www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 23:00:37

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921219 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1171 1172 1173 1174 1175 [1176] 1177 1178 1179 1180 1181 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13236980 alkalommal)
Nem elérhető Baki66
Hozzászólások: 232


« Hozzászólás #33596 Dátum: 2009 Január 11, 11:54:18 »

Ritkább = finom menetes ? Akkor az sűrűbb . Minél nagyobb a névleges átmérő annál  gyakoribb de a csavarboltok is csak azokat méreteket tartják ami járatosak náluk , azt viszont csavarboltja válogatja nekem volt hogy 3 helyről szedtem  össze ami kellett Sad     
szerintetek az M6-os (vagy 8-as) csavarból "szokásos" a ritkább menetes? vagyis csavarboltban van esély venni?

A bogár több annál, mint amit ember alkotni tud !

VW1300 / Alváz , motor , váltó  1970 Wolfsburg / Kaszni 1982 Mexikó

Bakalár László
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #33595 Dátum: 2009 Január 11, 11:45:20 »

szerintetek az M6-os (vagy 8-as) csavarból "szokásos" a ritkább menetes? vagyis csavarboltban van esély venni?
Ritkább? Mitől?

M8x1
M8X1,5 
ilyenek vannak pl.

Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #33594 Dátum: 2009 Január 11, 11:41:55 »

namost a 7805 pont színtiszta egyenfeszt állít elő.
akkor kell az a négyszög annak a fránya jeladónak-műszernek, vagy nem?

12 V 50 %-os kitöltési tényezőjű négyszögjel effektív megfelel 6V egyenfesznek (tehát ha a fűtőértékét nézzük). Lehet, hogy az akkufeszültség változása a kitöltési tényezőt is változtatja, igy stabilizálták a feszültséget (de lehet hogy túlbonyolítom. de akkor meg nem értem miért nem használtak "12 V-os bimetált"...)
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 11, 11:44:52 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #33593 Dátum: 2009 Január 11, 11:30:05 »

namost a 7805 pont színtiszta egyenfeszt állít elő.
akkor kell az a négyszög annak a fránya jeladónak-műszernek, vagy nem?
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #33592 Dátum: 2009 Január 11, 11:13:35 »

Eredetileg mi van ebben a 'Vibrator'-ban? Valami négyszögjel-generátor?

igen, elektromechanikus  Grin

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #33591 Dátum: 2009 Január 11, 11:12:11 »

A vibrátor helyére rakod a Stab IC-t a két kondival.
Stab IC input a +12 V-ra, IC output a műszerre.
7805-ös IC kell, vagy valamilyen hejettesítő IC. Nem bonyolult.
A vibrátor házát használhatod az IC-hez készítendő kis NYÁK lemez házának is, és akkor teljesen gyári kinézete van. Cool


Eredetileg mi van ebben a 'Vibrator'-ban? Valami négyszögjel-generátor?

'81 Hecho en México
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33590 Dátum: 2009 Január 11, 10:53:15 »

szerintetek az M6-os (vagy 8-as) csavarból "szokásos" a ritkább menetes? vagyis csavarboltban van esély venni?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33589 Dátum: 2009 Január 11, 10:51:42 »

A vibrátor helyére rakod a Stab IC-t a két kondival.
Stab IC input a +12 V-ra, IC output a műszerre.
7805-ös IC kell, vagy valamilyen hejettesítő IC. Nem bonyolult.
A vibrátor házát használhatod az IC-hez készítendő kis NYÁK lemez házának is, és akkor teljesen gyári kinézete van. Cool

kössz Smiley
Nem elérhető Patrone
Hozzászólások: 485


« Hozzászólás #33588 Dátum: 2009 Január 11, 01:19:38 »

ezt kifejtenéd? hová kell az 5V?
A vibrátor helyére rakod a Stab IC-t a két kondival.
Stab IC input a +12 V-ra, IC output a műszerre.
7805-ös IC kell, vagy valamilyen hejettesítő IC. Nem bonyolult.
A vibrátor házát használhatod az IC-hez készítendő kis NYÁK lemez házának is, és akkor teljesen gyári kinézete van. Cool


