www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 24, 05:48:45

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 974 975 976 977 978 [979] 980 981 982 983 984 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13278266 alkalommal)
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #41478 Dátum: 2009 November 24, 18:10:43 »

Ez tényleg nagy segitség volt . Köszönöm. Lehet te sem nagyon nézegeted ha nem működik.
További szép napot!
Te ha valamit megcsinálsz és rajta van a gépeden, akkor a netről nyitod meg? Én nem nézegetem nincs ilyen problémám, de amikor volt, akkor vettem a fáradtságot és csináltam egy segédletet, hogy más is tudja használni kitettük az oldalra segítségnek, amely sajnos jelen pillanatban nem működik. Sajnos egy darabig nem is fog, mert az oldal karbantartója, Binci akadályoztatva van. Amúgy meg senki nem nézegeti, mert Bincinek senki nem hívta fel a figyelmét, akkor szerintem feleslegesen erőlködik bárki is, ha nem használjátok (hanem cinikus megjegyzéseket tesztek).
Jó estét!
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #41477 Dátum: 2009 November 24, 17:57:36 »


Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #41476 Dátum: 2009 November 24, 17:50:49 »

Ahogy az alváz és a bódé közötti gumitömítés is.

Majd elfelejtettem a kasznin az alvázon lévő gumit is ezzel rögzítik. (gyári)

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #41475 Dátum: 2009 November 24, 17:50:36 »

Ha ráütsz betekeredik!  Még a kispolskiban is találkoztam ezekkel a szögekkel. Nem tudom,hogy gyári e,de a kárpitosok használják.

A csavar nagy eretnekségnek számítana? (én nem látom nyomát szögeknek, ragasztóval meg sajnálom a szép új garnitúrát ...  Undecided)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #41474 Dátum: 2009 November 24, 17:48:09 »

Majd elfelejtettem a kasznin az alvázon lévő gumit is ezzel rögzítik. (gyári)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #41473 Dátum: 2009 November 24, 17:46:15 »

Gyárilag a szőnyegek,ilyen kis szöggel vannak rögzítve a bogárban.

Tett már be valaki szöggel padlószőnyeget?

Tapasztalatok?

Mennyi kell egy autóra?
Ha ráütsz betekeredik!  Még a kispolskiban is találkoztam ezekkel a szögekkel. Nem tudom,hogy gyári e,de a kárpitosok használják.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #41472 Dátum: 2009 November 24, 17:38:51 »

Ma elmentem Gyálról Dunaharasztiba a Sparral.Hát az 1,6-os nagyon kívánja a hosszú 4-est.
Lehet megtartom, beszerelem, és majd örömködik a fiam, ha tényleg hosszú a váltó.


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #41471 Dátum: 2009 November 24, 16:49:10 »

váóóó extraszuperhosszugyorsváltóm van Grin
Ma elmentem Gyálról Dunaharasztiba a Sparral.Hát az 1,6-os nagyon kívánja a hosszú 4-est.
Lehet megtartom, beszerelem, és majd örömködik a fiam, ha tényleg hosszú a váltó.

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #41470 Dátum: 2009 November 24, 13:32:06 »

Ahogy az alváz és a bódé közötti gumitömítés is.


De aztán azt megtartják a csavarok...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #41469 Dátum: 2009 November 24, 13:00:43 »

Mert a váltó áttétele alapjában redukáló, vagyis egy fordulatra a rövid 0,25682183 -t fordul, a hosszú meg 0,277488727 -et.
25,6 és 27,7 között szemmel tudsz különbséget tenni, most osszad 10 -zel...

Amúgy nem elég a féltengelyt forgatni? Egyiket rögzíteni, a másikat forgatni?


Ez érthető volt , köszi a segitséget Wink

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #41468 Dátum: 2009 November 24, 12:59:36 »

Hello!

Én úgy tudom, hogy itt laksz Debrecen közelében. Nem szoktad a debreceni bogarasok honlapját nézegetni?

Például ezt: http://vwdebrecen.hu/lap-elmeletisebesseg.htm? Talán nem kérdezgetnél ilyeneket.

Minden jót!
Ez tényleg nagy segitség volt . Köszönöm. Lehet te sem nagyon nézegeted ha nem működik.
További szép napot!

