www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 07, 23:30:53

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921276 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 428 429 430 431 432 [433] 434 435 436 437 438 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13938123 alkalommal)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #63322 Dátum: 2012 Augusztus 11, 08:45:43 »

maga a generátor váltóáramot csinál, amit a feszszabályzó (és egyben egyeniránytó) cuccos fordít át egyenárammá.
szóval valahol a feszszabályzó után kéne méricskélned.
a feszültségszabályzó nem egyenirányító soha nem is volt , nem tudom minek osztjátok a észt olyanban amihez hülyék vagytok mint a segg! a dióda híd a generátorba van beépítve 16os számú alkatrész

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63321 Dátum: 2012 Augusztus 11, 07:59:05 »

Nagyon köszönöm mindenkinek a leírásokat. Ma nagyobb bátorsággal és céltudatosabban rámérek, rápróbálok a leírt pontokra - az aksisarut nem húzom le - és beszámolok, hogy mi a helyzet.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #63320 Dátum: 2012 Augusztus 11, 05:49:30 »

Amíg nincs gerjesztés (tehát nem kötöd be a visszajelző izzót), nincs töltés.
Fogysz egy 5m hosszú vezetéket és a kocsin kívül szépen rákötöd a feszszab és a visszajelző izzó megfelelő pontjaira. Méred az akksin a töltőáramot, ha 13 voltnál több, működik a generátor.
Eztuán kisípolod kéziműszerrel (és az 5m-es drótod segítségével, ha szükség van rá), hogy melyik vezeték megy előre a generátortól. HA átalakították a kocsidat dinamósról generátorosra, akkor jó eséllyel az ülés alatt találsz egy toldást. Neked valószínűleg azért lehet kavar, mert először egy belső feszszabos generátort tettek bele, majd gondolom meghalt, és kapott egy külső feszszabost és nem volt kedve szépen megcsinálni.
Ezt előttem már elmondták, hátha összefoglalva jobban megy. Esetleg beviszed gumibogihoz és 10 perc alatt örömkönnyekkel távozol. Ha nagyon akarod, akár elmegyek segíteni megcsinálni valamikor.
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #63319 Dátum: 2012 Augusztus 10, 23:00:11 »

...vagy ez igy hülyeség Imrüs ?
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #63318 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:56:01 »

sajnos nekem is az, amint a mellékelt ábra mutatja. Pedig biztos nem annyira bonyolult, ha egyszer valaki hozzaertö elmagyarazna. Pont ezert kernek segitseget.

...nem irtad mi a helyzet a töltés lámpával...mert ahogy irtam azon az égőn keresztül áramnak kéne menni gyujtásráadáskor...

...tehát ha vissza tetted az égő végére a világoszöld vezetéket....valamint vissza tetted a foglalatba a kilóméter órán ahova rátetted a gyujtásról jövö pozitiv 12v vezetéket (leszigetelt közös pont, nehogy máshová!) akkor ha ráadod a gyujtás és hátra mégy valamennyi feszültséget kell mérned a világoszöld vezetéken a generátornál....ha nincs ott feszültség ...akkor marad a feszület Grin   ..akkor lehet szakadt pl. a vezeték  

...nézd meg ez nem bonyolult

...elviheted máshoz ...de az utszélén még jól jöhet ha megtudod magadnak is csinálni Wink
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #63317 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:47:08 »

de akkor honnan tudnám, h a generátor, vagy a fesszab szar?

Lehúzod a stekkert a Generátorról. Feszültségmérőt csatlakoztatsz a generátor B+ kivezetésére (azaz az akkura). Alapjáraton (!) járó motornál +12V-ot adsz a generátor DF kapcsára. (pl a B+ -ról) Ekkor a kapocsfeszültségnek meg kell növekedni ~0,5V-l. Ugyanekkor a generátor D+ pontján (töltésjelző is innen megy) szintén megjelenik a feszültség.

(ha nincs kéznél műszer: Lehúzott stekkerrel, álló motornál világítani kell, egy az akku (B+) és a D+ pont közé kötött ~2...4W/12V próbalámpának. Amikor a motor alapjáraton forog és +12V-t kapcsolsz a DF-re az izzó  elalszik)
« Utoljára szerkesztve: 2012 Augusztus 10, 22:49:11 írta Imrüs »

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27154


« Hozzászólás #63316 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:36:30 »

2-3 másodpercre sem? Meg tegyük hozzá, hogy csak generátornál, mert a dinamósnál le lehet venni.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63315 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:20:11 »

NEM SZABAD járó motornál levenni az akku sarut mert leégnek a diódák
2-3 másodpercre sem? Meg tegyük hozzá, hogy csak generátornál, mert a dinamósnál le lehet venni.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Augusztus 10, 22:21:50 írta kdf 001 »
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #63314 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:06:46 »

Beindítod a motort és leveszed járatás közben a pozitív sarut az akkuról. A motornak járnia kell, ha jó a dinamó vagy a generátor.
NEM SZABAD járó motornál levenni az akku sarut mert leégnek a diódák

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #63313 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:52:43 »

Nem, az egyik csövet tartja fül, ez valahogy máshogy szorul be valahová.

nekem gyári, de nem nézegettem még soha.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63312 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:29:18 »

Szerintem hasonló fülecske tartja, mint mondjuk a motortérben a kábeleket.
Ha letört, hát letört.

