www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 26, 00:59:12

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921344 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14700063 alkalommal)
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #78131 Dátum: 2017 November 25, 13:38:44 »

De neked fél éveket áll a kocsi, neki pedig 2-3nap.
Persze,itt először azt kell tisztázni,hogy ki mit ért "hosszabb" állás alatt.
1303LS
« Hozzászólás #78130 Dátum: 2017 November 25, 12:26:32 »

Tudjátok,nekem volt több bogaram is,a karbik összes tárháza létezett,Merki Pisti által felújított karbi,teljesen új,Solex Brosol karbi,jó állapotú keveset futott gyári karbi,egy idő után,mind kipárolgott,kiszáradt.Sőt,hosszabb állás után,még be is kocsonyásodik,belülről eloxidálódik stb,bármilyen jó karbi is.
De neked fél éveket áll a kocsi, neki pedig 2-3nap.
Nem elérhető oldbeetle
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #78129 Dátum: 2017 November 25, 12:10:19 »

.....akkor mi is az igazi megoldás ?
pár évenként karbicsere nem túl jó.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #78128 Dátum: 2017 November 25, 11:14:33 »

Tudjátok,nekem volt több bogaram is,a karbik összes tárháza létezett,Merki Pisti által felújított karbi,teljesen új,Solex Brosol karbi,jó állapotú keveset futott gyári karbi,egy idő után,mind kipárolgott,kiszáradt.Sőt,hosszabb állás után,még be is kocsonyásodik,belülről eloxidálódik stb,bármilyen jó karbi is.
Nem elérhető oldbeetle
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #78127 Dátum: 2017 November 25, 10:03:25 »

Köszi a jótanácsokat, a hetvegen átnézem.
A karbi kb. 6 éve lett cserélve, azóta talán 2000 km-t mentem.
Ahogy a párom fogalmaz : " az az undok dög csak foglalja a helyet a garázsban "  :-)

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #78126 Dátum: 2017 November 25, 08:14:09 »

Sziasztok !
71-es évjáratú 1302-em pár nap után elejti a benzint, hosszas önindítózás ( 5-6 )után nyomja fel mire elindul.
AC új.
Mi lehet a hiba ? Megoldás lehet egy visszacsapó szelep a benzincsőbe ?
Ugyan ez volt a problemam.
A karbi tetejet mar csak 1 csavar tartotta rendesen ott parolgott. A szivato es a pillangoszelep tengelye is lotyogott. Ott is nedves volt allandoan. Karbicsere utan jo lett. Ket het utan is 1-2 fordulat utan indul.
1303LS
« Hozzászólás #78125 Dátum: 2017 November 25, 07:32:34 »

Köszönöm a gyors választ.
Még egy hozzáfűznivalóm van.
Az AC és a karbi közt van egy átlátszó finomszűrő, azon látom, hogy inditás előtt teljesen üres, és kb. második, harmadik önindítózás után kezd telni.
Visszafolyni nem tud a benzin, mert felfelé kellene neki, az meg nem megy.
Keress nyomokat, hogy hol szivároghat. Én először a gyorsítómembrán környékét nézném meg.
Szívótorokba sem igazán tud belefolyni, oda max. akkor ha nem zár a tűszelep és túlengedi a benzint üzem közben. Leállítva beáll arra a szintre ameddig a torokba benyúló keverőcső engedi. Közlekedőedények.
Nem elérhető oldbeetle
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #78124 Dátum: 2017 November 25, 06:39:10 »

Köszönöm a gyors választ.
Még egy hozzáfűznivalóm van.
Az AC és a karbi közt van egy átlátszó finomszűrő, azon látom, hogy inditás előtt teljesen üres, és kb. második, harmadik önindítózás után kezd telni.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78123 Dátum: 2017 November 25, 05:29:30 »

