www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 06, 22:38:18

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 740 741 742 743 744 [745] 746 747 748 749 750 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14915306 alkalommal)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #50851 Dátum: 2010 December 30, 09:15:31 »

Ha Te mondod akkor megfontolandó, mert tudom, hogy sokat olvastál utána és van is tapasztalatod bőven.
Bár én úgy emlékszem Neked nagyon meggyőző adatok jöttek ki alacsony fordulaton.
"kiszellőztet" tök jó nem kellenek varázsszavak, buta balkáni bogárfórum ez.  Grin
Majd mire realizálódik a dolog, átgondolom.

én is ezt mondtam....de hát senki nem hallgat rám

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #50850 Dátum: 2010 December 29, 23:52:15 »

Neked nagyon meggyőző adatok jöttek ki alacsony fordulaton.


De nem 2110-es blokkhoz képest!

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #50849 Dátum: 2010 December 29, 23:51:24 »


Az a probléma a nagy lökettérfogattal és a kis szeleppel kombinált, kis nyitvatartási idejű gyári tengellyel, hogy relatíve kis fordulaton az áramlási keresztmetszet és a nyitvatartási idő olyan kicsi lesz, hogy a friss töltet nem tud bejutni, a távozó égéstermék meg nem tud kijutni. Így az égés hiába lesz jó, hiába lesz jó a hatásfok és alacsony szénhidrogén kibocsátás, a töltöttségi fok rossz lesz és az 1915-ös motor úgy fog menni, mint egy közepes 1776-os.

Az én 85 lóerős 165 Nm-es 2110-es motorom tipikus példa volt erre, ebből a lökettérfogatból kicsit nagyobb szelepekkel és/vagy sportosabb tengellyel simán kihoznak (buszhoz is!) 130 lóerőt és 180 Nm-es nyomatékot úgy, hogy ott lent nekik is megvan a 165 Nm.  Ez a szomorú igazság.

Ráadásul az eső nyomatékgörbe hülye motorkarakterisztikát eredményez, megindul...aztán elfogy.

Én saját káromon tanultam, nektek nem kell.
És ne felejtsétek, nem kell nagy tengely, csak akkor okos hengerfej kell. Ez utóbbi drágább. A Porsche 911 2.7s-ben is csak 276 fokos tengely van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #50848 Dátum: 2010 December 29, 23:43:31 »


Na, ezt én úgy látom nem így van.

Egy jól választott tengellyel erősebb, mint a gyári tengellyel és a gyári hengerfejjel, mert az 1915-ös relatíve nagy lökettérfogatát nem bírja a gyári vezérlési időkön "kiszellőztetni". Lusta vagyok most jobban megfogalmazni, meg varázs szavakat használni (jobb töltöttségi fok, stb.), de a saját példámon is láttam, hogy ez az elgondolás nem helyes.
Ha Te mondod akkor megfontolandó, mert tudom, hogy sokat olvastál utána és van is tapasztalatod bőven.
Bár én úgy emlékszem Neked nagyon meggyőző adatok jöttek ki alacsony fordulaton.
"kiszellőztet" tök jó nem kellenek varázsszavak, buta balkáni bogárfórum ez.  Grin
Majd mire realizálódik a dolog, átgondolom.
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #50847 Dátum: 2010 December 29, 23:39:41 »

"kiszellőztetni". Lusta vagyok most jobban megfogalmazni, meg varázs szavakat használni (jobb töltöttségi fok, stb.),


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #50846 Dátum: 2010 December 29, 23:38:22 »

Köszönöm.
Gyakorlatilag minden meg van, csak lustaság van.
Ne má!
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #50845 Dátum: 2010 December 29, 23:37:58 »

Köszönöm, ezek szerint nekem az 1776 lesz a legkézenfekvőbb.
Én is valami ilyesmire gondoltam, hogy ez még viszonylag ár-érték arányban kivitelezhető.
De majd csak valamikor.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #50844 Dátum: 2010 December 29, 23:36:46 »

Viszont 1,9 tengely nélkül erősebb alul mint tengellyel.  Wink



Na, ezt én úgy látom nem így van.

