előszűrő. Valószínűleg az van szétesve, és a retek szabadon mehet a benzincsőbe, ami ugye valljuk be, igen hosszan megy a kocsi alatt.
5. A szűrőt kemény forrazstással meg lehet reparálni.
6. A tankot forró vízzel átmosatod, és kiteszedl ehetőleg tűző napra száradni.
7. AC előtt a benzincsövet kekötöd, pumpával, vagy kompresszorral átfújatod az autó alatt futó rendszert.
8. Összerakás fordított sorrendben.
Ja, és ha lúd, legyen kövér: új benzinszűrő az AC elé.

Ugyanígy szoptam végig fél telet: kis család a kocsiban, 3-4 km-enként lefullad, stop, AC előtti cső le, pumpa, majd vissza. A legszarabb volt mínusz 5 fokban tök sötétben, a kocvsiban álmos gyerekekkel...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15366 Dátum: 2007 április 26, 21:10:50 »

A lentebb leírt nem indulási probléma folytatása:
Úgy tünik, hogy az benzinellátással van valami gebasz. A világosban meglett az üzemanyagszürő, csak az alján lötyög valami 1 mm benzin- akármennyi inditózás után, a tartályban most már 10 l benzinnel- ez korrekt így?! Emlékeim szerint, általában félig kell hogy legyen  Huh
Kérdéskék:
-érdemes itthon, utcai körülmények között a szivattyú szétszedésének / esetleges cseréjének nekiállni?
-hogy az autó mozgatható legyen (önerőből), ejtőtartályos megoldással (pl tescos benzinkannát átalakítva), direktbe a porlasztóba vezetve a benzint érdemes próbálkozni?

ne kúrogasd a szivattyút.
valószínű, hogy valami krokodil, ami eddig szépen elúszkált a benzinben, most belemászott a csőbe.
fújd meg visszafelé (a tank felé) a csövet.
ha nem, vagy nehezen megy, akkor tank kiszed, csövek átfúj, tank puccen, oszt örül.
ez nemhogy a ház előtt, de az árokparton is megy.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
dt
« Hozzászólás #15365 Dátum: 2007 április 26, 21:00:53 »

ez mi? Huh

ez valami fék alkatrész, amit egy a focus előtt haladó teherautó kapott fel, majd a képen látható módon a műszerfalban landolt/ fúródott...  Undecided
volt a hírekben...
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #15364 Dátum: 2007 április 26, 20:49:10 »

A lentebb leírt nem indulási probléma folytatása:

Úgy tünik, hogy az benzinellátással van valami gebasz. A világosban meglett az üzemanyagszürő, csak az alján lötyög valami 1 mm benzin- akármennyi inditózás után, a tartályban most már 10 l benzinnel- ez korrekt így?! Emlékeim szerint, általában félig kell hogy legyen  Huh

Kérdéskék:
-érdemes itthon, utcai körülmények között a szivattyú szétszedésének / esetleges cseréjének nekiállni?
-hogy az autó mozgatható legyen (önerőből), ejtőtartályos megoldással (pl tescos benzinkannát átalakítva), direktbe a porlasztóba vezetve a benzint érdemes próbálkozni?


Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #15363 Dátum: 2007 április 26, 20:28:17 »

Nézz a kocsi alá nehogy a mögötted jövő igy járjon!
Vagy te még rosszabbul!
ez mi? Huh

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető korben
Hozzászólások: 1662


Korben Dallas

« Hozzászólás #15362 Dátum: 2007 április 26, 20:22:33 »

Egy gyors kerdes... Elol tarcsafekem van, mikor fekezek kattan egyet valami jobboldalt elol ... De csak akkor, ha mozgasbol fekezem az autot. Ha all, nem csinalja es mivel nem tudok ugy fekezni, hogy futok a kocsi mellett, igy hirtelen nem fogom tudni detektalni a kattanas forrasat Smiley Csak huje elkepzeleseim vannak, h vmi laza es mikor a fektarcsara rafognak a betetek talan a laza feknyereg odakattan valahova vagy mittomen ... Van valakinek latatlanban vmi otlete? Smiley

Elore is kosz:
Gergo

Nézz a kocsi alá nehogy a mögötted jövő igy járjon!
Vagy te még rosszabbul!