[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #33587 Dátum: 2009 Január 11, 01:14:51 »

ZnCrO4  ?
Igen, igy a helyes, nekem most eszembe sem jutott vmier' alsoindexbe tenni :-) Koszonom!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #33586 Dátum: 2009 Január 11, 00:12:30 »

És fordítva?
Ha nem Te lennél... de így...???? Wink
ZnCrO4  ?
ZnCrO4
hamár lúd legyen kövér Grin
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #33585 Dátum: 2009 Január 11, 00:03:04 »

AZonan a fogyasztás is fontos. Mégsem gondolom azt, hogy 2 34-essel kevesebbet fogyasztana mint 1 30-assal.
És fordítva?

Cink-kromát. (ZnCrO4)
Ha nem Te lennél... de így...???? Wink
ZnCrO4  ?
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 11, 00:05:09 írta Zoli »

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #33584 Dátum: 2009 Január 11, 00:00:24 »

bitus 2 dupla weberes 1641 ese 7,6 ot eszik Cheesy
mert jol van beállitva és és összerakva   a karbi! Wink

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #33583 Dátum: 2009 Január 10, 23:16:27 »

Cink-kromát. (ZnCrO4)

Szarokrá  Grin érted, nem? De minnyá' törlöm mer úgysincs válasz. Faterkázásokra mindig van 40 hsz. SZMB-ben meg napi 2 hasznos.
Na jó a tiéd pont az volt bocs, és köszönöm hogy kijavítottál.
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 10, 23:18:34 írta tazoli »
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #33582 Dátum: 2009 Január 10, 23:16:12 »

nekem őszig semmi gond nem volt, 3 év alatt végig jó volt (a gyári). egyszer csak elszállt. a jeladóban elszakadt a szál. több jeladót próbáltunk, szerintem vagy 2 elfüstölt  Undecided
aztán cseréltük az órában lévő mutatót, a mögötte lévő izét és a jeladót egyszerre
akkor jó volt kb 1-2 hónapig. az utóbbi 1 hónapban meg csak néha mutat valamit. ha csurig töltöm a tankot, akkor mutat teli állapotot. de pár 10 km elteltével már megy lejjebb a mutató, valamint többször lemegy nullára egy időre, aztán néha fel. még legalább félig kell lenni a tanknak, mikor már csak max annyira jön elő a mutató, mintha üres lenne..  Undecided

a tank rendesen le van testelve, azt már korábban néztem.

nem tudom mi lenne a megoldás

nekem is ilyesmi a problémám
a szintjelző érintkező kis fémlapát akarom megtisztítani, csak most a téli leállás miatt annyira tele van a tank hogy nem tom kiszedni a műszert (meg időm csincs rá )
nem értek a dologhoz annyira de nézd meg hogy normálisan van é érintkezés minden kis lapkánál , lehet valahol kosz van és azért mutat 0-át
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #33581 Dátum: 2009 Január 10, 22:35:17 »

Felmerül olyasmi hogy epoxi alapozó. Ezt hol használják? Vagy miben jobb (ha jobb) mint a cinkkronát?
Cink-kromát. (ZnCrO4)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #33580 Dátum: 2009 Január 10, 21:54:08 »

buszban?
jaja
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #33579 Dátum: 2009 Január 10, 21:53:54 »