Egy jól választott tengellyel erősebb, mint a gyári tengellyel és a gyári hengerfejjel, mert az 1915-ös relatíve nagy lökettérfogatát nem bírja a gyári vezérlési időkön "kiszellőztetni". Lusta vagyok most jobban megfogalmazni, meg varázs szavakat használni (jobb töltöttségi fok, stb.), de a saját példámon is láttam, hogy ez az elgondolás nem helyes.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #50843 Dátum: 2010 December 29, 23:34:35 »

Akkor azt a pár lépést meg kell tenni!
Ha tudok segíteni valamiben szólj nyugodtan, bár már több cuccod lehet neked, mint nekem.
Köszönöm.
Gyakorlatilag minden meg van, csak lustaság van.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #50842 Dátum: 2010 December 29, 23:34:08 »

Ha már teszek bele tengelyt akkor mindenképp vesztek alul, felül meg nem kell semmi.
A tengely meg hozza a többi költséget is magával.


Nem biztos, hogy vesztesz alul, attól függ, hogy a többi komponens miylen és hogy van egymáshoz illesztve.

Ha relatíve nagy lökettérfogatod van és kis szelepek, akkor nem árt a nagyobb tengely, mint a gyári és kicsit emelt kompresszió. (kivétel busz)

Az én korábbi 2110-es motorom is kis tengelyes volt és nem volt alul erősebb. mint egy jól megcsinált nagy tengelyes azonos motor....és remélem a most épülő is lesz alul annyira erős...felül meg erősebb.


Szóval csak azt akartam mondani, hogy nem biztos, hogy a gyári tengely nem biztos, hogy nyerő.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #50841 Dátum: 2010 December 29, 23:33:26 »

Nem hinném, hogy a 1915 egy 284 ( w110 ? ) tengellyel relatíve gyengébb lenne alul, mint az 1600 a gyárival.
1.6-nál biztos, hogy mindenhol erősebb lenne tengellyel.
Viszont 1,9 tengely nélkül erősebb alul mint tengellyel.  Wink
Felül abszolút nem érdekel. Nem akarok tuning motort.
Ja, és a tengely is van vagy +40kHuf mire bekerül.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #50840 Dátum: 2010 December 29, 23:29:11 »

Láthatár? Tudod milyen az nálam.  Cheesy Még az 1.6 is ugyanúgy van elmosva a húsosládában.
Innen még egy pár lépés a többi.  Cheesy
Akkor azt a pár lépést meg kell tenni!
Ha tudok segíteni valamiben szólj nyugodtan, bár már több cuccod lehet neked, mint nekem.
Bár nekem ilyen tuning valamik nincsenek.
« Utoljára szerkesztve: 2010 December 29, 23:34:41 írta sparkafer »
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #50839 Dátum: 2010 December 29, 23:28:43 »

Ha már teszek bele tengelyt akkor mindenképp vesztek alul, felül meg nem kell semmi.

Nem hinném, hogy a 1915 egy 284 ( w110 ? ) tengellyel relatíve gyengébb lenne alul, mint az 1600 a gyárival.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
1303LS
« Hozzászólás #50838 Dátum: 2010 December 29, 23:25:11 »

Vili papa!
Most mi van?
Nem olvastam még végig, de tuning van a láthatáron?
Láthatár? Tudod milyen az nálam.  Cheesy Még az 1.6 is ugyanúgy van elmosva a húsosládában.
Innen még egy pár lépés a többi.  Cheesy
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #50837 Dátum: 2010 December 29, 22:51:36 »

Csak az 1.6 és a feletti kombinációban lesz hosszú.
Egyszerűen a papás vezetési stílushoz jobban passzol.  Cheesy
Vili papa!
Most mi van?
Nem olvastam még végig, de tuning van a láthatáron?
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #50836 Dátum: 2010 December 29, 22:47:35 »

Hát ez a szellőzőventis sztori kicsit bonyolultabban néz ki, mint ahogyan gondoltam. Kell egy kis barkács, hogy menjen... De hála Pityubának megvan, itt van... Grin
Légyszíves fotózz, mert majd nekünk is lesz egy ilyen szösszenet.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #50835 Dátum: 2010 December 29, 17:12:04 »

Hát ez a szellőzőventis sztori kicsit bonyolultabban néz ki, mint ahogyan gondoltam. Kell egy kis barkács, hogy menjen... De hála Pityubának megvan, itt van... Grin
majd képeljél jól!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #50834 Dátum: 2010 December 29, 16:58:14 »

iso csatilsra csináltattam, 2 órát szopott vele a villamossági srác, ami káromkodás létezik az ott elhangzott, 6-7 m éter felesleg keletkezett tyúkbélből, valahova meg nem is volt kábel azért hiányzott, nem volt egyszerű
Hát erre csak azt tudom mondani, hogy garancia miatt a media markt szerelője tette be a cuccot a bogaramba helyettem, de megérte, mert iso csatlakozót tett bele, úgy húsz perc kedélyes beszélgetés közepette...

