www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 22, 11:24:18

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921220 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1161 1162 1163 1164 1165 [1166] 1167 1168 1169 1170 1171 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13247483 alkalommal)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33997 Dátum: 2009 Január 23, 16:42:35 »

Hát meglátjuk. Mindenesetre 80 felett nagyon keveset járok, főleg így télen, jóformán csak itt a városba tötymörgök, meg a Bükkben, ezeken a helyeken meg 70 felé alig megy a mutató, az is csak szinte pillanatakoig. Majd nyáron visszaállítom, akkor úgyis megyünk a közeli tavakra meg strandra, meg kirándulgatni messzebbre mindig, és akkor száguldozok 90-100-al tartósan is Wink
nem a gyorsaság a lényeg, hanem a terhelés
hegyre fel, gyorsításkor hallgasd a hangját. ha becsörög, akkor vegyél vissza az előgyújtásból! már 30nál is hallani, főleg alacsony fordulatról gyorsítva
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #33996 Dátum: 2009 Január 23, 16:34:12 »

Alapjáraton minden motor szereti a nagyobb előgyújtást, 20-30 fokot akár. Viszont magasabb fordulatszámon, de főképp nagyobb terhelésen ne csodálkozz, ha becsörög (ráhúzza majd 80 -nál a +30 (össz 60) fokot az elosztó, aztán nézel, ha csörög meg átég a dugó).
Gyakorlatilag egy rossz tüneti kezelést alkalmaztál teljesen más problémára. Amíg nem meleg, valószínűleg lecsapódik a benzin az eltömődött szívócsőben, a hengerben szegény lesz, így nő a gyulladási késedelem, még inkább igényli az előgyújtást. 10-12 foknál én nem tenném feljebb.

Hát meglátjuk. Mindenesetre 80 felett nagyon keveset járok, főleg így télen, jóformán csak itt a városba tötymörgök, meg a Bükkben, ezeken a helyeken meg 70 felé alig megy a mutató, az is csak szinte pillanatakoig. Majd nyáron visszaállítom, akkor úgyis megyünk a közeli tavakra meg strandra, meg kirándulgatni messzebbre mindig, és akkor száguldozok 90-100-al tartósan is Wink

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető zsolt
Hozzászólások: 833


« Hozzászólás #33995 Dátum: 2009 Január 23, 15:47:45 »

hol folyhat be a víz a kocsiba, ha baloldalt hátsó ülés alatt állt a víz, és az ablak kéderek újak ?(előtte a hátsó szélvédő sarkán folyt be)

Ajtó gumik jók? A oszlopon a dugók megvannak? Nálam egyszer régen az volt a gond. Az A oszlopnál befolyt a küszöbbe, hátrament, és a hátsó ülés alatt a küszöb belső felén van egy lyuk, ott folyt ki. Eltartott egy darabig, míg rájöttem.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #33994 Dátum: 2009 Január 23, 14:27:11 »

3500-3900
Függ a típusától is.
De mutatok egy linket ahol adatok is vannak Smiley
Itt néz körül:

http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm

kösz, közbenén is tlaáltam egy ilyet :

csak onnan jött az ötlet, hogy nincs az ékszíjtárcsámon , csak egy rovátka, aztán (mondjuk lemértem az átmérőjét, és a kerületből visszaszámoltam a 7,5 fokot, amit , mivel elég kicsi a 360 hoz képest, egy szelővel közelítettem, 11,3 mm, vagy ilyesmi jött KI  Grin ).

Szóval úgy gyújtást állítani, mint a 009 eseken, lehúzni a vákuumcsövet, felpörgetni a motort a mechanikus szabályzó max nyitásáig, és oda tekerni az elosztót.

Vagy így már fölösleges szőrszálhasogatás ?Cheesy





[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 23, 14:30:47 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #33993 Dátum: 2009 Január 23, 13:43:57 »

A széria gyújtás röpsúlyos szabályzója mekkora fordulaton "nyit ki" teljesen ?

