www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 15:25:02

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 436 437 438 439 440 [441] 442 443 444 445 446 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14813485 alkalommal)
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #63011 Dátum: 2012 Július 22, 13:22:39 »

Ha nagy az előgyújtás akkor az be is fog csörögni, azt meg illik észrevenni. SZVSZ ha nem csörög be akkor nagy baj nem lehet. SZVSZ túl van egy kicsit misztifikálva a dolog.
Más:
Szerinted ha meg tudom fogni a szíjtárcsát és a nívópálca végén az olajat az ujjammal azonnal hirtelen megállás után

kollega !
most kene egy hangyanyit distingvalni !

1/ Becsörög a motor ha utogyujtassal megy, vagy alacsony oktanszamu a Benzined  . . .
2/ mi az , hogy a megallas utan ujjaddal megfogod a tarcsat, es ujjaddal megfogod az olajat ?

szedsz valami gyogyszert ?  Evil Kiss

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
1303LS
« Hozzászólás #63010 Dátum: 2012 Július 22, 11:13:39 »

A fülre tekergetéses előgyújtás állító módszernél többek között az a baj, hogy az adott benzin levegő keverék minőségéhez állítod be az előgyújtást. Ha dús, akkor nagyobbat állítasz, mert ott pörög legjobban, aztán meg ha haladsz 3200-as fordulaton, akkor lesz az előgyújtásod 38 fokos és siránkozol, hogy melegszik a motor.


Ezt a harmadik henger 3 fokkal késletetett előgyújtást meg már szerintem nyugodtan elfelejthetjük, azok az osztófejek már mind szarrámentek, én is csak egyszer láttam ilyet működni, már az F-es motorokon sem volt ilyen.
 
Szerintem napi viszonylatban elhanyagolható és megintcsak szerintem a szíjtárcsák jelölésének szórása ennél nagyobb is lehet. Láttam már tényleges FHP-n álló dugattyúnál a jelhez közel sem álló szíjtárcsajelölést.
Szerintem a saját motorom is ilyen lehet, mert stroboszkóppal állítva még sosem volt jó a motor. Nem indult, gyenge volt stb. Osztófejet anno szétszedtem rendberaktam, minden mozog, minden működik benne. Fülre a lejjebb írt módon viselkedik immár 42ezer km óta amiből kb 5ezret lakókocsival tettem meg, olyankor -nyugodtan mondhatom, hogy 80-90%-os motorterheléssel, jellemzően nyári30-35fokokban. Eddig a gyakorlat szerint OK. Ha nagy az előgyújtás akkor az be is fog csörögni, azt meg illik észrevenni. SZVSZ ha nem csörög be akkor nagy baj nem lehet. SZVSZ túl van egy kicsit misztifikálva a dolog.
Más:
Szerinted ha meg tudom fogni a szíjtárcsát és a nívópálca végén az olajat az ujjammal azonnal hirtelen megállás után akkor az lehet 115'-os?Mert a műszer akkor ezt mutatta. Tudod, hogy melyik motorról beszélek.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63009 Dátum: 2012 Július 22, 10:27:12 »

A fülre tekergetéses előgyújtás állító módszernél többek között az a baj, hogy az adott benzin levegő keverék minőségéhez állítod be az előgyújtást. Ha dús, akkor nagyobbat állítasz, mert ott pörög legjobban, aztán meg ha haladsz 3200-as fordulaton, akkor lesz az előgyújtásod 38 fokos és siránkozol, hogy melegszik a motor.


Ezt a harmadik henger 3 fokkal késletetett előgyújtást meg már szerintem nyugodtan elfelejthetjük, azok az osztófejek már mind szarrámentek, én is csak egyszer láttam ilyet működni, már az F-es motorokon sem volt ilyen.
 

