www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 11, 00:35:08

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13996147 alkalommal)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75362 Dátum: 2015 Szeptember 23, 22:33:23 »

Nem, arra gondoltam, hogy hol látja, hogy így ajánlott.
Csak azért mert a hűtés végállásai a teljesen zárt és a teljesen nyitott.
Ha nyitva hagyom akkor lassan fog melegedni, télen meg soha nem lesz meleg a motor. Fokozott kopások hidegen, olaj vizesedése, főleg rövid utakon, esetleg felbenzinesedés, mert nem tud kipárologni, mert folyton hideg. Ha termosztát beszarik, a rugók kinyitják, nem tud megfőni.
Semmi nem indokolja, hogy hidegen hűteni kellene a motort. Minél előbb legyen üzemi hőfokon, a félmeleg nem üzemi. Ezért butaság termosztát nélkül járni is.
De mindenki azt csinál amit akar.  Cheesy
akkor az összes injektoros bogár szar mindnek elkopott a motorja és szarfos ugye ?

1303LS
« Hozzászólás #75361 Dátum: 2015 Szeptember 23, 21:51:01 »

Ha a lamellákra gondolsz, akkor a ventilátor lyukon benézel jobbra le és ott van ugye. Ha nincs bent a generátor.
Nem, arra gondoltam, hogy hol látja, hogy így ajánlott.
Csak azért mert a hűtés végállásai a teljesen zárt és a teljesen nyitott.
Ha nyitva hagyom akkor lassan fog melegedni, télen meg soha nem lesz meleg a motor. Fokozott kopások hidegen, olaj vizesedése, főleg rövid utakon, esetleg felbenzinesedés, mert nem tud kipárologni, mert folyton hideg. Ha termosztát beszarik, a rugók kinyitják, nem tud megfőni.
Semmi nem indokolja, hogy hidegen hűteni kellene a motort. Minél előbb legyen üzemi hőfokon, a félmeleg nem üzemi. Ezért butaság termosztát nélkül járni is.
De mindenki azt csinál amit akar.  Cheesy
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75360 Dátum: 2015 Szeptember 23, 21:33:53 »

Nem tudja valaki, mennyi most egy hőcserélő csere Adonyban?

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75359 Dátum: 2015 Szeptember 23, 21:28:49 »

Ezt hol látod?
Ha a lamellákra gondolsz, akkor a ventilátor lyukon benézel jobbra le és ott van ugye. Ha nincs bent a generátor.

Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #75358 Dátum: 2015 Szeptember 23, 21:12:42 »

alapból félig nyitva és a termosztát teljesen kinyitja

Én a dokába úgy raktam bele a termosztátot hogy csutkára lezárja a lamellákat. Először én is ugy kötöttem be hogy egy picit nyitva legyen. De télen a a használat során figyeltem az olajat és nem melegedett. Csutkára elzárva meg egész jó lett nem trutymákosodik el az olaj vízgőztől. Ez az én tapasztalatom. Nyáron mindig letekerem a termosztátot, direktbe hűti a motort már 3 éve használom így és tökéletes.
1303LS
« Hozzászólás #75357 Dátum: 2015 Szeptember 23, 20:44:07 »

alapból félig nyitva
Ezt hol látod?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75356 Dátum: 2015 Szeptember 23, 20:42:34 »

Huhh, köszönöm, ez jó hír. akkor ne görcsöljek azon, hogy teljesen zárt legyen... Cool
azon semmi képpen!

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75355 Dátum: 2015 Szeptember 23, 18:13:04 »

alapból félig nyitva és a termosztát teljesen kinyitja
Huhh, köszönöm, ez jó hír. akkor ne görcsöljek azon, hogy teljesen zárt legyen... Cool

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75354 Dátum: 2015 Szeptember 23, 11:08:48 »

Most épp a termosztát rúdjával szopok.
Alapból teljesen zárva kell lenni a lamelláknak?
<beszúrt kép törölve>
alapból félig nyitva és a termosztát teljesen kinyitja

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #75353 Dátum: 2015 Szeptember 23, 11:03:41 »

Alapállapot a nyitott, amikor a rugók kinyitják a lamellákat. A termosztát hidegen lehúzza, zárja. a elpukkan, kinyúlik, és nyílnak a lamellák, így melegen nem fő meg.
Könyv szerint hidegen állítod be, akkor a termosztátot felcsavarod a rúdra, és lehúzod a konzolt, de csak addig, hogy ne feszüljön a hóbelevanc. Asszem.
igen, de a garázsban szereléskor a termosztát hideg, vagyis ha már rajta van, akkor "alapból" zártak a lamellák összerakáskor, nem?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75352 Dátum: 2015 Szeptember 23, 11:00:51 »

