www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 10, 04:10:42

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921212 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 406 407 408 409 410 [411] 412 413 414 415 416 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13052833 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64191 Dátum: 2012 Október 22, 13:17:57 »

Az oválodnál még valóban így van, de a gömbfejes bogaraknál már nincs gyárilag furatolva a hatlapfej. Ott simán a rugós alátét biztosít. Csak azért írtam, nehogy mindenki lázasan elkezdje keresni a furatokat a csavarjaiban.  Wink Az ovál korszak sok jó és igényes megoldását elhagyták idővel. Pl. az ováloknál voltak utoljára nagyon szépen elvezetve a kábelek a csomagtartóban...

A csavarokon van furat és át kell fűzni rajta drótot az a biztosítása!

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #64190 Dátum: 2012 Október 22, 13:15:00 »

- féket le kell dobnod
- kompletten, féltengelyestől ki kell húznod a váltót
- féltengely csöveket leszerelni
- féltengelyeket kihúzni (kurvanagy zégerrel van rögzítve)
- visszaimádkozni a másikba a féltengelyeket
- féltengely csövet visszarakni
- külső szimmeringet betenni (úgyis ereszteni fog)
- az egész vissza a helyére
- fék vissza a helyére

csak ennyi....

Igy csináják csepelen maradjunk enyibe Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64189 Dátum: 2012 Október 22, 12:26:22 »

és mekkora a "szopás" vele ha egyszerűen a váltót féltengelyestül együtt cserélem?  Wink
az a jobbik.
a féket akkor is le kell bontanod.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Bendzsi
Hozzászólások: 1120


« Hozzászólás #64188 Dátum: 2012 Október 22, 11:33:21 »

- féket le kell dobnod
- kompletten, féltengelyestől ki kell húznod a váltót
- féltengely csöveket leszerelni
- féltengelyeket kihúzni (kurvanagy zégerrel van rögzítve)
- visszaimádkozni a másikba a féltengelyeket
- féltengely csövet visszarakni
- külső szimmeringet betenni (úgyis ereszteni fog)
- az egész vissza a helyére
- fék vissza a helyére

csak ennyi....

és mekkora a "szopás" vele ha egyszerűen a váltót féltengelyestül együtt cserélem?  Wink
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #64187 Dátum: 2012 Október 22, 10:26:35 »

ez érdekelne! Itt mire gondolsz?

Más.....Megvan mi volt a zuhogás minden irányváltott első fékezésnél.A fékalaplapot tartó 3 csavar elől. kivoltak lazulva,amit még annó a műszakin sem vettek észre.Vagy ki tudja hogyis volt?.....
A csavarokon van furat és át kell fűzni rajta drótot az a biztosítása!
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64186 Dátum: 2012 Október 22, 07:52:41 »

ez érdekelne! Itt mire gondolsz?

- féket le kell dobnod
- kompletten, féltengelyestől ki kell húznod a váltót
- féltengely csöveket leszerelni
- féltengelyeket kihúzni (kurvanagy zégerrel van rögzítve)
- visszaimádkozni a másikba a féltengelyeket
- féltengely csövet visszarakni
- külső szimmeringet betenni (úgyis ereszteni fog)
- az egész vissza a helyére
- fék vissza a helyére

csak ennyi....



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13992


30-347-1939

« Hozzászólás #64185 Dátum: 2012 Október 22, 07:42:38 »

így van,azok cserére várnak.
Ok.

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #64184 Dátum: 2012 Október 22, 06:30:39 »

Nem okoskodni akarok, de remélhetőleg nem maradnak ezek a fékpofák! Mintha nem igazán lenne már vastag és egyformán kopott a ferrodo.
így van,azok cserére várnak.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #64183 Dátum: 2012 Október 21, 23:24:05 »

Én is láttam OBI-ban, de nem a régi, hanem valami Kromofág super, vagy 2000 vagymi.
OBI tartja,forgalmazza,pár napja én is láttam itt a soproniban.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13992


30-347-1939

« Hozzászólás #64182 Dátum: 2012 Október 21, 21:53:34 »

ez érdekelne! Itt mire gondolsz?

