www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 14, 00:18:41

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 311 312 313 314 315 [316] 317 318 319 320 321 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13101335 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67992 Dátum: 2013 Július 25, 21:36:11 »

Én úgy vagyok ezzel, hogy nem szívesen pakolok sem felesleges plusz súlyokat egy autóra, sem plusz lemezréteget ami alatt dolgozhat a korrózió. Ha szükség van rá, az más.

Ha be lehet tenni, akkor asszem fölrakatom majd.
Szinte nem lehet eladni semmit sem normális áron, max. gombokat kapnék szerintem ezért is.
Mondjuk nem is hallottam róla, hogy valaki  - akár innét a fórumról -  kabriót építene, úgyhogy szerintem árulgathatnam én ezt napestig.


Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67991 Dátum: 2013 Július 25, 21:34:04 »

Jól látom, hogy az beszél, aki épp tegnap mesélte nekem, hogy a szarja úgy melegszik, hogy kénytelen eladni az indukciótekercses gyújtását, mert fél, hogy leolvad róla a tirisztor?  Tongue

hát azért ez így ebben a formában

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #67990 Dátum: 2013 Július 25, 21:26:39 »

Ha be lehet tenni, akkor asszem fölrakatom majd.
Szinte nem lehet eladni semmit sem normális áron, max. gombokat kapnék szerintem ezért is.
Mondjuk nem is hallottam róla, hogy valaki  - akár innét a fórumról -  kabriót építene, úgyhogy szerintem árulgathatnam én ezt napestig.

ebay
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #67989 Dátum: 2013 Július 25, 21:21:17 »

Felhegeszthető zárt kasztnira is, de felesleges. Kabrióknál ezek meg az ajtónyílásokban lévő ívek, a hátsó ülés alatti keresztmerevítő és a doblemezek meg a tűzfal dupla lemeze helyettesíti a tető adta merevséget. Szóval én inkább eladnám és vennék belőle mást az autómhoz. Anno mi megvettük a kabriónkhoz utángyártottban, aztán lakatolás közben találtunk gyári újakat küszöbbel, mindennel (Igaz majd' 200ezer volt darabja a gyári küszöd+merevítésnek majd' 10 éve.). Akkor mi gond nélkül, elég hamar eladtuk a feleslegessé vált merevítőket. Vágott kabrióhoz is jól jöhet.


Ha be lehet tenni, akkor asszem fölrakatom majd.
Szinte nem lehet eladni semmit sem normális áron, max. gombokat kapnék szerintem ezért is.
Mondjuk nem is hallottam róla, hogy valaki  - akár innét a fórumról -  kabriót építene, úgyhogy szerintem árulgathatnam én ezt napestig.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67988 Dátum: 2013 Július 25, 21:07:58 »

Felhegeszthető zárt kasztnira is, de felesleges. Kabrióknál ezek meg az ajtónyílásokban lévő ívek, a hátsó ülés alatti keresztmerevítő és a doblemezek meg a tűzfal dupla lemeze helyettesíti a tető adta merevséget. Szóval én inkább eladnám és vennék belőle mást az autómhoz. Anno mi megvettük a kabriónkhoz utángyártottban, aztán lakatolás közben találtunk gyári újakat küszöbbel, mindennel (Igaz majd' 200ezer volt darabja a gyári küszöd+merevítésnek majd' 10 éve.). Akkor mi gond nélkül, elég hamar eladtuk a feleslegessé vált merevítőket. Vágott kabrióhoz is jól jöhet.

És ezt  - ha már van egy pár ilyenem -  érdemes, vagy egyáltalán be lehet tenni az én bódémba?


Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #67987 Dátum: 2013 Július 25, 20:59:21 »

Kabrió merevítő. Gyári kabrióknál ilyen van alulról felhegesztve még a küszöbre. Ez gyárilag is vastagabb lemezből 1,2-2mm van, mint a küszöb.


És ezt  - ha már van egy pár ilyenem -  érdemes, vagy egyáltalán be lehet tenni az én bódémba?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67986 Dátum: 2013 Július 25, 20:55:32 »

Kabrió merevítő. Gyári kabrióknál ilyen van alulról felhegesztve még a küszöbre. Ez gyárilag is vastagabb lemezből 1,2-2mm van, mint a küszöb.