Bácsi Győző
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #50833 Dátum: 2010 December 29, 15:46:17 »

Meleg levegőt fogod belebarkácsolni?
Nem, egyelőre széria marad. Fűtés rátolva a szélvédőre, plusz ez. Nekem a párásodás megakadályozása a cél. Meleg levegőt belevarázsolni nehéz, ahhoz egy csappantyú kellene, ami a csomitartófedél rácsain beáramló levegő útját zárja el. Esetleg a régi rendszer, plusz ez, a két doboz egybeműtve... De az meg egy monstrum lenne.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #50832 Dátum: 2010 December 29, 15:21:06 »

Hát ez a szellőzőventis sztori kicsit bonyolultabban néz ki, mint ahogyan gondoltam. Kell egy kis barkács, hogy menjen... De hála Pityubának megvan, itt van... Grin
Meleg levegőt fogod belebarkácsolni?
1303LS
« Hozzászólás #50831 Dátum: 2010 December 29, 15:20:03 »

ha már HD zod nagyobbra blokk felmar szoval akkor már mehet bele tengely
Ha már teszek bele tengelyt akkor mindenképp vesztek alul, felül meg nem kell semmi.
A tengely meg hozza a többi költséget is magával.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #50830 Dátum: 2010 December 29, 14:45:47 »

Hát ez a szellőzőventis sztori kicsit bonyolultabban néz ki, mint ahogyan gondoltam. Kell egy kis barkács, hogy menjen... De hála Pityubának megvan, itt van... Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #50829 Dátum: 2010 December 29, 14:42:40 »

akkor marad jobb hatásfoka lesz mint a  solexnek
biztos.1600on a 14-17literes fogyasztást levitte 10körülire .És jobban is "gyorsult"

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #50828 Dátum: 2010 December 29, 14:40:59 »

Értem hogy jobb volna duplával de egyrészt ez van, másrészt automatába központi karburátort könyebb rakni.
akkor marad jobb hatásfoka lesz mint a  solexnek

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #50827 Dátum: 2010 December 29, 14:39:41 »

nem vagyok érte annyira oda de jobb mint 34 el
Értem hogy jobb volna duplával de egyrészt ez van, másrészt automatába központi karburátort könyebb rakni.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #50826 Dátum: 2010 December 29, 14:30:52 »

Progresziv Weberem van 32/36
nem vagyok érte annyira oda de jobb mint 34 el

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #50825 Dátum: 2010 December 29, 14:29:40 »

130-nál többet sose akarok menni, ez 4000-es fordulat alatt van hosszú váltóval. Azt szeretném, ha 60-80km/h környékéről negyedikben lenne bőven erő benne 5 mázsával a hátam mögött.  Cheesy Egyenlőre 1.6-al fogom kipróbálni rövid váltóval, egy HD szettet ráfaragni nem nagy dolog, viszont tengelyezni, karbikat barkácsolni, hengerfejeket alakítani már nagy munka és sok pénz.
ha már HD zod nagyobbra blokk felmar szoval akkor már mehet bele tengely

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #50824 Dátum: 2010 December 29, 13:05:08 »

Én nagyobb nyomatékot szeretnék igy a köbcenti növelés mellet teném le a voksom.1584hez képest nyulfarnyi a különbség az 1776nál.1915 lesz.
ahogy a nagy vizen túl mondják: köbcentit leginkább  kubikincsel lehet pótolni Roll Eyes

1303LS
« Hozzászólás #50823 Dátum: 2010 December 29, 12:57:00 »

azt áruld el nekem, kérlek, hogy hosszúváltó az minek kell ebbe a kombinációba?
a 80-as sebesség rövid váltóval is pont az egészséges fordulatszám tartományban leend.
Csak az 1.6 és a feletti kombinációban lesz hosszú.
Egyszerűen a papás vezetési stílushoz jobban passzol.  Cheesy
Süni
« Hozzászólás #50822 Dátum: 2010 December 29, 12:52:39 »

Nem sreném eadni.
Lips Sealed
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #50821 Dátum: 2010 December 29, 12:50:16 »