Más.....Megvan mi volt a zuhogás minden irányváltott első fékezésnél.A fékalaplapot tartó 3 csavar elől. kivoltak lazulva,amit még annó a műszakin sem vettek észre.Vagy ki tudja hogyis volt?.....
Nem okoskodni akarok, de remélhetőleg nem maradnak ezek a fékpofák! Mintha nem igazán lenne már vastag és egyformán kopott a ferrodo.

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #64181 Dátum: 2012 Október 21, 21:48:43 »

motort kidobod, váltót kidobod.
ha olajos féltengelyes a géped, akkor szopni fogsz.
ez érdekelne! Itt mire gondolsz?

Más.....Megvan mi volt a zuhogás minden irányváltott első fékezésnél.A fékalaplapot tartó 3 csavar elől. kivoltak lazulva,amit még annó a műszakin sem vettek észre.Vagy ki tudja hogyis volt?.....

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #64180 Dátum: 2012 Október 21, 16:56:44 »

Kitartás...
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #64179 Dátum: 2012 Október 21, 12:28:11 »


http://hapsi96.blogspot.hu/

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64178 Dátum: 2012 Október 21, 09:54:57 »

Én is láttam OBI-ban, de nem a régi, hanem valami Kromofág super, vagy 2000 vagymi.
hát ha az olyan mint a brigéciol 2000, akkor felejtős  Undecided

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #64177 Dátum: 2012 Október 21, 09:50:23 »

nekem ezt mondták a festékboltban.... meg hogy hiába is keresek Undecided
Én is láttam OBI-ban, de nem a régi, hanem valami Kromofág super, vagy 2000 vagymi.

RNIE
« Hozzászólás #64176 Dátum: 2012 Október 21, 09:45:39 »

nekem ezt mondták a festékboltban.... meg hogy hiába is keresek Undecided
héten láttam
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64175 Dátum: 2012 Október 21, 09:38:38 »

bricostore-ban pl van
nekem ezt mondták a festékboltban.... meg hogy hiába is keresek Undecided

RNIE
« Hozzászólás #64174 Dátum: 2012 Október 21, 08:59:17 »

a kromofágba először csökkentették a hatóanyagot aztán be is szüntették nálunk már 1 éve egyik festékboltan sem kapni Undecided kiváncsi vagyok mire jutsz.
bricostore-ban pl van
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64173 Dátum: 2012 Október 21, 08:53:00 »



a body-nál ezt nagyon ajánlották a loctite-t festéklemaróval egyenrangú aszondják jobb lényegesen mint a kromofág
a kromofágba először csökkentették a hatóanyagot aztán be is szüntették nálunk már 1 éve egyik festékboltan sem kapni Undecided kiváncsi vagyok mire jutsz.

Nem elérhető Bendzsi
Hozzászólások: 1120


« Hozzászólás #64172 Dátum: 2012 Október 21, 08:40:06 »

motort kidobod, váltót kidobod.
ha olajos féltengelyes a géped, akkor szopni fogsz.

köszönöm a kimerítő választ!!
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64171 Dátum: 2012 Október 20, 22:09:12 »

Üdvw!

Újabb kérdésekkel fáradnék hozzátok!
Azután érdeklődnék, hogy hogyan kell végrehajtani a váltó ki- és beszerelését (váltó csere kell majd nemsokára) éééés hogyan célszerű szépen leültetni hátul 1 ricnivel a Bogárkát?
Tudom már mindkettőt mert olvastam utána meg hallottam már nem egyszer róla, de szeretném elolvasni a javaslatokat! Köszönöm!

motort kidobod, váltót kidobod.
ha olajos féltengelyes a géped, akkor szopni fogsz.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #64170 Dátum: 2012 Október 20, 21:26:19 »

Üdvw!

Újabb kérdésekkel fáradnék hozzátok!
Azután érdeklődnék, hogy hogyan kell végrehajtani a váltó ki- és beszerelését (váltó csere kell majd nemsokára) éééés hogyan célszerű szépen leültetni hátul 1 ricnivel a Bogárkát?
Tudom már mindkettőt mert olvastam utána meg hallottam már nem egyszer róla, de szeretném elolvasni a javaslatokat! Köszönöm!
átjössz s akár még segítek is 2kmre laksz tőlem


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Bendzsi
Hozzászólások: 1120


« Hozzászólás #64169 Dátum: 2012 Október 20, 20:19:36 »

Üdvw!