Ez milyen karosszéria alkatrész a fűtéscső mellett?
Gondolom, hogy küszöb, de a homokolt kasztnimon mintha gyengébb anyagból lenne.


Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #67985 Dátum: 2013 Július 25, 20:50:48 »

Talán egy Hanzlik féle kisipari küszöb. Kabrióét még nem láttam.

Ez milyen karosszéria alkatrész a fűtéscső mellett?
Gondolom, hogy küszöb, de a homokolt kasztnimon mintha gyengébb anyagból lenne.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #67984 Dátum: 2013 Július 25, 19:36:54 »

Ez milyen karosszéria alkatrész a fűtéscső mellett?
Gondolom, hogy küszöb, de a homokolt kasztnimon mintha gyengébb anyagból lenne.


[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67983 Dátum: 2013 Július 25, 18:47:43 »

Jól látom, hogy az beszél, aki épp tegnap mesélte nekem, hogy a szarja úgy melegszik, hogy kénytelen eladni az indukciótekercses gyújtását, mert fél, hogy leolvad róla a tirisztor?  Tongue

nem kell beszarni, az injektoros motorokon eleve nincs is ilyen faszság! csak callook-nak a vesszőparipája ez a termosztát téma mert ő néha előveszi a bogarát annyi időre hogy be sem tud melegedni rendesen Grin

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #67982 Dátum: 2013 Július 25, 17:47:15 »

Ültetett már valaki 02-es vagy 03-mas bogarat gewindével? Mi lehet az ültetés vége?
Milyen kerékkel? Nálam ez:
https://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #67981 Dátum: 2013 Július 25, 17:15:49 »

Ültetett már valaki 02-es vagy 03-mas bogarat gewindével? Mi lehet az ültetés vége?

Kopp.... Evil

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Bazsibug71
Hozzászólások: 110


« Hozzászólás #67980 Dátum: 2013 Július 25, 16:15:38 »

Ültetett már valaki 02-es vagy 03-mas bogarat gewindével? Mi lehet az ültetés vége?

Vw 1302Ls 1971
Lazlow
« Hozzászólás #67979 Dátum: 2013 Július 25, 13:09:28 »

nem kell beszarni, az injektoros motorokon eleve nincs is ilyen faszság! csak callook-nak a vesszőparipája ez a termosztát téma mert ő néha előveszi a bogarát annyi időre hogy be sem tud melegedni rendesen Grin

Ettől nem csúszott be a sportszelet a gatyóba.  Grin Csak gondoltam megkérdezem, biztos ami biztos alapon.  Wink
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67978 Dátum: 2013 Július 25, 09:22:57 »

Köszönöm, akkor jól éreztem, hogy valami nem stimmelt vele. Sad
Persze megcsinálom (tartalék moci lesz belőle).Smiley

Üdvw.: Laci
nem kell beszarni, az injektoros motorokon eleve nincs is ilyen faszság! csak callook-nak a vesszőparipája ez a termosztát téma mert ő néha előveszi a bogarát annyi időre hogy be sem tud melegedni rendesen Grin

Lazlow
« Hozzászólás #67977 Dátum: 2013 Július 25, 08:27:13 »

nehezebben melegedett be,  több volt a fogyasztásod.
sok bogár így jár. már nem emlékszem mi a "magyarázat" hogy ez így jó..
egyébként ez a "normális" működés, hogy meghibásodott vagy nem bekötött termosztát esetén nyitva legyenek a lamellák
csináld meg és ezentúl jó lesz

Köszönöm, akkor jól éreztem, hogy valami nem stimmelt vele. Sad
Persze megcsinálom (tartalék moci lesz belőle).Smiley

Üdvw.: Laci
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #67976 Dátum: 2013 Július 25, 07:19:46 »

de annak a sok lónak enni kell adni Wink
Ez igaz. De a vezetési élmény az enyém!  Cheesy Evil

