www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 05, 15:10:14

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1060 1061 1062 1063 1064 [1065] 1066 1067 1068 1069 1070 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14885160 alkalommal)
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #38051 Dátum: 2009 Július 12, 09:52:41 »

Tegnap kivettük Perec Peti friss szerzeményének szívét, működőképesség visszaállítása céljából.
A képek nem annyira a technikák bemutatását- hisz azt mindannyian ismeritek-, mint inkább  a
közösen végzett SZMB  összetartó erejét és örömét demonstrálják...



Sajnos egy igen fontos kép, amelyen a fluxus-kondenzátor beépítése látszott, elveszett Sad

Bácsi Győző
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #38050 Dátum: 2009 Július 12, 09:29:54 »

Kübel munkák a blogunkon Wink

www.elitevwclub.hu

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38049 Dátum: 2009 Július 12, 09:27:53 »

Zsolti!
Mint írtam, nem cseréről van szó,hanem egy új cső van az alagútban.Van ott elég hely. Hej!
Például az utolsó 68-as pirosban is így volt.
Örült is a barátom a rézcső miatt.
Ez a leg jobb megoldás elismerem.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #38048 Dátum: 2009 Július 11, 22:56:45 »

Ahhoz, hogy a benzincsövet ki lehessen cserélni le kellene venni az alvázalagút alsó részét, máshogy a csere nem lehetséges.
Mint KDF Józsi is mondotta a fékcső rögzítve van több helyen is amit nem nagyon lehet oldani..

Zsolti!
Mint írtam, nem cseréről van szó,hanem egy új cső van az alagútban.Van ott elég hely. Hej!
Például az utolsó 68-as pirosban is így volt.
Örült is a barátom a rézcső miatt.
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #38047 Dátum: 2009 Július 11, 22:35:08 »

Ahhoz, hogy a benzincsövet ki lehessen cserélni le kellene venni az alvázalagút alsó részét, máshogy a csere nem lehetséges.
Mint KDF Józsi is mondotta a fékcső rögzítve van több helyen is amit nem nagyon lehet oldani..


feltehetően amikor kivettem a tankot megrántottam a csövet, és megtört, ott ahol lemegy az alagútba

Akkor ezt hívhatjuk pónak, avagy szopónak...  Undecided
Nem elérhető WildDaemon
Hozzászólások: 1086


« Hozzászólás #38046 Dátum: 2009 Július 11, 22:31:52 »

Amit én láttam, az olyan, hogy egy új rézcsövet vittek végig az alagútban.
A régit hagyták ott ahol volt, azt kész.

Ahhoz, hogy a benzincsövet ki lehessen cserélni le kellene venni az alvázalagút alsó részét, máshogy a csere nem lehetséges.
Mint KDF Józsi is mondotta a fékcső rögzítve van több helyen is amit nem nagyon lehet oldani..
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #38045 Dátum: 2009 Július 11, 22:28:07 »

Ha Lyukas a cső a kiegyenesítéstől,akkor a műanyag csövet kell a hajlítás utánig legalább 2 centivel tovább tólni. Az alvázból nem lehet kivenni a csöveket! Mind össze van heggesztve több helyen. Lehet viszont a műanyag benzin csövet végig vinni az alagútból a motorig. 5 évente cserélni kell,mert megmerevedik,és el is törhet a hajlatokban.
Amit én láttam, az olyan, hogy egy új rézcsövet vittek végig az alagútban.
A régit hagyták ott ahol volt, azt kész.
Nem elérhető Laci
Hozzászólások: 90

« Hozzászólás #38044 Dátum: 2009 Július 11, 21:47:43 »


« Utoljára szerkesztve: 2009 Július 11, 21:51:22 írta Laci »

