www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 13, 23:48:45
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
311
312
313
314
315
[
316
]
317
318
319
320
321
...
2015
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 13101102 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67992 Dátum:
2013 Július 25, 21:36:11 »
Én úgy vagyok ezzel, hogy nem szívesen pakolok sem felesleges plusz súlyokat egy autóra, sem plusz lemezréteget ami alatt dolgozhat a korrózió. Ha szükség van rá, az más.
Idézetet írta: Dadan - 2013 Július 25, 21:21:17
Ha be lehet tenni, akkor asszem fölrakatom majd.
Szinte nem lehet eladni semmit sem normális áron, max. gombokat kapnék szerintem ezért is.
Mondjuk nem is hallottam róla, hogy valaki - akár innét a fórumról - kabriót építene, úgyhogy szerintem árulgathatnam én ezt napestig.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67991 Dátum:
2013 Július 25, 21:34:04 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 25, 18:47:43
Jól látom, hogy az beszél, aki épp tegnap mesélte nekem, hogy a szarja úgy melegszik, hogy kénytelen eladni az indukciótekercses gyújtását, mert fél, hogy leolvad róla a tirisztor?
hát azért ez így ebben a formában
www.tatinson.hu
www.kck.hu
abes
Hozzászólások: 14980
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67990 Dátum:
2013 Július 25, 21:26:39 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 Július 25, 21:21:17
Ha be lehet tenni, akkor asszem fölrakatom majd.
Szinte nem lehet eladni semmit sem normális áron, max. gombokat kapnék szerintem ezért is.
Mondjuk nem is hallottam róla, hogy valaki - akár innét a fórumról - kabriót építene, úgyhogy szerintem árulgathatnam én ezt napestig.
ebay
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67989 Dátum:
2013 Július 25, 21:21:17 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 25, 21:07:58
Felhegeszthető zárt kasztnira is, de felesleges. Kabrióknál ezek meg az ajtónyílásokban lévő ívek, a hátsó ülés alatti keresztmerevítő és a doblemezek meg a tűzfal dupla lemeze helyettesíti a tető adta merevséget. Szóval én inkább eladnám és vennék belőle mást az autómhoz. Anno mi megvettük a kabriónkhoz utángyártottban, aztán lakatolás közben találtunk gyári újakat küszöbbel, mindennel (Igaz majd' 200ezer volt darabja a gyári küszöd+merevítésnek majd' 10 éve.). Akkor mi gond nélkül, elég hamar eladtuk a feleslegessé vált merevítőket. Vágott kabrióhoz is jól jöhet.
Ha be lehet tenni, akkor asszem fölrakatom majd.
Szinte nem lehet eladni semmit sem normális áron, max. gombokat kapnék szerintem ezért is.
Mondjuk nem is hallottam róla, hogy valaki - akár innét a fórumról - kabriót építene, úgyhogy szerintem árulgathatnam én ezt napestig.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67988 Dátum:
2013 Július 25, 21:07:58 »
Felhegeszthető zárt kasztnira is, de felesleges. Kabrióknál ezek meg az ajtónyílásokban lévő ívek, a hátsó ülés alatti keresztmerevítő és a doblemezek meg a tűzfal dupla lemeze helyettesíti a tető adta merevséget. Szóval én inkább eladnám és vennék belőle mást az autómhoz. Anno mi megvettük a kabriónkhoz utángyártottban, aztán lakatolás közben találtunk gyári újakat küszöbbel, mindennel (Igaz majd' 200ezer volt darabja a gyári küszöd+merevítésnek majd' 10 éve.). Akkor mi gond nélkül, elég hamar eladtuk a feleslegessé vált merevítőket. Vágott kabrióhoz is jól jöhet.
Idézetet írta: Dadan - 2013 Július 25, 20:59:21
És ezt - ha már van egy pár ilyenem - érdemes, vagy egyáltalán be lehet tenni az én bódémba?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67987 Dátum:
2013 Július 25, 20:59:21 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 25, 20:55:32
Kabrió merevítő. Gyári kabrióknál ilyen van alulról felhegesztve még a küszöbre. Ez gyárilag is vastagabb lemezből 1,2-2mm van, mint a küszöb.
