www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 16:03:16

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 210 211 212 213 214 [215] 216 217 218 219 220 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13211390 alkalommal)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72035 Dátum: 2014 Május 24, 18:10:50 »

Itt tartottunk egy éve:
Nem nagyon értettem mi van ezeknél a karbiknál.

Az első és lényeges dolog, hogy normálisan megy az autó, szépen működik (Nem durrog, nem melegszik, tehát elsőre nincs semmi abnormális) Menet közben volt kigyorsításkor egy kis berángatás, de ahogy észrevettük laza volt az egyik oldalon a főfúvóka sor. Ez meghúzás után megszűnt.

Az érdekességek beállításkor jöttek, mert akkor semmi sem úgy működött ahogy működni szokott:

1. A motornak zárt pillangószelepekkel van alapjárata. Ha ekkor rámérek a szinkron teszteremmel, annak a mutatója annyira kitér, mint amikor egy 1,8-1,9 motorra enyhén nyitott pillangokkal adok szép alapjáratot. A megkerülő ágak csavarjai a gyári dugókkal ledugózva. Így felszerelve nem látok semmi abnormálisat a pillangókon.

2. A CO csavarok 15-20 fordulatot voltak kitekerve!! Betekerve azokat az alapjárat csak esett, nem emelkedett. (50-es alapjárati fúvókák)
Próbából 60-as alapjáratikat betéve, amik drasztikusan nagyok, már lehet nyitni a pillangókon a jó alapjárathoz, de szinkronteszterrel tökéletes szinkron beállításához nekem úgy tűnik, hogy szemre abnormálisan nagy a különbség ha a 2 oldalon az állítócsavarnál nézve. Több mm a különbség, ami sok egy ilyen finom menetes állítócsavarnál. Első motorindításoknál én a záráshoz képest ugyanannyi menetre szoktam kinyitni a pillangókat, majd a rudazatot hozzáállítom és utána a teszter alapján alig kell utánállítanom, nem pedig 5-6 menetet.

A motornak egy gondja van, hogy brutálisan ugrál a motor, de bármilyen beállítással. Egy ilyen beállítást kb. 20-30 perc alatt megcsinálok ha minden rendben, de itt adott állítás nem hozza a várt eredményt.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72034 Dátum: 2014 Május 24, 18:06:19 »

Egyre inkább hajlok arra, hogy valami funkcionális baja van a karbinak.
Kínomban nekiláttam újra beállítani a karbikat. Eleve mindegyik keverékcsavar 7,5 fordulatot volt kitekerve, ami abszurd a weber beállítási adatoknál szereplő 1-1,5 értékhez képest. A leírás szerint ha 1,5-nél többet kell kitekerni, akkor a fúvókával kell játszani, viszont semmi nem indokolja a - ha jól emlékszem - 55-nél nagyobb levegő fúvókát.
Szóval megint nekiláttam beállítani, most mindegyik keverékcsavar 8,5 fordulatot van kitekerve. Indul hidegen-melegen és van stabil alapjárat is.
Kihozom nyáron a tati-féle karbikat, felteszem és kiderül, hogy mivel van a baj...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72033 Dátum: 2014 Május 24, 17:03:51 »

A pillangószelepek szárazak. Nagyon sokat néztem, szuper lámpával minden szögből szépen beláttam, semmi nedvesedés nem jelenik meg (mondjuk most valamiért nem is fullad le).
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72032 Dátum: 2014 Május 24, 09:24:32 »

Ezzel nagyon vigyázz, komoly ember vagy, na.  Grin
Jogos a figyelmeztetés, a szakmai jó hírnevét kockáztatja. Evil
Én is - ha háromévente egyet kell értsek veled bármiben, előtte-utána hosszan exkuzálom magam, hogy nem azért, meg nem úgy, meg nem szivesen, és még mindezek ellenére is mindig nagyon röstellem a dolgot... Grin

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
1303LS
« Hozzászólás #72031 Dátum: 2014 Május 24, 08:29:44 »

Egyet kell értsek Vilivel.
Ezzel nagyon vigyázz, komoly ember vagy, na.  Grin
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #72030 Dátum: 2014 Május 24, 08:26:20 »

Szerintem a tűszelep alatt van kosz és nem elfogy a benzin, hanem jól túlfolyik a karbi.
Mikor hajtod akkor azt a kis többlet benzint szépen megeszi úgy, hogy észre sem veszed. alapjáraton meg fokozatosan megfullad tőle, ahogy írod.
Pucolni.
Ja.

