www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 11:36:35
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3368670 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17644 Dátum:
2013 Február 06, 21:58:53 »
Bogár. Vágva és hegesztve.
Idézetet írta: Pityubácsi - 2013 Február 06, 21:26:48
tatra, porsche, bogár, 2cv?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17643 Dátum:
2013 Február 06, 21:26:48 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2013 Február 06, 20:40:08
Kispálya.
tatra, porsche, bogár, 2cv?
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17642 Dátum:
2013 Február 06, 20:40:08 »
Kispálya.
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17641 Dátum:
2013 Február 06, 20:24:31 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Február 06, 19:49:34
Ez úgy van kitalálva, hogy elférjen, Bugpack gyártmány (ha több fotót keresnél róla)
<beszúrt kép törölve>
A leírás külföldiskedőknek:
http://vwparts.aircooled.net/Bugpack-Rear-Truss-Bar-All-Type-1-p/6518-11.htm
hasonló lesz ,már megvan a lö konszepszion
előre fele is ki lesz támasztva hátha valami komolyabb motorom is lesz később
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
www.tatinson.hu
www.kck.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17640 Dátum:
2013 Február 06, 19:49:34 »
Idézetet írta: tati - 2013 Február 05, 11:15:20
brankó szopics és csecsics kartársak közé estem
Ez úgy van kitalálva, hogy elférjen, Bugpack gyártmány (ha több fotót keresnél róla)
A leírás külföldiskedőknek:
http://vwparts.aircooled.net/Bugpack-Rear-Truss-Bar-All-Type-1-p/6518-11.htm
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Február 06, 19:52:40 írta sleepAIR
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17639 Dátum:
2013 Február 06, 19:41:50 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 Február 06, 12:10:26
az lehet, hogy a pozicionáló csavaré.
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17638 Dátum:
2013 Február 06, 17:51:26 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 Február 06, 12:10:26
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17637 Dátum:
2013 Február 06, 12:10:26 »
Idézetet írta: Maresz - 2013 Február 06, 10:11:58
<beszúrt kép törölve>
készülünk......
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17636 Dátum:
2013 Február 06, 11:24:45 »
Idézetet írta: Maresz - 2013 Február 06, 11:22:30
4 éve ilyen van bogaramon és nem robbant fel.....
külön agy van és külön tárcsa....majd leirom a koncepciot....
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17635 Dátum:
2013 Február 06, 10:11:58 »
készülünk......
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17634 Dátum:
2013 Február 06, 00:18:52 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Február 05, 13:23:45
Hőcserélő? Az mi? Ez nem a tuning topik?
nem mindenkinek telik méregdrága állófűtésre
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Blacksheep
Hozzászólások: 575
low n' slow
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17633 Dátum:
2013 Február 05, 23:51:39 »
ültetett függőcsapszeges futóműhöz való lengéscsillapító összenyomott állapotban mekkora lehet? Lyukközéptől lyukközépig kb. köszi
'65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17632 Dátum:
2013 Február 05, 13:23:45 »
Idézetet írta: tati - 2013 Február 05, 11:15:20
ma alánéztem a bogárnak hogy is fog elférni a merevítő ,hát még jó hogy belenemléptem
a vagy ötféle megoldást találtam a zinterneten de mindegyikhez szét kéne vágni a kasznit és egyiktől sem fér el a fűtéscső de még a hőcserélő sem
brankó szopics és csecsics kartársak közé estem
Hőcserélő? Az mi? Ez nem a tuning topik?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17631 Dátum:
2013 Február 05, 11:48:03 »
Idézetet írta: tati - 2013 Február 05, 11:15:20
ma alánéztem a bogárnak hogy is fog elférni a merevítő ,hát még jó hogy belenemléptem
a vagy ötféle megoldást találtam a zinterneten de mindegyikhez szét kéne vágni a kasznit és egyiktől sem fér el a fűtéscső de még a hőcserélő sem
brankó szopics és csecsics kartársak közé estem
Az utolsó megoldás sem fér el????? Vagy a hátsó lengéscsillapítónál kell vágni mindenféleképpen a kasztnit???
