www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 14, 21:46:32

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 446 447 448 449 450 [451] 452 453 454 455 456 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13110822 alkalommal)
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #62592 Dátum: 2012 Június 11, 21:09:00 »


« Utoljára szerkesztve: 2012 Június 11, 21:23:25 írta Protheus »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
1303LS
« Hozzászólás #62591 Dátum: 2012 Június 11, 21:06:18 »

OK-OK  ( én még új vagy páréves osváth, federal mogul, de még freccia szelepet sem láttam leszakadva csak régi szarokat)
Jóvanna, szelepest már csak mérgemben írtam.  Grin
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62590 Dátum: 2012 Június 11, 20:56:19 »

Nem kötözködöm, csak azt akarom mondani, hogy a két véglet között is van élet. Ehhez kell a szakember. Úgy bárki újít fel motort, hogy mindent amit lehet kicserél, majd a tulaj kifizeti. Meg az sem sokkal nehezebb, hogy épp a tüzet eloltom aztán ha kigurult a kapun akkor kézmosás.
Most visszaolvastam és 5 éve hibátlanul menős motoron szeretné AZ ALJÁT rendberakni ebből gondoltam, hogy nem egy széthajtott szart akar felújítani, vagy egy ismeretlen, roncsból kibontott "jóleszmég20ezerértegydarabig" motort szeretne 20 évig használhatóra megcsinálni. Felül meg a szelep bármikor leszakadhat, főleg az új.
OK-OK  ( én még új vagy páréves osváth, federal mogul, de még freccia szelepet sem láttam leszakadva csak régi szarokat)

1303LS
« Hozzászólás #62589 Dátum: 2012 Június 11, 20:35:05 »

most hiába kötözködsz
Jaj, még azt akartam mondani a "tuning"al kapcsolatban, hogy az SZMB a szereld MAGAD elvében mocorog.
Szóval nem volt szó mesteremberekről, meg garanciákról, az más téma. Feltételeztem, hogy otthon magának szeretné megcsinálni olcsón.
AZtán fel is bukkant -most látom- a veszek egy működő motort és azt rakom be faktor is.  Cool
1303LS
« Hozzászólás #62588 Dátum: 2012 Június 11, 20:20:41 »

most hiába kötözködsz , először is nem írja sehol hogy kicserélt mindent ,másodszor pedig egy ilyen hengercsere után hamar lerottyan a motor  ugye nem gondolod hogy henger csere előtti évben meg csak a hengerfejet újították .láttam már ilyet hogy feldobtak egy új hegergarnitúrát nyár közepén de már gyomán kopogott a hajtórúdba a csapszeg ....
Én csak egy műkedvelő kis tanyasi kutya vagyok de nagyhírű öreg szakik álltal okosba 100ezerért felújított megkotlott motort is csináltam már amin leszakadt kipufogó szelep lerendezett mindent . Legközelebb ha motort újítok majd azt mondom hogy te vállalod rá a garanciát .
 AZ HOGY VALAMI MEG VAN RENDESEN CSINÁLVA AZ NEM TUNING!
Bezzeg ha valami beszarik akkor tudnád azt mondani hogy olcsó húsnak híg a leve, te meg mondtad. Kiss

Nem kötözködöm, csak azt akarom mondani, hogy a két véglet között is van élet. Ehhez kell a szakember. Úgy bárki újít fel motort, hogy mindent amit lehet kicserél, majd a tulaj kifizeti. Meg az sem sokkal nehezebb, hogy épp a tüzet eloltom aztán ha kigurult a kapun akkor kézmosás.
Most visszaolvastam és 5 éve hibátlanul menős motoron szeretné AZ ALJÁT rendberakni ebből gondoltam, hogy nem egy széthajtott szart akar felújítani, vagy egy ismeretlen, roncsból kibontott "jóleszmég20ezerértegydarabig" motort szeretne 20 évig használhatóra megcsinálni. Felül meg a szelep bármikor leszakadhat, főleg az új.
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #62587 Dátum: 2012 Június 11, 20:16:17 »

A 2 rosszat megkaphatom?  Grin És akinek van még új rossz NGK gyertyája azt is szeretném.  Cheesy
sajna már visszavittem Wink......kicserélik,vagy levásárolom....