Bácsi Győző
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72029 Dátum: 2014 Május 24, 08:19:12 »

Jól záró tűszelepet webernél nem birod átfújni. Fejtetore fordított fedélnél elég az úszó súlya a záráshoz.
Akkor basztasd a tűszelepet, ha látod a csöpögést. Lent alaposan leírtam a csöpögést és az pkait is. Zseblámpát használj!
Neked újak a tűszelepek? Azok van, h csöpögni kezdenek idővel. Sokszor kellett gyárit visszatennem. Úszó hiba is rizikós, akkor is csöpög és az úszón semmit sem látsz!!

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72028 Dátum: 2014 Május 24, 08:15:58 »

Akkor basztasd a tűszelepet, ha látod a csöpögést. Lent alaposan leírtam a csöpögést és az pkait is. Zseblámpát használj!
Neked újak a tűszelepek? Azok van, h csöpögni kezdenek idővel. Sokszor kellett gyárit visszatennem. Úszó hiba is rizikós, akkor is csöpög és az úszón semmit sem látsz!!
OK, holnap tűszelepet matatok, abból legalább van itthon tartalék. A pillangón látom, ahogy becsöpög?

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72027 Dátum: 2014 Május 23, 22:44:52 »

:-)  bocsi,ezt félreérthetően írtam. a motor azért van kint,hogy a váltóhoz hozzáférjek. Jesszusom ilyent csinál már valaki,hogy a motorba erőltette?
 Vagy komolyan azt gondoltad oda akarom beerőltetni? fasza feltételezések nemmondom

egyébként javítottam hozzászólásomat a további hülyének nézés miatt Wink
Ok. A lényeg a végén volt. Nem könnyű ma már gyári szimmeringet szerezni, vszeg. legkésőbb 2011-ig gyártották. De kapsz megfelelő minőséget bármelyik boltban.
« Utoljára szerkesztve: 2014 Május 23, 22:47:31 írta vetart »

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #72026 Dátum: 2014 Május 23, 22:31:16 »

OK, holnap tűszelepet matatok, abból legalább van itthon tartalék. A pillangón látom, ahogy becsöpög?
ilyen nekem is volt,hogy csöpögött,de az uszónál nálam a leszoritó lemezke fordítva lett betéve és az szopatott,hogy nem zárt le teljesen. hidegen könnyen indult,de melegen nehezen. ráadásul egyenletes AC nyomásra gondolva pont ugyan annyi idő míg elteleszti benyával a hengereket annyira,hogy leáljon. melegen meg talán jobban párolog a csöpögő benzin..talán ezért nem okoz gondot.

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72025 Dátum: 2014 Május 23, 22:17:07 »

OK, holnap tűszelepet matatok, abból legalább van itthon tartalék. A pillangón látom, ahogy becsöpög?
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #72024 Dátum: 2014 Május 23, 22:08:58 »

A nyelestengely szimmeringet ne nagyon akard a motorodba beleerőltetni, bármennyire is várja, mert nem fog sehova beférni, lévén az egy váltóhoz tartozó alkatresz. Egyébként millió gyártója lehet, különböző cikkszámokkal, a mérete, az anyaga és a kialakítása legyen jó.
:-)  bocsi,ezt félreérthetően írtam. a motor azért van kint,hogy a váltóhoz hozzáférjek. Jesszusom ilyent csinál már valaki,hogy a motorba erőltette?
 Vagy komolyan azt gondoltad oda akarom beerőltetni? fasza feltételezések nemmondom

egyébként javítottam hozzászólásomat a további hülyének nézés miatt Wink
« Utoljára szerkesztve: 2014 Május 23, 22:13:46 írta bruno »

