www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 00:54:31

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 227 228 229 230 231 [232] 233 234 235 236 237 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13220037 alkalommal)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #71355 Dátum: 2014 április 18, 21:26:04 »

Nem, ez a 302-es. A reléket megmozgattam.

A csomagtartóban van egy kombi relé, azt kocogtasd meg. (ha a pirosról van szó)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71354 Dátum: 2014 április 18, 21:25:17 »

Jelenség: elakadásjelző nincs, index van. Saruk rajta a kapcsolón.
Mit nézzek még meg?

A csomagtartóban van egy kombi relé, azt kocogtasd meg. (ha a pirosról van szó)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #71353 Dátum: 2014 április 18, 21:24:36 »

Öröm veletek az élet. :-)

Titanicot. Wink
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #71352 Dátum: 2014 április 18, 20:44:11 »

Titanicot. Wink
Grin Grin Grin

1303LS
« Hozzászólás #71351 Dátum: 2014 április 18, 20:43:37 »

A harang belsejében szétszórta az olajat. Ma pucoltam ki. Cheesy
Nagyon finoman olajos, olyan mindha olajpára lenne. Szerencsére a kuplung nem csúszott, minden felület olajmentes.

Holnap csinálok egy közeli képet.Wink
Akkor szimering.
« Utoljára szerkesztve: 2014 április 18, 20:45:20 írta 1303LS »
Lazlow
« Hozzászólás #71350 Dátum: 2014 április 18, 19:35:27 »

Ha ott olajos lenne akkor csúszott volna a kuplungod.
Szimmering a Lendkerék hárultját olajozza és pörgeti fel a harang belsejébe ha szar.
Ott belül az összerakáskor jól bezsírozott tűgörgőből szokta kinyomni a zsírt. Nem jelent problémát.
Mondjuk közelebbi kép többet mondana.

A harang belsejében szétszórta az olajat. Ma pucoltam ki. Cheesy
Nagyon finoman olajos, olyan mindha olajpára lenne. Szerencsére a kuplung nem csúszott, minden felület olajmentes.

Holnap csinálok egy közeli képet.Wink
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #71349 Dátum: 2014 április 18, 19:33:13 »

Jelenség: elakadásjelző nincs, index van. Saruk rajta a kapcsolón.
Mit nézzek még meg?
Titanicot. Wink

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #71348 Dátum: 2014 április 18, 19:31:16 »

Jelenség: elakadásjelző nincs, index van. Saruk rajta a kapcsolón.
Mit nézzek még meg?
1303LS
« Hozzászólás #71347 Dátum: 2014 április 18, 18:19:27 »

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #71346 Dátum: 2014 április 18, 18:14:10 »

Holnap dolgozom, de ha nagyon arra jársz a postaládába akár be is dobhatod. Megköszönöm.
Ki van már fizetve? Nem is emlékszem már rá.

1303LS
« Hozzászólás #71345 Dátum: 2014 április 18, 18:11:23 »

Azt írta olajos. Nem zsíros!  Grin Az a kenyér.  Grin
Lehet holnap megyek feléd. Átvigyem a tank takarót?
Holnap dolgozom, de ha nagyon arra jársz a postaládába akár be is dobhatod. Megköszönöm.
Ki van már fizetve? Nem is emlékszem már rá.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #71344 Dátum: 2014 április 18, 18:09:36 »

Ha ott olajos lenne akkor csúszott volna a kuplungod.
Szimmering a Lendkerék hárultját olajozza és pörgeti fel a harang belsejébe ha szar.
Ott belül az összerakáskor jól bezsírozott tűgörgőből szokta kinyomni a zsírt. Nem jelent problémát.
Mondjuk közelebbi kép többet mondana.
Azt írta olajos. Nem zsíros!  Grin Az a kenyér.  Grin
Lehet holnap megyek feléd. Átvigyem a tank takarót?

1303LS
« Hozzászólás #71343 Dátum: 2014 április 18, 18:06:42 »

Leszedtem a kuplungszerkezetet. Nem tudom milyen 7mm-ről beszélt a csávó mert megmértem és a tárcsám alig 8mm vastag, de a szegecs csak 1mm-re van bent a tárcsában. Ilyen állapotban van:
<beszúrt kép törölve>

A lendkeréknek mekkora lehet a válla? Mert körömmel alig tapintható. Karcok nincsenek benne.