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63008 Dátum: 2012 Július 22, 10:15:41 »

Mindezek alapfeltétele a motor normális állapota, a szelephézagok beállítása, a karburálás megfelelősége.
Valamint a nem lógó gy.elosztó tengely, nem laposrakopott bütykök, jól működő, belevaló röpsúly, jól működö, belevaló vákuumdob, nem szoruló alaplap.
Pl kopott bütykök, mert feltételezzük, hogy 40 év távlatában volt olyan aki elmulasztotta olajozni a filcet a tengelyben  Grin. Többség szerintem nem is tudja, hogy van ilyen.  Grin
Szóval 1tized megszakítóhézag változás 3-4fok alapelőgyújtás változást okoz, ennyit bármelyik tengely lóghat.
Vissza a kopott bütyökhöz, ami a zárásszöget olyan mértékben eltolhatja a 45-50" környékéről, hogy magas fordulaton csak néz a polgár, hogy elfogy a szikra, pedig az "ellebegést" még kizárhatjuk. Ilyenkor ajánlatos akár 0,35 vagy 0,3 állítása, vagy műszerrel belőni a zárásszöget, de az már nem a "....ház előtt kategória"  Cheesy
Vizsgára műszeres beállítást végeztünk. Az autó úgy durrogott a karburátorba robbant az üzemanyag a nagy előgyújtástól. Gyári értékre volt minden állítva. Közlekedni sem lehetett vele, de a vizsgán megdicsérték a károsanyag kibocsájtási paramétereket. Még ott visszaállítottam a gyújtást vizsga után. ( Senki ne kövesse a példámat, én barom vagyok.) Azt még megjegyezném amit jól írtál, hogy kopott bütykök. Minden kopott egy régi autónál. A sok kopás miatt máshová esik a gyújtás, és nem a gyári helyére. Még a vezérműtengely sem ott nyitja a szelepeket ahogy a könyvben leírják. Senki ne jegyezze meg amit írtam, mert ez lehetetlen, csak az én kocsimon van ilyen válltozás.

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #63007 Dátum: 2012 Július 22, 09:59:14 »

egyébként ha nincs próbalámpád/multimétered/stroboszkópod, akkor leírom azt a gyújtásállítási módszert, amit a szakállasbulgárzsidótól (gyk: azs-tól) tanultam.
meglehetősen pontosan be lehet így lőni az előgyújtást.
na menny a picsaba remelem ezt nem irtad komolyan, mert lesznek idiotak akik komolyan veszik !
1/  ( Vannak szakkönyvek, ha maskeppen nem megy Etzold: VW KÄFER - So wird gemacht -Delius Klasing Kiadotol )
2/  Van a szikraproba az elosztoban levö megszakit. kalapács altal leadott,
3/  stb stb stb
de egyik baromtol atveszi a masik majd tovbbadja a baromsagokat --- igy sose lesznek del-Balkanon normalis kocsik . Csak szakalasbulgarzsido-index-spicli fele allatsagok .

Ha elmennel talalkozokra es nem innad agyon az eszedet (sörök) ott talalkozhatnal em,berekkel , akikm felhomalyositananak, mit mikor miert, hogyan kell beallitani

Amen 

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
1303LS
« Hozzászólás #63006 Dátum: 2012 Július 22, 08:40:20 »


Mindezek alapfeltétele a motor normális állapota, a szelephézagok beállítása, a karburálás megfelelősége.
Valamint a nem lógó gy.elosztó tengely, nem laposrakopott bütykök, jól működő, belevaló röpsúly, jól működö, belevaló vákuumdob, nem szoruló alaplap.
Pl kopott bütykök, mert feltételezzük, hogy 40 év távlatában volt olyan aki elmulasztotta olajozni a filcet a tengelyben  Grin. Többség szerintem nem is tudja, hogy van ilyen.  Grin
Szóval 1tized megszakítóhézag változás 3-4fok alapelőgyújtás változást okoz, ennyit bármelyik tengely lóghat.
Vissza a kopott bütyökhöz, ami a zárásszöget olyan mértékben eltolhatja a 45-50" környékéről, hogy magas fordulaton csak néz a polgár, hogy elfogy a szikra, pedig az "ellebegést" még kizárhatjuk. Ilyenkor ajánlatos akár 0,35 vagy 0,3 állítása, vagy műszerrel belőni a zárásszöget, de az már nem a "....ház előtt kategória"  Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #63005 Dátum: 2012 Július 22, 08:24:16 »

egyébként ha nincs próbalámpád/multimétered/stroboszkópod, akkor leírom azt a gyújtásállítási módszert, amit a szakállasbulgárzsidótól (gyk: azs-tól) tanultam.
meglehetősen pontosan be lehet így lőni az előgyújtást.

