www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 08, 18:06:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921279 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1614 1615 1616 1617 1618 [1619] 1620 1621 1622 1623 1624 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13954126 alkalommal)
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #15882 Dátum: 2007 Május 17, 20:34:22 »

puzzle kölyköt holnap "késziteném fel" a 20km-es hazaútra, durván 1éves állás után.
Benzincsöcsere megvolt, meglesz a benzinszürö is, mert kell. Motor ugy-ahogy kitisztitva. Fék, kormány, kuplung, gáz, váltó él és virul.

Mire figyeljek még esetleg?

Persze nem padlógázzal teperünk majd, csak ugy vészvillogosan-döcögve, nem akarok rontani a vas helyzetén, amig meg nem tudom, hogy minden egyes porcikája milyen állapotban van, addig ez tünik jónak  Wink
Nem elérhető Elvis
Hozzászólások: 48


« Hozzászólás #15881 Dátum: 2007 Május 17, 19:03:27 »

Sziasztok!
Tanitsatok! Ha a belsö sülyesztett kilincset cserélni szeretném a régebbi tipusra akkor a kilincsen kivül mást is kell cserélni?( szűz ajtó kárpitom van)
Előre is kösz.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #15880 Dátum: 2007 Május 17, 13:14:54 »

Hell!

motorblokknál mennyire pontosan adja át az olaj hőfokot a blokkháznak?
tehát ha van egy hőfokmérőm s azt nem meritem bele az olajba, hanem a blokkhoz-blokkba rögzitem. mennyire kapok pontos információt?

Ezt csak úgy lehetne kideríteni, ha lenne mellette egy olyan mérőd is ami ténylegesen az olaj hőfokot méri..
Az én elképzelésem szerint, a blokkhoz erősített jeladó nem lenne elég közvetlen (számítógépes nyelven "lagos" lenne), a mutatott értékből csak következtetni lehetne, hogy  10 percel azelőtt milyen is lehetett az olajhőfok.

'81 Hecho en México
Nem elérhető Tyrsec
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #15879 Dátum: 2007 Május 17, 12:54:22 »

mennyibe fáj egy ilyen kar?
buparts-nal a weboldal szerint 19e-be.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #15878 Dátum: 2007 Május 17, 11:58:49 »

Koszi. Es minden bogarba igy mukodik a dolog? regiek, ujabbak, 1303-asoknal is ?

mennyibe fáj egy ilyen kar?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #15877 Dátum: 2007 Május 17, 11:19:00 »

1. nem
2. csak.
3. mi az a meniszkusz? egyébként ott alap esetben nincs olaj, csak működés közben. 
4. Fúrni faragni nem kell a váltón, csak be kell építeni a gombát. Ez a művelet beépített váltónál kicsit nehézkes, de valaki már csinált ilyent ha jól emlékszem.

Most mar vilagos, koszonom! Smiley
A meniszkusz a folyadek (gorbult) felszine. A taroloedenyt nedvesito folyadekoknal homoru, nem nedvesitoeknel domboru. Igazabol helyesebb lett volna "az olaj szintje"-t hasznalnom, de az nem jutott eszembe Smiley

Megyo sztem csinal ilyen beepitest, mikor mondtam neki, h kene nekem tolatolampa, akkor mondta, h nem problema, megnezzuk, h van-e valtogombam, ha nincs, teszunk bele es lesz. Gondolom nem akarta kivenni a motrot meg a valtot Wink


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15876 Dátum: 2007 Május 17, 10:03:26 »

gondolom igen

Koszi. Es minden bogarba igy mukodik a dolog? regiek, ujabbak, 1303-asoknal is ?


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Tyrsec
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #15875 Dátum: 2007 Május 17, 10:02:12 »

Van a gyárin is, de ott fixen áll as pöcök. Amikor lenyomod a kart, akkor mozdul el az a pöcök, és jobban elmozdítható a váltókar. A „T” karnál meg a gombbal mozdítható a pöcök, és ezért nem kell nyomkodni az egész kart.

Koszi. Es minden bogarba igy mukodik a dolog? regiek, ujabbak, 1303-asoknal is ?
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15874 Dátum: 2007 Május 17, 09:59:34 »

Van a gyárin is, de ott fixen áll as pöcök. Amikor lenyomod a kart, akkor mozdul el az a pöcök, és jobban elmozdítható a váltókar. A „T” karnál meg a gombbal mozdítható a pöcök, és ezért nem kell nyomkodni az egész kart.

Valamelyest ertem, de ezeket nem lehet lefele nyomni.... vagy az eredeti valto lefele nyomasaval erjuk el azt hogy nem akad meg a lemezben, mint itt a gomb megnyomasa?
De az eredetin nincs ilyen bizbasz... vagy van?


