www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 02, 23:27:59

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 404 405 406 407 408 [409] 410 411 412 413 414 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14834033 alkalommal)
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #64291 Dátum: 2012 Október 28, 21:25:11 »

AB-s motorokon milyen karbi volt gyárilag?
Másként kérdezem: mi a különbség a 30 és 31-es Solex karbik között?

Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #64290 Dátum: 2012 Október 25, 22:32:59 »

Nyugodtan ráfúrhatod (gondolom olyan a blokk, hogy a felöntések rajta vannak!?)
Viszont én ilyen utólagos fúrásnál, mindig rakok acél perselyt az aluba, ugyanúgy mint ahogy gyárilag is volt.

köszi megfogadom tanácsod

06208005898
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64289 Dátum: 2012 Október 25, 22:00:53 »

Nyugodtan ráfúrhatod (gondolom olyan a blokk, hogy a felöntések rajta vannak!?)
Viszont én ilyen utólagos fúrásnál, mindig rakok acél perselyt az aluba, ugyanúgy mint ahogy gyárilag is volt.

Kérdés: vettem egy 1.6os AD-s motort bogárban volt buszba raknám és a motortartó keresztvas helyei nincsenek kifúrva és menetelve gondolom nem követek el nagy bakit ha utólag megcsinálom?

Nem elérhető zoka
Hozzászólások: 1652


« Hozzászólás #64288 Dátum: 2012 Október 25, 21:57:25 »

Kérdés: vettem egy 1.6os AD-s motort bogárban volt buszba raknám és a motortartó keresztvas helyei nincsenek kifúrva és menetelve gondolom nem követek el nagy bakit ha utólag megcsinálom?

06208005898
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #64287 Dátum: 2012 Október 25, 21:00:18 »

de ez nem szűrős, ha jól látom

Forrestnél nem az volt a lényeg hanem a kicsit is leakarta törni ez meg nagy. Grin

 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #64286 Dátum: 2012 Október 25, 20:59:02 »

Pedig az van amit Varázsló meg Tati mond. A paláston oválisnak tűnik mert ferdén van belefúrva. De a furat maga kerek. Párat már dugóztam le, és mindbe lehetett menetet fúrni. De ha netalántán a tied valami extra ritka példány, amibe értelmetlenül sokkal drágább gyártási eljárással ovális furatot készítettek, akkor is tudsz bele menetet fúrni, csak előtte marógépen át kell forgácsolnod a furatot. Jobb megoldásnak tartom a hegesztésnél, abban túl sok a rizikó...  Undecided


Ez a viccek topik vagy a csávónak van egy kis .........
Ha szerelni is úgy szerel a család ahogy heggeszt.

 Evil
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 25, 21:01:16 írta wob974 »

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #64285 Dátum: 2012 Október 25, 20:58:52 »

<beszúrt kép törölve>

 Evil
de ez nem szűrős, ha jól látom

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #64284 Dátum: 2012 Október 25, 20:57:18 »

172euró 47300huf + 20huf a sallang

Mi van nem tojtak a tehenek? Grin

 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #64283 Dátum: 2012 Október 25, 20:54:35 »

Ilyen létezik????  Huh az első lenne, ami letörne...  Undecided



 Evil

Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #64282 Dátum: 2012 Október 25, 20:47:49 »

Olajszűrő kiépítésre milyen lehetőségek vannak, mondjuk motor blokk bontás nélkül?
Gondolom van több alternatíva is.
Biztos többen kíváncsiak, hogy hogyan lehetne dudura olajszűrőt szerelni.


Hát spec amig nem volt ilyenem:


Addig a blokk tetején az olajhűtő konzolján volt megfúrva a ki és be menet mondjuk így nem volt ott olajhűtő.

