www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 10, 08:31:04

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921212 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 366 367 368 369 370 [371] 372 373 374 375 376 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13055619 alkalommal)
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #65791 Dátum: 2013 Február 06, 16:23:16 »

Ez mi a bigyusz lehet? A váltó nyelestengelyén volt, a kis furatból ítélve rúgó lehetett rajta, ami szélső pozícióba húzza a váltórudat?
Bosch, gyárinak tűnik, de szerintem nem bogárra való, vagy mittudomén. Nem találtam róla infot semmilyen könyvben, vagy összeszerelési ábrán.
képek:

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #65790 Dátum: 2013 Február 06, 09:54:04 »

Egy szónak is száz a vége. A legfontosabb érv a sárvédők bakon fújására a lustaság.  Roll Eyes

Nem egy autót fújattam már telibe. Igényes műhely csak azokat az elemrészeket festi állványon, amihez nem lehet hozzáférni  szerelve.
Ha metál, ha normál festék, nincs különbség.
Még ajtófalcokat is úgy festik jobb helyeken, hogy az ajtónyílást kiragasztják, és a helyén van megfújva az ajtó.
Persze kivétel mindig van, de akkor is ez a protokoll.
 
1303LS
« Hozzászólás #65789 Dátum: 2013 Február 06, 09:04:45 »

Javítást is meg tudnak oldani kiválóan, pedig ott 10 év is eltelhet a két festés között. Tehetség, idő, hozzáértés, anyagminőség és tapasztalat függvénye, ezt pedig már csak meg kell fizetni.
Egy szónak is száz a vége. A legfontosabb érv a sárvédők bakon fújására a lustaság.  Roll Eyes
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #65788 Dátum: 2013 Február 05, 22:54:32 »

Ugyan azon színnel,több árnyalatot is el lehet érni,mert sok tényező befolyásolhatja a dolgokat.A festékréteg vastagsága,a szorópisztoly szöge,távolsága a festendő felülettől...Ezért van,hogy azonos festékkel fújt elemek,eltérőek lehetnek.Elvileg az a szakszerű,ha a sárvédőket az autóval együtt fújják.

De az én autóim is darabokban lettek fényezve.

Javítást is meg tudnak oldani kiválóan, pedig ott 10 év is eltelhet a két festés között. Tehetség, idő, hozzáértés, anyagminőség és tapasztalat függvénye, ezt pedig már csak meg kell fizetni.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65787 Dátum: 2013 Február 05, 21:39:38 »

Ugyan azon színnel,több árnyalatot is el lehet érni,mert sok tényező befolyásolhatja a dolgokat.A festékréteg vastagsága,a szorópisztoly szöge,távolsága a festendő felülettől...Ezért van,hogy azonos festékkel fújt elemek,eltérőek lehetnek.Elvileg az a szakszerű,ha a sárvédőket az autóval együtt fújják.

De az én autóim is darabokban lettek fényezve.
ez a metálra igaz a többinél nemszámít  Lips Sealed

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #65786 Dátum: 2013 Február 05, 21:37:53 »

Én nem állítottam, hogy kivitelezhetetlen, csak megkérdőjeleztem az eredmény minőségét. Valljuk be sokkal könnyebb egy festőnek úgy dolgoznia, hogy az elem külön van a kasznitól így jól körbejárható, hozzáférhető, így a végeredmény is jobb lesz/lehet.
De én nem vagyok festő, nem festettem soha.
Ugyan azon színnel,több árnyalatot is el lehet érni,mert sok tényező befolyásolhatja a dolgokat.A festékréteg vastagsága,a szorópisztoly szöge,távolsága a festendő felülettől...Ezért van,hogy azonos festékkel fújt elemek,eltérőek lehetnek.Elvileg az a szakszerű,ha a sárvédőket az autóval együtt fújják.

De az én autóim is darabokban lettek fényezve.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #65785 Dátum: 2013 Február 05, 20:07:42 »

Én nem állítottam, hogy kivitelezhetetlen, csak megkérdőjeleztem az eredmény minőségét. Valljuk be sokkal könnyebb egy festőnek úgy dolgoznia, hogy az elem külön van a kasznitól így jól körbejárható, hozzáférhető, így a végeredmény is jobb lesz/lehet.
De én nem vagyok festő, nem festettem soha.
és ma egy bogár fényezésekor a fényező nem sori munkás, hogy naponta 10-20-30 bogarat fújjon
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #65784 Dátum: 2013 Február 05, 20:00:23 »

A gyárban kézzel festették a kocsikat, és minden elem rajta volt. Ma már ez kivitelezhetetlennek tűnik ezek szerint.