És ezt - ha már van egy pár ilyenem - érdemes, vagy egyáltalán be lehet tenni az én bódémba?
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67986 Dátum:
2013 Július 25, 20:55:32 »
Kabrió merevítő. Gyári kabrióknál ilyen van alulról felhegesztve még a küszöbre. Ez gyárilag is vastagabb lemezből 1,2-2mm van, mint a küszöb.
Idézetet írta: Dadan - 2013 Július 25, 19:36:54
Ez milyen karosszéria alkatrész a fűtéscső mellett?
Gondolom, hogy küszöb, de a homokolt kasztnimon mintha gyengébb anyagból lenne.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67985 Dátum:
2013 Július 25, 20:50:48 »
Talán egy Hanzlik féle kisipari küszöb. Kabrióét még nem láttam.
Idézetet írta: Dadan - 2013 Július 25, 19:36:54
Ez milyen karosszéria alkatrész a fűtéscső mellett?
Gondolom, hogy küszöb, de a homokolt kasztnimon mintha gyengébb anyagból lenne.
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67984 Dátum:
2013 Július 25, 19:36:54 »
Ez milyen karosszéria alkatrész a fűtéscső mellett?
Gondolom, hogy küszöb, de a homokolt kasztnimon mintha gyengébb anyagból lenne.
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67983 Dátum:
2013 Július 25, 18:47:43 »
Jól látom, hogy az beszél, aki épp tegnap mesélte nekem, hogy a szarja úgy melegszik, hogy kénytelen eladni az indukciótekercses gyújtását, mert fél, hogy leolvad róla a tirisztor?
Idézetet írta: tati - 2013 Július 25, 09:22:57
nem kell beszarni, az injektoros motorokon eleve nincs is ilyen faszság! csak callook-nak a vesszőparipája ez a termosztát téma mert ő néha előveszi a bogarát annyi időre hogy be sem tud melegedni rendesen
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67982 Dátum:
2013 Július 25, 17:47:15 »
Idézetet írta: Bazsibug71 - 2013 Július 25, 16:15:38
Ültetett már valaki 02-es vagy 03-mas bogarat gewindével? Mi lehet az ültetés vége?
Milyen kerékkel? Nálam ez:
https://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
TBK001
Hozzászólások: 29083
Road Force One
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67981 Dátum:
2013 Július 25, 17:15:49 »
Idézetet írta: Bazsibug71 - 2013 Július 25, 16:15:38
Ültetett már valaki 02-es vagy 03-mas bogarat gewindével? Mi lehet az ültetés vége?
Kopp....
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Bazsibug71
Hozzászólások: 110
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67980 Dátum:
2013 Július 25, 16:15:38 »
Ültetett már valaki 02-es vagy 03-mas bogarat gewindével? Mi lehet az ültetés vége?
Vw 1302Ls 1971
Lazlow
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67979 Dátum:
2013 Július 25, 13:09:28 »
Idézetet írta: tati - 2013 Július 25, 09:22:57
nem kell beszarni, az injektoros motorokon eleve nincs is ilyen faszság! csak callook-nak a vesszőparipája ez a termosztát téma mert ő néha előveszi a bogarát annyi időre hogy be sem tud melegedni rendesen
Ettől nem csúszott be a sportszelet a gatyóba.
Csak gondoltam megkérdezem, biztos ami biztos alapon.
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67978 Dátum:
2013 Július 25, 09:22:57 »
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 25, 08:27:13
Köszönöm, akkor jól éreztem, hogy valami nem stimmelt vele.
Persze megcsinálom (tartalék moci lesz belőle).
Üdvw.: Laci
nem kell beszarni, az injektoros motorokon eleve nincs is ilyen faszság! csak callook-nak a vesszőparipája ez a termosztát téma mert ő néha előveszi a bogarát annyi időre hogy be sem tud melegedni rendesen
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Lazlow
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67977 Dátum:
2013 Július 25, 08:27:13 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 25, 07:02:37
nehezebben melegedett be, több volt a fogyasztásod.
sok bogár így jár. már nem emlékszem mi a "magyarázat" hogy ez így jó..
egyébként ez a "normális" működés, hogy meghibásodott vagy nem bekötött termosztát esetén nyitva legyenek a lamellák
csináld meg és ezentúl jó lesz
Köszönöm, akkor jól éreztem, hogy valami nem stimmelt vele.
