www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 16:13:15

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 216 217 218 219 220 [221] 222 223 224 225 226 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13211728 alkalommal)
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #71795 Dátum: 2014 Május 13, 13:54:21 »

a kispókéval én is szemezgettem, sőt tartalékba lehet veszek is, de az gyengébb, csak 16A, a bogárnak több kell, nem?


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #71794 Dátum: 2014 Május 13, 13:38:36 »

a kispókéval én is szemezgettem, sőt tartalékba lehet veszek is, de az gyengébb, csak 16A, a bogárnak több kell, nem?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71793 Dátum: 2014 Május 13, 13:32:06 »

Azt értem hogy jobb mint a mechanikus, de ha generátorhoz való ( ra van írva) akkor dinangohoz nem jo szerintem. Vagy tévedek???
En is inkább elektro most szerelnek be de ha 15 helyett van 5 ért is a mi jo hozzá akkor nem szeretnék 15ért venni.
Szóval en továbbra is azt nem tudom hogy ha a 3 csatis jo, hogyan lehet beépíteni a rendszerbe fájdalom mentesen?

Generador = dinamó
Alternador = generátor

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #71792 Dátum: 2014 Május 13, 12:26:31 »


Ez téves.
Az a fesz szabályzó pontosan dinamóshoz van, de elektronikus, úgy értem, hogy solid state elemekből épül fel, nem pedig a hagyományos dupla tekercses (mechanikus) feszültség szabályzó. Sokkal jobb, mint a régi, mert pontosan tartja a feszültséget, kicsit feljebb, mint a mechanikus és megbízható is, legalább annyira, mint az öreg darabok.


Azt értem hogy jobb mint a mechanikus, de ha generátorhoz való ( ra van írva) akkor dinangohoz nem jo szerintem. Vagy tévedek???
En is inkább elektro most szerelnek be de ha 15 helyett van 5 ért is a mi jo hozzá akkor nem szeretnék 15ért venni.
Szóval en továbbra is azt nem tudom hogy ha a 3 csatis jo, hogyan lehet beépíteni a rendszerbe fájdalom mentesen?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71791 Dátum: 2014 Május 13, 10:57:06 »

elfüstölt a fesszab a bogaramban, dinamós. csak ezt találom a neten. van valakinek tapasztalata ezzel? jóféle? vagy esetleg kispolskiét mondták még.



Jó féle.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71790 Dátum: 2014 Május 13, 10:56:10 »

őőőő erre a BOSCH-ra az vagyon írva hogy generátorhoz való! Bár lehet hogy csak illusztráció a Hudáknál.
Nekem is éppen fesszabot kéne venni, én is nézegettem a kispók dimangós fesszabot, hiszen nem mindegy hogy 14ezer, vagy 4.700.-....
konkrétan ezt: http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=44&products_id=893

de egyenlőre fogalmm sincs hogyan lehet összehozni a ezt a háromlábas cuccot az 5 "lábas" kábelezéssel (D+, DF, B+2x, 61)

<beszúrt kép törölve>



Ez téves.
Az a fesz szabályzó pontosan dinamóshoz van, de elektronikus, úgy értem, hogy solid state elemekből épül fel, nem pedig a hagyományos dupla tekercses (mechanikus) feszültség szabályzó. Sokkal jobb, mint a régi, mert pontosan tartja a feszültséget, kicsit feljebb, mint a mechanikus és megbízható is, legalább annyira, mint az öreg darabok.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #71789 Dátum: 2014 Május 13, 10:50:18 »

postával együtt egy ötezresért küldök ha kell,csakelőbb ki kell próbáljam nehogy az legyen hogy szar a dinamód ami leégeti a szabályzót aztán megy a hőbörgés....
Ilyen feltételekkel örömmel elfogadom az ajánlatod! Köszönöm szépen! Smiley hova utalhatok??
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #71788 Dátum: 2014 Május 13, 10:16:49 »

őőőő erre a BOSCH-ra az vagyon írva hogy generátorhoz való! Bár lehet hogy csak illusztráció a Hudáknál.
Nekem is éppen fesszabot kéne venni, én is nézegettem a kispók dimangós fesszabot, hiszen nem mindegy hogy 14ezer, vagy 4.700.-....
konkrétan ezt: http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=44&products_id=893

de egyenlőre fogalmm sincs hogyan lehet összehozni a ezt a háromlábas cuccot az 5 "lábas" kábelezéssel (D+, DF, B+2x, 61)

<beszúrt kép törölve>

postával együtt egy ötezresért küldök ha kell,csakelőbb ki kell próbáljam nehogy az legyen hogy szar a dinamód ami leégeti a szabályzót aztán megy a hőbörgés....

Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #71787 Dátum: 2014 Május 13, 10:03:53 »

elfüstölt a fesszab a bogaramban, dinamós. csak ezt találom a neten. van valakinek tapasztalata ezzel? jóféle? vagy esetleg kispolskiét mondták még.


őőőő erre a BOSCH-ra az vagyon írva hogy generátorhoz való! Bár lehet hogy csak illusztráció a Hudáknál.
Nekem is éppen fesszabot kéne venni, én is nézegettem a kispók dimangós fesszabot, hiszen nem mindegy hogy 14ezer, vagy 4.700.-....
konkrétan ezt: http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=44&products_id=893

de egyenlőre fogalmm sincs hogyan lehet összehozni a ezt a háromlábas cuccot az 5 "lábas" kábelezéssel (D+, DF, B+2x, 61)


Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #71786 Dátum: 2014 Május 13, 07:28:18 »

Btw, koszonom a telefonos segitseget, a gyujtaskapcsolot es a kilincseket konnyeden szetszedtem a leirasoddal teljesen megegyezoen (az ajtopanelt nem kellett lebontani, csak az ajto oldalaban 1 csavart - a felsot - kivenni es a kilincseket eloretolast kovetoen oldalra kihuzni).
Boldogság.  Wink
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #71785 Dátum: 2014 Május 12, 22:57:10 »

De lehet nálam volt már szétreszelve a rendszer.
Btw, koszonom a telefonos segitseget, a gyujtaskapcsolot es a kilincseket konnyeden szetszedtem a leirasoddal teljesen megegyezoen (az ajtopanelt nem kellett lebontani, csak az ajto oldalaban 1 csavart - a felsot - kivenni es a kilincseket eloretolast kovetoen oldalra kihuzni).


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #71784 Dátum: 2014 Május 12, 22:51:57 »

Saruval és furt csatlakozóval készüljél kicsit másképp kellett a vezetékeket rákötnöm, mint a régi mechanikusnál. De lehet nálam volt már szétreszelve a rendszer.

nekem Skoda volt rajta, 3 érintkezővel, de majdcsak megoldjuk valahogy  Wink

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #71783 Dátum: 2014 Május 12, 22:47:34 »

köszi, akkor veszek egyet
Saruval és furt csatlakozóval készüljél kicsit másképp kellett a vezetékeket rákötnöm, mint a régi mechanikusnál. De lehet nálam volt már szétreszelve a rendszer.
Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #71782 Dátum: 2014 Május 12, 22:45:35 »

Teljesen jó.
köszi, akkor veszek egyet

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #71781 Dátum: 2014 Május 12, 22:43:36 »

elfüstölt a fesszab a bogaramban, dinamós. csak ezt találom a neten. van valakinek tapasztalata ezzel? jóféle? vagy esetleg kispolskiét mondták még.

Teljesen jó.
Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #71780 Dátum: 2014 Május 12, 22:40:35 »

elfüstölt a fesszab a bogaramban, dinamós. csak ezt találom a neten. van valakinek tapasztalata ezzel? jóféle? vagy esetleg kispolskiét mondták még.


épp szerelés alatt, a cd-s rádióm majdnem elfüstölt akkora áramot kapott  Azn


[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #71779 Dátum: 2014 Május 12, 22:22:39 »

elfüstölt a fesszab a bogaramban, dinamós. csak ezt találom a neten. van valakinek tapasztalata ezzel? jóféle? vagy esetleg kispolskiét mondták még.


[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető Tibby
Hozzászólások: 228


« Hozzászólás #71778 Dátum: 2014 Május 12, 21:42:37 »

4 rácsos motorház tetőn van hogy ha kell.
koszonom, ma tok veletlenul lett egy, es narancssarga.
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #71777 Dátum: 2014 Május 12, 11:26:47 »

felnőtt emberek vagytok, azt csináltok, amit akartok :-))

Megfektettem neked Pbá-csak kicsit másként  Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #71776 Dátum: 2014 Május 12, 08:07:45 »



Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
« Hozzászólás #71775 Dátum: 2014 Május 12, 07:45:05 »


De azért tegyük hozzá, hogy 1.6-os motoron soha nem volt zárt motorháztető, sőt, volt extra szellőzés is a rendszámtábla világítás alatt termosztáttal nyitva.

