www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 14, 17:34:03

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 638 639 640 641 642 [643] 644 645 646 647 648 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13109240 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #54912 Dátum: 2011 Június 29, 16:47:16 »

Sziasztok!
Tudtok nekem segíteni, hogy a kasznin történő felhasználás szempontjából milyen különbség van a Horganyspray és a Cinkspray között?
Csak mert árban feleannyi a cinkspray, mint a horgany.
gondolom a márkája más.
a horgany = a felületek cinnel való beheftölése



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #54911 Dátum: 2011 Június 29, 16:12:18 »

Sziasztok!
Tudtok nekem segíteni, hogy a kasznin történő felhasználás szempontjából milyen különbség van a Horganyspray és a Cinkspray között?
Csak mert árban feleannyi a cinkspray, mint a horgany.
« Utoljára szerkesztve: 2011 Június 29, 16:14:30 írta Forest »

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #54910 Dátum: 2011 Június 29, 15:38:37 »

Nekem ezen felismerésem pénzbe került.Ennyi.
Sajnálom.  Lips Sealed
A kompressiómérőt viszem haza.  Cheesy

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #54909 Dátum: 2011 Június 29, 15:37:59 »

Igazából semmit, csak azt akartam, hogy ne zavarjanak a hegesztésnél/festésnél, meg esetleg meg is olajoznám a cuccokat.
A belsejében levő csövek nem zavarnak semmit, mi sem szedtük ki. Én annyit csináltam, hogy a régi bowdennel, dróttal alaposan kitisztítottam a csövek belsejét, a benzincsövet is beleértve és utána a bowdenek házába betuszkoltam zsírt a biztonság kedvéért, a benincsövet pedig kompresszorral alaposan kifújtam.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #54908 Dátum: 2011 Június 29, 15:30:05 »

Mit akarsz onnan kihúzni?
A váltórudat és a bowdeneket javaslom max! A többit csak akkor ha levágod az alsó burkolatát az alagútnak.
Igazából semmit, csak azt akartam, hogy ne zavarjanak a hegesztésnél/festésnél, meg esetleg meg is olajoznám a cuccokat.

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #54907 Dátum: 2011 Június 29, 14:20:22 »

Huh
Nekem ezen felismerésem pénzbe került.Ennyi.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #54906 Dátum: 2011 Június 29, 14:18:31 »

Érezd ezt Te szerencsének.
Huh

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #54905 Dátum: 2011 Június 29, 14:18:02 »

Hááát nem úgy ismertem meg....  
Érezd ezt Te szerencsének.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #54904 Dátum: 2011 Június 29, 14:17:47 »

Még egy kérdés: Az alagútból mit ne húzzak ki, későbbi szopóálarc tartósbérlet elkerülése céljából?
Mit akarsz onnan kihúzni?
A váltórudat és a bowdeneket javaslom max! A többit csak akkor ha levágod az alsó burkolatát az alagútnak.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #54903 Dátum: 2011 Június 29, 14:16:28 »

végre valaki normálisan le tudja írni ragozva a km-t :-))

az is lehet, hogy szar a gyújtásbeállításod (incl. megszakítóhézag, alapelőgyújtás), ezért szép lassan rágyógyult a gyertyákra ez a fekete retek, amitől egyre rosszabb és rosszabb lett.
add el bódi gusztinak: lesz bódi guszti és a fekete retek :-))
Tanútam ám nyevtant.  Cool
Megszakító felülete tiszta, hézag szemre jó, de természetesen ellenőrizve lesz.
Söt az is lehet hogy Stunt valamit elnézett. Roll Eyes Undecided
Hááát nem úgy ismertem meg....  Huh

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #54902 Dátum: 2011 Június 29, 14:00:25 »

Még egy kérdés: Az alagútból mit ne húzzak ki, későbbi szopóálarc tartósbérlet elkerülése céljából?
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #54901 Dátum: 2011 Június 29, 13:55:56 »

végre valaki normálisan le tudja írni ragozva a km-t :-))

az is lehet, hogy szar a gyújtásbeállításod (incl. megszakítóhézag, alapelőgyújtás), ezért szép lassan rágyógyult a gyertyákra ez a fekete retek, amitől egyre rosszabb és rosszabb lett.
add el bódi gusztinak: lesz bódi guszti és a fekete retek :-))
Söt az is lehet hogy Stunt valamit elnézett. Roll Eyes Undecided

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #54900 Dátum: 2011 Június 29, 13:55:01 »

Még egy kérdés: Az alagútból mit ne húzzak ki, későbbi szopóálarc tartósbérlet elkerülése céljából?