szóval a bal kezecskéddel rátámaszkodsz a ventillátorházra, a jobb kezecskéddel meg elkezded tekerni a megszakítót az óramutató járásával egyező irányba.
szépen emelkedni fog a fordulat, amikor is egyszer csak a bal kezecskéddel megérzed, hogy elkezd vibrálni a motor.
ilyenkor kezd beleugatni a 3. henger, ami ugye el van egy kicsit tolva a többihez képest a hűtési problémák miatt.
kissé visszacsavarod az elosztót, hogy ez a vibráció éppen megszűnjön.

na, most a gyárihoz hasonló az alapelőgyújtás beállítása.
A módszer jó és gyakorlatilag azt írja le amit a Józsi is mondott.
A körítés hozzá viszont szar.
A 3. hengeres gyújtáseltolás csak a nagyon régi motorokon volt, talán már a külső olajhűtő megjelenése előtt elhagyták, de az 1000%, hogy a külső olajhűtős kutyaházasokon már nincs ilyen.
Ha a fenti módszerrel beállítottad a gyújtást megfelelő alapjárat mellett, akkor álló motornál a következő értékeket ellenőrizheted. 0', 5', 7,5', 10', FHPután5', asszem több nincs.  Grin
Kb 100féle gyújtáselosztót gyártottak a typ1 motorra. Honnan fogja tudni a laikus "...aház előtt", hogy az övé 40 év távlatából éppen milyen.
Valahol olvastam, hogy a 70-es évekbeli gyári ajánlás kimondottan nem javasolta a stroboszkópos állítást valami hőtágulásokra hivatkozva.
A megfelelő alapjáratot az előbb azért emeltem ki, mert van aki pl az 1100-1200-as fordulatot használja, van aki az 500-600-at. 1100-1200 nál már 10-13' is lehet az érték, míg 5-600-nál még a vákuum sem olyan , mint 850-900nál.
Tehát, ha a Józsi és a Teáltalad leírt módszerrel körültekintően beállítod az alapjáratkörnyéki előgyújtást, majd próbakörön a motor nagy terhelésnél nem csörög be, jól megy, akkor annyi. "SZMB a ház előtt" ennyit tudott, boldogság, hippi, könyök az ablakba.
Minden más esetben (tuning, jól felszerelt szakműhely, magas fokú hozzáértés) alkalmazható más metódus is ami valószínűleg JOBB is.
Akkor még egy életből merített példa:
Fenti módszerrel beállított gyújtás, hétköznapi körülmények között minden tekintetben 100%-os jól működés.
Majd EXTRÉM körülmények közötti üzem: 35' külsőhőmérséklet, 80-90%-os motorkihasználás hosszú ideig (mondjuk 1óra) közepes fordulatszámon, majd pillanatnyi 100%-os terhelésnél nagyon enyhe becsörgés ami egy gázfröccsel (pici plusz hűtőbenzin bespriccelés) elmulasztható, vagy a közepes fordulatszámot kicsit megemelve (5-10km/h sebességnövelés) így a hűtést a kb 70%-ról 80%ra növelve szintén elmulasztható.
A fenti sok körülmény közül bármelyiket is az extrém tartományból icipicit is elmozdítva a becsörgős jelenség nem produkálható.
Tehát a motor gyakorlatilag kopogáshatáron üzemel, ami kb az ideális.

« Utoljára szerkesztve: 2012 Július 22, 08:27:14 írta 1303LS »
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63004 Dátum: 2012 Július 22, 08:08:43 »

Nem.
A botfülűek vigyék el szerelőhöz és ne a topic címét alkalmazva hobbiskodjanak.  Evil



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #63003 Dátum: 2012 Július 22, 07:48:46 »

ez elég lesz?

Nem.
A botfülűek vigyék el szerelőhöz és ne a topic címét alkalmazva hobbiskodjanak.  Evil
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63002 Dátum: 2012 Július 21, 23:04:18 »

Ilyet o biztosan nem mondott! :-P
jóvanbazmeg, akkor az elosztót. :-P



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #63001 Dátum: 2012 Július 21, 22:58:01 »

elkezded tekerni a megszakítót
Ilyet o biztosan nem mondott! :-P


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63000 Dátum: 2012 Július 21, 22:54:40 »

egyébként ha nincs próbalámpád/multimétered/stroboszkópod, akkor leírom azt a gyújtásállítási módszert, amit a szakállasbulgárzsidótól (gyk: azs-tól) tanultam.
meglehetősen pontosan be lehet így lőni az előgyújtást.

