www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 22:23:05

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 428 429 430 431 432 [433] 434 435 436 437 438 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14817852 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #63331 Dátum: 2012 Augusztus 11, 12:35:11 »

Köszönöm, keresem.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #63330 Dátum: 2012 Augusztus 11, 11:43:11 »

amerikánusba nem tudom de mercibe 3ból 3szor az elakadásjelző kapcsolója volt szar vagy kontaktos
egyébként  biztos van biztosítéka de lehet csak valamivel közös és azis lehet hogy kinti bizti
  a jenki szarokon switch nevű biztosítékon van

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #63329 Dátum: 2012 Augusztus 11, 11:34:47 »

Ha már ennyire villany. Jeep cherokeen ha nem megy az index, de az elakadásjelző igen akkor merre keresgéljek?
Indexkart kizárnám, mert 2-vel is ezt csinálja.
amerikánusba nem tudom de mercibe 3ból 3szor az elakadásjelző kapcsolója volt szar vagy kontaktos
egyébként  biztos van biztosítéka de lehet csak valamivel közös és azis lehet hogy kinti bizti
« Utoljára szerkesztve: 2012 Augusztus 11, 11:36:38 írta tati »

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #63328 Dátum: 2012 Augusztus 11, 11:29:29 »

Nos, megvolt az első küzdés Imrüssal telefonos online segítséggel. Első részeredmények alapján a szénkefék baromira nem viszik át az áramot mert a kefetartó eltört és nem merőlegesen áll az egyik kefe a csúszógyűrűre. Szóval keresek ép generátor szénkefe tartót.  Roll Eyes

 Wink

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63327 Dátum: 2012 Augusztus 11, 11:20:32 »

Nos, megvolt az első küzdés Imrüssal telefonos online segítséggel. Első részeredmények alapján a szénkefék baromira nem viszik át az áramot mert a kefetartó eltört és nem merőlegesen áll az egyik kefe a csúszógyűrűre. Szóval keresek ép generátor szénkefe tartót.  Roll Eyes

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
1303LS
« Hozzászólás #63326 Dátum: 2012 Augusztus 11, 09:37:35 »

Ha már ennyire villany. Jeep cherokeen ha nem megy az index, de az elakadásjelző igen akkor merre keresgéljek?
Indexkart kizárnám, mert 2-vel is ezt csinálja.
Szóval egyáltalán külön van-e reléje. A benti biztosítéktáblán nincs csak a vészvillogónak biztosítéka.
Tatit jól elüldöztétek, pedig ő az amerikaiautós.
Ja grandcherokee
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63325 Dátum: 2012 Augusztus 11, 09:31:03 »

a feszültségszabályzó nem egyenirányító soha nem is volt , nem tudom minek osztjátok a észt olyanban amihez hülyék vagytok mint a segg! a dióda híd a generátorba van beépítve <beszúrt kép törölve> 16os számú alkatrész
oké, igazad van.
a villanyhoz pöcs vagyok.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #63324 Dátum: 2012 Augusztus 11, 09:13:17 »

Ha már ennyire villany. Jeep cherokeen ha nem megy az index, de az elakadásjelző igen akkor merre keresgéljek?
Indexkart kizárnám, mert 2-vel is ezt csinálja.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #63323 Dátum: 2012 Augusztus 11, 08:46:40 »

a feszültségszabályzó nem egyenirányító soha nem is volt , nem tudom minek osztjátok a észt olyanban amihez hülyék vagytok mint a segg! a dióda híd a generátorba van beépítve <beszúrt kép törölve> 16os számú alkatrész
lájk

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #63322 Dátum: 2012 Augusztus 11, 08:45:43 »

maga a generátor váltóáramot csinál, amit a feszszabályzó (és egyben egyeniránytó) cuccos fordít át egyenárammá.
szóval valahol a feszszabályzó után kéne méricskélned.
a feszültségszabályzó nem egyenirányító soha nem is volt , nem tudom minek osztjátok a észt olyanban amihez hülyék vagytok mint a segg! a dióda híd a generátorba van beépítve 16os számú alkatrész

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63321 Dátum: 2012 Augusztus 11, 07:59:05 »

Nagyon köszönöm mindenkinek a leírásokat. Ma nagyobb bátorsággal és céltudatosabban rámérek, rápróbálok a leírt pontokra - az aksisarut nem húzom le - és beszámolok, hogy mi a helyzet.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #63320 Dátum: 2012 Augusztus 11, 05:49:30 »

