www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 29, 20:07:12

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1213 1214 1215 1216 1217 [1218] 1219 1220 1221 1222 1223 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14762441 alkalommal)
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31931 Dátum: 2008 Október 15, 23:19:50 »

nem off, hanem a bogaram motorja.

azt tudom, csak az nem tiszta, hogy van e gyárilag ilyen méretű vw dugó, vagy más márkáé ? tehát vettél anno egy zsiguli motorba ilyen dugattyúkat, aztán betetted a felfúrt (eredtileg 85,5ös) vw hengerekbe ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #31930 Dátum: 2008 Október 15, 23:17:34 »


jahogy off kocsi mérete ?

azért mondom, gyors számolás után 86, 58 jött ki Cheesy
nem off, hanem a bogaram motorja.


                             GNX-967
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31929 Dátum: 2008 Október 15, 23:12:03 »

de van, de van... Grin 86,46-os (asszem a 2. túlméret)
Gyűrű beszerzése horror volt, dugók voltak polcon (még annó egy zsugor motorhoz lettek véve de aztán nem lett belőle semmi), henger meg fel lett fúrva.


jahogy off kocsi mérete ?

azért mondom, gyors számolás után 86, 58 jött ki Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #31928 Dátum: 2008 Október 15, 23:08:32 »

azt hogyan ? olyan méretű dugattyú nincs is. vagy csak gyűrű ?
de van, de van... Grin 86,46-os (asszem a 2. túlméret)
Gyűrű beszerzése horror volt, dugók voltak polcon (még annó egy zsugor motorhoz lettek véve de aztán nem lett belőle semmi), henger meg fel lett fúrva.
« Utoljára szerkesztve: 2008 Október 15, 23:10:10 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31927 Dátum: 2008 Október 15, 23:06:01 »

azt hogyan ? olyan méretű dugattyú nincs is. vagy csak gyűrű ?
miylen?

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31926 Dátum: 2008 Október 15, 23:05:17 »

Köszi! Ennyi infó bőven elég nekem. Asszem átállok az 1600ra.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31925 Dátum: 2008 Október 15, 23:04:15 »

A löketet a főtengely adja és nem a hajtórúd hossza.
Az én motorom 1625 ös, de 1.6 túlméretben messzebre nem mernék menni. Akkor inkább 1776.

azt hogyan ? olyan méretű dugattyú nincs is. vagy csak gyűrű ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #31924 Dátum: 2008 Október 15, 23:02:29 »

Te hány km-ert mentél már vele?
majdnem 20ezret, hajtom is semmi gáz nem volt vele, bár a blokkom AS21-es nagyhűtős és komplett gépmunkát kapott, Kolben-Schmidt gyűrűk, dugók, csapágyak.
Nagyobb hajtás után nyáron sem megy az olajam 85 fok fölé (nem szellőzős tetővel, de szerintem nincs nagy jelentősége), igyekszem a legjobb olajakat tenni bele (pl.: 15w50).
« Utoljára szerkesztve: 2008 Október 15, 23:06:23 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31923 Dátum: 2008 Október 15, 22:57:55 »

A löketet a főtengely adja és nem a hajtórúd hossza.
Az én motorom 1625 ös, de 1.6 túlméretben messzebre nem mernék menni. Akkor inkább 1776.
Te hány km-ert mentél már vele?

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #31922 Dátum: 2008 Október 15, 22:49:59 »

ne add mér alá a lovat  Grin
A löketet a főtengely adja és nem a hajtórúd hossza.
Az én motorom 1625 ös, de 1.6 túlméretben messzebre nem mernék menni. Akkor inkább 1776.
« Utoljára szerkesztve: 2008 Október 15, 22:51:37 írta Süsü »


                             GNX-967
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #31921 Dátum: 2008 Október 15, 22:41:30 »

igen. én sem azt mondtam, hogy ez a legfaszább ötlet. Csak gondolkoztam, hogyan lehet a térfogatot úgy növelni, hogy nem faragok a fal vastagságából.

ja, sokkal egyszerűbb új főtengelyt faragtatni.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31920 Dátum: 2008 Október 15, 22:40:23 »