Én így csinálnám:
- ha sokat állt, levenném a légszűrőt, csepegtetnék bele egy kevés benzint és ha egyből indul így, akkor a benzinellátással van a baj
- ismét sok állás után levenném a karbit és megnézném, hogy van-e benzin az úszóházban. Ha nincs, akkor karbi baj van; valahova elfolyik a benya (valószínűleg bele a szívócsőbe, ahonnan a sok állás alatt elpárolog).
- ha van benya az úszóházban és mégsem indul, akkor a karbit kell kitakarítani, mert valami dugulás van.
Visszacsapó szelepre semmi szükség, az úszóházból elvileg nem fogyhat ki a benzin. Hisz a tűszelep is egyfajta visszacsapó...
Ha nem is pont ilyen a karbid, ezen láthatod, merre mehet az üzemanyag.


Sziasztok !
71-es évjáratú 1302-em pár nap után elejti a benzint, hosszas önindítózás ( 5-6 )után nyomja fel mire elindul.
AC új.
Mi lehet a hiba ? Megoldás lehet egy visszacsapó szelep a benzincsőbe ?
« Utoljára szerkesztve: 2017 November 25, 05:31:16 írta stonemen »
Nem elérhető oldbeetle
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #78122 Dátum: 2017 November 24, 23:03:32 »

Sziasztok !
71-es évjáratú 1302-em pár nap után elejti a benzint, hosszas önindítózás ( 5-6 )után nyomja fel mire elindul.
AC új.
Mi lehet a hiba ? Megoldás lehet egy visszacsapó szelep a benzincsőbe ?
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #78121 Dátum: 2017 November 15, 20:56:43 »

Ez most melyik kocsi? - az augusztusban vásárolt 53-as Ovál
Ki rakta azt a motort össze nagyobb csapágyakkal? - valami hermetic rajongó szerelő (még a blokk oldalán is folyt :-))

valami alföldi kendacsbajnok lehetett Smiley))))))

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78120 Dátum: 2017 November 15, 15:48:22 »

Ez most melyik kocsi? - az augusztusban vásárolt 53-as Ovál
Ki rakta azt a motort össze nagyobb csapágyakkal? - valami hermetic rajongó szerelő (még a blokk oldalán is folyt :-))
Pici olajtól nem lesz kormos a gyertya. Ott valami keverékképzés gond lesz. Akár a másik oldalon falslevegő szívás és a közös karbi miatt az ahhoz állítás miatt ez az oldal dús lett. - akár, de erre nem gondolnék.
1303LS
« Hozzászólás #78119 Dátum: 2017 November 15, 07:32:12 »

Tegnap a Stunttal / Varázslóval széthúztuk az Ovál blokkját. Az olajfolyás mellett az volt ugye a másik baj, hogy indítás után pár másodpercig erősen kalapált, mintha csapágyas lenne.
A következőkkel szembesültünk:
- a motor nem sokat ment az előző felújítás óta - minden csavar könnyen jött, stb.
- a bal oldalon jóval kormosabbak voltak a gyertyák - ennek oka lehet, hogy az amúgy jónak tűnő hengerek belső falán azon az oldalon (az egyik hengernél erősebben) apró korrózió nyomok láthatók; valószínűleg a sok állásban a szelep itt nyitva lehetett, égéskor pedig pici olaj kerül az égéstérbe
- a dugók és a gyűrűk újszerűek
- a főtengely minden csapágyazott része második túlméret
- ennek ellenére a hajtókarcsapágyak első túlméretesek, illetve erősen kopottak voltak - ez lehetett a kopogás oka
- a főtengely csapágyak szépek, minimális kopással
- a blokkot valami régi fekete trutyival tömítették, ami rettenetesen büdös volt (üzem közben is)
Mindent elmosunk, kap új csapágyakat, a hengeren még elgondolkodunk, aztán megy is össze.
A vezérműtengelyen lévő VW jel még fogaskerekes... :-)
 
Ez most melyik kocsi?
Ki rakta azt a motort össze nagyobb csapágyakkal?
Pici olajtól nem lesz kormos a gyertya. Ott valami keverékképzés gond lesz. Akár a másik oldalon falslevegő szívás és a közös karbi miatt az ahhoz állítás miatt ez az oldal dús lett.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #78118 Dátum: 2017 November 14, 18:54:39 »

még elgondolkodunk, aztán megy is össze.