szóval a bal kezecskéddel rátámaszkodsz a ventillátorházra, a jobb kezecskéddel meg elkezded tekerni a megszakítót az óramutató járásával egyező irányba.
szépen emelkedni fog a fordulat, amikor is egyszer csak a bal kezecskéddel megérzed, hogy elkezd vibrálni a motor.
ilyenkor kezd beleugatni a 3. henger, ami ugye el van egy kicsit tolva a többihez képest a hűtési problémák miatt.
kissé visszacsavarod az elosztót, hogy ez a vibráció éppen megszűnjön.

na, most a gyárihoz hasonló az alapelőgyújtás beállítása.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62999 Dátum: 2012 Július 21, 22:51:05 »

Pedig én csak segíteni akartam.
tudom, fel sem tételeztem az ellenkezőjét



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62998 Dátum: 2012 Július 21, 22:43:25 »

Támaszd alá, vagy egészítsd ki.
ez elég lesz?

amikor alapjáraton forgatam az elosztót és a leg magasabb fordulatig akkor az alapjárati előgyújtás 16fok volt a 3500as fordulaton meg 50fok , na így lehet füllel tönkre tenni egy motort  Undecided



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #62997 Dátum: 2012 Július 21, 22:13:26 »

szerintem akkor is nem jó ötletet adott a gyújtásállításhoz.
legközelebb is be fogok ugatni ilyenért, ha teszik, ha nem.
Támaszd alá, vagy egészítsd ki.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62996 Dátum: 2012 Július 21, 22:13:04 »

szerintem akkor is nem jó ötletet adott a gyújtásállításhoz.
legközelebb is be fogok ugatni ilyenért, ha teszik, ha nem.
Pedig én csak segíteni akartam.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62995 Dátum: 2012 Július 21, 22:04:51 »

lásd Józsi a napokban gy.állításról.

szerintem akkor is nem jó ötletet adott a gyújtásállításhoz.
legközelebb is be fogok ugatni ilyenért, ha teszik, ha nem.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #62994 Dátum: 2012 Július 21, 20:53:06 »

de semmi nem utalt rá. :-(

Dehogynem, hiszen nem indult.  Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #62993 Dátum: 2012 Július 21, 20:52:36 »


Kérdésem:mészólszbeacsepelieknek? Grin
A rossz tapasztalat.  Evil Evil Grin Grin
1303LS
« Hozzászólás #62992 Dátum: 2012 Július 21, 20:51:48 »


Szerintem.
Ha nem utaltam volna rá eléggé akkor mondom, hogy a gondom azzal volt amikor beírtad, hogy az űberfaszacsávó szambások egyből tudták a tutit, bezzeg a fórumosok csak okostojáskodnak meg kussolnak. EZ olyan xoyox-os volt.  Evil Grin
Tudom nem szó szerint, de valahogy ez jött át nekem.
Egyébként ha nem lenne annyi beszólogatás a segíteni akaróknak akkor talán többen lennének.
Ezzel most nem rád gondoltam, mert nem emlékszem tőled ilyen megnyilvánulásra. De azért biztos volt.  Evil  Grin
Annak meg külön örülök, ha valaki beírja, hogy mi volt a megoldás, mert abból többet lehet tanulni, mint az ötletelgetésből. POnt szoktam is reklamálni, ha valaki csak beírja, hogy megjavult, köszi elhúztam a kocsmába.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Július 21, 20:53:47 írta 1303LS »
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62991 Dátum: 2012 Július 21, 20:30:25 »

Köszönöm, túl vagyok rajta és jó lett! Csak az a baj, hogy ezzel kellett volna kezdenem, de semmi nem utalt rá. :-(

ird le egyszer pontosan ide mi a problemad es biztosan kapsz hasznalhato valaszokat
sem rutin, sem evek nem kellenek egy bogarbeallitasahoz.
0,6 mm-röl,  nem tudok
megszakito fontos : 0,4 mm
en szetszednem darabokra a helyedben, megpucolnam, bezsiroznam, a tengelyet föleg, ( a kis filc-et is jol beolajoznam, ami lecsurog  forgas közben, es extra keni a tengelyt )uj kalapaccsal beallitanam es amig elsz kitart.
Motort összerakni, pedig nyomatek-kulccsal csinald
ennyi
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #62990 Dátum: 2012 Július 21, 19:54:53 »

