www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 03, 23:08:40

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1110 1111 1112 1113 1114 [1115] 1116 1117 1118 1119 1120 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14850787 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #36051 Dátum: 2009 április 19, 21:53:34 »

Nem olvastam vissza, mert lusta buzi vagyok...
DE.
CO-hoz én ragaszkodnék a helyedben a láng ellenében. A varratok tartóssága, korrodációja miatt.
Magyarul a lánggal hegesztett cuccon hamar gyön a rozsda.
Hogy miért, az sem bonyolult, de hagyjuk.
végre rábeszéltek a lángra, erre jössz te és lerombolod a döntésemet.
most má' későőőőő, babám



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #36050 Dátum: 2009 április 19, 21:52:20 »

emberünk 1723547 éve hegeszt, úgyhogy a gyakorlat megvan.
akkor a lényeg, hogy nála fogok kikötni.
köszönöm az építő jellegűeket.

ja, nem ulrich lesz az áldozat, hanem a jetta.
Nem olvastam vissza, mert lusta buzi vagyok...
DE.
CO-hoz én ragaszkodnék a helyedben a láng ellenében. A varratok tartóssága, korrodációja miatt.
Magyarul a lánggal hegesztett cuccon hamar gyön a rozsda.
Hogy miért, az sem bonyolult, de hagyjuk.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #36049 Dátum: 2009 április 19, 21:42:41 »

emberünk 1723547 éve hegeszt, úgyhogy a gyakorlat megvan.
akkor a lényeg, hogy nála fogok kikötni.
köszönöm az építő jellegűeket.

ja, nem ulrich lesz az áldozat, hanem a jetta.
ja miért nem ezt mondtad akkor mind! Grin Grin Grin Grin Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #36048 Dátum: 2009 április 19, 21:30:31 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #36047 Dátum: 2009 április 19, 21:29:32 »

Igen!


VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető karakury
Hozzászólások: 323


« Hozzászólás #36046 Dátum: 2009 április 19, 21:20:54 »

húúú

Ave !

A Te autódnak mi a színe, színkódja? Egy érdekes sárga az is...

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #36045 Dátum: 2009 április 19, 21:04:02 »

Mi itt hegesztgettünk suliban lánggal meg CO-val.
Hogy melyik miben különbözik abba ne menjünk bele, mi fél évig tanuljuk a heg. eljárásokat. Viszont tapasztalatom szerint lánggal nehéz lemezt hegeszteni. Azzal könnyen átégetheti az ember a cuccot... Mi kb. fél centi vastag anyagokat hegesztettünk azzal.
CO egy alapjában véve fejlettebb eljárás, leginkább elterjedt és nem véletlen. Ezzel én mint béna kezdőmócsing is mernék lemezt pontozni. Lánggal nem. Persze biztos lánggal is tud valaki szépen dolgozni ettől még.

Pityubá te tudod hogy az embered mióta hegeszt lánggal ha rá mered bízni én a helyedben rábíznám. Hülyeség hogy a két eljárásnál kiég meg nem ég ki a szén a fémből. Mindkettőnél kiég (persze nem egyforma mértékben) mivel izzik a fém itt is ott is. És ahogy sztem a javítóelemeket ismerjük bogarakhoz, nem hinném a varratoknál kezdene legelsőnek hervadni az elem.... Főleg ha az akármilyen mondjuk:würth tömítőt is rákeni az ember....

Villanyon meg nem is tudom mit értetek.... o.O

emberünk 1723547 éve hegeszt, úgyhogy a gyakorlat megvan.
akkor a lényeg, hogy nála fogok kikötni.
köszönöm az építő jellegűeket.

ja, nem ulrich lesz az áldozat, hanem a jetta.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #36044 Dátum: 2009 április 19, 19:49:00 »

te 30 éve heggesztesz?
Igen!
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #36043 Dátum: 2009 április 19, 19:48:27 »

A heggesztésnél Fe3o keletkezik ez a reve,ami lilás színű.
FeO · Fe2O3 keletkezik. Nevezik magnetitnek is, es neha - hibasan - Fe3O4-nek irjak mert az FeO + Fe2O3 egyutt kristalyosodnak.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #36042 Dátum: 2009 április 19, 19:16:50 »

Én Csíksomlyón leszek. Útközben meglátogatom Déva várát, ahol Dávid Ferenc meghalt fogságában.

Mán a püspök?A  kocsit csak megismerem.Majd megszólítom ivadékodat.Üdv.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #36041 Dátum: 2009 április 19, 19:13:03 »

Én Csíksomlyón leszek. Útközben meglátogatom Déva várát, ahol Dávid Ferenc meghalt fogságában.

S Te?
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #36040 Dátum: 2009 április 19, 19:11:28 »

Teljesen jó. Ha minden igaz, a fiam megy a kocsival.