Én nem állítottam, hogy kivitelezhetetlen, csak megkérdőjeleztem az eredmény minőségét. Valljuk be sokkal könnyebb egy festőnek úgy dolgoznia, hogy az elem külön van a kasznitól így jól körbejárható, hozzáférhető, így a végeredmény is jobb lesz/lehet.
De én nem vagyok festő, nem festettem soha.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #65783 Dátum: 2013 Február 05, 19:58:21 »

 


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65782 Dátum: 2013 Február 05, 19:52:44 »

Így a doblemez nem lesz normálisan festhető vagy a sárvédő belseje pl. Szerintem a legjobb, ha minden elem le van szerelve, az a legtisztább munka, összeszereléskor meg odafigyelés kérdése a sérülések elkerülése. Ha festés előtt jó volt az ajtóhézag és utána nem lehet feltenni az ajtót normálisan, akkor ott már el van baszva valami így is úgy is.
A gyárban kézzel festették a kocsikat, és minden elem rajta volt. Ma már ez kivitelezhetetlennek tűnik ezek szerint.
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #65781 Dátum: 2013 Február 05, 19:46:35 »

Célszerű hosszú csavarokkal felrakni a sárvédőt, és azzal együtt festeni a kocsit. Így nem esik le, nem sérül a sárvédő.

Így a doblemez nem lesz normálisan festhető vagy a sárvédő belseje pl. Szerintem a legjobb, ha minden elem le van szerelve, az a legtisztább munka, összeszereléskor meg odafigyelés kérdése a sérülések elkerülése. Ha festés előtt jó volt az ajtóhézag és utána nem lehet feltenni az ajtót normálisan, akkor ott már el van baszva valami így is úgy is.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65780 Dátum: 2013 Február 05, 19:43:22 »

Igen, de sok fényező szereti (ha már lezsedhető a sárvédő) külön bakon fújni, mert úgy kényelmesebb.
Asszem gyöngyházfénynél tud egyes pigment meglepetést okozni, ha külön fújódik.
A ködölés miatt szedik szét. Aztán felrakásnál meg sérül minden. Az ajtóbeállításról ne is beszéljünk.
1303LS
« Hozzászólás #65779 Dátum: 2013 Február 05, 19:41:44 »

Jól írtad a pórt.
Sehol nem írtam púrt, meg pórt sem.  Grin
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65778 Dátum: 2013 Február 05, 19:41:03 »

Akkor elmondom a tutit.
Nem azért kell oda bármi, mert kifolyik a zsír. Se nem azért, mert bemegy oda a festék.
Azért kell oda valami, hogy az ott megült port ne keverje ki a pisztoly onnan fújáskor.
Ezért szokták az összes nyílászárót meg liket lukat is papírral leragasztani.
Egyébként meg teljesen mindegy, hogy azokat a csavarhelyeket bedugjuk, vagy nem nem oszt nem szoroz. Bár ha lenne annyi pénzem egyszer az életben, hogy kidobnék belőle 500ezret fényezésre, akkor tutibiztos, hogy ideges lennék ha nem csavarnának bele minimum antimagnetikes titániumcsavart a fújás idejére.
Jól írtad a port.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Február 05, 19:44:03 írta kdf 001 »
1303LS
« Hozzászólás #65777 Dátum: 2013 Február 05, 19:40:55 »

Célszerű hosszú csavarokkal felrakni a sárvédőt, és azzal együtt festeni a kocsit. Így nem esik le, nem sérül a sárvédő.
Igen, de sok fényező szereti (ha már lezsedhető a sárvédő) külön bakon fújni, mert úgy kényelmesebb.
Asszem gyöngyházfénynél tud egyes pigment meglepetést okozni, ha külön fújódik.
1303LS
« Hozzászólás #65776 Dátum: 2013 Február 05, 19:38:54 »

Akkor elmondom a tutit.
Nem azért kell oda bármi, mert kifolyik a zsír. Se nem azért, mert bemegy oda a festék.
Azért kell oda valami, hogy az ott megült port ne keverje ki a pisztoly onnan fújáskor.
Ezért szokták az összes nyílászárót meg liket lukat is papírral leragasztani.
Egyébként meg teljesen mindegy, hogy azokat a csavarhelyeket bedugjuk, vagy nem nem oszt nem szoroz. Bár ha lenne annyi pénzem egyszer az életben, hogy kidobnék belőle 500ezret fényezésre, akkor tutibiztos, hogy ideges lennék ha nem csavarnának bele minimum antimagnetikes titániumcsavart a fújás idejére.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65775 Dátum: 2013 Február 05, 19:37:30 »

