www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 06, 18:45:18

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 975 976 977 978 979 [980] 981 982 983 984 985 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14911438 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #41451 Dátum: 2009 November 24, 08:53:25 »

váóóó extraszuperhosszugyorsváltóm van Grin
mindez szembeállítva olyan légellenállási tényezővel, hogy besírsz  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #41450 Dátum: 2009 November 24, 08:51:15 »

Ha a kerék kerülete 196 cm, akkor a mérésed szerint egy motorfordulattal 98cm-t (nagyságrendileg 1 métert) teszel meg.
Háromezres fordulaton (fordulat/perc, ugye) egy perc alatt három kilómétert teszel meg, ami azt jelenti, hogy 180-nal mész... :-)))))
váóóó extraszuperhosszugyorsváltóm van Grin

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #41449 Dátum: 2009 November 24, 08:48:48 »

Ha a kerék kerülete 196 cm, akkor a mérésed szerint egy motorfordulattal 98cm-t (nagyságrendileg 1 métert) teszel meg.
Háromezres fordulaton (fordulat/perc, ugye) egy perc alatt három kilómétert teszel meg, ami azt jelenti, hogy 180-nal mész... :-)))))
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #41448 Dátum: 2009 November 24, 08:47:27 »

Azt meg hogy tudom kiszámolni hogy pl. 3000 motorfordulaton mennyivel repesztek Grin?
fordulatszámmérő, gps, értékek leolvasása, örülés  Grin persze feltétel, hogy a váltó a helyén legyen és ne az öledben  Tongue

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #41447 Dátum: 2009 November 24, 08:46:11 »

Valaki magyarázza már el nekem miért kell 100x forgatni a nyelestengelyt ? Huh
Tegnap a kiszerelt váltómon teszteltem ezt a forgatós módszert, betoltam 4.-be nyelestengelyre rátoltam egy kuplungtátcsát, az egyik oldali kihajtást rögzítettem elfordulás ellen, forgattam 1-et a kuplungtárcsával, és a nem rögzített kihajtás fordult fél fordulatot , gyakorlatilag a főtengely fordul 1-et addig a féltengely fordul  0.5-öt. A kerék kerülete 196cm.
Ez így most jó vagy nem ?
Azt meg hogy tudom kiszámolni hogy pl. 3000 motorfordulaton mennyivel repesztek Grin?

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #41446 Dátum: 2009 November 23, 20:28:37 »

mondta psar, hogy kint van. bár én beraknám, megnézém mi a végsebesség, ha jó, elégedett lennék, ha nem, keresnék tovább. ennél nincs egyszerűb, mindenféle kombináció lehet itt a fóumon
Lehet ezt fogjuk választani, ha nem lesz eredmény. Bár a 100-as forgatás kisebb munkával járna.
1303LS
« Hozzászólás #41445 Dátum: 2009 November 23, 20:23:38 »

Egyetemen dolgoztunk olyan muanyagokkal, amiket hasonlo celra tokeletesen tudtunk hasznalni, valami muanyag volt (rud es lap formajaban). Megmelegitettuk, nem folyekony lett, hanem kicsit puha. Ranyomtuk a temara amirol mintat kellett venni, kicsit vartunk (amig hult), utana szazadmillimeter pontosan lehetett rajta merni! De hirtelen a fogaszatban hasznalt mintaveteli rozsaszin trutymak is eszembe jut, azon is tokeletesen lehet merni, csak azt nem tudom hogy kennem oda ;-) [azt gyuloltem, mer' a nigger fogaszati asszisztensek mindig hideg vizzel kevertek ki mintavetel elott es az egesz fogsoromat belemartottak abba a fagyos gyurmaba, majd' leestem a szekrol!]
Ez kb olyan dolog mint gyertyahézagot állítani kipufogón keresztül, gyertya kitekerés helyett.
Tudom egyszerű paraszt vagyok, de forgat, számol, számít. Nemááááá.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #41444 Dátum: 2009 November 23, 20:16:37 »

Hat ha kocsiban van a valto, akkor biztos, hogy nem konnyebb! :-)
mondta psar, hogy kint van. bár én beraknám, megnézém mi a végsebesség, ha jó, elégedett lennék, ha nem, keresnék tovább. ennél nincs egyszerűb, mindenféle kombináció lehet itt a fóumon

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41443 Dátum: 2009 November 23, 20:14:51 »