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #67975 Dátum: 2013 Július 25, 07:02:37 »

Sziasztok!
Tegnap levettem a ventilátorházat és akkor vettem észre, hogy habár a hűtőlevegő terelő lapkák és a szerkezet hibátlanul működik, a termosztát nincs rákötve, a rudazat hiányzik. Tehát állandóan nyitva volt és maximálisan hűtötte a motort a ventilátor.
Ennek lehet valami negatív következménye (pl. az üzemmeleg hőfok elérése szempontjából)? Kb. 2006-ban volt utoljára kiszedve és szétszedve a motor és azóta nem nyúlt hozzá senki. Ezalatt nemsokat ment, kb. 3000km-ert (2012-ig), de rövid távokon (10km) és csak nyáron. (Benzines olajjal.  Cry )

Köszi!
nehezebben melegedett be,  több volt a fogyasztásod.
sok bogár így jár. már nem emlékszem mi a "magyarázat" hogy ez így jó..
egyébként ez a "normális" működés, hogy meghibásodott vagy nem bekötött termosztát esetén nyitva legyenek a lamellák
csináld meg és ezentúl jó lesz
Lazlow
« Hozzászólás #67974 Dátum: 2013 Július 25, 06:57:08 »

Sziasztok!
Tegnap levettem a ventilátorházat és akkor vettem észre, hogy habár a hűtőlevegő terelő lapkák és a szerkezet hibátlanul működik, a termosztát nincs rákötve, a rudazat hiányzik. Tehát állandóan nyitva volt és maximálisan hűtötte a motort a ventilátor.
Ennek lehet valami negatív következménye (pl. az üzemmeleg hőfok elérése szempontjából)? Kb. 2006-ban volt utoljára kiszedve és szétszedve a motor és azóta nem nyúlt hozzá senki. Ezalatt nemsokat ment, kb. 3000km-ert (2012-ig), de rövid távokon (10km) és csak nyáron. (Benzines olajjal.  Cry )

Köszi!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67973 Dátum: 2013 Július 24, 22:23:52 »

Azt elhiszem, én is, de néhány lovat még rakj be a jelenlegiek mellé, hogy haladni is tudj!  Wink
de annak a sok lónak enni kell adni Wink

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #67972 Dátum: 2013 Július 24, 21:26:02 »

Szivesen elrángatnék egy ilyent a buszommal! Cheesy
<beszúrt kép törölve>
Azt elhiszem, én is, de néhány lovat még rakj be a jelenlegiek mellé, hogy haladni is tudj!  Wink

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #67971 Dátum: 2013 Július 24, 20:57:53 »

Én letöltöttem, de nem állt össze a végén sehogy, nem tudtam megnyitni.
Egy csomó könyvtárban lévő olyan file-t töltött le, ami nem volt megnyitható, de engem is érdekelne, hogy hogyan működik.
A rar-on belül van egy ISO fájl. Az megnyitod Alcohol120%-kal, vagy Daemon Tools-szal és fut, mint egy cd Vagy kiírod lemezre.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #67970 Dátum: 2013 Július 24, 20:54:39 »

Letöltötte valaki? Nekem túl nagy.


Én letöltöttem, de nem állt össze a végén sehogy, nem tudtam megnyitni.
Egy csomó könyvtárban lévő olyan file-t töltött le, ami nem volt megnyitható, de engem is érdekelne, hogy hogyan működik.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #67969 Dátum: 2013 Július 24, 20:16:05 »

Letöltötte valaki? Nekem túl nagy.

