www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 04, 23:28:06

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 208 209 210 211 212 [213] 214 215 216 217 218 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14871160 alkalommal)
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #72131 Dátum: 2014 Május 28, 22:55:52 »

Mai SZMB:
hátsó doblemez purhabtalanítás

Plusz van egy kérdésem is: csonkállványt mivel tisztítassam le, homokolják vagy gyöngyözzék inkább?
A kerékagy része  - ahova a csapágy is felmegy -  nagyon finoman kidolgozott, azt a részt takarjam ki valahogyan?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #72130 Dátum: 2014 Május 28, 09:10:40 »

Ez biztos nem feszül, és lehet, tartósabb is:
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?188434
A 03-asodhoz pont jó lett volna...
köszi, ez már más dolga a 03-nál...

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #72129 Dátum: 2014 Május 28, 07:13:06 »

Nem erted? "Kivitte nyaron a tati-fele karbikat, feltette, es kiderult, hogy mivel volt a baj" :-)))
Láttam is tegnap vmi sportgalambokat Gumibánál,de nem gondoltam volna h a leszállított karbikhoz kellenek🐦qurva gyorsan kiértek😉

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #72128 Dátum: 2014 Május 28, 01:17:00 »

Ez nekem még mindig nem magyarázza meg
Nem erted? "Kivitte nyaron a tati-fele karbikat, feltette, es kiderult, hogy mivel volt a baj" :-)))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72127 Dátum: 2014 Május 27, 22:43:07 »

Ezt tettem vele, sutyerákok. Direkt beidézem az egészet. :-)

Ez nekem még mindig nem magyarázza meg, hogy mi volt a baj, és miért kellett centiket tekergetni az állítócsavarokon. Hirtelen betekeredett 1,5 menetet? És eddig mért volt jó 7,5 menet, hogyha 1-5 menet (vagy már nem is tudom, mennyi" a "szabályos"?

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72126 Dátum: 2014 Május 27, 22:29:40 »

Ezt tettem vele, sutyerákok. Direkt beidézem az egészet. :-)

Egyre inkább hajlok arra, hogy valami funkcionális baja van a karbinak.
Kínomban nekiláttam újra beállítani a karbikat. Eleve mindegyik keverékcsavar 7,5 fordulatot volt kitekerve, ami abszurd a weber beállítási adatoknál szereplő 1-1,5 értékhez képest. A leírás szerint ha 1,5-nél többet kell kitekerni, akkor a fúvókával kell játszani, viszont semmi nem indokolja a - ha jól emlékszem - 55-nél nagyobb levegő fúvókát.
Szóval megint nekiláttam beállítani, most mindegyik keverékcsavar 8,5 fordulatot van kitekerve. Indul hidegen-melegen és van stabil alapjárat is.
Kihozom nyáron a tati-féle karbikat, felteszem és kiderül, hogy mivel van a baj...
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72125 Dátum: 2014 Május 27, 22:28:34 »

köszi! A jobb oldal nekem is sikerült egy csavar híján, a balba egy se ment bele. Akkor próbálkozom segítséggel.
Ez biztos nem feszül, és lehet, tartósabb is:
http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?188434
A 03-asodhoz pont jó lett volna...

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72124 Dátum: 2014 Május 27, 22:17:06 »


Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #72123 Dátum: 2014 Május 27, 21:49:28 »




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72122 Dátum: 2014 Május 27, 21:40:03 »

Eldugult Svédben, én úgy emléxem.  Aztán lehet, kidugult?

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72121 Dátum: 2014 Május 27, 21:23:26 »

Eldugult Svédben, én úgy emléxem.  Aztán lehet, kidugult?

