www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 19:01:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1799 1800 1801 1802 1803 [1804] 1805 1806 1807 1808 1809 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13171810 alkalommal)
Nem elérhető szelevényi
Hozzászólások: 27


Farkas Tibor 30-500-7449

« Hozzászólás #8475 Dátum: 2006 Október 17, 08:34:53 »

tessék jól megnézni Grin 

Köszönöm a kepet, most mar talan elboldogulok vele.
1303LS
« Hozzászólás #8474 Dátum: 2006 Október 17, 06:51:22 »

igaz, tényleg van ott egy bazi sasszeg...
akkor nem muszáj ugrálni a csövön? elég, ha csak jól megtépem kézzel?
Hát a lendkerék csavarját ha jól emlékszem 300Nm körül kell meghúzni.
Na az a veszettül megtépés kategória.
A féltengelycsavart meg vagy 350 vagy 400Nmrel kell meghúzni.
SZóval ha nincs ekkora nyomatékkulcsod akkor marad az ugrálás a csövön.
Azért is nagyon fontos ezt így megtépni mert ha el kezd mocorogni a ricnin a dob mire észre veszed hogy kopog már késő mert addigra a ricnijét úgy kiveri hogy már hiába húzod meg rendesen mindig ki fog lazulni, marad a féltengely meg a dob csere.

Nem elérhető Strano
Hozzászólások: 1785


Mana mou Ellas

« Hozzászólás #8473 Dátum: 2006 Október 16, 21:39:09 »

igaz, tényleg van ott egy bazi sasszeg...
akkor nem muszáj ugrálni a csövön? elég, ha csak jól megtépem kézzel?

Van egy speckó szerszám, amivel meg kell húzni. Nem tudom a nevét. Aztán bedugod a sassszeget és fogóval elhajlítod. De szerintem ezeket tudod.

Ha te szólsz Istenhez, az imádság. Ha ő szól hozzád, az skizofrénia...
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #8472 Dátum: 2006 Október 16, 21:37:20 »

egy ilyen kerékagycsapágycseréhez milyen szerszámok kellenek az alapvető szerszámokon kívül? a csapágy pl. simán kijön? mire kell odafigyelni összerakáskor? szeretném magam megcsinálni a 66-oson. ja és milyen csapágyat vegyek? mindent tudni akarok!  Wink
Én most cseréltem.Féltem tőle,de szabályosan kiesett a helyéről.Szereznem kellett csapágyragasztót,hogy az új ne forogjon el.Szerintem (most így utólag)nem egy nagy dolog!
« Utoljára szerkesztve: 2006 Október 16, 21:38:57 írta sparkafer »

Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #8471 Dátum: 2006 Október 16, 21:36:26 »

igaz, tényleg van ott egy bazi sasszeg...
akkor nem muszáj ugrálni a csövön? elég, ha csak jól megtépem kézzel?

nem elég
láttam én már sasszeget elnyírva
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #8470 Dátum: 2006 Október 16, 21:33:05 »

Miért nem rakod vissza a sasszeget?)))
igaz, tényleg van ott egy bazi sasszeg...
akkor nem muszáj ugrálni a csövön? elég, ha csak jól megtépem kézzel?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Strano
Hozzászólások: 1785


Mana mou Ellas

« Hozzászólás #8469 Dátum: 2006 Október 16, 21:27:44 »

huhh, ehhez kell majd egy kis bátorság, hogy nekiálljak... itt van az a mozzanat, amikor a 36-os kulcsra húzott csövön ugrálunk, hogy később ne lazuljon le?  Grin


Miért nem rakod vissza a sasszeget?)))

Ha te szólsz Istenhez, az imádság. Ha ő szól hozzád, az skizofrénia...
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8468 Dátum: 2006 Október 16, 21:24:49 »

huhh, ehhez kell majd egy kis bátorság, hogy nekiálljak... itt van az a mozzanat, amikor a 36-os kulcsra húzott csövön ugrálunk, hogy később ne lazuljon le?  Grin

ja és váltoolaj kö még meg imbusz a váltóolaj csvarjához

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #8467 Dátum: 2006 Október 16, 21:23:59 »

huhh, ehhez kell majd egy kis bátorság, hogy nekiálljak... itt van az a mozzanat, amikor a 36-os kulcsra húzott csövön ugrálunk, hogy később ne lazuljon le?  Grin


az csak a legvége. az elején meg azért ugrálsz a csövön, hogy lelazuljon ;-)))
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #8466 Dátum: 2006 Október 16, 21:22:07 »


Sajnos nem a szimmering allapota miatt folyt. Felek, hogy elözöleg is rosszul lett összerakva. 