Ahhoz kellenek az évek meg a rutin, nem a 0,6mm beállításához hézagmérővel.
Szerintem.
ird le egyszer pontosan ide mi a problemad es biztosan kapsz hasznalhato valaszokat
sem rutin, sem evek nem kellenek egy bogarbeallitasahoz.
0,6 mm-röl,  nem tudok
megszakito fontos : 0,4 mm
en szetszednem darabokra a helyedben, megpucolnam, bezsiroznam, a tengelyet föleg, ( a kis filc-et is jol beolajoznam, ami lecsurog  forgas közben, es extra keni a tengelyt )uj kalapaccsal beallitanam es amig elsz kitart.
Motort összerakni, pedig nyomatek-kulccsal csinald
ennyi

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62989 Dátum: 2012 Július 21, 19:45:10 »

A sztorival egyébként arra szerettem volna rávilágítani, hogy sokszor nem csak a bonyolult összefüggéseket kell vizsgálni, hanem még egyszer, alaposan átnézni mindent.
De így két legyet ütöttem egyetlen csapásra, a Vili boldogabb, mintha nyert volna a lottón. :-))))

En szivesen olvastam rola, a tulsagosan okosakkal nem kell foglalkozni ;-))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #62988 Dátum: 2012 Július 21, 19:42:48 »

Folyamatosan tudosítottam a problémával kapcsolatos történésekről.
En szivesen olvastam rola, a tulsagosan okosakkal nem kell foglalkozni ;-))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62987 Dátum: 2012 Július 21, 19:39:31 »

Sosem szakadt el a gázbovdenem. A kuplungbovden nyúlott meg rendszeresen, mindig utána kellett állítanom a nem gyári csavarral, emiatt volt szívás.
A testkábel beépítése/kicserélése után jobban indult a kocsi. Aztán valahogy megint nem (közben mentem vele megpakolva kb 200km-t). A túra alatt kb 15-20x indítóztam és egyetlen egyszer nem indult be (ekkor belöktük), de mondjuk 3 esetben is nehezebben. Tolásra AZONNAL indult, stabil alapjárat volt azonnal, jól gyorsult, jól fogyasztott, stb. Ezen a túrán  volt először olyan, hogy néha mintha kihagyott volna a gyújtás, de előtte soha semmi ilyesmi. Ezért döntöttem a teljes átnézés mellett.
Folyamatosan tudosítottam a problémával kapcsolatos történésekről. Persze megtehettem volna, hogy kussolok és csak élvezem, hogy most jónak tűnik az autó, hogy ne tudj belémkötni. Így viszont szereztem Neked egy jó napot. :-))))
A hibát a legnehezebb megtalálni, kijavítani már általában nem akkora ördöngősség. Ahhoz kellenek az évek meg a rutin, nem a 0,6mm beállításához hézagmérővel.
Szerintem.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #62986 Dátum: 2012 Július 21, 18:43:29 »

Hogy is mondják csepelen? tusé.  Evil
Te csepeli vagy?
Nem!
Stone csepeli?
Nem!
Én csepeli(szigeti)vagyok?
Igen!
Kérdésem:mészólszbeacsepelieknek? Grin

Tóth Zoltán
1303LS
« Hozzászólás #62985 Dátum: 2012 Július 21, 16:18:47 »

Hisz már hónapokkal ezelőtt megmondtad. :-))))
Az a különbség közöttünk, hogy én beírtam az előző hozzászólásom (vállalva a hibáimat), Te pedig bölcsen hallgattál volna róla. :-))))
Ja, a gyertyát valószínűleg én raktam bele, mikor kapkodva kellett feltenni az egyik javított hengerfejet, hogy odaérjünk a velodromra.