1.2-vel kb ez a fájdalommentes vége.
1.6-al ez kis tartalékkal lenne meg. Emelkedő valószínűleg itt is gondot okozna.
Nagyobb hengerűrtartalommal hosszúváltóval lenne megnyugtató tartalék, emelkedő sem rottyantaná meg. Utifuti nélkül 1/4-ed gázzal tudná a 130-at 3600-as fordulaton.

azt áruld el nekem, kérlek, hogy hosszúváltó az minek kell ebbe a kombinációba?
a 80-as sebesség rövid váltóval is pont az egészséges fordulatszám tartományban leend.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #50820 Dátum: 2010 December 29, 12:46:51 »

utifutival 80 fölött amúgy sem mehetsz
1.2-vel kb ez a fájdalommentes vége.
1.6-al ez kis tartalékkal lenne meg. Emelkedő valószínűleg itt is gondot okozna.
Nagyobb hengerűrtartalommal hosszúváltóval lenne megnyugtató tartalék, emelkedő sem rottyantaná meg. Utifuti nélkül 1/4-ed gázzal tudná a 130-at 3600-as fordulaton.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #50819 Dátum: 2010 December 29, 12:39:30 »

iso csatilsra csináltattam, 2 órát szopott vele a villamossági srác, ami káromkodás létezik az ott elhangzott, 6-7 m éter felesleg keletkezett tyúkbélből, valahova meg nem is volt kábel azért hiányzott, nem volt egyszerű
mondj egy címet, hogy oda ne menjek.
egy ilyen melót simán 1 óra alatt, káromkodásmentesen meg kellett volna csinálnia.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #50818 Dátum: 2010 December 29, 12:38:15 »

Azt szeretném, ha 60-80km/h környékéről negyedikben lenne bőven erő benne 5 mázsával a hátam mögött.  Cheesy
utifutival 80 fölött amúgy sem mehetsz



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #50817 Dátum: 2010 December 29, 10:38:51 »

Régi (Mariahilfer Strasse) rádióknál volt közös pont és + és L+ és R+. Az pont négy.
Egy normális rádió min. 7 tyúkbél. ha tekerős akkor 6.
ISO csatlakozókonn van fekete, sárga, piros, zöld/zöld-csík, lila/csík, szürke/csík, narancs/csík és kék alapból.
iso csatilsra csináltattam, 2 órát szopott vele a villamossági srác, ami káromkodás létezik az ott elhangzott, 6-7 m éter felesleg keletkezett tyúkbélből, valahova meg nem is volt kábel azért hiányzott, nem volt egyszerű
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #50816 Dátum: 2010 December 29, 10:11:53 »

DGV, DGAV, vagy DGF, DGAF ? Ha előbbi kettő, akkor esetleg érdekelne!
Nem sreném eadni.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Süni
« Hozzászólás #50815 Dátum: 2010 December 29, 10:03:56 »

Progresziv Weberem van 32/36
DGV, DGAV, vagy DGF, DGAF ? Ha előbbi kettő, akkor esetleg érdekelne!
1303LS
« Hozzászólás #50814 Dátum: 2010 December 29, 09:56:39 »

nemsok értemét látom .....
egy 34es karbi nem tudja ellátni az 1914 de szerintem rendesen 1776 ot sem
130-nál többet sose akarok menni, ez 4000-es fordulat alatt van hosszú váltóval. Azt szeretném, ha 60-80km/h környékéről negyedikben lenne bőven erő benne 5 mázsával a hátam mögött.  Cheesy Egyenlőre 1.6-al fogom kipróbálni rövid váltóval, egy HD szettet ráfaragni nem nagy dolog, viszont tengelyezni, karbikat barkácsolni, hengerfejeket alakítani már nagy munka és sok pénz.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #50813 Dátum: 2010 December 29, 09:52:09 »

nemsok értemét látom .....
egy 34es karbi nem tudja ellátni az 1914 de szerintem rendesen 1776 ot sem
Progresziv Weberem van 32/36

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #50812 Dátum: 2010 December 29, 09:14:50 »

Nekem is ez a tervem, sem tengely sem duplakarbi nem lesz. 4000 fölé sem akarom forgatni.
nemsok értemét látom .....
egy 34es karbi nem tudja ellátni az 1914 de szerintem rendesen 1776 ot sem

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak: 1 ... 740 741 742 743 744 [745] 746 747 748 749 750 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.21 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.