Könyv címe: Minden Ami Tuning
 Kiadás dátuma: 2004
http://bitshare.com/files/y9sayxep/tuning.rar.html
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #67968 Dátum: 2013 Július 24, 19:59:26 »

bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Enyém ilyen volt.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #67967 Dátum: 2013 Július 24, 19:47:40 »

Szivesen elrángatnék egy ilyent a buszommal! Cheesy

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #67966 Dátum: 2013 Július 24, 13:06:08 »

bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Sokféle van.
Így most a képeken nem látok olyat amilyen az enyém.
Az enyém egy köztes féle, azt mondanám rá, hogy elég erős, stabil.
Keresztbe a lököstartók között van egy erős vas és megy előre két vastag cső ami 2-2 U bilinccsel van rögzítve a torziórúdhoz és a Ynyúlványhoz. Itt értelemszerűen az U bilncsek 90'-al el vannak egymáshoz képest fordítva, így az is elég stabil fogást ad.
Ami csak a lököstartóhoz rögzül az -így 40éves autókkal gondolkodva- abszolut elvetendő.
Ilyen van a lenti képeken jópár.
https://www.google.hu/search?q=kafer+anhaengerkupplung&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=mrPvUeizNKWH4gTJ5ICQCw&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1404&bih=854#imgdii=_
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #67965 Dátum: 2013 Július 24, 12:27:20 »

bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?
Megyó tud eladót
azt hiszem a hátsó lökőstartóra, meg az alváz végénél a torzió házra kell rögzíteni
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #67964 Dátum: 2013 Július 24, 12:18:23 »

bogárra való vonóhorog hogyan néz ki és hova van csavarozva? Képe esetleg valakinek?

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #67963 Dátum: 2013 Július 24, 11:16:59 »


Könyv címe: Minden Ami Tuning
 Kiadás dátuma: 2004

 A könyv Illusztrációjaként 440db, 300 illetve 680px szélesre méretezett kép szolgál, 22,5MB terjedelemben.

Alapfogalmak - mi is a "Tuning"?
 A szó eredeti jelentése: "hangolás"
 Finomhangolás, hatásfoknövelés, gyári megoldások "kiigazítása"
 Miért lehetséges további teljesítménynövelés, mik rejlenek egy motorban?
 Komolyabb módosítások: Mik a határok? Mik a felmerülő költségek?
 A Tuning mely ágával foglalkozik ez a CD?

 Mielőtt nekikezdünk
 Miről mondunk le? Elsősorban autónk jóindulatáról!
 A megfelelő tuning-alap kiválasztása. Melyek a szempontok?
 Néhány jól tuningolható autó, melyhez Mo.-n is elérhetőek a kellékek
 A tuning-alap általános műszaki követelményei
 Mi a célunk? Mire fogjuk használni az autót?
 Mire és hogyan ne használjuk az autót?
 Kihez forduljunk?
 Mivel kezdjük?
 Költségek beosztása

 Utcai autók: kompromisszumok
 Mennyiben befolyásolják autónk eladási értékét a módosításaink?
 Mennyire nehéz ezt az értéket eladáskor visszakapni?
 Milyen munkát igényel az esetleges visszaalakítás?
 További meggondolni valók?
 A közúti használat kompromisszumai
 Közúti ellenőrzés
 Műszaki vizsga
 Zöldkártya
 Eredetvizsgálat
 Kik lesznek az utasaink (gyerekek is)? Kik fogják vezetni az autót?
 Egy gyakori kérdés: a fogyasztás
 Vezethetőség, kényelem, zajszint

 A motor tuningja, teljesítménynövelése - bevezető
Bevezetés
 Tévhitek
 "A tuningolt motor sokat fogyaszt" (nem)
 "A tuningolt motor élettartama drasztikusan csökken" (nem)
 "Csak 'rárakom' ezt vagy azt, és máris jobban megy" (nem)

 Motorcsere típusidegen motorra
 Miért érdemes?
 Mik a lehetőségek?
 Hogyan válasszunk donort?
 Mik szükségesek?
 Mik az áthidalandó problémák, mi a csere menete?
 A motor tömege (súlya)
 Motor+váltó összeillesztése már az autón kívül
 A motor mérete
 A motor rögzítése
 Kuplung-kinyomó szerkezet
 Kipufogó
 Turbó, kompresszor, stb. (elhelyezése)
 Hűtő
Elektromos rendszer
 Üzemanyagrendszer
 A kihajtás többi eleme
 A hivatalos oldal...

