www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Október 30, 22:16:00
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354
Hozzaszólás
218
Témában írta
1615
Felhasználó
Legújabb tag:
August
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
1898
1899
1900
1901
1902
[
1903
]
1904
1905
1906
1907
1908
...
2016
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 14780580 alkalommal)
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4531 Dátum:
2006 Június 10, 20:07:16 »
Idézetet írta: NGA - 2006 Június 10, 18:24:21
Ez igy igaz. Sok autónál a padlólemezhez van csavarozva a 3. pont.Ütközésnél ez úgy kiszakad, hogy csak na! Hamis biztonságérzetet ad. Nekem a rendőrük is megmondták, hogy 1967 elötti autóban, ha gyárilag nincs kialakitva a helye, tilos beszerelni az övet. Nekem műszakin is igy ment át, hivatalosan!
66osban benne van a gyári helye mondjuk ...nekem betette a szerelő azt az övet amit te adtál de valami nem koser szerintem forditva tette vagy nemtom de nem igen ér össze....sose kötöttem be...rendőrnek mondtam ez valami házi és nem gyári ebben gyárilag nem volt azt mondta akkkor OK
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4530 Dátum:
2006 Június 10, 20:03:50 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Június 10, 17:28:24
Es azt honnet tudjak, hogy milyen fek volt az adott bogaron? Gondolom nem olyan nagy szakik mindenfele.
MEg ha jobbat teszel be mint ami volt, akkor minek ez a hercehurca
Csak kishazankban van ilyen burokracia
bogarak 90%a dobfékes elől annyira nem hülyék ők se...
Greg
Hozzászólások: 607
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4529 Dátum:
2006 Június 10, 19:33:42 »
ja köszönöm a helpet
Greg
Hozzászólások: 607
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4528 Dátum:
2006 Június 10, 19:33:11 »
Ha megvan az a bogár motor + szerk akkor megvenném sörért s ha nem kell kiderül 2-3 héten belül akkor meg 1 sörért tovább nyomnám ???
Másnak akinek kellhet
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4527 Dátum:
2006 Június 10, 19:10:23 »
Szerkezetet és a motort kellene megvizsgálni. mivel egyben lehet kivenni, így is célszerű.
Idézetet írta: Greg - 2006 Június 10, 18:56:25
Ha az anlaktörő lapátom hol szinte közép helyzetig megy csak le hol(esőben főleg) teljesen akkor ott a szerkezet rossz ???
Azaz esőben mondjuk kb 110 fokot mozog a jobb különben meg csak kb 70 fokot a bal is hasonló de az nem ilyen szélsőséges
Greg
Hozzászólások: 607
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4526 Dátum:
2006 Június 10, 18:56:25 »
Ha az anlaktörő lapátom hol szinte közép helyzetig megy csak le hol(esőben főleg) teljesen akkor ott a szerkezet rossz ???
Azaz esőben mondjuk kb 110 fokot mozog a jobb különben meg csak kb 70 fokot a bal is hasonló de az nem ilyen szélsőséges
NGA
Hozzászólások: 10935
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4525 Dátum:
2006 Június 10, 18:24:21 »
Idézetet írta: Balage - 2006 Június 10, 08:35:23
Én úgy tudom, hogy ha gyárilag nem volt benne akkor TILOS beszerelni ha nincs gyári helye!
Ez igy igaz. Sok autónál a padlólemezhez van csavarozva a 3. pont.Ütközésnél ez úgy kiszakad, hogy csak na! Hamis biztonságérzetet ad. Nekem a rendőrük is megmondták, hogy 1967 elötti autóban, ha gyárilag nincs kialakitva a helye, tilos beszerelni az övet. Nekem műszakin is igy ment át, hivatalosan!
BlackP
Hozzászólások: 27169
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4524 Dátum:
2006 Június 10, 18:04:44 »
na, ma volt SzMBicikli, most kezdjük a fordulatszámmérőt
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4523 Dátum:
2006 Június 10, 17:28:24 »
Idézetet írta: vw1966 - 2006 Június 10, 14:43:32
a tárcsafék is gond a 60 körüli bogaradon...szóval érdemes vizsga után betenni...havernak pl tárcsafékes a trabija kétütemű...2000res ford sierra tárcsaféke van fenn teljesen stimmeltek a felfogatások ....és hát jóval jobb féke mint a gyári...minden vizsga előtt szedheti le mer csókos vizsgán is szóltak érte
Es azt honnet tudjak, hogy milyen fek volt az adott bogaron? Gondolom nem olyan nagy szakik mindenfele.
