www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 08, 20:58:24

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921279 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13956054 alkalommal)
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78442 Dátum: 2018 Június 15, 20:10:13 »

Sok zsír meg türelem, ha megvan a technika akkor megyek megcsinálhatjuk az enyémet is.  Grin

 Grin

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14985

« Hozzászólás #78441 Dátum: 2018 Június 15, 20:04:49 »

remélem sikerül beműteni   Tongue
Sok zsír meg türelem, ha megvan a technika akkor megyek megcsinálhatjuk az enyémet is.  Grin
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78440 Dátum: 2018 Június 15, 19:49:23 »

Azt hiszem erre szokták mondani, hogy a bogár légszívatósabb szerelése. Rúd ki előre és nőgyógyászati alapismeretek.

 Grin

Hátul az ablak alatt szétkötöttem. A rudat így előrébb tudtam kicsit húzni.
Az évek alatt a perselyt elvágta a fém ház. Nem sok maradt belőle.
Veszek újat (egyet-kettőt), remélem sikerül beműteni   Tongue

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
1303LS
« Hozzászólás #78439 Dátum: 2018 Június 15, 19:34:03 »

Ma végre megnéztem a rudazatot.
Hátul a kis ablak alatt nincs gond.
Ellenben elől elég rendesen lóg.
Hogyan lehet ehhez hozzáférni, és vajon ez kell-e?

Azt hiszem erre szokták mondani, hogy a bogár légszívatósabb szerelése. Rúd ki előre és nőgyógyászati alapismeretek.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78438 Dátum: 2018 Június 15, 18:45:58 »

Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm a javaslatokat!
Még nem volt időm megnézni, de amint sikerül visszajelzek.
Üdv: Imrus

Ma végre megnéztem a rudazatot.
Hátul a kis ablak alatt nincs gond.
Ellenben elől elég rendesen lóg.
Hogyan lehet ehhez hozzáférni, és vajon ez kell-e?

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #78437 Dátum: 2018 Június 15, 12:46:27 »

Enyémben lassan benne lesz a 20e km. Kayaba weboldalán most olvastam 20-80e km között van a várható élettartam. Útminőségtől és felhasználás jellegétől függően.
Az enyémben elsőt már cseréltem. A hátsóhoz nem nyúltam mert tökéletesen müxik! Ezen felirat szerepel rajta : Made by Gabriel of Canada Toronto-Canada  patented 1947-1951 Cheesy ezzel jöhetett ki a gyárból Huh

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #78436 Dátum: 2018 Június 15, 11:09:19 »

Lehet.
A guminyomás rendben volt a méréskor? Az rohadt sokat tud csalni pozitív irányba (ha lapos). Mennyit futottak a lengéscsillapítók?
Enyémben lassan benne lesz a 20e km. Kayaba weboldalán most olvastam 20-80e km között van a várható élettartam. Útminőségtől és felhasználás jellegétől függően.
őőő.. ezekkel vettem több mint 10 éve, talán újak voltak akkor (kyb-gr2). olyan 80e körüli km-t mentem vele. majd megnézem a gumikat, nem mértem rá, de szemre jók voltak.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14985

« Hozzászólás #78435 Dátum: 2018 Június 15, 10:50:39 »

ó, közben a gugli is megmondta:
"A műszer kerekenként mozgatja és méri a csillapítás idejét és kitérésének mértékét, illetve hogy rezonanciáknál a jármű súlyának hány százaléka marad az úton.
Ha ez az érték kormányzott kerekeknél 40 százalék alatt van, vagy nem kormányzott kerekeknél 20 százalék alatti, akkor a lengéscsillapító cserére szorul."

