www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 10:42:35

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1566 1567 1568 1569 1570 [1571] 1572 1573 1574 1575 1576 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13206611 alkalommal)
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #17795 Dátum: 2007 Július 29, 14:15:32 »

de van napóleonsapka, meg van hattyúnyak is csak aza más nemde? azamin a lengéscsillapíttató van.

hattyúnyak a trabin van ;-)
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #17794 Dátum: 2007 Július 29, 14:02:10 »

persze lehet még tökfödő, kalap, sityak, süveg... Wink  azért írtam nyakat mert egy hazai kereskedőnél így szerepel bár a "hat" ((napoleonhat) nem nyakat jelent....
de van napóleonsapka, meg van hattyúnyak is csak aza más nemde? azamin a lengéscsillapíttató van.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17793 Dátum: 2007 Július 29, 12:50:22 »

bogárhátúponthu -> hasznos címek :-PP
köszi, kiba messze van Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17792 Dátum: 2007 Július 29, 12:39:11 »

hova érdemes fordulnom műanyag hegesztésével? meg itt-ott pótlásával műgyantából vagy akármiből?

bogárhátúponthu -> hasznos címek :-PP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #17791 Dátum: 2007 Július 29, 12:38:39 »

  az napoleon sapka és az függőleges  !  Wink

persze lehet még tökfödő, kalap, sityak, süveg... Wink  azért írtam nyakat mert egy hazai kereskedőnél így szerepel bár a "hat" ((napoleonhat) nem nyakat jelent....

'81 Hecho en México
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17790 Dátum: 2007 Július 29, 12:09:24 »

Tehát akkor az alvázfej alsó rész javító elemére gondoltál ami kb hasonló árban van mint a napóleonnyak...
  az napoleon sapka és az függőleges  !  Wink

Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #17789 Dátum: 2007 Július 29, 11:38:11 »

Aham, autóhifisek is előszeretettel használják.
ert.jegyeztem  Grin

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17788 Dátum: 2007 Július 29, 11:29:01 »

ugy erted `belteri hasznalatot`,hogy padlora, ajtokarpitok moge stb?
Aham, autóhifisek is előszeretettel használják.


                             GNX-967
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #17787 Dátum: 2007 Július 29, 11:24:45 »

A 8e az tetszik. Az also lemezre gondoltam, nem az egész kócerájra. Lenne egy jó kérdésem még
.

Tehát akkor az alvázfej alsó rész javító elemére gondoltál ami kb hasonló árban van mint a napóleonnyak...

'81 Hecho en México
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #17786 Dátum: 2007 Július 29, 11:21:38 »

Azt olyan tubusban lehet venni mint az alvázvédőt, magyarosan rücsinek szokták nevezni, létezik szürkében és feketében. Árban 1500 körül mozog litere. De én személy szerint nem ajánlom mert ha egyszer megpattogzik (kőfelverődésről stb...) utánna "tapétában" jön le. Igazából beltéri használatra fasza mert jó zajcsillapító.
ugy erted `belteri hasznalatot`,hogy padlora, ajtokarpitok moge stb?

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17785 Dátum: 2007 Július 29, 11:18:28 »

A 8e az tetszik. Az also lemezre gondoltam, nem az egész kócerájra. Lenne egy jó kérdésem még

Rücskös, göröngyös festést hogy lehet csinálni? A kasztnira lenne, olyat gondoltam mint amit erősebb használat ellen szoktak vasakra kenni, hogy ne kopjon könnyen, mondjuk Combinon is ilyen van vagy a régi buszok ajtaján, vagy pedig ahhoz hasonlót mint ahogy a kocsi alját szokták vastagabb an lekenni rozsdásodás ellen. Mindezeket milyen módon lehet? Vagy hova mehetek valami szakihoz tanácsért? Mondtak nekem eddig jó sok dolgot de mind más-más volt.
Azt olyan tubusban lehet venni mint az alvázvédőt, magyarosan rücsinek szokták nevezni, létezik szürkében és feketében. Árban 1500 körül mozog litere. De én személy szerint nem ajánlom mert ha egyszer megpattogzik (kőfelverődésről stb...) utánna "tapétában" jön le. Igazából beltéri használatra fasza mert jó zajcsillapító.


