www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 27, 05:07:40

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921348 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1330 1331 1332 1333 1334 [1335] 1336 1337 1338 1339 1340 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14718428 alkalommal)
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #27251 Dátum: 2008 április 24, 22:51:34 »

nyomást mondott (bar) , nem kompresszióviszonyt.

Hoppá, tényleg! Lips Sealed

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #27250 Dátum: 2008 április 24, 21:53:55 »

Sűrítés 9??? 7-et ír.
Nincs vele gond, csak kíváncsiságból mértem. Az eltérés, ami nem annyira tettszik, de tényleg lehet szelep...

nyomást mondott (bar) , nem kompresszióviszonyt.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #27249 Dátum: 2008 április 24, 21:26:02 »

Lila könyv: 34 LE-s motornál a kompresszió értéke:
Új motorban: 9,0
Közepes állapotúban: 7,0
Javításra szorulóban: 6,0 bar
A múgy meg amíg nincs vele érezhető probléma (olajfogyasztás, erőtlenség), addig ne méricskéld, mert csak idegesíted vele magad.
Én amúgy régebben járkáltam egy olyan autóval (Moszkvics), aminek a két jobbik hengerben volt 6 bar, a másik kettőben 2-3. Na, én még azt is alig vettem észre. (Könnyen indult, de kicsit lassabban ment.) Végül kiderült, hogy két hengernél a kipufogószelepből egy jó darab hiányzik...

Sűrítés 9??? 7-et ír.
Nincs vele gond, csak kíváncsiságból mértem. Az eltérés, ami nem annyira tettszik, de tényleg lehet szelep...

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #27248 Dátum: 2008 április 24, 20:12:12 »

..... Az 1,3 hengerben:7, a 2:6,8 a 4:6,5  Huh Ez jó? (D1200)......

Lila könyv: 34 LE-s motornál a kompresszió értéke:
Új motorban: 9,0
Közepes állapotúban: 7,0
Javításra szorulóban: 6,0 bar
A múgy meg amíg nincs vele érezhető probléma (olajfogyasztás, erőtlenség), addig ne méricskéld, mert csak idegesíted vele magad.
Én amúgy régebben járkáltam egy olyan autóval (Moszkvics), aminek a két jobbik hengerben volt 6 bar, a másik kettőben 2-3. Na, én még azt is alig vettem észre. (Könnyen indult, de kicsit lassabban ment.) Végül kiderült, hogy két hengernél a kipufogószelepből egy jó darab hiányzik...
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #27247 Dátum: 2008 április 24, 20:00:33 »

És itt mi a jó érték?
Zárási szög a BOSCH elosztónál: 47...53, VW elosztónál: 48...52 fok. (A lila könyv szerint.)
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #27246 Dátum: 2008 április 24, 19:58:42 »

no ez a bogár megtorpanás nekem is ismerős... csak nálam az volt a bibi, hogy a gyári 145-ös fúvóka helyett 130-as volt bent. (1600cm3) nem fogyasztott sokat viszont nem is ment...

nemrég irtam, hogy a vdo olajhőfok mérőm gyujtásra kiakad 150C'... kiszereltem a motortéből a jeladót meg a vezetékeit. és biz kiderült, hogy nem ment tönkre hanem a vezeték szigetelése tört el és az árnyékoló harisnyával testelt le... kijavitottam és ismét remek formában van  Cheesy Cheesy Cheesy

embecska szaktársnak pedig szeretném felhivni a figyelmét matolcsi bácsira, még mielőtt végleg kiszeret a bogárból!! ne add fel!
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #27245 Dátum: 2008 április 24, 19:54:28 »

Ma kicseréltem a gyertyákat (a fent említett típusra Cheesy), és egyúttal megmértem a komprecciót, Az 1,3 hengerben:7, a 2:6,8 a 4:6,5  Huh Ez jó? (D1200)....

Hideg, vagy üzemmeleg motornál?
Nem elérhető Melák
Hozzászólások: 3046


Tel:06-30-921-91-36

« Hozzászólás #27244 Dátum: 2008 április 24, 19:50:43 »

A mai nagy SZMB:

1-Szelepálitás

2-eLEKTRONIKUS GYUJTÁS BEÉPITÉS DE NEM HALL JELADOS SIMÁN VAN VELE TRÜK ,BORZASZTO JOT MEGY AZ AUTO TÖLE ELSE HITEM  Grin

Farkas Andris

Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
1303LS
« Hozzászólás #27243 Dátum: 2008 április 24, 19:35:01 »