nálam a bal oldalon 80% volt mindkettő, jobb oldalon elöl 63%, hátul 70%.
Lehet idővel meg kéne cserélni az oldalak közt a gátlókat, hogy "egyszerre" menjenek majd tönkre. Vagy ez hülyeség?
Lehet.
A guminyomás rendben volt a méréskor? Az rohadt sokat tud csalni pozitív irányba (ha lapos). Mennyit futottak a lengéscsillapítók?
Enyémben lassan benne lesz a 20e km. Kayaba weboldalán most olvastam 20-80e km között van a várható élettartam. Útminőségtől és felhasználás jellegétől függően.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #78434 Dátum: 2018 Június 15, 10:34:23 »

ó, közben a gugli is megmondta:
"A műszer kerekenként mozgatja és méri a csillapítás idejét és kitérésének mértékét, illetve hogy rezonanciáknál a jármű súlyának hány százaléka marad az úton.
Ha ez az érték kormányzott kerekeknél 40 százalék alatt van, vagy nem kormányzott kerekeknél 20 százalék alatti, akkor a lengéscsillapító cserére szorul."

nálam a bal oldalon 80% volt mindkettő, jobb oldalon elöl 63%, hátul 70%.
Lehet idővel meg kéne cserélni az oldalak közt a gátlókat, hogy "egyszerre" menjenek majd tönkre. Vagy ez hülyeség?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #78433 Dátum: 2018 Június 15, 10:28:25 »

Reggel óta újra van vizsga a bogáron  Grin
Kicsit aggódtam, hogy a fék jó lesz-e kb fél év állás után, de nem volt semmi gond, egész egyforma is volt és az erőre sem panaszkodott a szaki (a gép).

A lengéscsillapító mérésnél tudja valaki, hogy a gépen kijelzett érték (gondolom százalék lehet) meddig számít jónak? Nem szóltak rá semmit, csak tippelni akarok, hogy az élettartamuk hány százalékánál járnak.. gondolom 20-30%-osan már nem felelne meg. Vagy igen?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78432 Dátum: 2018 Június 14, 04:59:32 »

Abban a minőségi körben, amiben Te mozogsz. :-)

40ért  már nem is köszönnek egy gépműhelyben ....
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #78431 Dátum: 2018 Június 13, 21:34:35 »

Minőségtől függően 40-100eFt.

40ért  már nem is köszönnek egy gépműhelyben ....

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78430 Dátum: 2018 Június 13, 19:46:43 »

Minőségtől függően 40-100eFt.

motorblokk fúrás/csapágyazás milyen áron megy mostanában?
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #78429 Dátum: 2018 Június 13, 16:42:55 »

motorblokk fúrás/csapágyazás milyen áron megy mostanában?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #78428 Dátum: 2018 Június 10, 21:48:08 »

köszi, Tati! A kormánymű a helyén, csak a rudat meg a házat vettük ki a fényezéshez. Csak aztán gyorsan el is felejtettem, honnan jött ki.
ha kint a tokja  az a vékony lemezből lévő cső (az fölfele jön ki ) ha meg leveszed a gyűrődő harmonika részről a patkót akkor azt is be lehet rakni  felülröl . vagy tökre összeszerelve egyben kormányostúl is be lehet rakni felülről  de ha csak a kormányrúd lett volna kihúzva akkoralulról....
 Undecided

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78427 Dátum: 2018 Június 07, 15:42:18 »

szerintem csak alulról lehet összerakni és a kormánymű bilincsén nézd a feliratot 13vagy 14 mert az egyik a bogár a másik a karmann állás . nem egyforma dőlés  szögben áll a kormányrúd ....
köszi, Tati! A kormánymű a helyén, csak a rudat meg a házat vettük ki a fényezéshez. Csak aztán gyorsan el is felejtettem, honnan jött ki.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78426 Dátum: 2018 Június 07, 15:40:55 »

A facsén annál többet szólsz be Smiley

ez így van! Smiley

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #78425 Dátum: 2018 Június 06, 21:50:35 »

fotózzam le a kormány rudat a burkolat csővel? Detto ugyanaz, mint a bogár! Erre megy rá az index kapcsoló, aztán meg a kormány.
szerintem csak alulról lehet összerakni és a kormánymű bilincsén nézd a feliratot 13vagy 14 mert az egyik a bogár a másik a karmann állás . nem egyforma dőlés  szögben áll a kormányrúd ....