Persze megcsinálom (tartalék moci lesz belőle).
Üdvw.: Laci
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67976 Dátum:
2013 Július 25, 07:19:46 »
Idézetet írta: tati - 2013 Július 24, 22:23:52
de annak a sok lónak enni kell adni
Ez igaz. De a vezetési élmény az enyém!
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67975 Dátum:
2013 Július 25, 07:02:37 »
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 25, 06:57:08
Sziasztok!
Tegnap levettem a ventilátorházat és akkor vettem észre, hogy habár a hűtőlevegő terelő lapkák és a szerkezet hibátlanul működik, a termosztát nincs rákötve, a rudazat hiányzik. Tehát állandóan nyitva volt és maximálisan hűtötte a motort a ventilátor.
Ennek lehet valami negatív következménye (pl. az üzemmeleg hőfok elérése szempontjából)? Kb. 2006-ban volt utoljára kiszedve és szétszedve a motor és azóta nem nyúlt hozzá senki. Ezalatt nemsokat ment, kb. 3000km-ert (2012-ig), de rövid távokon (10km) és csak nyáron. (Benzines olajjal.
)
Köszi!
nehezebben melegedett be, több volt a fogyasztásod.
sok bogár így jár. már nem emlékszem mi a "magyarázat" hogy ez így jó..
egyébként ez a "normális" működés, hogy meghibásodott vagy nem bekötött termosztát esetén nyitva legyenek a lamellák
csináld meg és ezentúl jó lesz
Lazlow
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67974 Dátum:
2013 Július 25, 06:57:08 »
Sziasztok!
Tegnap levettem a ventilátorházat és akkor vettem észre, hogy habár a hűtőlevegő terelő lapkák és a szerkezet hibátlanul működik, a termosztát nincs rákötve, a rudazat hiányzik. Tehát állandóan nyitva volt és maximálisan hűtötte a motort a ventilátor.
Ennek lehet valami negatív következménye (pl. az üzemmeleg hőfok elérése szempontjából)? Kb. 2006-ban volt utoljára kiszedve és szétszedve a motor és azóta nem nyúlt hozzá senki. Ezalatt nemsokat ment, kb. 3000km-ert (2012-ig), de rövid távokon (10km) és csak nyáron. (Benzines olajjal.
)
Köszi!
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67973 Dátum:
2013 Július 24, 22:23:52 »
Idézetet írta: VW T2b - 2013 Július 24, 21:26:02
Azt elhiszem, én is, de néhány lovat még rakj be a jelenlegiek mellé, hogy haladni is tudj!
de annak a sok lónak enni kell adni
www.tatinson.hu
www.kck.hu
VW T2b
Hozzászólások: 3053
Egon a gyenge 70-330-9994
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67972 Dátum:
2013 Július 24, 21:26:02 »
Idézetet írta: Vagabond - 2013 Július 24, 19:47:40
Szivesen elrángatnék egy ilyent a buszommal!
<beszúrt kép törölve>
Azt elhiszem, én is, de néhány lovat még rakj be a jelenlegiek mellé, hogy haladni is tudj!
1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67971 Dátum:
2013 Július 24, 20:57:53 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 Július 24, 20:54:39
Én letöltöttem, de nem állt össze a végén sehogy, nem tudtam megnyitni.
Egy csomó könyvtárban lévő olyan file-t töltött le, ami nem volt megnyitható, de engem is érdekelne, hogy hogyan működik.
A rar-on belül van egy ISO fájl. Az megnyitod Alcohol120%-kal, vagy Daemon Tools-szal és fut, mint egy cd Vagy kiírod lemezre.
http://hapsi96.blogspot.hu/
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67970 Dátum:
2013 Július 24, 20:54:39 »
Idézetet írta: gsattila - 2013 Július 24, 20:16:05
Letöltötte valaki? Nekem túl nagy.
Én letöltöttem, de nem állt össze a végén sehogy, nem tudtam megnyitni.
Egy csomó könyvtárban lévő olyan file-t töltött le, ami nem volt megnyitható, de engem is érdekelne, hogy hogyan működik.
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67969 Dátum:
2013 Július 24, 20:16:05 »
Letöltötte valaki? Nekem túl nagy.