                             GNX-967
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #17784 Dátum: 2007 Július 29, 11:03:25 »

A 8e az tetszik. Az also lemezre gondoltam, nem az egész kócerájra. Lenne egy jó kérdésem még

Rücskös, göröngyös festést hogy lehet csinálni? A kasztnira lenne, olyat gondoltam mint amit erősebb használat ellen szoktak vasakra kenni, hogy ne kopjon könnyen, mondjuk Combinon is ilyen van vagy a régi buszok ajtaján, vagy pedig ahhoz hasonlót mint ahogy a kocsi alját szokták vastagabb an lekenni rozsdásodás ellen. Mindezeket milyen módon lehet? Vagy hova mehetek valami szakihoz tanácsért? Mondtak nekem eddig jó sok dolgot de mind más-más volt.
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #17783 Dátum: 2007 Július 29, 10:37:32 »

Semmit nem csinál, csak viszi át a kaszni súlyát a futóműre és viszont.  Wink Lehet cserélni, le kell venni a kasznit a padlólemezről, aztán flex, vagy lángvágó... Javítóelem van, komplett, bogárra, amikor utöljára néztem, olyan 25-27e volt, 03-ra 114e... Már láttam hegesztve is, gondolom a fenti adatok miatt.

Napolennyakat egy éve 8 e Ft-ért vettem, most 9 ezer, 02-03-ra meg 38 ezer....

Bár azthiszem hogy gyiik az alvázfej alsó lemezére gondolt inkább:
"csak sima lemeznek tünt" , "Folyton csak egy rakás száraz füvet meg port, sarat találtam a tetején"

ABF pedig - az árból ítélve - a komplett alvázfejre.
« Utoljára szerkesztve: 2007 Július 29, 10:54:16 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #17782 Dátum: 2007 Július 29, 07:49:23 »

hogy haladjak is valamit fejben: napóleonkalap (elsö futomü mögötti, jol nevezem remélem) az mi fán terem, hogy lehet cserélni, van javítóelem?
Az is porhanyós már a 2 szélénél. Néztem és tkp csak sima lemeznek tünt, kókányolni vajon lehet-e?
Mi a szerepe egyébként? Folyton csak egy rakás száraz füvet meg port, sarat találtam a tetején nem igazán értettem mérjó Smiley
Semmit nem csinál, csak viszi át a kaszni súlyát a futóműre és viszont.  Wink Lehet cserélni, le kell venni a kasznit a padlólemezről, aztán flex, vagy lángvágó... Javítóelem van, komplett, bogárra, amikor utöljára néztem, olyan 25-27e volt, 03-ra 114e... Már láttam hegesztve is, gondolom a fenti adatok miatt.

Bácsi Győző
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17781 Dátum: 2007 Július 28, 23:00:14 »

Különben is véleményem szerint egy progresszív karbit sokkal nagyobb szívás ráhangolni egy idegen motorra.


                             GNX-967
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #17780 Dátum: 2007 Július 28, 22:36:38 »

  Köszi!Egy ilyen motorhoz milyen központi karburátor dukálna?Nem szeretnék iker cuccal bajlódni,sem versenyezni,de a gyári 1,6-é kevés lehet,valami progresszív kellene,ami megfizethető és gyakori.

  a gugli meg kidobta nekem a fél történelem könyve. Embarrassed

En erre inkabb egy duplakarbit tennek fel (40 magassagaban vmit)
De javaslom a thesamba.com forumjain a performance engines rovaton beluli cikkek es a kereso  Grin hasznalatat a samba forumon belul.
De egy ilyen moci nem ket forint. (idehaza)

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #17779 Dátum: 2007 Július 28, 21:21:59 »

hogy haladjak is valamit fejben: napóleonkalap (elsö futomü mögötti, jol nevezem remélem) az mi fán terem, hogy lehet cserélni, van javítóelem?
Az is porhanyós már a 2 szélénél. Néztem és tkp csak sima lemeznek tünt, kókányolni vajon lehet-e?
Mi a szerepe egyébként? Folyton csak egy rakás száraz füvet meg port, sarat találtam a tetején nem igazán értettem mérjó Smiley
1303LS
« Hozzászólás #17778 Dátum: 2007 Július 28, 16:26:31 »

más formájú a lököstartóhoz a lik. (az nemtom mérolyan)
 
ámerikai lököstartócső ( energiaelnyelős akár ) beférjen.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #17777 Dátum: 2007 Július 28, 16:19:26 »

Help!
A töklánpásé olyan mint a töklámpás, az állólámpásból van kürtrácsos, az a 67-esre való, meg sima állóból van indexes meg indexlyukmentes, 02-03-as gömbölydedebb, mint a sima 1200-1300-asé, ebből is van indexes/telen, meg van amelyiknek más formájú a lököstartóhoz a lik. (az nemtom mérolyan)
 

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #17776 Dátum: 2007 Július 28, 16:15:29 »

Help!
02-esed van nemde?
Akkor ez kell neked:
Referencia szám: 951102

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17775 Dátum: 2007 Július 28, 16:02:39 »

H lehet konnyen es gyorsan megkulonboztetni es felismerni a kulonfele bogarakra valo elso sarvedoket?

Nezem itt ezeket:
http://www.bugbox.hu/find.php?csopId=178&csopLevel=4

De nem vagom, h meik mire valo es h van-e meg ezeken kivul masmien is ...