Célszerű hosszú csavarokkal felrakni a sárvédőt, és azzal együtt festeni a kocsit. Így nem esik le, nem sérül a sárvédő.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65774 Dátum: 2013 Február 05, 19:31:33 »

Sztem legegyszerűbb ha a festés idejére csavar beleteker azt jólvan. Nem űrtechnika. Én anno mikor először fújtam a ogarat a kert végében nem is foglalkoztam vele, festés után a meneteket áthajtottam a menetvágóval de nem volt nagy ellenállás oszt csókolom.
Na itt a megoldás, Fa@ért bogarazik aki erre nem jön rá.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #65773 Dátum: 2013 Február 05, 19:27:48 »

Vagy kiveszi a beépített meneteket. Festés után meg visszateszi.
Sztem legegyszerűbb ha a festés idejére csavar beleteker azt jólvan. Nem űrtechnika. Én anno mikor először fújtam a ogarat a kert végében nem is foglalkoztam vele, festés után a meneteket áthajtottam a menetvágóval de nem volt nagy ellenállás oszt csókolom.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #65772 Dátum: 2013 Február 05, 19:22:09 »

Esetleg ha olyan készséget tesz a likakba ami pont illik bele?  Wink
Vagy kiveszi a beépített meneteket. Festés után meg visszateszi.
1303LS
« Hozzászólás #65771 Dátum: 2013 Február 05, 19:19:51 »

Sodorsz papírból kis dugókat, és fújás előtt bedugaszolod a likakat.
Esetleg ha olyan készséget tesz a likakba ami pont illik bele?  Wink
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #65770 Dátum: 2013 Február 05, 19:13:13 »

Tényleg. mit csinálunk, ha azok a sárvédőcsavar menetek tele vannak zsírral? Hogy lehet azt fényezés előtt kipuceválni? gondolok arra, hogy tele megy gittporral, szétkenjük a zsírt a környékén stb...
Sodorsz papírból kis dugókat, és fújás előtt bedugaszolod a likakat.
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #65769 Dátum: 2013 Február 05, 09:19:46 »

De csinálhat ekkora eltérés elől! Bogaraknál jellemző, hogy ha elől rosszul áll az autó, akkor a hiba a hátsó torziónál keresendő. Sőt, hátul egy kis eltérés elől még nagyobb különbséget tud okozni. Ezt ültetett autóknál lehet jobban érzékelni. Gondold el, ha a bogár alja egy merev lemez aminek lenyomod mondjuk a bal hátsó sarkát, akkor a jobb első sarka fel fog emelkedni (Mivel a padló nem csavarodik). A hátul elhelyezkedő tömeg (a motor) még jobban kihozza ezt a jelenséget.



köszönöm! akkor a közeljövőben a korábban írt leírás alapján megnézzük a hátsó felét  Cheesy
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #65768 Dátum: 2013 Február 04, 22:51:34 »

Nem akarlak elszomorítani, de azért egy rozsdátlanítás-festés ráférne, most van annyira szétszedve, hogy meg tudod tisztességesen csinálni. A sárvédő felfogató anyák környéke - amennyiben így hagyod, pozdorjává rozsdásodnak átlag használat mellett 4-5 év alatt. Nem okoskodás, tapasztalat. Wink

Természetesen nem így megy fel. A belsejében is lesz még munka, meg az említett részeken is felcsiszol, savas alapozó , alapozó majd gestés.
Meg a küszönöket is a fűtéscsatornákkal egyetemben felületkezelem.

Több évre tervezem, ezért is jók mások tapasztalatai  Wink Wink

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65767 Dátum: 2013 Február 04, 22:50:23 »

Hogy festésnél ne folyjon ki azoxigén. az oldószertől. de lehet, hogy csak paranoiás vagyok.
milyen oldószertől?  ne aggódjál már, régen zsírral kenték be a lámpákat meg kilincseket sőt még a szélvédőt is ha nem akartak ragasztgatni Roll Eyes

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #65766 Dátum: 2013 Február 04, 22:34:04 »

féktisztító spré sűrített levegő , de a menetből mért akarnád kiszedni?
Na ja... sőt, hogy ne kelljen a festéket aztán kihajtani onnan, én le is kenném a meneteket zsírral, vagy hagynám a francba, és a festék nem tapad meg fújáskor. Aztán összerakásnál zsír, és összerakás után viszont a javítófestékből lekenném (alapos lemosás után) a csavarmenetek kilátszó részét.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65765 Dátum: 2013 Február 04, 22:33:07 »

féktisztító spré sűrített levegő , de a menetből mért akarnád kiszedni?
Hogy festésnél ne folyjon ki azoxigén. az oldószertől. de lehet, hogy csak paranoiás vagyok.

