www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 05, 23:47:05

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1169 1170 1171 1172 1173 [1174] 1175 1176 1177 1178 1179 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14892624 alkalommal)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #33691 Dátum: 2009 Január 14, 22:23:10 »

60 nál 3000 a ford. 3asban, rövidváltóval. megjegyeztem, mert maresz letöri a lábam, ha tovább huzatom , míg bejáratós Smiley

nembaj, erőltessük kicsit a hideg motort 40 el 4 esben  Evil
Mondjuk hideg motornál 40-nél ekkora fordulaton olajnyomás... Meg mégegyszer mondom, sokkal nagyobb kínlódás a motornak ez. 40-nél még szinte semmi nyomaték.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33690 Dátum: 2009 Január 14, 22:22:46 »

Amikor bejáratós volt, én sem húzattam 50-nél tovább az első 1000 km-en. De egy bejáratott motornak 60-at hármasban röhögve bírni kell tartósan. Az rendben van, hogy a bogár motorja alapvetően egy nyomatékos, mélyről húzó motor, de szerintem 3-4 fokozat között 50 a határ. S Z E R I N T E M.
  80 rövid váltóval Wink

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #33689 Dátum: 2009 Január 14, 22:22:19 »

Ne kínozd szegényt. Nyugodtan húzasd meg ilyenkor 60-ig, semmi baja nem lesz. Sokkal inkább kínlasztja az F-es motort, ha 40 körül kapcsolsz egy 4.-et neki. És ha hideg motornál húzatod egy kicsit topvább, szerintem az sem akkora gond. Hamarabb bemelegszik. Én városban mínusz 5 környékén már nem használom a negyediket. Zabálni sem zabál sokkal többet...
ki tudja.. lehet hogy neki 14"-es kerekei vannak, peres gumival Wink akkor hamarabb kell váltani
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #33688 Dátum: 2009 Január 14, 22:21:34 »

60 nál 3000 a ford. 3asban, rövidváltóval. megjegyeztem, mert maresz letöri a lábam, ha tovább huzatom , míg bejáratós Smiley

nembaj, erőltessük kicsit a hideg motort 40 el 4 esben  Evil
Amikor bejáratós volt, én sem húzattam 50-nél tovább az első 1000 km-en. De egy bejáratott motornak 60-at hármasban röhögve bírni kell tartósan. Az rendben van, hogy a bogár motorja alapvetően egy nyomatékos, mélyről húzó motor, de szerintem 3-4 fokozat között 50 a határ. S Z E R I N T E M.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #33687 Dátum: 2009 Január 14, 22:20:24 »

60 nál 3000 a ford. 3asban, rövidváltóval. megjegyeztem, mert maresz letöri a lábam, ha tovább huzatom , míg bejáratós Smiley

nembaj, erőltessük kicsit a hideg motort 40 el 4 esben  Evil
akkor én folyamatosn bejáratom Grin Grin Grin

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #33686 Dátum: 2009 Január 14, 22:19:17 »

60 nál 3000 a ford. 3asban, rövidváltóval. megjegyeztem, mert maresz letöri a lábam, ha tovább huzatom , míg bejáratós Smiley

nembaj, erőltessük kicsit a hideg motort 40 el 4 esben  Evil
igy van Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #33685 Dátum: 2009 Január 14, 22:17:58 »

Ne kínozd szegényt. Nyugodtan húzasd meg ilyenkor 60-ig, semmi baja nem lesz. Sokkal inkább kínlasztja az F-es motort, ha 40 körül kapcsolsz egy 4.-et neki. És ha hideg motornál húzatod egy kicsit topvább, szerintem az sem akkora gond. Hamarabb bemelegszik. Én városban mínusz 5 környékén már nem használom a negyediket. Zabálni sem zabál sokkal többet...

60 nál 3000 a ford. 3asban, rövidváltóval. megjegyeztem, mert maresz letöri a lábam, ha tovább huzatom , míg bejáratós Smiley

nembaj, erőltessük kicsit a hideg motort 40 el 4 esben  Evil

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #33684 Dátum: 2009 Január 14, 21:58:44 »

Mittom 4.be ha 45-50-nél váltok fel, akkor még csinálja, de ha 60 ig kihuzatom 3.ikban, akkor már jó. "Jobb" időkben,meg jól bemelegedve meg már 40-nél simán viszi a 4-et. A lényeg, hogy hidegben legalább 55-60-al kell mennem, hogy 4.ikben ne rángatózzon.