Hali!És most betetted azt a gumigyűrűt ami hiányzott?Mert akkor nem volna szabad eresztenie!

Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #8465 Dátum: 2006 Október 16, 21:13:34 »

huhh, ehhez kell majd egy kis bátorság, hogy nekiálljak... itt van az a mozzanat, amikor a 36-os kulcsra húzott csövön ugrálunk, hogy később ne lazuljon le?  Grin


ez volt vasárnap nálam a lendkerék csavarnál..(mondjuk azt nyomatékkulccsal nyomtuk.. Wink)

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #8464 Dátum: 2006 Október 16, 21:11:37 »

kerék kulcs ,36os kulcs +csö,14 v15 dugokulcs blokk tömitö,scapágy lehuzo vagy flex 2bemetszést csinálsz a csapégy házon és 2csavrhuzoval pl kifeszited és ,bogárboltba veszel uj szimeringet+csaoágyat olyan 4-6e között/oldal jön kb!
huhh, ehhez kell majd egy kis bátorság, hogy nekiálljak... itt van az a mozzanat, amikor a 36-os kulcsra húzott csövön ugrálunk, hogy később ne lazuljon le?  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Dr.gonzo
Hozzászólások: 5089


The first rule of Fight Club is......

« Hozzászólás #8463 Dátum: 2006 Október 16, 21:08:48 »

A két blokkfélben van egy-egy horony (nút) és ebbe illeszkedik bele ez a kis dugó, amin pedig egy körbe futó borda van, ami a nútba ül. Némely évjáratokon műanyag, de általában fém.
Ez a nútos illeszkedés miatt csak akkor lehet betenni ha szétveszed a blokkfeleket. Viszont ha öreg a motor (több, mint 50e km) akkor már nem bírod jól összetenni, mert biztos, hogy az 1-es csapágy be van verődve ->vonalbafúrás, stb.

Megmondom őszintén, hogy az olajfolyás megoldására csak valami barmolást tudok elképzelni, megnyugtatóan kívülről nemigen lehet megcsinálni.

A másik aggasztó kérdés, hogy mitől mozdult meg? A vezérműtengely csapágy forgott el? A tengely támválla kopott ennyire el? (első (hátsó :-) ) csapágyon van)


Nem tudlak biztatni.


Nekem rémálmaimban szokott előjönni, hogy összerakok egy motort és ez a dugó folyik. Szerinted hányszor szoktam ellenőrizni???  Shocked


 Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked

HUUUUU bassza meg Shocked

igen azt én is gondoltam,hogy szét kéne szedni.....meg azt is gondoltam,hogy nem nekem kéne csinálni....de most ilyesztettél rajtam még egy jo adagot Shocked Shocked



BASSZAMEG




amiket kérdeztél azokat majd megnézem!!


Egyébként a gányolás kategoriában is kérnék tanácsot,hogy mégis hogy lenne érdemesebb gányolni.... Sad


Vagy esetleg konkrétan anyag nevet,hogy mivel kéne "tömiteni"kivülröl......



Köszi eddig is,és elörre is Sad

"Aki vadálatot csinál magábol,az megszabadul az emberi lét fájdalmátol"!
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8462 Dátum: 2006 Október 16, 20:57:20 »

hátsó. a lejjebb beszúrt ábráról jutott eszembe, ezért nem írtam, hogy hátsó, bocsika....
kerék kulcs ,36os kulcs +csö,14 v15 dugokulcs blokk tömitö,scapágy lehuzo vagy flex 2bemetszést csinálsz a csapégy házon és 2csavrhuzoval pl kifeszited és ,bogárboltba veszel uj szimeringet+csaoágyat olyan 4-6e között/oldal jön kb!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
« Hozzászólás #8461 Dátum: 2006 Október 16, 20:53:39 »


Ez a nútos illeszkedés miatt csak akkor lehet betenni ha szétveszed a blokkfeleket.

Hö, akkor ez nem ugrott be hogy vállas a dugó.  Embarrassed
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #8460 Dátum: 2006 Október 16, 20:52:40 »

középső  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8459 Dátum: 2006 Október 16, 20:51:21 »

egy ilyen kerékagycsapágycseréhez milyen szerszámok kellenek az alapvető szerszámokon kívül? a csapágy pl. simán kijön? mire kell odafigyelni összerakáskor? szeretném magam megcsinálni a 66-oson. ja és milyen csapágyat vegyek? mindent tudni akarok!  Wink

Első vagy hátsó?  Grin Grin Grin Grin Grin Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #8458 Dátum: 2006 Október 16, 20:46:17 »

egy ilyen kerékagycsapágycseréhez milyen szerszámok kellenek az alapvető szerszámokon kívül? a csapágy pl. simán kijön? mire kell odafigyelni összerakáskor? szeretném magam megcsinálni a 66-oson. ja és milyen csapágyat vegyek? mindent tudni akarok!  Wink

első vagy hátsó csapágy?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8457 Dátum: 2006 Október 16, 20:45:55 »

az alátétet mért hívja az angol washer-nek?