Újabb kérdésekkel fáradnék hozzátok!
Azután érdeklődnék, hogy hogyan kell végrehajtani a váltó ki- és beszerelését (váltó csere kell majd nemsokára) éééés hogyan célszerű szépen leültetni hátul 1 ricnivel a Bogárkát?
Tudom már mindkettőt mert olvastam utána meg hallottam már nem egyszer róla, de szeretném elolvasni a javaslatokat! Köszönöm!
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64168 Dátum: 2012 Október 20, 19:17:43 »

akkor majd nezz utanna. Hivatalos suzuki szervizben mondta a szerelo. De biztos rosszul tudja!
Tudom én, hogy a japók zseniálisak, de Varázslónak igaza lahet abban, hogy az nem létezik, hogy egy alkatrész teljesen szabályozottan kopjon el.
Szóval ha egy szerelő így tudja, akkor oda nem szívesen adnám le a gépemet.

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64167 Dátum: 2012 Október 20, 19:15:39 »

Ovál, 6V.
Alapjáraton nem világított a töltés lámpa, majd a fordulat növelésével egyre erősebben parázslott. Most elmúlt, de gondolom, még előjöhet. Mire gyanakodjak?
Pl fennakadó szénkefére. Ovális kommutátorra.

Bácsi Győző
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #64166 Dátum: 2012 Október 20, 18:08:08 »

http://www.anda.hu/ anda festéklemaro zselet használta már valaki ?
tapasztalat?
jó nem jó mire jó alapon ?
igaz bekentem vele a trabantot ... holnap leírom a hatást .

a body-nál ezt nagyon ajánlották a loctite-t festéklemaróval egyenrangú aszondják jobb lényegesen mint a kromofág


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #64165 Dátum: 2012 Október 20, 18:05:13 »

Ovál, 6V.
Alapjáraton nem világított a töltés lámpa, majd a fordulat növelésével egyre erősebben parázslott. Most elmúlt, de gondolom, még előjöhet. Mire gyanakodjak?
feszszabályzó
vagy kontakthiba



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #64164 Dátum: 2012 Október 20, 16:48:18 »

Ovál, 6V.
Alapjáraton nem világított a töltés lámpa, majd a fordulat növelésével egyre erősebben parázslott. Most elmúlt, de gondolom, még előjöhet. Mire gyanakodjak?
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64163 Dátum: 2012 Október 20, 14:26:29 »

SOHA nincs semmilyen belsőégésű (utcai, tehát nem repülőgép és nem verseny) motornál a csapágycsere adott km futáshoz kötve, mert a csapágy kopása nagyon függvénye az üzemeltetési körülményeknek.
Olyan van, hogy mérni kell és adott kopás esetén cserélni, de akkor sem adják meg,hogy milyen méretosztályút, mert a csap kopottságának (felületi minőség és ovalitás) függvényében kell köszörülni, újabb motoroknál cserélni, mert még túlméret sincs.

Olyat, hogy méreten aluli csapra új csapágyat kell tenni, olyat én még nem láttam leírva sehol.

A siklócsapágy cseréje kopott csapon azért is kétséges, mert a csap felülete már meghúzott, barázdált és a siklócsapágy ezt nem tolerálja jól, lokális túlterhelések és rosszabb kenés lesz az eredménye -> hamar tönkremegy.

Ráadásul az 5 százados általános siklócsapágy illesztés így egyáltalán nem biztosított.


Manapság a motorfelújítást már annyira nem oktatják, mert sok esetben komplett fűzött blokkot cserélnek, de azért vannak dolgok, amik nem változnak.


Konkrétan a Hayabusa blokk felújítását még nem olvastam, de a GSF és a korábbi lég-olajos GSX-R blokkokat igen, ott minden úgy volt, ahogy az lenni szokott. Nem gondolnám, hogy a GSX1300R-en főtengelycsapot megmunkáló siklócsapágy lenne.

Nagyjából 10 éve foglalkozom napi szinten mkp. motor felújítással....  Wink


akkor majd nezz utanna. Hivatalos suzuki szervizben mondta a szerelo. De biztos rosszul tudja!