Idézetet írta: Funk - 2013 Július 24, 11:16:59
Könyv címe: Minden Ami Tuning
Kiadás dátuma: 2004
http://bitshare.com/files/y9sayxep/tuning.rar.html
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67968 Dátum:
2013 Július 24, 19:59:26 »
Idézetet írta: slavia919 - 2013 Július 24, 12:18:23
bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Enyém ilyen volt.
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67967 Dátum:
2013 Július 24, 19:47:40 »
Idézetet írta: 1303LS - 2013 Július 24, 13:06:08
Sokféle van.
Ilyen van a lenti képeken jópár.
https://www.google.hu/search?q=kafer+anhaengerkupplung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=mrPvUeizNKWH4gTJ5ICQCw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1404&bih=854#imgdii=_
Szivesen elrángatnék egy ilyent a buszommal!
Tóth Zoltán
1303LS
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67966 Dátum:
2013 Július 24, 13:06:08 »
Idézetet írta: slavia919 - 2013 Július 24, 12:18:23
bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Sokféle van.
Így most a képeken nem látok olyat amilyen az enyém.
Az enyém egy köztes féle, azt mondanám rá, hogy elég erős, stabil.
Keresztbe a lököstartók között van egy erős vas és megy előre két vastag cső ami 2-2 U bilinccsel van rögzítve a torziórúdhoz és a Ynyúlványhoz. Itt értelemszerűen az U bilncsek 90'-al el vannak egymáshoz képest fordítva, így az is elég stabil fogást ad.
Ami csak a lököstartóhoz rögzül az -így 40éves autókkal gondolkodva- abszolut elvetendő.
Ilyen van a lenti képeken jópár.
https://www.google.hu/search?q=kafer+anhaengerkupplung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=mrPvUeizNKWH4gTJ5ICQCw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1404&bih=854#imgdii=_
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67965 Dátum:
2013 Július 24, 12:27:20 »
Idézetet írta: slavia919 - 2013 Július 24, 12:18:23
bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Megyó tud eladót
azt hiszem a hátsó lökőstartóra, meg az alváz végénél a torzió házra kell rögzíteni
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67964 Dátum:
2013 Július 24, 12:18:23 »
bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67963 Dátum:
2013 Július 24, 11:16:59 »
Könyv címe: Minden Ami Tuning
Kiadás dátuma: 2004
A könyv Illusztrációjaként 440db, 300 illetve 680px szélesre méretezett kép szolgál, 22,5MB terjedelemben.
Alapfogalmak - mi is a "Tuning"?
A szó eredeti jelentése: "hangolás"
Finomhangolás, hatásfoknövelés, gyári megoldások "kiigazítása"
Miért lehetséges további teljesítménynövelés, mik rejlenek egy motorban?
Komolyabb módosítások: Mik a határok? Mik a felmerülő költségek?
A Tuning mely ágával foglalkozik ez a CD?
Mielőtt nekikezdünk
Miről mondunk le? Elsősorban autónk jóindulatáról!
A megfelelő tuning-alap kiválasztása. Melyek a szempontok?
Néhány jól tuningolható autó, melyhez Mo.-n is elérhetőek a kellékek
A tuning-alap általános műszaki követelményei
Mi a célunk? Mire fogjuk használni az autót?
Mire és hogyan ne használjuk az autót?
Kihez forduljunk?
Mivel kezdjük?
Költségek beosztása
Utcai autók: kompromisszumok
Mennyiben befolyásolják autónk eladási értékét a módosításaink?
Mennyire nehéz ezt az értéket eladáskor visszakapni?
Milyen munkát igényel az esetleges visszaalakítás?
További meggondolni valók?
A közúti használat kompromisszumai
Közúti ellenőrzés
Műszaki vizsga
Zöldkártya
Eredetvizsgálat
Kik lesznek az utasaink (gyerekek is)? Kik fogják vezetni az autót?
Egy gyakori kérdés: a fogyasztás
Vezethetőség, kényelem, zajszint
A motor tuningja, teljesítménynövelése - bevezető
Bevezetés
Tévhitek
"A tuningolt motor sokat fogyaszt" (nem)
"A tuningolt motor élettartama drasztikusan csökken" (nem)
"Csak 'rárakom' ezt vagy azt, és máris jobban megy" (nem)
Motorcsere típusidegen motorra
Miért érdemes?
