www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 19, 01:05:36

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13177917 alkalommal)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77475 Dátum: 2017 Január 30, 09:53:56 »

de a működésével nincsen baj.
Akkor használd.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77474 Dátum: 2017 Január 30, 08:37:05 »

En azt hallottam, hogy 50 ezrenként érdemes cserélni a motort. Mert addigra az 1000km -enként cserélt gyertyák miatt annyi spén kerül a csapágyakba, hogy a főtengely kopogása miatt nem hallod meg, kell-e szelepet cserélni.
Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77473 Dátum: 2017 Január 30, 07:44:39 »

kb tök mindegy mennyire igaz...
attól függően menyit akarsz-tudsz költeni és milyen bogarat szeretnél és mire fogod használni

-lent vannak a hengerfejek? nézesd meg őket szakemberrel

-nincsenek lent de ismert a motor múltja és jól is működik: nincs teendő

-nincsenek lent és nem ismert a motor múltja és szeretnél biztosra menni-$-
vagy nem jól működik és a jelek alapján a szelepekkel lehet gond: gépműhely felújítás- ahol nem az új szelepek-ára lesz a nagy költség


ja és 100000 km-t manapság bogarazni nem gyakori, nekem 6-7 évente jön össze
legutóbb a szeleprugók rogytak meg, azért nem zártak jól a szelepek és szükséges volt rendbe tenni a hengerfejeket









Igazából nem ismerem a motor előéletét, de a működésével nincsen baj.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #77472 Dátum: 2017 Január 29, 15:02:33 »

Találtam egy régi Totalcar cikket a Hoffer szervízről. Ott írták, hogy a kipufogószelepeket 100 ezer kilóméterenként cserélni kell. Ez mennyire igaz?
kb tök mindegy mennyire igaz...
attól függően menyit akarsz-tudsz költeni és milyen bogarat szeretnél és mire fogod használni

-lent vannak a hengerfejek? nézesd meg őket szakemberrel

-nincsenek lent de ismert a motor múltja és jól is működik: nincs teendő

-nincsenek lent és nem ismert a motor múltja és szeretnél biztosra menni-$-
vagy nem jól működik és a jelek alapján a szelepekkel lehet gond: gépműhely felújítás- ahol nem az új szelepek-ára lesz a nagy költség

ja és 100000 km-t manapság bogarazni nem gyakori, nekem 6-7 évente jön össze
legutóbb a szeleprugók rogytak meg, azért nem zártak jól a szelepek és szükséges volt rendbe tenni a hengerfejeket




Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77471 Dátum: 2017 Január 29, 12:06:58 »

Találtam egy régi Totalcar cikket a Hoffer szervízről. Ott írták, hogy a kipufogószelepeket 100 ezer kilóméterenként cserélni kell. Ez mennyire igaz?
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77470 Dátum: 2017 Január 24, 06:04:09 »

Igazából csak a Láng autóban néztem, de ott csak a honlapon szerepel, még rendelni sem rendelnek ha kell. Ezért nem néztem meg a többi nagykerest.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77469 Dátum: 2017 Január 23, 19:24:37 »

Pontosan, most néztem: Utcáról, kedvezmény nélkül 224 Ft a Reinz. Gondolom Bárdinál sem drágább...

Nem kell mindenért bogárboltba rohanni.

bárdinál elring van ,kedvezménnyel 100pár forint

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #77468 Dátum: 2017 Január 23, 19:04:03 »

Pontosan, most néztem: Utcáról, kedvezmény nélkül 224 Ft a Reinz. Gondolom Bárdinál sem drágább...

Nem kell mindenért bogárboltba rohanni.

Unix nincs a környéken? 230 pénz...

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77467 Dátum: 2017 Január 23, 18:17:28 »

Akkor veszek két új tömítést. Igazából csak azért akartam megspórolni, mert a postaköltség több, mint az alkatrész ár.
Unix nincs a környéken? 230 pénz...
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77466 Dátum: 2017 Január 23, 16:09:01 »

Én szezononként szoktam a saját és mások bogarát szervizelni (nem jellemző, hogy futnak egy évben 5ezret). Ez olajcseréből, szelephézag-gyújtás-karbi ellenőrzésből és állításból áll. Én ilyenkor mindig cserélek. Ha már van egy szezon a tömítésben, akkor az beült a helyére, kicsit kikeményedett, másodszorra nem biztos, hogy tömít. Egy szerviz költségébe ez belefér.