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #64162 Dátum: 2012 Október 20, 14:23:50 »

Plusz levegőt minden egyes csatlakozásnál szívhat a karbi után, ill. a karbi bármely nyitható pontján, az állítócsavaroknál, az illesztéseknél. Inkább csavarlazítóval próbálkozz, attól felpörög.
De szerintem inkább a gyújtást kéne átnézni, ha csak extrém tekergetésekre reagál a motor.
A gyújtás rendben van.
Járt már szépen a motor, nem torpant, egyenletesen járt, csak nagyon magas volt az alapjárat. Aztán hiába tekergetem nem nagyon megy lejjebb, meg már ingadozik is és torpan, ha visszaállítom a kiindulási helyzetbe akkor is. Huh
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64161 Dátum: 2012 Október 20, 14:20:00 »

Üdv!
Ha a motor falsot szív attól ingadozhat az alapjárat?
A karbi pedig nem nagyon reagál állítgatásra, csak ha egész fordulatokat tekerek a csavarokon akkor lehet érzékelni kis változást.(ez ugye lehetséges a fals miatt)
Az érdekesség pedig az hogy levettem a karbit feltettem ugyanúgy ismét és most már hirtelen gázadásra is torpan, eddig meg jó volt.
Tehát össze-vissza mindent csinál és nem értem miért.
Ha pedig falsot szív akkor vajon hol? kipróbáltam, hogy kis borotva habot raktam a szívócső két végéhez, hogy elszívja-e, de nem.
A karbi talpához meg raktam még egy tömítést(az egyébként új mellé), de így sem oké.
Tudtok valami tanácsot adni, hol szoktak ezek falsot szívni jellemzően? (1.6 szimpla szívós)
Köszi előre is!



Plusz levegőt minden egyes csatlakozásnál szívhat a karbi után, ill. a karbi bármely nyitható pontján, az állítócsavaroknál, az illesztéseknél. Inkább csavarlazítóval próbálkozz, attól felpörög.
De szerintem inkább a gyújtást kéne átnézni, ha csak extrém tekergetésekre reagál a motor.

Bácsi Győző
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #64160 Dátum: 2012 Október 20, 14:13:54 »

Üdv!
Ha a motor falsot szív attól ingadozhat az alapjárat?
A karbi pedig nem nagyon reagál állítgatásra, csak ha egész fordulatokat tekerek a csavarokon akkor lehet érzékelni kis változást.(ez ugye lehetséges a fals miatt)
Az érdekesség pedig az hogy levettem a karbit feltettem ugyanúgy ismét és most már hirtelen gázadásra is torpan, eddig meg jó volt.
Tehát össze-vissza mindent csinál és nem értem miért.
Ha pedig falsot szív akkor vajon hol? kipróbáltam, hogy kis borotva habot raktam a szívócső két végéhez, hogy elszívja-e, de nem.
A karbi talpához meg raktam még egy tömítést(az egyébként új mellé), de így sem oké.
Tudtok valami tanácsot adni, hol szoktak ezek falsot szívni jellemzően? (1.6 szimpla szívós)
Köszi előre is!


Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #64159 Dátum: 2012 Október 20, 13:31:39 »

http://buggarage.blogspot.hu/2012/10/typ-181-futomu-no1.html



WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64158 Dátum: 2012 Október 20, 09:45:19 »

Volt egy ilyen sejtésem is, de mivel még nem láttam Hayabusa szerelési utasítást, nem mertem előadni ezt a feltételezésemet.

Ez BAROMSÁG.

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64157 Dátum: 2012 Október 19, 22:55:20 »

Ismerem a mondást, nem is vitatkozom, csak próbáltam megindokolni.
Nekem nem kell. Másnak- némelyeknek- meg felesleges.
Sajna. Tongue

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64156 Dátum: 2012 Október 19, 22:53:59 »

Szerintem ismered a mondast, amelynek veget idezem: ... sajat szintjukre es legyoznek a rutinjukkal.
Gyozo is erre probalt utalni.