- a blokkot valami régi fekete trutyival tömítették, ami rettenetesen büdös volt (üzem közben is)
Hermetic
« Utoljára szerkesztve: 2017 November 14, 18:56:13 írta abes »
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78117 Dátum: 2017 November 14, 17:19:03 »

Tegnap a Stunttal / Varázslóval széthúztuk az Ovál blokkját.
A vezérműtengelyen lévő VW jel még fogaskerekes... :-)
 
Akkor az nem 30 lovasba való, hanem régebbibe.  Persze a főtengelyt is bele lehet építeni.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78116 Dátum: 2017 November 14, 05:24:11 »

Tegnap a Stunttal / Varázslóval széthúztuk az Ovál blokkját. Az olajfolyás mellett az volt ugye a másik baj, hogy indítás után pár másodpercig erősen kalapált, mintha csapágyas lenne.
A következőkkel szembesültünk:
- a motor nem sokat ment az előző felújítás óta - minden csavar könnyen jött, stb.
- a bal oldalon jóval kormosabbak voltak a gyertyák - ennek oka lehet, hogy az amúgy jónak tűnő hengerek belső falán azon az oldalon (az egyik hengernél erősebben) apró korrózió nyomok láthatók; valószínűleg a sok állásban a szelep itt nyitva lehetett, égéskor pedig pici olaj kerül az égéstérbe
- a dugók és a gyűrűk újszerűek
- a főtengely minden csapágyazott része második túlméret
- ennek ellenére a hajtókarcsapágyak első túlméretesek, illetve erősen kopottak voltak - ez lehetett a kopogás oka
- a főtengely csapágyak szépek, minimális kopással
- a blokkot valami régi fekete trutyival tömítették, ami rettenetesen büdös volt (üzem közben is)
Mindent elmosunk, kap új csapágyakat, a hengeren még elgondolkodunk, aztán megy is össze.
A vezérműtengelyen lévő VW jel még fogaskerekes... :-)
 
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2176


« Hozzászólás #78115 Dátum: 2017 November 08, 22:08:23 »

1951 október....
az első sor az alvázszám, a második a motor..


Nem elérhető Toma
Hozzászólások: 177


« Hozzászólás #78114 Dátum: 2017 November 08, 17:36:35 »

Köszönöm!!
Nekem egy könyvem van de nem hittem neki!!
Pedig úgy néz ki valós!!
Üdv Toma 
Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #78113 Dátum: 2017 November 07, 21:25:56 »

Sziasztok!!
Tudna valaki segíteni beazonosítani egy Bogár évjáratát???
A-10296021
M-6881195
Nekem nem sikerült valami gebasz lehet....
Köszi üdv Toma Smiley

https://www.thesamba.com/vw/archives/info/bugchassisdating.php

alváz 1950 október??
motor '62 május??
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2009


Ex-Mex...

« Hozzászólás #78112 Dátum: 2017 November 07, 20:07:27 »

Sziasztok!!
Tudna valaki segíteni beazonosítani egy Bogár évjáratát???
A-10296021
M-6881195
Nekem nem sikerült valami gebasz lehet....
Köszi üdv Toma Smiley
A 8 jegyű alvázszámmal nem tudok mit kezdeni, a motorszám 1962 (kb. nyári) 1,2 34LE
Nem elérhető Toma
Hozzászólások: 177


« Hozzászólás #78111 Dátum: 2017 November 07, 19:49:21 »

Sziasztok!!
Tudna valaki segíteni beazonosítani egy Bogár évjáratát???
A-10296021
M-6881195
Nekem nem sikerült valami gebasz lehet....
Köszi üdv Toma Smiley
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #78110 Dátum: 2017 November 03, 08:13:07 »