VW 1300 ('68)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38043 Dátum: 2009 Július 11, 21:01:33 »

feltehetően amikor kivettem a tankot megrántottam a csövet, és megtört, ott ahol lemegy az alagútba
Ha Lyukas a cső a kiegyenesítéstől,akkor a műanyag csövet kell a hajlítás utánig legalább 2 centivel tovább tólni. Az alvázból nem lehet kivenni a csöveket! Mind össze van heggesztve több helyen. Lehet viszont a műanyag benzin csövet végig vinni az alagútból a motorig. 5 évente cserélni kell,mert megmerevedik,és el is törhet a hajlatokban.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38042 Dátum: 2009 Július 11, 20:53:59 »

De nehogy összezavarodj, mert a merci jel 120 fokonként osztott!  Grin
Igen tévedtem,de érted amit akartam.
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #38041 Dátum: 2009 Július 11, 20:53:12 »

Köszönöm! Wink



« Utoljára szerkesztve: 2009 Július 11, 21:41:40 írta tazoli »
Nem elérhető Laci
Hozzászólások: 90

« Hozzászólás #38040 Dátum: 2009 Július 11, 20:45:04 »


Szia!
Köszönöm a bíztató szavakat! Wink
Igen, így hogy jópárszor átgondoltam ezt a dolgot rájöttem, hogy pontosabban is fogalmazhattam volna. Embarrassed Sajnos tudom, hogy a gyakorlati órák száma nagyon alacsony (értéke a nullával egyenlő). Ezért szegődtem el egy Mesteremberhez. Az, hogy nem emlékezett pontosan a Bogárra az annak tudható be, hogy kb. 30 évvel ezelött vette a Bogarát darabokban és Ő rakta össze. És mivel azóta nem foglalkozott bogarakkal (már a Bogara sincs meg rég mert "áttért" a II-es Golfokhoz) mert nem szakszervíz így látott és szerelt már "jópár" autót így (ennek fényében) szerintem meg lehet bocsájtani ezt a tévedését (ezt a mondatot azoknak szánom akik lefitymálták a szerelőmet de nincs bennem semmi harag). Wink
Azért esett rosszul ez a kis affér mert én csak szeretném megőrizni a Bogarunkat (aki már lassan 30 éve a Családtagunk) így "vele" nőttem fel így eléggé kötődöm a Bogarakhoz.
A válaszok bebiflázása (gondolom a Bogár Történelmi kérdéseimre gondoltál Smiley) elmarad mert nem kell biflázni. Wink Amennyit csak tudok a Bogár Történelmével foglalkozok és olvasok és olvasok (többnyire neten). Nem azért tettem fel ezeket a kérdéseket mert "én vagyok a jani és ezeket csak én tudom", hanem mert kicsit rosszul esett a dolog. De mind1 ennek vége. Nem kell rinyálni. Grin

Remélem, hogy egy talin majd öszefutok azokkal akiknek pár napja visszabeszéltem (mert tudom, hogy Ők sokkal többett tudnak a Bogarak működéséről és, hogy kell az utolsó csavarig szétszetdni és összerakni Őket és hogy mire kell figyelni, mert könyvből nem lehet megtanulni szerelni/szerelnem -jó magyarosan Grin - ). Remélem nincs harag a részükről (Részetekről)?

A következőkben megpróbálok érthetőbben kérdezni/fogalmazni. De ha még kérdezek néha-néha hülyeséget, kérlek nézzéttek el nekem. Még bele kell rázódnom, de igyekszem. Wink

De hogy ne legyen teljesen off mivel ki kell szedni a  mocit így nagyon gondolkodóba estünk egy mocifelújításon. Egy jó váltót biztos fog kapni mert a mostani megsínylette egy BMW-vel való találkozást ("összedugták" a nózijukat de a BMW 70-el jött a Bogár meg csak gurult) és a Bogár arrébtolódott vagy 2 métert a betonon. Bogár lököse a kerékig visszahajlott a BMW jobb első futóműve meg teljesen kiszakadt.