Amúgy vehetsz ilyet is:




 Evil
« Utoljára szerkesztve: 2012 Október 25, 20:53:14 írta wob974 »

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64281 Dátum: 2012 Október 25, 16:40:22 »

Pedig az van amit Varázsló meg Tati mond. A paláston oválisnak tűnik mert ferdén van belefúrva. De a furat maga kerek. Párat már dugóztam le, és mindbe lehetett menetet fúrni. De ha netalántán a tied valami extra ritka példány, amibe értelmetlenül sokkal drágább gyártási eljárással ovális furatot készítettek, akkor is tudsz bele menetet fúrni, csak előtte marógépen át kell forgácsolnod a furatot. Jobb megoldásnak tartom a hegesztésnél, abban túl sok a rizikó...  Undecided

csak azért nem szerelem ki hogy megnézzem, de a kilépő nyílás biztos hogy ovális.

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #64280 Dátum: 2012 Október 25, 14:27:58 »

Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64279 Dátum: 2012 Október 25, 09:52:27 »

172euró 47300huf + 20huf a sallang

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64278 Dátum: 2012 Október 25, 09:27:13 »

Nem állítom, hogy nem létezhet, hogy oválisra munkálnak meg egy furatot, de én még olyan pumpát nem láttam. A Melling öntöttvas pumpa is tökéletesen kerek, normál furattal van ellátva, csak ferdén van belefúrva és a kilépő nyílásnál ovális (ábrázoló geometrián mindig figyeltem!  Grin Grin)

Úgyhogy szerintem nézd meg jobban.  Wink
csak azért nem szerelem ki hogy megnézzem, de a kilépő nyílás biztos hogy ovális.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64277 Dátum: 2012 Október 25, 09:23:12 »

na nyasgem hogy hülyének nézel. Mondom hogy ovális mint az állat. Csak tudom bazz egy óráig reszeltem hogy eltávolítsam a megmunkálási hibákat.

Nem állítom, hogy nem létezhet, hogy oválisra munkálnak meg egy furatot, de én még olyan pumpát nem láttam. A Melling öntöttvas pumpa is tökéletesen kerek, normál furattal van ellátva, csak ferdén van belefúrva és a kilépő nyílásnál ovális (ábrázoló geometrián mindig figyeltem!  Grin Grin)

Úgyhogy szerintem nézd meg jobban.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64276 Dátum: 2012 Október 25, 09:01:25 »

ez mehetne a viccekbe is Cool

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64275 Dátum: 2012 Október 25, 09:01:00 »

kerek az csak srégen van fúrva  Roll Eyes
na nyasgem hogy hülyének nézel. Mondom hogy ovális mint az állat. Csak tudom bazz egy óráig reszeltem hogy eltávolítsam a megmunkálási hibákat.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64274 Dátum: 2012 Október 25, 08:57:15 »

nem tudom neked melyik fajta van, az enyemnek ovalis a kilepo nyilas. Abba nem lehet menetet varazsolni.
kerek az csak srégen van fúrva  Roll Eyes

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #64273 Dátum: 2012 Október 25, 08:44:10 »

ha szervizben monda a szerelo nezzek utanna? Vagy gondolhatom hogy ert hozza ha mar ott dogozik.
ez mehetne a viccekbe is Cool
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64272 Dátum: 2012 Október 25, 07:21:21 »

Fúrtam bele egy 14-es finommenetet és belehajtottam egy csavart, beleragasztva.

Így biztos nem fog a hegesztéstől elhúzódni és nem is kell újra megmunkálni a pumpa házat.
nem tudom neked melyik fajta van, az enyemnek ovalis a kilepo nyilas. Abba nem lehet menetet varazsolni.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64271 Dátum: 2012 Október 24, 21:38:27 »

dugozni vagy heggeszteni? Masodik jobb megoldas lehet.

Fúrtam bele egy 14-es finommenetet és belehajtottam egy csavart, beleragasztva.

Így biztos nem fog a hegesztéstől elhúzódni és nem is kell újra megmunkálni a pumpa házat.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64270 Dátum: 2012 Október 24, 19:57:39 »

De ne felejtsük el, hogy le kell zárni a pumpa blokkba befelé nyomóoldalát.