És még egy érdekes: a lánckereket hiába fordítják gyakran chain-wheel-nek, az angol sprocket-et használ.
Persze megértik, de fura nekik és rögtön tudják, hogy tanult nyelv. Rosszul tanult.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #8456 Dátum: 2006 Október 16, 20:45:06 »

elsö v hátsó?
hátsó. a lejjebb beszúrt ábráról jutott eszembe, ezért nem írtam, hogy hátsó, bocsika....

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #8455 Dátum: 2006 Október 16, 20:43:32 »

egy ilyen kerékagycsapágycseréhez milyen szerszámok kellenek az alapvető szerszámokon kívül? a csapágy pl. simán kijön? mire kell odafigyelni összerakáskor? szeretném magam megcsinálni a 66-oson. ja és milyen csapágyat vegyek? mindent tudni akarok!  Wink
elsö v hátsó?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8454 Dátum: 2006 Október 16, 20:39:55 »

az alátétet mért hívja az angol washer-nek?
megnéztem a szótárban:tömítökarika, alátétgyürü,csavargyürü, meg mosógép Grin

Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #8453 Dátum: 2006 Október 16, 20:39:22 »

egy ilyen kerékagycsapágycseréhez milyen szerszámok kellenek az alapvető szerszámokon kívül? a csapágy pl. simán kijön? mire kell odafigyelni összerakáskor? szeretném magam megcsinálni a 66-oson. ja és milyen csapágyat vegyek? mindent tudni akarok!  Wink

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8452 Dátum: 2006 Október 16, 20:38:30 »

az alátétet mért hívja az angol washer-nek?

Az izzó meg miért bulb? A tehén meg miért cow? Mi meg a légkulcsot miért hívjuk lég kulcs -nak amikor az impact wrench?

stb.

 Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8451 Dátum: 2006 Október 16, 20:36:49 »

Ööö bocs azt hittem szelevényi tette be a képet.
Bocs.
Nem tőtént semmi, én is járok így Grin

Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #8450 Dátum: 2006 Október 16, 20:35:30 »

az alátétet mért hívja az angol washer-nek?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8449 Dátum: 2006 Október 16, 20:32:55 »

Itt látható a horony.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #8448 Dátum: 2006 Október 16, 20:31:43 »

http://www.flat4.de/getriebe.htm
1303LS
« Hozzászólás #8447 Dátum: 2006 Október 16, 20:31:04 »

8as 9es kis gyűrű nagy gyűrű, mi a baj?
Ööö bocs azt hittem szelevényi tette be a képet.
Bocs.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #8446 Dátum: 2006 Október 16, 20:28:41 »

Üdv mindenkinek!!

A buszban ennél a vakdugonál ereszt az olaj!!jol sejtem-e,hogy ezt elég macera lenne szétszedni,blokk szétszedés,stb....és hogy jomegoldás lehet e ,hogy most le lett takaritva,nitro-stb és be lett"tömitve"ragasztoval...valami normális ragasztoval,de most nemtudom a nevét.....

Szóóval vannak-e tapasztalatok,tanácsok ezzel kapcsolatban??????JOLENNE!!

Köszi Wink




A két blokkfélben van egy-egy horony (nút) és ebbe illeszkedik bele ez a kis dugó, amin pedig egy körbe futó borda van, ami a nútba ül. Némely évjáratokon műanyag, de általában fém.
Ez a nútos illeszkedés miatt csak akkor lehet betenni ha szétveszed a blokkfeleket. Viszont ha öreg a motor (több, mint 50e km) akkor már nem bírod jól összetenni, mert biztos, hogy az 1-es csapágy be van verődve ->vonalbafúrás, stb.

Megmondom őszintén, hogy az olajfolyás megoldására csak valami barmolást tudok elképzelni, megnyugtatóan kívülről nemigen lehet megcsinálni.

A másik aggasztó kérdés, hogy mitől mozdult meg? A vezérműtengely csapágy forgott el? A tengely támválla kopott ennyire el? (első (hátsó :-) ) csapágyon van)


Nem tudlak biztatni.


