www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 23, 23:18:24

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1213 1214 1215 1216 1217 [1218] 1219 1220 1221 1222 1223 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13274134 alkalommal)
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #31918 Dátum: 2008 Október 15, 22:32:46 »

Én nem a löket hossz változtatásra gondoltam. A hüvely átmérő maradna a régi, csak a magasság változna. Igaz, így a kompresszió csökkenne, és a toló rudak hossza is változik, mert a hengerfej így távolabb kerűlne. Igaz, hüvelyre rá építeni nem kis dolog a marással ellentétben.
A kompresszió csökkenést pedig kompenzálni lehetne hosszabb hajtórudakkal,
és akkor ugyanott vagyunk, ahonnan elindultunk
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #31917 Dátum: 2008 Október 15, 22:30:55 »

remélem stunt nem reagál, mert akkor szegény srác kiregel Cheesy


Ternai és Jurek meg forog a sírjában....
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31916 Dátum: 2008 Október 15, 22:26:42 »

huhhhh, jó anyagot tolhatsz ;-)

remélem stunt nem reagál, mert akkor szegény srác kiregel Cheesy


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #31915 Dátum: 2008 Október 15, 22:25:10 »

Én nem a löket hossz változtatásra gondoltam. A hüvely átmérő maradna a régi, csak a magasság változna. Igaz, így a kompresszió csökkenne, és a toló rudak hossza is változik, mert a hengerfej így távolabb kerűlne. Igaz, hüvelyre rá építeni nem kis dolog a marással ellentétben.

huhhhh, jó anyagot tolhatsz ;-)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31914 Dátum: 2008 Október 15, 22:22:33 »

Én nem a löket hossz változtatásra gondoltam. A hüvely átmérő maradna a régi, csak a magasság változna. Igaz, így a kompresszió csökkenne, és a toló rudak hossza is változik, mert a hengerfej így távolabb kerűlne. Igaz, hüvelyre rá építeni nem kis dolog a marással ellentétben.
zt gondolt át és olavass el egy könyvet a motorokról!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31913 Dátum: 2008 Október 15, 22:21:55 »

Ez most megint a gondolkodás szabadsága című fejezethez ment.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31912 Dátum: 2008 Október 15, 22:21:23 »

Én nem a löket hossz változtatásra gondoltam. A hüvely átmérő maradna a régi, csak a magasság változna. Igaz, így a kompresszió csökkenne, és a toló rudak hossza is változik, mert a hengerfej így távolabb kerűlne. Igaz, hüvelyre rá építeni nem kis dolog a marással ellentétben.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31911 Dátum: 2008 Október 15, 22:13:26 »

én sem változtatnék a gyári 77mmes átmérőn, ha a magasságot lehetne nővelni 69ről úgy, hogy 1600as legyen. Így maradna a falvastagság, nagyobb lenne a hűtési felület....

tessék ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31910 Dátum: 2008 Október 15, 22:12:21 »

az 1641-en kívül melyiknek vékony még a fala?

    69    74    78    82    84    86    88
85.5    1584    1699    1791    1883    1929    1982    2121
90.5    1776    1904    2007    2110    2161    2213    2264
92    1835    1968    2074    2180    2234    2287    2340
94    1914    2054    2165    2276    2332    2387    2442

ezeken kívül minden szopó Cheesy

mondjuk már a 74 es löketű főtengely is annyiba kerül, mint amennyiből sokan az egész felújítást szeretnék kihozni  Wink

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31909 Dátum: 2008 Október 15, 22:09:52 »

az 1300as magassága asszam 69 mm. az 1641-esé is.

a löketre gondolsz ? (most mondhatnék gonoszat a főiskola/egyetem közti különbségéről  Evil Grin)
« Utoljára szerkesztve: 2008 Október 15, 22:12:33 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31908 Dátum: 2008 Október 15, 22:09:26 »

én sem változtatnék a gyári 77mmes átmérőn, ha a magasságot lehetne nővelni 69ről úgy, hogy 1600as legyen. Így maradna a falvastagság, nagyobb lenne a hűtési felület....
és fötengelyt cserélsz? hosszú löketü 1,3as? vicces

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31907 Dátum: 2008 Október 15, 22:07:52 »

én sem változtatnék a gyári 77mmes átmérőn, ha a magasságot lehetne nővelni 69ről úgy, hogy 1600as legyen. Így maradna a falvastagság, nagyobb lenne a hűtési felület....