Viszont a lendkeréken belül mitől lehet olajos cucc? A képen pirossal bekarikáztam azt a részt ahol ilyen olajos izé van. De nem csak ott hanem abban a sugarú körben jónéhány helyen ilyen "olajfolyás" van. hol kisebb, hol nagyobb. Ez mitől van? Hátsó főtengelyszimering is döglött, talán attól?

<beszúrt kép törölve>

Köszönöm! SmileySmiley
Ha ott olajos lenne akkor csúszott volna a kuplungod.
Szimmering a Lendkerék hárultját olajozza és pörgeti fel a harang belsejébe ha szar.
Ott belül az összerakáskor jól bezsírozott tűgörgőből szokta kinyomni a zsírt. Nem jelent problémát.
Mondjuk közelebbi kép többet mondana.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #71342 Dátum: 2014 április 18, 18:02:27 »

Leszedtem a kuplungszerkezetet. Nem tudom milyen 7mm-ről beszélt a csávó mert megmértem és a tárcsám alig 8mm vastag, de a szegecs csak 1mm-re van bent a tárcsában. Ilyen állapotban van:
<beszúrt kép törölve>

A lendkeréknek mekkora lehet a válla? Mert körömmel alig tapintható. Karcok nincsenek benne.

Viszont a lendkeréken belül mitől lehet olajos cucc? A képen pirossal bekarikáztam azt a részt ahol ilyen olajos izé van. De nem csak ott hanem abban a sugarú körben jónéhány helyen ilyen "olajfolyás" van. hol kisebb, hol nagyobb. Ez mitől van? Hátsó főtengelyszimering is döglött, talán attól?

<beszúrt kép törölve>

Köszönöm! SmileySmiley
Igen, a sérült főtengely szimering miatt lehet.

Lazlow
« Hozzászólás #71341 Dátum: 2014 április 18, 15:03:40 »

Leszedtem a kuplungszerkezetet. Nem tudom milyen 7mm-ről beszélt a csávó mert megmértem és a tárcsám alig 8mm vastag, de a szegecs csak 1mm-re van bent a tárcsában. Ilyen állapotban van:


A lendkeréknek mekkora lehet a válla? Mert körömmel alig tapintható. Karcok nincsenek benne.

Viszont a lendkeréken belül mitől lehet olajos cucc? A képen pirossal bekarikáztam azt a részt ahol ilyen olajos izé van. De nem csak ott hanem abban a sugarú körben jónéhány helyen ilyen "olajfolyás" van. hol kisebb, hol nagyobb. Ez mitől van? Hátsó főtengelyszimering is döglött, talán attól?



Köszönöm! SmileySmiley
Lazlow
« Hozzászólás #71340 Dátum: 2014 április 18, 13:16:13 »


1303LS
« Hozzászólás #71339 Dátum: 2014 április 18, 13:03:43 »


(valami szerelős videóban mondta egy amerikai csávó)?
Lazlow
« Hozzászólás #71338 Dátum: 2014 április 18, 12:56:32 »

Meg idővel vegyél majd egy csavarlazító spray-t (Mondjuk a Würthtől vagy a Bernertől). A WD40 egy univerzális spray (zsírzó, kontakt, csavarlazító, stb.), ami nagyon jó egy háztartásban, de azért az univerzális dolgok olyanok, hogy mindenben jók, de igazándiból semmiben sem olyan jók mint a direkt arra a célra kifejlesztett anyagok. Ha egy ilyen öreg autót komolyabban szerelgetsz, akkor nagyon jó amikor a különböző feladatokra megvan a jó anyag.


De jó, hogy említetted a csavarlazítót! Múlt évben vettem 2 flakonnal Már teljesen elfelejtettem Jezusom ...