[melléklet törölve az admin által]

Fényes bogarak hullanak, a doktor szedi össze mind, Hozzányúlni nem szabad, nyilvántartja szám szerint
1303LS
« Hozzászólás #15361 Dátum: 2007 április 26, 17:59:00 »

talan a laza feknyereg odakattan valahova vagy mittomen ... Van valakinek latatlanban vmi otlete? Smiley

Elore is kosz:
Gergo
Szerintem nézz alá sürgősen mielőtt lepottyan a nyerged, de lehet hogy csak a betét kódorog a kelleténél jobban a nyeregben mert mondjuk a rezgéscsillapító lemezkéje kiesett/eltörött stb. (nemtudommifélefajtaaféked)
Mindenesetre megnézve biztos látni fogod, de a kattanás nem egészséges na.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #15360 Dátum: 2007 április 26, 17:11:05 »


Egy gyors kerdes... Elol tarcsafekem van, mikor fekezek kattan egyet valami jobboldalt elol ... De csak akkor, ha mozgasbol fekezem az autot. Ha all, nem csinalja es mivel nem tudok ugy fekezni, hogy futok a kocsi mellett, igy hirtelen nem fogom tudni detektalni a kattanas forrasat Smiley Csak huje elkepzeleseim vannak, h vmi laza es mikor a fektarcsara rafognak a betetek talan a laza feknyereg odakattan valahova vagy mittomen ... Van valakinek latatlanban vmi otlete? Smiley

Elore is kosz:
Gergo


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #15359 Dátum: 2007 április 26, 16:30:19 »

Hátsó tárcsafék házilag:
http://www.vwbuba.hr/content/view/80/111/
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #15358 Dátum: 2007 április 26, 15:37:50 »

Sztem csak simán nem kapja föl a benyát. Ha nagyon gyilkos akarsz lenni: hidegindító a karbiba(ezt nem javaslom, mert nem tesz jót az öreg motornak)
lehet még pár csepp benzinnel is, de ez veszélyesebb.
Onnan tudom, hogy én lusta voltam a benzinszintjelzőt beállítani, mondván miután elfexik még jó vagyok 5-10 kmre...  Cheesy
sajna én hidegindítóztam... kopogott is egy darabig... Tongue
Vagy injekciós fecskendővel simán nyomsz egy kis benyát a torokba. Az segít elindulni.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #15357 Dátum: 2007 április 26, 15:03:17 »

Köszi a tanácsokat, ezzel már el lehet indulni  Wink. Megvan a ma délutáni program is Grin
amúgy az autó évente el van víve Parajdihoz, olajcsere-gyertya(ellenőrzés vagy csere)-gyújtásállítás-szelephézagállításra, épp amiatt, hogy ilyen ne forduljon elő. Idén még nem volt, úgy látszik itt az ideje   Wink. Otthon, főleg mert nem értek hozzá, másrészt meg nincs garázsom, inkább nem csináltam - na most majd fogom  Cool

Sztem csak simán nem kapja föl a benyát. Ha nagyon gyilkos akarsz lenni: hidegindító a karbiba(ezt nem javaslom, mert nem tesz jót az öreg motornak)
lehet még pár csepp benzinnel is, de ez veszélyesebb.
Onnan tudom, hogy én lusta voltam a benzinszintjelzőt beállítani, mondván miután elfexik még jó vagyok 5-10 kmre...  Cheesy
sajna én hidegindítóztam... kopogott is egy darabig... Tongue
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #15356 Dátum: 2007 április 26, 14:26:42 »

Szerintem igen, de nem biztos (nekem másnak tűnt, pedig nem ittam). :-)))

kiszedtem a bociból a kókányolt ablakot... kéder nem volt benne ,csak 3,5 kg sziloplaszt és más gumis anyagú vacak.
kívülről nagyon csecse lemezekkel volt felgogva, amit 28db csavar tartott.

levakatrtam róla mindent, szerencsére az ablakkeret ép, azt nem kókányolták...  kezd hasonlítani egy buszra  Wink

már csak össze kéne rakni...

