www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 05, 11:34:12

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1148 1149 1150 1151 1152 [1153] 1154 1155 1156 1157 1158 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14881870 alkalommal)
Nem elérhető PéZsé
Hozzászólások: 1453


« Hozzászólás #34531 Dátum: 2009 Február 22, 10:33:58 »

Buszba milyen gyertyát ajánlotok? Hol vegyem?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #34530 Dátum: 2009 Február 22, 10:20:49 »

Mást ír az 1,2-re és mést az 1,3-ra.
Ezt az 1,3AB motort az én "becsavarós" órámmal mértük 4-nek, amivel a saját D1,2-m 7,5. Akkor az óra....
Amúgy a sűrítés és a mért Bar nem ua.
Viszont a lényeg, hogy minden hengerben ugyanannak kéne kijönni, bármit is mérsz. Ha egy henger feltűnően kevesebb a többinél, már tudni lehet, hogy bibi van.

Bácsi Győző
Nem elérhető elitebubu
Hozzászólások: 597


« Hozzászólás #34529 Dátum: 2009 Február 22, 10:16:18 »

és a nyár utca 47 ben lakik és 06708345987 a telszáma ?
köszi
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #34528 Dátum: 2009 Február 21, 23:50:06 »

A sűrítési viszony a két térfogat hányadosa/ aránya, így esik ki a mértékegység. A két térfogat közül a számlálóban levő a henger dugattyú feletti térfogata a dugattyú alsó holtponti helyzetében, míg a nevező ugyanez, de a dugattyú felső holtponti állapotában...
Nagyjából.


                             GNX-967
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #34527 Dátum: 2009 Február 21, 23:44:03 »

sűrítési/kompresszió viszony
NA jo, de mihez kepest? A legkori nyomashoz kepest ? Mer' az ugye definitive 1 bar. Ha a suritesi vegnyomas mondjuk 9 bar, akkor a suritesi viszony az 1 barhoz kepest 1:9, a vegnyomas is 9, tehat ugyanott vagyunk.

Vagy valamit nem jol ertek es nem ehhez kepest?


Buzi, aki fékez! :-)))
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #34526 Dátum: 2009 Február 21, 23:43:37 »

Az en egyik 1200es motoromban Szabo Miki megmerte a kompressziot es minden hengerben 9,5-10,5 kozott jott ki (bar?). Azt mondta erre, hogy ez szuperzsirkurvajo.
annak bar-nak kell lenni, mert sűrítésnek sok lenne egy gyári motortól
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #34525 Dátum: 2009 Február 21, 23:41:22 »

sűrítési/kompresszió viszony (arányosság) ill. sűrítési végnyomás (bar)


                             GNX-967
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #34524 Dátum: 2009 Február 21, 23:23:59 »

Amúgy a sűrítés és a mért Bar nem ua.
Az en egyik 1200es motoromban Szabo Miki megmerte a kompressziot es minden hengerben 9,5-10,5 kozott jott ki (bar?). Azt mondta erre, hogy ez szuperzsirkurvajo.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #34523 Dátum: 2009 Február 21, 21:08:24 »


Amúgy a sűrítés és a mért Bar nem ua.
Jaja, a sűrítés 1:az akárhányhoz, a bar megint más. Különféle mérőórák is vannak, van a mi sűrítési viszonybanm van amibarban mér.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34522 Dátum: 2009 Február 21, 20:51:57 »

legyen, mondjuk nekem 12,8-13,2 között van.
Ezt akkor minek nevezzem?

Mást ír az 1,2-re és mést az 1,3-ra.
Ezt az 1,3AB motort az én "becsavarós" órámmal mértük 4-nek, amivel a saját D1,2-m 7,5. Akkor az óra....
Amúgy a sűrítés és a mért Bar nem ua.
« Utoljára szerkesztve: 2009 Február 21, 21:01:52 írta imrüs »

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #34521 Dátum: 2009 Február 21, 20:43:31 »

A bogárkönyv a 7 bart írja normál, használt  kopottas motorra, és talán 5,5 -re írja, hogy teljesen elhasznált, javítandó. 9 barnak írja az újszerűt.
legyen, mondjuk nekem 12,8-13,2 között van.
Ezt akkor minek nevezzem?