Amúgy az előmelegítőm jobb oladala melegebb mindig. Ott megy bele a füst, és baloldalt megy ki, ahol a kislyukú tömítés van ?
Ne kínozd szegényt. Nyugodtan húzasd meg ilyenkor 60-ig, semmi baja nem lesz. Sokkal inkább kínlasztja az F-es motort, ha 40 körül kapcsolsz egy 4.-et neki. És ha hideg motornál húzatod egy kicsit topvább, szerintem az sem akkora gond. Hamarabb bemelegszik. Én városban mínusz 5 környékén már nem használom a negyediket. Zabálni sem zabál sokkal többet...
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 14, 22:03:44 írta gyuszkó »

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
1303LS
« Hozzászólás #33683 Dátum: 2009 Január 14, 18:15:45 »


Először is van e meleglevegő szívó csöved, ha van onnan szívja-e a levegőt.
Van e termosztátod, működik-e.
Gyorsító membrán a karbiban.
Gyújtás beállítás vákuum dob mozog-e, jó helyen van -e a vékonycsövecskéje.
stb.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #33682 Dátum: 2009 Január 14, 17:37:21 »

Hát majd megnézem ezt a szívócsövet az tuti.
De nekem szerencsére 3 hengerezés az nincs egy pillanatig sem, meg mindig pöccre indul reggel, egyedül ez a torpangatás(pl. amikor kettesbe csigatempóban gurulok be egy kereszteződésbe, szétnézek,nem jön semmi, belelépek, na akkor bőőő, aztán rángatva megindul, hacsak nem túráztatom meg kicsit előtte), meg rángatózás kis fordulaton van nagy hidegekben, amig be nem melegszik teljesen (kb. 20-25 perc).
A rángatás amúgy mindig úgyvan(kis fordulaton), hogy beteszem a nagyobb sebességbe, aztán utána megy jól 3-4 mp-ig, aztán kezd rángatni, erre vagy az  a megoldás, hogy megtaposom jobban, hogy jobban forogjon, akkor abbahagyja, vagy visszakapcsolok. De ha már bemelegedett, meg amikor alapból nincsenek ilyen minuszok, akkor ez sose jön elő, tehát nem arról van szó, hogy mittom túl hamar felkapcsolok. Mittom 4.be ha 45-50-nél váltok fel, akkor még csinálja, de ha 60 ig kihuzatom 3.ikban, akkor már jó. "Jobb" időkben,meg jól bemelegedve meg már 40-nél simán viszi a 4-et. A lényeg, hogy hidegben legalább 55-60-al kell mennem, hogy 4.ikben ne rángatózzon.


Amúgy az előmelegítőm jobb oladala melegebb mindig. Ott megy bele a füst, és baloldalt megy ki, ahol a kislyukú tömítés van ?
Ugyan ezeket csinálja nekem is a zöldem,míg teljesen be nem melegszik.
Nincsen meg az előmelegítő gégecsövem ami allulról megy fel a levegőszűrőre.Pedig az sokat segítene a dolgon.
A Narancs is produkált hasonlókat,kitisztított szívócsővel!Aztán átállítottam a levegőszűrőt úgy,hogy mindig csak allulról kap meleg levegőt,a hideg levegő bevezetés meg fikszen le van zárva azzal a mozgó kis lemezzel,amit eredetileg a thermostát szabályoz.Azóta teljesen más az autó,ég és föld a különbség.Nincsenek alapjárati problémák,félmeleg leállások,kis fordulaton rángatások,letorpanások.

Az,hogy a szívócső jobb oldala a melegebb,az természetes.Átfújható előmelegítőnél,a jobb felén elég a kezed,a bal oldala megfogható.Mire végigér a csövön a forró gáz,már veszít a hőmérsékletéből,ezért a cső másik végét már nem hevíti fel annyira.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #33681 Dátum: 2009 Január 14, 16:57:34 »

Hát majd megnézem ezt a szívócsövet az tuti.
szerintem ez előmelegítőcső, ahogy korábban már írtad gyujtás karbi álltalánosan rendben
ha jól átjárható, akkor viszonylag hamar meleg lesz a bal oldal is persze jobbos az melegebb, ha nem rendesen megy a gáz akkor szabadkézzel megfogható üzemmelegen is
(nekem is ilyen volt, de....)