Ez a 3. fokozaté. szvsz.
Ez mindegyikben egyforma.  Wink
Kimentem fényképezni.Talán láttok valamit belőle.
A váltó fel van fordítva , nem én másztam alá. Grin
Mindkét csavart kilazítottam. Most innen fotóztam.
Jó helyen kapizsgálok?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #41442 Dátum: 2009 November 23, 20:14:14 »

Az a váltó amit együtt szedtünk szét megvan még?
Azon esetleg megszámolnád?
már nincs. Petyó abból csinálta a motortartóját Smiley
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #41441 Dátum: 2009 November 23, 20:11:21 »

egy fogaskerék-számolásért szét nem borítanám a váltót. pláne hogy tudom mekkora tapasztalat kell ahhoz hogy jól legyen összerakva.
én mindenképp a kerékforgatós-nyelestengely számolós változatot csinálnám. így nincs ami belezavarjon, egyből a tényleges áttétel jön ki. akár minden fokozatban meg lehet mérni
Az a váltó amit együtt szedtünk szét megvan még?
Azon esetleg megszámolnád?
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #41440 Dátum: 2009 November 23, 20:10:04 »

Kimentem fényképezni.Talán láttok valamit belőle.
A váltó fel van fordítva , nem én másztam alá. Grin
Mindkét csavart kilazítottam. Most innen fotóztam.
Jó helyen kapizsgálok?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #41439 Dátum: 2009 November 23, 19:50:02 »

nem könnyebb szétszedni és az asztalon számolni?
egy fogaskerék-számolásért szét nem borítanám a váltót. pláne hogy tudom mekkora tapasztalat kell ahhoz hogy jól legyen összerakva.
én mindenképp a kerékforgatós-nyelestengely számolós változatot csinálnám. így nincs ami belezavarjon, egyből a tényleges áttétel jön ki. akár minden fokozatban meg lehet mérni
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41438 Dátum: 2009 November 23, 19:46:28 »

nem könnyebb szétszedni és az asztalon számolni?
Hat ha kocsiban van a valto, akkor biztos, hogy nem konnyebb! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #41437 Dátum: 2009 November 23, 19:27:50 »

Egyetemen dolgoztunk olyan muanyagokkal, amiket hasonlo celra tokeletesen tudtunk hasznalni, valami muanyag volt (rud es lap formajaban). Megmelegitettuk, nem folyekony lett, hanem kicsit puha. Ranyomtuk a temara amirol mintat kellett venni, kicsit vartunk (amig hult), utana szazadmillimeter pontosan lehetett rajta merni! De hirtelen a fogaszatban hasznalt mintaveteli rozsaszin trutymak is eszembe jut, azon is tokeletesen lehet merni, csak azt nem tudom hogy kennem oda ;-) [azt gyuloltem, mer' a nigger fogaszati asszisztensek mindig hideg vizzel kevertek ki mintavetel elott es az egesz fogsoromat belemartottak abba a fagyos gyurmaba, majd' leestem a szekrol!]
ezek mind könnyen beszerezhető cuccok  Grin nem könnyebb szétszedni és az asztalon számolni?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #41436 Dátum: 2009 November 23, 19:14:29 »

Ha a leeresztőn látja a 4 fokozat fogaskerekeit akkor az már majdnem a kanyarba látás tipikus esete.

Remélem előjönnek a rejtett képességeim. Grin
Kanyarban gondolkodni már tudok. Grin
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41435 Dátum: 2009 November 23, 18:57:53 »

jó, akkor gumi gitt, de milyen más puha, de mégis formatartó anyagot tudsz, amiről minimum mm pontosan méretet tudsz venni?? rágó?
Egyetemen dolgoztunk olyan muanyagokkal, amiket hasonlo celra tokeletesen tudtunk hasznalni, valami muanyag volt (rud es lap formajaban). Megmelegitettuk, nem folyekony lett, hanem kicsit puha. Ranyomtuk a temara amirol mintat kellett venni, kicsit vartunk (amig hult), utana szazadmillimeter pontosan lehetett rajta merni! De hirtelen a fogaszatban hasznalt mintaveteli rozsaszin trutymak is eszembe jut, azon is tokeletesen lehet merni, csak azt nem tudom hogy kennem oda ;-) [azt gyuloltem, mer' a nigger fogaszati asszisztensek mindig hideg vizzel kevertek ki mintavetel elott es az egesz fogsoromat belemartottak abba a fagyos gyurmaba, majd' leestem a szekrol!]