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Tyrsec
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #15873 Dátum: 2007 Május 17, 09:55:54 »

Az a kis bizbasz megakad abban a lemezben ami a váltó kar alatt van.
Ha megnyomod a gombot akkor a kis bizbasz elmozdul az alap helyzetéből és nem akad meg a lemezben, így lehet kapcsolni a hátramenetet.


Valamelyest ertem, de ezeket nem lehet lefele nyomni.... vagy az eredeti valto lefele nyomasaval erjuk el azt hogy nem akad meg a lemezben, mint itt a gomb megnyomasa?
De az eredetin nincs ilyen bizbasz... vagy van?
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15872 Dátum: 2007 Május 17, 09:46:09 »

Az a kis bizbasz megakad abban a lemezben ami a váltó kar alatt van.
Ha megnyomod a gombot akkor a kis bizbasz elmozdul az alap helyzetéből és nem akad meg a lemezben, így lehet kapcsolni a hátramenetet.


Sziasztok,

Nezegettem T alaku valtokart, es abban a gomb megnyomasara egy kis "bizbasz" jarkal fol-le a kar jobb oldalan. Pontosan nem emlexem pedig mar szedtem ki a valtokart, hogy
hogyan nez ki a rud vege, de ez a kis vacak eleg?? Mit mozgat az, hogy ettol hatramenetbe tudok valtani?

Udv.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Tyrsec
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #15871 Dátum: 2007 Május 17, 09:12:53 »

Sziasztok,

Nezegettem T alaku valtokart, es abban a gomb megnyomasara egy kis "bizbasz" jarkal fol-le a kar jobb oldalan. Pontosan nem emlexem pedig mar szedtem ki a valtokart, hogy
hogyan nez ki a rud vege, de ez a kis vacak eleg?? Mit mozgat az, hogy ettol hatramenetbe tudok valtani?

Udv.
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #15870 Dátum: 2007 Május 17, 08:51:01 »

1. nem
2. csak.
3. mi az a meniszkusz? egyébként ott alap esetben nincs olaj, csak működés közben. 
4. Fúrni faragni nem kell a váltón, csak be kell építeni a gombát. Ez a művelet beépített váltónál kicsit nehézkes, de valaki már csinált ilyent ha jól emlékszem.

zizzo mar megkerdezte, de meg nem jott valasz es en is szeretnem tudni: ha kitekeri az ember a tolatolampa kapcsolo helyen levo csavart (?), akkor nem folyik ki a valtobol az olaj? Miert? Mert feljebb van, mint az olaj meniszkusza, vagy mer' belulrol meg vmivel el van zarva?

'72es 1302es bogar valtojan is van lehetoseg tolatolampa hasznalatara, ugye? Remelem nem kell furni semmit, mer' nalam mar nagyon idoszeru, h legyen tolatolampam, mer' anelkul sokszor eleg veszelyes! Sad
« Utoljára szerkesztve: 2007 Május 17, 08:54:27 írta Balage »

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15869 Dátum: 2007 Május 17, 08:11:13 »

Hell!

motorblokknál mennyire pontosan adja át az olaj hőfokot a blokkháznak?
tehát ha van egy hőfokmérőm s azt nem meritem bele az olajba, hanem a blokkhoz-blokkba rögzitem. mennyire kapok pontos információt?
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #15868 Dátum: 2007 Május 17, 01:39:40 »


zizzo mar megkerdezte, de meg nem jott valasz es en is szeretnem tudni: ha kitekeri az ember a tolatolampa kapcsolo helyen levo csavart (?), akkor nem folyik ki a valtobol az olaj? Miert? Mert feljebb van, mint az olaj meniszkusza, vagy mer' belulrol meg vmivel el van zarva?

'72es 1302es bogar valtojan is van lehetoseg tolatolampa hasznalatara, ugye? Remelem nem kell furni semmit, mer' nalam mar nagyon idoszeru, h legyen tolatolampam, mer' anelkul sokszor eleg veszelyes! Sad


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #15867 Dátum: 2007 Május 16, 23:25:53 »

Hja, meg a gyújtáshoz sem árt hozzákötni, különben ha leejtőn orral lefelé parkolok akkor lemerül az akksi Cheesy
Már csak értelmezni kéne a kapcsolási rajzot, mert egyelőre nincs igazi elképzelésem a dologról: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/baybus_77-78.jpg

Nagyon egyszerű, ha nem akarsz a kötegbe vagdosni , meg belebújni akkor a berakott kapcsoló egyik csatlakozójára lehúzol egy szál vezetéket a gyújtó trafód 15ös kivezetésétől. (ez a gyújtási áram). A másik csatlakozóról meg elviszed az áramot az égőkig és kész.