S Te?
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #36039 Dátum: 2009 április 19, 19:10:40 »

Teljesen jó. Ha minden igaz, a fiam megy a kocsival. Addig biztos nem kell felni  Grin

És nem mellékesen leszakad a villanyóra.Felni vissza jó lesz Tökölön,vagy kombináljunk valamit?
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #36038 Dátum: 2009 április 19, 19:09:41 »

Ahol szabad elektronok rohangálnak változó mágneses tér hatására fémes térrács szerkezetben.

És nem mellékesen leszakad a villanyóra.Felni vissza jó lesz Tökölön,vagy kombináljunk valamit?
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #36037 Dátum: 2009 április 19, 18:58:58 »

Na sokmindent írtatok,és jókat is! A heggesztésnél Fe3o keletkezik ez a reve,ami lilás színű. Dupla oxigén van jelen. Még a pontheggesztéseknél is pedig ott a legkisebb a hőhatás. Na innen indul el a rozsdásodás haladva kifelé. Aztán van az elektrokémiai korrózió. A régi autók forditott testelésűek voltak,ezért nem rohadtak. Léteznek kisérletek amiket laposelem segítségével hoznak létre fordított polaritást elérve. Régi autó motor újságokban olvashattok róla. A hideg és meleg lecsapódásakor a pára is ront a helyzeten,főleg az üregekben. Ezért fontos az üregvédelem is. A Lángheggesztés a leg jobb, mert a vékony lemezt is meg lehet heggeszteni. A rozsdás lemezen CO-val nehéz dolgozni,mert nem vezeti az áramot,és a vékonysága miatt kilukad,és nehéz utánna beheggeszteni. Sokat kell köszörülni. Új cuccot CO-val érdemes felrakni,mert kicsi a hőhatás és nem húzódik el a lemez. 30 éves tapasztalatot osztottam meg most veletek.

te 30 éve heggesztesz?
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #36036 Dátum: 2009 április 19, 18:49:55 »

Na sokmindent írtatok,és jókat is! A heggesztésnél Fe3o keletkezik ez a reve,ami lilás színű. Dupla oxigén van jelen. Még a pontheggesztéseknél is pedig ott a legkisebb a hőhatás. Na innen indul el a rozsdásodás haladva kifelé. Aztán van az elektrokémiai korrózió. A régi autók forditott testelésűek voltak,ezért nem rohadtak. Léteznek kisérletek amiket laposelem segítségével hoznak létre fordított polaritást elérve. Régi autó motor újságokban olvashattok róla. A hideg és meleg lecsapódásakor a pára is ront a helyzeten,főleg az üregekben. Ezért fontos az üregvédelem is. A Lángheggesztés a leg jobb, mert a vékony lemezt is meg lehet heggeszteni. A rozsdás lemezen CO-val nehéz dolgozni,mert nem vezeti az áramot,és a vékonysága miatt kilukad,és nehéz utánna beheggeszteni. Sokat kell köszörülni. Új cuccot CO-val érdemes felrakni,mert kicsi a hőhatás és nem húzódik el a lemez. 30 éves tapasztalatot osztottam meg most veletek.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #36035 Dátum: 2009 április 19, 18:11:12 »

Ahol szabad elektronok rohangálnak változó mágneses tér hatására fémes térrács szerkezetben.

Villanyon meg nem is tudom mit értetek.... o.O
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 759


CSD-226

« Hozzászólás #36034 Dátum: 2009 április 19, 18:00:19 »

gondolom elektródás
Villanyon meg nem is tudom mit értetek.... o.O

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #36033 Dátum: 2009 április 19, 17:45:58 »

Aztán még könnyen hullámos is lehet, mivel jól átmelegítik az egész lemezt.

de, kiégeti a szenet az acélbú (ja meg kivonnya a zoxigént a vízbű), aztán rozsdállik, mintállat
Mihály Ferenc
« Hozzászólás #36032 Dátum: 2009 április 19, 17:28:22 »

az egyik legszebb szin oválon... csak 57ben volt..

Jól eltalálták annó ezt a színt!
Amikor vettem nem is gondoltam,hogy ilyen szine volt gyárilag.(a sok festék alatt nem látszott az eredeti)
Emlékszem a típus tábla leszedése után kezdtem ismerkedni ezzel a színnel.
Eredetileg feketére akartam fényeztetni,de amikor megjött a stiftung
és megbizonyosodtam,hogy valóban ez a gyári szín,akkor döntöttem a zöld mellett...
Nagy okosság lett volna feketéra fújni! Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #36031 Dátum: 2009 április 19, 15:19:35 »

ezexerint a lánggal hegesztés mégsem annyira szar, mint mondják?