Én csak 2 esetben nem cserélek tömítést:

1. ha friss motort raktam össze és az állványon járatás után leellenőrzöm a szelephézagot.
2. ha út szélén kényszerülök szerelni.

Akkor veszek két új tömítést. Igazából csak azért akartam megspórolni, mert a postaköltség több, mint az alkatrész ár.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #77465 Dátum: 2017 Január 23, 15:13:51 »

Javítottam.  Wink

illetve 2esetben nem , én is pont ezt írtam volna de megspóroltad nekem 


Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77464 Dátum: 2017 Január 23, 15:01:14 »

Én szezononként szoktam a saját és mások bogarát szervizelni (nem jellemző, hogy futnak egy évben 5ezret). Ez olajcseréből, szelephézag-gyújtás-karbi ellenőrzésből és állításból áll. Én ilyenkor mindig cserélek. Ha már van egy szezon a tömítésben, akkor az beült a helyére, kicsit kikeményedett, másodszorra nem biztos, hogy tömít. Egy szerviz költségébe ez belefér.

Én csak 2 esetben cserélek tömítést:

1. ha friss motort raktam össze és az állványon járatás után leellenőrzöm a szelephézagot.
2. ha út szélén kényszerülök szerelni.

illetve 2esetben nem , én is pont ezt írtam volna de megspóroltad nekem 

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #77463 Dátum: 2017 Január 23, 14:03:25 »

Én szezononként szoktam a saját és mások bogarát szervizelni (nem jellemző, hogy futnak egy évben 5ezret). Ez olajcseréből, szelephézag-gyújtás-karbi ellenőrzésből és állításból áll. Én ilyenkor mindig cserélek. Ha már van egy szezon a tömítésben, akkor az beült a helyére, kicsit kikeményedett, másodszorra nem biztos, hogy tömít. Egy szerviz költségébe ez belefér.

Én csak 2 esetben nem cserélek tömítést:

1. ha friss motort raktam össze és az állványon járatás után leellenőrzöm a szelephézagot.
2. ha út szélén kényszerülök szerelni.

Sziasztok!
Rég jártam erre, de szokás szerint segítségre van szükségem. Tavasszal esedékes lesz a szelephézag állítás. Szoktatok ilyenkor szelepfedél tömítést cserélni? Vagy ez elhanygolható?
Előre is köszönöm!
« Utoljára szerkesztve: 2017 Január 23, 15:13:19 írta callook »

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #77462 Dátum: 2017 Január 23, 13:48:46 »

Sziasztok!
Rég jártam erre, de szokás szerint segítségre van szükségem. Tavasszal esedékes lesz a szelephézag állítás. Szoktatok ilyenkor szelepfedél tömítést cserélni? Vagy ez elhanygolható?
Előre is köszönöm!
Én vennék két újat, és a régivel összeraknám, ha folyik az olaj egy mozdulattal cserélhető. Ha gumirozott a régi parafa tömítés, és nem régebbi 5 évnél, akkor akár jó is lehet a régi. Zsigulimon sima gumi tömítés van, és 3X raktam vissza és hibátlan. Ott viszont csavarok fogják, és a parafa az tönkre megy. Bogárnál más a szituáció. Ebből látszik, hogy jobb konstrukció. Én biztos azt csinálnám amit az elején leírtam neked.
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77461 Dátum: 2017 Január 23, 11:11:47 »

Sziasztok!
Rég jártam erre, de szokás szerint segítségre van szükségem. Tavasszal esedékes lesz a szelephézag állítás. Szoktatok ilyenkor szelepfedél tömítést cserélni? Vagy ez elhanygolható?
Előre is köszönöm!
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #77460 Dátum: 2017 Január 20, 19:33:28 »

olvastam,meg van a véleményem... Cool

halljuk, halljuk!!    Wink

komolyan!
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #77459 Dátum: 2017 Január 20, 19:27:35 »

.. vélemény??? (mint a legilletékesebbtől  Wink )

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/01/19/teligumi_7fok/
olvastam,meg van a véleményem... Cool

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #77458 Dátum: 2017 Január 20, 18:30:20 »

.. vélemény??? (mint a legilletékesebbtől  Wink )

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/01/19/teligumi_7fok/
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #77457 Dátum: 2017 Január 18, 17:22:43 »


itt más a kézi munka





WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77456 Dátum: 2017 Január 18, 16:45:13 »

Így a mozgató kar hidegen lentebb ér.
de az nem olyan könnyen látszik kívülről, frissen leállított motornál.

míg ha benyúl az ember a kutyaház mögé akkor talán érzi (és ott nem is égeti meg a kezét), hogy az a rugókkal előfeszített lemezcsík ami a lamellákat mozgatja az melyik oldalon van. talán erre vonatkozott a kérdés, hogy melyik oldal a nyitott, melyik a zárt. vagy lehet hogy a lamellák tengelyén lehet érezni azt a pipa alakú végződést, csak vajon melyik a nyitott állás és melyik a zárt? én nem emlékszem és nem vagyok bogár közelében
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77455 Dátum: 2017 Január 18, 16:38:08 »

Ez hol volt?