3500-3900
Függ a típusától is.
De mutatok egy linket ahol adatok is vannak Smiley
Itt néz körül:

http://www.oldvolkshome.com/ignition.htm
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 23, 13:46:38 írta aptom »

'81 Hecho en México
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #33992 Dátum: 2009 Január 23, 13:43:20 »

Grin  Vannak 4 pólusú gyertyák,fejlődött egy kicsit. Grin

Többet ért anno a rézmagos megoldás (a hagyományos vonal máig ebből él!), meg a vezető-olvadékos módszer. Azaz a rézmag miatt a hővezetés javul, de eleinte ugyanúgy jól melegszik, a vezető olvadék meg egy spec. só, ami vezeti az áramot, melegedve pedig felolvad, ettől javul a hővezetése. Azaz kis fordulaton is még elég meleg a gyertya, de nagy fordulaton sem megy az öngyulladási határ fölé.
Emellett a különleges bevonatok, elektródák (platina, yttrium), a "kiemelt szigetelőcsúcs" megoldás sem volt még az 50 -es években.
Meg a gyertyatest tömítése, kivitele, az általános gyártástechnológia precizitása olyan szinten javult, hogy azt 50 éve fel sem tudták mérni. Ezért van, hogy ma egy hagyományos gyertya egy mai "tiszta" motorban elmegy 30-50e km -t, de egy bogárban is lazán 20-30 -at. Egy iridium meg 100-200 -at.

VW Beetle - the original since 1938
xoyox
« Hozzászólás #33991 Dátum: 2009 Január 23, 13:43:12 »

Grin  Vannak 4 pólusú gyertyák,fejlődött egy kicsit. Grin
ezek annyit ernek, mint halottnak a beöntes
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #33990 Dátum: 2009 Január 23, 13:36:29 »

A világ meg 40 éven át állt, igaz? Wink
Grin  Vannak 4 pólusú gyertyák,fejlődött egy kicsit. Grin
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #33989 Dátum: 2009 Január 23, 13:33:12 »

Amúgy tegnap állítottam a gyújtásomon fülre, mert visszagondolva ez az emlegett kisfordulatú rángatózásom, kb. onnantól kezdődött, mióta bejöttek a hidegek, na de belegondoltam, hogy tavaly is voltak hidegek, és még se csinálta, ill. kb. pont egybeesik azzal az időponttal a problémák kezdete, amikor "szakszerűen" könyv szerint beállítottam az előgyújtásom, szerintem életemben először, nem fülre, hanem próbalámpával, jelölésre. És itt a bökkenő. Tegnap fogtam, és fülre állítottam a gyújtást,ahogy mindig is, minden autómon, igaz, hogy így a szíjtárcsa szerint biztos van vagy 20 fok a 10 helyett,mert jóval a rovátka előtt gyújt, de érdekesmód, csökkent a rángatás, simábban is jár a motor, és az alapjárat is sokkal határozotabb lett, a szivatóból is vissza lehet venni, mert sokkal hamarabb beáll stabilra, nem akar leállni. Amúgy régen is így lehetett, mert a próbalámpás állításnál még meg is lepődtem, hogy fú de nagy előgyújtással mászkáltam addig.
Na ilyenkor mi van? A szíjtárcsa éke esetleg el lehet kopva, meg az elosztó, meg ilyenek? Roll Eyes

Mindenesetre remélem jó lesz így, és eltűnik ez a köcsög rángatás, ami eddig nem volt ennyire.
És továbbra is fülre állítok gyújtást  Wink

Alapjáraton minden motor szereti a nagyobb előgyújtást, 20-30 fokot akár. Viszont magasabb fordulatszámon, de főképp nagyobb terhelésen ne csodálkozz, ha becsörög (ráhúzza majd 80 -nál a +30 (össz 60) fokot az elosztó, aztán nézel, ha csörög meg átég a dugó).
Gyakorlatilag egy rossz tüneti kezelést alkalmaztál teljesen más problémára. Amíg nem meleg, valószínűleg lecsapódik a benzin az eltömődött szívócsőben, a hengerben szegény lesz, így nő a gyulladási késedelem, még inkább igényli az előgyújtást. 10-12 foknál én nem tenném feljebb.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #33988 Dátum: 2009 Január 23, 13:27:42 »