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31906 Dátum: 2008 Október 15, 22:07:46 »

az 1641-en kívül melyiknek vékony még a fala?
1835 is ilyesmi.....

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31905 Dátum: 2008 Október 15, 22:07:08 »

az blokk alakítás nélkül bebeszerelhető?
azon gondolkodok egy ideje
nem alkitással!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #31904 Dátum: 2008 Október 15, 22:05:13 »

vagy 1776ot

az 1641-en kívül melyiknek vékony még a fala?
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31903 Dátum: 2008 Október 15, 22:04:23 »

vagy 1776ot

az blokk alakítás nélkül bebeszerelhető?
azon gondolkodok egy ideje

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31902 Dátum: 2008 Október 15, 22:03:51 »

most megnézed a gyári adatokat. az 1300as magassága asszam 69 mm. az 1641-esé is. Ergó a mérnökök semmi mást nem méreteztek át, csak kiszámolták, mi az a vastagság, amit a hüvely is még elbír. Ez persze nagyobb melegedéssel jár.
de a henger fal vastag ab!! már 1176nál mert vastaggböl veszik le 90,5et

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31901 Dátum: 2008 Október 15, 22:02:54 »

vegyek alapméretes HD készletet?
még nincs össze szerelve
vagy 1776ot

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31900 Dátum: 2008 Október 15, 22:02:27 »

most megnézed a gyári adatokat. az 1300as magassága asszam 69 mm. az 1641-esé is. Ergó a mérnökök semmi mást nem méreteztek át, csak kiszámolták, mi az a vastagság, amit a hüvely is még elbír. Ez persze nagyobb melegedéssel jár.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Patrone
Hozzászólások: 485


« Hozzászólás #31899 Dátum: 2008 Október 15, 22:01:38 »

Szerintem inkább ne használj vékony falu hengereket,ahogy azt az angol szöveg is mondja, könnyen deformálódhat, és dugó kopás és szorulás lehet a vége.
Semmi tapasztalatom az ilyen hengerrel, de azért szép számmal írnak okos tapasztalt emberek hasonló eredményeket ezzel a varíációval kapcsolatban.
Én elhinném, hogy nem túl hosszúéletű motorok ezek.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31898 Dátum: 2008 Október 15, 22:01:06 »

vagy nem
vegyek alapméretes HD készletet?
még nincs össze szerelve

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31897 Dátum: 2008 Október 15, 21:59:47 »

A gyári hengerfal vékonyításával az élettartam egyre csökken, és a hűtés sem a megfelelő.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31896 Dátum: 2008 Október 15, 21:57:14 »

a plusz méret miatt?úgy tudom a következő lépcsővel már túl vékony a hengerfal és melegedésre hajlamos, de ez még bírja, vagy rosszul tudom?
vagy nem

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31895 Dátum: 2008 Október 15, 21:54:25 »

idézlek
múgy lehet venni plusz méretes HD garnitúrát is, nekem is az van így  1641ccm




a plusz méret miatt?úgy tudom a következő lépcsővel már túl vékony a hengerfal és melegedésre hajlamos, de ez még bírja, vagy rosszul tudom?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31894 Dátum: 2008 Október 15, 21:53:46 »

miért?

nem tudsz angolul ? csak ketten másoltuk be ugyanazt egy időben Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31893 Dátum: 2008 Október 15, 21:51:56 »

idézlek
múgy lehet venni plusz méretes HD garnitúrát is, nekem is az van így  1641ccm



mert már egy tulméretes dolog ami nem yolan erös és tartos mint a simalap!! ez 1ok

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31892 Dátum: 2008 Október 15, 21:50:57 »

amugy 1641 nem egy nagyon jó komponens
miért?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31891 Dátum: 2008 Október 15, 21:50:19 »

figyelembe veszem a tapasztaltabbak tanácsait. de azért még is. a tudat a végén, hogy ugyna annyi pénzből többet hoztam ki.
jót, olcsón, gyorsan, ebből csak kettő jön össze jobb esetben Wink

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31890 Dátum: 2008 Október 15, 21:49:59 »

amugy 1641 nem egy nagyon jó komponens

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31889 Dátum: 2008 Október 15, 21:48:28 »

amúgy lehet venni plusz méretes HD garnitúrát is, nekem is az van így  1641ccm Cool

az a 87 es  Wink

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31888 Dátum: 2008 Október 15, 21:47:50 »

figyelembe veszem a tapasztaltabbak tanácsait. de azért még is. a tudat a végén, hogy ugyna annyi pénzből többet hoztam ki.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31887 Dátum: 2008 Október 15, 21:46:47 »