Na akkor megfújkálom azzal.  Grin Grin

Meg még egy villám kérdés:
Igaz az, hogy a kuplungtárcsa 7mm vastagságig használható (valami szerelős videóban mondta egy amerikai csávó)?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71337 Dátum: 2014 április 18, 12:47:17 »

Meg idővel vegyél majd egy csavarlazító spray-t (Mondjuk a Würthtől vagy a Bernertől). A WD40 egy univerzális spray (zsírzó, kontakt, csavarlazító, stb.), ami nagyon jó egy háztartásban, de azért az univerzális dolgok olyanok, hogy mindenben jók, de igazándiból semmiben sem olyan jók mint a direkt arra a célra kifejlesztett anyagok. Ha egy ilyen öreg autót komolyabban szerelgetsz, akkor nagyon jó amikor a különböző feladatokra megvan a jó anyag.

Köszönöm!
Kipróbálom! Wink

Nem elérhető ratbike
Hozzászólások: 130


« Hozzászólás #71336 Dátum: 2014 április 18, 12:19:14 »

Sziasztok!

Motor takaró lemezeknél a hátsó (lendkerék felöli) csavarok nagyon összerohadtak (pedig 1 hétig fújkáltam őket WD40-el). Mivel lehet azt onnan kibányászni? Meg a hengerfejen lévő hátsó lemezrögzítő csavar szintén beállt mint a szög. Nem merem őket feszegetni mert még ha el is törnének (jobbik eset) akkor is elöbb a fejük kezd elnyalódni...

(Ja és flexre még gondolni se akarok mert 20cm-re van a motor a kasznitól.  Grin )

Előre is köszi!

Üdvw.


[/quote

Nekem nagyon bevált, sima 60 forintos közérti citromsav be nedvesítve és rá kenve,massza állagban,egy napig állni hagyni.
A busz tankját is így rozsdátlanítottam,tele forróvízzel beledobtam 40 deka citromsavat és két nap után mintha homokszórták volna a belsejét! Wink
Lazlow
« Hozzászólás #71335 Dátum: 2014 április 18, 11:05:53 »

Melegítsd meg.

Köszönöm!
Kipróbálom! Wink
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #71334 Dátum: 2014 április 18, 10:47:32 »

Motor takaró lemezek...
Üdvw.
Melegítsd meg.
Lazlow
« Hozzászólás #71333 Dátum: 2014 április 18, 10:44:17 »

Sziasztok!

Motor takaró lemezeknél a hátsó (lendkerék felöli) csavarok nagyon összerohadtak (pedig 1 hétig fújkáltam őket WD40-el). Mivel lehet azt onnan kibányászni? Meg a hengerfejen lévő hátsó lemezrögzítő csavar szintén beállt mint a szög. Nem merem őket feszegetni mert még ha el is törnének (jobbik eset) akkor is elöbb a fejük kezd elnyalódni...

(Ja és flexre még gondolni se akarok mert 20cm-re van a motor a kasznitól.  Grin )

Előre is köszi!

Üdvw.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71332 Dátum: 2014 április 17, 22:15:54 »

Kérédsem lenne:

Adott egy féknyereg, beletört légtelenítő csavarral. Miként lehetne új életet lehelni bele funkcionálisan??
Esetleg szaki, aki megoldaná??

köszi


Légtelenítsd a fékcsőnél és használd úgy, ahogy van. Ez a legjobb megoldás, egyébként meg ki lehet fúrni és régebben lehetett túlméretest kapni légtelenítőből, de már nincs vagy nagyon ritka. Gyártatni kell.

A kifúrás sem annyira egyszerű, mert a légtelenítő kúpon zár és ha megsérted kibányászás közben, akkor azzal is ügyeskedni kell.

Mindenképpen le kell szedni, esetleg szétszedni, melegíteni... stb.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #71331 Dátum: 2014 április 17, 21:39:42 »

Kérédsem lenne:

Adott egy féknyereg, beletört légtelenítő csavarral. Miként lehetne új életet lehelni bele funkcionálisan??
Esetleg szaki, aki megoldaná??

köszi

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #71330 Dátum: 2014 április 17, 21:35:04 »

A fogskerekek foghézagát, tehát holtjátékot.