És maradhat az öntöttvas pumpa Maxinak.
dugozni vagy heggeszteni? Masodik jobb megoldas lehet.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64269 Dátum: 2012 Október 24, 19:55:47 »

Azt nem írtam, gondoltam Maxinak úgyis egyértelmű, mert több motort rakott össze mint mondjuk a Maresz, a Merki, meg Te együtt.  Wink

apam meg keresztapam, es igen jol irod, es mind  6 hengeres monstrumok.
Bogar motort 2db ot

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64268 Dátum: 2012 Október 24, 19:53:41 »

Utána néztem, 0.25 százados lépcsői vannak a Suzuki GSX-R/GSX/GSF/GSR blokkok csapágyainak és mindent a "megszokott módon" kell csinálni motorfelújításnál.
És nincs meghatározott "kötelező" csapágycsere, szervizméretek vannak, ahogy minden motornál.

Úgyhogy rosszul tudja a szerelő.  Wink


ha szervizben monda a szerelo nezzek utanna? Vagy gondolhatom hogy ert hozza ha mar ott dogozik.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64267 Dátum: 2012 Október 24, 18:25:14 »

Lehet, de motort meg lehet hallgatni nem csattog nem kopog szóval a nem túl drága olaj (na és persze időben cserélve) nem az ördögtől való...
A gyári előírás szerint. Innentől már felesleges magyarázni. Persze lehet csendesebb, fogyaszthat kevesebbet, de a lényegen nem változtat.

Bácsi Győző
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #64266 Dátum: 2012 Október 24, 18:23:05 »

De valószínűleg nincs összehasonlítási alapod.
Amúgy az ezerkettesek híresek voltak a négyszázezer km gondmentesen, aztán felújítás műsorról, állítólag.
Ha hazudok, más után teszem.
Lehet, de motort meg lehet hallgatni nem csattog nem kopog szóval a nem túl drága olaj (na és persze időben cserélve) nem az ördögtől való...

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64265 Dátum: 2012 Október 24, 18:21:50 »

Én mióta megvan a bogár az avia kúton veszem a legolcsóbb 15w40-es olajat. EZ olyan 8 éve és 160k km óta van így. A motoror nem vettem észre se teljesítménycsökkenést, de azt hogy jobban enné az olajat felújítva sem volt nálam soha (már ha volt egyátalán) viszont üzemel legtöbbször etanollal hajtva gond nélkül.
De valószínűleg nincs összehasonlítási alapod.
Amúgy az ezerkettesek híresek voltak a négyszázezer km gondmentesen, aztán felújítás műsorról, állítólag.
Ha hazudok, más után teszem.

Bácsi Győző
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #64264 Dátum: 2012 Október 24, 18:18:03 »

Én mióta megvan a bogár az avia kúton veszem a legolcsóbb 15w40-es olajat. EZ olyan 8 éve és 160k km óta van így. A motoror nem vettem észre se teljesítménycsökkenést, de azt hogy jobban enné az olajat felújítva sem volt nálam soha (már ha volt egyátalán) viszont üzemel legtöbbször etanollal hajtva gond nélkül.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #64263 Dátum: 2012 Október 24, 18:14:34 »

Utána néztem, 0.25 százados lépcsői vannak a Suzuki GSX-R/GSX/GSF/GSR blokkok csapágyainak és mindent a "megszokott módon" kell csinálni motorfelújításnál.
És nincs meghatározott "kötelező" csapágycsere, szervizméretek vannak, ahogy minden motornál.

Úgyhogy rosszul tudja a szerelő.  Wink


Rosszul írtad. "szerelő"  Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64262 Dátum: 2012 Október 24, 17:54:18 »

akkor majd nezz utanna. Hivatalos suzuki szervizben mondta a szerelo. De biztos rosszul tudja!

Utána néztem, 0.25 százados lépcsői vannak a Suzuki GSX-R/GSX/GSF/GSR blokkok csapágyainak és mindent a "megszokott módon" kell csinálni motorfelújításnál.
És nincs meghatározott "kötelező" csapágycsere, szervizméretek vannak, ahogy minden motornál.

Úgyhogy rosszul tudja a szerelő.  Wink


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64261 Dátum: 2012 Október 24, 17:53:24 »

Azt nem írtam, gondoltam Maxinak úgyis egyértelmű, mert több motort rakott össze mint mondjuk a Maresz, a Merki, meg Te együtt.  Wink

De ne felejtsük el, hogy le kell zárni a pumpa blokkba befelé nyomóoldalát.