Ellnézést, hogy ilyen hosszú lett! Embarrassed

ÜdVW

VW 1300 ('68)
Nem elérhető elitebubu
Hozzászólások: 597


« Hozzászólás #38039 Dátum: 2009 Július 11, 17:30:25 »

kdf józsi mintha bűvölt volna már ilyesmit.
reméljük, ha bejelentkezik, elárulja.
ugylegyen
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #38038 Dátum: 2009 Július 11, 17:05:19 »

feltehetően amikor kivettem a tankot megrántottam a csövet, és megtört, ott ahol lemegy az alagútba

kdf józsi mintha bűvölt volna már ilyesmit.
reméljük, ha bejelentkezik, elárulja.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #38037 Dátum: 2009 Július 11, 17:00:13 »

feltehetően amikor kivettem a tankot megrántottam a csövet, és megtört, ott ahol lemegy az alagútba
hajjaj.
nem tudom hogy lehet a csövet kivenni, de tuti hogy nem egyszerűen. azt sem tudom hogy mi rögzíti ott bent. talán előrefelé ahol a váltórudazatot is kiveszik.. ?

viszont nem lehet a törött részhez még hozzáférni? esetleg visszahajtani, vagy ott lefűrészelni és a megmaradt részre a gumicsövet ráhúzni?
Nem elérhető elitebubu
Hozzászólások: 597


« Hozzászólás #38036 Dátum: 2009 Július 11, 15:54:21 »

ki kell cserélni az alagútban menő fém csövet? miért?
nem elég a gumicsöveket cserélni?
feltehetően amikor kivettem a tankot megrántottam a csövet, és megtört, ott ahol lemegy az alagútba
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #38035 Dátum: 2009 Július 11, 15:23:18 »

Hogy kell kicserélni a tanktól a motorhoz futó benzincsövet ?
ki kell cserélni az alagútban menő fém csövet? miért?
nem elég a gumicsöveket cserélni?
Nem elérhető elitebubu
Hozzászólások: 597


« Hozzászólás #38034 Dátum: 2009 Július 11, 15:06:06 »

Hogy kell kicserélni a tanktól a motorhoz futó benzincsövet ?
Nem elérhető dilikutya
Hozzászólások: 154


Haladavas...

« Hozzászólás #38033 Dátum: 2009 Július 11, 13:21:16 »

KB úgy kell álnia a pengének mint a merci jel. 60 fok. Csak meg kell mérni,hogy a másik is egyforma legyen.

De nehogy összezavarodj, mert a merci jel 120 fokonként osztott!  Grin
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38032 Dátum: 2009 Július 11, 11:04:01 »

KB úgy kell álnia a pengének mint a merci jel. 60 fok. Csak meg kell mérni,hogy a másik is egyforma legyen.
Nem elérhető Audi80Avant
Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #38031 Dátum: 2009 Július 11, 10:17:40 »

Szedd össze a haverjaidat és ültesd be a kocsiba,vagy a kiszerelt alvázra. Emelővel felemeled a pengét,és rögzíted.
köszi, az összeszerelés menete az tiszta , a beállítással van problémánk.
Nem elérhető dilikutya
Hozzászólások: 154


Haladavas...

« Hozzászólás #38030 Dátum: 2009 Július 10, 22:05:02 »

...
Mivel gépészmérnöknek tanulok így azért van némi fogalmam az autókról és működésükről és ha tehetem akkor lennt vagyok a műhelyben és próbálok pár gyakorlati dolgot ellesni a Mesterektől (igaz nem Bogárra szakosodott szerelők).
Egyszer személyesen megkérdezném, hogy ugyanmár el tudnád nekem mondani a Bogár történetét úgy, hogy tudod, hogy mit mikor vezettek be és, hogy mikor mennyi Bogár készült. Mi a külömnbség a '67 és a '68-as Bogár között? Hány bogarat gyártottak Németországban? És a világon összesen? A Karmann-Ghia hogyan kapcsolódik a bogárhoz és Ferdinand Porsche-hoz? És még millió kérdés és úgy kompletten a Bogár Történelem ha már mindent tudsz és mindenhez értesz. Elvégre ha az embernek Bogara van és nem tudja a kocsijának a történelmét de egy szimmeringről mer kérdezni akkor már nem ért hozzá vagy hülye? Meg akkor már nem is igazi Bogár rajongó?
...

Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #38029 Dátum: 2009 Július 10, 21:20:33 »

Gyertyákat ki kell venni,hogy könnyebb legyen forgatni a motort.

Okés ezt kipróbálom holnap. Köszönöm remélem megoldódik.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38028 Dátum: 2009 Július 10, 21:19:46 »

Most került volna rá AC csak a bakelit a lökőruddal volt rajta. KB márciusban ment utoljára

Az eset elött forgott a főtengely
Gyertyákat ki kell venni,hogy könnyebb legyen forgatni a motort.
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #38027 Dátum: 2009 Július 10, 21:17:04 »

Mikor ment a motor utoljára? Mért szedtétek le az AC pumpát?

Most került volna rá AC csak a bakelit a lökőruddal volt rajta. KB márciusban ment utoljára

Az eset elött forgott a főtengely

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38026 Dátum: 2009 Július 10, 21:15:35 »

A motor az asztalon van váltó nélkül. Se AC se bakelit nincs fenn
Mikor ment a motor utoljára? Mért szedtétek le az AC pumpát?
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #38025 Dátum: 2009 Július 10, 21:12:45 »

Vedd ki sebességből! Ha visszarakod tegyél rá egy vonalzót,és ha alá látsz az AC felfekvő felületén,akkor reszeld síkba! Zsírozd meg a tömitéseket úgy rakd vissza.

A motor az asztalon van váltó nélkül. Se AC se bakelit nincs fenn

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38024 Dátum: 2009 Július 10, 21:08:08 »

Azért ez nem igy néz ki
Mit mondtam rosszul?
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38023 Dátum: 2009 Július 10, 21:06:37 »

Nem lehet forgatni nem kézzel de kúlcsal sem
Vedd ki sebességből! Ha visszarakod tegyél rá egy vonalzót,és ha alá látsz az AC felfekvő felületén,akkor reszeld síkba! Zsírozd meg a tömitéseket úgy rakd vissza.
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #38022 Dátum: 2009 Július 10, 21:04:21 »

Szedd össze a haverjaidat és ültesd be a kocsiba,vagy a kiszerelt alvázra. Emelővel felemeled a pengét,és rögzíted.

Azért ez nem igy néz ki
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #38021 Dátum: 2009 Július 10, 21:02:24 »

Kézzel forgasd a motort oda vissza és a másik kezeddel húzd ki a pálcát.

Nem lehet forgatni nem kézzel de kúlcsal sem

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38020 Dátum: 2009 Július 10, 21:00:17 »

A bakelit lett kivéve a lökőrúd pedig szépen bennmaradt, csak nem az eredeti helyén hanem elmozdulva és faszájossan beékelődött. Ki szeretném venni de gondoltam mielőtt valamit elkúrok megkérdezem itt is.
Kézzel forgasd a motort oda vissza és a másik kezeddel húzd ki a pálcát.
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #38019 Dátum: 2009 Július 10, 20:56:37 »

hát lehet hogy ilyennel itt még nem találokzott senki? vagy csak nem értjük?

én pl még a hibát sem értem..
ki lett véve az ac és a bakelit alóla és a lökőrúd meg beesett? vagy mi az hogy elmozdult?