Mi itt hegesztgettünk suliban lánggal meg CO-val.
Hogy melyik miben különbözik abba ne menjünk bele, mi fél évig tanuljuk a heg. eljárásokat. Viszont tapasztalatom szerint lánggal nehéz lemezt hegeszteni. Azzal könnyen átégetheti az ember a cuccot... Mi kb. fél centi vastag anyagokat hegesztettünk azzal.
CO egy alapjában véve fejlettebb eljárás, leginkább elterjedt és nem véletlen. Ezzel én mint béna kezdőmócsing is mernék lemezt pontozni. Lánggal nem. Persze biztos lánggal is tud valaki szépen dolgozni ettől még.

Pityubá te tudod hogy az embered mióta hegeszt lánggal ha rá mered bízni én a helyedben rábíznám. Hülyeség hogy a két eljárásnál kiég meg nem ég ki a szén a fémből. Mindkettőnél kiég (persze nem egyforma mértékben) mivel izzik a fém itt is ott is. És ahogy sztem a javítóelemeket ismerjük bogarakhoz, nem hinném a varratoknál kezdene legelsőnek hervadni az elem.... Főleg ha az akármilyen mondjuk:würth tömítőt is rákeni az ember....

Villanyon meg nem is tudom mit értetek.... o.O
« Utoljára szerkesztve: 2009 április 19, 15:28:59 írta tazoli »
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #36030 Dátum: 2009 április 19, 15:18:23 »

ezexerint a lánggal hegesztés mégsem annyira szar, mint mondják?

de, kiégeti a szenet az acélbú (ja meg kivonnya a zoxigént a vízbű), aztán rozsdállik, mintállat
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #36029 Dátum: 2009 április 19, 14:54:37 »

Villanynál nagyobb áramerősség kell és a segédanyag salakként a varraton marad ami azért nem jó mert ha bénázol kiégeted a lemezt és a salak oda befolyik = nem fog semmit.

Co-nál a segédanyag maga a gáz .Ami a dróton van vmiféle réz bevonat az csak azért van hogy ne rohadjon össze a dob.

Lángnál szerintem meg túl nagy felületen hevítesz egyszerre és igazából csak a köztes hézagot töltöd ki és ragasztod hozzá a lemezhez mig amásik kettőnél maga a lemez is megolvad és ugy forrnak össze. = tehát ha leköszörülöd a hegesztést nem fog szétválni a két anyag

Ez az én véleményem és tapasztalatom, de biztos vannak még akik jobban értenek hozzá nálam

ezexerint a lánggal hegesztés mégsem annyira szar, mint mondják?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #36028 Dátum: 2009 április 19, 14:39:09 »

Villanynál nagyobb áramerősség kell és a segédanyag salakként a varraton marad ami azért nem jó mert ha bénázol kiégeted a lemezt és a salak oda befolyik = nem fog semmit.

Co-nál a segédanyag maga a gáz .Ami a dróton van vmiféle réz bevonat az csak azért van hogy ne rohadjon össze a dob.

Lángnál szerintem meg túl nagy felületen hevítesz egyszerre és igazából csak a köztes hézagot töltöd ki és ragasztod hozzá a lemezhez mig amásik kettőnél maga a lemez is megolvad és ugy forrnak össze. = tehát ha leköszörülöd a hegesztést nem fog szétválni a két anyag

Ez az én véleményem és tapasztalatom, de biztos vannak még akik jobban értenek hozzá nálam

CO is villany. ( Vagyis elektromos ívhegesztés.) Polgári nevén (szén-dioxid) védőgázas, fogyóelektródás ívhegesztés. ( angolul MIG , Metal Inert Gas) Azért jó, mert a védőgáz , hihi,ahogy a nevében is benne van, védi a levegőtől a készülő varratot.

"Villany" néven, ha jól gondolom, a fógyóelektródás kézi ívhegesztést értitek, ahol az elektróda különböző bevonatai próbálják ellátani a védő "aura" szerepét, nyilván nem olyan jól, mint a végőgáz.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2180


« Hozzászólás #36027 Dátum: 2009 április 19, 14:25:27 »

az egyik legszebb szin oválon... csak 57ben volt..

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2180


« Hozzászólás #36026 Dátum: 2009 április 19, 14:19:38 »

.

jó lesz a vas...
nekem is volt egy ilyen szinűm...
csak eddigre már eladtam...