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62586 Dátum: 2012 Június 11, 20:03:24 »

Akkor megkérdezném, hogy miért kellene olyan dolgokat kicserélni amik jók. Hamar elrepülnek olyan számok, hogy 300-400ezer....
Mi van akkor, ha tavaly a hengercserénél kicserélt mindent. Most kötelező megint, mert leköpik a béhátún? Arról van szó, hogy a motor egyébként teljesen tökéletes, csak alapjáraton elmegy az olajnyomás és hangja van a csapágyaknak. De mindenki úgy csinálja ahogy akarja, a tuning pedig nem ez a topic.
most hiába kötözködsz , először is nem írja sehol hogy kicserélt mindent ,másodszor pedig egy ilyen hengercsere után hamar lerottyan a motor  ugye nem gondolod hogy henger csere előtti évben meg csak a hengerfejet újították .láttam már ilyet hogy feldobtak egy új hegergarnitúrát nyár közepén de már gyomán kopogott a hajtórúdba a csapszeg ....
Én csak egy műkedvelő kis tanyasi kutya vagyok de nagyhírű öreg szakik álltal okosba 100ezerért felújított megkotlott motort is csináltam már amin leszakadt kipufogó szelep lerendezett mindent . Legközelebb ha motort újítok majd azt mondom hogy te vállalod rá a garanciát .
 AZ HOGY VALAMI MEG VAN RENDESEN CSINÁLVA AZ NEM TUNING!
Bezzeg ha valami beszarik akkor tudnád azt mondani hogy olcsó húsnak híg a leve, te meg mondtad. Kiss

1303LS
« Hozzászólás #62585 Dátum: 2012 Június 11, 20:01:11 »

Ma némi gondolkodás után kib*sztuk a 2 vadonatúj NGK gyertyát (a 4-ből) és betettünk bosch-t. Azóta jó (remélem :-))).
A 2 rosszat megkaphatom?  Grin És akinek van még új rossz NGK gyertyája azt is szeretném.  Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #62584 Dátum: 2012 Június 11, 20:00:47 »

...mindenki úgy csinálja ahogy akarja...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62583 Dátum: 2012 Június 11, 19:46:24 »

Ma némi gondolkodás után kib*sztuk a 2 vadonatúj NGK gyertyát (a 4-ből) és betettünk bosch-t. Azóta jó (remélem :-))).
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62582 Dátum: 2012 Június 11, 19:06:09 »


Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62581 Dátum: 2012 Június 11, 18:46:39 »

Nem láttam a sörösdobozt!  Cheesy
Én nem használtam még, és van egy tartalék motorom is. Lehet,hogy nem kerül rá a sor mert túlélnek.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #62580 Dátum: 2012 Június 11, 18:39:13 »

Ja egy komplett motorfelújítás tényleg itt van, köszi az árakat :-)
De én nem ezt szeretném, arra az évi max 2000 km-re amit fut az autó, hanem azt, hogy ne csettegjen és legyen olajnyomás alapjáraton nyáron  is.
A motor a leírt hibákat leszámítva köszöni jól van: többhetes állás után is pöccre indul egy kb 7 éves akkumulátorral, nem füstöl, jól húz, nem eszi az olajat, akkor meg minek locsoljak rá százezreket.
Eddig is az volt a filozófiám, hogy ami elromlik rajta azt megcsináltatom, + megkérem a műhelyben ha ők látnak valami hibát a javítás közben akkor azt is csinálják meg + olajcsere, légszürőcsere, gyertyacsere, gyújtás és karbiállítás 2 évente. Ami müködik azt nem piszkálom.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #62579 Dátum: 2012 Június 11, 18:26:22 »

nem a 20ezres vonalfúrás és 10ezres köszörülés basz földhöz ! hanem a többi járulékos cucc hogy ne egy nyarat bírjon ki a motor . csapágy ahogy írták 16+ 6,  tömkészlet 6,  kuplung 10 , szelepvezető 10eft + szelepfészek marás szívószelep köszörülés X-ft, 4kipuszelep 12hogy nekelljen bejáratás utáni első tisztességesebb kihuzatásnál előlről kezdeni a felújítást,  kipufogó,fűtődob felújítás X-ft, szelepemelő harmónikacsövek 6eft mert a fele papírvékonyra rohadt a többi kikopott mert össze volt nyomorítva , csavarok 2eft, motorburkolat homokszórás szinterezés15eft , dinamó-generátor felújítás min  ékszíj ,csapágy és szénkefe csere 10eft karbi,ac, gyújtást átnézni (10ből 4 gyújtáselosztó röpsúlyos előgyújtás szabályzója úgy be van rohadva hogy hegesztő pisztolyos melegítéssel sem bírom szétszedni ,előmelegítőcső megbuzerálása, olajszivattyú tetejének síkbaköszörülése blokk mosás min 2szer, szelephimbák átnézése, 5eft 5liter olaj, gyújtáskábel készlet 5eft , néhány lemezburkolat az olajhűtőhöz ,termosztát motor-motortér köré gumiszigetelés 10eft..... nekem 100óra minimum egy motor összerakása alkatrész és gépműhelybe szaladgálással  .
persze ezek nagyrészét nem is kell megcsinálni hiszen ezek mindig nagybecsben garázsban idős hölgy tulajdonában álló autók amit mindig szakszervízben a legdrágább gyári alkatrészekből javítottak  és nem szétpusztított 40éves szarok..... Kiss ha valamit kihagytam majd Martinka meg Callook még 10-20ezerrel kiegészíti Roll Eyes