A fékfalon hátul vannak a lyukak, azokon keresztül állítsd felrakott dobokkal. Egészen állítsd ki addig a pofákat még tudod tekerni az állítót. Azaz hogy a pofa ütközzön fel a dobra. És ettől a pontól állítsd visszafele annyira hogy elforogjon a dob, meg legyen egy kis súrlódás is.
Szerintem ha így csinálja és valahogy elvánszorog hozzám, én még állítok rajta olyat, hogy csak néz.  Grin
Hú de gizda beszólás volt, még a pofám is ég.  Embarrassed  Grin
Na komolyra. Fogásig állítás után meg kell kalapácsozni akkor feljebb csúszik a betét aztán megint lehet pár ricni állítani szorulásig aztán kalapács..... Ezt vagy 5-6szor eljáttszva, esteleg közben néha megpumpálgatva a pedált lezs igazán jó a fék. Jó főfékhengerrel betonkeményre lehet így állítani.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #27242 Dátum: 2008 április 24, 17:08:56 »

májsztró a tavaszmezőnél szoktál parkolni jól látom mostanság?
HM tér a szobornál.Hetente kihozom az Öreget futtatni.Tegnap is bearanyozta a napomat a véle való közlekedés.
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #27241 Dátum: 2008 április 24, 17:05:44 »

Itt ismét két probléma van/lehet.A kompresszió elmehet a szelepeknél és a gyürüknél is.Szokták úgy mérni,hogy a hengerbe a gyertyánál motor olajat öntenek és úgy nézik ismét.Ha akkor megvan a kompresszió,nyilván szelep.A 60 utáninál (1200) 7 a gyári kompresszió.Szerintem nem rossz értékek.A 3. henger szokott megfeküdni,mert annak a legszarabb a hűtése.A négyesnél nézzél szelep cuccost.Sztem.De én nem vagyok gépész.

májsztró a tavaszmezőnél szoktál parkolni jól látom mostanság?


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #27240 Dátum: 2008 április 24, 14:48:52 »

Ma kicseréltem a gyertyákat (a fent említett típusra Cheesy), és egyúttal megmértem a komprecciót, Az 1,3 hengerben:7, a 2:6,8 a 4:6,5  Huh Ez jó? (D1200)
Valamint megmértem a főtengely "játékát az ékszíjtárcsánál "rángatva", ez ~0,3mm. Megfelelő?

Itt ismét két probléma van/lehet.A kompresszió elmehet a szelepeknél és a gyürüknél is.Szokták úgy mérni,hogy a hengerbe a gyertyánál motor olajat öntenek és úgy nézik ismét.Ha akkor megvan a kompresszió,nyilván szelep.A 60 utáninál (1200) 7 a gyári kompresszió.Szerintem nem rossz értékek.A 3. henger szokott megfeküdni,mert annak a legszarabb a hűtése.A négyesnél nézzél szelep cuccost.Sztem.De én nem vagyok gépész.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #27239 Dátum: 2008 április 24, 14:35:44 »

Bosch W8AC

Ma kicseréltem a gyertyákat (a fent említett típusra Cheesy), és egyúttal megmértem a komprecciót, Az 1,3 hengerben:7, a 2:6,8 a 4:6,5  Huh Ez jó? (D1200)
Valamint megmértem a főtengely "játékát az ékszíjtárcsánál "rángatva", ez ~0,3mm. Megfelelő?


[a csatolmányt egy admin törölte]

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #27238 Dátum: 2008 április 24, 14:01:41 »

Az a szögelfordulás amely idő alatt a mexakító zárva van, és így a trafót tölti. a hézag állításával ezt(is) állítjuk.
És itt mi a jó érték?
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #27237 Dátum: 2008 április 24, 13:50:48 »

  Zárásszög mérésnek mi a jelentősége? Mi az egyáltalán a gyújtáselosztónál?Mert magát a megszakítót is lehet tolibálni az alaplapon,nemcsak a hézagot belőni.Nyilván a teljes 360 fokot kell egyenlően elosztani?

Az a szögelfordulás amely idő alatt a mexakító zárva van, és így a trafót tölti. a hézag állításával ezt(is) állítjuk.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #27236 Dátum: 2008 április 24, 13:49:34 »

Ismét:
 --------------------------------------------------------------------------------
  Zárásszög mérésnek mi a jelentősége? Mi az egyáltalán a gyújtáselosztónál?Mert magát a megszakítót is lehet tolibálni az alaplapon,nemcsak a hézagot belőni.Nyilván a teljes 360 fokot kell egyenlően elosztani?   
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #27235 Dátum: 2008 április 24, 13:37:33 »

Nekem még téli van fenn a 123-on,kanyarban kenődik rendesen,mászik kifelé az autó
ott nem a gumi a baj Wink különösen nem 200dnél Grin

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #27234 Dátum: 2008 április 24, 13:35:56 »

valami ilyesmit sejtettem.

na majd lesz saját tapasztalat bőven, lehet, hogy fogok mesélni.

