www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 15:48:42

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 437 438 439 440 441 [442] 443 444 445 446 447 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14813727 alkalommal)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62971 Dátum: 2012 Július 19, 11:06:30 »

amikor alapjáraton legnagyobb fordulatra állítottam, akkor szar volt.
a jelre állítás működik igazán, mert valami baszakodás van a harmadik hengernél, hogy ne főjön meg a motor.
amikor alapjáraton forgatam az elosztót és a leg magasabb fordulatig akkor az alapjárati előgyújtás 16fok volt a 3500as fordulaton meg 50fok , na így lehet füllel tönkre tenni egy motort  Undecided

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62970 Dátum: 2012 Július 19, 10:18:47 »

Ez a zsigulinál nem működik, de a bogárnál igen. 29 éve így állítom be, és 2 motort is generáloztam. Nem tudom mért nem fogadjátok el amit mondok, hisz nagy tapasztalattal rendelkezem.
amikor alapjáraton legnagyobb fordulatra állítottam, akkor szar volt.
a jelre állítás működik igazán, mert valami baszakodás van a harmadik hengernél, hogy ne főjön meg a motor.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62969 Dátum: 2012 Július 19, 10:12:08 »

"egyre nehezebben indult a gép, utolsó alkalommar már sehogy" -> ha a gyujtása nem lenne beállítva vagy a karbi, akkor nem ezek lennének a tünetek szerintem.
Nekem volt olyan hibám, ami sokáig szivatott. Lógott az elosztó tengelye oldalirányban, és az egyik csúcs egy tizeddel el is volt kopva a többihez képest. A kicsi megszakítóhézag miatt ami csak 2 tized volt, fordulaton még működött, de ott is beledurrogott a karbiba. Alapjáraton meg leállt mindig. A maradék két tized meg hamar egy tud lenni, ha beég a megszakító egy kicsit. Egy kopott sokat futott motornál ez előfordulhat. Ezt is azért írom, hogy ebből is lehet tanulni.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62968 Dátum: 2012 Július 19, 10:03:52 »

ez a módszer zsigulinál működik, de bogárnál nem.
3:20-nál és 8:21-nél nézd meg, hogy mennyit indítózok.

http://www.youtube.com/watch?v=Ta3zRKeeDAg&list=UUWxz8n4sB9vrFzBAtJdpaHA&index=7&feature=plcp

Nincs műszerem, fülre lett beállítva. A hatvanas években nem is volt az autószerelő műhelyekben erre műszer. Elmondanám, hogy a Mozaik utcában két ember állt a két oldalon és a féket úgy nézték, hogy blokkolnak e a kerekek. A zölfdkártya is 1990-től létezik.
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #62967 Dátum: 2012 Július 19, 10:01:41 »

Adok egy jó tanácsot. Ha jár a motor és meleg is, akkor meglazítod az elosztó rögzitő csavarját, és fülre elforgatod az elosztót. Ahol a legjobban pörög a motor ott abban a helyzetben meghúzod a csavart. Ezután a benzin keverék csavarját addig tekered be mig megtorpan a motor, majd vissza tekered egy fél fordulatot a csavart. Vársz 2 percet, és gáz nélkül indulni fog a motor. Elég 1 másodperces indítózás!
"egyre nehezebben indult a gép, utolsó alkalommar már sehogy" -> ha a gyujtása nem lenne beállítva vagy a karbi, akkor nem ezek lennének a tünetek szerintem.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62966 Dátum: 2012 Július 19, 09:52:17 »

ez a módszer zsigulinál működik, de bogárnál nem.
Ez a zsigulinál nem működik, de a bogárnál igen. 29 éve így állítom be, és 2 motort is generáloztam. Nem tudom mért nem fogadjátok el amit mondok, hisz nagy tapasztalattal rendelkezem.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62965 Dátum: 2012 Július 19, 09:16:51 »

Adok egy jó tanácsot. Ha jár a motor és meleg is, akkor meglazítod az elosztó rögzitő csavarját, és fülre elforgatod az elosztót. Ahol a legjobban pörög a motor ott abban a helyzetben meghúzod a csavart.

ez a módszer zsigulinál működik, de bogárnál nem.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62964 Dátum: 2012 Július 19, 08:50:12 »

Ma mentünk sokat, egyre nehezebben indult a gép, utolsó alkalommar már sehogy. Gyújtás probléma lesz (mert néha 3 hengerezik is), de csinálok egy szelepállítást is, feszt mérek, gyertyákat ellenőrzök, egyebek. A végére akarok mert már nagyon utálom.