Ja egy komplett motorfelújítás tényleg itt van, köszi az árakat :-)
De én nem ezt szeretném, arra az évi max 2000 km-re amit fut az autó, hanem azt, hogy ne csettegjen és legyen olajnyomás alapjáraton nyáron  is.
A motor a leírt hibákat leszámítva köszöni jól van: többhetes állás után is pöccre indul egy kb 7 éves akkumulátorral, nem füstöl, jól húz, nem eszi az olajat, akkor meg minek locsoljak rá százezreket.
Eddig is az volt a filozófiám, hogy ami elromlik rajta azt megcsináltatom, + megkérem a műhelyben ha ők látnak valami hibát a javítás közben akkor azt is csinálják meg + olajcsere, légszürőcsere, gyertyacsere, gyújtás és karbiállítás 2 évente. Ami müködik azt nem piszkálom.
1303LS
« Hozzászólás #62578 Dátum: 2012 Június 11, 15:41:49 »

nem a 20ezres vonalfúrás és 10ezres köszörülés basz földhöz ! hanem a többi járulékos cucc hogy ne egy nyarat bírjon ki a motor . csapágy ahogy írták 16+ 6,  tömkészlet 6,  kuplung 10 , szelepvezető 10eft + szelepfészek marás szívószelep köszörülés X-ft, 4kipuszelep 12hogy nekelljen bejáratás utáni első tisztességesebb kihuzatásnál előlről kezdeni a felújítást,  kipufogó,fűtődob felújítás X-ft, szelepemelő harmónikacsövek 6eft mert a fele papírvékonyra rohadt a többi kikopott mert össze volt nyomorítva , csavarok 2eft, motorburkolat homokszórás szinterezés15eft , dinamó-generátor felújítás min  ékszíj ,csapágy és szénkefe csere 10eft karbi,ac, gyújtást átnézni (10ből 4 gyújtáselosztó röpsúlyos előgyújtás szabályzója úgy be van rohadva hogy hegesztő pisztolyos melegítéssel sem bírom szétszedni ,előmelegítőcső megbuzerálása, olajszivattyú tetejének síkbaköszörülése blokk mosás min 2szer, szelephimbák átnézése, 5eft 5liter olaj, gyújtáskábel készlet 5eft , néhány lemezburkolat az olajhűtőhöz ,termosztát motor-motortér köré gumiszigetelés 10eft..... nekem 100óra minimum egy motor összerakása alkatrész és gépműhelybe szaladgálással  .
persze ezek nagyrészét nem is kell megcsinálni hiszen ezek mindig nagybecsben garázsban idős hölgy tulajdonában álló autók amit mindig szakszervízben a legdrágább gyári alkatrészekből javítottak  és nem szétpusztított 40éves szarok..... Kiss ha valamit kihagytam majd Martinka meg Callook még 10-20ezerrel kiegészíti Roll Eyes
Akkor megkérdezném, hogy miért kellene olyan dolgokat kicserélni amik jók. Hamar elrepülnek olyan számok, hogy 300-400ezer....
Mi van akkor, ha tavaly a hengercserénél kicserélt mindent. Most kötelező megint, mert leköpik a béhátún? Arról van szó, hogy a motor egyébként teljesen tökéletes, csak alapjáraton elmegy az olajnyomás és hangja van a csapágyaknak. De mindenki úgy csinálja ahogy akarja, a tuning pedig nem ez a topic.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62577 Dátum: 2012 Június 11, 14:45:02 »

 amikor ilyen szerszámokat látok azt gondolom ezek  a Schlosszerék másik bolygórol jöttek mert még a szakszervízben sem láttak ilyeneket Roll Eyes
http://callook.freeblog.hu/files/2012/05/typ4gyujt.JPG