Ahol a papír cső belecsatlakozik a dobba, ott volt belepattintva.
A termosztát hidegen összemegy, melegen kitágul. Így a mozgató kar hidegen lentebb ér.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77454 Dátum: 2017 Január 18, 16:36:18 »

Hát ez az, hogy még langyi sem jön. Lehet, hogy a motor nem is melegszik be? Azt hogy tudnám megnézni? A termosztáttal mozgatott csappanytyúnak van a házon kívül egy kis karja annnak, hogy kellene állni hideg és meleg motornál?
hány km-t / hány percet mentél egyfolytában?
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #77453 Dátum: 2017 Január 18, 16:33:38 »

Ellenőrizd hogy ki vannak-e véve a szűkítők, nehogy úgy járj mint én  Grin  Grin  Grin
Ez hol volt?

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #77452 Dátum: 2017 Január 18, 16:33:23 »

Érdemes megnézni, hogy a csappantyúkat teljesen nyitja -e a kar, mint Donát is írta. Rengeteget számít, többet, mint várná az ember (nekem pl. a két oldal nem egyforma, és erősen érezni).
A másik, ilyen hidegben egyszerűen nem olyan meleg a motor, és ha fordulat sincs, akkor kevés a meleg (langyosat aránylag hamar fúj, de rendes meleget nem).
Hát ez az, hogy még langyi sem jön. Lehet, hogy a motor nem is melegszik be? Azt hogy tudnám megnézni? A termosztáttal mozgatott csappanytyúnak van a házon kívül egy kis karja annnak, hogy kellene állni hideg és meleg motornál?

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #77451 Dátum: 2017 Január 18, 16:31:38 »

ha az ablakig eljut a meleg, akkor annyira nem lehet rossz az a fűtés.
nézd meg hogy a karok szabályozzák-e a hátsó ülés alatti elzárókat illetve a másik ami nyitja a fűtést, nyitja-e a hőcserélőn a csappantyúkat. esetleg a motortérben fent van-e a két vastag levegőcső a kutyaházból le a hőcserélőre, de ezt bizonyára észrevetted volna ha lejön.. (meg akkor gondolom az ablakra sem jut meleg)

nem lehet hogy csak túl alacsony fordulaton (városban négyesben) mentél? 50 körül nem szállít túl sok levegőt a ventilátor és ebben a hidegben nem volt elég idő a belső felmelegedésére?
a meleg szót azért tetem idézőjelbe, mert kézzel hideg volt, épphogy a párát leszedte. Kinn volt -5, ez meg 10 fokos volt talán.........

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77450 Dátum: 2017 Január 18, 13:56:55 »

Segítségeteket szeretném kérni.
Most voltam műszakin a bogárral, és szomorúan tapasztaltam, hogy 0 fűtéseem van. Annyi "meleg" levegő volt, hogy az első szélvédőt és a pillangóablakokat tisztán tartotta, de az oldalablakra a pára ráfagyott.
A termosztátot már kicseéltem régebben.
Merre induljak a hibakeresésben?

Ellenőrizd hogy ki vannak-e véve a szűkítők, nehogy úgy járj mint én  Grin  Grin  Grin


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77449 Dátum: 2017 Január 18, 13:40:35 »

Segítségeteket szeretném kérni.
Most voltam műszakin a bogárral, és szomorúan tapasztaltam, hogy 0 fűtéseem van. Annyi "meleg" levegő volt, hogy az első szélvédőt és a pillangóablakokat tisztán tartotta, de az oldalablakra a pára ráfagyott.
A termosztátot már kicseéltem régebben.
Merre induljak a hibakeresésben?
Érdemes megnézni, hogy a csappantyúkat teljesen nyitja -e a kar, mint Donát is írta. Rengeteget számít, többet, mint várná az ember (nekem pl. a két oldal nem egyforma, és erősen érezni).
A másik, ilyen hidegben egyszerűen nem olyan meleg a motor, és ha fordulat sincs, akkor kevés a meleg (langyosat aránylag hamar fúj, de rendes meleget nem).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77448 Dátum: 2017 Január 18, 13:28:41 »