Mik a lehetőségek?
Hogyan válasszunk donort?
Mik szükségesek?
Mik az áthidalandó problémák, mi a csere menete?
A motor tömege (súlya)
Motor+váltó összeillesztése már az autón kívül
A motor mérete
A motor rögzítése
Kuplung-kinyomó szerkezet
Kipufogó
Turbó, kompresszor, stb. (elhelyezése)
Hűtő
Elektromos rendszer
Üzemanyagrendszer
A kihajtás többi eleme
A hivatalos oldal...
A motor optimalizálása: hatásfoknövelés = fogyasztáscsökkentés!
Könnyítések a motoron belül
Lendkerék-könnyítés
Kiegyensúlyozás: statikus és dinamikus egyensúly
Polírozás
A szívósor illesztése
Kipufogótuning
Miből is áll a kipufogórendszer?
Kipufogó gyűjtőcső = leömlő
Katalizátor
Dobok
Csövek
Saválló rendszer
A teljes rendszer fojtása: az átmérővel ne essünk végletekbe!
Összegzés
"No replacement for displacement", vagyis legjobb Tuning a 'köbcenti tuning'
A jól ismert "felfúrás" - de mit is jelent ez?
A löket növelése
Motorcsere
Összefoglalva...
A hengerfej átalakításai
Szívó- és kipufogócsatornák tágítása, polírozása. Szelepvezetők.
Égéstér
Szelepek
Nagyszelepes hengerfej - de mit is jelent ez?
Kompressziónövelés
Kompressziónövelés. Mit jelent és hogyan számoljuk elméletben?
Miért szükséges a növelés?
Mik a módjai?
Mik a hatásai?
Az olajzás kérdései
Milyen olajat használjak?
Az olajszűrő megválasztása
Maga az olajcsere
Milyen olajnyomásra van szükség, mi legyen az olajpumpával?
Speciális olajteknők
Olajhűtők
Olajnyomásmérés
Kartervédő
Vezérlés: vezérműtengelyek, ECU-k
Bevezetés
Mit jelentenek a vezérműtengelyek paraméterei?
Mik az új tengely hatásai?
Milyen vezérműtengelyt válasszak?
"Nagy alapkörös tengely" - mi ez?
A felrakás problémái
A vezérműtengely-tuning egyéb kellékei
Szeleprugók
"Fokolókerék"
Gyújtások
Hagyományos gyújtások
Gyújtáselektronika alkalmazása
Motorvezérlő elektronikák titkai
2D és 3D vezérlések
"Chip-tuning" és ami mögötte van
Valódi chip-tuning
Speciális vezérlőelektronikák verseny célra
Üzemanyagellátás
Bevezetés
Kezdjük a "legelején": sportlégszűrő, "direkt szűrő"
Hideg levegő bevezetése
Szívótölcsér
A karburátorok lelkivilága
Mit jelent az átfúvókázás, mikor van értelme és mire jó?
Néhány szó a karburátorok szakszerű hangolásáról, tuningjáról
Karburátor-csere: mit kell megfontolnunk?
Újat vagy használtat? Milyen típust?
Fel is kell szerelni...
Versenykarburátorok: "Weber-t, vagy Dellorto-t?"
A versenykarburátorok hatása a menetre és a fogyasztásra
Karburátoros autó átalakítása ikerkarburátorosra
Befecskendezős autó átalakítása ikerkarburátorosra
Karburátoros autó átalakítása befecskendezősre
Befecskendezős autók tuningja
LPG és tuning? (Granovitter Gábor)
A motorok feltöltése
Bevezetés
Feltöltés turbóval
Szívómotor átalakítása turbósra
Karburátoros motor esetén
Karburátor cseréje befecskendező-rendszerre
Szívókarburátor cseréje turbós karburátorra
Atmoszférukus karburátor nyomás alá helyezése
Befecskendezős motor esetén
Eredetileg is turbós motor teljesítménynövelése
Intercooler (töltőlevegő-visszahűtő
Az intercooler hűtése
Vízbefecskendezés
Turbónyomás növelése
Turbószűkítő (kiszedése - ha van)
ALS - miért durrog egy WRC?