A kompresszió csökkenést pedig kompenzálni lehetne hosszabb hajtórudakkal,
és akkor ugyanott vagyunk, ahonnan elindultunk

ne add már alá a lovat  Grin
« Utoljára szerkesztve: 2008 Október 15, 22:55:09 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31919 Dátum: 2008 Október 15, 22:34:37 »

igen. én sem azt mondtam, hogy ez a legfaszább ötlet. Csak gondolkoztam, hogyan lehet a térfogatot úgy növelni, hogy nem faragok a fal vastagságából.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #31918 Dátum: 2008 Október 15, 22:32:46 »

Én nem a löket hossz változtatásra gondoltam. A hüvely átmérő maradna a régi, csak a magasság változna. Igaz, így a kompresszió csökkenne, és a toló rudak hossza is változik, mert a hengerfej így távolabb kerűlne. Igaz, hüvelyre rá építeni nem kis dolog a marással ellentétben.
A kompresszió csökkenést pedig kompenzálni lehetne hosszabb hajtórudakkal,
és akkor ugyanott vagyunk, ahonnan elindultunk
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #31917 Dátum: 2008 Október 15, 22:30:55 »

remélem stunt nem reagál, mert akkor szegény srác kiregel Cheesy


Ternai és Jurek meg forog a sírjában....
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31916 Dátum: 2008 Október 15, 22:26:42 »

huhhhh, jó anyagot tolhatsz ;-)

remélem stunt nem reagál, mert akkor szegény srác kiregel Cheesy


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #31915 Dátum: 2008 Október 15, 22:25:10 »

Én nem a löket hossz változtatásra gondoltam. A hüvely átmérő maradna a régi, csak a magasság változna. Igaz, így a kompresszió csökkenne, és a toló rudak hossza is változik, mert a hengerfej így távolabb kerűlne. Igaz, hüvelyre rá építeni nem kis dolog a marással ellentétben.

huhhhh, jó anyagot tolhatsz ;-)
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31914 Dátum: 2008 Október 15, 22:22:33 »

Én nem a löket hossz változtatásra gondoltam. A hüvely átmérő maradna a régi, csak a magasság változna. Igaz, így a kompresszió csökkenne, és a toló rudak hossza is változik, mert a hengerfej így távolabb kerűlne. Igaz, hüvelyre rá építeni nem kis dolog a marással ellentétben.
zt gondolt át és olavass el egy könyvet a motorokról!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31913 Dátum: 2008 Október 15, 22:21:55 »

Ez most megint a gondolkodás szabadsága című fejezethez ment.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31912 Dátum: 2008 Október 15, 22:21:23 »

Én nem a löket hossz változtatásra gondoltam. A hüvely átmérő maradna a régi, csak a magasság változna. Igaz, így a kompresszió csökkenne, és a toló rudak hossza is változik, mert a hengerfej így távolabb kerűlne. Igaz, hüvelyre rá építeni nem kis dolog a marással ellentétben.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31911 Dátum: 2008 Október 15, 22:13:26 »

én sem változtatnék a gyári 77mmes átmérőn, ha a magasságot lehetne nővelni 69ről úgy, hogy 1600as legyen. Így maradna a falvastagság, nagyobb lenne a hűtési felület....

tessék ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31910 Dátum: 2008 Október 15, 22:12:21 »

az 1641-en kívül melyiknek vékony még a fala?

    69    74    78    82    84    86    88
85.5    1584    1699    1791    1883    1929    1982    2121
90.5    1776    1904    2007    2110    2161    2213    2264
92    1835    1968    2074    2180    2234    2287    2340
94    1914    2054    2165    2276    2332    2387    2442

ezeken kívül minden szopó Cheesy

mondjuk már a 74 es löketű főtengely is annyiba kerül, mint amennyiből sokan az egész felújítást szeretnék kihozni  Wink

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31909 Dátum: 2008 Október 15, 22:09:52 »

az 1300as magassága asszam 69 mm. az 1641-esé is.

a löketre gondolsz ? (most mondhatnék gonoszat a főiskola/egyetem közti különbségéről  Evil Grin)
« Utoljára szerkesztve: 2008 Október 15, 22:12:33 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31908 Dátum: 2008 Október 15, 22:09:26 »

én sem változtatnék a gyári 77mmes átmérőn, ha a magasságot lehetne nővelni 69ről úgy, hogy 1600as legyen. Így maradna a falvastagság, nagyobb lenne a hűtési felület....
és fötengelyt cserélsz? hosszú löketü 1,3as? vicces

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31907 Dátum: 2008 Október 15, 22:07:52 »

én sem változtatnék a gyári 77mmes átmérőn, ha a magasságot lehetne nővelni 69ről úgy, hogy 1600as legyen. Így maradna a falvastagság, nagyobb lenne a hűtési felület....