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #72023 Dátum: 2014 Május 23, 22:00:12 »

nálam üléshuzat nem alkatrész Grin
most már elárulom,de nem tudtam mit is fogok rendelni,bár konkrétan arra gondolok,hogy ha mástól veszek cuccokat ne zsákbamacskát vegyek.
jelenleg kint a motorom és várja az új nyelestengely szimeringet (Nac Tcy 22 40 12/16.    Cool
kinyomó csapágyat (INA F-90503) Germany
.......stb.

amit eddig kezembe fogtam az autómból,pedig 99% alkatrészét fogtam,abban mind volt egy 113-as kezdetű szá1m
amik most jöttek alkatrészek,abban nincs ilyen szám
A nyelestengely szimmeringet ne nagyon akard a motorodba beleerőltetni, bármennyire is várja, mert nem fog sehova beférni, lévén az egy váltóhoz tartozó alkatresz. Egyébként millió gyártója lehet, különböző cikkszámokkal, a mérete, az anyaga és a kialakítása legyen jó.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72022 Dátum: 2014 Május 23, 21:58:29 »

Egyet kell értsek Vilivel. És idéznem kell magamtól tegnapról:

"Természetesen az előbbi dolgok kipróbálása előtt ellenőrizném, hogy 100% nem csöpög-e be a karbi?! A karbi becsöpögés és a dús keverék tud hasonló tüneteket produkálni a "nem kap benzint" állapothoz. Ennek ellenére ha üzemanyag ellátó rendszernél keletkezik probléma, akkor mindenki úgy jön hozzám, hogy "szarul megy, érzem, hogy nem kap benzint". Na ez az amit szerintem nem lehet érezni. Pont ugyanolyan szar a sokat kap állapot. (ráadásul ha sok benzint kap, ha nem tudja azt eldolgozni mert már úszik a gyertya is, akkor berobbanhat a cucc a kipufogóban és durroghat (panaszkodott Stone erre is)."

Mentem a kocsival kb 10km-t.
Sokkal jobb az autó, de még mindig megvan az a hibája, amit megpróbálok olyan részletesen leírni, ahogy csak tudok.
Ha bemelegszik a motor, a kocsi egy idő után (kb 15-30mp) lefullad. Az alapjárat 900 körüli, majd leesik 700 körülre, majd még pár másodperc után 500 körülre, majd leáll. Ilyenkor nagyon nehéz újra beindítani, sokat kell forgatni az önindítóval (akár gázzal, akár gáz nélkül próbálom), hogy elinduljon. Aztán mikor beindult, már szépen megy, alul is jól húz, kiforog, szóval jól autózható. Ha én állítom le a kocsit, akkor nagyon könnyen újraindul, 1-2 főtengely fordulatra, hidegen is és melegen is.
A meleg indítás lefulladáskor tényleg nagyon gázos. Volt olyan, hogy félre kellett állnom és 1-2 percet megszakításokkal indítóznom, mire beindult. Olyan, mintha elfogyna a benzin alapjáraton.

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #72021 Dátum: 2014 Május 23, 21:24:55 »

Eredetiben általában benne van a VW jel, vagy a gyári cikkszám. De könnyebb lenne segíteni ha elárulnád milyen alkatrészről van szó, mert más jelek utalnak az alkatrész eredetére mondjuk egy üléshuzatnál meg mondjuk egy AC-nál...

nálam üléshuzat nem alkatrész Grin
most már elárulom,de nem tudtam mit is fogok rendelni,bár konkrétan arra gondolok,hogy ha mástól veszek cuccokat ne zsákbamacskát vegyek.
jelenleg kint a motorom és ....a váltó .....várja az új nyelestengely szimeringet (Nac Tcy 22 40 12/16.    Cool
kinyomó csapágyat (INA F-90503) Germany
.......stb.

amit eddig kezembe fogtam az autómból,pedig 99% alkatrészét fogtam,abban mind volt egy 113-as kezdetű szám
amik most jöttek alkatrészek,abban nincs ilyen szám
« Utoljára szerkesztve: 2014 Május 23, 22:12:01 írta bruno »