Most épp a termosztát rúdjával szopok.
Alapból teljesen zárva kell lenni a lamelláknak?
<beszúrt kép törölve>
Alapállapot a nyitott, amikor a rugók kinyitják a lamellákat. A termosztát hidegen lehúzza, zárja. a elpukkan, kinyúlik, és nyílnak a lamellák, így melegen nem fő meg.
Könyv szerint hidegen állítod be, akkor a termosztátot felcsavarod a rúdra, és lehúzod a konzolt, de csak addig, hogy ne feszüljön a hóbelevanc. Asszem.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75351 Dátum: 2015 Szeptember 23, 10:23:34 »

Most épp a termosztát rúdjával szopok.
Alapból teljesen zárva kell lenni a lamelláknak?

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #75350 Dátum: 2015 Szeptember 23, 10:14:16 »

Ha még pontosabb akarok lenni, akkor hozzáteszem, hogy ebben van  egy saját termosztát, ami egy másik csappantyút mozgat.
Azt nem tudom, hogy a súlynak hogy kéne állnia, mert nem nagyon akart máshogy bemenni.

Találtam egy régi képet, így kéne állnia, még az útja is látszik.
<beszúrt kép törölve>


és ott a képen az ékszíj mellett a "harmadik" lyuk ezen a lemezelésen, ahonnan a meleg levegőt szívni tudja a légszűrő alsó csonkja (mármint ha rajta van egy cső)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75349 Dátum: 2015 Szeptember 23, 10:03:32 »

Nem mindnél lehet termosztátot kötni, ezen pont ellensúlyos, itt a szívás szabályozza. LEgalább nem megy tönkre, nem akad...
Ha még pontosabb akarok lenni, akkor hozzáteszem, hogy ebben van  egy saját termosztát, ami egy másik csappantyút mozgat.
Azt nem tudom, hogy a súlynak hogy kéne állnia, mert nem nagyon akart máshogy bemenni.

Találtam egy régi képet, így kéne állnia, még az útja is látszik.


« Utoljára szerkesztve: 2015 Szeptember 23, 10:05:23 írta Zoli »

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75348 Dátum: 2015 Szeptember 23, 09:02:34 »

A csappantyun jol latszik az ellensuly, a legszuro tuloldalan be lehet kotni egy bowdent, amit a termosztat allasatol fuggoen allitja a csappantyut es vagy alulrol sziv melegebb levegot, vagy amikor a motor mar kelloen meleg, akkor felulrol, hidegebbet. A fordulattal nincs kozvetlen kapcsolatban, csak a motor (termosztat) homersekletevel.
Nem mindnél lehet termosztátot kötni, ezen pont ellensúlyos, itt a szívás szabályozza. LEgalább nem megy tönkre, nem akad...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75347 Dátum: 2015 Szeptember 23, 08:13:11 »

Gyárilag hosszított hatlap feje van a csavarnak, amiben még egy horony is van, így 10-es T kulccsal és csavarhúzóval is bontható/meghúzható.

Az ok, de nekem imbuszkulcs jár bele, ami nem autentikus ugye.

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #75346 Dátum: 2015 Szeptember 22, 23:12:44 »

Valamint annak a csappantyúnak hogy kell működnie? Nagyobb fordulaton nyit, vagy zár? Úgy emlékszem, ezt emelgette a szívás mikor röfögtettem.
A csappantyun jol latszik az ellensuly, a legszuro tuloldalan be lehet kotni egy bowdent, amit a termosztat allasatol fuggoen allitja a csappantyut es vagy alulrol sziv melegebb levegot, vagy amikor a motor mar kelloen meleg, akkor felulrol, hidegebbet. A fordulattal nincs kozvetlen kapcsolatban, csak a motor (termosztat) homersekletevel.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #75345 Dátum: 2015 Szeptember 22, 23:10:34 »

Az ok, de nekem imbuszkulcs jár bele, ami nem autentikus ugye.
Nekem simahornyu csavarhuzoval tekerheto csavar van ott.


Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
« Hozzászólás #75344 Dátum: 2015 Szeptember 22, 21:07:45 »

Az ok, de nekem imbuszkulcs jár bele, ami nem autentikus ugye.
De mi a pontos kérdés?
Ha van csavarod akkor kiveszed és megméred.
Átmérőt.
Hosszát.
Veszel bótba'
Vagy mérjem meg az enyémet? Mondjuk pont ma vettem le a légszűrőt, mert benzincsövet kellett cserélni.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #75343 Dátum: 2015 Szeptember 22, 21:02:27 »

Az ok, de nekem imbuszkulcs jár bele, ami nem autentikus ugye.