Mi - a tobbiek - orommel tanulunk a leirasaidbol, koszonjuk! :-)

Ismerem a mondást, nem is vitatkozom, csak próbáltam megindokolni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64155 Dátum: 2012 Október 19, 22:53:28 »

SOHA nincs semmilyen belsőégésű (utcai, tehát nem repülőgép és nem verseny) motornál a csapágycsere adott km futáshoz kötve, mert a csapágy kopása nagyon függvénye az üzemeltetési körülményeknek.
Olyan van, hogy mérni kell és adott kopás esetén cserélni, de akkor sem adják meg,hogy milyen méretosztályút, mert a csap kopottságának (felületi minőség és ovalitás) függvényében kell köszörülni, újabb motoroknál cserélni, mert még túlméret sincs.

Olyat, hogy méreten aluli csapra új csapágyat kell tenni, olyat én még nem láttam leírva sehol.

A siklócsapágy cseréje kopott csapon azért is kétséges, mert a csap felülete már meghúzott, barázdált és a siklócsapágy ezt nem tolerálja jól, lokális túlterhelések és rosszabb kenés lesz az eredménye -> hamar tönkremegy.

Ráadásul az 5 százados általános siklócsapágy illesztés így egyáltalán nem biztosított.


Manapság a motorfelújítást már annyira nem oktatják, mert sok esetben komplett fűzött blokkot cserélnek, de azért vannak dolgok, amik nem változnak.


Konkrétan a Hayabusa blokk felújítását még nem olvastam, de a GSF és a korábbi lég-olajos GSX-R blokkokat igen, ott minden úgy volt, ahogy az lenni szokott. Nem gondolnám, hogy a GSX1300R-en főtengelycsapot megmunkáló siklócsapágy lenne.

Nagyjából 10 éve foglalkozom napi szinten mkp. motor felújítással....  Wink


Nem én vagyok, aki felül akar múlni Téged... :-)

Bácsi Győző
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #64154 Dátum: 2012 Október 19, 22:50:15 »

Nagyjából 10 éve foglalkozom napi szinten mkp. motor felújítással....  Wink
Szerintem ismered a mondast, amelynek veget idezem: ... sajat szintjukre es legyoznek a rutinjukkal.
Gyozo is erre probalt utalni.

Mi - a tobbiek - orommel tanulunk a leirasaidbol, koszonjuk! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64153 Dátum: 2012 Október 19, 22:46:47 »

Ne vitatkozz!
Alulmaradsz.
 Grin

SOHA nincs semmilyen belsőégésű (utcai, tehát nem repülőgép és nem verseny) motornál a csapágycsere adott km futáshoz kötve, mert a csapágy kopása nagyon függvénye az üzemeltetési körülményeknek.
Olyan van, hogy mérni kell és adott kopás esetén cserélni, de akkor sem adják meg,hogy milyen méretosztályút, mert a csap kopottságának (felületi minőség és ovalitás) függvényében kell köszörülni, újabb motoroknál cserélni, mert még túlméret sincs.

Olyat, hogy méreten aluli csapra új csapágyat kell tenni, olyat én még nem láttam leírva sehol.

A siklócsapágy cseréje kopott csapon azért is kétséges, mert a csap felülete már meghúzott, barázdált és a siklócsapágy ezt nem tolerálja jól, lokális túlterhelések és rosszabb kenés lesz az eredménye -> hamar tönkremegy.

Ráadásul az 5 százados általános siklócsapágy illesztés így egyáltalán nem biztosított.


Manapság a motorfelújítást már annyira nem oktatják, mert sok esetben komplett fűzött blokkot cserélnek, de azért vannak dolgok, amik nem változnak.


Konkrétan a Hayabusa blokk felújítását még nem olvastam, de a GSF és a korábbi lég-olajos GSX-R blokkokat igen, ott minden úgy volt, ahogy az lenni szokott. Nem gondolnám, hogy a GSX1300R-en főtengelycsapot megmunkáló siklócsapágy lenne.

Nagyjából 10 éve foglalkozom napi szinten mkp. motor felújítással....  Wink


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64152 Dátum: 2012 Október 19, 22:33:53 »

Ez BAROMSÁG.
Ne vitatkozz!
Alulmaradsz.
 Grin

Bácsi Győző
Oldalak: 1 ... 406 407 408 409 410 [411] 412 413 414 415 416 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.211 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.