                             GNX-967
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #34520 Dátum: 2009 Február 21, 19:58:24 »

mit nem? nem mérted, vagy nem ismered a történetet?
nem mértem, de tény, hogy szélesít
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #34519 Dátum: 2009 Február 21, 19:42:14 »

mit nem? nem mérted, vagy nem ismered a történetet?
én nem  Undecided

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8618


« Hozzászólás #34518 Dátum: 2009 Február 21, 19:40:08 »

Mérte már meg valaki, hogy a tárcsafékes ültető tengelycsonk menyivel szélesíti meg a nyomtávot?
Az állítólag 1 cm oldalanként  történetet már ismerem.
én nem  Undecided
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #34517 Dátum: 2009 Február 21, 19:38:55 »

Mérte már meg valaki, hogy a tárcsafékes ültető tengelycsonk menyivel szélesíti meg a nyomtávot?
Az állítólag 1 cm oldalanként  történetet már ismerem.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #34516 Dátum: 2009 Február 21, 18:00:02 »

és akkor megjavul? Wink
mert ha eddig is eltűnt az olaj, akkor ezután is elfog
Surubb olajat nem eszi annyira.
az alacsony hőértékű gyertyat meg nem kopi meg.
Persze attol majd egyszer ugyis megkell honolni meg gyürüzni.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #34515 Dátum: 2009 Február 21, 17:52:56 »

Nekem szar a kompresszióm, viszont az olajat nem eszi.
Nem füstöl még terhelés esetén sem.

Mi lehet a kompresszió hiány oka?!
Mérd meg mágegyszer. Mert ha egy henger lenne, azondanám, hogy a kipufogószelep nem zár (megégett, szelepfészek, mittomén...), bár amikor egy kipuffszeleppel ilyen gond van, a motornak nagyon ratyinak kellene lennie.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #34514 Dátum: 2009 Február 21, 17:43:21 »

ne is haragudj, de szerintem ott valami kurvaság volt a mérésnél vagy az órával nem stimmelt valami. Annyival szinte be sem indulna, erő meg abszolút nem lenne benn.
Egy négyütemű benzines motornál akármilyen alacsony sűrítésű is de a 7-8,5-ös végnyomás már az aljának az alja. optimális esetben 10-14 közötti értéknek kell mutatkoznia.
Milyen órával mértetek? Gumi végű beleszorítós vagy menetes?
Meg ugye nyitott fojtószeleppel?

A bogárkönyv a 7 bart írja normál, használt  kopottas motorra, és talán 5,5 -re írja, hogy teljesen elhasznált, javítandó. 9 barnak írja az újszerűt.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #34513 Dátum: 2009 Február 21, 17:19:58 »

A legutolsó méréskor 4 bar környékén volt minden hengernél
ne is haragudj, de szerintem ott valami kurvaság volt a mérésnél vagy az órával nem stimmelt valami. Annyival szinte be sem indulna, erő meg abszolút nem lenne benn.
Egy négyütemű benzines motornál akármilyen alacsony sűrítésű is de a 7-8,5-ös végnyomás már az aljának az alja. optimális esetben 10-14 közötti értéknek kell mutatkoznia.
Milyen órával mértetek? Gumi végű beleszorítós vagy menetes?
Meg ugye nyitott fojtószeleppel?
« Utoljára szerkesztve: 2009 Február 21, 17:34:03 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Bangyi
Hozzászólások: 140


« Hozzászólás #34512 Dátum: 2009 Február 21, 17:16:53 »

MIért mennyi a kompressziód?
A bogár motorja egy viszonylag kisebb sűrítésű motor.
A hengerfejnél a csavarok rendesen le vannak húzva, nem fúj ki a motor sehol?

A legutolsó méréskor 4 bar környékén volt minden hengernél

Az élet nem nehéz, csak rossz a fogása!
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #34511 Dátum: 2009 Február 21, 17:12:38 »

Nekem szar a kompresszióm, viszont az olajat nem eszi.
Nem füstöl még terhelés esetén sem.

Mi lehet a kompresszió hiány oka?!
MIért mennyi a kompressziód?
A bogár motorja egy viszonylag kisebb sűrítésű motor.
A hengerfejnél a csavarok rendesen le vannak húzva, nem fúj ki a motor sehol?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Bangyi
Hozzászólások: 140


« Hozzászólás #34510 Dátum: 2009 Február 21, 17:05:40 »

Nekem szar a kompresszióm, viszont az olajat nem eszi.
Nem füstöl még terhelés esetén sem.

Mi lehet a kompresszió hiány oka?!