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72120 Dátum: 2014 Május 27, 21:20:41 »

Most akkor mi volt ? Ha meg is irtad, en elfelejtettem.
titok, bután halunk meg ! Grin

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #72119 Dátum: 2014 Május 27, 21:19:33 »

Most akkor mi volt ? Ha meg is irtad, en elfelejtettem.
detto



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #72118 Dátum: 2014 Május 27, 20:54:31 »

Sokkal jobb a kocsi, mint volt.
Most akkor mi volt ? Ha meg is irtad, en elfelejtettem.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72117 Dátum: 2014 Május 27, 18:52:53 »


En drukkolok... Grin
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #72116 Dátum: 2014 Május 27, 18:35:35 »

Sokkal jobb a kocsi, mint volt. Stabil alapjárat van, jól indul és gyorsul, nem fullad le. Remélem, így is marad, mert jövő hét végén hosszabb túrára indulunk. :-)

En drukkolok... Grin

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72115 Dátum: 2014 Május 27, 18:32:07 »

Sokkal jobb a kocsi, mint volt. Stabil alapjárat van, jól indul és gyorsul, nem fullad le. Remélem, így is marad, mert jövő hét végén hosszabb túrára indulunk. :-)

Itt tartottunk egy éve:
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #72114 Dátum: 2014 Május 26, 23:06:20 »

Es aki nem hasznalja a kerekmeret-valtotipus-fordulatszam-szamlalo csodaalkalmatossagot, meg a valtotablazatokat a Tudasbazisban, azt seggbe fogjak raketazni a robotok.
http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Sebess%C3%A9gkalkul%C3%A1tor
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #72113 Dátum: 2014 Május 26, 21:23:23 »


Leírom kb. negyedszer is. is, mert senki nem használja a keresőt, csak kérdez.


A torziós lapot (lengőkar) nem kell visszaültetni az alsó támaszra, hanem simán, feszítetlenül lógni hagyni. Ekkor kell a csavarokkal a fedelet bekapatni, ha esetleg nem éri el, akkor használni 4 hosszabb csavart és azokkal elkezdeni odahúzni, majd kicserélni a gyárira. Ilyenkor nagyon könnyű, mert nem feszíti semmi és általában el is éri a gyári csavar is. NE HÚZD MEG!

Amikor már mind a négy csavar a gyári, akkor a lengőkart (torzió lap) szépen visszafeszíted a támaszra, esetleg kicsit megütöd kalapáccsal, hogy ráüljön és meghúzod a fedél csavarjait.
kösz, Mester!

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #72112 Dátum: 2014 Május 26, 21:00:41 »

Es aki nem hasznalja a kerekmeret-valtotipus-fordulatszam-szamlalo csodaalkalmatossagot, meg a valtotablazatokat a Tudasbazisban, azt seggbe fogjak raketazni a robotok.


Buzi, aki fékez! :-)))
Lazlow
« Hozzászólás #72111 Dátum: 2014 Május 26, 19:29:16 »

legmagasabb fordulat, legrovidebb valto. Azert akarsz (akarunk) hosszu valtot, hogy azonos fordulatnal nagyobb sebesseget erj(unk) el.

 Wink Wink
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #72110 Dátum: 2014 Május 26, 19:25:11 »

Jó de akkor melyik fordulat melyik váltóhoz való?  Grin Félszavakból még nem értek.  Embarrassed Embarrassed
legmagasabb fordulat, legrovidebb valto. Azert akarsz (akarunk) hosszu valtot, hogy azonos fordulatnal nagyobb sebesseget erj(unk) el.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Lazlow
« Hozzászólás #72109 Dátum: 2014 Május 26, 19:24:19 »

Így már okés.  Grin

Köszi! Smiley

rövid
félhosszú
hosszú

a hozzájuk tartózó fordulatra már nem illenék rákérdezni.....mert elvisznek a  ruhás emberek egy villantásra

Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #72108 Dátum: 2014 Május 26, 18:49:48 »

Jó de akkor melyik fordulat melyik váltóhoz való?  Grin Félszavakból még nem értek.  Embarrassed Embarrassed

rövid
félhosszú
hosszú

a hozzájuk tartózó fordulatra már nem illenék rákérdezni.....mert elvisznek a  ruhás emberek egy villantásra

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Lazlow
« Hozzászólás #72107 Dátum: 2014 Május 26, 18:46:55 »

a beidézett fordulatot váltótól függően...