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #33680 Dátum: 2009 Január 14, 16:42:29 »

Pucold ki az előmelegítőt, vagy vidd el Szilvásiékhoz Miskócon, vagy Merki Pistához Nyíregyházára. Pista tuti, hogy felújít ilyen előmelegítő cuccot, az enyémben ilyen van, azóta mínusz 15-ben egyszer indult két hengerrel a kocsi, de szemvillanás alatt beröffent a másik két henger, és szépen duruzsol.
Előtte cumi, háromhengereztés, meg minden.
De a torpanás lehet fals levegő is, ami a karbitalp alól származhat, vagy a pillangótengely kotyogásásból.

Hát majd megnézem ezt a szívócsövet az tuti.
De nekem szerencsére 3 hengerezés az nincs egy pillanatig sem, meg mindig pöccre indul reggel, egyedül ez a torpangatás(pl. amikor kettesbe csigatempóban gurulok be egy kereszteződésbe, szétnézek,nem jön semmi, belelépek, na akkor bőőő, aztán rángatva megindul, hacsak nem túráztatom meg kicsit előtte), meg rángatózás kis fordulaton van nagy hidegekben, amig be nem melegszik teljesen (kb. 20-25 perc).
A rángatás amúgy mindig úgyvan(kis fordulaton), hogy beteszem a nagyobb sebességbe, aztán utána megy jól 3-4 mp-ig, aztán kezd rángatni, erre vagy az  a megoldás, hogy megtaposom jobban, hogy jobban forogjon, akkor abbahagyja, vagy visszakapcsolok. De ha már bemelegedett, meg amikor alapból nincsenek ilyen minuszok, akkor ez sose jön elő, tehát nem arról van szó, hogy mittom túl hamar felkapcsolok. Mittom 4.be ha 45-50-nél váltok fel, akkor még csinálja, de ha 60 ig kihuzatom 3.ikban, akkor már jó. "Jobb" időkben,meg jól bemelegedve meg már 40-nél simán viszi a 4-et. A lényeg, hogy hidegben legalább 55-60-al kell mennem, hogy 4.ikben ne rángatózzon.


Amúgy az előmelegítőm jobb oladala melegebb mindig. Ott megy bele a füst, és baloldalt megy ki, ahol a kislyukú tömítés van ?

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #33679 Dátum: 2009 Január 13, 23:37:14 »

Pucold ki az előmelegítőt,
Ajajj!
Azt hiszem hétvégén, flexelés közben szívócsonkot fogok cserélni!Az enyém úgy el van tömődve szerintem , mint állat.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #33678 Dátum: 2009 Január 13, 20:18:24 »

Köszi - majd, ha úgy hozza a jószerencse (nem sűrgős). E-mailben már szaktársunktól konyhakész műbizonylatot kaptam (csak színes nyomtató és egy toll kell hozzá).
:-)
íjjjajjj.... Grin Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
matchbox
« Hozzászólás #33677 Dátum: 2009 Január 13, 20:17:01 »

Vonóhorog miatt szóljh rám! Az igazság az, hogy most Zsolti szomszédékkal nem olyan sűrű a kapcsolattartás, de lehet, át kell menjek újévet köszönteni...
Köszi - majd, ha úgy hozza a jószerencse (nem sűrgős). E-mailben már szaktársunktól konyhakész műbizonylatot kaptam (csak színes nyomtató és egy toll kell hozzá).
:-)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #33676 Dátum: 2009 Január 13, 20:14:39 »

Csatlakozom az előttem szólóhoz: Merki Pista nekem is ajánlotta, hogy az agyonkokszolódott előmelegítő csövet pucolgatás helyett levágja és felhegeszt helyette egy tisztát. Nekem sikerült megoldanom egy hétvégés áztatásos/égetéses/bowdenes-fúrós kombinációval: ez volt 3 éve és még most sem tömődött vissza - igaz, nem is eszi/égeti az olajat. Szóval, szerintem a gyári állapot a legjobb megoldás.
Vonóhorog miatt szóljh rám! Az igazság az, hogy most Zsolti szomszédékkal nem olyan sűrű a kapcsolattartás, de lehet, át kell menjek újévet köszönteni...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
matchbox
« Hozzászólás #33675 Dátum: 2009 Január 13, 20:12:32 »