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31906 Dátum: 2008 Október 15, 22:07:46 »

az 1641-en kívül melyiknek vékony még a fala?
1835 is ilyesmi.....

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31905 Dátum: 2008 Október 15, 22:07:08 »

az blokk alakítás nélkül bebeszerelhető?
azon gondolkodok egy ideje
nem alkitással!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #31904 Dátum: 2008 Október 15, 22:05:13 »

vagy 1776ot

az 1641-en kívül melyiknek vékony még a fala?
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31903 Dátum: 2008 Október 15, 22:04:23 »

vagy 1776ot

az blokk alakítás nélkül bebeszerelhető?
azon gondolkodok egy ideje

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31902 Dátum: 2008 Október 15, 22:03:51 »

most megnézed a gyári adatokat. az 1300as magassága asszam 69 mm. az 1641-esé is. Ergó a mérnökök semmi mást nem méreteztek át, csak kiszámolták, mi az a vastagság, amit a hüvely is még elbír. Ez persze nagyobb melegedéssel jár.
de a henger fal vastag ab!! már 1176nál mert vastaggböl veszik le 90,5et

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31901 Dátum: 2008 Október 15, 22:02:54 »

vegyek alapméretes HD készletet?
még nincs össze szerelve
vagy 1776ot

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31900 Dátum: 2008 Október 15, 22:02:27 »

most megnézed a gyári adatokat. az 1300as magassága asszam 69 mm. az 1641-esé is. Ergó a mérnökök semmi mást nem méreteztek át, csak kiszámolták, mi az a vastagság, amit a hüvely is még elbír. Ez persze nagyobb melegedéssel jár.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Patrone
Hozzászólások: 485


« Hozzászólás #31899 Dátum: 2008 Október 15, 22:01:38 »

Szerintem inkább ne használj vékony falu hengereket,ahogy azt az angol szöveg is mondja, könnyen deformálódhat, és dugó kopás és szorulás lehet a vége.
Semmi tapasztalatom az ilyen hengerrel, de azért szép számmal írnak okos tapasztalt emberek hasonló eredményeket ezzel a varíációval kapcsolatban.
Én elhinném, hogy nem túl hosszúéletű motorok ezek.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31898 Dátum: 2008 Október 15, 22:01:06 »

vagy nem
vegyek alapméretes HD készletet?
még nincs össze szerelve

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Csatee
Hozzászólások: 153


« Hozzászólás #31897 Dátum: 2008 Október 15, 21:59:47 »

A gyári hengerfal vékonyításával az élettartam egyre csökken, és a hűtés sem a megfelelő.

Öreg Kasztni,
kicsi boxer...

...Az Sti-sek már csak tőlem félnek. Wink
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31896 Dátum: 2008 Október 15, 21:57:14 »

a plusz méret miatt?úgy tudom a következő lépcsővel már túl vékony a hengerfal és melegedésre hajlamos, de ez még bírja, vagy rosszul tudom?
vagy nem

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31895 Dátum: 2008 Október 15, 21:54:25 »

idézlek
múgy lehet venni plusz méretes HD garnitúrát is, nekem is az van így  1641ccm




a plusz méret miatt?úgy tudom a következő lépcsővel már túl vékony a hengerfal és melegedésre hajlamos, de ez még bírja, vagy rosszul tudom?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #31894 Dátum: 2008 Október 15, 21:53:46 »

miért?

nem tudsz angolul ? csak ketten másoltuk be ugyanazt egy időben Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #31893 Dátum: 2008 Október 15, 21:51:56 »

idézlek
múgy lehet venni plusz méretes HD garnitúrát is, nekem is az van így  1641ccm



mert már egy tulméretes dolog ami nem yolan erös és tartos mint a simalap!! ez 1ok

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #31892 Dátum: 2008 Október 15, 21:50:57 »

amugy 1641 nem egy nagyon jó komponens
miért?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Oldalak: 1 ... 1213 1214 1215 1216 1217 [1218] 1219 1220 1221 1222 1223 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.12 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.