Amíg nincs gerjesztés (tehát nem kötöd be a visszajelző izzót), nincs töltés.
Fogysz egy 5m hosszú vezetéket és a kocsin kívül szépen rákötöd a feszszab és a visszajelző izzó megfelelő pontjaira. Méred az akksin a töltőáramot, ha 13 voltnál több, működik a generátor.
Eztuán kisípolod kéziműszerrel (és az 5m-es drótod segítségével, ha szükség van rá), hogy melyik vezeték megy előre a generátortól. HA átalakították a kocsidat dinamósról generátorosra, akkor jó eséllyel az ülés alatt találsz egy toldást. Neked valószínűleg azért lehet kavar, mert először egy belső feszszabos generátort tettek bele, majd gondolom meghalt, és kapott egy külső feszszabost és nem volt kedve szépen megcsinálni.
Ezt előttem már elmondták, hátha összefoglalva jobban megy. Esetleg beviszed gumibogihoz és 10 perc alatt örömkönnyekkel távozol. Ha nagyon akarod, akár elmegyek segíteni megcsinálni valamikor.
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #63319 Dátum: 2012 Augusztus 10, 23:00:11 »

...vagy ez igy hülyeség Imrüs ?
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #63318 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:56:01 »

sajnos nekem is az, amint a mellékelt ábra mutatja. Pedig biztos nem annyira bonyolult, ha egyszer valaki hozzaertö elmagyarazna. Pont ezert kernek segitseget.

...nem irtad mi a helyzet a töltés lámpával...mert ahogy irtam azon az égőn keresztül áramnak kéne menni gyujtásráadáskor...

...tehát ha vissza tetted az égő végére a világoszöld vezetéket....valamint vissza tetted a foglalatba a kilóméter órán ahova rátetted a gyujtásról jövö pozitiv 12v vezetéket (leszigetelt közös pont, nehogy máshová!) akkor ha ráadod a gyujtás és hátra mégy valamennyi feszültséget kell mérned a világoszöld vezetéken a generátornál....ha nincs ott feszültség ...akkor marad a feszület Grin   ..akkor lehet szakadt pl. a vezeték  

...nézd meg ez nem bonyolult

...elviheted máshoz ...de az utszélén még jól jöhet ha megtudod magadnak is csinálni Wink
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #63317 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:47:08 »

de akkor honnan tudnám, h a generátor, vagy a fesszab szar?

Lehúzod a stekkert a Generátorról. Feszültségmérőt csatlakoztatsz a generátor B+ kivezetésére (azaz az akkura). Alapjáraton (!) járó motornál +12V-ot adsz a generátor DF kapcsára. (pl a B+ -ról) Ekkor a kapocsfeszültségnek meg kell növekedni ~0,5V-l. Ugyanekkor a generátor D+ pontján (töltésjelző is innen megy) szintén megjelenik a feszültség.

(ha nincs kéznél műszer: Lehúzott stekkerrel, álló motornál világítani kell, egy az akku (B+) és a D+ pont közé kötött ~2...4W/12V próbalámpának. Amikor a motor alapjáraton forog és +12V-t kapcsolsz a DF-re az izzó  elalszik)
« Utoljára szerkesztve: 2012 Augusztus 10, 22:49:11 írta Imrüs »

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27169


« Hozzászólás #63316 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:36:30 »

2-3 másodpercre sem? Meg tegyük hozzá, hogy csak generátornál, mert a dinamósnál le lehet venni.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63315 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:20:11 »

NEM SZABAD járó motornál levenni az akku sarut mert leégnek a diódák
2-3 másodpercre sem? Meg tegyük hozzá, hogy csak generátornál, mert a dinamósnál le lehet venni.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Augusztus 10, 22:21:50 írta kdf 001 »
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #63314 Dátum: 2012 Augusztus 10, 22:06:46 »

Beindítod a motort és leveszed járatás közben a pozitív sarut az akkuról. A motornak járnia kell, ha jó a dinamó vagy a generátor.
NEM SZABAD járó motornál levenni az akku sarut mert leégnek a diódák

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #63313 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:52:43 »

Nem, az egyik csövet tartja fül, ez valahogy máshogy szorul be valahová.

nekem gyári, de nem nézegettem még soha.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63312 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:29:18 »

Szerintem hasonló fülecske tartja, mint mondjuk a motortérben a kábeleket.
Ha letört, hát letört.

Nem, az egyik csövet tartja fül, ez valahogy máshogy szorul be valahová.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
1303LS
« Hozzászólás #63311 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:22:29 »

Valaki el tudja mondani, hogy a 1302-es tankszellőző műanyag csöve hogy rögzül gyárilag az esővízgyűjtő mögött, az ablaktörlő mechanika előtt? Vagy mögött?

Kép lenne az igazi.
Szerintem hasonló fülecske tartja, mint mondjuk a motortérben a kábeleket.
Ha letört, hát letört.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #63310 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:19:08 »

Valaki el tudja mondani, hogy a 1302-es tankszellőző műanyag csöve hogy rögzül gyárilag az esővízgyűjtő mögött, az ablaktörlő mechanika előtt? Vagy mögött?