Ez azér nem csak a karbitól függ szerintem.
nem is moondtam Wink
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #33578 Dátum: 2009 Január 10, 21:53:42 »

az jó
nekünk a sima 1.2D 9-et Tongue
buszban?
Robpanzer
« Hozzászólás #33577 Dátum: 2009 Január 10, 21:47:30 »

de nekem nagyobb a répám :-PP

Miér láttad az övét?  Grin Grin Lips Sealed
Robpanzer
« Hozzászólás #33576 Dátum: 2009 Január 10, 21:45:35 »

az jó
nekünk a sima 1.2D 9-et Tongue

Ez azér nem csak a karbitól függ szerintem.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #33575 Dátum: 2009 Január 10, 21:12:03 »

bitus 2 dupla weberes 1641 ese 7,6 ot eszik Cheesy

de nekem nagyobb a répám :-PP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #33574 Dátum: 2009 Január 10, 21:00:18 »

bitus 2 dupla weberes 1641 ese 7,6 ot eszik Cheesy
az jó
nekünk a sima 1.2D 9-et Tongue
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #33573 Dátum: 2009 Január 10, 20:57:49 »

AZonan a fogyasztás is fontos. Mégsem gondolom azt, hogy 2 34-essel kevesebbet fogyasztana mint 1 30-assal.

bitus 2 dupla weberes 1641 ese 7,6 ot eszik Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Robpanzer
« Hozzászólás #33572 Dátum: 2009 Január 10, 20:30:32 »

A bogárban az a jó, hogy annyira egyszerű és megbízható. Mert az jó.

Az igaz, hogy egyszerűbbnek egyszerűbb. De pl a befecsisekre ez már nem igaz.
Robpanzer
« Hozzászólás #33571 Dátum: 2009 Január 10, 20:29:35 »

Erről lehetne többet tudni?
Ha ez annyira jó, akkor sokan ezt használnák!

Az utólagos átalakítás drága. 2 új karbi +rudazat +szívócső bőven 100 ezer pénz felett van, de lehet, hogy 200 felett. Gyárilag viszont nem jelentett volna akkora tételt ha szériában gyártják sztem.  Továbbá teljesítményben annyit nem nyújt mint 2 weber/dellorto, tuningcélra ezért jobbak a weberek /dellortok Ha jól tudom. Javítsatok ki ha tévedek.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #33570 Dátum: 2009 Január 10, 20:26:10 »

A bogárban az a jó, hogy annyira egyszerű és megbízható. Mert az jó.
AZonan a fogyasztás is fontos. Mégsem gondolom azt, hogy 2 34-essel kevesebbet fogyasztana mint 1 30-assal.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
1303LS
« Hozzászólás #33569 Dátum: 2009 Január 10, 20:05:40 »

Erről lehetne többet tudni?
Ha ez annyira jó, akkor sokan ezt használnák!
A bogárban az a jó, hogy annyira egyszerű és megbízható. Mert az jó.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #33568 Dátum: 2009 Január 10, 19:59:49 »

2 34-es solexel nem fogyaszt többet. akár az 1.2-esnél is lehett volna kettőzni a 28-as solexet. Sztem.
Erről lehetne többet tudni?
Ha ez annyira jó, akkor sokan ezt használnák!

Robpanzer
« Hozzászólás #33567 Dátum: 2009 Január 10, 19:45:48 »

mert akkor többet fogyasztana

2 34-es solexel nem fogyaszt többet. akár az 1.2-esnél is lehett volna kettőzni a 28-as solexet. Sztem.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33566 Dátum: 2009 Január 10, 19:29:44 »

Ja és találtam nálunk egy öreg esztergályost aki megtudja csinálni a pillangótengelyt a karbiban, ipari ezüstel felrakja azt leszabályozza, dörzsárral megcsinálja a karbit is! egyből vittem át kettőt is!
majd számolj be jó lett-e és mennyi volt
Nem elérhető cetkas
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #33565 Dátum: 2009 Január 10, 19:09:54 »

Ja és találtam nálunk egy öreg esztergályost aki megtudja csinálni a pillangótengelyt a karbiban, ipari ezüstel felrakja azt leszabályozza, dörzsárral megcsinálja a karbit is! egyből vittem át kettőt is!

Autóépítők Last Barons.hu
Nem elérhető cetkas
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #33564 Dátum: 2009 Január 10, 19:06:19 »

Szép estét!