Engem, hogy őszinte legyek ez a fagyás bosszant fel nagyon, pár perc után már ott fehéredik, deresedik a szívócső, és tuti ettől torpan, meg rángatózik a csikorgós fagyos reggeleken. Szivatót állítottam most rá jobban, javul-javul, de össze nem hasonlítható azzal, mint amikor melegidő van. Mondjuk lehet tényleg azt az előmelegítő csövecskét kéne már kikapirgálni, meg megnézni, hogy működik-e a termosztát, de még ennyire soha nem bontottam bele a motorba. lassan elkéne. Csak ilyen hidegben hozzáragad a kezem a csavarokhoz Grin
Csatlakozom az előttem szólóhoz: Merki Pista nekem is ajánlotta, hogy az agyonkokszolódott előmelegítő csövet pucolgatás helyett levágja és felhegeszt helyette egy tisztát. Nekem sikerült megoldanom egy hétvégés áztatásos/égetéses/bowdenes-fúrós kombinációval: ez volt 3 éve és még most sem tömődött vissza - igaz, nem is eszi/égeti az olajat. Szóval, szerintem a gyári állapot a legjobb megoldás.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #33674 Dátum: 2009 Január 13, 20:05:31 »

Engem, hogy őszinte legyek ez a fagyás bosszant fel nagyon, pár perc után már ott fehéredik, deresedik a szívócső, és tuti ettől torpan, meg rángatózik a csikorgós fagyos reggeleken. Szivatót állítottam most rá jobban, javul-javul, de össze nem hasonlítható azzal, mint amikor melegidő van. Mondjuk lehet tényleg azt az előmelegítő csövecskét kéne már kikapirgálni, meg megnézni, hogy működik-e a termosztát, de még ennyire soha nem bontottam bele a motorba. lassan elkéne. Csak ilyen hidegben hozzáragad a kezem a csavarokhoz Grin
Pucold ki az előmelegítőt, vagy vidd el Szilvásiékhoz Miskócon, vagy Merki Pistához Nyíregyházára. Pista tuti, hogy felújít ilyen előmelegítő cuccot, az enyémben ilyen van, azóta mínusz 15-ben egyszer indult két hengerrel a kocsi, de szemvillanás alatt beröffent a másik két henger, és szépen duruzsol.
Előtte cumi, háromhengereztés, meg minden.
De a torpanás lehet fals levegő is, ami a karbitalp alól származhat, vagy a pillangótengely kotyogásásból.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #33673 Dátum: 2009 Január 13, 19:16:48 »

Aha.

kérdezném:

hogy az 1302es bogi az nagy ricnis kormány ruddal van szerleve ,ugye?


Nem elérhető bogi70
Hozzászólások: 77


« Hozzászólás #33672 Dátum: 2009 Január 13, 19:14:22 »

elküldtem hozzád az e-milt Wink
KÖSZÖNÖM!!
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #33671 Dátum: 2009 Január 13, 18:47:51 »

Interneten találtam a címet. Egyenlőre csak számolom a költségeket ,infókat gyűjtők !
(horog+benzin+útvonalengedély+új forgalmi....) Egyszerűbb lenne valahonnan papírt felhajtani !

elküldtem hozzád az e-milt Wink

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető bogi70
Hozzászólások: 77


« Hozzászólás #33670 Dátum: 2009 Január 13, 18:25:51 »

Idösapámék ott laknak a szoszédban. Smiley

G.
Interneten találtam a címet. Egyenlőre csak számolom a költségeket ,infókat gyűjtők !
(horog+benzin+útvonalengedély+új forgalmi....) Egyszerűbb lenne valahonnan papírt felhajtani !
Nem elérhető _NagyG
Hozzászólások: 1980


« Hozzászólás #33669 Dátum: 2009 Január 13, 18:12:24 »

Igen ! 6771 Szeged, Magyar u. 218. ( 62) 405-544,  Horváth Sándor


Idösapámék ott laknak a szomszédban. Smiley

G.
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 13, 22:44:07 írta _NagyG »

https://www.facebook.com/milleniumflakon

alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Nem elérhető bogi70
Hozzászólások: 77


« Hozzászólás #33668 Dátum: 2009 Január 13, 17:32:24 »

Magyar ucca?