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009 április 19, 14:23:50 írta mikrobi »
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #36025 Dátum: 2009 április 19, 14:09:47 »

 

húúú

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Mihály Ferenc
« Hozzászólás #36024 Dátum: 2009 április 19, 13:28:42 »

.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Mihály Ferenc
« Hozzászólás #36023 Dátum: 2009 április 19, 13:27:50 »

.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Mihály Ferenc
« Hozzászólás #36022 Dátum: 2009 április 19, 13:26:27 »

 

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #36021 Dátum: 2009 április 19, 12:56:55 »

lakatolás témában érdeklődnék

1. profi lakatos CO-val x pénzért
2. haver faterja lánggal sörér'. bíztat, hogy ha lekenjük faszán a felületet meg trafóolajjal kiöntjük a küszöböt, akkor semmi baja nem lesz.

melyiket válasszam?
Keményforrasztás és fémragasztó kombó  Grin Grin Grin Grin
Vagy van egy igazán profi megoldás, ami soha nem rohad el: Linóleum+gyorskötöző!  Evil Evil Evil Evil Evil

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető vgd
Hozzászólások: 420


« Hozzászólás #36020 Dátum: 2009 április 19, 12:41:53 »

le tudná valaki írni érthetően, hogy mi a különbség a 3 hegesztési eljárás között?

kevésbé ég ki a fémből a szén? (korrodálóbb, ridegebb lesz?)
szebb a varrat?
stb  Cheesy ?


1. CO ?
2. láng ?
3 villany ?

köszi  Wink

Villanynál nagyobb áramerősség kell és a segédanyag salakként a varraton marad ami azért nem jó mert ha bénázol kiégeted a lemezt és a salak oda befolyik = nem fog semmit.

Co-nál a segédanyag maga a gáz .Ami a dróton van vmiféle réz bevonat az csak azért van hogy ne rohadjon össze a dob.

Lángnál szerintem meg túl nagy felületen hevítesz egyszerre és igazából csak a köztes hézagot töltöd ki és ragasztod hozzá a lemezhez mig amásik kettőnél maga a lemez is megolvad és ugy forrnak össze. = tehát ha leköszörülöd a hegesztést nem fog szétválni a két anyag

Ez az én véleményem és tapasztalatom, de biztos vannak még akik jobban értenek hozzá nálam

Nem a problémát kell keresni, hanem a megoldást
Szar munkát más is tudd csinálni minek csináljak én is...
1966 VW 1200
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #36019 Dátum: 2009 április 19, 12:27:36 »

le tudná valaki írni érthetően, hogy mi a különbség a 3 hegesztési eljárás között?

kevésbé ég ki a fémből a szén? (korrodálóbb, ridegebb lesz?)
szebb a varrat?
stb  Cheesy ?


1. CO ?
2. láng ?
3 villany ?

köszi  Wink

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #36018 Dátum: 2009 április 19, 10:39:56 »

köszi, buzik! :-PP



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #36017 Dátum: 2009 április 19, 09:09:12 »

lakatolás témában érdeklődnék

1. profi lakatos CO-val x pénzért
2. haver faterja lánggal sörér'. bíztat, hogy ha lekenjük faszán a felületet meg trafóolajjal kiöntjük a küszöböt, akkor semmi baja nem lesz.

melyiket válasszam?
disznót vágtok?


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #36016 Dátum: 2009 április 19, 08:14:02 »

lakatolás témában érdeklődnék

1. profi lakatos CO-val x pénzért
2. haver faterja lánggal sörér'. bíztat, hogy ha lekenjük faszán a felületet meg trafóolajjal kiöntjük a küszöböt, akkor semmi baja nem lesz.

melyiket válasszam?
4. liter benzin,gyufa  Kiss

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2009


Ex-Mex...

« Hozzászólás #36015 Dátum: 2009 április 19, 07:37:54 »

lakatolás témában érdeklődnék
1. profi lakatos CO-val x pénzért
2. haver faterja lánggal sörér'. bíztat, hogy ha lekenjük faszán a felületet meg trafóolajjal kiöntjük a küszöböt, akkor semmi baja nem lesz.
melyiket válasszam?
3. flex  Evil
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #36014 Dátum: 2009 április 18, 23:14:04 »

2. opció bérelt CO val láng helyett jobban hangzana
Igen, meg  profi lakatossal haver faterja helyett... Tongue Evil Cool

Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #36013 Dátum: 2009 április 18, 22:31:59 »

lakatolás témában érdeklődnék

1. profi lakatos CO-val x pénzért
2. haver faterja lánggal sörér'. bíztat, hogy ha lekenjük faszán a felületet meg trafóolajjal kiöntjük a küszöböt, akkor semmi baja nem lesz.

melyiket válasszam?

2. opció bérelt CO val láng helyett jobban hangzana
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #36012 Dátum: 2009 április 18, 22:11:12 »

csakis a 2.  Evil
(én az első opciót választanám)
lakatolás témában érdeklődnék

1. profi lakatos CO-val x pénzért
2. haver faterja lánggal sörér'. bíztat, hogy ha lekenjük faszán a felületet meg trafóolajjal kiöntjük a küszöböt, akkor semmi baja nem lesz.

melyiket válasszam?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Oldalak: 1 ... 1110 1111 1112 1113 1114 [1115] 1116 1117 1118 1119 1120 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.142 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.