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #78424 Dátum: 2018 Június 05, 22:20:13 »

mostanság picit gyakrabban. Kiss
A facsén annál többet szólsz be Smiley

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78423 Dátum: 2018 Június 05, 18:45:48 »

Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm a javaslatokat!
Még nem volt időm megnézni, de amint sikerül visszajelzek.
Üdv: Imrus

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78422 Dátum: 2018 Június 04, 21:37:48 »

Te is ritkán jársz erre.  Kiss
mostanság picit gyakrabban. Kiss

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14985

« Hozzászólás #78421 Dátum: 2018 Június 03, 20:14:07 »

Senki? Nagyon halott ez a fórum...
Te is ritkán jársz erre.  Kiss
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #78420 Dátum: 2018 Június 03, 10:28:12 »

ez a része megegyezik a bogárral! :-)
Nézz bele egy Hayne's-be. Ott van kép is.

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #78419 Dátum: 2018 Június 03, 09:41:13 »

Hátsó ülésnél a kis ablak alatt nézz be. Ott szokott széthullani, vagy csak kilazulni a csavarkája.
Az lesz az. +1
Nézd meg.

VW Beetle - the original since 1938
1303LS
« Hozzászólás #78418 Dátum: 2018 Június 02, 20:53:27 »

Sziasztok!
Egyre gyakrabban előfordul, hogy visszaváltáskor 2. helyett 4. fokozatba sikerül tenni, pedig a kart teljesen ütközésig balra és úgy hátra húzom. Felfelé kapcsoláskor nincs ilyen gond.
Elkophatott valami, vagy ez állítható?
Köszi!
Hátsó ülésnél a kis ablak alatt nézz be. Ott szokott széthullani, vagy csak kilazulni a csavarkája.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78417 Dátum: 2018 Június 02, 20:35:45 »

Kép?

fotózzam le a kormány rudat a burkolat csővel? Detto ugyanaz, mint a bogár! Erre megy rá az index kapcsoló, aztán meg a kormány.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2989


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78416 Dátum: 2018 Június 02, 20:20:23 »

Sziasztok!
Egyre gyakrabban előfordul, hogy visszaváltáskor 2. helyett 4. fokozatba sikerül tenni, pedig a kart teljesen ütközésig balra és úgy hátra húzom. Felfelé kapcsoláskor nincs ilyen gond.
Elkophatott valami, vagy ez állítható?
Köszi!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78415 Dátum: 2018 Június 02, 14:16:21 »

Kép?

ez a része megegyezik a bogárral! :-)
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78414 Dátum: 2018 Június 02, 13:17:53 »

Én még nem raktam össze Karmannt. :-)

ez a része megegyezik a bogárral! :-)

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78413 Dátum: 2018 Június 02, 10:07:24 »

Én még nem raktam össze Karmannt. :-)

Senki? Nagyon halott ez a fórum...
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78412 Dátum: 2018 Június 02, 08:53:30 »

Ja, és felül rajta van a csapágy, de így lett kiszerelve is, úgyhogy így szeretném összerakni is, csapágy kiszedés nélkül.
Senki? Nagyon halott ez a fórum...

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #78411 Dátum: 2018 Június 01, 21:32:59 »

Ma sem ment át a vizsgán a kocsi. Az történt, hogy mérik a pedálerőt. Az erőhöz képest nincs meg a fékhatás. 34% és 51% az elfogadható. Egyszerre fog, nem üt, kézifék is jó. Szóval minden jó, de mégsem. Két és fél napig dolgoztam rajta. Új dobok, munkahengerek, új betétek. Jól illeszkednek a betétek, jól beállított a távolság mind a négy fékbetétnél. Nagy szopás azt látom.