Gumicsövek helyett fém csövek
Feltöltés kompresszorral
Szívómotor átalakítása kompresszorosra
A varázsszó: NITRÓ!
Mi is ez, mi a működési elve?
Milyen egyéb módosítások szükségesek a tartály beszerelésén kívül?
A nitrós motor élettartama
A teljesítményről, a teljesítménymérésről
Van-e értelme "lóerőről" beszélni?
Gyorsulásmérés ("0-100")
Teljesítménymérés
A hajtáslánc
Bevezetés
Az erősebb motor hatása a váltóra és differenciálművekre
Az áttételek
A váltó cseréje
Sport- és versenyváltók
Tolókerekes váltó - mi is ez valójában?
Szekvenciális váltó
Sperrdifi - mindenütt ezt hallom. Mi ez?
Vezetéstechnikai trükkök
Hazánkban készített sper-ek
Speciális igényei: a hidraulika-olaj minősége
Futóműátalakítások
A felni- és gumicsere nem optikai tuning!
Felni kiválasztása - paraméterek
Felnivásárlás
Gumi kiválasztása - paraméterek
Szélesség változtatása: futómű-igénybevétel
Átmérő változtatása: áttételváltozás
Mire figyeljünk vételkor?
A rugóstagok
Futóműkeményítés változatlan magasság mellett
Az ültetés (a kinézet itt sokadrangú szempont)
Az autó kiemelése
A futómű alkatrészeinek merevítése, strapabíróbbá tétele
A "szilent"-ek
Nyomtávszélesítés
Tőcsavarok
Stabilizátorok
Lehetőségek a túlkormányozottság növelésére
Futóműbeállítás!
Karoszéria
Merevítés, erősítés
Könnyítés
Egyedi karosszéria-elemek
A fékberendezés tuningja
A fékberendezés tökéletessége alapkövetelmény
A Tuning (verseny) pedálsor nem optikai, hanem biztonsági módosítás
Tárcsák, betétek
Fémszövet bevonatú csövek
Tudnivalók a fékfolyadékok DOT számozásáról
Elsőfék tuning: normálról hűtött tárcsára, kisebbről nagyobb tárcsára
Hátsófék cseréje kisebbről nagyobbra (tárcsa)
Dobfék cseréje tárcsafékre
A főfékhengernek a módosított rendszerhez kell illeszkednie!
Versenycélú fékerőelosztó: mikor NE!
Hidraulikus kézifék
Egyszerűbb kézifék-tuning
Kézifékes megfordulás (hogyan csináljam?)
Az elektromos rendszer jobbítása
Milyen akkumulátort válasszak?
Az elektromos rendszer lelke: a kontaktusok minősége
Biztosító ("biztosíték") = biztonság!
Kábelek megválasztása új egységek felszerelésekor
"Relézés"
Akkumulátor áthelyezése komolyabb motortéri módosítások esetén
Központi áramtalanító: lopásgátlás + tűzvédelem!
Fényszórók felszerelése: célszerűség és jogszabály
Pótféklámpa felszerelése
Műszerek
Az utastér módosításai
Kagylóülések ("verseny-ülés")
Más típus ülései
Biztonsági övek (3-, 4-, 5-, 6-pontos)
Sportkormány
Sportpedálok
Váltókar: hosszú vagy rövid legyen?
Műszerek
Sebességmérő
Fordulatszámmérő
Turbónyomásmérő
Olajnyomásmérő
Olajhőmérő
Vízhőmérő
Feszültségmérő
Árammérő
Műszer-számlapok
Flokkolt műszerfal
Bukókeret
Néhány szó az optikai tuningról
Futómű: ültetés/keményítés, gumik, felnik, stb.
Felnik szinterezése
Légbeömlők: optikai-, vagy tényleges tuning?
Légterelők, karosszéria-elemek: "spoilerek"
Lámpatestek
Extra világítótestek ("kék LED")
Matricák, festések, dekor
Autóüveg-sötétítés, fóliázás
Zene az autóban (a fejezetet lektorálta: T_H)
Egy "alap" autóhifi-rendszer bemutatása
Saját tapasztalataim
A fejegység
MP3
CD-tár
Az erősítő
Elülső hangszórók: komponens szett
Mélysugárzók
Kábelezés
Miből áll a szerelés menete végül is?