MEg ha jobbat teszel be mint ami volt, akkor minek ez a hercehurca
Csak kishazankban van ilyen burokracia
«
Utoljára szerkesztve: 2006 Június 10, 17:30:18 írta GeRGelu:
»
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4522 Dátum:
2006 Június 10, 14:43:32 »
Idézetet írta: Balage - 2006 Június 10, 08:35:23
Én úgy tudom, hogy ha gyárilag nem volt benne akkor TILOS beszerelni ha nincs gyári helye!
a tárcsafék is gond a 60 körüli bogaradon...szóval érdemes vizsga után betenni...havernak pl tárcsafékes a trabija kétütemű...2000res ford sierra tárcsaféke van fenn teljesen stimmeltek a felfogatások ....és hát jóval jobb féke mint a gyári...minden vizsga előtt szedheti le mer csókos vizsgán is szóltak érte
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4521 Dátum:
2006 Június 10, 14:38:49 »
Idézetet írta: chabeetle - 2006 Június 09, 22:35:32
Hi All!
Csináltattam zöldkártyát , hát nem középszerű! Pl: nincs benne az adatbázisban a Bogár !
ellenben a Velorex az benne van lehet belőle vagy tíz darab , az is gyüjtőknél. Befújta a szél a kipuffogo gázt a mühelybe erre letiltott a gép mert túl sok a co a műhelyben !
nekem másnapra megoldották hogy benne legyen....és elsőre kivillant megfelelt
és nem trükköztek a motorral
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4520 Dátum:
2006 Június 10, 13:15:58 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Június 10, 13:06:47
A ventillator kerek nagysaga (magassaga) is kulonbozo. Valszeg ennek is lehet nemi hatasa a szallitott legmennyisegre.
Azonos évjáraton belül?
Mondjuk az AB-s (és az összes 1.6-os) motornak tényleg nagyobb a ventillátorkereke. De az F-es és a D-s azonos.
«
Utoljára szerkesztve: 2006 Június 10, 13:21:18 írta Stuntmanus
»
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4519 Dátum:
2006 Június 10, 13:06:47 »
Idézetet írta: aptom - 2006 Június 10, 11:20:27
Kérdés(ek): Mi határozza meg a szállított levegőmennyiséget a motor hűtésénél? Arra lennék kiváncsi hogy pl. az 1200-es és 1600 -os közt mi a különbség?
Tippem van: a főtengely ékszíjtárcsa átmérője. Ha ez akkor számszerint mekkora?
A ventillator kerek nagysaga (magassaga) is kulonbozo. Valszeg ennek is lehet nemi hatasa a szallitott legmennyisegre.
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4518 Dátum:
2006 Június 10, 12:19:56 »
Idézetet írta: aptom - 2006 Június 10, 11:20:27
Kérdés(ek): Mi határozza meg a szállított levegőmennyiséget a motor hűtésénél? Arra lennék kiváncsi hogy pl. az 1200-es és 1600 -os közt mi a különbség?
Tippem van: a főtengely ékszíjtárcsa átmérője. Ha ez akkor számszerint mekkora?
Szerintem évjáratokon belül azonos, nincs különbség a szállított mennyiségben. Az ékszíjtárcsák azonosak. És csak kisebbet lehet kapni, mert 6000 főtengely fordulatnál (és felette) a ventillátor nem szállít rendesen.
Tudom, hogy némelyik adat különbözik (560 l/s és 620 l/s 4000 1/min-nél), de véleményem szerint csak valami sajtóhiba stb. szerű lehet benne, mert a járókerekek pl. a D-s és F-es motorokon azonosak, ahogy a szíjtárcsák is.
A régebbi 1200-eseken meg 500 l/s-ot szoktak megadni, de 3600 1/min-nél.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4517 Dátum:
2006 Június 10, 11:20:27 »
Kérdés(ek): Mi határozza meg a szállított levegőmennyiséget a motor hűtésénél? Arra lennék kiváncsi hogy pl. az 1200-es és 1600 -os közt mi a különbség?