(kíváncsi vagyok, hogy egy estleges baleset során ki viszi el a balhét...)
  azért én annyit hozzá tennék  hogy amikor levetettem a téli wredest.. és felkerült a trayal vagy mi,  azonnal  padkáztam aztán montam inkább tegyenek fel valami mást  Roll Eyes de ugyan így jártam mikor a vászon kilátszott a dunlop -ból csere után debicaval szintén árokba végeztem erős 40es tempóval Shocked

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #27233 Dátum: 2008 április 24, 12:57:54 »

(kíváncsi vagyok, hogy egy estleges baleset során ki viszi el a balhét...)

Elképzelhető, hogy elmeszelik ilyen esetben a téli gumis vezetőt, akárcsak télen azt, akinek nyári volt fenn és bebizonyosodik, hogy köze volt-lehetett a balesethez...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
RNIE
« Hozzászólás #27232 Dátum: 2008 április 24, 12:52:13 »

Nekem még téli van fenn a 123-on,kanyarban kenődik rendesen,mászik kifelé az autó
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #27231 Dátum: 2008 április 24, 12:46:12 »

na majd lesz saját tapasztalat bőven, lehet, hogy fogok mesélni.
Azert ami teged illet: ugy vezessel, h tudjal meg utana meselni! ... ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #27230 Dátum: 2008 április 24, 12:40:19 »

  Zárásszög mérésnek mi a jelentősége? Mi az egyáltalán a gyújtáselosztónál?Mert magát a megszakítót is lehet tolibálni az alaplapon,nemcsak a hézagot belőni.Nyilván a teljes 360 fokot kell egyenlően elosztani?
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #27229 Dátum: 2008 április 24, 12:30:19 »

Vizesen csúszik, szárazon kenődik, jóval kevésbé stabil, szóval szar.

valami ilyesmit sejtettem.

na majd lesz saját tapasztalat bőven, lehet, hogy fogok mesélni.

(kíváncsi vagyok, hogy egy estleges baleset során ki viszi el a balhét...)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #27228 Dátum: 2008 április 24, 11:28:24 »

Fordítva mi a helyzet? Azt tudom, hogy melegben jobban kopik a téli gumi, de közlekedésbiztonság szempontjából mi van pl. a tapadással? Meleg, nyári vizes úton hogyan viselkedik a téli gumi? Hát szárazon?

Vizesen csúszik, szárazon kenődik, jóval kevésbé stabil, szóval szar.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #27227 Dátum: 2008 április 24, 10:08:20 »

bizony, bizony.
a mexakítóhézag legyen inkább kicsi (0.3 mm), mint nagy (0.5 mm)
az alapelőgyújtást meg szépen lámpával tessék belőni.

Most 0,4-re állítottuk be, ami állítólag gyári érték...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #27226 Dátum: 2008 április 24, 10:05:44 »

nem ezek agondok az tuti!beállitási a baj!

Azért ebben is volt baj, mert a gyújtifedél 2 helyen el volt törve, két csatlakozója törött volt... a megszakító be volt kissé égve... a trafó lötyögött...egy gyertya kormos volt...
Ez mind cserélve, de még mindig nem jó....

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #27225 Dátum: 2008 április 24, 09:37:06 »

nem ezek agondok az tuti!beállitási a baj!

bizony, bizony.
a mexakítóhézag legyen inkább kicsi (0.3 mm), mint nagy (0.5 mm)
az alapelőgyújtást meg szépen lámpával tessék belőni.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #27224 Dátum: 2008 április 24, 09:27:48 »

Ettől kapok már hülyét, hogy a gyújtásoldalon a kondi kivételével minden cserélve lett (gyertya, gyertyakábel, megszakító, trafó, elosztófedél)...
...és még mindig nem jó...
nem ezek agondok az tuti!beállitási a baj!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #27223 Dátum: 2008 április 24, 08:51:23 »

torpanás sok mindentől nem lehet.
vagy a gyújtás szar (leginkább a megszakítóhézag) vagy falsot szív.

legalábbis tapasztalataim szerint.

Ettől kapok már hülyét, hogy a gyújtásoldalon a kondi kivételével minden cserélve lett (gyertya, gyertyakábel, megszakító, trafó, elosztófedél)...
...és még mindig nem jó...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #27222 Dátum: 2008 április 24, 08:39:56 »

Azt cserélte a Szabó Miki, legutóbb, vaccsi újra.... Néztem a múltkor is, de nem láttam rajta se szakadást, se egyebet....

torpanás sok mindentől nem lehet.
vagy a gyújtás szar (leginkább a megszakítóhézag) vagy falsot szív.

legalábbis tapasztalataim szerint.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #27221 Dátum: 2008 április 24, 07:45:02 »

nézzed má' végig, hogy szív-e falsot.
leginkább a szívócsövön az a gumi basz lehet gyanús.