a wetsy ablaknak más a gumi kédere mint a sima t2esé?
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #15355 Dátum: 2007 április 26, 13:54:12 »

Ne haragudj tudós mester, de szerintem éppen fordítva van.

ebben megerősitelek

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #15354 Dátum: 2007 április 26, 13:46:45 »

kiszedtem a bociból a kókányolt ablakot... kéder nem volt benne ,csak 3,5 kg sziloplaszt és más gumis anyagú vacak.
kívülről nagyon csecse lemezekkel volt felgogva, amit 28db csavar tartott.

levakatrtam róla mindent, szerencsére az ablakkeret ép, azt nem kókányolták...  kezd hasonlítani egy buszra  Wink

már csak össze kéne rakni...

a wetsy ablaknak más a gumi kédere mint a sima t2esé?

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #15353 Dátum: 2007 április 26, 13:02:53 »

Ne haragudj tudós mester, de szerintem éppen fordítva van.

Középhelyzetben a legnagyobb a holtjáték egyébként
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #15352 Dátum: 2007 április 26, 12:56:54 »

Köszi a tanácsokat, ezzel már el lehet indulni  Wink. Megvan a ma délutáni program is Grin
amúgy az autó évente el van víve Parajdihoz, olajcsere-gyertya(ellenőrzés vagy csere)-gyújtásállítás-szelephézagállításra, épp amiatt, hogy ilyen ne forduljon elő. Idén még nem volt, úgy látszik itt az ideje   Wink. Otthon, főleg mert nem értek hozzá, másrészt meg nincs garázsom, inkább nem csináltam - na most majd fogom  Cool
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #15351 Dátum: 2007 április 26, 12:15:20 »

A szakértő urak segítségét szeretném kérni egy alap SZMB támában.
4 éve van meg a bogarunk, és eddig télen-nyáron, hidegen-melegen minden körülmények között pöccre indult, ahogy egy napi használatú géptől elvárható.
A feleségem használja napi szinten - tegnapelőtt is több rövidebb utat megtett vele, szokás szerint minden gond nélkül.
Azonban: ahogy tegnap reggel indítani akarta, az önindító szépen pörög, de a motor még csak jelét sem adta a begyulladásnak. Arra gondolt, hogy kifogyott a benzin  Huh; valóban le volt esve a mutató, ezért tegnap este töltöttem bele pár litert. Ezután ugyanazok a tünetek - láthatóan-hallhatóan egészséges aksi, szépen pörgő önindító, de semmi robbanás. Mivel már sötét volt, ezért itt abba is hagytam a próbálkozást.
A kérdés:
-hogyan érdemes kezdeni a diagnosztikát - van olyan alkatrész, ami így minden előzetes jel nélkül így megadja magát?
-gyújtást hogy érdemes ellenőrizni - főkábel ki az elosztóból, odatartani a motorhoz hogy szikrázik-e?
-benzinszintet hol érdemes nézni - fura, de nincs látható benzinszürő a motoron....
Köszi.
Ha a főkábelen van szikra, nézd még meg, hogy gyujtókábelen is van-e. Lehet rissz a rotor, vagy az elosztó  belsejében a grafit is elkophatott, nézd még meg, hogy jól állnak-e a gyujtás vezetékeinek a sarui (trafón, mexakítón).Ha monden ok, mégsem megy, húzf le benztinvezetéket, indítózz, nyom-e benzint az ac. Ha ez is ok, akkor indítózz, majd gyorsan vegyél ki egy gyertyát, hogy benzines-e. Ha nem , akkor karbipucolás.
 Wink
De valószínű gyujtás gond, különben egy idő után "elkapná" kicsit, ha szelephézag lenne, vagy beállítás/kopás, max visszadurrogna a szívósorba, vagy a kipuffba.
« Utoljára szerkesztve: 2007 április 26, 12:17:24 írta slavia919 »

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #15350 Dátum: 2007 április 26, 12:02:24 »