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #41467 Dátum: 2009 November 24, 12:42:15 »

Ahogy az alváz és a bódé közötti gumitömítés is.

tanusítom. tényleg szögelve van...  Undecided
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #41466 Dátum: 2009 November 24, 11:30:19 »

A kerékjáratok belső oldalára,doblemezekre,tűzfalra...

a pálmatex sokkal humánusabb megoldás  Cool

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #41465 Dátum: 2009 November 24, 11:29:46 »

Szornyu 

tanusítom. tényleg szögelve van...  Undecided
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41464 Dátum: 2009 November 24, 11:27:55 »

A kerékjáratok belső oldalára,doblemezekre,tűzfalra...
Szornyu 


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #41463 Dátum: 2009 November 24, 11:24:23 »

És ezek hova vannak beverve?  Shocked Shocked Shocked
A kerékjáratok belső oldalára,doblemezekre,tűzfalra...
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #41462 Dátum: 2009 November 24, 11:18:42 »

És ezek hova vannak beverve?  Shocked Shocked Shocked
lakásban a párnadeszkába szokták



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #41461 Dátum: 2009 November 24, 10:50:08 »

Gyárilag a szőnyegek,ilyen kis szöggel vannak rögzítve a bogárban.

Tett már be valaki szöggel padlószőnyeget?

Tapasztalatok?

Mennyi kell egy autóra?
És ezek hova vannak beverve?  Shocked Shocked Shocked

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #41460 Dátum: 2009 November 24, 10:48:17 »

Gyárilag a szőnyegek,ilyen kis szöggel vannak rögzítve a bogárban.
Shocked Lips Sealed Undecided


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #41459 Dátum: 2009 November 24, 10:46:52 »

Gyárilag a szőnyegek,ilyen kis szöggel vannak rögzítve a bogárban.

Tett már be valaki szöggel padlószőnyeget?

Tapasztalatok?

Mennyi kell egy autóra?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #41458 Dátum: 2009 November 24, 10:30:25 »

nálam nem működik a letöltés. a fórumra mutat, de onnan úgylátszik már eltávolították a fájlt

de emlékszem a táblázatra, úgy emlékszem te csináltad.
lehetne egy fejlesztési ötletem? ha külön meg lehetne adni az első gumi méretét is, figyelembe vehetné a táblázat azt is ami ma elég jellemző, hogy nem egyformák a gumik elöl és hátul és így adná meg a km óra várható eltérését a valós sebességtől
tényleg nem működik  rendbe kell rakni az oldalt

meg lehet(ne) csinálni, de én nem tartom fontosnak, egyrészt azért, mert sok mindentől függ, hogy valójában mit mutat a sebességmérő mutatója, másrészt tájékoztató jelegű, hogyan változik a sebesség, ha gumit cserélünk, vagy váltót, tudjunk agyalni, tervezgetni, hogy mit szeretnénk, benne is van a nevében elméleti sebesség  Smiley
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #41457 Dátum: 2009 November 24, 10:06:01 »

Hello!

Én úgy tudom, hogy itt laksz Debrecen közelében. Nem szoktad a debreceni bogarasok honlapját nézegetni?

Például ezt: http://vwdebrecen.hu/lap-elmeletisebesseg.htm? Talán nem kérdezgetnél ilyeneket.

Minden jót!
nálam nem működik a letöltés. a fórumra mutat, de onnan úgylátszik már eltávolították a fájlt

de emlékszem a táblázatra, úgy emlékszem te csináltad.
lehetne egy fejlesztési ötletem? ha külön meg lehetne adni az első gumi méretét is, figyelembe vehetné a táblázat azt is ami ma elég jellemző, hogy nem egyformák a gumik elöl és hátul és így adná meg a km óra várható eltérését a valós sebességtől
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #41456 Dátum: 2009 November 24, 09:54:55 »

Valaki magyarázza már el nekem miért kell 100x forgatni a nyelestengelyt ? Huh
Tegnap a kiszerelt váltómon teszteltem ezt a forgatós módszert, betoltam 4.-be nyelestengelyre rátoltam egy kuplungtátcsát, az egyik oldali kihajtást rögzítettem elfordulás ellen, forgattam 1-et a kuplungtárcsával, és a nem rögzített kihajtás fordult fél fordulatot , gyakorlatilag a főtengely fordul 1-et addig a féltengely fordul  0.5-öt. A kerék kerülete 196cm.
Ez így most jó vagy nem ?
Azt meg hogy tudom kiszámolni hogy pl. 3000 motorfordulaton mennyivel repesztek Grin?
Hello!

Én úgy tudom, hogy itt laksz Debrecen közelében. Nem szoktad a debreceni bogarasok honlapját nézegetni?