G.
Igen ! 6771 Szeged, Magyar u. 218. ( 62) 405-544,  Horváth Sándor
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #33667 Dátum: 2009 Január 13, 17:13:48 »

  az ki van zárva mer nemtudom! (a polgár úrhoz a jenőhöz a hivatalba a polgári hivatalba a jenőúrhoz) Wink

Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #33666 Dátum: 2009 Január 13, 17:10:54 »

Kisérletezni lehet  Cool

Van rengeteg kép a neten, viszonyításképpen Smiley  De szerintem ettől a gyári hosszútól bármi jobb, inkább a karbik összehangolása, meg a rudazat lenne macerásabb, nem az hogy 10 vagy 12 cm a szívócső, meg mennyire hajlik.
Amúgy meg tanultam pont az emlegetett tárgyak mindegyikét, úgyhogy előkapon a könyveim, aztán profin megméretezem  Tongue Wink Grin Grin

Persze lehet. De nem mindig a legolcsóbb a leggazdaságosabb. Én csak segíteni akartam. A rudazat 120 EURO a Riechert-nél két felújitott karbi összehangolása esélyesebb mint két "bontott de jó"-é. A szívőcsővel pedig nem játszanék és nem is fogok, pedig tudnék.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33665 Dátum: 2009 Január 13, 16:56:17 »

kérdezném:

hogy az 1302es bogi az nagy ricnis kormány ruddal van szerleve ,ugye?


  az ki van zárva mer nemtudom! (a polgár úrhoz a jenőhöz a hivatalba a polgári hivatalba a jenőúrhoz) Wink

Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #33664 Dátum: 2009 Január 13, 16:24:22 »

kérdezném:

hogy az 1302es bogi az nagy ricnis kormány ruddal van szerleve ,ugye?


Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33663 Dátum: 2009 Január 13, 15:37:43 »

Engem, hogy őszinte legyek ez a fagyás bosszant fel nagyon, pár perc után már ott fehéredik, deresedik a szívócső, és tuti ettől torpan, meg rángatózik a csikorgós fagyos reggeleken. Szivatót állítottam most rá jobban, javul-javul, de össze nem hasonlítható azzal, mint amikor melegidő van. Mondjuk lehet tényleg azt az előmelegítő csövecskét kéne már kikapirgálni, meg megnézni, hogy működik-e a termosztát, de még ennyire soha nem bontottam bele a motorba. lassan elkéne. Csak ilyen hidegben hozzáragad a kezem a csavarokhoz Grin
   Rövid szívócsővel még a karbi is lefagy láttam már off autón is Roll Eyes

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #33662 Dátum: 2009 Január 13, 15:34:09 »

Engem, hogy őszinte legyek ez a fagyás bosszant fel nagyon, pár perc után már ott fehéredik, deresedik a szívócső, és tuti ettől torpan, meg rángatózik a csikorgós fagyos reggeleken. Szivatót állítottam most rá jobban, javul-javul, de össze nem hasonlítható azzal, mint amikor melegidő van. Mondjuk lehet tényleg azt az előmelegítő csövecskét kéne már kikapirgálni, meg megnézni, hogy működik-e a termosztát, de még ennyire soha nem bontottam bele a motorba. lassan elkéne. Csak ilyen hidegben hozzáragad a kezem a csavarokhoz Grin

jah, termosztátra majd nekem is ki kell találnmom valami okosságot, a typ 3 alsó lemezek miatt nem fért el a rudazat.