Nekem is imbuszos van benne. Jól szerelhető legalább  Cheesy

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75342 Dátum: 2015 Szeptember 22, 20:26:37 »

Most, hogy kérdezed lehet, hogy 7-es csavar?Egy nagy bilicsszerű van ott.
Az ok, de nekem imbuszkulcs jár bele, ami nem autentikus ugye.

1303LS
« Hozzászólás #75341 Dátum: 2015 Szeptember 22, 20:00:54 »

<beszúrt kép törölve>
Hali, a légszűrőbe milyen csavar megy alulra, ami a karbira rászorítja? Milyen szerszámmal tekerhető a lényeg.
Valamint annak a csappantyúnak hogy kell működnie? Nagyobb fordulaton nyit, vagy zár? Úgy emlékszem, ezt emelgette a szívás mikor röfögtettem.
Egy nagy bilicsszerű van ott. Most, hogy kérdezed lehet, hogy 7-es csavar?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75340 Dátum: 2015 Szeptember 22, 19:09:00 »


Hali, a légszűrőbe milyen csavar megy alulra, ami a karbira rászorítja? Milyen szerszámmal tekerhető a lényeg.
Valamint annak a csappantyúnak hogy kell működnie? Nagyobb fordulaton nyit, vagy zár? Úgy emlékszem, ezt emelgette a szívás mikor röfögtettem.

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75339 Dátum: 2015 Szeptember 21, 15:11:04 »

Arról híres, hogy gyors.  Grin
És olcsóbb, mint külföldről rendelve?  Shocked
Ki olyan? De ha van neki, másnap elküldi. Misi is....

Bácsi Győző
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #75338 Dátum: 2015 Szeptember 21, 14:08:52 »

70/ 2333000 *
Arról híres, hogy gyors.  Grin
És olcsóbb, mint külföldről rendelve?  Shocked

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75337 Dátum: 2015 Szeptember 21, 13:56:32 »

Szükségem lenne néhány új gumitömítésre, sárvédő kéderre.
A kérdés, hol vegyem meg, ahonnét e hét péntekre meg is kapom, és nem kerül többe, mintha külföldről rendelnék.

Amik kellenek:
Ajtó gumitömítések
csomagtértető és motortértető peremre körbe tömítőgumi
sárvédőkéderek
fekete színű szellőzők hátra tetőkárpitba


70/ 2333000 *

Bácsi Győző
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #75336 Dátum: 2015 Szeptember 21, 12:49:59 »

Tedd majd közkinccsé, légyszi! :-)))))

Wink

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #75335 Dátum: 2015 Szeptember 21, 12:43:40 »

Tedd majd közkinccsé, légyszi! :-)))))

Szükségem lenne néhány új gumitömítésre, sárvédő kéderre.
A kérdés, hol vegyem meg, ahonnét e hét péntekre meg is kapom, és nem kerül többe, mintha külföldről rendelnék.

Amik kellenek:
Ajtó gumitömítések
csomagtértető és motortértető peremre körbe tömítőgumi
sárvédőkéderek
fekete színű szellőzők hátra tetőkárpitba


Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #75334 Dátum: 2015 Szeptember 21, 12:32:08 »

Szükségem lenne néhány új gumitömítésre, sárvédő kéderre.
A kérdés, hol vegyem meg, ahonnét e hét péntekre meg is kapom, és nem kerül többe, mintha külföldről rendelnék.

Amik kellenek:
Ajtó gumitömítések
csomagtértető és motortértető peremre körbe tömítőgumi
sárvédőkéderek
fekete színű szellőzők hátra tetőkárpitba

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75333 Dátum: 2015 Szeptember 21, 08:27:03 »

Szakítás-mentes módszert keresnék spar tetőkárpit kiszedéséhez...
<beszúrt kép törölve>
Vagy veszel műanyagból készített, profi kárpitszerelő célszerszám készletet 20000Ft-ért...........
vagy 2-3 mm vastag alu lemez, vagy valami hasonló ami megtartja a formáját ha meghajlítod, csinálsz célszerszámot, .....kb 5-6 cm széles 15-20 hosszú, kb 5-6 cm-nél vissza hajlítod, kb -60'-ig, esetleg a sarkait lekerekítheted, hogy ne vágjon, papírszalaggal- festőszalaggal leragasztod, és a kasznit sem sérti meg.


A kárpit szélén egy papírcsík van végig varrva minden oldalon, egy perembe akad be, ezzel benyúlsz és óvatosan megplóóbálod kicsit lefelé nyomva kikanalazni, érdemes a hátsó oldalablaknál kezdeni a sarokban
« Utoljára szerkesztve: 2015 Szeptember 21, 08:35:19 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75332 Dátum: 2015 Szeptember 21, 07:43:37 »

festéshez kurvára nincs szükség csavarkompresszorra ......
 Undecided
...............de még csak levegőre se Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75331 Dátum: 2015 Szeptember 20, 22:46:00 »

Szakítás-mentes módszert keresnék spar tetőkárpit kiszedéséhez...