Azt cserélte a Szabó Miki, legutóbb, vaccsi újra.... Néztem a múltkor is, de nem láttam rajta se szakadást, se egyebet....

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #27220 Dátum: 2008 április 24, 07:39:18 »

Fordítva mi a helyzet? Azt tudom, hogy melegben jobban kopik a téli gumi, de közlekedésbiztonság szempontjából mi van pl. a tapadással? Meleg, nyári vizes úton hogyan viselkedik a téli gumi? Hát szárazon?

csikorog és nyúlik, mint a takony.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #27219 Dátum: 2008 április 24, 07:38:23 »

Tegnap voltam a garázsban, beindítottam, és még mindig torpan, gázadásra...
Nem úszom meg a szerelőt, úgy látom...

nézzed má' végig, hogy szív-e falsot.
leginkább a szívócsövön az a gumi basz lehet gyanús.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #27218 Dátum: 2008 április 24, 07:30:26 »

Ide írom a kérdésem, mert ugyan nem eszembé, de a szakemberek itt vannak.

Szóval, már tudomásul vettem, hogy a gyárak a nyári gumit szándékosan olyanra csinálják, hogy télen ne legyen jó. Ezt alaposan is a fejekbe verik: nincs olyan baleset télen, ahol mondjuk egy piroslámpa elnézését is ne a téli gumi hiányára vezetnék vissza a hírekben.

Fordítva mi a helyzet? Azt tudom, hogy melegben jobban kopik a téli gumi, de közlekedésbiztonság szempontjából mi van pl. a tapadással? Meleg, nyári vizes úton hogyan viselkedik a téli gumi? Hát szárazon?


Kérdem ezt azért, mert a gyáram nem hajlandó -leginkább szarrágásból- a céges ótókon lecserélni a téligummát, mondván: nemsokára úgyis cserélik a flottát. Ez a "nemsokára" akár augusztus is lehet, ismerve őket.
Addig jópár cicomás járgány téligumival rója az utakat.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #27217 Dátum: 2008 április 24, 07:22:45 »

Erre nem is gondoltam, hogy összerakva is lehet állitani Smiley köszönöm
uggy kell

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #27216 Dátum: 2008 április 24, 07:15:57 »

Erre nem is gondoltam, hogy összerakva is lehet állitani Smiley köszönöm

 Wink


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #27215 Dátum: 2008 április 24, 07:09:05 »

A fékfalon hátul vannak a lyukak, azokon keresztül állítsd felrakott dobokkal. Egészen állítsd ki addig a pofákat még tudod tekerni az állítót. Azaz hogy a pofa ütközzön fel a dobra. És ettől a pontól állítsd visszafele annyira hogy elforogjon a dob, meg legyen egy kis súrlódás is.
Erre nem is gondoltam, hogy összerakva is lehet állitani Smiley köszönöm
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29093


Road Force One

« Hozzászólás #27214 Dátum: 2008 április 24, 06:57:21 »

Ez jó? Bal oldali hengerek láthatóan kormosabbak  Huh

Ez gyönyörű ahhoz képest, amilyen az enyémben volt, de csak a 3-as hengerben lévő...

Tegnap voltam a garázsban, beindítottam, és még mindig torpan, gázadásra...
Nem úszom meg a szerelőt, úgy látom...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #27213 Dátum: 2008 április 24, 00:48:43 »

szakik!
még 1 hülye kérdés:igaz az hogy 6v-os önindító ab-s motorhoz nem jó a fogaskerék mássága miat? Huh
Igaz, más a modulja a lendkeréknek és az önindítónak. Lendkerékcsere segíthet a dolgon.


                             GNX-967
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #27212 Dátum: 2008 április 24, 00:46:56 »

help!
Tud valaki számokat mondani, hogy mitöl milyen messze kéne álljanak a betétek?
A fékfalon hátul vannak a lyukak, azokon keresztül állítsd felrakott dobokkal. Egészen állítsd ki addig a pofákat még tudod tekerni az állítót. Azaz hogy a pofa ütközzön fel a dobra. És ettől a pontól állítsd visszafele annyira hogy elforogjon a dob, meg legyen egy kis súrlódás is.


                             GNX-967
Oldalak: 1 ... 1330 1331 1332 1333 1334 [1335] 1336 1337 1338 1339 1340 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.139 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.