Tippem van: a főtengely ékszíjtárcsa átmérője. Ha ez akkor számszerint mekkora?
'81 Hecho en México
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4516 Dátum:
2006 Június 10, 10:01:17 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Június 10, 09:44:21
igy a parositas eselye 25%-ra esett vissza.
Kivéve ha van lendkerékjeladó a motoron.
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4515 Dátum:
2006 Június 10, 09:44:21 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Június 10, 08:52:07
Nem akarok überokoskodni, de én szeretem ugyanúgy felrakni a lendkereket, ahogy fent volt, mert elméletileg a főtengellyel együtt centírozzák ki a gyárban. Sajnos csak azért elméletileg, mert tudom, hogy a 18 ember, aki előttem szétszedte a motort az b*szott az ilyesmire figyelni, mindent kicserélgetett príma bontottra, amit "óccsóé" szerzett....és fennhangon hangoztatják, hogy "ha már szét volt szedve akkor soha nem lesz olyan, mint a gyári" ...Hát így biztos nem.
Hat en is ismertem ezt a dolgot, de mivel sajna meg nem volt bontatlan motorhoz szerencsem, igy a parositas eselye 25%-ra esett vissza.
(de ha cserelni kell egy 180-as lendkereket 200-asra akkor is hasonlo az arany. Persze lehet centirozni is.)
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4514 Dátum:
2006 Június 10, 09:06:04 »
Idézetet írta: Bill - 2006 Június 10, 09:01:51
És a főtengely centírozás az mán SMAFU?
OFF
Ha már ez a reklám felmerült.
A hideg futkos a hátamon mikor nézem.
Mert ugye az öreg ájrodinamikát emleget ami mint tudjuk a levegőben mint közegben való haladás ellenállásával foglalatoskodik, viszont amire gondol az meg az ergonómia.
Mindegy személyikölcsönt így is lehet reklámozni.
ON
Bill
Hozzászólások: 8618
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4513 Dátum:
2006 Június 10, 09:01:51 »
És a főtengely centírozás az mán SMAFU?
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4512 Dátum:
2006 Június 10, 09:01:15 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Június 10, 08:52:07
Nem akarok überokoskodni, de én szeretem ugyanúgy felrakni a lendkereket, ahogy fent volt, mert elméletileg a főtengellyel együtt centírozzák ki a gyárban. Sajnos csak azért elméletileg, mert tudom, hogy a 18 ember, aki előttem szétszedte a motort az b*szott az ilyesmire figyelni, mindent kicserélgetett príma bontottra, amit "óccsóé" szerzett....és fennhangon hangoztatják, hogy "ha már szét volt szedve akkor soha nem lesz olyan, mint a gyári" ...Hát így biztos nem.
Sőt régebben (most nem tudom hogy csinálják) pl Pálgépműhely (tudom sokan szidják) a gépmunkához ha ők fűzték a motort mind
i
g bekérték a lendkereket is de ha csak köszörülést kértél azt is kérhetted lendkerekes centírozással.
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4511 Dátum:
2006 Június 10, 08:57:19 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Június 10, 08:52:07
Nem akarok überokoskodni, de én szeretem ugyanúgy felrakni a lendkereket, ahogy fent volt, mert elméletileg a főtengellyel együtt centírozzák ki a gyárban. Sajnos csak azért elméletileg, mert tudom, hogy a 18 ember, aki előttem szétszedte a motort az b*szott az ilyesmire figyelni, mindent kicserélgetett príma bontottra, amit "óccsóé" szerzett....és fennhangon hangoztatják, hogy "ha már szét volt szedve akkor soha nem lesz olyan, mint a gyári" ...Hát így biztos nem.
Pontosan.
Nekem is össze van jelölve a már említett kivertcsapos páros és úgy várja a sorsát.