de, csak, majd ha kész lesz a fedett tároló hátul a kertben, legközelebb akkor szándékozom kivenni a motort Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #33661 Dátum: 2009 Január 13, 15:30:14 »

ha alacsony fordulaton akarod használni  akkor nincs jótékony hatása a rövid szívócsőnek se a nagy porlasztónak se a nagy szelepátmérőnek 2-3 ezres fordulatnál még a szimplaszívós kis szelepes hengerfej a leghatékonyabb . azt nem állítom hogy a bogár porlasztója a világon a legjobb  de a legeccerűbb. mostanában fejeztem be egy 2.8as bmw-t és összehasonlítotuk a 2.5 -el  a 2feles papiron több lóerő de persze nagyobb fordulaton  ,rövid vastag szívócsővel és pörgős .a 2.8 nak qrva hosszú vékony szívócsövei vannak és   sokkal nagyobb a nyomatéka 2-3ezer fordulaton  ami nagyon érezhető, tiszta dízeles viszont 5ezernél elfogyott az erő emelkedés . de gondolom ezt Stunt tudományosan is alátámasztja ha még nem vágta fel az ereit  a sok hülyeséget olvasva Wink

Engem, hogy őszinte legyek ez a fagyás bosszant fel nagyon, pár perc után már ott fehéredik, deresedik a szívócső, és tuti ettől torpan, meg rángatózik a csikorgós fagyos reggeleken. Szivatót állítottam most rá jobban, javul-javul, de össze nem hasonlítható azzal, mint amikor melegidő van. Mondjuk lehet tényleg azt az előmelegítő csövecskét kéne már kikapirgálni, meg megnézni, hogy működik-e a termosztát, de még ennyire soha nem bontottam bele a motorba. lassan elkéne. Csak ilyen hidegben hozzáragad a kezem a csavarokhoz Grin

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető _NagyG
Hozzászólások: 1980


« Hozzászólás #33660 Dátum: 2009 Január 13, 14:30:36 »

Tudok egy Szegedi gyártót aki 1 nap alatt legyártja, felszereli, bizonylatot ad róla , kb 60ezerbe jön számlával ! (bogárra fixen felszerelt) A napokban beszéltem vele telefonon. Címet aki kér szívesen megadom.

Magyar ucca?

G.

https://www.facebook.com/milleniumflakon

alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #33659 Dátum: 2009 Január 13, 14:03:27 »

ha alacsony fordulaton akarod használni  akkor nincs jótékony hatása a rövid szívócsőnek se a nagy porlasztónak se a nagy szelepátmérőnek 2-3 ezres fordulatnál még a szimplaszívós kis szelepes hengerfej a leghatékonyabb . azt nem állítom hogy a bogár porlasztója a világon a legjobb  de a legeccerűbb. mostanában fejeztem be egy 2.8as bmw-t és összehasonlítotuk a 2.5 -el  a 2feles papiron több lóerő de persze nagyobb fordulaton  ,rövid vastag szívócsővel és pörgős .a 2.8 nak qrva hosszú vékony szívócsövei vannak és   sokkal nagyobb a nyomatéka 2-3ezer fordulaton  ami nagyon érezhető, tiszta dízeles viszont 5ezernél elfogyott az erő emelkedés . de gondolom ezt Stunt tudományosan is alátámasztja ha még nem vágta fel az ereit  a sok hülyeséget olvasva Wink

lengőcsőfeltöltés.

nyitott végű csőnél a csőben gerjesztett nyomáshullám negatív amplitúdóval verődik vissza ( depreszió ). A szívószelepek nyitása pedig lengéseket gerjeszt a szívócsőben, melyeknek , ha megfelelő a frekvenciája, és a fázisszöge, növelhetik a töltési fokot.  A szvószelep nyitásakor a a dugattyú szívóhatása miatt egy depesszióhullám indul a nyitott (szívó)csővég felé, ami onnan viszont nyomááshullámként verődik vissza a dugattyú felé. HA jól méretezik a szívócsövet, ez a nyomáshullám akkor ér vissza a szívószelephez,mikor a dugattyú sebessége, így szívóhatása már lecsökkent, így többelttöltést eredményez a hengerben ( és meggátolja a visszaáramlást is ).

mivel a szívócsatorna átmérője a HF ben adott, így leginkább a szívócső hosszával lehet játszani. éretemszerűen nem túl tág fordulatszám-tartományban.

van rá valami undorító hosszú képlet is, amit a Helmholtz-rezonátorból lehet levezetni, és egy rakás adat kell hozzá, pl a szelepnyitási görbékből számolt nemtudommik is Smiley

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33658 Dátum: 2009 Január 13, 13:37:35 »