Nem, az egyik csövet tartja fül, ez valahogy máshogy szorul be valahová.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #63311 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:22:29 »

Valaki el tudja mondani, hogy a 1302-es tankszellőző műanyag csöve hogy rögzül gyárilag az esővízgyűjtő mögött, az ablaktörlő mechanika előtt? Vagy mögött?

Kép lenne az igazi.
Szerintem hasonló fülecske tartja, mint mondjuk a motortérben a kábeleket.
Ha letört, hát letört.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63310 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:19:08 »

Valaki el tudja mondani, hogy a 1302-es tankszellőző műanyag csöve hogy rögzül gyárilag az esővízgyűjtő mögött, az ablaktörlő mechanika előtt? Vagy mögött?

Kép lenne az igazi.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63309 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:10:53 »

Lementem megnéztem, belsős, sajnos.
azért kösz. Egy idő után megunom és átviszem Szabó Mikihez, vagy Megyóhoz.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13997


30-347-1939

« Hozzászólás #63308 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:54:39 »

az elöbb irtam, de eltünt, hogy kb 2 naponta beinditom es megsem merült le az aksi majd 1 hónap alatt.
Lementem megnéztem, belsős, sajnos.

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #63307 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:53:18 »

kösz, ez érdekes tipp, de kipróbálom, ha nem veszélyes.
Elektronikus fesszab és a diódák nem szeretik.  Roll Eyes

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63306 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:46:30 »

Beindítod a motort és leveszed járatás közben a pozitív sarut az akkuról. A motornak járnia kell, ha jó a dinamó vagy a generátor.
kösz, ez érdekes tipp, de kipróbálom, ha nem veszélyes.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63305 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:44:50 »

Van egy generátorom, de nem tudom milyen. Próbára jó lehet, de megnézem, hogy külsős-e. Roll Eyes
az elöbb irtam, de eltünt, hogy kb 2 naponta beinditom es megsem merült le az aksi majd 1 hónap alatt.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63304 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:43:36 »

de akkor honnan tudnám, h a generátor, vagy a fesszab szar?
Beindítod a motort és leveszed járatás közben a pozitív sarut az akkuról. A motornak járnia kell, ha jó a dinamó vagy a generátor.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13997


30-347-1939

« Hozzászólás #63303 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:38:45 »

de akkor honnan tudnám, h a generátor, vagy a fesszab szar?
Van egy generátorom, de nem tudom milyen. Próbára jó lehet, de megnézem, hogy külsős-e. Roll Eyes

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63302 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:37:25 »

de akkor honnan tudnám, h a generátor, vagy a fesszab szar?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #63301 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:27:06 »

maga a generátor váltóáramot csinál, amit a feszszabályzó (és egyben egyeniránytó) cuccos fordít át egyenárammá.
szóval valahol a feszszabályzó után kéne méricskélned.


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63300 Dátum: 2012 Augusztus 10, 17:45:47 »

sajnos nekem is az, amint a mellékelt ábra mutatja. Pedig biztos nem annyira bonyolult, ha egyszer valaki hozzaertö elmagyarazna. Pont ezert kernek segitseget.
maga a generátor váltóáramot csinál, amit a feszszabályzó (és egyben egyeniránytó) cuccos fordít át egyenárammá.
szóval valahol a feszszabályzó után kéne méricskélned.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #63299 Dátum: 2012 Augusztus 10, 17:02:36 »

sajnos nekem is az, amint a mellékelt ábra mutatja. Pedig biztos nem annyira bonyolult, ha egyszer valaki hozzaertö elmagyarazna. Pont ezert kernek segitseget.

jaj de kar, hogy ilyen tavol vagyunk ...

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63298 Dátum: 2012 Augusztus 10, 16:35:42 »

ha jól tudom, magán a generátoron lófasz mérhető.
az alant említett gerjesztéssel lesz érdemleges áramfolyam.
(de az is lehet, hogy nem. ez nekem vudu mágia)
sajnos nekem is az, amint a mellékelt ábra mutatja. Pedig biztos nem annyira bonyolult, ha egyszer valaki hozzaertö elmagyarazna. Pont ezert kernek segitseget.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63297 Dátum: 2012 Augusztus 10, 15:46:27 »

Rámértem. A generátor B+ kivezetésén 0.6V mérhető. Úgy sejtem, ez kevés Undecided Mi lehet a gond?

ha jól tudom, magán a generátoron lófasz mérhető.
az alant említett gerjesztéssel lesz érdemleges áramfolyam.
(de az is lehet, hogy nem. ez nekem vudu mágia)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63296 Dátum: 2012 Augusztus 10, 15:42:59 »