Help!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17774 Dátum: 2007 Július 28, 13:56:16 »

hova érdemes fordulnom műanyag hegesztésével? meg itt-ott pótlásával műgyantából vagy akármiből?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #17773 Dátum: 2007 Július 28, 12:52:34 »

  Köszi!Egy ilyen motorhoz milyen központi karburátor dukálna?Nem szeretnék iker cuccal bajlódni,sem versenyezni,de a gyári 1,6-é kevés lehet,valami progresszív kellene,ami megfizethető és gyakori.

  a gugli meg kidobta nekem a fél történelem könyve. Embarrassed

pl. Weber 32/36 Progressive DFEV bár ez nem olcsó, de azt mesélik hogy a Lada karbi ugyanilyen....Smiley
http://web.t-online.hu/aptom/weber.JPG
« Utoljára szerkesztve: 2007 Július 28, 13:00:22 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #17772 Dátum: 2007 Július 28, 11:50:52 »

  Köszi!Egy ilyen motorhoz milyen központi karburátor dukálna?Nem szeretnék iker cuccal bajlódni,sem versenyezni,de a gyári 1,6-é kevés lehet,valami progresszív kellene,ami megfizethető és gyakori.

  a gugli meg kidobta nekem a fél történelem könyve. Embarrassed

megfizethető és gyakori.  Grin Grin Grin

ijen sztem nincs...
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #17771 Dátum: 2007 Július 28, 11:08:57 »

  Köszi!Egy ilyen motorhoz milyen központi karburátor dukálna?Nem szeretnék iker cuccal bajlódni,sem versenyezni,de a gyári 1,6-é kevés lehet,valami progresszív kellene,ami megfizethető és gyakori.

  a gugli meg kidobta nekem a fél történelem könyve. Embarrassed
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #17770 Dátum: 2007 Július 28, 10:56:21 »

Sziasztok!

   Mi az a 92-es szett (asszem hüvely-dugó)?És mekkora méretet rejt?Avagy hol lelhetek ilyen infot?


                                   Üdv:Funk
A dugo atmeroje 92-es. (az 1600-as bogimotore 85,5-es). A normal gyari blokkot fel kell kicsit bociteni, hogy a hengerek beleferjenek. Ha hagyod a gyari lokettel (1300-1600 mocinal 69mm) akkor korrekt 1834-es mocit kapsz. Ezt egy jo kompromisszumnak mondjak. Persze korrekt hengerfej, es karbi is dukal hozza, de tartos, nem tulhajtott motor lehet)
Infot egy kereskedo oldalan is talalsz, pl. http://www2.cip1.com/SearchResults.asp?Cat=1413
De ott a gugli is  Grin

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #17769 Dátum: 2007 Július 28, 10:46:04 »

 Sziasztok!

   Mi az a 92-es szett (asszem hüvely-dugó)?És mekkora méretet rejt?Avagy hol lelhetek ilyen infot?


                                   Üdv:Funk
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #17768 Dátum: 2007 Július 28, 07:43:25 »

   



        VIVA BRAZILIA!!
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17767 Dátum: 2007 Július 28, 02:50:20 »

Aki felújításra adja a fejét ezt mind végig járja. Lehetne sorolni napokon keresztül a brazil hülyeségeket. Hozzáteszem én javítóelemből az enyémhez csak a legszükségesebbeket vettem meg amikor újítottam. Én a hátsó panel alját, az A oszlopok alsó részét, a doblemezek alját, köüszöbvégeket, ajtók alját  borítás+váz, teli hátfal komplett mind tábla lemezből csináltam és hozzáteszem 100-szor külömebb lett a brazilnál, mint méret és alak pontosságban, mint pedig anyagminőségben 1-es lemez szerintem nem hazudik. Lehúztam jó időt egy osztrák restauráló cégnél is és a Klokkerholm cuccokkal nem szokott gond lenni. De hát azt  se mindegy hogy hol gyártják.
« Utoljára szerkesztve: 2007 Július 28, 02:59:19 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #17766 Dátum: 2007 Július 28, 01:42:52 »

Azt viszont hozzátenném a lakatolással kapcsolatban, hogy nem az az igazi tudomány ha az ember tábla lemezből legyártja amit pontosan szeretne (pedig eddig ezt gondoltam), hanem hogy a jó kis brazil elemeket szabja olyanra hogy passzoljon is Grin. Inkább tenyésszenek tehenet ne pedig javító elemeket gyátsanak. Evil 

Hát igen a brazilok.....