Jó de akkor melyik fordulat melyik váltóhoz való?  Grin Félszavakból még nem értek.  Embarrassed Embarrassed
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #72106 Dátum: 2014 Május 26, 18:27:51 »

A gyári váltónál mennyit forog kb. 100-nál az 1.3-as? Csak, hogy legyen viszonyítási alapom.  Wink

Szóval akkor ha jól értem ki kell venni a váltót és szerezni egy typ3-asat (itt is volt "olajos" meg "száraz-féltengelyes"?)? Remélem, hogy a váltótartó bakok nem térnek el mert akkor tökönszúrom magam!  Grin Grin

Bocsánat, hogy ilyen szájbarágósan megy a dolog de még új ez az 1.6-os motor-váltó párosítás játék.Smiley

Köszönöm a türelmet!;)Smiley
A rövid váltó 3000-t forog kilencvennél. A gumiméret miatt GPS-el kimérve, hogy a fordulatszámmérőről lehessen tartani a megengedettet...

Bácsi Győző
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #72105 Dátum: 2014 Május 26, 18:20:59 »

A gyári váltónál mennyit forog kb. 100-nál az 1.3-as? Csak, hogy legyen viszonyítási alapom.  Wink

a beidézett fordulatot váltótól függően...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Lazlow
« Hozzászólás #72104 Dátum: 2014 Május 26, 18:15:15 »


100-nál vagy 3300 vagy 3100 vagy 3000

A gyári váltónál mennyit forog kb. 100-nál az 1.3-as? Csak, hogy legyen viszonyítási alapom.  Wink

Szóval akkor ha jól értem ki kell venni a váltót és szerezni egy typ3-asat (itt is volt "olajos" meg "száraz-féltengelyes"?)? Remélem, hogy a váltótartó bakok nem térnek el mert akkor tökönszúrom magam!  Grin Grin

Bocsánat, hogy ilyen szájbarágósan megy a dolog de még új ez az 1.6-os motor-váltó párosítás játék.Smiley

Köszönöm a türelmet!;)Smiley
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72103 Dátum: 2014 Május 26, 18:10:25 »

Aham.Smiley De akkor az most jó nekem vagy nem?  Grin
Vagy egy majdnem széria 1.6-hoz jó lesz az 1.3-as váltó? Vagy a fokozat kiosztások miatt pont szar lesz? Grin Használni fogom városban meg autópályán is, szóval 100-nál nekem ne üvöltsön 5000-en.  Grin


100-nál vagy 3300 vagy 3100 vagy 3000

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Lazlow
« Hozzászólás #72102 Dátum: 2014 Május 26, 18:09:11 »

A typ3 az tipikusan az a váltó, amit "félhosszúnak" nevez a "szakma"  Grin, de valójában alig tér el a hosszútól a 4 fokozatot tekintve.

Aham.Smiley De akkor az most jó nekem vagy nem?  Grin
Vagy egy majdnem széria 1.6-hoz jó lesz az 1.3-as váltó? Vagy a fokozat kiosztások miatt pont szar lesz? Grin Használni fogom városban meg autópályán is, szóval 100-nál nekem ne üvöltsön 5000-en.  Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72101 Dátum: 2014 Május 26, 18:03:57 »

Nekem az 1.6-os Typ3-asra és az 1.3-as Typ1-re ugyan azokat a fokozatokat írja kivéve a végáttételt. 1.3-as-ra 4,375-öt, a Typ3 1.6-ra meg 4,125-öt.
Vagy a Bogárban meg a Typ3-ban ennyire eltérnek a váltók (is)? Mert a könyvben igazából azt néztem, hogy 1.6-ra és 1.3-ra mit ír.


A typ3 az tipikusan az a váltó, amit "félhosszúnak" nevez a "szakma"  Grin, de valójában alig tér el a hosszútól a 4 fokozatot tekintve.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Lazlow
« Hozzászólás #72100 Dátum: 2014 Május 26, 17:53:24 »


Nézd meg jobban, mert a negyedik fokozat is eltér. Meg számos apróság...és végáttételt nem egyszerű cserélni.