És maradhat az öntöttvas pumpa Maxinak.

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64260 Dátum: 2012 Október 24, 17:48:50 »


De ne felejtsük el, hogy le kell zárni a pumpa blokkba befelé nyomóoldalát.

És maradhat az öntöttvas pumpa Maxinak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64259 Dátum: 2012 Október 24, 17:47:37 »

de stuntnak volt valami ötlete hogy a szíjtárcsánál ki lehet hozni, a pumpánál meg vissza, vagy fordítva?
De végül nem kaptunk hozzá bevásárló listát hogy mit vegyen meg a paraszt.
a másik ami még nekem tetszik a kis "bögre"  a leeresztőre benne a szűrővel, de fosok hogy letöröm.

Nem az én ötletem, hanem a CSP-é.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #64258 Dátum: 2012 Október 24, 16:11:16 »

De volt bevásárlólista, csak drágának ítéltetett:

1. fedél ahol kilép az olaj a blokkból:
http://csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=302584958060&rub1=Engine&rub2=Oil%20System%2COil%20Pumps&artnr=10343a&pn=0&sort=0&all=

2. Olajszűrő konzol:
http://csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=302584958060&rub1=Engine&rub2=Oil%20System%2COil%20Filtering&artnr=22106b&pn=0&sort=0&all=

3. Visszavezető csavar a nyomásszelepnél:
http://csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=302584958060&rub1=Engine&rub2=Oil%20System%2COil%20Filtering&artnr=22630a&pn=0&sort=0&all=

Plusz a szűrő, a csövek, fittingek. Viszont ez a legprofibb megoldás: Nem korlátozza a kenést.

de stuntnak volt valami ötlete hogy a szíjtárcsánál ki lehet hozni, a pumpánál meg vissza, vagy fordítva?
De végül nem kaptunk hozzá bevásárló listát hogy mit vegyen meg a paraszt.
a másik ami még nekem tetszik a kis "bögre"  a leeresztőre benne a szűrővel, de fosok hogy letöröm.

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64257 Dátum: 2012 Október 24, 11:16:41 »

Ha csak így nem... Smiley de akkor már nem egyszerűbb olajpumpásat venni? Olcsóbb is és gondolom a szűrő árban is van különbség.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #64256 Dátum: 2012 Október 24, 09:35:47 »

Ilyen létezik????  Huh az első lenne, ami letörne...  Undecided
nem, ha az orra lejjebb van  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64255 Dátum: 2012 Október 24, 09:31:49 »

Ilyen létezik????  Huh az első lenne, ami letörne...  Undecided
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1812/olajtekno-keszlet-filterrel

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #64254 Dátum: 2012 Október 24, 09:23:30 »

a másik ami még nekem tetszik a kis "bögre"  a leeresztőre benne a szűrővel, de fosok hogy letöröm.
Ilyen létezik????  Huh az első lenne, ami letörne...  Undecided

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #64253 Dátum: 2012 Október 24, 09:19:55 »

pedig sokkal kisebb szopó mint kifúrkálni a blokkot meg becsövezni.... de hát ezt már múltkor is megbeszéltük
de stuntnak volt valami ötlete hogy a szíjtárcsánál ki lehet hozni, a pumpánál meg vissza, vagy fordítva?
De végül nem kaptunk hozzá bevásárló listát hogy mit vegyen meg a paraszt.
a másik ami még nekem tetszik a kis "bögre"  a leeresztőre benne a szűrővel, de fosok hogy letöröm.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #64252 Dátum: 2012 Október 24, 09:15:43 »

most cseréltem olajpumpát. egy öntöttvasházas 30mm van benne. nem szívesen cserélném.
pedig sokkal kisebb szopó mint kifúrkálni a blokkot meg becsövezni.... de hát ezt már múltkor is megbeszéltük

Oldalak: 1 ... 404 405 406 407 408 [409] 410 411 412 413 414 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.165 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.