Adok egy jó tanácsot. Ha jár a motor és meleg is, akkor meglazítod az elosztó rögzitő csavarját, és fülre elforgatod az elosztót. Ahol a legjobban pörög a motor ott abban a helyzetben meghúzod a csavart. Ezután a benzin keverék csavarját addig tekered be mig megtorpan a motor, majd vissza tekered egy fél fordulatot a csavart. Vársz 2 percet, és gáz nélkül indulni fog a motor. Elég 1 másodperces indítózás!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62963 Dátum: 2012 Július 19, 05:58:43 »

Ebben még D betű sincs. 30 ló, ha mindegyik az istállóban tartózkodik. :-)

A jó kis 1,2-es "D"-s motor   Grin Roll Eyes
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #62962 Dátum: 2012 Július 18, 23:12:17 »

Ma mentünk sokat, egyre nehezebben indult a gép, utolsó alkalommar már sehogy. Gyújtás probléma lesz (mert néha 3 hengerezik is), de csinálok egy szelepállítást is, feszt mérek, gyertyákat ellenőrzök, egyebek. A végére akarok mert már nagyon utálom.

A jó kis 1,2-es "D"-s motor   Grin Roll Eyes
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #62961 Dátum: 2012 Július 18, 23:10:17 »

már nagyon utálom.
:-/
Sajnalom, en is nagyon szoktam utalni az ilyeneket, ilyenkor szoktam - Pity utan szabadon - felgyujtani a getszibe ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62960 Dátum: 2012 Július 18, 21:22:55 »

Ma mentünk sokat, egyre nehezebben indult a gép, utolsó alkalommar már sehogy. Gyújtás probléma lesz (mert néha 3 hengerezik is), de csinálok egy szelepállítást is, feszt mérek, gyertyákat ellenőrzök, egyebek. A végére akarok mert már nagyon utálom.

Ma-holnap járok vele, remélem, megoldódott a probléma.
Nem elérhető pacs_425
Hozzászólások: 305


« Hozzászólás #62959 Dátum: 2012 Július 18, 19:59:24 »

Láttál már vas-szűzben nőgyógyászt? Na, most az leszel Smiley

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást!
Alákukkantottam, megvan a harmadik lyuk, és találtam Haynes-féle leírást is a művelethez.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #62958 Dátum: 2012 Július 18, 14:28:51 »

Ezekről a lyukakról van szó? Csak mielőtt nekiállok feleslegesen szopni.
Megvettem a perselyt, remélem jó lesz. A boltban bizonytalankodtak hogy egy vagy két karika
jár-e hozzá, én meg még nem láttam ilyet.


lesz egy lik ....amikor kuhuztad a rudazatott(giga cumi után) és oda betolod fémkarika rá....
rudazat jol elpucol....bezsiroz

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #62957 Dátum: 2012 Július 18, 14:17:34 »

Láttál már vas-szűzben nőgyógyászt? Na, most az leszel Smiley

Ezekről a lyukakról van szó? Csak mielőtt nekiállok feleslegesen szopni.
Megvettem a perselyt, remélem jó lesz. A boltban bizonytalankodtak hogy egy vagy két karika
jár-e hozzá, én meg még nem láttam ilyet.


Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #62956 Dátum: 2012 Július 18, 14:04:35 »

Ezekről a lyukakról van szó? Csak mielőtt nekiállok feleslegesen szopni.


Igen és alatta van egy harmadik. Na az nekem csak erősen melegítve jött ki.

« Utoljára szerkesztve: 2012 Július 18, 14:10:37 írta Zoli »

Nem elérhető pacs_425
Hozzászólások: 305


« Hozzászólás #62955 Dátum: 2012 Július 18, 13:58:39 »

nem egészen  Undecided hátul lekötöd a rudat a váltóról előrefele kihúzod az alvázgerendából egészen a pótkerék tartó zsebbe ,beszereled a perselyt és visszadugod a rudat . volt hogy 1óra alatt megcsináltam de előfordult a másfél nap is mikor be volt hegesztve a pótkeréktartón a luk Jezusom ...
Ezekről a lyukakról van szó? Csak mielőtt nekiállok feleslegesen szopni.
Megvettem a perselyt, remélem jó lesz. A boltban bizonytalankodtak hogy egy vagy két karika
jár-e hozzá, én meg még nem láttam ilyet.