A Ternai Zoltán Autók című könyvben 3 gyertyatipus szerepel. Alacsony,közepes és magas hőértékű gyertyák. Ránézésre lehet látni,nem kellenek a csoda számok,meg a reklámok! Ezt amit írok tanúljátok meg,én is a könyvből tanultam. Sajnos képet nem tudok kűldeni,de leírom. Ha a menetet nézed,és a belsejéből kijövő elektróda magasságát megfigyeled akkor látszik a külömnbség! Ha kiemelkedik 8 mm-ert alacsony hőértékűről beszélünk. Ha 4mm-akkor közepes.Ha szintbe van akkor magas a hőérték!  A gyertyának az öntisztuló folyamatáról beszélünk tulajdonképpen. Hamarabb leég a koksz,korom az alacsony hőértékű gyertyáról,mert kintebb van az elektróda a többihez képest.  Persze a bogár elmegy minden gyertyával,még a hosszú menetessel is,régen esztergáltak alá alátéteket. Nemrég találtam egy motorba ilyen alátéteket. Szóval a lényeg,hogy szemmel lehet látni a külömbséget,és ne dőljetek be annak amit az eladó a boltban rátok akar sózni.

A világ meg 40 éven át állt, igaz? Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #33987 Dátum: 2009 Január 23, 13:26:56 »

az a hengerfejtől függ hogy milyen menetes Wink
arra lettem volna kíváncsi ha tudja valaki, hogy mitől függ, hogy milyen hőértékű kell. pl cm3?, kompresszió? vagy más? esetleg gyújtás..?
persze széria 1.6-nál úgyis tök mindegy, csak gondoltam hátha tanulok valamit

Kompresszió és fordulatszám a meghatározó, illetve hogy milyen a motor (pl. forgós vagy nem). Magyarul pl. a bogár egy alacsony kompressziójú, alacsony fordulatszámú motor, ebbe alacsonyabb hőértékű kell, Bosch 8 -as, vagy régi Bosch 145-175 körüli, NGK 5-6 körüli. Egy forgós (sok gyújtás-sok robbanás-jobban melegedő gyertya) motorba általában magasabb hőértékű. A pláne az, hogy sokszor nagyon nagy kompromisszum ez, mert egy nagy fordulatszámú nagy hengerűrtartalmú motor városban alapjárat közelében sokkal kevésbé melegíti a gyertyát, mint autópályán 6000 -nél (lásd régi Mercik).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #33986 Dátum: 2009 Január 23, 13:26:44 »

  persze és régen még szét is lehetett szedni a gyertyát ....  ne dőljetek be az ilyen öreg csókáknak   Wink
A Tököli találkozón volt sok gyertya a sátor elején. Volt szétszedhető is közöttük.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #33985 Dátum: 2009 Január 23, 13:26:30 »

....  ne dőljetek be az ilyen öreg csókáknak   Wink
Még akkor se,ha igazat irnak! Cheesy

Tóth Zoltán
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33984 Dátum: 2009 Január 23, 13:13:02 »

A Ternai Zoltán Autók című könyvben 3 gyertyatipus szerepel. Alacsony,közepes és magas hőértékű gyertyák. Ránézésre lehet látni,nem kellenek a csoda számok,meg a reklámok! Ezt amit írok tanúljátok meg,én is a könyvből tanultam. Sajnos képet nem tudok kűldeni,de leírom. Ha a menetet nézed,és a belsejéből kijövő elektróda magasságát megfigyeled akkor látszik a külömnbség! Ha kiemelkedik 8 mm-ert alacsony hőértékűről beszélünk. Ha 4mm-akkor közepes.Ha szintbe van akkor magas a hőérték!  A gyertyának az öntisztuló folyamatáról beszélünk tulajdonképpen. Hamarabb leég a koksz,korom az alacsony hőértékű gyertyáról,mert kintebb van az elektróda a többihez képest.  Persze a bogár elmegy minden gyertyával,még a hosszú menetessel is,régen esztergáltak alá alátéteket. Nemrég találtam egy motorba ilyen alátéteket. Szóval a lényeg,hogy szemmel lehet látni a külömbséget,és ne dőljetek be annak amit az eladó a boltban rátok akar sózni.
  persze és régen még szét is lehetett szedni a gyertyát ....  ne dőljetek be az ilyen öreg csókáknak   Wink

Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #33983 Dátum: 2009 Január 23, 13:10:50 »

Amúgy tegnap állítottam a gyújtásomon fülre, mert visszagondolva ez az emlegett kisfordulatú rángatózásom, kb. onnantól kezdődött, mióta bejöttek a hidegek, na de belegondoltam, hogy tavaly is voltak hidegek, és még se csinálta, ill. kb. pont egybeesik azzal az időponttal a problémák kezdete, amikor "szakszerűen" könyv szerint beállítottam az előgyújtásom, szerintem életemben először, nem fülre, hanem próbalámpával, jelölésre. És itt a bökkenő. Tegnap fogtam, és fülre állítottam a gyújtást,ahogy mindig is, minden autómon, igaz, hogy így a szíjtárcsa szerint biztos van vagy 20 fok a 10 helyett,mert jóval a rovátka előtt gyújt, de érdekesmód, csökkent a rángatás, simábban is jár a motor, és az alapjárat is sokkal határozotabb lett, a szivatóból is vissza lehet venni, mert sokkal hamarabb beáll stabilra, nem akar leállni. Amúgy régen is így lehetett, mert a próbalámpás állításnál még meg is lepődtem, hogy fú de nagy előgyújtással mászkáltam addig.
Na ilyenkor mi van? A szíjtárcsa éke esetleg el lehet kopva, meg az elosztó, meg ilyenek? Roll Eyes

Mindenesetre remélem jó lesz így, és eltűnik ez a köcsög rángatás, ami eddig nem volt ennyire.
És továbbra is fülre állítok gyújtást  Wink

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #33982 Dátum: 2009 Január 23, 13:02:46 »

nálam most Briskek vannak, Szabó Miki azt ajánlotta. kb 600ft/db Wink

Akkor jó drágán vetted  Wink

Én legutóbb az N15Y-t 400 körül vettem, egy másik helyen meg 500-ért na oda se mentem többet  Cool

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #33981 Dátum: 2009 Január 23, 11:11:42 »

az a hengerfejtől függ hogy milyen menetes Wink
arra lettem volna kíváncsi ha tudja valaki, hogy mitől függ, hogy milyen hőértékű kell. pl cm3?, kompresszió? vagy más? esetleg gyújtás..?
persze széria 1.6-nál úgyis tök mindegy, csak gondoltam hátha tanulok valamit
A Ternai Zoltán Autók című könyvben 3 gyertyatipus szerepel. Alacsony,közepes és magas hőértékű gyertyák. Ránézésre lehet látni,nem kellenek a csoda számok,meg a reklámok! Ezt amit írok tanúljátok meg,én is a könyvből tanultam. Sajnos képet nem tudok kűldeni,de leírom. Ha a menetet nézed,és a belsejéből kijövő elektróda magasságát megfigyeled akkor látszik a külömnbség! Ha kiemelkedik 8 mm-ert alacsony hőértékűről beszélünk. Ha 4mm-akkor közepes.Ha szintbe van akkor magas a hőérték!  A gyertyának az öntisztuló folyamatáról beszélünk tulajdonképpen. Hamarabb leég a koksz,korom az alacsony hőértékű gyertyáról,mert kintebb van az elektróda a többihez képest.  Persze a bogár elmegy minden gyertyával,még a hosszú menetessel is,régen esztergáltak alá alátéteket. Nemrég találtam egy motorba ilyen alátéteket. Szóval a lényeg,hogy szemmel lehet látni a külömbséget,és ne dőljetek be annak amit az eladó a boltban rátok akar sózni.
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #33980 Dátum: 2009 Január 23, 10:36:34 »

Hi!
Csak egy mondattal visszatérve a kupplung bowden cseréhez.
Nekem tavaly csak kiakadt, de kihúztam és újra behúztam egy kábelkötegelővel rögzítettem (miután vagy háromszor kiakadt)  akkor azt hittem ideiglenesen de azóta (egy éve lassan) is bent van. Wink
Nem volt különösebben nehéz ügy, pedig először csináltam.
Ja és egyedül voltam egy dob sör társaságában... Grin
KÉRDÉS: Milyen gyertyát, és hol (Bpest) vegyek az 1,3 AB-és motoromba?
 Bogárdoktor haverom valami irridiumosról? beszélt ami nagyon klasssz lehet, de majdnem 10 rugó a 4db... Embarrassed

Én Bosch Platinát használok.
Nincs ezerféle általában egy két félét gyártanak a cégek.