                             GNX-967
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #15866 Dátum: 2007 Május 16, 22:07:42 »

Olyan költözéses/építkezéses/lakásfelújításos problémái voltak - ha jól emlékszem. De nálam minden előfordulhat!  Smiley

Lehet...

Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #15865 Dátum: 2007 Május 16, 21:55:53 »

Lehet...


Vele kulonben mi van mostanaban, hogy nem nez a forum fele?

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #15864 Dátum: 2007 Május 16, 21:50:17 »

Lehet...

Hat en Stuntmanusra nem igy emlekszem, de en most igy csinaltam.  (hatlap bentrol meg menetragacs)
Nem elérhető zizzo
Hozzászólások: 532


NeoHippi

« Hozzászólás #15863 Dátum: 2007 Május 16, 21:45:51 »

Hja, meg a gyújtáshoz sem árt hozzákötni, különben ha leejtőn orral lefelé parkolok akkor lemerül az akksi Cheesy
Már csak értelmezni kéne a kapcsolási rajzot, mert egyelőre nincs igazi elképzelésem a dologról: http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/baybus_77-78.jpg

A rock n roll, a sebesség megszállottja vagy!
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #15862 Dátum: 2007 Május 16, 21:40:41 »

Jah, ott van, köszi! Csak nem a váltó elején, hanem az oldalán. Csak az lehet, 10es imbusz és az egyetlen amelyik nem szimmetrikus. Na és hogyha én most ezt kiszedem akkor ugye nem gyün ki a váltóból az olaj? A kábelt meg csak simán ráhúzom csúszósaruval meg hátra vezetem a lámpákhoz és kész?
De nem art neki kapcsolt 12+

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #15861 Dátum: 2007 Május 16, 21:40:02 »

Ha jól emlékszem, még be is ragasztotta. Hatlapfej bent, ragacs a meneten, sose jön ki!  Smiley

Hat en Stuntmanusra nem igy emlekszem, de en most igy csinaltam.  (hatlap bentrol meg menetragacs)

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető zizzo
Hozzászólások: 532


NeoHippi

« Hozzászólás #15860 Dátum: 2007 Május 16, 21:02:34 »

Jah, ott van, köszi! Csak nem a váltó elején, hanem az oldalán. Csak az lehet, 10es imbusz és az egyetlen amelyik nem szimmetrikus. Na és hogyha én most ezt kiszedem akkor ugye nem gyün ki a váltóból az olaj? A kábelt meg csak simán ráhúzom csúszósaruval meg hátra vezetem a lámpákhoz és kész?

A rock n roll, a sebesség megszállottja vagy!
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #15859 Dátum: 2007 Május 16, 18:47:23 »

Sziasztok!

Segítség kéne: ki tudja, hogy a buszok váltójába hova kell beszerelni a tolatólámpa kapcsolót. Kerestük az itt említettek alapján, tele ment a szemünk kosszal, de semmi hasonlót nem találtunk a gumi bakok környékén egyik oldalt se. A váltót esetünkben 2 rudazat tartja és gyakorlatilag tök szimmetrikus. 5let? Vadásszam körbe 10-es imbusszal az egészet? Előre is kösz Cheesy

pedig ott kellene annak lenni.
kicsit puccen? és akkor látszódni is fog.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető zizzo
Hozzászólások: 532


NeoHippi

« Hozzászólás #15858 Dátum: 2007 Május 16, 16:51:38 »

Ő lesz az a piros pötty.

Sziasztok!

Segítség kéne: ki tudja, hogy a buszok váltójába hova kell beszerelni a tolatólámpa kapcsolót. Kerestük az itt említettek alapján, tele ment a szemünk kosszal, de semmi hasonlót nem találtunk a gumi bakok környékén egyik oldalt se. A váltót esetünkben 2 rudazat tartja és gyakorlatilag tök szimmetrikus. 5let? Vadásszam körbe 10-es imbusszal az egészet? Előre is kösz Cheesy
« Utoljára szerkesztve: 2007 Május 16, 16:54:16 írta zizzo »

A rock n roll, a sebesség megszállottja vagy!
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #15857 Dátum: 2007 Május 16, 16:44:10 »

[...] A tőcsavart meg csak egyszer kell jól megcsinálni: menetrögzítővel behajtani.

Protheus kérdése: 
   Egy sima menetes szár h tud odafogni akarmit is? Valaki magyarazza ma' el lecci!

Alúlról a fedelet a menetes szárra hajtott rézalátét+anya-k fogják fel.