 A motor optimalizálása: hatásfoknövelés = fogyasztáscsökkentés!
 Könnyítések a motoron belül
 Lendkerék-könnyítés
 Kiegyensúlyozás: statikus és dinamikus egyensúly
 Polírozás
 A szívósor illesztése
 Kipufogótuning
 Miből is áll a kipufogórendszer?
 Kipufogó gyűjtőcső = leömlő
Katalizátor
 Dobok
 Csövek
 Saválló rendszer
 A teljes rendszer fojtása: az átmérővel ne essünk végletekbe!
 Összegzés

 "No replacement for displacement", vagyis legjobb Tuning a 'köbcenti tuning'
 A jól ismert "felfúrás" - de mit is jelent ez?
 A löket növelése
 Motorcsere
 Összefoglalva...

 A hengerfej átalakításai
 Szívó- és kipufogócsatornák tágítása, polírozása. Szelepvezetők.
 Égéstér
 Szelepek
 Nagyszelepes hengerfej - de mit is jelent ez?

 Kompressziónövelés
 Kompressziónövelés. Mit jelent és hogyan számoljuk elméletben?
 Miért szükséges a növelés?
 Mik a módjai?
 Mik a hatásai?

 Az olajzás kérdései
 Milyen olajat használjak?
 Az olajszűrő megválasztása
 Maga az olajcsere
 Milyen olajnyomásra van szükség, mi legyen az olajpumpával?
 Speciális olajteknők
 Olajhűtők
 Olajnyomásmérés
 Kartervédő

Vezérlés: vezérműtengelyek, ECU-k
 Bevezetés
 Mit jelentenek a vezérműtengelyek paraméterei?
 Mik az új tengely hatásai?
 Milyen vezérműtengelyt válasszak?
 "Nagy alapkörös tengely" - mi ez?
 A felrakás problémái
 A vezérműtengely-tuning egyéb kellékei
 Szeleprugók
 "Fokolókerék"
 Gyújtások
 Hagyományos gyújtások
 Gyújtáselektronika alkalmazása
 Motorvezérlő elektronikák titkai
 2D és 3D vezérlések
 "Chip-tuning" és ami mögötte van
 Valódi chip-tuning
 Speciális vezérlőelektronikák verseny célra

 Üzemanyagellátás
 Bevezetés
 Kezdjük a "legelején": sportlégszűrő, "direkt szűrő"
Hideg levegő bevezetése
 Szívótölcsér
 A karburátorok lelkivilága
 Mit jelent az átfúvókázás, mikor van értelme és mire jó?
 Néhány szó a karburátorok szakszerű hangolásáról, tuningjáról
 Karburátor-csere: mit kell megfontolnunk?
 Újat vagy használtat? Milyen típust?
 Fel is kell szerelni...
 Versenykarburátorok: "Weber-t, vagy Dellorto-t?"
 A versenykarburátorok hatása a menetre és a fogyasztásra
 Karburátoros autó átalakítása ikerkarburátorosra
 Befecskendezős autó átalakítása ikerkarburátorosra
 Karburátoros autó átalakítása befecskendezősre
 Befecskendezős autók tuningja
 LPG és tuning? (Granovitter Gábor)

 A motorok feltöltése
 Bevezetés
 Feltöltés turbóval
 Szívómotor átalakítása turbósra
 Karburátoros motor esetén
 Karburátor cseréje befecskendező-rendszerre
 Szívókarburátor cseréje turbós karburátorra
 Atmoszférukus karburátor nyomás alá helyezése
 Befecskendezős motor esetén
 Eredetileg is turbós motor teljesítménynövelése
 Intercooler (töltőlevegő-visszahűtő
Az intercooler hűtése
 Vízbefecskendezés
 Turbónyomás növelése
 Turbószűkítő (kiszedése - ha van)
 ALS - miért durrog egy WRC?
 Gumicsövek helyett fém csövek
 Feltöltés kompresszorral
 Szívómotor átalakítása kompresszorosra
 A varázsszó: NITRÓ!
 Mi is ez, mi a működési elve?
 Milyen egyéb módosítások szükségesek a tartály beszerelésén kívül?
 A nitrós motor élettartama

 A teljesítményről, a teljesítménymérésről
 Van-e értelme "lóerőről" beszélni?
 Gyorsulásmérés ("0-100")
 Teljesítménymérés