Ha nem is a gyári kicentírozott összerekást is bontottam meg, azt tudom hogy szépen járt úgy a motor és annál rosszabb már ne legyen.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4510 Dátum:
2006 Június 10, 08:52:07 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Június 10, 07:31:31
En ismereteim szerint a lendkereket 8 csaposra szoktak az erosebb tuning mociknal megcsinalni. Igy 90 fokkal elforgatva a 4 lyuk valszeg meg megoldhato a te esetedben. (gepmuhely arat nem tudok erre vonatkozolag, hasonlot odabenn megcsinaltatneka fiukkal)
Nem akarok überokoskodni, de én szeretem ugyanúgy felrakni a lendkereket, ahogy fent volt, mert elméletileg a főtengellyel együtt centírozzák ki a gyárban. Sajnos csak azért elméletileg, mert tudom, hogy a 18 ember, aki előttem szétszedte a motort az b*szott az ilyesmire figyelni, mindent kicserélgetett príma bontottra, amit "óccsóé" szerzett....és fennhangon hangoztatják, hogy "ha már szét volt szedve akkor soha nem lesz olyan, mint a gyári" ...Hát így biztos nem.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4509 Dátum:
2006 Június 10, 08:46:47 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Június 10, 08:39:32
"Minden bontás egy rontás!"
Teljesen jogos! A pénztárcám a tanú... De ha felhegeszttettem volna a korhadt küszöbre egy fél tábla lemezt, soha meg nem ismerek személyesen soha nem látott alkatrészeket, fogásokat, és fogalmam sem lenne a kocsi általános állapotáról. Így meg majd egyszer nyugodt leszek...
Bácsi Győző
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4508 Dátum:
2006 Június 10, 08:39:32 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2006 Június 10, 08:32:04
De ha már egyszer ott van...!
"Minden bontás egy rontás!"
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4507 Dátum:
2006 Június 10, 08:38:52 »
Még annyit tennék hozzá a szimmering csere témához, hogy ha lent a lendkerék és kint a szimmering, akkor érdemes megnézni, hogy a hátsó vállas főtengelycsapágy hogy áll a blokkban, ki van-e verődve, mert akkor lehet kezdeni spórolni egy gépmunkára és felújításra. Tudni kell, hogy a lendkerék alatti hézagolók ennek a támcsapágynak a vállára támaszkodnak és amikor a pontos kihézagolás (0.7 mm) "elmegy" akkor nem kopás szokott lenni, hanem a csapágy mozog a blokkban.
A lendkerék csavar (Gland nut) meghúzása természetesen nyomatékkulcsal a legjobb, de az enyém csak 250-ig állítható. Én nem szoktam visszatenni régi csavart, ritkán használom kétszer és MINDIG betegesen megtisztítom mindkét menetet, tehát a csavaron és a furatban (a főtengelyen) is.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4506 Dátum:
2006 Június 10, 08:35:23 »
Én úgy tudom, hogy ha gyárilag nem volt benne akkor TILOS beszerelni ha nincs gyári helye!
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Június 10, 07:35:17
Hogy a tarcsafekes lassulasnal ne kelljen izombol kitamasztani a kormanyon beszereztem ket ovet is elore (mivel gyarilag meg nem volt).
Muszakin nem okoskodhatnak ezen ha utolag szereltem be biztonsagi ovet?
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4505 Dátum:
2006 Június 10, 08:32:04 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2006 Június 10, 08:06:20
a Qplungot azért nem fogod lepattintani.
De ha már egyszer ott van...!
Bácsi Győző
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4504 Dátum:
2006 Június 10, 08:06:20 »
Idézetet írta: ABF-932 - 2006 Június 10, 07:57:10
Mivel a motorterem hangszigetelése némileg gallyra ment, még egyszer ki kell vennem a mocit, úgy hogy még gyakorolhatok is!
a Qplungot azért nem fogod lepattintani.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4503 Dátum:
2006 Június 10, 07:57:10 »
na, akkor mindketten ilyen ügyesek vagyunk :-))
Idézet
Mivel a motorterem hangszigetelése némileg gallyra ment, még egyszer ki kell vennem a mocit, úgy hogy még gyakorolhatok is!
Bácsi Győző
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4502 Dátum:
2006 Június 10, 07:47:22 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2006 Június 10, 07:35:17
Hogy a tarcsafekes lassulasnal ne kelljen izombol kitamasztani a kormanyon beszereztem ket ovet is elore (mivel gyarilag meg nem volt).