Kisérletezni lehet  Cool

Van rengeteg kép a neten, viszonyításképpen Smiley  De szerintem ettől a gyári hosszútól bármi jobb, inkább a karbik összehangolása, meg a rudazat lenne macerásabb, nem az hogy 10 vagy 12 cm a szívócső, meg mennyire hajlik.
Amúgy meg tanultam pont az emlegetett tárgyak mindegyikét, úgyhogy előkapon a könyveim, aztán profin megméretezem  Tongue Wink Grin Grin
ha alacsony fordulaton akarod használni  akkor nincs jótékony hatása a rövid szívócsőnek se a nagy porlasztónak se a nagy szelepátmérőnek 2-3 ezres fordulatnál még a szimplaszívós kis szelepes hengerfej a leghatékonyabb . azt nem állítom hogy a bogár porlasztója a világon a legjobb  de a legeccerűbb. mostanában fejeztem be egy 2.8as bmw-t és összehasonlítotuk a 2.5 -el  a 2feles papiron több lóerő de persze nagyobb fordulaton  ,rövid vastag szívócsővel és pörgős .a 2.8 nak qrva hosszú vékony szívócsövei vannak és   sokkal nagyobb a nyomatéka 2-3ezer fordulaton  ami nagyon érezhető, tiszta dízeles viszont 5ezernél elfogyott az erő emelkedés . de gondolom ezt Stunt tudományosan is alátámasztja ha még nem vágta fel az ereit  a sok hülyeséget olvasva Wink

Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #33657 Dátum: 2009 Január 13, 12:40:52 »

Az nem úgy van, hogy gyere buci megeszlek. Hő- és áramlástan és hasonló tudományok? Nem árt hozzá némi ismeret mind matematikai mind az említett tárgyból. 5-6 ezerért meg nem fogsz találni, mert nem annyi az ára. nem két "talp+ egy csővel összekötve. Nemárt kiszámolni a "cső" átmérőlyét, hosszát, ívét stb. De ha rám hallgatsz azt csinálsz amit akarsz.

Kisérletezni lehet  Cool

Van rengeteg kép a neten, viszonyításképpen Smiley  De szerintem ettől a gyári hosszútól bármi jobb, inkább a karbik összehangolása, meg a rudazat lenne macerásabb, nem az hogy 10 vagy 12 cm a szívócső, meg mennyire hajlik.
Amúgy meg tanultam pont az emlegetett tárgyak mindegyikét, úgyhogy előkapon a könyveim, aztán profin megméretezem  Tongue Wink Grin Grin

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33656 Dátum: 2009 Január 13, 12:38:29 »

az a jó az után gyártott cuccokba hogy semmi köze az eredetihez,  de legalább már a gyárban elkezd rohadni

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #33655 Dátum: 2009 Január 13, 12:31:57 »

Az oldalablak külső vízlehúzójára van valakinek bevált módszere, hogy mire hogyan érdemes cserélni? MIvel az utángyártott minőségétől nagyon nem vagyok elájulva...
akkor gyárit kell belerakni Wink  én empit raktam  1doboz sanax elfogyott mire lelehetett tekerni úgy az ablakot hogy nem tépte ki a keretből Roll Eyes

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #33654 Dátum: 2009 Január 13, 11:24:01 »

Az oldalablak külső vízlehúzójára van valakinek bevált módszere, hogy mire hogyan érdemes cserélni? MIvel az utángyártott minőségétől nagyon nem vagyok elájulva...

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető bogi70
Hozzászólások: 77


« Hozzászólás #33653 Dátum: 2009 Január 13, 11:02:21 »

Egyes maszek gyártók adnak (na nem ingyen) műbizonylatot. (állítólag)  Roll Eyes

Tudok egy Szegedi gyártót aki 1 nap alatt legyártja, felszereli, bizonylatot ad róla , kb 60ezerbe jön számlával ! (bogárra fixen felszerelt) A napokban beszéltem vele telefonon. Címet aki kér szívesen megadom.
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 13, 11:04:10 írta bogi70 »
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #33652 Dátum: 2009 Január 12, 22:34:24 »

Nincs.
Jövőre a műszaki vizsgára már horoggal vinném (amihez nincs műbizonylat).
Így rmennyire eményelen?
venni kell ennyi!(bizonylatot) gs jol irja

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak: 1 ... 1169 1170 1171 1172 1173 [1174] 1175 1176 1177 1178 1179 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.161 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.