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62576 Dátum: 2012 Június 11, 14:19:34 »

Köszi a t.uraknak a sok velős hozzászólást.

kdf: motul 20W-50 olaj van benne már most is, ennél sürübbet nem akarok; adalékot meg egy pár 1000 kmt futott henger-dugóba szintén nem akarok.

még a ha a legolcsóbb árakat veszem a hsz-ből akkor is jól elszálltak az árak...
 lehet jobban megéri venni egy romos bogarat jó motorral  Roll Eyes

nem a 20ezres vonalfúrás és 10ezres köszörülés basz földhöz ! hanem a többi járulékos cucc hogy ne egy nyarat bírjon ki a motor . csapágy ahogy írták 16+ 6,  tömkészlet 6,  kuplung 10 , szelepvezető 10eft + szelepfészek marás szívószelep köszörülés X-ft, 4kipuszelep 12hogy nekelljen bejáratás utáni első tisztességesebb kihuzatásnál előlről kezdeni a felújítást,  kipufogó,fűtődob felújítás X-ft, szelepemelő harmónikacsövek 6eft mert a fele papírvékonyra rohadt a többi kikopott mert össze volt nyomorítva , csavarok 2eft, motorburkolat homokszórás szinterezés15eft , dinamó-generátor felújítás min  ékszíj ,csapágy és szénkefe csere 10eft karbi,ac, gyújtást átnézni (10ből 4 gyújtáselosztó röpsúlyos előgyújtás szabályzója úgy be van rohadva hogy hegesztő pisztolyos melegítéssel sem bírom szétszedni ,előmelegítőcső megbuzerálása, olajszivattyú tetejének síkbaköszörülése blokk mosás min 2szer, szelephimbák átnézése, 5eft 5liter olaj, gyújtáskábel készlet 5eft , néhány lemezburkolat az olajhűtőhöz ,termosztát motor-motortér köré gumiszigetelés 10eft..... nekem 100óra minimum egy motor összerakása alkatrész és gépműhelybe szaladgálással  .
persze ezek nagyrészét nem is kell megcsinálni hiszen ezek mindig nagybecsben garázsban idős hölgy tulajdonában álló autók amit mindig szakszervízben a legdrágább gyári alkatrészekből javítottak  és nem szétpusztított 40éves szarok..... Kiss ha valamit kihagytam majd Martinka meg Callook még 10-20ezerrel kiegészíti Roll Eyes
« Utoljára szerkesztve: 2012 Június 11, 14:31:42 írta tati »

Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #62575 Dátum: 2012 Június 11, 13:51:12 »

Köszi a t.uraknak a sok velős hozzászólást.

kdf: motul 20W-50 olaj van benne már most is, ennél sürübbet nem akarok; adalékot meg egy pár 1000 kmt futott henger-dugóba szintén nem akarok.

még a ha a legolcsóbb árakat veszem a hsz-ből akkor is jól elszálltak az árak...
 lehet jobban megéri venni egy romos bogarat jó motorral  Roll Eyes
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #62574 Dátum: 2012 Június 11, 13:47:19 »

http://auto.indavideo.hu/video/VW_motor_osszerakas

Én összerakatam a sajátomat és működik is.
Nem láttam a sörösdobozt!  Cheesy

Bácsi Győző
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #62573 Dátum: 2012 Június 11, 13:05:57 »

Jezusom ...
Es akkor jon egy uj/kezdo/tudatlan bogaras es elhiszi nektek ezt a sok kokany baromsagot...
meg amikkor szedik szét a dobozt és nem értik miért van benne borsodi csapágy :-)

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62572 Dátum: 2012 Június 11, 12:59:58 »

Jezusom ...
Es akkor jon egy uj/kezdo/tudatlan bogaras es elhiszi nektek ezt a sok kokany baromsagot...
ilyen gedzi ez a világ :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62571 Dátum: 2012 Június 11, 12:56:12 »

Jezusom ...
Es akkor jon egy uj/kezdo/tudatlan bogaras es elhiszi nektek ezt a sok kokany baromsagot...
Pedig az élet írja a forgatókönyvet.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #62570 Dátum: 2012 Június 11, 12:43:25 »

Jezusom ...
Es akkor jon egy uj/kezdo/tudatlan bogaras es elhiszi nektek ezt a sok kokany baromsagot...