Ráérek, van kedvem tovább fűrészelni.  Cheesy
Nekem az rémlik, hogy jó régen, talán többször is felmerült, hogy MINDEN JÓ mégsem indul a kocsi.
Kb ekkor volt téme (lehet, hogy nem a Tieddel kapcsolatban) a testkábel hiány/hiba, meg a rejtélyesen folyton elszakadó gázbowden, meg valakinek a busza ami indítózás alatt nem indult, de elengedve azonnal. Többen tettünk be kapcsolásirajzokat, meg ment az ötletelés a gy.kapcsolóbetétekről. Az sem rémlik, hogy láttam volna, hogy megoldódott és mi volt a hiba végül. Persze lehet, hogy elkerülte a figyelmemet.
Aztán egyszer megjelentél -kicsit- sértődötten, hogy a szambások bezzeg megmondták a tuti, mert itt.... Testkábelhiány a hiba, hiszen ha MINDEN JÓ akkor csak ez lehet.
Azt meg végképp nem értem, hogy miből gondolod, hogy hallgattam volna róla, mert szerintem ilyen irányú tapasztalatod nincsen. Cheesy
Mindegy a lényeg, hogy olyan nincs, hogy minden jó és mégsem, megy. Mert ha minden jó akkor megy.
Egyébként sajnos sokszor tudom, hogy sokan nem írják be a segítő ötletüket, mert nincs kedvük a felbukkanó ráérős fikázásokat visszapattintani, lásd Józsi a napokban gy.állításról.
Hogy is mondják csepelen? tusé.  Evil
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62984 Dátum: 2012 Július 21, 15:15:10 »

Hisz már hónapokkal ezelőtt megmondtad. :-))))
Az a különbség közöttünk, hogy én beírtam az előző hozzászólásom (vállalva a hibáimat), Te pedig bölcsen hallgattál volna róla. :-))))
Ja, a gyertyát valószínűleg én raktam bele, mikor kapkodva kellett feltenni az egyik javított hengerfejet, hogy odaérjünk a velodromra.

Most nem azért, de a szambát bújod, keresed a misztikus hibára a megoldásokat ott, mert magyarországon már senki nem segít, nem ért ilyen szinten a motorhoz. Erre kiderül, hogy 3tized a gyertyahézag a mexakító meg 2 (ami ha lóg a tengely akár néha"0") Persze "minden OK mégsem indul a motor"
Aztán lehet, hogy csak minket szopatsz hónapok óta.
Ki tette be azt gyertyát így?
1303LS
« Hozzászólás #62983 Dátum: 2012 Július 21, 13:55:17 »

Ma megnézegettem a lényeges dolgokat az Oválon. Amiket tapasztaltam:
- a menetirány szerinti bal oldalon a gyertyák feketék voltak, a hézaguk kb 0,3-0,4mm
- a megszakítóhézag kb 0,2mm volt
- a szelephézagok nagyjából jók voltak, egy-két helyen talán kicsit kicsi.
Mindent beállítottam a gyári értékre, most az autó szinte pöccre indul. Még a gyújtást állítom be a váciak oldalán található multiméteres módszerrel (most csak fülre történt), remélem, tutti lesz!
Ahogy callokk kollégától megtanultam, a hibák szinte mindig összetettek, sok kicsi sokra megy.
Most nem azért, de a szambát bújod, keresed a misztikus hibára a megoldásokat ott, mert magyarországon már senki nem segít, nem ért ilyen szinten a motorhoz. Erre kiderül, hogy 3tized a gyertyahézag a mexakító meg 2 (ami ha lóg a tengely akár néha"0") Persze "minden OK mégsem indul a motor"
Aztán lehet, hogy csak minket szopatsz hónapok óta.
Ki tette be azt gyertyát így?
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1178


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #62982 Dátum: 2012 Július 21, 13:15:29 »

ohh
na latod Smiley
/szentül megvoltam rola gyözödve, hogy ennyi idö utan mar az alap dolgokkal kiismered magad  /
gyujtast pedig jobb ha Stroboskoppal allitasz Smiley)

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62981 Dátum: 2012 Július 21, 11:42:30 »

Ma megnézegettem a lényeges dolgokat az Oválon. Amiket tapasztaltam:
- a menetirány szerinti bal oldalon a gyertyák feketék voltak, a hézaguk kb 0,3-0,4mm
- a megszakítóhézag kb 0,2mm volt
- a szelephézagok nagyjából jók voltak, egy-két helyen talán kicsit kicsi.
Mindent beállítottam a gyári értékre, most az autó szinte pöccre indul. Még a gyújtást állítom be a váciak oldalán található multiméteres módszerrel (most csak fülre történt), remélem, tutti lesz!
Ahogy callokk kollégától megtanultam, a hibák szinte mindig összetettek, sok kicsi sokra megy.
Nem elérhető Ata
Hozzászólások: 114