Segítségeteket szeretném kérni.
Most voltam műszakin a bogárral, és szomorúan tapasztaltam, hogy 0 fűtéseem van. Annyi "meleg" levegő volt, hogy az első szélvédőt és a pillangóablakokat tisztán tartotta, de az oldalablakra a pára ráfagyott.
A termosztátot már kicseéltem régebben.
Merre induljak a hibakeresésben?
ha az ablakig eljut a meleg, akkor annyira nem lehet rossz az a fűtés.
nézd meg hogy a karok szabályozzák-e a hátsó ülés alatti elzárókat illetve a másik ami nyitja a fűtést, nyitja-e a hőcserélőn a csappantyúkat. esetleg a motortérben fent van-e a két vastag levegőcső a kutyaházból le a hőcserélőre, de ezt bizonyára észrevetted volna ha lejön.. (meg akkor gondolom az ablakra sem jut meleg)

nem lehet hogy csak túl alacsony fordulaton (városban négyesben) mentél? 50 körül nem szállít túl sok levegőt a ventilátor és ebben a hidegben nem volt elég idő a belső felmelegedésére?
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #77447 Dátum: 2017 Január 18, 13:03:10 »

Segítségeteket szeretném kérni.
Most voltam műszakin a bogárral, és szomorúan tapasztaltam, hogy 0 fűtéseem van. Annyi "meleg" levegő volt, hogy az első szélvédőt és a pillangóablakokat tisztán tartotta, de az oldalablakra a pára ráfagyott.
A termosztátot már kicseéltem régebben.
Merre induljak a hibakeresésben?

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77446 Dátum: 2017 Január 18, 12:31:42 »

utolsó képet tőlem lopták amúgy:
http://users.atw.hu/mb-w108/erdekesseg/hamisngk.html

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77445 Dátum: 2017 Január 18, 04:59:08 »


Ez jó! Én meg mindig a nyomáspróbával kínlódok  Grin

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77444 Dátum: 2017 Január 18, 04:57:30 »

Ja, ezért én a Densot szeretem, azt kevésbé... Volt, hogy boltban vett 4 NGK -ból 3 volt hamis, egy meg eredeti...

Detto. Most a nehezen beszerett Iridium power van benne.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
RNIE
« Hozzászólás #77443 Dátum: 2017 Január 17, 21:32:35 »

Köszi,eredeti Smiley)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77442 Dátum: 2017 Január 17, 21:25:00 »

Hogy lehet kiszúrni a hamisat?

http://users.atw.hu/hyundaiaccent/temp/szereles/gyertya/index.html
RNIE
« Hozzászólás #77441 Dátum: 2017 Január 17, 21:18:36 »

Hogy lehet kiszúrni a hamisat?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77440 Dátum: 2017 Január 17, 20:39:14 »

(NGK között sok a gyenge minőségű. Tudom hamisítják is ... végeredmény ez)

Ja, ezért én a Densot szeretem, azt kevésbé... Volt, hogy boltban vett 4 NGK -ból 3 volt hamis, egy meg eredeti...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #77439 Dátum: 2017 Január 17, 19:08:44 »

Én is csináltam, amikor a blokkot raktam össze. De erről egyedül levenni a motort...  Cool

Az indítón van a szivatónak, meg a mágnesszelepnek is vezeték?
igen
meg fori mérő
meg olanyomás
afr nek


WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #77438 Dátum: 2017 Január 17, 19:06:37 »

jól ellested! Grin
volt levágva harangom de mindig a földön szivtam vele Smiley

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77437 Dátum: 2017 Január 17, 16:41:41 »

???

Nem sok varia van, minden bogár motor 145-175 környéki régi hőértékű gyertyával megyen, pl. Bosch W8AC, vagy mondjuk Denso W16FS-U. Mit adtak?

Ékszíj attól függ, generátoros, vagy dinamós. 10*905 mm a standard, a generátoros azt hiszem, 915 -ös. Mindkettőnek utána lehet menni a standard tárcsákkal.

Mex. 1,2D-nél nekem azonos volt a szíjtárcsa méret.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
RNIE
« Hozzászólás #77436 Dátum: 2017 Január 17, 10:51:40 »

Gyertya is jó.
Oldalak: 1 ... 74 75 76 77 78 [79] 80 81 82 83 84 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.146 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.