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #72020 Dátum: 2014 Május 23, 18:10:14 »

Szerintem a tűszelep alatt van kosz és nem elfogy a benzin, hanem jól túlfolyik a karbi.
Mikor hajtod akkor azt a kis többlet benzint szépen megeszi úgy, hogy észre sem veszed. alapjáraton meg fokozatosan megfullad tőle, ahogy írod.
Pucolni.
hátramegy, kipufogót megszaglász és máris többet tud.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #72019 Dátum: 2014 Május 23, 16:58:18 »

Mentem a kocsival kb 10km-t.
Sokkal jobb az autó, de még mindig megvan az a hibája, amit megpróbálok olyan részletesen leírni, ahogy csak tudok.
Ha bemelegszik a motor, a kocsi egy idő után (kb 15-30mp) lefullad. Az alapjárat 900 körüli, majd leesik 700 körülre, majd még pár másodperc után 500 körülre, majd leáll. Ilyenkor nagyon nehéz újra beindítani, sokat kell forgatni az önindítóval (akár gázzal, akár gáz nélkül próbálom), hogy elinduljon. Aztán mikor beindult, már szépen megy, alul is jól húz, kiforog, szóval jól autózható. Ha én állítom le a kocsit, akkor nagyon könnyen újraindul, 1-2 főtengely fordulatra, hidegen is és melegen is.
A meleg indítás lefulladáskor tényleg nagyon gázos. Volt olyan, hogy félre kellett állnom és 1-2 percet megszakításokkal indítóznom, mire beindult. Olyan, mintha elfogyna a benzin alapjáraton.
Szerintem a tűszelep alatt van kosz és nem elfogy a benzin, hanem jól túlfolyik a karbi.
Mikor hajtod akkor azt a kis többlet benzint szépen megeszi úgy, hogy észre sem veszed. alapjáraton meg fokozatosan megfullad tőle, ahogy írod.
Pucolni.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72018 Dátum: 2014 Május 23, 16:48:53 »

Mentem a kocsival kb 10km-t.
Sokkal jobb az autó, de még mindig megvan az a hibája, amit megpróbálok olyan részletesen leírni, ahogy csak tudok.
Ha bemelegszik a motor, a kocsi egy idő után (kb 15-30mp) lefullad. Az alapjárat 900 körüli, majd leesik 700 körülre, majd még pár másodperc után 500 körülre, majd leáll. Ilyenkor nagyon nehéz újra beindítani, sokat kell forgatni az önindítóval (akár gázzal, akár gáz nélkül próbálom), hogy elinduljon. Aztán mikor beindult, már szépen megy, alul is jól húz, kiforog, szóval jól autózható. Ha én állítom le a kocsit, akkor nagyon könnyen újraindul, 1-2 főtengely fordulatra, hidegen is és melegen is.
A meleg indítás lefulladáskor tényleg nagyon gázos. Volt olyan, hogy félre kellett állnom és 1-2 percet megszakításokkal indítóznom, mire beindult. Olyan, mintha elfogyna a benzin alapjáraton.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #72017 Dátum: 2014 Május 23, 09:40:39 »

Nos, szelepeket ellenőriztem. Az 1-es hengernél az egyik hézag volt talán kicsi (hidegen szinte 0), más nagyobb bajt nem találtam (inkább nagyobbak voltak a hézagok, mint kisebbek).
A hármas hengernél az egyik (szemből a jobb oldali) szelepemelőnek elég nagy az oldalirányú mozgása, de a himbatengely végein lévő csavarok nem lazák (talán még hézagoló kellene, de ennyi van). De így is a legszélső pozícióban szépen nyomja a szelepet (meg valószínűleg eddig is ilyen volt).
Mentem egy kört a szelepállítás után a kocsival, szerintem jobb lett (talán a karbipucolás is segített). Ha hosszabb útra megyek (ahol rendesen bemelegedett), talán több dolog kiderül.
Az persze ma kiderült, hogy az itteni vaterán vásárolt szelepfedél tömítéseim 1,2-esre valók (sőt, olyan kicsinek tűnnek, hogy talán 30 lovasra). Mindegy, olcsó volt, az eladó meg nem tudta, hogy mire való. Szóval azt majd cserélnem kell, mert több tartalék nem volt (szerencsére egyelőre nem csöpög).
Ha nem lesz jobb a helyzet, leveszem mindkét karbit, a szívócsonkokat, kiveszem a gyertyákat és átnézek mindent. A jövő héten csak 2 napot dolgozunk, a többi szünnap-ünnep. :-))
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #72016 Dátum: 2014 Május 23, 07:34:37 »