« Hozzászólás #62980 Dátum: 2012 Július 20, 14:26:49 »

6202 2Z kell bele 2 darab
Köszönöm!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62979 Dátum: 2012 Július 20, 08:52:45 »

Jónak kell lennie az elosztónak, és négytizedes hézaggal kell rendelkeznie a megszakítónak.
na ez nagy igazság ... otthon 5db elosztóbol 4 szarrá van kopva tiszta csíkos és rozsdás a bütykös tengelye és ebből a négyből háromnak be van rohadva a röpsúlyos szabályzója úgy hogy melegítve sem bírtam szétszedni..... mind működő autóból szedtem ki pont fele előgyújtást adtak le fordulaton mint kéne pedig pedig "autószerelő" állította be stroboszkóppal ( persze csak alapjáratot nézte ,mert minek is nézte volna fordulaton...)

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #62978 Dátum: 2012 Július 20, 08:06:16 »

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy AB-s motoron lévő dinamó csapágyai milyen jelölésűek/méretűek.
 Válaszotokat előre is köszönöm.
6202 2Z kell bele 2 darab

Nem elérhető Ata
Hozzászólások: 114


« Hozzászólás #62977 Dátum: 2012 Július 19, 21:05:04 »

Sziasztok!

Azt szeretném megtudni, hogy AB-s motoron lévő dinamó csapágyai milyen jelölésűek/méretűek.
 Válaszotokat előre is köszönöm.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62976 Dátum: 2012 Július 19, 18:09:47 »

http://www.youtube.com/watch?v=lb0BGcQCLEg&NR=1&feature=endscreen

Nem bogár, de a technológíát kell figyelni.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #62975 Dátum: 2012 Július 19, 14:54:04 »

Lassan festeném az alvázat stb.

Kérdés az, hogy az eddig jól működő váltót hogy tegyem vissza?
Mit kell cserélni, ha már kint van? Gumiharangok és a papírtömítések már a kukában.
Fékdob felőli végén? Gumigyűrűk, szimmeringek, papírok, csapágyak?

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62974 Dátum: 2012 Július 19, 11:45:41 »

Ez viszont azt jelenti, hogy az előbbi segítőkész tanácsod ebben az esetben nem sokat ér sajna.
Jónak kell lennie az elosztónak, és négytizedes hézaggal kell rendelkeznie a megszakítónak. Működni kell a vákumos szabájzónak is. Ez az alap, e nélkül nem szabad máshoz hozzányúlni. A pici hibák összeadódnak. Arra is gondolni kell, hogy egy rég használt kocsinál, de lehet ez ritkán használtnál is, hogy a dugattyúgyűrük leragadnak a dugattyú falához. Nincs kellő kompresszió egy, esetleg két hengernél. Ha meg az akku is gyenge már szarul indul a kocsi. Ekkor szokták az elosztót elállítani, és csavargatni a karburátoron az üzemanyag csavart, már kis esély van arra, hogy elinduljon a kocsi. Ekkor még gyertyahibára gondolva a jó gyertyát rosszra cserélik, szerencsés esetben a gyenge hengerbe kerül.
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #62973 Dátum: 2012 Július 19, 11:27:39 »

Nekem volt olyan hibám, ami sokáig szivatott. Lógott az elosztó tengelye oldalirányban, és az egyik csúcs egy tizeddel el is volt kopva a többihez képest. A kicsi megszakítóhézag miatt ami csak 2 tized volt, fordulaton még működött, de ott is beledurrogott a karbiba. Alapjáraton meg leállt mindig. A maradék két tized meg hamar egy tud lenni, ha beég a megszakító egy kicsit. Egy kopott sokat futott motornál ez előfordulhat. Ezt is azért írom, hogy ebből is lehet tanulni.

Ez viszont azt jelenti, hogy az előbbi segítőkész tanácsod ebben az esetben nem sokat ér sajna.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #62972 Dátum: 2012 Július 19, 11:26:15 »

amikor alapjáraton forgatam az elosztót és a leg magasabb fordulatig akkor az alapjárati előgyújtás 16fok volt a 3500as fordulaton meg 50fok , na így lehet füllel tönkre tenni egy motort  Undecided
Grin Wink

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak: 1 ... 436 437 438 439 440 [441] 442 443 444 445 446 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.157 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.