Muszakin nem okoskodhatnak ezen ha utolag szereltem be biztonsagi ovet?
van rajta E betű, akkor nem ugathatnak
Idézetet írta: ABF-932 - 2006 Június 10, 07:42:48
Nem hinném... Nekem is sikerült, Ladánál, Waresznál, és a bogár motornál is...
na, akkor mindketten ilyen ügyesek vagyunk :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4501 Dátum:
2006 Június 10, 07:42:48 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2006 Június 09, 21:46:29
nemá'
kábé 3 alkalommal volt szerencsém(???) lebontani Qplungot, mindenféle segédeszköz nélkül sikerült visszapászintani rendes helyre a cuccost.
kezdők szerencséje??? :-))
Nem hinném... Nekem is sikerült, Ladánál, Waresznál, és a bogár motornál is...
Bácsi Győző
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4500 Dátum:
2006 Június 10, 07:35:17 »
Hogy a tarcsafekes lassulasnal ne kelljen izombol kitamasztani a kormanyon beszereztem ket ovet is elore (mivel gyarilag meg nem volt).
Muszakin nem okoskodhatnak ezen ha utolag szereltem be biztonsagi ovet?
[melléklet törölve a rendszer által]
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4499 Dátum:
2006 Június 10, 07:31:31 »
Idézetet írta: 1303LS - 2006 Június 10, 07:19:07
Nekem is lazult le egyszer már lendkerék (nem én raktam össze), stiftet szintén kiverte a főtengelyben(alapméretes tökéletes tengely
)
Viszont az "ahogy csak bírod" nem biztos hogy jó politika.Ha valaki akár buzgóságból akár csak úgy a fél méteres cső helyett méteressel (neadj'Isten másfél) játszik ugye ott SZVSZ a csavar már törik (1000+Nm) Meg hát mondjuk én 70+kg vagyok de lehet hogy az illető 120.
Mindenki környékén van valhol nyomatékkulcs amit kölcsön lehet kérni.
Egyébként egy ilyen főtengelystift fúrást javítást kb mennyiért csinálhat egy gépműhely?
Asszem a régi luk már nem is ad ki semmi nagyobb méretű stiftet.
En ismereteim szerint a lendkereket 8 csaposra szoktak az erosebb tuning mociknal megcsinalni. Igy 90 fokkal elforgatva a 4 lyuk valszeg meg megoldhato a te esetedben. (gepmuhely arat nem tudok erre vonatkozolag, hasonlot odabenn megcsinaltatneka fiukkal)
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4498 Dátum:
2006 Június 10, 07:19:07 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Június 09, 21:38:41
Úgy meg kell tépni ahogy csak bírod. Meg Loctite 243-as vagy 2701-est kell rákenni.
Én földre teszem a motort, laposvasat a lendkerékre csavarozok két kuplungcsavarral, erre és a blokkra rááll a segítőm, hogy ne boruljon fel, és én egy félméteres csövet dugok a profi dugókulcs szárra és ráállok. És dinamikusan is lökdösöm. Ez kb, 500 Nm.
Nekem csak egyszter lazult le lendkerekem és tette tönkre a főtengely stiftjeit. Többet nem fog.
Központosítani a kuplungtárcsát meg én nem tudom kézzel, nekem kell az idomszer. Az a biztos.
Nekem is lazult le egyszer már lendkerék (nem én raktam össze), stiftet szintén kiverte a főtengelyben(alapméretes tökéletes tengely
)
Viszont az "ahogy csak bírod" nem biztos hogy jó politika.Ha valaki akár buzgóságból akár csak úgy a fél méteres cső helyett méteressel (neadj'Isten másfél) játszik ugye ott SZVSZ a csavar már törik (1000+Nm) Meg hát mondjuk én 70+kg vagyok de lehet hogy az illető 120.
Mindenki környékén van valhol nyomatékkulcs amit kölcsön lehet kérni.
Egyébként egy ilyen főtengelystift fúrást javítást kb mennyiért csinálhat egy gépműhely?
Asszem a régi luk már nem is ad ki semmi nagyobb méretű stiftet.
1303LS
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4497 Dátum:
2006 Június 10, 07:11:22 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2006 Június 09, 21:46:29
kezdők szerencséje??? :-))
Lehet.
Vagy pedig már annyira kopott a kiscsapágyad hogy annyi lötyögést enged, hogy a nem telesen központos tárcsával is be tud lődörögni a nyelestengelyed.Vagy lötyög a tárcsád közepe.