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41434 Dátum: 2009 November 23, 18:54:10 »

jó, akkor gumi gitt, de milyen más puha, de mégis formatartó anyagot tudsz, amiről minimum mm pontosan méretet tudsz venni?? rágó?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #41433 Dátum: 2009 November 23, 18:51:46 »

Mondjuk a gyurma nem jutott eszembe erre a celra :-))
jó, akkor gumi gitt, de milyen más puha, de mégis formatartó anyagot tudsz, amiről minimum mm pontosan méretet tudsz venni?? rágó?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41432 Dátum: 2009 November 23, 18:49:29 »

Ha a leeresztőn látja a 4 fokozat fogaskerekeit akkor az már majdnem a kanyarba látás tipikus esete.
De abban a hipotetikus esetben ha mégis látszana, akkor sem tudnál oda nyomni a fogaskerekekhez semmilyen puha anyagot amivel mintát tudsz venni mindkét fogaskerék fogairól.

Ez ez én véleményem.

Ha latszanak a fogaskerekek ahogy azt Bela mondta, akkor allitom, hogy meg lehet csinalni. Konnyen, gyorsan, keves munkaval, olcson.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41431 Dátum: 2009 November 23, 18:43:20 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #41430 Dátum: 2009 November 23, 18:41:53 »

Ha latszanak a fogaskerekek ahogy azt Bela mondta, akkor allitom, hogy meg lehet csinalni. Konnyen, gyorsan, keves munkaval, olcson.

és mondd, hogyan állapítanád meg egy piros pöttyös labda térfogatát? ;-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41429 Dátum: 2009 November 23, 18:35:15 »

Ebből egyből gondoltam, hogy soha nem csinálsz ilyent.
Ha latszanak a fogaskerekek ahogy azt Bela mondta, akkor allitom, hogy meg lehet csinalni. Konnyen, gyorsan, keves munkaval, olcson.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41428 Dátum: 2009 November 23, 18:30:30 »

Ebből egyből gondoltam, hogy soha nem csinálsz ilyent.
"bedugni vmit a lyukon, nekinyomni a fogaskerekeknek, majd a deformalodo puha anyagon mernem a fogak tavolsagat."

Persze. Gondolod, hogy hetvegente bokodom a valtomban levo fogaskerekeket mindenfele cuccokkal? :-)Mondjuk a gyurma nem jutott eszembe erre a celra :-))

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41427 Dátum: 2009 November 23, 18:20:01 »

ezek ilyen elméleti műveletek ugye?
Persze. Gondolod, hogy hetvegente bokodom a valtomban levo fogaskerekeket mindenfele cuccokkal? :-)
aztán mondhatsz harminc másik megoldást a gyurma kipiszkálásra a fogaskerekek közül  Grin
Mondjuk a gyurma nem jutott eszembe erre a celra :-))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41426 Dátum: 2009 November 23, 17:30:09 »

ezek ilyen elméleti műveletek ugye?
Erre is 20 kulonfele megoldast tudnek mondani, kezdve ott, hogy bedugni vmit a lyukon, nekinyomni a fogaskerekeknek, majd a deformalodo puha anyagon mernem a fogak tavolsagat.

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #41425 Dátum: 2009 November 23, 17:22:27 »

Erre is 20 kulonfele megoldast tudnek mondani, kezdve ott, hogy bedugni vmit a lyukon, nekinyomni a fogaskerekeknek, majd a deformalodo puha anyagon mernem a fogak tavolsagat.
aztán mondhatsz harminc másik megoldást a gyurma kipiszkálásra a fogaskerekek közül  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41424 Dátum: 2009 November 23, 16:50:21 »

csak nehéz a 12-es lukon behajtogatni a tolómérőt Roll Eyes
Erre is 20 kulonfele megoldast tudnek mondani, kezdve ott, hogy bedugni vmit a lyukon, nekinyomni a fogaskerekeknek, majd a deformalodo puha anyagon mernem a fogak tavolsagat.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #41423 Dátum: 2009 November 23, 09:33:18 »

Meg persze van egy 2 perc alatt mukodo megoldasom is, ha tudjuk, hogy mekkora a kerek atmeroje pontosan, akkor ket fog csucsa kozotti tavolsagot pontosan megmerve 10 mp alatt kiszamithato a kereken levo fogak szama ... :-)
csak nehéz a 12-es lukon behajtogatni a tolómérőt Roll Eyes