Például ezt: http://vwdebrecen.hu/lap-elmeletisebesseg.htm? Talán nem kérdezgetnél ilyeneket.

Minden jót!
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #41455 Dátum: 2009 November 24, 09:12:20 »

Mert a váltó áttétele alapjában redukáló, vagyis egy fordulatra a rövid 0,25682183 -t fordul, a hosszú meg 0,277488727 -et.
25,6 és 27,7 között szemmel tudsz különbséget tenni, most osszad 10 -zel...

Amúgy nem elég a féltengelyt forgatni? Egyiket rögzíteni, a másikat forgatni?

Mert, ha féltengelyt forgatsz, akkor 4 forgatás után, ha jól számolom, 15,5 -et fordul a rövid, a hosszú-félhosszú meg kb. 14,5 -et. (Nyilván négyesben)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #41454 Dátum: 2009 November 24, 08:56:19 »

Valaki magyarázza már el nekem miért kell 100x forgatni a nyelestengelyt ? Huh
Tegnap a kiszerelt váltómon teszteltem ezt a forgatós módszert, betoltam 4.-be nyelestengelyre rátoltam egy kuplungtátcsát, az egyik oldali kihajtást rögzítettem elfordulás ellen, forgattam 1-et a kuplungtárcsával, és a nem rögzített kihajtás fordult fél fordulatot , gyakorlatilag a főtengely fordul 1-et addig a féltengely fordul  0.5-öt. A kerék kerülete 196cm.
Ez így most jó vagy nem ?
Azt meg hogy tudom kiszámolni hogy pl. 3000 motorfordulaton mennyivel repesztek Grin?

Mert a váltó áttétele alapjában redukáló, vagyis egy fordulatra a rövid 0,25682183 -t fordul, a hosszú meg 0,277488727 -et.
25,6 és 27,7 között szemmel tudsz különbséget tenni, most osszad 10 -zel...

Amúgy nem elég a féltengelyt forgatni? Egyiket rögzíteni, a másikat forgatni?


VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #41453 Dátum: 2009 November 24, 08:55:49 »

mindez szembeállítva olyan légellenállási tényezővel, hogy besírsz  Grin
akkor nem rakom fel a bódét  Grin

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #41452 Dátum: 2009 November 24, 08:53:54 »

Valaki magyarázza már el nekem miért kell 100x forgatni a nyelestengelyt ? Huh

pont a mérési hiba kiküszöbölése miatt Wink
ha százszor forgatod, sokkal pontosabb lesz akkor ér valamit a mérés, egy átforgatásból nem fogod tudni megállapítani a pontos arányt. (rövid és hosszú váltó között csak pár százalék eltérés van)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #41451 Dátum: 2009 November 24, 08:53:25 »

váóóó extraszuperhosszugyorsváltóm van Grin
mindez szembeállítva olyan légellenállási tényezővel, hogy besírsz  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #41450 Dátum: 2009 November 24, 08:51:15 »

Ha a kerék kerülete 196 cm, akkor a mérésed szerint egy motorfordulattal 98cm-t (nagyságrendileg 1 métert) teszel meg.
Háromezres fordulaton (fordulat/perc, ugye) egy perc alatt három kilómétert teszel meg, ami azt jelenti, hogy 180-nal mész... :-)))))
váóóó extraszuperhosszugyorsváltóm van Grin

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #41449 Dátum: 2009 November 24, 08:48:48 »

Ha a kerék kerülete 196 cm, akkor a mérésed szerint egy motorfordulattal 98cm-t (nagyságrendileg 1 métert) teszel meg.
Háromezres fordulaton (fordulat/perc, ugye) egy perc alatt három kilómétert teszel meg, ami azt jelenti, hogy 180-nal mész... :-)))))
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #41448 Dátum: 2009 November 24, 08:47:27 »

Azt meg hogy tudom kiszámolni hogy pl. 3000 motorfordulaton mennyivel repesztek Grin?
fordulatszámmérő, gps, értékek leolvasása, örülés  Grin persze feltétel, hogy a váltó a helyén legyen és ne az öledben  Tongue

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #41447 Dátum: 2009 November 24, 08:46:11 »

Valaki magyarázza már el nekem miért kell 100x forgatni a nyelestengelyt ? Huh
Tegnap a kiszerelt váltómon teszteltem ezt a forgatós módszert, betoltam 4.-be nyelestengelyre rátoltam egy kuplungtátcsát, az egyik oldali kihajtást rögzítettem elfordulás ellen, forgattam 1-et a kuplungtárcsával, és a nem rögzített kihajtás fordult fél fordulatot , gyakorlatilag a főtengely fordul 1-et addig a féltengely fordul  0.5-öt. A kerék kerülete 196cm.
Ez így most jó vagy nem ?
Azt meg hogy tudom kiszámolni hogy pl. 3000 motorfordulaton mennyivel repesztek Grin?