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62569 Dátum: 2012 Június 11, 12:37:17 »

láttam már ilyet (fényképen) és működött.
Hézagolni a csapágy és a blokk között megoldható a sörösdobozzal. Ki nem esik közülle. Hát még eladáskor jelenthet sokat.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62568 Dátum: 2012 Június 11, 12:24:23 »

Nem elképzelhetetlen amit írsz.
láttam már ilyet (fényképen) és működött.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62567 Dátum: 2012 Június 11, 12:18:41 »

http://auto.indavideo.hu/video/VW_motor_osszerakas

Én összerakatam a sajátomat és működik is.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62566 Dátum: 2012 Június 11, 12:11:00 »

sörösdobozból faszán meg lehet oldani :-))
Nem elképzelhetetlen amit írsz.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62565 Dátum: 2012 Június 11, 12:03:28 »

Nem lehet tudni, hogy hanyadik lépcső van benne. Egy bogárban biztos nem az első, mivel öreg autók. Ha meg az utolsó, és a blokk is fúrva volt, akkor mehet a "LEGÓ".
sörösdobozból faszán meg lehet oldani :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62564 Dátum: 2012 Június 11, 11:51:16 »

Ez egy nagy hülyeség. 
Ilyenkor már biztos, hogy mindenhez hozzá kell nyúlni.
SZVSZ (és a tapasztalat is ezt mutatja) egy főtengely csapfelület, 2-3 garnitúra csapágyat is elbír, ha időben ki van cserélve az elkopó csapágy, mert az kopik, nem a csap.
Nem lehet tudni, hogy hanyadik lépcső van benne. Egy bogárban biztos nem az első, mivel öreg autók. Ha meg az utolsó, és a blokk is fúrva volt, akkor mehet a "LEGÓ".
1303LS
« Hozzászólás #62563 Dátum: 2012 Június 11, 11:36:35 »

Akkor kell a csapágyhoz hozzányúlni, ha beáll a motor,
Ez egy nagy hülyeség. 
Ilyenkor már biztos, hogy mindenhez hozzá kell nyúlni.
SZVSZ (és a tapasztalat is ezt mutatja) egy főtengely csapfelület, 2-3 garnitúra csapágyat is elbír, ha időben ki van cserélve az elkopó csapágy, mert az kopik, nem a csap.
1303LS
« Hozzászólás #62562 Dátum: 2012 Június 11, 11:33:52 »

Info kérés a t. szagértő uraktól:

bogármotorhoz egy főtengely köszörülés új csapágyakkal kb mennyibe kerülne?

(kb 5 éve kapott a moci vadiúj 1.6 hengereket-dugókat, de a főtengelyhez akkor "nem kellett nyúlni". De most már kopottak lehetnek a csapágyak, hang és melegelen alacsonya olajnyomás jelekből).
Ha csak ennyi a baja nem biztos, hogy köszörültetném. Ha szép a csap valószínűleg méretileg is jó lesz az. Mérni, nézni és új csapágyat neki. AZ meg van 10-15 fekvő és 6-8 hajtó. Ha már megállt, megfordult a csapágy nem a jófajta öntvény a blokk és beverődött az utolsó csapágy a blokkba, akkor vonalfúrás/köszörülés kb50. De ha nincs nagy baj akkor jobb hagyni, mert könnyen előfordul, hogy több bajt csinálnak, mint hasznot. Szakált is szidják mostanában.
Ez mind szigorúan az én véleményem, van aki egyből fúrfaragtat mindentől függetlenül.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #62561 Dátum: 2012 Június 11, 11:33:45 »

Elég tipikus eset, mikor a nagyobb kompresszióval az új hengerek kinyúvaszják a "még éppen jó" főtengelyt. Elég sokáig bírta.

Info kérés a t. szagértő uraktól:

bogármotorhoz egy főtengely köszörülés új csapágyakkal kb mennyibe kerülne?

(kb 5 éve kapott a moci vadiúj 1.6 hengereket-dugókat, de a főtengelyhez akkor "nem kellett nyúlni". De most már kopottak lehetnek a csapágyak, hang és melegelen alacsonya olajnyomás jelekből).
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62560 Dátum: 2012 Június 11, 11:30:38 »

Info kérés a t. szagértő uraktól:

bogármotorhoz egy főtengely köszörülés új csapágyakkal kb mennyibe kerülne?