Akkora bolha tartja? Shocked
igen, mi is akkoraval furtuk fel a kasznin a lukakat, es pöpec

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72015 Dátum: 2014 Május 23, 06:24:58 »

Eredetiben általában benne van a VW jel, vagy a gyári cikkszám. De könnyebb lenne segíteni ha elárulnád milyen alkatrészről van szó, mert más jelek utalnak az alkatrész eredetére mondjuk egy üléshuzatnál meg mondjuk egy AC-nál...

Honnan lehet megállapítani,h eredeti német,gyári,vagy utángyártott alkatrészt tapogat az ember gyereke?Nem kaszni elemekre gondolok

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72014 Dátum: 2014 Május 23, 06:22:49 »

Én most nem tudom biztosra megmondani, de elég nagy a furat, szerintem 8-as. (A furatba még belemegy a gumi muff és abba a fém klipsz)
Pont ugyanakkora a furat és a bolha mint az ajtókárpitokat tartó bolha, szóval az ajtóban lévő lyukakat kell megmérni.
Az utángyártott bolhák elég ridegek, gumiból meg lehet venni Würth gyártmányt, az nem ugrik ki a kasztniból amikor tolod be a bolhát.

Akkora bolha tartja? Shocked

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #72013 Dátum: 2014 Május 23, 05:57:49 »

Honnan lehet megállapítani,h eredeti német,gyári,vagy utángyártott alkatrészt tapogat az ember gyereke?Nem kaszni elemekre gondolok

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #72012 Dátum: 2014 Május 23, 04:57:26 »

A vastag díszléchez 8-as fúróval kell a lyukakat kifúrni?

Akkora bolha tartja? Shocked

Bácsi Győző
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72011 Dátum: 2014 Május 22, 23:31:35 »

Ezért is nehéz így távolról okosnak lenni. Sok információ elveszik. Valakinek a zörgés kopogás, egy elszegényedésből adódó elgyengülés torpanás, stb...


Ja, igazad van, ha azt mondja, de én úgy értelmeztem, hogy 2000 fölé nem pörög addig is csak óvatosan.



Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72010 Dátum: 2014 Május 22, 23:27:20 »



Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #72009 Dátum: 2014 Május 22, 23:17:52 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72008 Dátum: 2014 Május 22, 23:14:19 »

Igazándiból nem szívás, ha ismered a működésüket, az összefüggéseket és tudod hova kell nyúlni, mit kell nézni, mérni, állítani.


Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #72007 Dátum: 2014 Május 22, 23:02:35 »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72006 Dátum: 2014 Május 22, 22:30:33 »

Én meg pont nem a teljesítmény rendszerre gondolnék, mert azt írja, hogy ha finoman pörgeti fel a motort, akkor nincs gond, de hirtelen gyorsításnál van. Ha a teljesítményrendszerrel lenne a gond, akkor finom gyorsításra sem forogna ki.
Ez inkább olyan mintha a gyorsítóval lenne gond, vagy az alapjárati rendszerrel. Pl. ha kitekered nagyon az anyát a gyorsító rudazaton (csökkented a befecskendezett benzint, akkor is az történik, hogy nagyon lassú gázadásra fel tud pörögni a motor, viszont hirtelen torok nyitásra lefullad. Illetve a túl szegény alapjárati rendszerrel dolgozó motorok is tipikusan nem bírnak kigyorsulni. És 1500-2000-nél ahol a probléma van, még elég domináns az alapjárati rendszer. És az én autómmal 2500-ig el tudok autózni kiszerelt főfúvóka sorral.