Ha jól emlékszem, az a lényeg, hogy ráállítás után ki kell próbálni, hogy a szélső állásban nem szorul-e meg a kormánymű (értelemszerűen felemelve). Mindkét szélsőben. Rossz lehet, ha egy éles kanyarban úgymarad. Smiley
Középhelyzetben a legnagyobb a holtjáték egyébként gyárilag is, a kopás erre erősít rá.
oké, köszönöm. azt hiszem majd hétfőn megtekintem Smiley
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15349 Dátum: 2007 április 26, 12:00:05 »

oké, azért kérdezem, mert fogalmam sincs.
a lila könyvben meg szerintem ez nincs benne, csak hogy menjek szerelőhöz, nekem meg csak az a könyv van meg. de délután megnézem mit ír Smiley

Ha jól emlékszem, az a lényeg, hogy ráállítás után ki kell próbálni, hogy a szélső állásban nem szorul-e meg a kormánymű (értelemszerűen felemelve). Mindkét szélsőben. Rossz lehet, ha egy éles kanyarban úgymarad. Smiley
Középhelyzetben a legnagyobb a holtjáték egyébként gyárilag is, a kopás erre erősít rá.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #15348 Dátum: 2007 április 26, 11:59:53 »

A szakértő urak segítségét szeretném kérni egy alap SZMB támában.
4 éve van meg a bogarunk, és eddig télen-nyáron, hidegen-melegen minden körülmények között pöccre indult, ahogy egy napi használatú géptől elvárható.
A feleségem használja napi szinten - tegnapelőtt is több rövidebb utat megtett vele, szokás szerint minden gond nélkül.
Azonban: ahogy tegnap reggel indítani akarta, az önindító szépen pörög, de a motor még csak jelét sem adta a begyulladásnak. Arra gondolt, hogy kifogyott a benzin  Huh; valóban le volt esve a mutató, ezért tegnap este töltöttem bele pár litert. Ezután ugyanazok a tünetek - láthatóan-hallhatóan egészséges aksi, szépen pörgő önindító, de semmi robbanás. Mivel már sötét volt, ezért itt abba is hagytam a próbálkozást.
A kérdés:
-hogyan érdemes kezdeni a diagnosztikát - van olyan alkatrész, ami így minden előzetes jel nélkül így megadja magát?
-gyújtást hogy érdemes ellenőrizni - főkábel ki az elosztóból, odatartani a motorhoz hogy szikrázik-e?
-benzinszintet hol érdemes nézni - fura, de nincs látható benzinszürő a motoron....
Köszi.
mennyit próbálkoztál indítani? ha kifogy kell egy kis idő inditózással, hogy újra megteljen az úszóház benzinnel.
ha nincs szűrő, nem lehet hogy eldugult valahol?
talán a gyújtásolosztóból húzd ki a kábelt középen félig és ott nézd meg átugrik-e a szikra (de vigyázz mert megráz Cheesy)
nézd meg a gyújtáshézagot is, lehet hogy már nincs is

ha meg 4 éve nem volt semmi átnézve, akkor kéne szelephézagot, gyújtáshézagot meg gyújtást is állítani. ezek a szerelési könyvekben szépen benne vannak lépésről-lépésre. van ilyened?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15347 Dátum: 2007 április 26, 11:57:40 »

A szakértő urak segítségét szeretném kérni egy alap SZMB támában.
4 éve van meg a bogarunk, és eddig télen-nyáron, hidegen-melegen minden körülmények között pöccre indult, ahogy egy napi használatú géptől elvárható.
A feleségem használja napi szinten - tegnapelőtt is több rövidebb utat megtett vele, szokás szerint minden gond nélkül.
Azonban: ahogy tegnap reggel indítani akarta, az önindító szépen pörög, de a motor még csak jelét sem adta a begyulladásnak. Arra gondolt, hogy kifogyott a benzin  Huh; valóban le volt esve a mutató, ezért tegnap este töltöttem bele pár litert. Ezután ugyanazok a tünetek - láthatóan-hallhatóan egészséges aksi, szépen pörgő önindító, de semmi robbanás. Mivel már sötét volt, ezért itt abba is hagytam a próbálkozást.
A kérdés:
-hogyan érdemes kezdeni a diagnosztikát - van olyan alkatrész, ami így minden előzetes jel nélkül így megadja magát?
-gyújtást hogy érdemes ellenőrizni - főkábel ki az elosztóból, odatartani a motorhoz hogy szikrázik-e?
-benzinszintet hol érdemes nézni - fura, de nincs látható benzinszürő a motoron....
Köszi.