Profibb felszerelések
Bitumenes lapok, rezgéscsillapítás
Kondenzátor
Hangprocesszor ("DSP")
DVD, Playstation, navigációs rendszer, stb...
Riportok:
Havassy Péter - H.M.S. Havassy Péter Magyarország egyik legismertebb és legelismertebb tuningmestere. A beszélgetésben sok
mindenről szó esik: a vezérműtengelyek gyártásától a valódi chip-tuningig, a dízelmotorok tuninglehetőségeitől a
sportlégszűrő-sportgyertya témakörig, a kipufogórendszerek cseréjétől a lendkerék-könnyítést övező tévhitekig, a tuninggal
való megismerkedésétől a jövőbeni terveiig.
Csaba Péter - ProTechnic Péter a kilencvenes években kezdte egy saját építésű Ladával, amellyel a Hungaroringen gyorsulási
versenyt nyert (kategóriában). Ezután több utcai és verseny Lada motort épített, majd más típusok motorjaival is művelt
érdekes dolgokat: VW Bogártól és Golftól a 2300-as Saab-ig. Bizony, a Tuning nem ér véget a Zsigulival, ezek a motorok is
tuningolhatóak. A riportban a tuningról mint hobbiról, illetve mint szakmáról beszélünk, szóba kerül ennek az egésznek
"az értelme", a jelen és a jövő.
Kiss Attila - Pmaxx Kisával a "ladázáson" keresztül ismerkedtem meg, mindketten a Lada Baráti Kör alapító tagjai
vagyunk. A tuninggal való "kapcsolatáról", a turbós Ladájáról, a motortervezés mögött rejlő elméleti ismeretekről,
buktatókról, apró de mégis életbevágó nüansznyi trükkök ismeretéről próbáltam kérdezni. Lehetséges-e otthon motort építeni?
Csővári Levente - Electrocom bt. Az autóhifi területe Magyarországon még fehér folt, művelése gyerekcipőben jár. Leventéék
első-versenyes kezdőként Fabiájukkal európabajnoki ötödik helyet szereztek, majd ezután kezdtek az új Skoda építésébe. Szó
esik a szakma magyarországi jelenéről, némi technikai részletek is említésre kerülnek, verseny- és utcai autókkal
kapcsolatban egyaránt.
Ruppert Ferenc - BMW E30 327ti Ruppyval az index autós fórumában az E30 topicban ismerkedtem meg, még azokban az időkben,
amikor megvette a 325-ösét. A "szemem előtt" készült először nagy-kompressziójú szívó 2700-as motor, amelynek
lépéseit, kudarcait és nehézségeit a topicon bárki nyomon követhette. A fonalat akkor vesztettem el, amikor szóba került a
turbo... ezekről a részletekről faggatom Ruppyt, aki a "riportot" inkább emailen keresztül vállalta.
További anyagok a CD-n:
Videók - A két szerző válogatásai külön-külön. A filmek tuningautókat, egyedi vezetéstechnikákat, vezetési hibákat és azok
következményeit, egyéb érdekességeket mutatnak be. Összesen 36 videó, félpercestől harmincpercesig, 538MB terjedelemben.
http://bitshare.com/files/y9sayxep/tuning.rar.html
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67962 Dátum:
2013 Július 23, 09:19:42 »
Csak Stone esetében arról szól a történet, hogy melegen tökéletes az olajnyomás. Nem forró a motor. Nem erőtlen a gép. Nem a túlmelegedéstől, nem a rossz beállításoktól nincs olajnyomás. A jelenség indításkor, állás után, hideg motornál jelentkezik pár másodpercig, csúnya hang kíséretében. Tehát könnyen lehet, hogy van valami szerkezeti baja a motornak, de hagyjuk már a nagy előgyújtás, a szegény keverék, a szennyezett hűtőbordák témát, mert a kérdéses problémának köze sincs ezekhez.
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 Július 22, 21:11:38
olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva....
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
1303LS
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67961 Dátum:
2013 Július 23, 08:19:10 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 Július 22, 21:31:18
de miért?
ha nem extrém körülmények között mész, akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor, hígul az olaj, csökken az olajnyomás...... nem?