OFF autó ugyan, de kérdezek:
Olajos motortér, blokk tisztítására Brigéciol vagy mi más egyéb javasolt?
Szelepfedél tömítést cserélnénk, ebből melyik gyártóét ajánlott megvenni? Ajusa, Reinz, más?
'Asszem én Elring-et raktam a passatba, igaz pasztáztam biztos ami biztos, de kb 40000 km óta ez van, és féktisztító sprével nyomtam le a dzsuvát.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78109 Dátum: 2017 November 02, 21:12:23 »

Ma kivettem az Oválból a motort. Voltak izgalmak (laza kipuffcsavarok, kiszakadt tőcsavarok - nem én voltam, eleve a kezemben maradt), pár hónap múlva szeretnék egy tökéletes állapotút visszatenni. .-)
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #78108 Dátum: 2017 November 02, 20:17:21 »

OFF autó ugyan, de kérdezek:
Olajos motortér, blokk tisztítására Brigéciol vagy mi más egyéb javasolt?
Szelepfedél tömítést cserélnénk, ebből melyik gyártóét ajánlott megvenni? Ajusa, Reinz, más?
A bogárhoz én Reinz-t használok.
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2009


Ex-Mex...

« Hozzászólás #78107 Dátum: 2017 November 02, 08:18:51 »

OFF autó ugyan, de kérdezek:
Olajos motortér, blokk tisztítására Brigéciol vagy mi más egyéb javasolt?
Szelepfedél tömítést cserélnénk, ebből melyik gyártóét ajánlott megvenni? Ajusa, Reinz, más?
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78106 Dátum: 2017 Október 28, 19:25:32 »

BN2 volt vagy BN4 buszban?
Barkasz kályha miért nem volt jó? Shirokko másolat...
Egonban is Barkas kályha van, több mint elegendő. Volt már rá példa, hogy télen, havas, havas-esős időben rám szóltak az utasok, hogy kapcsoljam ki, mert már nagyon meleg van. Grin Meg aztán az se semmi érzés, amikor egy szál rövid ujjú pólóban, mosolyogva gurulok be a többi bogaras/buszos társunk közé pl. a Boka Pista féle Terkebog Mikulásozáskor, sokan meg bundában, kesztyűben és szőrmesapkában ücsörögnek az autóikban.  Cool

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #78105 Dátum: 2017 Október 27, 17:50:40 »

Sziasztok.
Van egy ilyen kályhám, viszont nem ismerem, eddig Barkasz kályhám volt. Állítólag ez gyári t2 kályha.
Nem igazán vágom hogy milyen elven működik. A gyári fűtés levegőt melegíti fel vagy attól független? 
Jön a hideg, nem akarok szuzukit venni, inkább bekötném ezt a kályhát.
BN2 volt vagy BN4 buszban?
Barkasz kályha miért nem volt jó? Shirokko másolat...
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78104 Dátum: 2017 Október 27, 09:31:43 »

Sziasztok.
Van egy ilyen kályhám, viszont nem ismerem, eddig Barkasz kályhám volt. Állítólag ez gyári t2 kályha.
Nem igazán vágom hogy milyen elven működik. A gyári fűtés levegőt melegíti fel vagy attól független? 
Jön a hideg, nem akarok szuzukit venni, inkább bekötném ezt a kályhát.
A gyári fűtéslevegőt melegíti. Címke, típusmegjelölés van rajta?