Szerintem egy 4 rácsos fedél kell és ennyi, esetleg még egy átnézés.
Pontosan, igazad van. Kell a rácsos tető MAJD nyáron 40 fokban az autópályán amikor 130-al tolja siófokig.
MOST 15-20 fok környékén nem azért nem indul.
Utolsó mondatod pedig helyesen:
Szerintem egy átnézés és ennyi, esetleg még egy 4 rácsos fedél kell.  Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #71774 Dátum: 2014 Május 12, 07:39:45 »


Nem elérhető Tibby
Hozzászólások: 228


« Hozzászólás #71773 Dátum: 2014 Május 12, 07:21:00 »

4 rácsos motorház tetőn van hogy ha kell.
esetleg nem narancssarga?
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #71772 Dátum: 2014 Május 12, 06:01:22 »


De azért tegyük hozzá, hogy 1.6-os motoron soha nem volt zárt motorháztető, sőt, volt extra szellőzés is a rendszámtábla világítás alatt termosztáttal nyitva.

Szerintem egy 4 rácsos fedél kell és ennyi, esetleg még egy átnézés.
4 rácsos motorház tetőn van hogy ha kell.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #71771 Dátum: 2014 Május 12, 05:59:50 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #71770 Dátum: 2014 Május 12, 05:03:37 »

Sziasztok. Szellozo nelkuli gephaztetom van(a Pityubacsi fele narancssarga), es melegszik a cucc. Ez most abban nyilvanul meg, hogy melegen sokat kell inditozni, mert forro a karbi es minden istennyila a motorterben.

Szerintem ket ut van.

1. Racsos motorteto
2.a also kitamaszto
2.b felso kitamaszto.

Melyik legyen? A samban elolvastam par topicot, ott eredetiseg es lakhely fuggvenyeben valtoztak a konkluziok, es elokerult a gene berg fele homeros olajnivopalca is. Adjatok tanacsot.

T
Megszakító hézag.

Bácsi Győző
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #71769 Dátum: 2014 Május 11, 23:00:20 »

Szuper, koszonom ! :-)
Szívesen! Wink
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #71768 Dátum: 2014 Május 11, 22:57:40 »

Shocked
Szuper, koszonom ! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #71767 Dátum: 2014 Május 11, 22:54:42 »

A gyári,1303LS kabriókon volt ilyen.

Én is beszereztem két ilyen gépháztetőt (ritka),és sikerült még ilyen thermostátos nyitó-csukó szerkezetett is szereznem hozzá.

A metálbarna a Sitigi kabriójának a géptetője.
Shocked

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #71766 Dátum: 2014 Május 11, 22:53:55 »

Tyű, errol meg sosem hallottam. Van errol valahol valami info ?
A gyári,1303LS kabriókon volt ilyen.

Én is beszereztem két ilyen gépháztetőt (ritka),és sikerült még ilyen thermostátos nyitó-csukó szerkezetett is szereznem hozzá.

A metálbarna a Sitigi kabriójának a géptetője.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #71765 Dátum: 2014 Május 11, 22:47:16 »


De azért tegyük hozzá, hogy 1.6-os motoron soha nem volt zárt motorháztető, sőt, volt extra szellőzés is a rendszámtábla világítás alatt termosztáttal nyitva.

Szerintem egy 4 rácsos fedél kell és ennyi, esetleg még egy átnézés.
1.6 motorral, teli motorházfedéllel jártam a szokásos "kímélő" stílusomban, aztán semmi nem volt.
valami más basz van ott.
- elszakadt az ékszíj és nem hűt
- hiányzik valami levegőterelő lemez
- igyunk egy söröt :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #71764 Dátum: 2014 Május 11, 22:47:12 »

sőt, volt extra szellőzés is a rendszámtábla világítás alatt termosztáttal nyitva.
Tyű, errol meg sosem hallottam. Van errol valahol valami info ?


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71763 Dátum: 2014 Május 11, 22:23:26 »

Hagyd a ....csába  akitámasztót a kiemelőt a hőmérőt meg minden ilyen utólagos ...ágot.
Jó motor jól beállított jó gyújtással, jól beállított jó karbival hidegen és melegen is pöccre indul.
Ha a fenti mondatom első részének minden kikötésével el tudsz számolni és mégsem indul akkor vagy új szerelőt kell keresned, vagy egy jóállípotú szuzukit.  Grin


De azért tegyük hozzá, hogy 1.6-os motoron soha nem volt zárt motorháztető, sőt, volt extra szellőzés is a rendszámtábla világítás alatt termosztáttal nyitva.