...na akkor megoldódni látszik Cheesy         ...azért majd mérj rá a töltésre
Rámértem. A generátor B+ kivezetésén 0.6V mérhető. Úgy sejtem, ez kevés Undecided Mi lehet a gond?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #63295 Dátum: 2012 Augusztus 10, 11:23:17 »

Az vezetett meg, hogy én mindenáron fesszabról lejövő vezetékként kerestem a drótot. Nem volt kedvenc tantárgyam az autóvillamosság.  Tongue

...na akkor megoldódni látszik Cheesy         ...azért majd mérj rá a töltésre
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63294 Dátum: 2012 Augusztus 10, 11:22:33 »

A dinamó feszültségszabályzója (12V) a hátsó ülés alatt volt. Az eredeti töltésvisszajelződ vezetékvége ott keresendő. Lehet egy toldással megy tovább a motortér felé ...
Imrus! Ez gyárilag generátoros (külső fesszabos). Ennek is az ülés alatt volt gyárilag a szabija. A dinamós bogaraim azok más autók voltak, s azoknak is a hátsó ülés alatt volt.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #63293 Dátum: 2012 Augusztus 10, 11:17:44 »


Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63292 Dátum: 2012 Augusztus 10, 11:06:59 »

Mostanában ez a legszórakoztatóbb topic, egy viccek alcímet nem biggyesztesz rá, Bácsi? Wink
nyár van, uborkaszezon :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #63291 Dátum: 2012 Augusztus 10, 11:01:11 »

Mostanában ez a legszórakoztatóbb topic, egy viccek alcímet nem biggyesztesz rá, Bácsi? Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63290 Dátum: 2012 Augusztus 10, 10:39:16 »

Az vezetett meg, hogy én mindenáron fesszabról lejövő vezetékként kerestem a drótot. Nem volt kedvenc tantárgyam az autóvillamosság.  Tongue
vegyél egy ifa akksit, az sokáig tudja táplálni a rendszert, mielőtt lemerül.
trabantban volt a havernak ilyen megoldás és fasz volt megszerelni a töltésrendszert :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #63289 Dátum: 2012 Augusztus 10, 10:31:20 »

Jól van, na, köszi szépen. Nekem még csak dinamós bogaram volt, amiknél mindnél jó helyen volt jó fesszab. Itt meg idióta módra át van madzagolva és sufnituningolva az egész és nem értem. Én sem élvezem a szitut!  Jezusom ... Kiss

A dinamó feszültségszabályzója (12V) a hátsó ülés alatt volt. Az eredeti töltésvisszajelződ vezetékvége ott keresendő. Lehet egy toldással megy tovább a motortér felé ...

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63288 Dátum: 2012 Augusztus 10, 10:06:35 »

de a töltés jelző vezeték itt is ugyan oda megy és ugyan olyanZÖLDszínű Kiss
Az vezetett meg, hogy én mindenáron fesszabról lejövő vezetékként kerestem a drótot. Nem volt kedvenc tantárgyam az autóvillamosság.  Tongue

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63287 Dátum: 2012 Augusztus 10, 09:49:34 »

de a töltés jelző vezeték itt is ugyan oda megy és ugyan olyanZÖLDszínű Kiss
most kérdezzem meg, hogy melyik zöld?  Grin mert van a generátoron is egy világosabb, meg a fesszabon is. De várj csak, a világos megy előre, kikövetkeztetem a buci fejemmel.  Jezusom ...

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #63286 Dátum: 2012 Augusztus 10, 09:41:21 »

Jól van, na, köszi szépen. Nekem még csak dinamós bogaram volt, amiknél mindnél jó helyen volt jó fesszab. Itt meg idióta módra át van madzagolva és sufnituningolva az egész és nem értem. Én sem élvezem a szitut!  Jezusom ... Kiss
de a töltés jelző vezeték itt is ugyan oda megy és ugyan olyanZÖLDszínű Kiss

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #63285 Dátum: 2012 Augusztus 10, 09:39:47 »


[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63284 Dátum: 2012 Augusztus 10, 09:36:46 »

nem hiszem el hogymég mindig itt tartasz hányszor kell neked leírni hogy ZÖLD ZÖLD ZÖLD ráadásul a többieket is direkt szivatod azzal a szar hurokkal ami a képen nem tátszódik hogy a fesszabályzóhoz  5centis vezeték is elég lenne nem kell a turbinaházat kéccer körbetekerni. mi lenne ha azt a ZÖLDvezetéket lehúznád és anya ruhaszárító drótjával  ideiglenesen összekötnéd az égőt a generátorral  komolyan mondom vízvezetékszerelő létemre ennyi idő alatt építettem a tuning motorom ,nekem ez már fáj
Jól van, na, köszi szépen. Nekem még csak dinamós bogaram volt, amiknél mindnél jó helyen volt jó fesszab. Itt meg idióta módra át van madzagolva és sufnituningolva az egész és nem értem. Én sem élvezem a szitut!  Jezusom ... Kiss

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #63283 Dátum: 2012 Augusztus 10, 09:28:18 »

Oldalak: 1 ... 428 429 430 431 432 [433] 434 435 436 437 438 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.485 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.