 A hajtáslánc
 Bevezetés
 Az erősebb motor hatása a váltóra és differenciálművekre
 Az áttételek
 A váltó cseréje
 Sport- és versenyváltók
 Tolókerekes váltó - mi is ez valójában?
 Szekvenciális váltó
 Sperrdifi - mindenütt ezt hallom. Mi ez?
 Vezetéstechnikai trükkök
 Hazánkban készített sper-ek
 Speciális igényei: a hidraulika-olaj minősége

 Futóműátalakítások
 A felni- és gumicsere nem optikai tuning!
 Felni kiválasztása - paraméterek
 Felnivásárlás
 Gumi kiválasztása - paraméterek
 Szélesség változtatása: futómű-igénybevétel
 Átmérő változtatása: áttételváltozás
 Mire figyeljünk vételkor?
 A rugóstagok
 Futóműkeményítés változatlan magasság mellett
 Az ültetés (a kinézet itt sokadrangú szempont)
 Az autó kiemelése
 A futómű alkatrészeinek merevítése, strapabíróbbá tétele
 A "szilent"-ek
 Nyomtávszélesítés
 Tőcsavarok
 Stabilizátorok
 Lehetőségek a túlkormányozottság növelésére
 Futóműbeállítás!

 Karoszéria
 Merevítés, erősítés
 Könnyítés
 Egyedi karosszéria-elemek

 A fékberendezés tuningja
 A fékberendezés tökéletessége alapkövetelmény
 A Tuning (verseny) pedálsor nem optikai, hanem biztonsági módosítás
 Tárcsák, betétek
 Fémszövet bevonatú csövek
 Tudnivalók a fékfolyadékok DOT számozásáról
 Elsőfék tuning: normálról hűtött tárcsára, kisebbről nagyobb tárcsára
 Hátsófék cseréje kisebbről nagyobbra (tárcsa)
 Dobfék cseréje tárcsafékre
 A főfékhengernek a módosított rendszerhez kell illeszkednie!
 Versenycélú fékerőelosztó: mikor NE!
 Hidraulikus kézifék
 Egyszerűbb kézifék-tuning
 Kézifékes megfordulás (hogyan csináljam?)

 Az elektromos rendszer jobbítása
 Milyen akkumulátort válasszak?
 Az elektromos rendszer lelke: a kontaktusok minősége
 Biztosító ("biztosíték") = biztonság!
 Kábelek megválasztása új egységek felszerelésekor
 "Relézés"
 Akkumulátor áthelyezése komolyabb motortéri módosítások esetén
 Központi áramtalanító: lopásgátlás + tűzvédelem!
 Fényszórók felszerelése: célszerűség és jogszabály
 Pótféklámpa felszerelése
 Műszerek

 Az utastér módosításai
 Kagylóülések ("verseny-ülés")
 Más típus ülései
 Biztonsági övek (3-, 4-, 5-, 6-pontos)
 Sportkormány
 Sportpedálok
 Váltókar: hosszú vagy rövid legyen?
 Műszerek
 Sebességmérő
Fordulatszámmérő
Turbónyomásmérő
Olajnyomásmérő
Olajhőmérő
Vízhőmérő
Feszültségmérő
Árammérő
Műszer-számlapok
 Flokkolt műszerfal
 Bukókeret

 Néhány szó az optikai tuningról
 Futómű: ültetés/keményítés, gumik, felnik, stb.
 Felnik szinterezése
 Légbeömlők: optikai-, vagy tényleges tuning?
 Légterelők, karosszéria-elemek: "spoilerek"
 Lámpatestek
 Extra világítótestek ("kék LED")
 Matricák, festések, dekor
 Autóüveg-sötétítés, fóliázás

 Zene az autóban (a fejezetet lektorálta: T_H)
 Egy "alap" autóhifi-rendszer bemutatása
 Saját tapasztalataim
 A fejegység
 MP3
 CD-tár
 Az erősítő
Elülső hangszórók: komponens szett
 Mélysugárzók
 Kábelezés
 Miből áll a szerelés menete végül is?
 Profibb felszerelések
 Bitumenes lapok, rezgéscsillapítás
 Kondenzátor
 Hangprocesszor ("DSP")
 DVD, Playstation, navigációs rendszer, stb...