Nekem rémálmaimban szokott előjönni, hogy összerakok egy motort és ez a dugó folyik. Szerinted hányszor szoktam ellenőrizni???  Shocked

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #8445 Dátum: 2006 Október 16, 20:28:21 »

http://www.majortom.de/antwortc.htm
1303LS
« Hozzászólás #8444 Dátum: 2006 Október 16, 20:28:05 »

tessék jól megnézni Grin 
8as 9es kis gyűrű nagy gyűrű, mi a baj?
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #8443 Dátum: 2006 Október 16, 20:23:14 »

Kicsereltem a szimmeringet, de tovabbra is folyt. A keszlethez ahogy irtam jar egy db kis "o" gyürü es egy "alatet" aminek nem tudom a pontos helyet?
tessék jól megnézni Grin 

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #8442 Dátum: 2006 Október 16, 19:11:02 »

Kicsereltem a szimmeringet, de tovabbra is folyt. A keszlethez ahogy irtam jar egy db kis "o" gyürü es egy "alatet" aminek nem tudom a pontos helyet?
Attól függ, mekkora az alátét? Abból ki lehet találni a helyét is. Ez a többi cuccra is érvényes, sztem Akkor van a gond, ha a hibás alkatrész nyom nélkül túnik el.

Bácsi Győző
Nem elérhető szelevényi
Hozzászólások: 27


Farkas Tibor 30-500-7449

« Hozzászólás #8441 Dátum: 2006 Október 16, 18:58:03 »

Az enyémen sem látszott semmi, ne aggódj! Csak felemeltem, leengedtem, és már csordogált is... Szimmeringet cseréltem, meg tömítést, azóta nem teszi! Smiley

Kicsereltem a szimmeringet, de tovabbra is folyt. A keszlethez ahogy irtam jar egy db kis "o" gyürü es egy "alatet" aminek nem tudom a pontos helyet?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #8440 Dátum: 2006 Október 16, 18:53:06 »


Sajnos nem a szimmering allapota miatt folyt. Felek, hogy elözöleg is rosszul lett összerakva. 
Az enyémen sem látszott semmi, ne aggódj! Csak felemeltem, leengedtem, és már csordogált is... Szimmeringet cseréltem, meg tömítést, azóta nem teszi! Smiley

Bácsi Győző
Nem elérhető Dr.gonzo
Hozzászólások: 5089


The first rule of Fight Club is......

« Hozzászólás #8439 Dátum: 2006 Október 16, 18:49:23 »


Sajnos nem a szimmering allapota miatt folyt. Felek, hogy elözöleg is rosszul lett összerakva. 

Én honapok ota küzdök olajfolyással.....ne add föl!!

Mintahogy lejebb láthatod,még mindig küzdök Grin

És itt jegyzem meg,köszönöm a tanácsokat!!

"Aki vadálatot csinál magábol,az megszabadul az emberi lét fájdalmátol"!
Nem elérhető szelevényi
Hozzászólások: 27


Farkas Tibor 30-500-7449

« Hozzászólás #8438 Dátum: 2006 Október 16, 18:44:52 »

Ne legyél szontyolodott, cserélj azt, amit találtál! Eleddig jó volt, nem?  Smiley


Sajnos nem a szimmering allapota miatt folyt. Felek, hogy elözöleg is rosszul lett összerakva. 
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #8437 Dátum: 2006 Október 16, 18:40:40 »

Sziasztok!

A segitsegeteket szeretnem kerni


A bogaram (74-es) olajos hatso feltengelyenel szivargott az olaj. Szetszedtem.... vasaroltam hozza javito keszletet, melynek tartalma:
-1db sasszeg
-1db szimmering
-1db nagy "O" gyürü
-2db papirtömites      
-1db kis "o" gyürü
-1db "alatet"
Az összerakassal kapcsolatban atneztem több bogaras könyvet, de mindegyik maskep jelölta a "robbantott abran az alkatreszek sorrendjet.  Valoszinüsitem, hogy elözöleg sem lett jol összerakva, mert szetszedes soran kis "o" gyürüt illetve alatetet nem talaltam.

Mindeközben az autoval mennem kene, el vagyok teljesen szongyolodva Sad
 
Ne legyél szontyolodott, cserélj azt, amit találtál! Eleddig jó volt, nem?  Smiley

Bácsi Győző
1303LS
« Hozzászólás #8436 Dátum: 2006 Október 16, 18:33:34 »

A vezérműtengely furatát zárja le. Nem túl jó jel....

SZerintem semmi gáz.
Én kiszedném a dugót és tennék bele újat valami rugalmas tömítőpasztával és kész.
A kívülről kenegetés tán azért nem jó mert ha már a nyomás kívül van akkor az kinyomja a ragasztót.
Valaki egyszer régen szerintem hanyagul csak benyomta és eddig bírta.
Oldalak: 1 ... 1799 1800 1801 1802 1803 [1804] 1805 1806 1807 1808 1809 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.201 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.