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #54899 Dátum: 2011 Június 29, 13:51:45 »

Azóta kb. 1200 km-t mentem.  Undecided
végre valaki normálisan le tudja írni ragozva a km-t :-))

az is lehet, hogy szar a gyújtásbeállításod (incl. megszakítóhézag, alapelőgyújtás), ezért szép lassan rágyógyult a gyertyákra ez a fekete retek, amitől egyre rosszabb és rosszabb lett.
add el bódi gusztinak: lesz bódi guszti és a fekete retek :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #54898 Dátum: 2011 Június 29, 13:19:15 »

Ja, hogy ez az a motor.
Gyűrűzés minimum már kell neki, nem karbi gondja lesz ennek. Ezért is írtam lejjebb, hogy főleg az egyik henger van oda.
Pont tegnap néztem azt az emelkedőt.
3 személlyel 1.2-es motorral a 303-as 890kg-os kasztnijával 105ről kezdve 90-el simán vette. A végén (mondjuk közepétől már) nem volt lassulás, ott stabilan erőből tartotta a 90-92-t. Neked a "F"-es motorban elvileg kellene még lenni plusz 10LE-nek ami itt már kurva sokat számít(ana).  Roll Eyes
Órám halál pontos grinicshez és dzsipijeszhez nézve is.
Tudom, hogy minden jel erre vall, de idéznék Neked Stuntmester leírásából, miután átnézte a motort:
"A hengerek egész jók, kicsit vannak feltükrösödve, azonban a dugattyúk elég érdekesek, nem Kolbenschmidt, mint az 1.3-asok általában, hanem valami SP, vagy mi, soha nem láttam ilyet. Az illesztésük rendben van.
...
Kompresszió is rendben, alig lehet átforgatni.
Csapágyazása szerintem elég jó, a hajtórúd felső perselyek újak, azt láttam
."

Azóta kb. 1200 km-t mentem.  Undecided

Természetesen köszönöm a tanácsodat és a többiekét is, mert így van iránymutatásom, hogy merre keresgéljek.
A biztonság kedvéért ma viszek haza egy kompressziómérőt!  Cool

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #54897 Dátum: 2011 Június 29, 13:13:31 »

Vagy két éve feltettem itt a kérdést, hogy miért tűnik úgy, hogy ferde a kocsi.
Ma kaptam meg a pontos választ. Jobb oldal 18 cm bal oldal 21(!)cm. Cool

Más. A féltengelyt hogy húzom ki a váltóból? A külső lemezt a 13-as anyákkal leszedtem. Most látok két félgömb szerű valamit az egyik a féltengely külső fala végén, a másik a váltóban és fehér.
Azokat is kiszeded, utána meglátod a csuklókat. Még nem örülsz, mert ott van még egy jó erős seeger-gyűrű amit ki kell bányászni és utána jön ki a féltengely. Arra figyelj, hogy amikor kihúzod ne essen szét és jelöld meg mi hova és melyik oldalra tartozik, így összerakáskor csak kicsit szívhatsz. Tongue

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #54896 Dátum: 2011 Június 29, 12:59:35 »

A támaszról lepattintott lengőkar és a kasztni-alváz csavarpontja között enyhén ültetett bogár esetében 160 mm van, gyári magasságban 165 mm van. A csavarpont kis négyzetes támaszának hátsó sarkától merőlegesen lefelé kell mérni és a lengőkar felső éléig.

Ez csak a rövid torziósrúdra vonatkozik, a 02-03-asok hosszú rúdjánál 170-175 mm a két érték.