 Evil

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33979 Dátum: 2009 Január 23, 09:49:00 »

Szerintem az alagút elölről.Az balra pedig a fűtéstekerő bowdenjének a burkolata.Jobbra látszik a kuplung meg ahol a pedálsor bejön.
De semmi nem biztos.
És a kulissza látszik hátul.A váltókar helyén lett fényképezve.Szeintem.
Grin

Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #33978 Dátum: 2009 Január 23, 07:57:36 »

Gyertyakérdésre válasz egy régi Autó-motorból:
http://kepeim.hu/userlapok/kep.php3?langi=0&u=12701&kid=771634
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 23, 10:11:22 írta b_sanyi »
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33977 Dátum: 2009 Január 23, 00:35:05 »

csak az esetek 95%-ban rövid gyertyamenetes hegerfejekről beszélünk. A hőérték meg a gyertya hőtűrésére vonatkozik. Azaz függ az üzemi és égési hőtől, fordulatszám tartománytól, teljesítménytől. Az a lényege hogy üzem közben a gyertya ne melegedjen fel annyira hogy öngyulladás következen be miatta, ne hogy beleolvadjon (850 fok fölött)és hogy ne hűljön ki üzemközben annyira hogy bekokszosodjon, kormosodjon és üzemképtelenné váljon (450 fok alatt).
Régen ezt szabvány szerint 1-10es skálán nézték, ma már gyártó specifikus a jelölés.
szumma: 450 Celsisus fok < az ideális hő értékű gyertya üzemi hőmérséklete < 850 Celsisus fok

OK?
köszönöm Smiley
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #33976 Dátum: 2009 Január 23, 00:27:56 »

az a hengerfejtől függ hogy milyen menetes Wink
arra lettem volna kíváncsi ha tudja valaki, hogy mitől függ, hogy milyen hőértékű kell. pl cm3?, kompresszió? vagy más? esetleg gyújtás..?
persze széria 1.6-nál úgyis tök mindegy, csak gondoltam hátha tanulok valamit
csak az esetek 95%-ban rövid gyertyamenetes hegerfejekről beszélünk. A hőérték meg a gyertya hőtűrésére vonatkozik. Azaz függ az üzemi és égési hőtől, fordulatszám tartománytól, teljesítménytől. Az a lényege hogy üzem közben a gyertya ne melegedjen fel annyira hogy öngyulladás következen be miatta, ne hogy beleolvadjon (850 fok fölött)és hogy ne hűljön ki üzemközben annyira hogy bekokszosodjon, kormosodjon és üzemképtelenné váljon (450 fok alatt).
Régen ezt szabvány szerint 1-10es skálán nézték, ma már gyártó specifikus a jelölés.
szumma: 450 Celsisus fok < az ideális hő értékű gyertya üzemi hőmérséklete < 850 Celsisus fok

OK?
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 23, 00:30:10 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33975 Dátum: 2009 Január 23, 00:14:41 »

nekem is AS41 ben 1,6 hd-val Bosch W8AC gyertyákat használok... azt hiszem rövidmenetes kell bele!
az a hengerfejtől függ hogy milyen menetes Wink
arra lettem volna kíváncsi ha tudja valaki, hogy mitől függ, hogy milyen hőértékű kell. pl cm3?, kompresszió? vagy más? esetleg gyújtás..?
persze széria 1.6-nál úgyis tök mindegy, csak gondoltam hátha tanulok valamit
Nem elérhető vwoodoo
Hozzászólások: 2840