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #41446 Dátum: 2009 November 23, 20:28:37 »

mondta psar, hogy kint van. bár én beraknám, megnézém mi a végsebesség, ha jó, elégedett lennék, ha nem, keresnék tovább. ennél nincs egyszerűb, mindenféle kombináció lehet itt a fóumon
Lehet ezt fogjuk választani, ha nem lesz eredmény. Bár a 100-as forgatás kisebb munkával járna.

1303LS
« Hozzászólás #41445 Dátum: 2009 November 23, 20:23:38 »

Egyetemen dolgoztunk olyan muanyagokkal, amiket hasonlo celra tokeletesen tudtunk hasznalni, valami muanyag volt (rud es lap formajaban). Megmelegitettuk, nem folyekony lett, hanem kicsit puha. Ranyomtuk a temara amirol mintat kellett venni, kicsit vartunk (amig hult), utana szazadmillimeter pontosan lehetett rajta merni! De hirtelen a fogaszatban hasznalt mintaveteli rozsaszin trutymak is eszembe jut, azon is tokeletesen lehet merni, csak azt nem tudom hogy kennem oda ;-) [azt gyuloltem, mer' a nigger fogaszati asszisztensek mindig hideg vizzel kevertek ki mintavetel elott es az egesz fogsoromat belemartottak abba a fagyos gyurmaba, majd' leestem a szekrol!]
Ez kb olyan dolog mint gyertyahézagot állítani kipufogón keresztül, gyertya kitekerés helyett.
Tudom egyszerű paraszt vagyok, de forgat, számol, számít. Nemááááá.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #41444 Dátum: 2009 November 23, 20:16:37 »

Hat ha kocsiban van a valto, akkor biztos, hogy nem konnyebb! :-)
mondta psar, hogy kint van. bár én beraknám, megnézém mi a végsebesség, ha jó, elégedett lennék, ha nem, keresnék tovább. ennél nincs egyszerűb, mindenféle kombináció lehet itt a fóumon

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #41443 Dátum: 2009 November 23, 20:14:51 »

Ez a 3. fokozaté. szvsz.
Ez mindegyikben egyforma.  Wink
Kimentem fényképezni.Talán láttok valamit belőle.
A váltó fel van fordítva , nem én másztam alá. Grin
Mindkét csavart kilazítottam. Most innen fotóztam.
Jó helyen kapizsgálok?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #41442 Dátum: 2009 November 23, 20:14:14 »

Az a váltó amit együtt szedtünk szét megvan még?
Azon esetleg megszámolnád?
már nincs. Petyó abból csinálta a motortartóját Smiley
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #41441 Dátum: 2009 November 23, 20:11:21 »

egy fogaskerék-számolásért szét nem borítanám a váltót. pláne hogy tudom mekkora tapasztalat kell ahhoz hogy jól legyen összerakva.
én mindenképp a kerékforgatós-nyelestengely számolós változatot csinálnám. így nincs ami belezavarjon, egyből a tényleges áttétel jön ki. akár minden fokozatban meg lehet mérni
Az a váltó amit együtt szedtünk szét megvan még?
Azon esetleg megszámolnád?

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #41440 Dátum: 2009 November 23, 20:10:04 »

Kimentem fényképezni.Talán láttok valamit belőle.
A váltó fel van fordítva , nem én másztam alá. Grin
Mindkét csavart kilazítottam. Most innen fotóztam.
Jó helyen kapizsgálok?

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #41439 Dátum: 2009 November 23, 19:50:02 »

nem könnyebb szétszedni és az asztalon számolni?
egy fogaskerék-számolásért szét nem borítanám a váltót. pláne hogy tudom mekkora tapasztalat kell ahhoz hogy jól legyen összerakva.
én mindenképp a kerékforgatós-nyelestengely számolós változatot csinálnám. így nincs ami belezavarjon, egyből a tényleges áttétel jön ki. akár minden fokozatban meg lehet mérni
Oldalak: 1 ... 974 975 976 977 978 [979] 980 981 982 983 984 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.146 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.