Ha valóban kifogyott, akkor kell neki egy kis idő, míg "felkapja" a benzint. Meg legalább 5 litert érdemes beletölteni.
Szerintem jó esetben ennyi a baj.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #15346 Dátum: 2007 április 26, 11:39:18 »

Váltóba való hypoid olaj.

és a fáradt motorolaj?  Grin Lips Sealed
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #15345 Dátum: 2007 április 26, 11:35:39 »

A szakértő urak segítségét szeretném kérni egy alap SZMB támában.
4 éve van meg a bogarunk, és eddig télen-nyáron, hidegen-melegen minden körülmények között pöccre indult, ahogy egy napi használatú géptől elvárható.
A feleségem használja napi szinten - tegnapelőtt is több rövidebb utat megtett vele, szokás szerint minden gond nélkül.
Azonban: ahogy tegnap reggel indítani akarta, az önindító szépen pörög, de a motor még csak jelét sem adta a begyulladásnak. Arra gondolt, hogy kifogyott a benzin  Huh; valóban le volt esve a mutató, ezért tegnap este töltöttem bele pár litert. Ezután ugyanazok a tünetek - láthatóan-hallhatóan egészséges aksi, szépen pörgő önindító, de semmi robbanás. Mivel már sötét volt, ezért itt abba is hagytam a próbálkozást.
A kérdés:
-hogyan érdemes kezdeni a diagnosztikát - van olyan alkatrész, ami így minden előzetes jel nélkül így megadja magát?
-gyújtást hogy érdemes ellenőrizni - főkábel ki az elosztóból, odatartani a motorhoz hogy szikrázik-e?
-benzinszintet hol érdemes nézni - fura, de nincs látható benzinszürő a motoron....
Köszi.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #15344 Dátum: 2007 április 26, 11:01:55 »

Ja, és nem motorolaj való bele...
és a fáradt motorolaj?  Grin Lips Sealed
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #15343 Dátum: 2007 április 26, 11:01:21 »

Eredetileg olaj való bele egyébként. Biztosan véletlenül.
A globoidra ráállítani meg nem saccra kell, hanem megvan a menete, szerelési könyvben nézzed meg.
oké, azért kérdezem, mert fogalmam sincs.
a lila könyvben meg szerintem ez nincs benne, csak hogy menjek szerelőhöz, nekem meg csak az a könyv van meg. de délután megnézem mit ír Smiley
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15342 Dátum: 2007 április 26, 10:57:29 »

Ja, és nem motorolaj való bele...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15341 Dátum: 2007 április 26, 10:56:54 »

Az öreg kormánygépekbe nem véletlenül tesznek zsírt. Tudod a tömítettségi problémák.....  De a zsír sűrűségű olaj is jó lehet, pláne, ha kicsit paraffinos a szappanrács helyett  Smiley

Hát, ha nem tömít, fel kell újítani. Én úgy tudtam, a diffibe is lehet fűrészport tenni, addig jó lesz, míg elviszi a vevő. Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #15340 Dátum: 2007 április 26, 10:15:31 »

Az öreg kormánygépekbe nem véletlenül tesznek zsírt. Tudod a tömítettségi problémák.....  De a zsír sűrűségű olaj is jó lehet, pláne, ha kicsit paraffinos a szappanrács helyett  Smiley

Eredetileg olaj való bele egyébként. Biztosan véletlenül.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15339 Dátum: 2007 április 26, 09:42:30 »

köszönöm!
és milyen zsírt kell bele tenni szerintetk?
olyat amivel mondjuk a zsírzópontokat is feltöltik az első hídban? vagy van erre valami speciális?
azt hiszem valami Mol LZS (lítiumbázisú) van itthon

Eredetileg olaj való bele egyébként. Biztosan véletlenül.
A globoidra ráállítani meg nem saccra kell, hanem megvan a menete, szerelési könyvben nézzed meg.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #15338 Dátum: 2007 április 26, 09:40:22 »

Minél hígabbat. Van aki olajjal keveri, ez nem tudom jó-e (Stunt ?)  Az LZS szerintem megetszi, én is azt raktam bele.  Emeld fel a kocsi elejét, és állítsd középállásba a kormányt, mikor a holtjátékot állítod.