Ja, igazad van, ha azt mondja, de én úgy értelmeztem, hogy 2000 fölé nem pörög addig is csak óvatosan.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72005 Dátum: 2014 Május 22, 22:21:47 »

Én meg pont nem a teljesítmény rendszerre gondolnék, mert azt írja, hogy ha finoman pörgeti fel a motort, akkor nincs gond, de hirtelen gyorsításnál van. Ha a teljesítményrendszerrel lenne a gond, akkor finom gyorsításra sem forogna ki.
Ez inkább olyan mintha a gyorsítóval lenne gond, vagy az alapjárati rendszerrel. Pl. ha kitekered nagyon az anyát a gyorsító rudazaton (csökkented a befecskendezett benzint, akkor is az történik, hogy nagyon lassú gázadásra fel tud pörögni a motor, viszont hirtelen torok nyitásra lefullad. Illetve a túl szegény alapjárati rendszerrel dolgozó motorok is tipikusan nem bírnak kigyorsulni. És 1500-2000-nél ahol a probléma van, még elég domináns az alapjárati rendszer. És az én autómmal 2500-ig el tudok autózni kiszerelt főfúvóka sorral.


Olyan, mintha a teljesítmény rendszer nem menne. Levegő fúvókában (a keverőcső tetején) nincs valami nagyobb kosz, szűrő foszlány vagy darab piszok?
Vedd ki a keverőcsöveket és mosd át, szedd szét, nézd meg.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72004 Dátum: 2014 Május 22, 22:15:27 »

Ha az előbbi tesztnél felpörgött, majd befulladt a motor, akkor van szikra az adott hengernél, tehát dugulás lesz. Fúvóka pucolás jöhet.

Természetesen az előbbi dolgok kipróbálása előtt ellenőrizném, hogy 100% nem csöpög-e be a karbi?! A karbi becsöpögés és a dús keverék tud hasonló tüneteket produkálni a "nem kap benzint" állapothoz. Ennek ellenére ha üzemanyag ellátó rendszernél keletkezik probléma, akkor mindenki úgy jön hozzám, hogy "szarul megy, érzem, hogy nem kap benzint". Na ez az amit szerintem nem lehet érezni. Pont ugyanolyan szar a sokat kap állapot. (ráadásul ha sok benzint kap, ha nem tudja azt eldolgozni mert már úszik a gyertya is, akkor berobbanhat a cucc a kipufogóban és durroghat (panaszkodott Stone erre is). A becsöpögést minden toroknál kell ellenőrizni, és olykor alig látni. A pillangót érdemes figyelni zseblámpával, hogy nem látni-e rajta rögtön elpárolgó cseppeket. Sokszor tényleg alig látni, hiszen a levegő süvít be a torkokon át, a benzin pedig illékony. Van, hogy csak kis elszineződéseket látni a réz pillangón, és ezek a pöttyök változnak. Emellett érdemes sokáig figyelni, mert néha olyat csinál, hogy hol becsöpög, hol nem. A becsöpögés lehet 1 hengernél csak, ez a legritkább, ilyenkor azon a részen kell keresni a hibát, amelyik rész csak 1 hengerhez tartozik (pl. a gyorsító golyós visszacsapója annál a hengernél nem tud elzárni, és a gyorsító karjának remegésből adódó pulzálásának nem tud ellenállni. Van, hogy 2 egyoldali torok csöpög be (ez a leggyakoribb) Ilyenkor érdemes a 2 oldal úszószintjét úgy összehasonlítani, hogy mindkét karbi úszóházába bedugsz egy-egy papírcsíkot rövid időre a 2 főfúvóka közti hosszúkás nyíláson. Valószínűleg a becsöpögős oldalon magasabb lesz az úszószint, ami úszó gondot, nem záró tűszelepet jelent. Ha azonos az úszószint, akkor a gyorsító rendszer vibrációja okozza a becsöpögést. Ebben az esetben a becsöpögés leáll ha kézzel fixálod a gyorsító karját. Ekkor ellenőrizni kell, hogy leakasztott gázrudazattal is csinálja-e a dolgot. Ha nem, akkor a gázrudazat rezgése kerül át a gyorsítóra. Ha így is csinálja, akkor maga a gyorsító vibrál be. Ilyenkor segít a gyorsító rudazatán lévő rugófeszítése alátétek felhasználásával. (Persze ha nem a menetes száras rúddal szerelt a karbi, hanem alakos tárcsás kivitel, akkor ezzel nem oldható meg a gond.) Ha mind a 4 torok becsöpög, akkor ugyanazok az okok lehetnek, mint az előbb, plusz itt jön be pulzáló AC, magas benzinnyomás probléma.