Az élet nem nehéz, csak rossz a fogása!
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #34509 Dátum: 2009 Február 21, 16:49:24 »

Kompresszió mérésnél is az a baj ha olaj van a hengerben akkor átver. Gyűrű törött hengernél is mértem már 13-as kompressziót.


                             GNX-967
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #34508 Dátum: 2009 Február 21, 16:42:21 »


Inkabb ontson bele 20w50-es olajat+ tegyen abba a hengerbe alacsony hőértekű gyertyát.
 Cool
és akkor megjavul? Wink
mert ha eddig is eltűnt az olaj, akkor ezután is elfog
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #34507 Dátum: 2009 Február 21, 16:40:56 »

és ha mér kompresziot akkor megjavul? Cheesy
Nem, akkor rajon, hogy valami gebasz van a gyurukkel es/vagy a hd-val. Ha ott pruttyog be az olaj, hiaba cserelgeti a gyertyakabeleket vagy vesz uj megszakitot.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #34506 Dátum: 2009 Február 21, 16:27:31 »

És szerinted az a hiányzó olaj merre távozik? Mérjél kompressziót!
és ha mér kompresziot akkor megjavul? Cheesy
Inkabb ontson bele 20w50-es olajat+ tegyen abba a hengerbe alacsony hőértekű gyertyát.
 Cool

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #34505 Dátum: 2009 Február 21, 16:07:13 »

Olaj az jó benne elvileg, nemrég töltöttem bele egy litert, mert már a pálcán nem is volt mérhető a szint, most kb félig van. Jó a sűrűsége, nem benzines híg.
Amúgy ez a előmelegítőcsőre "fogott" rángatásom már gyanus, hogy nem is attól van, hanem valami gyújtásprobléma lesz ez. A hangja se tetszik a motornak...pedig elvileg minden OK. Gyertyák barnák, egyedül ez a 4.ik szokott szemtelenkedni, meg kihagyni, de az alap rángatás nem ettől lehet, mert már vagy a 3.ik féle gyertyát teszem be, és változatlan a helyzet. Cseréltem ma rotort, kondit, elosztófejet, a 4.ik gyertyakábelt, pipát is, kondit, de a helyzet változatlan. Megszakító okozhat galibát??? Azt még életemben nem cseréltem egy autóban sem, nemtom milyen zavart okozhat. Következő próbám az lesz.
Ja, és még a megszakító! Az okoz galibát, de akkor el se indítod, vagy csak alig megy, nem egy hengerre specializálódik.

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #34504 Dátum: 2009 Február 21, 16:04:54 »

Olaj az jó benne elvileg, nemrég töltöttem bele egy litert, mert már a pálcán nem is volt mérhető a szint, most kb félig van. Jó a sűrűsége, nem benzines híg.
Amúgy ez a előmelegítőcsőre "fogott" rángatásom már gyanus, hogy nem is attól van, hanem valami gyújtásprobléma lesz ez. A hangja se tetszik a motornak...pedig elvileg minden OK. Gyertyák barnák, egyedül ez a 4.ik szokott szemtelenkedni, meg kihagyni, de az alap rángatás nem ettől lehet, mert már vagy a 3.ik féle gyertyát teszem be, és változatlan a helyzet. Cseréltem ma rotort, kondit, elosztófejet, a 4.ik gyertyakábelt, pipát is, kondit, de a helyzet változatlan. Megszakító okozhat galibát??? Azt még életemben nem cseréltem egy autóban sem, nemtom milyen zavart okozhat. Következő próbám az lesz.
És szerinted az a hiányzó olaj merre távozik? Mérjél kompressziót!

Bácsi Győző
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #34503 Dátum: 2009 Február 21, 13:23:55 »

Nincs, 28-as karbi.
Benzin probléma lesz, figyeld meg.
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #34502 Dátum: 2009 Február 21, 13:21:31 »

Mánes szelep van a karburátorodon? Az okozhat ilyen problémát! (laza a saru rajta)

Nincs, 28-as karbi.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #34501 Dátum: 2009 Február 21, 13:20:41 »

Akkor mind a 4 henger baszakodna.
Nem füstöl?