A gyári új taposóról lefelejtik a gázpedál csuklóját,az akksi pántját már ne is említsük,  az ülések sem csúsznak be ám olyan könnyen a sínbe, ott is hajlítgatni kell, flexelgetni.....a küszöbnek olyan igénytelenül nagy szegélyt hagynak, hogy az üléssínek belelógnak....a küszöbben a fellépő menetei is elég érdekesek....a behegesztett anyáknak néha csak a fele látszik ki....vannak finomságok igen  Grin

De örüljünk, hogy legalább ilyen van, nem úgy, mint nagyon sok veteránhoz, amikhez legfeljebb wunderbaum szagosítót kapni a boltban  Grin

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17765 Dátum: 2007 Július 27, 23:45:21 »

Azt viszont hozzátenném a lakatolással kapcsolatban, hogy nem az az igazi tudomány ha az ember tábla lemezből legyártja amit pontosan szeretne (pedig eddig ezt gondoltam), hanem hogy a jó kis brazil elemeket szabja olyanra hogy passzoljon is Grin. Inkább tenyésszenek tehenet ne pedig javító elemeket gyátsanak. Evil 


                             GNX-967
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17764 Dátum: 2007 Július 27, 23:27:14 »

Kösz fiúk! [pirulós szmájlíí]  Wink


                             GNX-967
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17763 Dátum: 2007 Július 27, 22:00:22 »


H lehet konnyen es gyorsan megkulonboztetni es felismerni a kulonfele bogarakra valo elso sarvedoket?

Nezem itt ezeket:
http://www.bugbox.hu/find.php?csopId=178&csopLevel=4

De nem vagom, h meik mire valo es h van-e meg ezeken kivul masmien is ...

Segitsetek!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #17762 Dátum: 2007 Július 27, 21:01:18 »

herbie keresere belinkeltem  a keptaramat hogy akit erdekel nezhesse a piros paprika felepiteset javitasait oromel osztom veletek süsü koléga tehetségeithttp://picasaweb.google.com/EPE66VW
Nem elérhető oldfield
Hozzászólások: 7281

« Hozzászólás #17761 Dátum: 2007 Július 27, 20:45:17 »

herbie keresere belinkeltem  a keptaramat hogy akit erdekel nezhesse a piros paprika felepiteset javitasait oromel osztom veletek süsü koléga tehetségeithttp://picasaweb.google.com/EPE66VW
Kötelező olvasmány !!Annaki autót akar rendbe rakni"saját részre"!!Grati "SÜSÜ"nek!!
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #17760 Dátum: 2007 Július 27, 20:44:03 »

Úgy néz ki végre elkészült a bogaram. 1 teljes évig készült. Már csak egy kis mosás, polírozás, beállitás van vissza. Ja meg jövő héten a műszaki.
Most mentem vele egy kört és egész jó lett Smiley
Előtte:
<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

Utána:
<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>



Nemcsak boxer a motorja ,de a kocsid eleje is a bokszer kutya fejére emlékeztet. Grin
Nem elérhető EPE
Hozzászólások: 907


« Hozzászólás #17759 Dátum: 2007 Július 27, 20:27:59 »

herbie keresere belinkeltem  a keptaramat hogy akit erdekel nezhesse a piros paprika felepiteset javitasait oromel osztom veletek süsü koléga tehetségeithttp://picasaweb.google.com/EPE66VW

Nem elérhető Noo
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #17758 Dátum: 2007 Július 27, 19:54:09 »

Úgy néz ki végre elkészült a bogaram. 1 teljes évig készült. Már csak egy kis mosás, polírozás, beállitás van vissza. Ja meg jövő héten a műszaki.
Most mentem vele egy kört és egész jó lett Smiley
Előtte:






Utána:







1303LS
« Hozzászólás #17757 Dátum: 2007 Július 27, 18:32:42 »

Újrafestem a motorom alkatrészeit. Olvastam hogy olcsóért készre megcsinálják, de már belekezdtem magam, a lemezeket lesörétszórattam.
A kérdésem, hogy a hőcserélőre és a szívócsőre kenjek cinkromátos alapozót, és utána hőálló festéket, vagy közvetlenül a fémre a hőállót?
van valakinek tapasztalata? köszi
zinkspray nem hőállóbb?
Bár a hőcserélő burkolat meg a szívócső nem olyan extrém meleg.
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #17756 Dátum: 2007 Július 27, 17:54:30 »

Újrafestem a motorom alkatrészeit. Olvastam hogy olcsóért készre megcsinálják, de már belekezdtem magam, a lemezeket lesörétszórattam.
A kérdésem, hogy a hőcserélőre és a szívócsőre kenjek cinkromátos alapozót, és utána hőálló festéket, vagy közvetlenül a fémre a hőállót?
van valakinek tapasztalata? köszi

Szerintem  mindent alapozz. Sörétezés homokszórás után a fémek igen érzékenyek a páratartalomra és a festék nem szigeteli el 100%osan.


                             GNX-967
Oldalak: 1 ... 1566 1567 1568 1569 1570 [1571] 1572 1573 1574 1575 1576 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.146 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.