Ha már lúd (1600 ccm), legyen kövér Grin
amúgy lehet venni plusz méretes HD garnitúrát is, nekem is az van így  1641ccm Cool

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #31886 Dátum: 2008 Október 15, 21:46:36 »

"87mm cylinders (1941cc) are a popular conversion because they fit the case and heads without machining. To achieve this, they obviously have a thinner cylinder wall. If you’re on a tight budget, consider them as an option but because of the reduced wall thickness they won’t give the kind of service a set of stock 95.5s (1884cc) or the bigger 90.5s (2776cc) will. I definitely do not recommend they be used in a bus engine: the extra weight of the vehicle makes the engine work harder than if fitted to a Type 3 and creates more heat.

Excessive heat will distort the cylinder and a round piston doesn’t take too kindly to being forced up and down a non round hole. Result: blowby past the rings, loss of compression, pressurisation of the crankcase, burning oil, dilution of the petrol with oil etc etc. Not a good thing to have going on in your engine. "








a netnagy ám

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31885 Dátum: 2008 Október 15, 21:43:54 »

Ha már lúd (1600 ccm), legyen kövér Grin


"87mm cylinders (1641cc) are a popular conversion because they fit the case and heads without machining. To achieve this, they obviously have a thinner cylinder wall. If you’re on a tight budget, consider them as an option but because of the reduced wall thickness they won’t give the kind of service a set of stock 85.5s (1584cc) or the bigger 90.5s (1776cc) will. I definitely do not recommend they be used in a bus engine: the extra weight of the vehicle makes the engine work harder than if fitted to a Type 1 and creates more heat.

Excessive heat will distort the cylinder and a round piston doesn’t take too kindly to being forced up and down a non round hole. Result: blowby past the rings, loss of compression, pressurisation of the crankcase, burning oil, dilution of the petrol with oil etc etc. Not a good thing to have going on in your engine. "

szóval, ah íbéjen látnék egyet 100 dollár mostveddmeggel postával együtt, max akkor használnám, és akkor sem városi autóba Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2008 Október 15, 21:45:42 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31884 Dátum: 2008 Október 15, 21:43:07 »

jaértem. íg yméndenképp érdemes, kutyaházat cserélni, persze.
já,já Cheesy

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31883 Dátum: 2008 Október 15, 21:41:47 »

arra gondolok, hogy az ab, ar ax......-es motorokon az olajhűtő kikerölt a turbina útjából, ha egy fiatalabb (f2, f3) f-es motort akart volna 1.6-osítani akkor érdemes lenne ezt a megoldást alkalmazni a 3-as henger jobb hűtése miatt, mert az f-es mocikon még az olajhűtő a turbinaházon belül lett elhelyezve
nem a tunying űűrtechnikás megoldásra gondoltam

jaértem. íg yméndenképp érdemes, kutyaházat cserélni, persze.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31882 Dátum: 2008 Október 15, 21:41:25 »

Ha már lúd (1600 ccm), legyen kövér Grin

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #31881 Dátum: 2008 Október 15, 21:41:15 »

íme a gondolkodás szabadsága...
pláne, ha az ember 3 évig gépészmérnöki fősulira járt
jobban jársz ha a tapasztaltabbakra hallgatsz, és elolvasod mások tapasztalatait, mintha magad fedezed fel a tuningot Grin
olvass vissza a motortuning topikban
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31880 Dátum: 2008 Október 15, 21:41:00 »

Mer' az 1600-as szett van vagy 50 ezer, és az 85,5mm átmérőjű a hüvely. De ha én a gyárit felfuratom 87mm-esre, és még 50 alatt tudok hozzá szerezni dugókat meg gyűrűket, akkor duplán jobban járok, mert kevesebb pénzért 1654 ccm-es blokkom lett. Engem a kivitelezés nehézségei érdekelnének
a két megoldás árban elég közel lesz egymáshoz de a készlet vásárlással jobban jársz

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31879 Dátum: 2008 Október 15, 21:38:41 »

Látom szereted az orális szexet.  Evil

 Grin Grin Grin

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Oldalak: 1 ... 1213 1214 1215 1216 1217 [1218] 1219 1220 1221 1222 1223 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.