Különösebben nem füstöl, bár a kipuffvégek erősen feketék, kormosak. Mint a por, úgy áll bennük a korom Smiley

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #34500 Dátum: 2009 Február 21, 13:20:08 »

Olaj az jó benne elvileg, nemrég töltöttem bele egy litert, mert már a pálcán nem is volt mérhető a szint, most kb félig van. Jó a sűrűsége, nem benzines híg.
Amúgy ez a előmelegítőcsőre "fogott" rángatásom már gyanus, hogy nem is attól van, hanem valami gyújtásprobléma lesz ez. A hangja se tetszik a motornak...pedig elvileg minden OK. Gyertyák barnák, egyedül ez a 4.ik szokott szemtelenkedni, meg kihagyni, de az alap rángatás nem ettől lehet, mert már vagy a 3.ik féle gyertyát teszem be, és változatlan a helyzet. Cseréltem ma rotort, kondit, elosztófejet, a 4.ik gyertyakábelt, pipát is, kondit, de a helyzet változatlan. Megszakító okozhat galibát??? Azt még életemben nem cseréltem egy autóban sem, nemtom milyen zavart okozhat. Következő próbám az lesz.
Mánes szelep van a karburátorodon? Az okozhat ilyen problémát! (laza a saru rajta)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #34499 Dátum: 2009 Február 21, 13:17:11 »

Megszakító okozhat galibát??? Azt még életemben nem cseréltem egy autóban sem, nemtom milyen zavart okozhat. Következő próbám az lesz.
Akkor mind a 4 henger baszakodna.
Nem füstöl?

Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #34498 Dátum: 2009 Február 21, 13:05:45 »

+olajcsere esetleg

Olaj az jó benne elvileg, nemrég töltöttem bele egy litert, mert már a pálcán nem is volt mérhető a szint, most kb félig van. Jó a sűrűsége, nem benzines híg.
Amúgy ez a előmelegítőcsőre "fogott" rángatásom már gyanus, hogy nem is attól van, hanem valami gyújtásprobléma lesz ez. A hangja se tetszik a motornak...pedig elvileg minden OK. Gyertyák barnák, egyedül ez a 4.ik szokott szemtelenkedni, meg kihagyni, de az alap rángatás nem ettől lehet, mert már vagy a 3.ik féle gyertyát teszem be, és változatlan a helyzet. Cseréltem ma rotort, kondit, elosztófejet, a 4.ik gyertyakábelt, pipát is, kondit, de a helyzet változatlan. Megszakító okozhat galibát??? Azt még életemben nem cseréltem egy autóban sem, nemtom milyen zavart okozhat. Következő próbám az lesz.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #34497 Dátum: 2009 Február 21, 12:58:42 »

+olajcsere esetleg
Azt miért?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #34496 Dátum: 2009 Február 21, 11:27:28 »

Kábel, elosztófej. De mérhetsz kompressziót is mindezek után.
+olajcsere esetleg

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #34495 Dátum: 2009 Február 21, 09:11:39 »

Srácok!

Valaki mondjon már tippet, hogy mi a fenétől hagy ki, meg köpdösi be a 4-es hengerem a gyertyát???!
Már kezd idegesíteni. Mindig csak a 4-es, mindig tiszta korom a gyertya, tehetek bele bármilyet. Kicserélem, x ideig jó, aztán megint elintézi. Kábel, vagy mi a fene????
Kábel, elosztófej. De mérhetsz kompressziót is mindezek után.

Bácsi Győző
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #34494 Dátum: 2009 Február 21, 09:10:38 »

Srácok!

Valaki mondjon már tippet, hogy mi a fenétől hagy ki, meg köpdösi be a 4-es hengerem a gyertyát???!
Már kezd idegesíteni. Mindig csak a 4-es, mindig tiszta korom a gyertya, tehetek bele bármilyet. Kicserélem, x ideig jó, aztán megint elintézi. Kábel, vagy mi a fene????

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #34493 Dátum: 2009 Február 20, 23:45:38 »

a váltokarnál nagyon közel van az 1-3 és 2-hátra mi a hiba oka mert nagyon kalandos igy vezetni.
én a hátsó ülés alatt lévő kis csuklót nézném meg legelőször, majd a csukló csatlakozását a váltó kulisszájához.


                             GNX-967
Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #34492 Dátum: 2009 Február 20, 21:29:16 »

a váltokarnál nagyon közel van az 1-3 és 2-hátra mi a hiba oka mert nagyon kalandos igy vezetni.

06208005898
Oldalak: 1 ... 1148 1149 1150 1151 1152 [1153] 1154 1155 1156 1157 1158 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.121 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.