[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62954 Dátum: 2012 Július 17, 11:03:19 »

ilyen szakvéleményt én is hallottam hortobágyon a busz esetén, oszt hazafelé csak szétesett, a 4-esen kívül nem volt több fokozat  Grin
kuplunggal sokmindent meg lehet oldani.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető pacs_425
Hozzászólások: 305


« Hozzászólás #62953 Dátum: 2012 Július 17, 11:00:32 »

ilyen szakvéleményt én is hallottam hortobágyon a busz esetén, oszt hazafelé csak szétesett, a 4-esen kívül nem volt több fokozat  Grin
Ez úgy látszik hogy találkozós betegség.
Egyszer egy siroki motorostalálkozón egy Pannóniájánál is sokkal szakadtabb részeg arc tolta befele a kannás bort,
és közben szinte érthetetlenül azt gurgulázta, hogy hányszáz kilométerről jött a Pancsival ami 4 sebességes,
van rajt' három üres meg a negyedik Smiley
Nem elérhető pacs_425
Hozzászólások: 305


« Hozzászólás #62952 Dátum: 2012 Július 17, 10:54:49 »

Köszi mindenkinek a választ!
Akkor veszek egy ilyen perselyt, remélem megúszom ennyiből.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #62951 Dátum: 2012 Július 17, 10:34:03 »

Előre húzod, és a lyukba be teszed a perselyt. Adja magát.

a váltórúdon pontosan hová kell tenni? Előre húzom és koppanáskor felteszem? vagy középtájra? Elég csak 1? nekem is ez a nyűge a váltórúdnak a 03-on, de még nem álltam neki, pedig megvan már a kis műanyag.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27169


« Hozzászólás #62950 Dátum: 2012 Július 17, 10:32:49 »

szétesni nem fog - tudod, ebben még volt anyag.
azonban nem üzemszerű ez a működés.
ilyen szakvéleményt én is hallottam hortobágyon a busz esetén, oszt hazafelé csak szétesett, a 4-esen kívül nem volt több fokozat  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #62949 Dátum: 2012 Július 17, 10:11:42 »

de előfordult a másfél nap is mikor be volt hegesztve a pótkeréktartón a luk Jezusom ...
az enyémen is be van hegesztve. Néztem is minek az oda Roll Eyes

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62948 Dátum: 2012 Július 17, 10:05:50 »

nem egészen  Undecided hátul lekötöd a rudat a váltóról előrefele kihúzod az alvázgerendából egészen a pótkerék tartó zsebbe ,beszereled a perselyt és visszadugod a rudat . volt hogy 1óra alatt megcsináltam de előfordult a másfél nap is mikor be volt hegesztve a pótkeréktartón a luk Jezusom ...
a váltórúdon pontosan hová kell tenni? Előre húzom és koppanáskor felteszem? vagy középtájra? Elég csak 1? nekem is ez a nyűge a váltórúdnak a 03-on, de még nem álltam neki, pedig megvan már a kis műanyag.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62947 Dátum: 2012 Július 17, 09:55:27 »

Na, természetesen nem az volt az Ovállal, amit prognosztizáltam.
Találtam gyári testkábelt itthon. Szépen megpucoltam, befeküdtem a kocsi alá, hogy betegyem. Ekkor megtaláltam egy testkábelt máshol, mint ahol kellene lennie. Ezt leszereltem, és betettem a megtisztítottat a gyári helyére.
Próba, beindult, öröm.
Aztán fél óra múlva megint próbálkoztam, megint nem indul (vagy 10x próbáltam). Nekiálltam átnézni a gyújtást, épp a megszakítóhézagot néztem, amikor a gyújtáselosztó belsejében láttam, hogy a csavar, amire a trafóról érkező kábel csatlakozik, belülről laza. Megpucoltam, meghúztam, most jónak tűnik. Ma-holnap járok vele, remélem, megoldódott a probléma.
az elektronok geci dolgok.
és látványos sikereket lehet elérni a bőrözésükkel.
ennyi.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62946 Dátum: 2012 Július 17, 09:51:21 »

és ezt hogyan cseréled? Kicsavarod a 2 db rögzítő csavart, kiveszed a botot és rátolod a hátramenő rúdra? Ennyi?
nem egészen  Undecided hátul lekötöd a rudat a váltóról előrefele kihúzod az alvázgerendából egészen a pótkerék tartó zsebbe ,beszereled a perselyt és visszadugod a rudat . volt hogy 1óra alatt megcsináltam de előfordult a másfél nap is mikor be volt hegesztve a pótkeréktartón a luk Jezusom ...