Én egyébként valami egyszerűre tippelek, és így keresném a hibát:

1. Ha nem megy egy henger, akkor annak az okát deríteném ki először. Egy henger hiánya is tud leállást, nehézkes gyorsulást, stb. okozni. Annál az egy hengernél ha nem feltételezünk komoly mechanikai problémát, akkor 3 dolog okozhatja a problémát, ezeket végig kell nézni. Nem csak sejteni, feltételezni, hanem ténylegesen ellenőrizni: 1. szelephézag és himba, himbaállító csavarok. 2. Gyújtás, ami csak 1 hengernél okoz problémát az vagy gyertyakábel vagy gyertya. Ebből a kábelt lazán le tudod tesztelni ha felcseréled másik kábellel, közben ellenőrzöd, hogy a pipa jó, hogy nincs korrózió. A gyertyát nyilván nem akarod kiszenvedni, ezért így tudod az adott hengernél tesztelni azt, hogy gyújtás vagy karbi probléma van-e: Beindítod a motort és hagyod járni. Ha nincs alapjárat, akkor feltekered. Utána járó motornál egy csavarhúzóval enyhén elkezded kitekerni az alapjárati fúvókát. Ha az alapjárati fúvókát (nem a CO csavart) kitekered menet közben, akkor ugye eldúsul a keverék. Ha a gyújtás jó, akkor a motor reakciója az lesz, hogy 1 másodperc erejéig felpörög a motor, majd befullad (én a befulladás előtt gyorsan vissza szoktam tekerni a fúvókát, amit alig 1/4 fordulatig kell csak kitekerni). Ha a motor b@szik az eldúsításra és semmit sem reagál, akkor valószínűleg nincs szikra, jöhet a gyertya cseréje. Ha már megy mind a 4 henger, akkor lehet tovább keresni a hibát.


Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72003 Dátum: 2014 Május 22, 22:08:42 »

Nos, megvolt az első átnézés, egyelőre nincs kézzelfogható eredmény.
A fúvókák tiszták voltak. Az úszóház alján voltak apró koszok, azt kitakarítottam. Az egyik szűrőben a karbinál volt több fekete trutyi (a másik tiszta volt), szerintem ott elkezdte oldani a benzincsövet, vagy mittudomén.
Most minden tiszta és a helyzet ugyanaz: nehezen indul melegen, padlógázra 1500-2000 fordulatról fullad (leállásig). Ha finoman adom a gázt, akkor felpörög és lehet vele menni is. A gyorsító fúvókák szemre ugyanannyit spriccelnek ugyanoda.
Alapjáraton úgy látom, hogy a 3-as henger nem dolgozik (illetve a másik oldalon is gyengébb az egyik, talán a kettes). Holnap megnézem a szelepeket, most melegen nem volt kedvem szétszedni.