Kicsit érthetetlen így, de látva egyszerű, azonban nincs képem.
Vagy két éve feltettem itt a kérdést, hogy miért tűnik úgy, hogy ferde a kocsi.
Ma kaptam meg a pontos választ. Jobb oldal 18 cm bal oldal 21(!)cm. Cool

Más. A féltengelyt hogy húzom ki a váltóból? A külső lemezt a 13-as anyákkal leszedtem. Most látok két félgömb szerű valamit az egyik a féltengely külső fala végén, a másik a váltóban és fehér.
« Utoljára szerkesztve: 2011 Június 29, 13:03:31 írta Zoli »

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #54895 Dátum: 2011 Június 29, 09:40:01 »

f 1300 44-34=10 Roll Eyes
f-40,  AB-44, AR-44 Kiss

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #54894 Dátum: 2011 Június 29, 09:29:42 »

40-34=6
f 1300 44-34=10 Roll Eyes

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2008


Ex-Mex...

« Hozzászólás #54893 Dátum: 2011 Június 29, 08:53:44 »

...
3 személlyel 1.2-es motorral...
Neked a "F"-es motorban elvileg kellene még lenni plusz 10LE-nek ami itt már kurva sokat számít(ana).  Roll Eyes
...
40-34=6
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #54892 Dátum: 2011 Június 28, 20:42:47 »

Neparázz, rakd vissza. Megy ameddig megy, ha lesz pénz felújítod. Vagy veszel 30-40e-ért egy másik motort.  Wink
Meg lesz csinálva...  Cool
Az alvázam helyett is tudunk 40-ért alvázat új "taposókkal", de sajnálom az enyémet donorrá minősíteni.

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #54891 Dátum: 2011 Június 28, 18:45:40 »

Akkor 3 évig nem fog menni a kocsim... Undecided
A
Neparázz, rakd vissza. Megy ameddig megy, ha lesz pénz felújítod. Vagy veszel 30-40e-ért egy másik motort.  Wink
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #54890 Dátum: 2011 Június 28, 18:40:17 »

Pucolgathatod.De utána valoszinű motorfelujitás. :-XMagas a kartell gáz. Grin
Akkor 3 évig nem fog menni a kocsim... Undecided
A

1303LS
« Hozzászólás #54889 Dátum: 2011 Június 28, 18:40:02 »

Köszi, azon túl vagyok.  Kiss
Azért tettem be a képet, hogy látszódjon, hogy az elosztó belseje jó állapotban van és nincs darabokba hullva.
Megyek majd CO-t méretni.
Ha sokat kap akkor miért bírtam csak 70-nel felcaplatni az emlkedőn, rángatás nélkül.
Ja, hogy ez az a motor.
Gyűrűzés minimum már kell neki, nem karbi gondja lesz ennek. Ezért is írtam lejjebb, hogy főleg az egyik henger van oda.
Pont tegnap néztem azt az emelkedőt.
3 személlyel 1.2-es motorral a 303-as 890kg-os kasztnijával 105ről kezdve 90-el simán vette. A végén (mondjuk közepétől már) nem volt lassulás, ott stabilan erőből tartotta a 90-92-t. Neked a "F"-es motorban elvileg kellene még lenni plusz 10LE-nek ami itt már kurva sokat számít(ana).  Roll Eyes
Órám halál pontos grinicshez és dzsipijeszhez nézve is.
« Utoljára szerkesztve: 2011 Június 28, 18:42:07 írta 1303LS »
1303LS
« Hozzászólás #54888 Dátum: 2011 Június 28, 18:34:25 »

Sokat kap.
http://www.freeweb.hu/retrotuning/content.php?article.22

Ne az elosztó belsejét nézd, hanem a kalapácsok felületét és távolságát.  Wink
Főleg az egyik henger.
1303LS
« Hozzászólás #54887 Dátum: 2011 Június 28, 18:32:36 »

ki van szerelve, kb mennyi mm-kell változnia?

Ha mozdul jó, ha rossz akkor nem mozdul az semmit.
1303LS
« Hozzászólás #54886 Dátum: 2011 Június 28, 18:30:36 »

Általában nem, mert belül jön ki.
Én már szedtem szét olyant amit "felémrángatóval" kellett kikalapácsolni belülről.  Roll Eyes
Szóval jobb mindenre felkészülni.  Grin
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #54885 Dátum: 2011 Június 28, 18:25:33 »

Koromnak tűnik. Majd megnézem okával, most csak egy telefonos kép van.