« Hozzászólás #33974 Dátum: 2009 Január 23, 00:07:10 »

arra akarok kilyukadni, hogy nekem vajon milyen kódú motoré kéne elvileg?
 As41es blokkban új 1.6os KS hengerek, de alacsony kompresszióval, mert a hengerfej szimplaszívós 1.3-asé
nekem is AS41 ben 1,6 hd-val Bosch W8AC gyertyákat használok... azt hiszem rövidmenetes kell bele!
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #33973 Dátum: 2009 Január 22, 23:59:35 »

namiez?   Grin
Szerintem az alagút elölről.Az balra pedig a fűtéstekerő bowdenjének a burkolata.Jobbra látszik a kuplung meg ahol a pedálsor bejön.
De semmi nem biztos.
És a kulissza látszik hátul.A váltókar helyén lett fényképezve.Szeintem.

Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #33972 Dátum: 2009 Január 22, 23:57:20 »

arra akarok kilyukadni, hogy nekem vajon milyen kódú motoré kéne elvileg?
 As41es blokkban új 1.6os KS hengerek, de alacsony kompresszióval, mert a hengerfej szimplaszívós 1.3-asé
mondjuk az 1.5-é. asszem E-s.
Különben meg teljesen mind1. Én a turkált motoromba is beleteszem az 5ös Ngk-t és még nem panaszkodott.


                             GNX-967
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33971 Dátum: 2009 Január 22, 23:49:09 »

motor kód is van a katalógusban
arra akarok kilyukadni, hogy nekem vajon milyen kódú motoré kéne elvileg?
 As41es blokkban új 1.6os KS hengerek, de alacsony kompresszióval, mert a hengerfej szimplaszívós 1.3-asé
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #33970 Dátum: 2009 Január 22, 23:44:08 »

aha. és különbözik motorszám szerint?
motor kód is van a katalógusban


                             GNX-967
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33969 Dátum: 2009 Január 22, 23:42:32 »

Van katalógus  amiből kikeresi az eladó.
aha. és különbözik motorszám szerint?
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #33968 Dátum: 2009 Január 22, 23:37:53 »

na már csak azt nem tudom, milyen hőértékű kell a bogárba  Roll Eyes
a váciak azt írják a motornak megfelelő.. ezekszerint elvileg nem egyforma kellett a különböző motorokba?
Van katalógus  amiből kikeresi az eladó.


                             GNX-967
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #33967 Dátum: 2009 Január 22, 23:35:58 »

A brisk-kel nekem nincs tapasztalatom, de rosszat még nem hallottam róluk.


                             GNX-967
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33966 Dátum: 2009 Január 22, 23:35:49 »

Smiley

gyertyából mindenki másra esküszik. előjön ez a téma pár havonta a hőértéke a fontos, volt egy táblázat..

na már csak azt nem tudom, milyen hőértékű kell a bogárba  Roll Eyes
a váciak azt írják a motornak megfelelő.. ezekszerint elvileg nem egyforma kellett a különböző motorokba?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #33965 Dátum: 2009 Január 22, 23:30:48 »


Ja és egyedül voltam egy dob sör társaságában... Grin

KÉRDÉS: Milyen gyertyát, és hol (Bpest) vegyek az 1,3 AB-és motoromba?
 Bogárdoktor haverom valami irridiumosról? beszélt ami nagyon klasssz lehet, de majdnem 10 rugó a 4db... Embarrassed

Smiley

gyertyából mindenki másra esküszik. előjön ez a téma pár havonta a hőértéke a fontos, volt egy táblázat..
na, Váciaknál ez is van  Wink http://www.mgvac.sulinet.hu/bogiklub/

szerintem a gyártmány a lényeg. ne legyen török, meg kínai. nálam most Briskek vannak, Szabó Miki azt ajánlotta. kb 600ft/db Wink
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #33964 Dátum: 2009 Január 22, 23:30:08 »

iridiumos gyertya az a modern autókba való. (már csak azért is mert csak hosszú menetes van).
Bogárba ill. mindenbe én csak Denso-t vagy japán!! NGK-t teszek.