 Riportok:

 Havassy Péter - H.M.S. Havassy Péter Magyarország egyik legismertebb és legelismertebb tuningmestere. A beszélgetésben sok
 mindenről szó esik: a vezérműtengelyek gyártásától a valódi chip-tuningig, a dízelmotorok tuninglehetőségeitől a
 sportlégszűrő-sportgyertya témakörig, a kipufogórendszerek cseréjétől a lendkerék-könnyítést övező tévhitekig, a tuninggal
 való megismerkedésétől a jövőbeni terveiig.
 Csaba Péter - ProTechnic Péter a kilencvenes években kezdte egy saját építésű Ladával, amellyel a Hungaroringen gyorsulási
 versenyt nyert (kategóriában). Ezután több utcai és verseny Lada motort épített, majd más típusok motorjaival is művelt
 érdekes dolgokat: VW Bogártól és Golftól a 2300-as Saab-ig. Bizony, a Tuning nem ér véget a Zsigulival, ezek a motorok is
tuningolhatóak. A riportban a tuningról mint hobbiról, illetve mint szakmáról beszélünk, szóba kerül ennek az egésznek
 "az értelme", a jelen és a jövő.
Kiss Attila - Pmaxx Kisával a "ladázáson" keresztül ismerkedtem meg, mindketten a Lada Baráti Kör alapító tagjai
 vagyunk. A tuninggal való "kapcsolatáról", a turbós Ladájáról, a motortervezés mögött rejlő elméleti ismeretekről,
 buktatókról, apró de mégis életbevágó nüansznyi trükkök ismeretéről próbáltam kérdezni. Lehetséges-e otthon motort építeni?
 Csővári Levente - Electrocom bt. Az autóhifi területe Magyarországon még fehér folt, művelése gyerekcipőben jár. Leventéék
 első-versenyes kezdőként Fabiájukkal európabajnoki ötödik helyet szereztek, majd ezután kezdtek az új Skoda építésébe. Szó
 esik a szakma magyarországi jelenéről, némi technikai részletek is említésre kerülnek, verseny- és utcai autókkal
 kapcsolatban egyaránt.
 Ruppert Ferenc - BMW E30 327ti Ruppyval az index autós fórumában az E30 topicban ismerkedtem meg, még azokban az időkben,
 amikor megvette a 325-ösét. A "szemem előtt" készült először nagy-kompressziójú szívó 2700-as motor, amelynek
 lépéseit, kudarcait és nehézségeit a topicon bárki nyomon követhette. A fonalat akkor vesztettem el, amikor szóba került a
 turbo... ezekről a részletekről faggatom Ruppyt, aki a "riportot" inkább emailen keresztül vállalta.

 További anyagok a CD-n:

 Videók - A két szerző válogatásai külön-külön. A filmek tuningautókat, egyedi vezetéstechnikákat, vezetési hibákat és azok
 következményeit, egyéb érdekességeket mutatnak be. Összesen 36 videó, félpercestől harmincpercesig, 538MB terjedelemben.


http://bitshare.com/files/y9sayxep/tuning.rar.html
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67962 Dátum: 2013 Július 23, 09:19:42 »

Csak Stone esetében arról szól a történet, hogy melegen tökéletes az olajnyomás. Nem forró a motor. Nem erőtlen a gép. Nem a túlmelegedéstől, nem a rossz beállításoktól nincs olajnyomás. A jelenség indításkor, állás után, hideg motornál jelentkezik pár másodpercig, csúnya hang kíséretében. Tehát könnyen lehet, hogy van valami szerkezeti baja a motornak, de hagyjuk már a nagy előgyújtás, a szegény keverék, a szennyezett hűtőbordák témát, mert a kérdéses problémának köze sincs ezekhez.

olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva.... Tongue


1303LS
« Hozzászólás #67961 Dátum: 2013 Július 23, 08:19:10 »

de miért?