A bakelit lett kivéve a lökőrúd pedig szépen bennmaradt, csak nem az eredeti helyén hanem elmozdulva és faszájossan beékelődött. Ki szeretném venni de gondoltam mielőtt valamit elkúrok megkérdezem itt is.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38018 Dátum: 2009 Július 10, 20:56:33 »

AC pumpa alatti műanyagot kivette egy faszagyerek és elmozdult a lökőrúd, persze most se előre se hátra. Meg lehet oldani valahogyan a helyzetet?
Semmi gond vissza kell rakni. ZsÍr legyen az ÁC-ban ahol a rúd találkozik vele.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #38017 Dátum: 2009 Július 10, 20:54:05 »

Üdvözlök mindenkit a Fórumon, ez az első bejegyzésem. Rögtön egy kérdéssel fordulnék a Tisztelt Társasághoz!
Nyugdíjas atyám kitalálta hogy ő bizony Bogárfelújít. A delikvens egy 1973-as 1303-as . A jelenlegi állapota: szétszerelt  Smiley
Az alváz ki lett javítva , homokfúvás , cinkelés , festés. És kerülnek rá az új alkatrészek.
Ahol elakadtuk és amiben segítséget szeretnénk kérni a tapasztaltabbaktól a következő:
a torziós rúd beállítása. a szervízkönyvek egy VW 261 műszert emlegetnek - ennek hiányában hogyan lehet a
megadott szöget beállítani és mi a menete?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
AA
Szedd össze a haverjaidat és ültesd be a kocsiba,vagy a kiszerelt alvázra. Emelővel felemeled a pengét,és rögzíted.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #38016 Dátum: 2009 Július 10, 20:53:41 »

Fontos lenne.

A főtengely nem mozdul kb 1,5 cm mélyen van az eredeti állapottól.
hát lehet hogy ilyennel itt még nem találokzott senki? vagy csak nem értjük?

én pl még a hibát sem értem..
ki lett véve az ac és a bakelit alóla és a lökőrúd meg beesett? vagy mi az hogy elmozdult?
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #38015 Dátum: 2009 Július 10, 20:41:30 »

AC pumpa alatti műanyagot kivette egy faszagyerek és elmozdult a lökőrúd, persze most se előre se hátra. Meg lehet oldani valahogyan a helyzetet?

Fontos lenne.

A főtengely nem mozdul kb 1,5 cm mélyen van az eredeti állapottól.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Audi80Avant
Hozzászólások: 15


« Hozzászólás #38014 Dátum: 2009 Július 10, 20:12:02 »

Üdvözlök mindenkit a Fórumon, ez az első bejegyzésem. Rögtön egy kérdéssel fordulnék a Tisztelt Társasághoz!
Nyugdíjas atyám kitalálta hogy ő bizony Bogárfelújít. A delikvens egy 1973-as 1303-as . A jelenlegi állapota: szétszerelt  Smiley
Az alváz ki lett javítva , homokfúvás , cinkelés , festés. És kerülnek rá az új alkatrészek.
Ahol elakadtuk és amiben segítséget szeretnénk kérni a tapasztaltabbaktól a következő:
a torziós rúd beállítása. a szervízkönyvek egy VW 261 műszert emlegetnek - ennek hiányában hogyan lehet a
megadott szöget beállítani és mi a menete?
Előre is köszönöm a segítségeteket!
AA
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #38013 Dátum: 2009 Július 10, 18:46:41 »

nézd meg a váltó előtti összekötö gumihardi nincs-e nagyon kikopva, akkor nem forgatja rendesen a váltócsonkot

vagy elöl a váltórudazat tartolemezén lévö furat kikopása, müanyag vezetögyürü megnemléte is okozhatja

(vagy rövidváltód van benne ..... 1-2 ) Wink
vagy fönt a 2 csavar kiteker kicsit és játszik sokat

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #38012 Dátum: 2009 Július 10, 16:47:27 »

nézd meg a váltó előtti összekötö gumihardi nincs-e nagyon kikopva, akkor nem forgatja rendesen a váltócsonkot

vagy elöl a váltórudazat tartolemezén lévö furat kikopása, müanyag vezetögyürü megnemléte is okozhatja

(vagy rövidváltód van benne ..... 1-2 ) Wink
Oldalak: 1 ... 1060 1061 1062 1063 1064 [1065] 1066 1067 1068 1069 1070 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.137 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.