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75330 Dátum: 2015 Szeptember 20, 21:22:05 »

festeni akarsz nem?
festéshez kurvára nincs szükség csavarkompresszorra ......
 Undecided

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75329 Dátum: 2015 Szeptember 20, 11:23:42 »

  tudsz te ha akarsz  Jezusom ...  másfél milliótól kezdődnek ha szárítós akkor 2milkától a kisebbek de azok is csapkodják a 2x16amperos biztosítékot  arról nem is beszélve hogy évente 200-400eft a kötelező szervize és ha elhanyagolod akkor beleugrik a javítás egy milkába ,főként ezért nem nagyon látni minden garázsba  Wink
festeni akarsz nem?

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #75328 Dátum: 2015 Szeptember 20, 09:10:07 »

Az OK, hogy villamosmérnök létemre amit két kézzel meg lehet csinálni azt szeretem magam megoldani, de hogy a kárpitozást pont egy Porsche ülésen és pont kockás anyaggal (aminél mindennek mindennel futnia kell) próbáljam ki, az elég hülyén hangzik... Elsőre nem rossz, a következő meg sokkal jobb lesz, a végére sok dologra jöttem rá.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #75327 Dátum: 2015 Szeptember 19, 22:58:27 »

ennek a lidlis kompresszornak elég lehet a teljesítménye hobbista fényezéshez?
http://www.lidl.hu/statics/lidl-hu/ds_doc/HU_KW38_2015_A3_HHZ.pdf
na ilyet vettem  2 órája
Kis barkácsolással puffertartályként alkalmazható 11 kg vagy 23 kg PB gázpalack.
van egy 23-asom abból lesz puffer
folyt köv☺
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75326 Dátum: 2015 Szeptember 19, 22:36:17 »


A kompi -ra visszatérve inkább ajánlom a csavarkomplesszorost mint a dugattyúst Wink
  tudsz te ha akarsz  Jezusom ...  másfél milliótól kezdődnek ha szárítós akkor 2milkától a kisebbek de azok is csapkodják a 2x16amperos biztosítékot  arról nem is beszélve hogy évente 200-400eft a kötelező szervize és ha elhanyagolod akkor beleugrik a javítás egy milkába ,főként ezért nem nagyon látni minden garázsba  Wink

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75325 Dátum: 2015 Szeptember 19, 22:29:35 »

Nekem az első kompresszorom az egy garázssoron vásárolt, idős bácsi által, kukázott anyagokból barkácsolt cucc volt (illetve van).
Ezen egy elég erős 3 fázisú motor szíjjal hajt valami régi teherautó kompresszort, a levegőt pedig egy kb 5 literes (nemelírás, kb öt liter lehet) tartályba termeli, amin van egy elég emberes méretű (állítható) lefúvatószelep. Ezzel festeni legfeljebb pöttyöslabdát lehetne a rendelkezésre álló légmennyiség miatt, viszont kiválóan alkalmas az autók kerekeinek fújására, mert kb. mire lecsavarom a szelepsapkát, már ott van a pisztolyban a 6 bar. (Több autómba is kell 4,5 bar, ami tapasztalatom szerint némely benzinkúti kerékfúvó állomásnak elég nagy kihívás.)
Utána vettem egy új, 50 literes tartályosat, (akcióban ugyanannyiba került, mint a 24-es) ennél bekapcsolás után bemehetek megebédelni, amíg eléri azt a kb. 6 baros kikapcsolási nyomást. Festeni is legfeljebb felniket, meg motoralkatrészeket szoktam, de ehhez is ki kellett tapasztalnom, hogy melyik az a pisztoly, ami a festéket is szórja, nem csak a levegőt fogyasztja.
na ez így igaz .....

1303LS
« Hozzászólás #75324 Dátum: 2015 Szeptember 19, 05:35:35 »

A hengerfejbe milyen tőcsavar megy kipuffogóilag, mert egy iányzik és M10-es a furat, de a meglévő tőcsavarok 8-asok
8-as. Fúrd fel a kipufogó lukát, vagy vadássz, gyárts 10/8-as tőcsavart.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75323 Dátum: 2015 Szeptember 18, 21:49:38 »

A hengerfejbe milyen tőcsavar megy kipuffogóilag, mert egy iányzik és M10-es a furat, de a meglévő tőcsavarok 8-asok

Oldalak: 1 ... 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.144 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.