Nekem is necces volt tavaly a bogár műszaki. A fékeken mindent kicseréltem, dobok, pofák, munkahengerek flexi csövek, főfékhenger, a fékerő a pedélerőhöz képest mégsem volt az igazi. Kiküldtek az udvarra azzal, hogy "vasaljam" kicsit. Negyed óra után behívtak, simán átment.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78410 Dátum: 2018 Június 01, 11:07:40 »

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni, hogy a kormányrudat a házába alulról, vagy felülről kell belecsúsztatni?
Próbáltam mindkét oldalról, de nem tudom, melyik oldalon kezdjem el igazán ütni, hogy becsússzon. Mindkét oldalról megakadt, de biztos csak a festék lett vastagabb.
Előre is köszi!
Ja, és felül rajta van a csapágy, de így lett kiszerelve is, úgyhogy így szeretném összerakni is, csapágy kiszedés nélkül.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #78409 Dátum: 2018 Június 01, 10:51:10 »

Sziasztok!
Tudna nekem valaki segíteni, hogy a kormányrudat a házába alulról, vagy felülről kell belecsúsztatni?
Próbáltam mindkét oldalról, de nem tudom, melyik oldalon kezdjem el igazán ütni, hogy becsússzon. Mindkét oldalról megakadt, de biztos csak a festék lett vastagabb.
Előre is köszi!

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78408 Dátum: 2018 Május 31, 22:01:37 »


Amúgy gratulálok, menjél vele még sokat.
Köszi, de évi 500 kilóméter a maximum amit megyek.
1303LS
« Hozzászólás #78407 Dátum: 2018 Május 31, 17:55:05 »

Nekem látszík a kék részen a beavatkozás.
Ééééés ilyenkor már 3 ponton is hozzáért a pofa a dobhoz, nem is kell már annyit "vasalni" elég 1000-1500km a 2-3000 helyett.  Grin
Tipikus pedálerőprobléma az elégtelen beszabályzás. Lehet, hogy a két úton bekopott picit.  Grin
Amúgy gratulálok, menjél vele még sokat.
« Utoljára szerkesztve: 2018 Május 31, 17:58:03 írta 1303LS »
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78406 Dátum: 2018 Május 31, 17:46:58 »

Például kell rá lyukat fúrni.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78405 Dátum: 2018 Május 31, 17:45:59 »

Közben a rádiuszhoz hozzászólnék. Ha kopott a dob, mert 3x felszabályozták, akkor a gyári új betét közepe ér csak a dobhoz. Ebben az esetben az amúgy csak 4 mm-es betétet hozzá lehet alakítani a dobhoz. A vas betétet a kalapács smóljával lehet nyújtani. Egy hátránya van, hogy új dob esetén ezek a fém betétek nem visszaalakíthatóak. Nekem látszík a kék részen a beavatkozás. Lehet 7mm-es betétet is felrakni, és azt hozzáreszelni, ekkor megmarad a fékpofa eredeti alakja. Szerencsés vagyok, mert 30 fékpofám van. De ez sem elég mindig.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78404 Dátum: 2018 Május 31, 17:30:06 »

Simán átment a bogaram a vizsgán! A fék jól működött. A kocsi bent volt a számítógépes rendszerükben.  Az alja is tetszett a vizsgáztatónak. 24 000 forintba került.
1303LS
« Hozzászólás #78403 Dátum: 2018 Május 31, 13:22:49 »

Hat akkor csak az, hogy jott ki a "vagy a közepe fog csak (túl nagy rádiusz, vagy csak a két vége (túl kicsi rádiusz)" ? Tongue Szerintem pont forditva van.
És igazad van. Pont fordítva.  Grin
Oldalak: 1 ... 50 51 52 53 54 [55] 56 57 58 59 60 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.455 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.