                             GNX-967
Nem elérhető Oldi
Hozzászólások: 96


« Hozzászólás #33963 Dátum: 2009 Január 22, 23:26:21 »

Hi!

Csak egy mondattal visszatérve a kupplung bowden cseréhez.

Nekem tavaly csak kiakadt, de kihúztam és újra behúztam egy kábelkötegelővel rögzítettem (miután vagy háromszor kiakadt)  akkor azt hittem ideiglenesen de azóta (egy éve lassan) is bent van. Wink
Nem volt különösebben nehéz ügy, pedig először csináltam.
Ja és egyedül voltam egy dob sör társaságában... Grin

KÉRDÉS: Milyen gyertyát, és hol (Bpest) vegyek az 1,3 AB-és motoromba?
 Bogárdoktor haverom valami irridiumosról? beszélt ami nagyon klasssz lehet, de majdnem 10 rugó a 4db... Embarrassed

Mindenhova odaérek, csak idő kérdése...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33962 Dátum: 2009 Január 22, 23:07:09 »

A széria gyújtás röpsúlyos szabályzója mekkora fordulaton "nyit ki" teljesen ?
  nekem úgy tünt 2500 fölött már nem nő az előgyújtás  Roll Eyes  hol van stunt ezt biztos vágja csípőből

Robpanzer
« Hozzászólás #33961 Dátum: 2009 Január 22, 22:55:37 »

Semmi gond. Wink Csak nyáron szeretném használni, de viszont napi használatra és minden vágyam egy túra a Bogárral. Kasznit nem lesz egyszerű helyrerakni ezért nem is fog kapni hűdedrága fényezést mert bárhol lehet láthatatlan rozsdafolt ami egyszercsak felnyomja a festéket és behalnék ha egy 200-300 ezres fényezés felhólyagosodna. Grin Télen van idő teljesen szétszedni és kijavítani az esetleges rozsdás részeket.
Aham, szóval szarok a mexikói mocik...várható volt. Ami még nagyon tetszik az az ikerkarbi és sok bogáron láttam már. Újonan ezek kb. milyen árban mozognak (1600ccm-es mociknál)? nincs valahol olyan bolt ahhol ilyen cuccokat árulnak? Néztem a Bugpartsnál de csak szívócsonkokat láttam ikerkarbihoz. 

alapvetően a mexikói alkatrészek szarok a némethez képest, bár a tajvani kínai szaroknál jobbak.
A fányezést tekintve akkor szerintem Teddyzned kéne, Maresznak is az van, és sztem jól néz ki. És ha kijön vmilyen hiba, akkor javítható, továbbá lényesgrsen olcsóbb mint a fújás.  Injektoros mociba nem érdemes belefektetni, sokan kísérleteztek már itt a fórumon ezzel, nálam sokkalta nagyobb tudású emberek.
Az ikerkarbi egy okos ütlet, ha nyári használtra szeretnéd. Jelentős teljesítménynövekedést okoz már egy széria 1.6-os motoron is.  Kb 100 ezer ft-ban van. 2 weber idf karburátor kell hozzá (használt) +felújítókészlet átfúvókázás stb... én is ezt csinálom. egy széria 1.6-os ab-s motorra szeretnék 2 webert. Újban megfizethetetlen.
Persze van más lehetőség is. Tehetsz pl 2 torkú progresszív központi karbit is, az sem rossz. Maresz  árul is egyet újba 100-ért mindennel. Azt csak fel kell tenni, és menni vele.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33960 Dátum: 2009 Január 22, 22:46:17 »

süsü és embecska nyert Kezfogas  most dugtam vissza a váltórudat gumi csúszkát akartam cserélni de semmi baja csak zsírozni kellet Shocked
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 22, 22:48:22 írta tati »

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #33959 Dátum: 2009 Január 22, 22:45:16 »

A széria gyújtás röpsúlyos szabályzója mekkora fordulaton "nyit ki" teljesen ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #33958 Dátum: 2009 Január 22, 22:42:45 »

namiez?   Grin

ott a kuplung bowden Smiley

Oldalak: 1 ... 1161 1162 1163 1164 1165 [1166] 1167 1168 1169 1170 1171 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.157 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.