Nekem az 1.6-os Typ3-asra és az 1.3-as Typ1-re ugyan azokat a fokozatokat írja kivéve a végáttételt. 1.3-as-ra 4,375-öt, a Typ3 1.6-ra meg 4,125-öt.
Vagy a Bogárban meg a Typ3-ban ennyire eltérnek a váltók (is)? Mert a könyvben igazából azt néztem, hogy 1.6-ra és 1.3-ra mit ír.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72099 Dátum: 2014 Május 26, 17:46:18 »


Apropó még egy kérdésem lenne:
Találtam táblázatot 1.3-as és 1.6-os váltóhoz és jól láttam, hogy csak a végáttétel tér el? Érdemes ezért kiszedni a váltót és szétborítani? Vagy hagyjam a 'csába? Grin


Nézd meg jobban, mert a negyedik fokozat is eltér. Meg számos apróság...és végáttételt nem egyszerű cserélni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Lazlow
« Hozzászólás #72098 Dátum: 2014 Május 26, 17:36:12 »

lesz abból még 1835 is Grin

Ááá Grin Grin Nem szeretném 10+ évig építeni az autót.  Grin Jó lenne még idén ősszel bejáratni.  Grin
Kicsi autó, kicsi motor  Grin

Apropó még egy kérdésem lenne:
Találtam táblázatot 1.3-as és 1.6-os váltóhoz és jól láttam, hogy csak a végáttétel tér el? Érdemes ezért kiszedni a váltót és szétborítani? Vagy hagyjam a 'csába? Grin
« Utoljára szerkesztve: 2014 Május 26, 17:42:19 írta Lazlow »
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72097 Dátum: 2014 Május 26, 17:33:18 »

1600cc a cél. Smiley
Remélem, hogy akkor jó lesz.Smiley
lesz abból még 1835 is Grin

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #72096 Dátum: 2014 Május 26, 17:25:04 »


Leírom kb. negyedszer is. is, mert senki nem használja a keresőt, csak kérdez.


A torziós lapot (lengőkar) nem kell visszaültetni az alsó támaszra, hanem simán, feszítetlenül lógni hagyni. Ekkor kell a csavarokkal a fedelet bekapatni, ha esetleg nem éri el, akkor használni 4 hosszabb csavart és azokkal elkezdeni odahúzni, majd kicserélni a gyárira. Ilyenkor nagyon könnyű, mert nem feszíti semmi és általában el is éri a gyári csavar is. NE HÚZD MEG!

Amikor már mind a négy csavar a gyári, akkor a lengőkart (torzió lap) szépen visszafeszíted a támaszra, esetleg kicsit megütöd kalapáccsal, hogy ráüljön és meghúzod a fedél csavarjait.
Érdemes a témát megváltoztatni, a végén még a Vili is megtalálja.  Grin
Lazlow
« Hozzászólás #72095 Dátum: 2014 Május 26, 17:22:25 »

persze azért nem írtam ,ha meg 1776os motor akkor meg tökmindegy hogy melyikből marják...

1600cc a cél. Smiley
Remélem, hogy akkor jó lesz.Smiley
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #72094 Dátum: 2014 Május 26, 17:10:09 »

Persze, ez evidens.  Grin Ki lehet munkálni azt a különbséget?
persze azért nem írtam ,ha meg 1776os motor akkor meg tökmindegy hogy melyikből marják...

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72093 Dátum: 2014 Május 26, 17:09:58 »

Van valami ötlet/trükk, hogy a torzió fedeleket hogyan lehet visszatenni jól a helyükre? Visszarakáskor a gumi annyira feszíti, hogy a csavarokat még csak véletlenül sem tudom becsavarni, akárhogy feszitettem, nem megy.


Leírom kb. negyedszer is. is, mert senki nem használja a keresőt, csak kérdez.


A torziós lapot (lengőkar) nem kell visszaültetni az alsó támaszra, hanem simán, feszítetlenül lógni hagyni. Ekkor kell a csavarokkal a fedelet bekapatni, ha esetleg nem éri el, akkor használni 4 hosszabb csavart és azokkal elkezdeni odahúzni, majd kicserélni a gyárira. Ilyenkor nagyon könnyű, mert nem feszíti semmi és általában el is éri a gyári csavar is. NE HÚZD MEG!

Amikor már mind a négy csavar a gyári, akkor a lengőkart (torzió lap) szépen visszafeszíted a támaszra, esetleg kicsit megütöd kalapáccsal, hogy ráüljön és meghúzod a fedél csavarjait.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Lazlow
« Hozzászólás #72092 Dátum: 2014 Május 26, 17:06:50 »


és a henger furat??? Ez a legnagyobb különbség.

Persze, ez evidens.  Grin Ki lehet munkálni azt a különbséget?
Oldalak: 1 ... 208 209 210 211 212 [213] 214 215 216 217 218 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.14 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.