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65764 Dátum: 2013 Február 04, 22:31:09 »

De a menetből? kisecset?
féktisztító spré sűrített levegő , de a menetből mért akarnád kiszedni?

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65763 Dátum: 2013 Február 04, 22:29:09 »

Nitrós Lakkbenzines lemosás.
De a menetből? kisecset?

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #65762 Dátum: 2013 Február 04, 22:01:36 »

Tényleg. mit csinálunk, ha azok a sárvédőcsavar menetek tele vannak zsírral? Hogy lehet azt fényezés előtt kipuceválni? gondolok arra, hogy tele megy gittporral, szétkenjük a zsírt a környékén stb...
Nitrós Lakkbenzines lemosás.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #65761 Dátum: 2013 Február 04, 21:58:21 »

Nem akarlak elszomorítani, de azért egy rozsdátlanítás-festés ráférne, most van annyira szétszedve, hogy meg tudod tisztességesen csinálni. A sárvédő felfogató anyák környéke - amennyiben így hagyod, pozdorjává rozsdásodnak átlag használat mellett 4-5 év alatt. Nem okoskodás, tapasztalat. Wink
Tényleg. mit csinálunk, ha azok a sárvédőcsavar menetek tele vannak zsírral? Hogy lehet azt fényezés előtt kipuceválni? gondolok arra, hogy tele megy gittporral, szétkenjük a zsírt a környékén stb...

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #65760 Dátum: 2013 Február 04, 21:55:30 »

Ezek a levedlett karosszériának a részei. Az alváz kicsit jobb állapotban van.
Napoleonnál lesz egy kis foltozás, illetve a padlólemezek cseréje, avagy az oldalcsík cseréje. Majd meglátom.
A többi elég jó állapotú.

A karosszéria meg már kilakatolva jón rá, és fényezve.
Nem akarlak elszomorítani, de azért egy rozsdátlanítás-festés ráférne, most van annyira szétszedve, hogy meg tudod tisztességesen csinálni. A sárvédő felfogató anyák környéke - amennyiben így hagyod, pozdorjává rozsdásodnak átlag használat mellett 4-5 év alatt. Nem okoskodás, tapasztalat. Wink

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #65759 Dátum: 2013 Február 04, 21:51:07 »

Valszeg megoldódik, találtam King Tony-t. Holnap kiderül, hogy van-e nekik.
pl.:
http://beta-szerszam.hu/spd/beta_1494xzn/Beta_1494XZN_olajleereszto_dugokulcs_betet_XZN_csa
Nem elérhető Kicsi Nelly
Hozzászólások: 3034


20/916-72-61

« Hozzászólás #65758 Dátum: 2013 Február 04, 21:48:47 »

Valszeg megoldódik, találtam King Tony-t. Holnap kiderül, hogy van-e nekik.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #65757 Dátum: 2013 Február 04, 21:39:04 »

Tehát vegyek egy nagyonkínai torxot, meg valami penge fúrószárat?
én megnézem pitybát ahogy kifúrja  Jezusom ...

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #65756 Dátum: 2013 Február 04, 21:35:24 »


Ezt talán XZN -nek hívják

A kép címe is mintha ez lenne... Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #65755 Dátum: 2013 Február 04, 21:34:35 »

A torx az csak hatágú (meg abban lehet kapni lukasat is elég sok helyen).
Ezt talán XZN -nek hívják

parasztországban (pl. nálunk) sűrű torxnak hívják. :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #65754 Dátum: 2013 Február 04, 21:28:39 »

Ilyet hol lehet venni?
Itt kérdezd: http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=0&na_step=100&t=9141630&na_order=
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #65753 Dátum: 2013 Február 04, 21:25:02 »

Tehát vegyek egy nagyonkínai torxot, meg valami penge fúrószárat?
A torx az csak hatágú (meg abban lehet kapni lukasat is elég sok helyen).
Ezt talán XZN -nek hívják
« Utoljára szerkesztve: 2013 Február 04, 21:29:59 írta szódásbácsi »
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #65752 Dátum: 2013 Február 04, 21:17:58 »

Tehát vegyek egy nagyonkínai torxot, meg valami penge fúrószárat?
a nagyonkínai torxhoz nem kell penge fúrószár :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak: 1 ... 366 367 368 369 370 [371] 372 373 374 375 376 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.198 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.