Ha minden jól van beállítva, minden rendesen működik, nincs döglöttmacska a turbinában, nincs fél vödör olajsár a hengereken, stb, stb akkor sem szabad melegednie a motornak az erőlködéstől.
Értsd; az user nem tud olyan gázpedálállás/sebességfokozat/tempó/ kombinációt előidézni ami egy gyári motor melegedését okazhatná.
Így van megtervezve, így is kell lennie.
A gyakorlat is ezt igazolja.
Én sokszor megyek többszáz km-t egyhuzamban 80-90%-os ! terheléssel. Néha kicsit belekóstolva a 100%-ba. Igen a 100% a padlógázt jelenti. Nem néhány másodpercig, hanem több km hosszan. Pl ceglédberceli szép hosszú emelkedő pest felé, kb 5-6km. Elkezdem 4. padlózva majd kb 2km után mikor 70körülre lassultam 3. padlóval folytatom. Az emelkedő tetején már jó 80-85-el haladok és egészségesen forog a motor. Soha semmilyen melegedés nincs, nem fogy az olaj extrém módon, sőt. Egy ilyen etap után kinyomva a kuplungot stabil az alapjárat, nem villog az olajlámpa.
Sőt ehhez a gyakorlati tapasztalathoz hozzátehetjük, hogy a motor meszze nem 100%-os. 35ezerrel ezelőtt lett
csak
gyűrűzve, sűrű hülyevagytesemmiértelme megjegyzések közepette, a gyújtásba sem néztem bele 2,5 éve (2vizsgávalezelőtt volt mexakító csere)(ez most nekem is meglepően hangzik, nagyon szalad az idő) ez kb több, mint 20ezer km. Szelepet is akkor állítottam. Gyertya asszem ennél is régebbi.
Szóval, ha a motor elmelegíti az olajat és az nem valami étolaj, vagy háború előtti barnás folyadék akkor ott HIBA van valahol.
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67960 Dátum:
2013 Július 22, 22:49:19 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2013 Július 22, 22:31:31
Akár nem jól megválasztott fúvókázás is okozhat melegedést. Volt olyan karbim, amivel nem lehetett 90 körül autózni, mert két km után forrt az olaj.
akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor
......
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67959 Dátum:
2013 Július 22, 22:31:31 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 Július 22, 21:31:18
de miért?
ha nem extrém körülmények között mész, akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor, hígul az olaj, csökken az olajnyomás...... nem?
Akár nem jól megválasztott fúvókázás is okozhat melegedést. Volt olyan karbim, amivel nem lehetett 90 körül autózni, mert két km után forrt az olaj.
Bácsi Győző
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67958 Dátum:
2013 Július 22, 21:31:18 »
Idézetet írta: 1303LS - 2013 Július 22, 21:15:20
Ezt így kivenném.
de miért?
ha nem extrém körülmények között mész, akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor, hígul az olaj, csökken az olajnyomás...... nem?
1303LS
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67957 Dátum:
2013 Július 22, 21:25:05 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 Július 22, 21:21:34
1 hét, vagy egész szezon?
Esetleg még
elővenném
, de akkor Pbá azonnal bekapcsolódik a beszélgetésbe. Azt meg ki szeretné.
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67956 Dátum:
2013 Július 22, 21:21:34 »
Idézetet írta: 1303LS - 2013 Július 22, 21:15:20
Ezt így kivenném.
1 hét, vagy egész szezon?
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67955 Dátum:
2013 Július 22, 21:20:42 »
Idézetet írta: stonemen - 2013 Július 22, 21:18:20
Főleg hidegindításkor. :-)))))
pláne
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67954 Dátum:
2013 Július 22, 21:18:20 »
Főleg hidegindításkor. :-)))))
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 Július 22, 21:11:38
olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva....
1303LS
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67953 Dátum:
2013 Július 22, 21:15:20 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 Július 22, 21:11:38
olajlámpa pislog=melexik az olaj-=
erőlködik a motor
=nincs valami jól beállítva....
Ezt így kivenném.
Oldalak:
1
...
311
312
313
314
315
[
316
]
317
318
319
320
321
...
2015
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...