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17630 Dátum:
2013 Február 05, 11:15:20 »
ma alánéztem a bogárnak hogy is fog elférni a merevítő ,hát még jó hogy belenemléptem
a vagy ötféle megoldást találtam a zinterneten de mindegyikhez szét kéne vágni a kasznit és egyiktől sem fér el a fűtéscső de még a hőcserélő sem
brankó szopics és csecsics kartársak közé estem
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17629 Dátum:
2013 Február 01, 17:24:28 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Január 31, 22:30:59
Nagyon szar, be kéne keskenyíteni és leültetni!
látom frusztrál, hogy egy bubiszélvédős szarral kell járnod :-PPP
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17628 Dátum:
2013 Január 31, 22:30:59 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Január 31, 18:42:04
http://www.youtube.com/watch?v=nhb7nqsoGos
ezt még nem láttam róla
Nagyon szar, be kéne keskenyíteni és leültetni!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Süni
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17627 Dátum:
2013 Január 31, 21:28:53 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Január 31, 18:42:04
http://www.youtube.com/watch?v=nhb7nqsoGos
ezt még nem láttam róla
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17626 Dátum:
2013 Január 31, 20:03:39 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 Január 31, 18:42:04
http://www.youtube.com/watch?v=nhb7nqsoGos
ezt még nem láttam róla
http://www.youtube.com/watch?v=-RG_4tVj4Xk
Ováli
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17625 Dátum:
2013 Január 31, 18:42:04 »
http://www.youtube.com/watch?v=nhb7nqsoGos
ezt még nem láttam róla
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17624 Dátum:
2013 Január 31, 06:58:29 »
Van értelme, csak egész másra szolgál mint a váltórögzítő. A kettőt ezért nem is lehet összehasonlítani. Ez olyan mintha azt mondanánk, hogy a KW gewindének nincs akkora értelme mint a Porsche fékeknek, mert az előbbitől nam lassul (jelentősen) jobban az autó.
Mindkettő jó cucc, csak az egyiknek köze sincs a másikhoz, hacsak annyi nem, hogy a másik alkatrész közelében helyezkedik el.
Idézetet írta: MatroX - 2013 Január 30, 20:35:22
Akkor ennek nincs akkora értelme mint egy váltótámasztónak???
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17623 Dátum:
2013 Január 30, 21:48:27 »
Idézetet írta: MatroX - 2013 Január 30, 20:35:22
Akkor ennek nincs akkora értelme mint egy váltótámasztónak??? figyelgettem meg olvasgattam amik eddig ebben a topicban voltak ilyen témák de nem tudtam igazán leszűrni hogy konkrétan melyik lenne a legjobb verzió. Meg melyik azok a típusok amik nagy faragás nélkül beszerelhetőek. Tudom hogy ezerszer kivesézett téma ha nem nagyon van kedvetek leírkálni akkor azt is megértem. :-D
Ez a cup-brace-nek nevezett kitámasztó elsősorban erős motorokhoz kell, amik deformálják a váltóvillát és durvább induláskor görbítik és kerék felpattogást csinálnak.
Ez önmagában nem védi meg a váltó gyorsításkori felemelkedését és a bakok elszakadását. Ahhoz a "mid mount" kell másnéven "gene berg mount" esetleg a torque bar, ami egy hátsó keresztcső (ami nem minden kipuhoz fér el).
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17622 Dátum:
2013 Január 30, 20:35:22 »
Idézetet írta: callook - 2013 Január 30, 19:08:47
Ez nem a váltó billegésének megakadályozására szolgál. (Hiszen a váltóhoz nem is csatlakozik) Arra különböző váltó rögzítők valók. Hanem a csavarodást/tekeredést gátolja. Kimerevíti a váltóvillát és a teleszkópok felső rögzítési pontjait.
Akkor ennek nincs akkora értelme mint egy váltótámasztónak??? figyelgettem meg olvasgattam amik eddig ebben a topicban voltak ilyen témák de nem tudtam igazán leszűrni hogy konkrétan melyik lenne a legjobb verzió. Meg melyik azok a típusok amik nagy faragás nélkül beszerelhetőek. Tudom hogy ezerszer kivesézett téma ha nem nagyon van kedvetek leírkálni akkor azt is megértem. :-D
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17621 Dátum:
2013 Január 30, 19:08:47 »
Ez nem a váltó billegésének megakadályozására szolgál. (Hiszen a váltóhoz nem is csatlakozik) Arra különböző váltó rögzítők valók. Hanem a csavarodást/tekeredést gátolja. Kimerevíti a váltóvillát és a teleszkópok felső rögzítési pontjait.
Idézetet írta: MatroX - 2013 Január 30, 08:55:27
Egy ilyen sokat fog a váltón billegés szempontból???? Észrevehetően stabilabb lesz??? Nem ültem még sajnos egy olyan bogárban sem amiben a hátsó futómű vagy váltótámasztó lett volna és nem tudom elképzelni hogyan fogja az egészet
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17620 Dátum:
2013 Január 30, 08:55:27 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Január 30, 08:26:03
Igen, de az indító háta mögött elég kevés hely van, ezt majd figyelembe kell venni amikor a két rögzítési pontot kialakítod.