 ha nem extrém körülmények között mész, akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor, hígul az olaj, csökken az olajnyomás...... nem?
Ha minden jól van beállítva, minden rendesen működik, nincs döglöttmacska a turbinában, nincs fél vödör olajsár a hengereken, stb, stb akkor sem szabad melegednie a motornak az erőlködéstől.
Értsd; az user nem tud olyan gázpedálállás/sebességfokozat/tempó/ kombinációt előidézni ami egy gyári motor melegedését okazhatná.
Így van megtervezve, így is kell lennie.
A gyakorlat is ezt igazolja.
Én sokszor megyek többszáz km-t egyhuzamban 80-90%-os ! terheléssel. Néha kicsit belekóstolva a 100%-ba. Igen a 100% a padlógázt jelenti. Nem néhány másodpercig, hanem több km hosszan. Pl ceglédberceli szép hosszú emelkedő pest felé, kb 5-6km. Elkezdem 4. padlózva majd kb 2km után mikor 70körülre lassultam 3. padlóval folytatom. Az emelkedő tetején már jó 80-85-el haladok és egészségesen forog a motor. Soha semmilyen melegedés nincs, nem fogy az olaj extrém módon, sőt. Egy ilyen etap után kinyomva a kuplungot stabil az alapjárat, nem villog az olajlámpa.
Sőt ehhez a gyakorlati tapasztalathoz hozzátehetjük, hogy a motor meszze nem 100%-os. 35ezerrel ezelőtt lett csak gyűrűzve, sűrű hülyevagytesemmiértelme megjegyzések közepette, a gyújtásba sem néztem bele 2,5 éve (2vizsgávalezelőtt volt mexakító csere)(ez most nekem is meglepően hangzik, nagyon szalad az idő) ez kb több, mint 20ezer km. Szelepet is akkor állítottam. Gyertya asszem ennél is régebbi.
Szóval, ha a motor elmelegíti az olajat és az nem valami étolaj, vagy háború előtti barnás folyadék akkor ott HIBA van valahol.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #67960 Dátum: 2013 Július 22, 22:49:19 »

Akár nem jól megválasztott fúvókázás is okozhat melegedést. Volt olyan karbim, amivel nem lehetett 90 körül autózni, mert két km után forrt az olaj.

akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor

......

 Wink
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67959 Dátum: 2013 Július 22, 22:31:31 »

de miért?

 ha nem extrém körülmények között mész, akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor, hígul az olaj, csökken az olajnyomás...... nem?
Akár nem jól megválasztott fúvókázás is okozhat melegedést. Volt olyan karbim, amivel nem lehetett 90 körül autózni, mert két km után forrt az olaj.

Bácsi Győző
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #67958 Dátum: 2013 Július 22, 21:31:18 »

Ezt így kivenném.  Wink
de miért?

 ha nem extrém körülmények között mész, akkor a nem jó beállítás miatt melegszik a motor, hígul az olaj, csökken az olajnyomás...... nem?
1303LS
« Hozzászólás #67957 Dátum: 2013 Július 22, 21:25:05 »

1 hét, vagy egész szezon? Evil
Esetleg még elővenném, de akkor Pbá azonnal bekapcsolódik a beszélgetésbe. Azt meg ki szeretné.  Evil
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #67956 Dátum: 2013 Július 22, 21:21:34 »

Ezt így kivenném.  Wink
1 hét, vagy egész szezon? Evil
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #67955 Dátum: 2013 Július 22, 21:20:42 »

Főleg hidegindításkor. :-)))))

pláne Grin
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #67954 Dátum: 2013 Július 22, 21:18:20 »

Főleg hidegindításkor. :-)))))

olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva.... Tongue

1303LS
« Hozzászólás #67953 Dátum: 2013 Július 22, 21:15:20 »

olajlámpa pislog=melexik az olaj-=erőlködik a motor=nincs valami jól beállítva.... Tongue

Ezt így kivenném.  Wink
Oldalak: 1 ... 311 312 313 314 315 [316] 317 318 319 320 321 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.19 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.