SZVSZ egy motor emeléshez taszigáláshoz jobb úgy nekimenni hogy tudod hogy a helyén a tárcsa és nem kell viszaengedni a motort aztán újrakezdeni.
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4496 Dátum:
2006 Június 09, 22:45:39 »
Idézetet írta: chabeetle - 2006 Június 09, 22:35:32
Hi All!
Csináltattam zöldkártyát , hát nem középszerű! Pl: nincs benne az adatbázisban a Bogár !
ellenben a Velorex az benne van lehet belőle vagy tíz darab , az is gyüjtőknél. Befújta a szél a kipuffogo gázt a mühelybe erre letiltott a gép mert túl sok a co a műhelyben !
Nalam meg a bedugott gumicso (korabban fem) olvadt le fel perc alatt
Aztan mondja a klubos hogy "a kispoknal is le szokott olvadni"
(elottem egy 4 eves off topic renault megane-t tornasztak 20 percig, rangatva a gazbovdent mindenfele alapjaratnal, hogy jo legyen a gepnek. Pedig az meg nem oreg auto.)
Nagyot ujitottak megint egyesek jopenzert.
(a mi penzunkbol, lenyulasunkra, bar ez mar masik topic)
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Chabeetle
Hozzászólások: 1008
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4495 Dátum:
2006 Június 09, 22:35:32 »
Hi All!
Csináltattam zöldkártyát , hát nem középszerű! Pl: nincs benne az adatbázisban a Bogár !
ellenben a Velorex az benne van lehet belőle vagy tíz darab , az is gyüjtőknél. Befújta a szél a kipuffogo gázt a mühelybe erre letiltott a gép mert túl sok a co a műhelyben !
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4494 Dátum:
2006 Június 09, 21:46:29 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Június 09, 21:38:41
Központosítani a kuplungtárcsát meg én nem tudom kézzel, nekem kell az idomszer. Az a biztos.
nemá'
kábé 3 alkalommal volt szerencsém(???) lebontani Qplungot, mindenféle segédeszköz nélkül sikerült visszapászintani rendes helyre a cuccost.
kezdők szerencséje??? :-))
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4493 Dátum:
2006 Június 09, 21:42:20 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2006 Június 09, 21:38:41
Úgy meg kell tépni ahogy csak bírod. Meg Loctite 243-as vagy 2701-est kell rákenni.
Én földre teszem a motort, laposvasat a lendkerékre csavarozok két kuplungcsavarral, erre és a blokkra rááll a segítőm, hogy ne boruljon fel, és én egy félméteres csövet dugok a profi dugókulcs szárra és ráállok. És dinamikusan is lökdösöm. Ez kb, 500 Nm.
Nekem csak egyszter lazult le lendkerekem és tette tönkre a főtengely stiftjeit. Többet nem fog.
Központosítani a kuplungtárcsát meg én nem tudom kézzel, nekem kell az idomszer. Az a biztos.
én már törtem bele a nagy csavrat de hála isten a törés pillanatába le is lazul és ki is lehet tekerni!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #4492 Dátum:
2006 Június 09, 21:38:41 »
Idézetet írta: 1303LS - 2006 Június 09, 18:28:27
Hát rajzot azt nem tudok sehol.
Viszont a nagycsavar nyomatékkulccsal való meghúzása is fontos.
A meghúzási táblázatok 300Nm-t írnak, de én nem tartom túlzásnak a 350-400-at sem.
Úgy meg kell tépni ahogy csak bírod. Meg Loctite 243-as vagy 2701-est kell rákenni.
Én földre teszem a motort, laposvasat a lendkerékre csavarozok két kuplungcsavarral, erre és a blokkra rááll a segítőm, hogy ne boruljon fel, és én egy félméteres csövet dugok a profi dugókulcs szárra és ráállok. És dinamikusan is lökdösöm. Ez kb, 500 Nm.
Nekem csak egyszter lazult le lendkerekem és tette tönkre a főtengely stiftjeit. Többet nem fog.
Központosítani a kuplungtárcsát meg én nem tudom kézzel, nekem kell az idomszer. Az a biztos.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
1898
1899
1900
1901
1902
[
1903
]
1904
1905
1906
1907
1908
...
2016
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...