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #78103 Dátum: 2017 Október 26, 22:11:39 »

Sziasztok.
Van egy ilyen kályhám, viszont nem ismerem, eddig Barkasz kályhám volt. Állítólag ez gyári t2 kályha.
Nem igazán vágom hogy milyen elven működik. A gyári fűtés levegőt melegíti fel vagy attól független? 
Jön a hideg, nem akarok szuzukit venni, inkább bekötném ezt a kályhát.
ez 412,biztos nembusz

Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #78102 Dátum: 2017 Október 26, 18:22:34 »

Sziasztok.
Van egy ilyen kályhám, viszont nem ismerem, eddig Barkasz kályhám volt. Állítólag ez gyári t2 kályha.
Nem igazán vágom hogy milyen elven működik. A gyári fűtés levegőt melegíti fel vagy attól független? 
Jön a hideg, nem akarok szuzukit venni, inkább bekötném ezt a kályhát.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #78101 Dátum: 2017 Október 23, 21:01:00 »

hű, ügyes vagy hogy ezt is kibírta
Enyém kicsit van csak meghajtva, és így sincs útban.
https://photos.app.goo.gl/pN53p3wmpQzPk4g93

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18505


1969

« Hozzászólás #78100 Dátum: 2017 Október 23, 09:54:32 »

Én ezt így oldottam meg:

hű, ügyes vagy hogy ezt is kibírta
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78099 Dátum: 2017 Október 22, 21:03:10 »

nálam is az volt a baj, hogy túl hosszú és valaki meghajlította, de egy ponton túl erősen sikerült és megtört az alu borítás. vagy 8 éve úgy volt már, eddig bírta.

ha ilyen hosszú a mérő szára akkor az a para, hogy beleér a vége vagy a lógó vezeték a pörgő ékszíjba. én ezt úgy oldottam meg, hogy a vezetékeit olyan rövidre hagytam hogy ne lógjanak, hanem maga a vezeték "húzza" el kicsit az ékszíjtól az olajbetöltő felé, mert a vezeték az olajbetöltőt körülölelve jön ide. szerintem ez jó megoldás, csak ne legyen sérült a pálca

Én ezt így oldottam meg:

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18505


1969

« Hozzászólás #78098 Dátum: 2017 Október 22, 20:39:23 »

nalad hogy van berakva, es hol tort el? Apueba is be kene mar tenni, de bazi hosszu, trukkozni kell vele, ahogy neztuk.
nálam is az volt a baj, hogy túl hosszú és valaki meghajlította, de egy ponton túl erősen sikerült és megtört az alu borítás. vagy 8 éve úgy volt már, eddig bírta.

ha ilyen hosszú a mérő szára akkor az a para, hogy beleér a vége vagy a lógó vezeték a pörgő ékszíjba. én ezt úgy oldottam meg, hogy a vezetékeit olyan rövidre hagytam hogy ne lógjanak, hanem maga a vezeték "húzza" el kicsit az ékszíjtól az olajbetöltő felé, mert a vezeték az olajbetöltőt körülölelve jön ide. szerintem ez jó megoldás, csak ne legyen sérült a pálca
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78097 Dátum: 2017 Október 22, 16:27:46 »

tyű, kössz  Cheesy

szívesen  Wink

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78096 Dátum: 2017 Október 22, 16:27:00 »


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #78095 Dátum: 2017 Október 22, 14:58:44 »

ma észrevettem, hogy eltörött a nívópálcás hőmérőm Undecided. már csak a belső vezeték vagy valami rugalmas dolog tartja.
Még nem volt időm megvizsgálni.. Mi van ezekben belül, 2 vezeték? vagy csak egy és a másik maga a fém külső cső?
nalad hogy van berakva, es hol tort el? Apueba is be kene mar tenni, de bazi hosszu, trukkozni kell vele, ahogy neztuk.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18505


1969

« Hozzászólás #78094 Dátum: 2017 Október 22, 14:01:03 »

Talán valami ilyesmi lehet:

tyű, kössz  Cheesy
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #78093 Dátum: 2017 Október 22, 09:37:40 »

Ha összeér, akkor az óra bemenetét testre teszi (mivel a pálca egyik kivezetése testre csatlakozik)
Én ezt látom:

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78092 Dátum: 2017 Október 22, 09:23:14 »

« Utoljára szerkesztve: 2017 Október 22, 09:26:01 írta Imrüs »

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Oldalak: 1 ... 58 59 60 61 62 [63] 64 65 66 67 68 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.14 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.