(kb 5 éve kapott a moci vadiúj 1.6 hengereket-dugókat, de a főtengelyhez akkor "nem kellett nyúlni". De most már kopottak lehetnek a csapágyak, hang és melegelen alacsonya olajnyomás jelekből).
Akkor kell a csapágyhoz hozzányúlni, ha beáll a motor, vagy eltörik a főtengely. Sok járulékos költség is van,  és külömnböző alkatrészárak. Ha te csinálod akár 100 000 foritból is kihozható. Ha nem te csinálod, akkor 300 000 is lehet, és lesz is. Tömitésgarnitura, szimering, és ha kint a motor kuplungtárcsa, kuplungszerkezet, szelepek, hengerfejek javítása, és sorolhatnám miket kell megcsinálni, megvenni. Ha nincs olajnyomásod melegen, akkor sürűbb olajat tegyél bele esetleg adalékot a kopott motorhoz. A legolcsobb verziót és a legjobbat mondtam.
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #62559 Dátum: 2012 Június 11, 11:01:50 »

Info kérés a t. szagértő uraktól:

bogármotorhoz egy főtengely köszörülés új csapágyakkal kb mennyibe kerülne?

(kb 5 éve kapott a moci vadiúj 1.6 hengereket-dugókat, de a főtengelyhez akkor "nem kellett nyúlni". De most már kopottak lehetnek a csapágyak, hang és melegelen alacsonya olajnyomás jelekből).
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #62558 Dátum: 2012 Június 10, 14:19:00 »

faszt nehéz kibányászni.
szét kell húzni a motor+váltó egységet, aztán csavarhúzóval simán kipöccen.

egyébként nekem is szorulásos tüneteket produkált melegen, aztán persely csere után kiderült, hogy az önindító szénkeféi (amik bronzkefék) szenderültek jobblétre.
van erre célszerszám elég csak az öninditót kivenni Wink

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #62557 Dátum: 2012 Június 10, 14:03:26 »

dejó ezt én nem is tudtam Smiley


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #62556 Dátum: 2012 Június 10, 12:01:47 »

Egy kuplungcserénél amikor kint a motor, ezt a perselyt akkor szokták cserélni. Én már 3x cseréltem a sajátomban. Egy meggőrbített végű csavarhúzóval ki lehet szedni. Persze célszerszámot kell csinálni mint egy rejsz vas. Kell a régi külső mérete, mert egy bemondásra szerzett darab biztos nem fog bemenni a régi furatba. Szóval esztergáltatni kell oda perselyt az esetek 90 %-ában.
Nem érdemes esztergáltatni, lehet kapni:
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1594/onditopersely-6v-rol-12v-ra

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62555 Dátum: 2012 Június 10, 10:17:14 »

faszt nehéz kibányászni.
szét kell húzni a motor+váltó egységet, aztán csavarhúzóval simán kipöccen.

egyébként nekem is szorulásos tüneteket produkált melegen, aztán persely csere után kiderült, hogy az önindító szénkeféi (amik bronzkefék) szenderültek jobblétre.
Egy kuplungcserénél amikor kint a motor, ezt a perselyt akkor szokták cserélni. Én már 3x cseréltem a sajátomban. Egy meggőrbített végű csavarhúzóval ki lehet szedni. Persze célszerszámot kell csinálni mint egy rejsz vas. Kell a régi külső mérete, mert egy bemondásra szerzett darab biztos nem fog bemenni a régi furatba. Szóval esztergáltatni kell oda perselyt az esetek 90 %-ában.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62554 Dátum: 2012 Június 10, 09:52:48 »

Így már egész más a kérdés fekvése. Az önindító ugyanazt csinálja a motorral, mint a tolás, megforgatja azt.
Önindító tengelyének a kuplungharangban lévő perselye kopott ki.
Nehéz onnan kibányászni, keress valami hozzáértő bogaras szakembert.

faszt nehéz kibányászni.
szét kell húzni a motor+váltó egységet, aztán csavarhúzóval simán kipöccen.

egyébként nekem is szorulásos tüneteket produkált melegen, aztán persely csere után kiderült, hogy az önindító szénkeféi (amik bronzkefék) szenderültek jobblétre.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető vw68
Hozzászólások: 29


« Hozzászólás #62553 Dátum: 2012 Június 10, 01:04:32 »

Így már egész más a kérdés fekvése. Az önindító ugyanazt csinálja a motorral, mint a tolás, megforgatja azt.
Önindító tengelyének a kuplungharangban lévő perselye kopott ki.
Nehéz onnan kibányászni, keress valami hozzáértő bogaras szakembert.

Ezek szerint ha meleg akkor megfeszül ezért szorul?
Oldalak: 1 ... 446 447 448 449 450 [451] 452 453 454 455 456 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.228 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.