Kép lenne az igazi.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63309 Dátum: 2012 Augusztus 10, 21:10:53 »

Lementem megnéztem, belsős, sajnos.
azért kösz. Egy idő után megunom és átviszem Szabó Mikihez, vagy Megyóhoz.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #63308 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:54:39 »

az elöbb irtam, de eltünt, hogy kb 2 naponta beinditom es megsem merült le az aksi majd 1 hónap alatt.
Lementem megnéztem, belsős, sajnos.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #63307 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:53:18 »

kösz, ez érdekes tipp, de kipróbálom, ha nem veszélyes.
Elektronikus fesszab és a diódák nem szeretik.  Roll Eyes

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63306 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:46:30 »

Beindítod a motort és leveszed járatás közben a pozitív sarut az akkuról. A motornak járnia kell, ha jó a dinamó vagy a generátor.
kösz, ez érdekes tipp, de kipróbálom, ha nem veszélyes.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63305 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:44:50 »

Van egy generátorom, de nem tudom milyen. Próbára jó lehet, de megnézem, hogy külsős-e. Roll Eyes
az elöbb irtam, de eltünt, hogy kb 2 naponta beinditom es megsem merült le az aksi majd 1 hónap alatt.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #63304 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:43:36 »

de akkor honnan tudnám, h a generátor, vagy a fesszab szar?
Beindítod a motort és leveszed járatás közben a pozitív sarut az akkuról. A motornak járnia kell, ha jó a dinamó vagy a generátor.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #63303 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:38:45 »

de akkor honnan tudnám, h a generátor, vagy a fesszab szar?
Van egy generátorom, de nem tudom milyen. Próbára jó lehet, de megnézem, hogy külsős-e. Roll Eyes
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63302 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:37:25 »

de akkor honnan tudnám, h a generátor, vagy a fesszab szar?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #63301 Dátum: 2012 Augusztus 10, 20:27:06 »

maga a generátor váltóáramot csinál, amit a feszszabályzó (és egyben egyeniránytó) cuccos fordít át egyenárammá.
szóval valahol a feszszabályzó után kéne méricskélned.


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63300 Dátum: 2012 Augusztus 10, 17:45:47 »

sajnos nekem is az, amint a mellékelt ábra mutatja. Pedig biztos nem annyira bonyolult, ha egyszer valaki hozzaertö elmagyarazna. Pont ezert kernek segitseget.
maga a generátor váltóáramot csinál, amit a feszszabályzó (és egyben egyeniránytó) cuccos fordít át egyenárammá.
szóval valahol a feszszabályzó után kéne méricskélned.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #63299 Dátum: 2012 Augusztus 10, 17:02:36 »

sajnos nekem is az, amint a mellékelt ábra mutatja. Pedig biztos nem annyira bonyolult, ha egyszer valaki hozzaertö elmagyarazna. Pont ezert kernek segitseget.

jaj de kar, hogy ilyen tavol vagyunk ...

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63298 Dátum: 2012 Augusztus 10, 16:35:42 »

ha jól tudom, magán a generátoron lófasz mérhető.
az alant említett gerjesztéssel lesz érdemleges áramfolyam.
(de az is lehet, hogy nem. ez nekem vudu mágia)
sajnos nekem is az, amint a mellékelt ábra mutatja. Pedig biztos nem annyira bonyolult, ha egyszer valaki hozzaertö elmagyarazna. Pont ezert kernek segitseget.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63297 Dátum: 2012 Augusztus 10, 15:46:27 »

Rámértem. A generátor B+ kivezetésén 0.6V mérhető. Úgy sejtem, ez kevés Undecided Mi lehet a gond?

ha jól tudom, magán a generátoron lófasz mérhető.
az alant említett gerjesztéssel lesz érdemleges áramfolyam.
(de az is lehet, hogy nem. ez nekem vudu mágia)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63296 Dátum: 2012 Augusztus 10, 15:42:59 »

...na akkor megoldódni látszik Cheesy         ...azért majd mérj rá a töltésre
Rámértem. A generátor B+ kivezetésén 0.6V mérhető. Úgy sejtem, ez kevés Undecided Mi lehet a gond?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #63295 Dátum: 2012 Augusztus 10, 11:23:17 »

Az vezetett meg, hogy én mindenáron fesszabról lejövő vezetékként kerestem a drótot. Nem volt kedvenc tantárgyam az autóvillamosság.  Tongue

...na akkor megoldódni látszik Cheesy         ...azért majd mérj rá a töltésre
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #63294 Dátum: 2012 Augusztus 10, 11:22:33 »

A dinamó feszültségszabályzója (12V) a hátsó ülés alatt volt. Az eredeti töltésvisszajelződ vezetékvége ott keresendő. Lehet egy toldással megy tovább a motortér felé ...
Imrus! Ez gyárilag generátoros (külső fesszabos). Ennek is az ülés alatt volt gyárilag a szabija. A dinamós bogaraim azok más autók voltak, s azoknak is a hátsó ülés alatt volt.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #63293 Dátum: 2012 Augusztus 10, 11:17:44 »


Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #63292 Dátum: 2012 Augusztus 10, 11:06:59 »

Mostanában ez a legszórakoztatóbb topic, egy viccek alcímet nem biggyesztesz rá, Bácsi? Wink
nyár van, uborkaszezon :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak: 1 ... 428 429 430 431 432 [433] 434 435 436 437 438 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.129 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.