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62945 Dátum: 2012 Július 17, 09:49:26 »

Na, természetesen nem az volt az Ovállal, amit prognosztizáltam.
Találtam gyári testkábelt itthon. Szépen megpucoltam, befeküdtem a kocsi alá, hogy betegyem. Ekkor megtaláltam egy testkábelt máshol, mint ahol kellene lennie. Ezt leszereltem, és betettem a megtisztítottat a gyári helyére.
Próba, beindult, öröm.
Aztán fél óra múlva megint próbálkoztam, megint nem indul (vagy 10x próbáltam). Nekiálltam átnézni a gyújtást, épp a megszakítóhézagot néztem, amikor a gyújtáselosztó belsejében láttam, hogy a csavar, amire a trafóról érkező kábel csatlakozik, belülről laza. Megpucoltam, meghúztam, most jónak tűnik. Ma-holnap járok vele, remélem, megoldódott a probléma.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62944 Dátum: 2012 Július 17, 09:47:46 »

és ezt hogyan cseréled? Kicsavarod a 2 db rögzítő csavart, kiveszed a botot és rátolod a hátramenő rúdra? Ennyi?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62943 Dátum: 2012 Július 17, 09:46:55 »

Ha váltáskor fémes hangot hallok a váltóbot alja felől, az hibája vagy tulajdonsága a Bogárnak?
Most nincsen időm megnézni, de boldog lennék ha a 7végéig nem potyna szét.

Thx!

szétesni nem fog - tudod, ebben még volt anyag.
azonban nem üzemszerű ez a működés.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62942 Dátum: 2012 Július 17, 09:32:22 »

Ha váltáskor fémes hangot hallok a váltóbot alja felől, az hibája vagy tulajdonsága a Bogárnak?
Most nincsen időm megnézni, de boldog lennék ha a 7végéig nem potyna szét.

Thx!

99%  https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1407/valtorudazat-persely

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62941 Dátum: 2012 Július 17, 09:29:26 »

nálam az udvarba az F,AR,AB mind 1,6 Undecided
na, jó, ezért írtam, hogy segíthet, mert ha meg volt bontva, bármi lehet.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62940 Dátum: 2012 Július 17, 09:28:12 »

Azért a gyári motorszám betűkódja sokat segít(het)  Wink
nálam az udvarba az F,AR,AB mind 1,6 Undecided

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62939 Dátum: 2012 Július 17, 09:26:58 »

Kívűlről hogytudom eldönteni egy motorról, hogy 1.3 vagy 1.6?
köszi
Azért a gyári motorszám betűkódja sokat segít(het)  Wink

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető pacs_425
Hozzászólások: 305


« Hozzászólás #62938 Dátum: 2012 Július 17, 09:26:20 »

Ha váltáskor fémes hangot hallok a váltóbot alja felől, az hibája vagy tulajdonsága a Bogárnak?
Most nincsen időm megnézni, de boldog lennék ha a 7végéig nem potyna szét.

Thx!
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #62937 Dátum: 2012 Július 17, 07:43:52 »

Hoppá. Nem kopott a fékdobod és/vagy a fékpofák?

nem a fékpofák szinte új, beállítottam a hézagot és akkor sem fogott csak hangulati elem volt. Most viszont hogy új a bowden (nem volt nehéz kicserélni) végre fog.  Wink
Nem elérhető Kacsás
Hozzászólások: 375


« Hozzászólás #62936 Dátum: 2012 Július 16, 23:22:05 »

Gázbowden lekötése.
Leveszed a légszűrőt.
bimetál 3 csavarját fellazítod
gázkar hátrahúz, hogy ne zavarjon be a fogas tárcsa
addig forgatod magad felé a közepet, míg bezárja a pillangó szelepet
Bimetál 3 csavarja rögzít
Bowden visszaköt.

Szerintem persze.
Holnap nekiesek, kössz az infót

Az eke borítson,a pxxa szorítson,a kacsáknak meg legyen víz!!
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #62935 Dátum: 2012 Július 16, 23:15:53 »

Üdv szolex 30 as karbin a szívatót hogy kell beállítani ???
Gázbowden lekötése.
Leveszed a légszűrőt.
bimetál 3 csavarját fellazítod
gázkar hátrahúz, hogy ne zavarjon be a fogas tárcsa
addig forgatod magad felé a közepet, míg bezárja a pillangó szelepet
Bimetál 3 csavarja rögzít
Bowden visszaköt.

Szerintem persze.
Nem elérhető Kacsás
Hozzászólások: 375


« Hozzászólás #62934 Dátum: 2012 Július 16, 22:37:44 »

Üdv szolex 30 as karbin a szívatót hogy kell beállítani ???

Az eke borítson,a pxxa szorítson,a kacsáknak meg legyen víz!!
Nem elérhető Kacsás
Hozzászólások: 375


« Hozzászólás #62933 Dátum: 2012 Július 16, 22:04:13 »


Az eke borítson,a pxxa szorítson,a kacsáknak meg legyen víz!!
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #62932 Dátum: 2012 Július 16, 21:50:13 »

kicseréltem az aksit még délután semmi változás ,most meg indul Roll Eyes ez meg mi?
Oldalak: 1 ... 437 438 439 440 441 [442] 443 444 445 446 447 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.142 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.