Nem jó, szét fog válni. Nem véletlenül gyártanak különféle zsírokat.
(Szar zsírokból pl. magától szétválik néha kicsit, azaz a szappanrács nem tartja meg az olajat)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #15337 Dátum: 2007 április 26, 09:04:45 »

Minél hígabbat. Van aki olajjal keveri, ez nem tudom jó-e (Stunt ?)  Az LZS szerintem megetszi, én is azt raktam bele.  Emeld fel a kocsi elejét, és állítsd középállásba a kormányt, mikor a holtjátékot állítod.

köszönöm!

és milyen zsírt kell bele tenni szerintetk?
olyat amivel mondjuk a zsírzópontokat is feltöltik az első hídban? vagy van erre valami speciális?
azt hiszem valami Mol LZS (lítiumbázisú) van itthon
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #15336 Dátum: 2007 április 26, 08:25:59 »

köszönöm!

és milyen zsírt kell bele tenni szerintetk?
olyat amivel mondjuk a zsírzópontokat is feltöltik az első hídban? vagy van erre valami speciális?
azt hiszem valami Mol LZS (lítiumbázisú) van itthon
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #15335 Dátum: 2007 április 25, 23:02:08 »

Hát igen, a zsírt azt biztos nem folyatja el a persely és a tengely kopása miatt, de bele tud száradni meg a kopás során fémpor is társul hozzá aztán még jobban koptatja a belsőt. De neked lógott is nem?


                             GNX-967
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #15334 Dátum: 2007 április 25, 22:50:24 »

Nem kell ahhoz kivenni a tankot (tudom hogy folyatott), van elöl a szerelő ablak a kormánymű előtt. Azt leveszed és találsz a kormánymű tetején egy anyát azt fellazítod, ezután csavarhúzóval beljebb hajtod a menetes szárat ( ez a hézag állító csavar) ezt lefele tekerve "szorítasz a kormánymű tengelyén, azaz közelebb álítod egymáshoz a görgőt és a globoid csigát. Fontos hogy valamennyi holtjátékot hagyjál neki mert szorulhat vagy be is feszülhet.
Igen !Nálam volt Wilddaemonnal az szmb!A beszáradt zsírt is felfrissítettük!Most szinte 1 ujjal lehet tekerni!
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #15333 Dátum: 2007 április 25, 22:42:44 »

emberek, mit lehet tenni a cserén kívül egy holtjátékos kormányművel hogy jobb legyen?
nemrég írták itt páran hogy javítottak rajta.
ha ez csak valami beállítás, vagy valamit meg kell húzni, vagy olajat cserélni benne vagy olyan amit egyszerű megcsinálni, írjátok már le lépésenként.
most, hogy kint van a tank, hozzáférnék könnyen.
Nem kell ahhoz kivenni a tankot (tudom hogy folyatott), van elöl a szerelő ablak a kormánymű előtt. Azt leveszed és találsz a kormánymű tetején egy anyát azt fellazítod, ezután csavarhúzóval beljebb hajtod a menetes szárat ( ez a hézag állító csavar) ezt lefele tekerve "szorítasz a kormánymű tengelyén, azaz közelebb álítod egymáshoz a görgőt és a globoid csigát. Fontos hogy valamennyi holtjátékot hagyjál neki mert szorulhat vagy be is feszülhet.


                             GNX-967
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #15332 Dátum: 2007 április 25, 22:30:00 »

emberek, mit lehet tenni a cserén kívül egy holtjátékos kormányművel hogy jobb legyen?
nemrég írták itt páran hogy javítottak rajta.
ha ez csak valami beállítás, vagy valamit meg kell húzni, vagy olajat cserélni benne vagy olyan amit egyszerű megcsinálni, írjátok már le lépésenként.
most, hogy kint van a tank, hozzáférnék könnyen.
Oldalak: 1 ... 1627 1628 1629 1630 1631 [1632] 1633 1634 1635 1636 1637 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.158 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.