Szerintem egy 4 rácsos fedél kell és ennyi, esetleg még egy átnézés.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #71762 Dátum: 2014 Május 11, 21:34:39 »

Szerintem meg a hűtőlammláid vannak elzáródva. A termosztát nem nyit. nyormálisan, vagy egyáltalán nem, attól lehet forró. Vagypedig a kipufogó burkoló lemez hiányzik. Ilyen időben nem szabad melegednie.
Olyan nincs, hogy a termosztat nem nyit. A termosztat ugyanis zar. Ha elromlott (kilyukadt), akkor folyamatosan nyitva vannak a lamellak, tul van hutve a motor.


Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
« Hozzászólás #71761 Dátum: 2014 Május 11, 18:16:42 »

Igy kb 15 mp mire beindul. Hidegen0,2 mp. Szelephezag oke.
Hagyd a ....csába  akitámasztót a kiemelőt a hőmérőt meg minden ilyen utólagos ...ágot.
Jó motor jól beállított jó gyújtással, jól beállított jó karbival hidegen és melegen is pöccre indul.
Ha a fenti mondatom első részének minden kikötésével el tudsz számolni és mégsem indul akkor vagy új szerelőt kell keresned, vagy egy jóállípotú szuzukit.  Grin
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #71760 Dátum: 2014 Május 11, 16:54:15 »

Ez a melegen indítás trükkje.

Padlógázzal indíts (nem pumpa, padló tart indítózás közben, beindul, leszállsz róla).

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #71759 Dátum: 2014 Május 11, 15:30:39 »

Hol van az olajhomero erzekeloje? A felso kitamasztoval mi van esoben? Es nyitva marad a gepteto, vagy a csvarhuzos megoldas jon?
olajkorben van. Felso kitamasztoval? Az is azik, mint a motor, nem orultem neki. Nem marad nyitva, en seprunyelet hasznaltam, vagy levettem a motorhaztetot.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #71758 Dátum: 2014 Május 11, 15:12:32 »

Elotte sokracsos motorhaztetom volt, azzal nem volt ilyen bajom. Minden egyeb valtozatlan.
miért cserélted?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #71757 Dátum: 2014 Május 11, 15:11:51 »

Hol van az olajhomero erzekeloje? A felso kitamasztoval mi van esoben? Es nyitva marad a gepteto, vagy a csvarhuzos megoldas jon?
létezik egyedi gyártású 30 másodperc alatt becsukható felső kitámasztó, legalábbis az eszköz terve korábban látható volt itt úgy emlékszem. ha a kocsi nem tud fedett helyen állni én nem tenném fel a fixet. több helyről hallottam, hogy a beeső eső/hó egy tél alatt elrozsdásította a karbit vagy mást. menet közben mikor a motor meleg, szerintem nincs nagy gond az esővel, csak ha parkolás közben beesik.

nálam olajnívós hőmérő van, szerintem hasznos. nem biztos hogy értékre pont ugyanannyit mér mint egy olajleeresztőre, vagy olajkörbe szerelt, de úgyis az a lényeg hogy magához képest lásd, ha magasabb mint a szokásos.

az alsó kitámasztás nem mindenki szerint hatásos, mert lehet visszaszívja a kipufogó hőjét, de egy darabig én is úgy jártam, mert úgy tűnt egy kicsivel jobb, mint kitámasztás nélkül mikor Hortobágyra mentem. egyébként ezt könnyű tesztelni,
Nem elérhető Tibby
Hozzászólások: 228


« Hozzászólás #71756 Dátum: 2014 Május 11, 15:00:46 »

Szerintem meg a hűtőlammláid vannak elzáródva. A termosztát nem nyit. nyormálisan, vagy egyáltalán nem, attól lehet forró. Vagypedig a kipufogó burkoló lemez hiányzik. Ilyen időben nem szabad melegednie.
Én most jöttem Tiszaörsről t2-vel 80-90nnel és az olaj 80 fokos volt (110km).

Elotte sokracsos motorhaztetom volt, azzal nem volt ilyen bajom. Minden egyeb valtozatlan.
Oldalak: 1 ... 216 217 218 219 220 [221] 222 223 224 225 226 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.147 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.