Elektromos rendszert tettem ma rendbe de sajnos a reflektor nem "áll meg" tompítotton ég, refin meg tartani kell a bajúszkapcsolót:D! CSeréltem relét bontottatat de ugyan az, lehet ilyet kapni vagy valami más autóét betenni!

Más:
Kicseréltem az összes gömbfejet ma de a kormányművem is lóg, a csomagtatróban a krományműház tetején van egy hornyos csavar anyával, betekertem de nem javult, van itthon mégegy az is lóg! Új drága gondolom, javítani lehet???

Autóépítők Last Barons.hu
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #33563 Dátum: 2009 Január 10, 17:08:13 »

mert akkor többet fogyasztana

nem.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33562 Dátum: 2009 Január 10, 16:55:31 »

5V-os stab táp a műszerre. Cool
ezt kifejtenéd? hová kell az 5V?
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #33561 Dátum: 2009 Január 10, 16:42:12 »

mert akkor többet fogyasztana
És drágább lenne.(lett volna)Meg összetettebb, Jóska a traktoros nem biztos hogy tudott volna pl szinkront állítani, stb.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #33560 Dátum: 2009 Január 10, 16:25:52 »


Azt nem értem, hogy gyárilag miért központi karburátort raktak? Miért nem mondjuk duplasolexet? Akkor nem lenne gond az előmelegítővel sem.
mert akkor többet fogyasztana
Robpanzer
« Hozzászólás #33559 Dátum: 2009 Január 10, 16:21:58 »

Nekem meg ezekben a hidegekben, a karbim pofátlankodik. Torpan picit, a szivató kikapcsolásakor néha leáll az alapjárat, rángatózik is hidegen, kisfordulaton.....betett neki a hideg. A váltóolaj is úgy bedermed reggel, hogy alig tudom kettesbe tenni. De nincs időm, meg kedvem szarakdni most vele, úgyhogy marad ilyen, ez van. Utálom a Bogárkarbikat, mind szar. Ja meg ugye a jegesedő szívőcsonk, na az is....a szívőcs melegítő kipuffcső-huroknak is, csak a jobb oldala melegszik, biztos az is be van dugulva.Na meg ma takarítottam a légszűrőt, hát meglepetésemre ilyen jégkásás olajos trutyi volt benne, de vagy kétszer annyi, mint amennyinek kéne. Az olajsapkám is ilyen jégkásás belül elég rendesen....onnan szívhatja fel....Leszarom.  Cool


Azt nem értem, hogy gyárilag miért központi karburátort raktak? Miért nem mondjuk duplasolexet? Akkor nem lenne gond az előmelegítővel sem.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #33558 Dátum: 2009 Január 10, 14:52:21 »

úgy fogom csinálni mint a sajátom (pár kép van róla a honlapomon) és persze fényképelek!   Azt meg most olvasom a CKM januári számában hogy a dömperem hazánk egyik büszkesége... (remélem nem úgy értették hogy győzike után Grin )
Nyugi!
Győzike előtt vagy, legalábbis nálam!
Most már láttam a honlapodat!Ügyes , precíz munka!
A ckm-et majd megnézem.

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #33557 Dátum: 2009 Január 10, 14:03:09 »

5V-os stab táp a műszerre. Cool

Ez lehet, jó megoldás, főleg ha az először 2...3s-ig 12V-ot kap. Az eredeti is azért van így "elbonyolítva", hogy amikor a gyújtást bekapcsolod, a műszer azonnal, gyorsan elindul fölfelé, és aztán beáll a stabil helyzetbe. (mert amíg az ikerfém először felfűt addig a teljes fesz. hatására a mutató gyorsan kitér aztán a pulzáló üzemben meg már nem tud elmozdulni, mert jó nagy az alapműszer csillapítása, hogy menet közben viszont ne legyen belengés)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Oldalak: 1 ... 1171 1172 1173 1174 1175 [1176] 1177 1178 1179 1180 1181 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.13 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.