El vannak kopva a dugattyú gyűrűk, megnőtt a nyomás a blokkban és a szellőzőn feljön a sok trutyis gáz, ami biztos bele van vezetve a karbidba.
Na akkor azt a csövet húzd le a picsába, a levegőszűrőröl és vagy kivezeted a kocsi alá Grin vagy egy erre kitalált kis dobozba Wink

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #54884 Dátum: 2011 Június 28, 18:21:02 »

Koromnak tűnik. Majd megnézem okával, most csak egy telefonos kép van.

Pucolgathatod.De utána valoszinű motorfelujitás. :-XMagas a kartell gáz. Grin
« Utoljára szerkesztve: 2011 Június 28, 18:22:53 írta Mr.Horsepower »

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #54883 Dátum: 2011 Június 28, 18:17:30 »

nem olajos bevonat? vagy inkább mint az oxidáció?
Koromnak tűnik. Majd megnézem okával, most csak egy telefonos kép van.


[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #54882 Dátum: 2011 Június 28, 18:14:47 »

És az mitől van, hogy a karbi belseje korom fekete?
A légszűrő alatt. Pillangószelep is, minden fekete.
nem olajos bevonat? vagy inkább mint az oxidáció?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #54881 Dátum: 2011 Június 28, 18:12:32 »

És az mitől van, hogy a karbi belseje korom fekete?
A légszűrő alatt. Pillangószelep is, minden fekete.

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #54880 Dátum: 2011 Június 28, 17:42:21 »

feltételezem, hogy a gyári karbit nem basztatta.
ezért a fúvókázást kizárnám.
Gyári? 40 éve gyártották. Bármi lehet benne...

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #54879 Dátum: 2011 Június 28, 17:39:22 »

feltételezem, hogy a gyári karbit nem basztatta.
ezért a fúvókázást kizárnám.
Nekem is ilyen volt. Megvettem evett vagy12 litert. Karbi le kipucc, mert éppen csak rajzszög nem volt benne. Kibasztam belőle az összes bazinagy fúvókát. Azóta csak 8-at eszik.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #54878 Dátum: 2011 Június 28, 17:04:20 »

Érdemes befúvókázni, mert kevesebbet fogyaszt és jobban megy.

feltételezem, hogy a gyári karbit nem basztatta.
ezért a fúvókázást kizárnám.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #54877 Dátum: 2011 Június 28, 15:41:57 »

Új fúvókákat esetleg lehet valhol venni? Érdemes évi 2-3000 km-re? Avagy elég CO műszerrel beállítani a karbit és lemérni fordulaton?


Fordulaton nem nagyon tudsz rajta állítani, csak az üresjárati keveréket lehet, az meg kb. negyedgázig számít, utána már a fúvókák a meghatározók.

Érdemes befúvókázni, mert kevesebbet fogyaszt és jobban megy.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #54876 Dátum: 2011 Június 28, 14:58:44 »

Nekem már volt olyan, hogy a tűszelep kicsit szorult és ahogy az AC nyomta a benzint, pulzálva, nagyobb fordulaton túltöltötte az úszóházat és túlfolyt az egész hóbelevanc. Kis fordulaton és alapjáraton tökéletes volt.
túlfolyikKarbi hangolás (fúvókázás).
Új fúvókákat esetleg lehet valhol venni? Érdemes évi 2-3000 km-re? Avagy elég CO műszerrel beállítani a karbit és lemérni fordulaton?

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #54875 Dátum: 2011 Június 28, 12:27:47 »

Nekem már volt olyan, hogy a tűszelep kicsit szorult és ahogy az AC nyomta a benzint, pulzálva, nagyobb fordulaton túltöltötte az úszóházat és túlfolyt az egész hóbelevanc. Kis fordulaton és alapjáraton tökéletes volt.
Megjegyzem. Nekem csak motornál volt, hogy felforrt a karbiban a benzin és majdnem megszorult.
Nem elérhető Tekivagy
Hozzászólások: 1741


« Hozzászólás #54874 Dátum: 2011 Június 28, 12:24:37 »

köszi

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #54873 Dátum: 2011 Június 28, 12:21:00 »

Karbi hangolás (fúvókázás).

Nekem már volt olyan, hogy a tűszelep kicsit szorult és ahogy az AC nyomta a benzint, pulzálva, nagyobb fordulaton túltöltötte az úszóházat és túlfolyt az egész hóbelevanc. Kis fordulaton és alapjáraton tökéletes volt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 638 639 640 641 642 [643] 644 645 646 647 648 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.235 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.