....


köszönöm!
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #71329 Dátum: 2014 április 16, 17:11:03 »

http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Korm%C3%A1nym%C5%B1_be%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1sa
Nem elérhető Herbie
Hozzászólások: 162


« Hozzászólás #71328 Dátum: 2014 április 16, 16:44:59 »

Ez nagyon jó, ezért nem értettem mitől lehet az hogy a kinézett autónak középen nulla, széleken meg van holtjátéka...  Cheesy akkor az így van jól, csak a középállás számít!  Wink
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #71327 Dátum: 2014 április 16, 10:04:25 »

A fogskerekek foghézagát, tehát holtjátékot.

Közép állásban tartva a kormányt felbakolod az autó elejét, meglazítod a kontraanyát és finoman csavarod a csavar befelé. Amikor kicsit elnehezül, akkor háromszor végállástól végállásig eltekered a kormányt, majd megnézed középen mekkora a holtjáték. Ha még van egy kicsi, akkor ráhúzod, de nagyon finoman. Utána rákontrázod az anyát.

A csavart nagyon finoman kell tekerni, mert nulla holtjáték kell középen (szélen, végső állásban úgyis lesz több) de nem szabad, hogy szoruljon, mert ha itt középen szorul, akkor fél fordulatra (ahol alig kopott a csiga) jobban fog szorulni és szétkopik.

Ha középen beállítod és fél fordulatnál szorul, akkor kopott a kormánymű.
Szélső állásban mindig lesz holtjáték, azzal ne foglalkozzatok.

Ha a csavar kevesebb, mint két menetnyit áll ki a kontraanyából, akkor kopott a kormánymű, egyszer még állíthatsz, de soha nem lesz tökéletes.


Ez a leírás igaz minden modell csigás kormánygépére, a fogaslécesekre nem.
ezt de szépen leírtad   
honnan másoltad be?  Grin
Proti! be lehetne ezt tenni a tudásbázisba?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71326 Dátum: 2014 április 16, 10:00:39 »

A kormanymuvon az allitocsavarral mit állítok es hogyan? Undecided

A fogskerekek foghézagát, tehát holtjátékot.

Közép állásban tartva a kormányt felbakolod az autó elejét, meglazítod a kontraanyát és finoman csavarod a csavar befelé. Amikor kicsit elnehezül, akkor háromszor végállástól végállásig eltekered a kormányt, majd megnézed középen mekkora a holtjáték. Ha még van egy kicsi, akkor ráhúzod, de nagyon finoman. Utána rákontrázod az anyát.

A csavart nagyon finoman kell tekerni, mert nulla holtjáték kell középen (szélen, végső állásban úgyis lesz több) de nem szabad, hogy szoruljon, mert ha itt középen szorul, akkor fél fordulatra (ahol alig kopott a csiga) jobban fog szorulni és szétkopik.

Ha középen beállítod és fél fordulatnál szorul, akkor kopott a kormánymű.
Szélső állásban mindig lesz holtjáték, azzal ne foglalkozzatok.

Ha a csavar kevesebb, mint két menetnyit áll ki a kontraanyából, akkor kopott a kormánymű, egyszer még állíthatsz, de soha nem lesz tökéletes.


Ez a leírás igaz minden modell csigás kormánygépére, a fogaslécesekre nem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #71325 Dátum: 2014 április 16, 07:18:05 »

Holtjátékot. A csigatengelyt (nem tudom mi a neve) feszíti. Az anyát kilazítod, a belső csavart meg meghúzod, aztán az anyát vissza "kontrázod". Mint a szelep állításnál.
csak nem szabad túlhúzni, mert akkor a végállásban szorulni-ropogni fog és hamarabb tönkremegy, nem?
az enyémen is meg kéne nézni mennyit lehet még ráállítani, de még nem mertem..
ha valaki leírná mire kell figyelni, hogy kell csinálni, annak én is örülnék
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #71324 Dátum: 2014 április 15, 22:39:02 »

A kormanymuvon az allitocsavarral mit állítok es hogyan? Undecided
Holtjátékot. A csigatengelyt (nem tudom mi a neve) feszíti. Az anyát kilazítod, a belső csavart meg meghúzod, aztán az anyát vissza "kontrázod". Mint a szelep állításnál.

Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #71323 Dátum: 2014 április 15, 21:19:24 »

A kormanymuvon az allitocsavarral mit állítok es hogyan? Undecided
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #71322 Dátum: 2014 április 15, 15:24:29 »

Az egyik videóban benne van (nem emléxem pontosan melyikben - talán az elsőben-): http://1967beetle.com/window-scraper-replacement/   Wink Wink
Egyébként érdemes megnézni mindhármat.Smiley
(Úgy gondoltam, hogy látni/hallani célravezetőbb mint egy robbantott ábra Wink )
koszi!

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Lazlow
« Hozzászólás #71321 Dátum: 2014 április 15, 09:21:42 »

Valaki tudna egy bogár ajtó robbantott ábrát dobni? A B-oszlop felöli ablak megvezető sín felszerelése nem teljesen világos.

Az egyik videóban benne van (nem emléxem pontosan melyikben - talán az elsőben-): http://1967beetle.com/window-scraper-replacement/   Wink Wink
Egyébként érdemes megnézni mindhármat.Smiley
(Úgy gondoltam, hogy látni/hallani célravezetőbb mint egy robbantott ábra Wink )
« Utoljára szerkesztve: 2014 április 15, 10:25:35 írta Lazlow »
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #71320 Dátum: 2014 április 15, 09:18:33 »

Valaki tudna egy bogár ajtó robbantott ábrát dobni? A B-oszlop felöli ablak megvezető sín felszerelése nem teljesen világos.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető ratbike
Hozzászólások: 130


« Hozzászólás #71319 Dátum: 2014 április 15, 08:06:32 »

amikor kivan a motorod bele, biztosan ültetéssel kell kezdeni? amúgy, ha ültető magról van szó, arra készülj, hogy a rugózástól elbúcsúzhatsz
Nincs ki a motorom mert felújítás óta kb 3000 km van benne,csak az volta a baja, hogy két tőcsavar meg volt szakadva.
Meg lett csinálva azóta jó,csak én hallok valami mellékzajokat,de az állítólag a  kipufogóm illesztése miatt van,egy rongyot rá tekertünk próbaképp és megszűnt a csattogás.
Az ültetést meg azért szeretném mert nagyon tetszik,és úgy érzem hogy nagyon instabil a kanyarokban,pedig négy új lengéscsillapitó van benne.
Nem elérhető Herbie
Hozzászólások: 162


« Hozzászólás #71318 Dátum: 2014 április 15, 00:52:36 »


Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #71317 Dátum: 2014 április 14, 20:39:00 »

Ültettem már pár kiskocsit, laprugósat, spirálosat... van egy olcsó rugó kovácsoló elmondod mit képzelsz és kovácsol egyet, egyszer fizetsz és viheted berakod, egy kicsit áll az autó még megül... (1-2 hét)
Majd, ha nem pálya és fel vagy le akkor vissza és ingyen kovácsolja, és újra... de az igazi ültetés az nem egy-két pillanat Cry
Mire tökéletesen sikerült, én 3 szor vittem újra... persze új laprugót, és spirált vittem... azok tutti nincsenek a használattól kigyengülve.
Már csak egy jó kis gátló esetleg, ha nem állítható, akkor lehet meg kell erősíteni a tornyoknál, nehogy egy bukkanónál plafonba kössön ki...
Nekem ezek a tapasztalataim, de lehet bogárnál más milyen még nem láttam bogár futóművet ellenben az egyik eladóban ez a puma volt amit a gazdi szerint csak tekergetéssel már hasal. Eddig amik ültetve voltak Fiat 126, 850, Mustang, 106 pug de ezt nem sorolnám ide...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Herbie
Hozzászólások: 162


« Hozzászólás #71316 Dátum: 2014 április 14, 20:32:26 »

A bogár, busz azért más, mert torziós a rugózása elől hátul.
Ez alól csak az 1302-es és a királykategória a kivételek.

Hmmm.... gondoltam, hogy valami csoda technika.... egyszer ha megveszi a barátom a kis T2 és elkezdi összerakni megtekintek egy ilyet Cheesy
Oldalak: 1 ... 227 228 229 230 231 [232] 233 234 235 236 237 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.183 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.