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41422 Dátum: 2009 November 22, 22:47:13 »

csak hétvégén nézem meg.
Meg persze van egy 2 perc alatt mukodo megoldasom is, ha tudjuk, hogy mekkora a kerek atmeroje pontosan, akkor ket fog csucsa kozotti tavolsagot pontosan megmerve 10 mp alatt kiszamithato a kereken levo fogak szama ... :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #41421 Dátum: 2009 November 22, 22:44:33 »

na jó, de te beférsz a lukon ;-)))
Tongue
Azt még nem, de számolni megtanultam. Wink


                             GNX-967
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #41420 Dátum: 2009 November 22, 22:42:50 »

Én a leeresztő nyíláson, mindig meg tudtam számolni hány fogas a difi.

na jó, de te beférsz a lukon ;-)))
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #41419 Dátum: 2009 November 22, 22:38:48 »

Én a leeresztő nyíláson, mindig meg tudtam számolni hány fogas a difi.


                             GNX-967
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41418 Dátum: 2009 November 22, 22:37:53 »

Van filcem
Azon gondolkodtam, hogy ha a fogaskerekek meg olajosak, akkor konnyen lehet, hogy az alkoholos filc nyomat szepen letolja a kerekrol, akkor a zsirtalanitott feluletre egy kis potty koromlakkot javaslok.
De en biztos, hogy inkabb atforgatnam parszor!


Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
« Hozzászólás #41417 Dátum: 2009 November 22, 22:34:50 »

Ezek szerint nem jó a szombat. Grin
Ja, dolgozom.  Undecided Nekem szabat szombaton is.  Grin
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #41416 Dátum: 2009 November 22, 22:25:11 »

Piros alkoholos filc (miutan zsirtalanitottad egy kis alkoholos vattaval), zsirkreta, (ha ezek nincsenek otthon, akkor pontozo vagy flex ;-))
Ezert kell 100 fordulatot csinalni, akkor kijon a kulonbseg!

Van filcem, de majd csak hétvégén nézem meg.
A 100 az szép szám. Grin Ha végképp nem megy, akkor visszatérünk rá.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41415 Dátum: 2009 November 22, 22:21:39 »

majd kitalálom, hogy mivel jelöljem meg.
Piros alkoholos filc (miutan zsirtalanitottad egy kis alkoholos vattaval), zsirkreta, (ha ezek nincsenek otthon, akkor pontozo vagy flex ;-))

Idézet
A forgatásos módszert megcsináltuk a sima váltón is és az AO-son is.Szemre nem volt különbség. Ezért próbálkozom most valami mással.
Ezert kell 100 fordulatot csinalni, akkor kijon a kulonbseg!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #41414 Dátum: 2009 November 22, 21:55:52 »

Forgatod az egyik felét számolod a másikat (meg az egyiket is) a hányadosokból meg kijön az összáttétel, amit itt biztos meghatároz valaki valamilyen táblázatból mondjuk, bár nem tudom milyen váltó ez, de csodálkoznék, ha más lenne a bele mint a kódja és nem tudna róla egyik előző gazdája sem.
Ezek szerint nem jó a szombat. Grin
1303LS
« Hozzászólás #41413 Dátum: 2009 November 22, 21:49:27 »

Kint vannak a váltók a kertben.
Ezt az oszt szoroz-t nem mutatnád meg szombaton? Számológépem van. Grin
Forgatod az egyik felét számolod a másikat (meg az egyiket is) a hányadosokból meg kijön az összáttétel, amit itt biztos meghatároz valaki valamilyen táblázatból mondjuk, bár nem tudom milyen váltó ez, de csodálkoznék, ha más lenne a bele mint a kódja és nem tudna róla egyik előző gazdája sem.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #41412 Dátum: 2009 November 22, 21:46:07 »

Nekem a váltó alján 2 csavar van. Egy a legmélyebb ponton, és egy előrébb a váltórúd felé.Az kb. ott van ahol te berajzoltad hogy hol kell lennie a 4-esnek.Én látom is a fogakat is.. Csak megszerettem volna számolni , de majd kitalálom, hogy mivel jelöljem meg.

A karbik már nincsenek nálam. Már úton vannak az új gazdijukhoz.

Blackp-nek:
A forgatásos módszert megcsináltuk a sima váltón is és az AO-son is.Szemre nem volt különbség. Ezért próbálkozom most valami mással.


forgatós modzser jó  de rég csináltam és fel van irva vmi............ pl beraksz nyeltengylbe 1 tárcsát megjelölöd valami 30at forgatsz 4.be  és fékdobon nemtom mennyit kell fordulni..... Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak: 1 ... 975 976 977 978 979 [980] 981 982 983 984 985 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.252 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.