Egyébként bedugható, nem kell a motort kivenni, ha ez volt a kérdés.
Egy ilyen sokat fog a váltón billegés szempontból???? Észrevehetően stabilabb lesz??? Nem ültem még sajnos egy olyan bogárban sem amiben a hátsó futómű vagy váltótámasztó lett volna és nem tudom elképzelni hogyan fogja az egészet
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17619 Dátum:
2013 Január 30, 08:53:43 »
Idézetet írta: tati - 2013 Január 29, 23:35:44
ha hebrákolok magamnak egy torque bart annak a két lengéscsillapító közötti hosszú vizszintes részét be tudom dugni a váltó fölé? ilyesmire gondolok
2db csinalj! :-)
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17618 Dátum:
2013 Január 30, 08:26:03 »
Idézetet írta: tati - 2013 Január 29, 23:35:44
ha hebrákolok magamnak egy torque bart annak a két lengéscsillapító közötti hosszú vizszintes részét be tudom dugni a váltó fölé? ilyesmire gondolok
Igen, de az indító háta mögött elég kevés hely van, ezt majd figyelembe kell venni amikor a két rögzítési pontot kialakítod.
Egyébként bedugható, nem kell a motort kivenni, ha ez volt a kérdés.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17617 Dátum:
2013 Január 29, 23:35:44 »
ha hebrákolok magamnak egy torque bart annak a két lengéscsillapító közötti hosszú vizszintes részét be tudom dugni a váltó fölé? ilyesmire gondolok
[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
www.tatinson.hu
www.kck.hu
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17616 Dátum:
2013 Január 27, 22:30:06 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 Január 27, 22:24:30
Az újabb nagyon puha, jobban szigeteli a rezgéseket, de akár egyszeri kerék felpattogáskor miszlikekre szakad és a tartója (összekötő) is sokkal gyengébb, mint a régi széria.
Tehát a második, a régi fajta az erősebb.
köszi! akkor egyenlőre marad a régi meg egy váltókitámasztás mert nem telik uretánra .
és nekiállok faragni egy torque bart
www.tatinson.hu
www.kck.hu
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17615 Dátum:
2013 Január 27, 22:24:30 »
Idézetet írta: tati - 2013 Január 23, 20:22:16
melyik fajta váltótartó bak az erősebb a régebbi vagy az újabb ( már amelyik párban van azt kérdezem)
https://bugparts.hu/img/products/2012-12/img_wa_1482.jpg
https://bugparts.hu/img/products/2012-12/img_wa_1481-100.jpg
Az újabb nagyon puha, jobban szigeteli a rezgéseket, de akár egyszeri kerék felpattogáskor miszlikekre szakad és a tartója (összekötő) is sokkal gyengébb, mint a régi széria.
Tehát a második, a régi fajta az erősebb.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
MatroX
Hozzászólások: 1248
Szamosvölgyi Bálint http://www.vwbug.blog.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17614 Dátum:
2013 Január 24, 13:07:23 »
Idézetet írta: tati - 2013 Január 23, 20:22:16
melyik fajta váltótartó bak az erősebb a régebbi vagy az újabb ( már amelyik párban van azt kérdezem)
https://bugparts.hu/img/products/2012-12/img_wa_1482.jpg
https://bugparts.hu/img/products/2012-12/img_wa_1481-100.jpg
Engem többen is a második verzióra beszéltek rá, bár kipróbálni még nem bírtam.
Vw bogár 1303 74- évj. autóblog:
www.vwbug.blog.hu
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17613 Dátum:
2013 Január 23, 21:59:12 »
Egy kis szelepvezető:
http://callook.freeblog.hu/
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
tati
Hozzászólások: 10785
Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17612 Dátum:
2013 Január 23, 20:22:16 »
melyik fajta váltótartó bak az erősebb a régebbi vagy az újabb ( már amelyik párban van azt kérdezem)
https://bugparts.hu/img/products/2012-12/img_wa_1482.jpg
https://bugparts.hu/img/products/2012-12/img_wa_1481-100.jpg
www.tatinson.hu
www.kck.hu
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17611 Dátum:
2013 Január 22, 20:26:15 »
Akkor csak a mondat második fele igaz. De pont ezért, az első felében leírtaknak is jó lehet.
(Bocs, nem olvastam végig a hirdetés szövegét)
Idézetet írta: callook - 2013 Január 22, 20:13:57
Nem, kimondottan Formel Vau-ra készítette Willibald. A későiek közül sokon nem volt hűtés, csak rávezették a menetszelet a motorra. Illetve 10:1 körüli sűrítéssel futottak ezek a motorok, amitől elég komolyan tud melegedni a hengerfej.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17610 Dátum:
2013 Január 22, 20:13:57 »
Nem, kimondottan Formel Vau-ra készítette Willibald. A későiek közül sokon nem volt hűtés, csak rávezették a menetszelet a motorra. Illetve 10:1 körüli sűrítéssel futottak ezek a motorok, amitől elég komolyan tud melegedni a hengerfej.