Aha, most mar ertem, thx :-) De akkor ha az jol a helyen van, akkor nem is kell kiszedni onnan tobbet, csak az anyat kell le-fel tekergetni!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #15856 Dátum: 2007 Május 16, 16:07:12 »


 köszi így már sikerült 

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #15855 Dátum: 2007 Május 16, 16:03:04 »

a bogárban lévő balupunk a CDC gomb megnyomására ki írja. hogy " no cdc" és nem szól semmi.
mit és hol kell átálítani, hogy aux1ről szóljon?  Undecided


User's manual... Grin
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #15854 Dátum: 2007 Május 16, 15:56:22 »

Esetleg itt nézz körül,

http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/files/serviceDocuments/7648650310001_BA_DE.pdf

vagy itt:

http://fe0wap79.bosch.de/intershoproot/files/serviceDocuments/7648650310001_EA_DE.pdf

GSA




a bogárban lévő balupunk a CDC gomb megnyomására ki írja. hogy " no cdc" és nem szól semmi.
mit és hol kell átálítani, hogy aux1ről szóljon?  Undecided

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #15853 Dátum: 2007 Május 16, 15:42:25 »

na végre sikerölt megoldanom az olajos témát...

lemez fogóval, jól megcsavartam, hogy megszoruljon a tőcsavar, aztán flexel levágtam a szar menetet róla. úgy néz ki, hogy mostmár jó lesz, egyenlőre nem ereszt... na is merjen !  Wink a légszűrőben egyszerűbb volt az olajcsere  Tongue

asszem legközelebb szakemberre bízom, mert elég szívatós volt...

más.

blaupunkt cd-s rádió. seattle rdm 169

vettem hozzá beneti kábelt (aux)
ilyet:

kettőt vettem, mert a bociban is blau rádió van de másféle... ott simán megnyomom a CDC gombot(gondolom a cdtár) és már szól is jack-ról a zene. és kiírja, hogy aux1.

a bogárban lévő balupunk a CDC gomb megnyomására ki írja. hogy " no cdc" és nem szól semmi.
mit és hol kell átálítani, hogy aux1ről szóljon?  Undecided


http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #15852 Dátum: 2007 Május 16, 14:17:08 »

Ha jól emlékszem, még be is ragasztotta. Hatlapfej bent, ragacs a meneten, sose jön ki!  Smiley

ezt nem értem.
hogy? nem ragaszatotta be?
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #15851 Dátum: 2007 Május 16, 14:05:23 »

speciel én nem szoktam az olajszűrőt minden esetben kiszedni és mosogatni mert még soha nem találtam benne semmit!!
és olyan, hogy olajsár???
még nem tapasztaltam...
minden harmadik, negyedik olajcsere alkalmával bontom csak le az egész lemezt, de akkor is csak pár mm sűrűbb zsiros olaj szerűtrutyi marad a lemezen.

SZintén. Most cseréltem benne olajat, 3-szor mióta utoljára leszedtem a szűrőt és nem találtam benne semmi koszt. Évente 25e megyek vele...

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15850 Dátum: 2007 Május 16, 12:30:51 »

még annyit szeretnék hozzá tenni, hogy egy évben cirka négy olajcserényi periódust fut a bogár...


Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #15849 Dátum: 2007 Május 16, 12:29:31 »

speciel én nem szoktam az olajszűrőt minden esetben kiszedni és mosogatni mert még soha nem találtam benne semmit!!
és olyan, hogy olajsár???
még nem tapasztaltam...
minden harmadik, negyedik olajcsere alkalmával bontom csak le az egész lemezt, de akkor is csak pár mm sűrűbb zsiros olaj szerűtrutyi marad a lemezen.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #15848 Dátum: 2007 Május 16, 11:51:18 »

Könnyűfém anyagba tőcsavar kell és arra anya. Pont.
felőlem...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #15847 Dátum: 2007 Május 16, 10:30:08 »

Karbit fölszereltem. Kopp-kopp müxik...  Grin
de alapjáratot állítani, csak nehezen sikerült, és messze van a gyári 750/p-től...
Ez mitől lehet? minden a nagy könyv szerint csináltam...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #15846 Dátum: 2007 Május 16, 10:24:29 »

Az elv nem hülyeség, Stunt így csinálta meg, de széthúzott blokknál.

ezt nem értem.
hogy? nem ragaszatotta be?
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #15845 Dátum: 2007 Május 16, 10:22:01 »

Az elv nem hülyeség, Stunt így csinálta meg, de széthúzott blokknál.

ki is töröltem egyből Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #15844 Dátum: 2007 Május 16, 10:20:28 »

Próbáld meg....  Grin

ki is töröltem egyből Grin
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #15843 Dátum: 2007 Május 16, 10:18:01 »

Próbáld meg....  Grin

és ha fentről csavarnánk bele 6lap fejűt? akkor lentről oyan mint a tőcsavar és mehet vissza az eredeti anya, meg minden  Roll Eyes
Oldalak: 1 ... 1614 1615 1616 1617 1618 [1619] 1620 1621 1622 1623 1624 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.