Idézetet írta: gsattila - 2013 Január 22, 19:17:39
Ez talán baja/buggy gépekbe való ahol nincs rendes hűtés a lemezelés hiánya miatt.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17609 Dátum:
2013 Január 22, 19:17:39 »
Ez talán baja/buggy gépekbe való ahol nincs rendes hűtés a lemezelés hiánya miatt.
Idézetet írta: te_o - 2013 Január 22, 16:38:30
Világos, köszi. Ez a képen eléggé érdekes.
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17608 Dátum:
2013 Január 22, 16:38:30 »
Idézetet írta: callook - 2013 Január 22, 15:40:25
http://www.ebay.de/itm/110996726811?nma=true&si=HTdRNsgaIb4gSRYvSZwZCBtJdtM%3D&rt=nc&_trksid=p4340.l2557&orig_cvip=true
Ez esetleg besegíthet a hengerfej hűtésében, mert nem tömítés van alatta, hanem csak egy O-gyűrű egy vékony beszúrásban.
Világos, köszi. Ez a képen eléggé érdekes.
VW Beetle - the original since 1938
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17607 Dátum:
2013 Január 22, 15:40:25 »
Szerintem nem jobb. (Nem is írtam, hogy jobb lenne) Csak példának hoztam fel, hogy a Formel Vau-knál milyen szintű előírások voltak.
Könnyebbnek nem könnyebb, mert amennyivel könnyebb az alumínium, annyival vastagabbra öntötték őket a lemez fedelekhez képest. Hengerfejet nem tudja hűteni, mert a tömítés elszigeteli.
Mondjuk ez a példány abból az időből van, amikor már engedték az alu szelepfedeleket (Mert a szabályzat évről évre változott):
http://www.ebay.de/itm/110996726811?nma=true&si=HTdRNsgaIb4gSRYvSZwZCBtJdtM%3D&rt=nc&_trksid=p4340.l2557&orig_cvip=true
Ez esetleg besegíthet a hengerfej hűtésében, mert nem tömítés van alatta, hanem csak egy O-gyűrű egy vékony beszúrásban.
Idézetet írta: te_o - 2013 Január 22, 12:49:12
Az alu szelepfedél miért lenne jó?
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
HyPerion
Hozzászólások: 386
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17606 Dátum:
2013 Január 22, 14:49:31 »
Idézetet írta: callook - 2013 Január 21, 22:41:12
De. A bogár gyári tengelye pont jó lesz turbóhoz. Szelepek újak lesznek, de méret marad, mert turbónál pont nem akkora gond a szűk keresztmetszet mint egy szívó motornál.
Egy 80LE körüli 1,6 turbós motorhoz nem kellenek extra cuccok, nem drag gép lesz.
Egyébként van egy osztrák srác, aki vett egy lepukkant bogarat, amiben egy használt, kétes előéletű széria 1,6 motor volt. Elment a bontóba és vett egy karbit + turbót Renault 5 GT turbóról, amit rászórt a motorra. Az egész 700Euroba került neki. Ezzel jár gyorsulási versenyekre már vagy 5 éve. Annyi futamot megy amennyit csak tud. Még nem sikerült szétrugnia. És ami a lényeg: sima utcai lom gumikkal 14valamennyit megy 1/4 mérföldön az autó. Az én autómnak 15,8 volt az ideje amikor 105 LE volt padon mérve és max 6200-at forgott. Azután bejárattam, átdolgoztam, átfúvókáztam a karbit és így mentem egy mért időt, ami 15,0 volt és 7500-nál váltottam. Ehhez az időhöz bogárban kell 120 LE. Szóval az az összekukázott 1,6 turbo csupa széria cuccal tud 130LE fölött. Ha mi egy tartós 80LE körüli motort akarunk, akkor elég a turbó. Ha raknánk bele jó tengelyt, extra hengerfejet, akkor nem kéne a tartós 1,6 mocihoz turbó, hanem elég lenne két Weber.
Egyre jobban tetszik a dolog.
abes
Hozzászólások: 14980
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #17605 Dátum:
2013 Január 22, 14:24:58 »
Idézetet írta: te_o - 2013 Január 22, 12:49:12
Az alu szelepfedél miért lenne jó?
Könnyebb, jobban hűl benne az olaj?
Oldalak:
1
...
112
113
114
115
116
[
117
]
118
119
120
121
122
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...