Olyan, mintha a teljesítmény rendszer nem menne. Levegő fúvókában (a keverőcső tetején) nincs valami nagyobb kosz, szűrő foszlány vagy darab piszok?
Vedd ki a keverőcsöveket és mosd át, szedd szét, nézd meg.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72002 Dátum: 2014 Május 22, 22:04:33 »

én nem vagyok egy kétségbeesős ,de ezt az egész kócerájt kibasztam volna már rég a véresgecibe!  Undecided


Másokkal ez tíz évente történik (Narancs 30), mert addig mennek ennyit az autóval.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #72001 Dátum: 2014 Május 22, 21:49:27 »

Én egyébként valami egyszerűre tippelek, és így keresném a hibát:

1. Ha nem megy egy henger, akkor annak az okát deríteném ki először. Egy henger hiánya is tud leállást, nehézkes gyorsulást, stb. okozni. Annál az egy hengernél ha nem feltételezünk komoly mechanikai problémát, akkor 3 dolog okozhatja a problémát, ezeket végig kell nézni. Nem csak sejteni, feltételezni, hanem ténylegesen ellenőrizni: 1. szelephézag és himba, himbaállító csavarok. 2. Gyújtás, ami csak 1 hengernél okoz problémát az vagy gyertyakábel vagy gyertya. Ebből a kábelt lazán le tudod tesztelni ha felcseréled másik kábellel, közben ellenőrzöd, hogy a pipa jó, hogy nincs korrózió. A gyertyát nyilván nem akarod kiszenvedni, ezért így tudod az adott hengernél tesztelni azt, hogy gyújtás vagy karbi probléma van-e: Beindítod a motort és hagyod járni. Ha nincs alapjárat, akkor feltekered. Utána járó motornál egy csavarhúzóval enyhén elkezded kitekerni az alapjárati fúvókát. Ha az alapjárati fúvókát (nem a CO csavart) kitekered menet közben, akkor ugye eldúsul a keverék. Ha a gyújtás jó, akkor a motor reakciója az lesz, hogy 1 másodperc erejéig felpörög a motor, majd befullad (én a befulladás előtt gyorsan vissza szoktam tekerni a fúvókát, amit alig 1/4 fordulatig kell csak kitekerni). Ha a motor b@szik az eldúsításra és semmit sem reagál, akkor valószínűleg nincs szikra, jöhet a gyertya cseréje. Ha már megy mind a 4 henger, akkor lehet tovább keresni a hibát.

Nos, megvolt az első átnézés, egyelőre nincs kézzelfogható eredmény.
A fúvókák tiszták voltak. Az úszóház alján voltak apró koszok, azt kitakarítottam. Az egyik szűrőben a karbinál volt több fekete trutyi (a másik tiszta volt), szerintem ott elkezdte oldani a benzincsövet, vagy mittudomén.
Most minden tiszta és a helyzet ugyanaz: nehezen indul melegen, padlógázra 1500-2000 fordulatról fullad (leállásig). Ha finoman adom a gázt, akkor felpörög és lehet vele menni is. A gyorsító fúvókák szemre ugyanannyit spriccelnek ugyanoda.
Alapjáraton úgy látom, hogy a 3-as henger nem dolgozik (illetve a másik oldalon is gyengébb az egyik, talán a kettes). Holnap megnézem a szelepeket, most melegen nem volt kedvem szétszedni.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #72000 Dátum: 2014 Május 22, 21:39:07 »

A vastag díszléchez 8-as fúróval kell a lyukakat kifúrni?
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #71999 Dátum: 2014 Május 22, 21:23:50 »

Na ez az amit így nem tudsz megmondani. Az úszó nem úgy szivacsosodik el, hogy puha lesz. Nem is látod a különbséget a jó és a rossz között, a folyadék pedig nem lötyög benne.
Ezt csak két módszerrel tudod tesztelni:
1. Összehasonlítással, hogy mennyire merül folyadékba. (Én konkrétan 6db úszót tettem bele ugyanabba a benzinnel töltött edénybe. Mind lebegett a benzinen, de a rossz úszókból 5-10mm-rel kevesebb látszott ki a benzinből)
2. Néhány karbi úszóján írják grammban a tömegét. Ha a jót veszed ki frissen a benzinből és megméred, akkor annak pontosan annyi lesz a tömege mint amennyi rá van írva. Nálunk a hibásnak kb. másfélszeres volt a tömege.

Ha a 2 módszer egyikével sem vizsgáltad a dolgot, akkor nem jelentheted ki, hogy az úszók jók. Szemre, fogásra semmit sem látni.

Szerintem nálad nem ez a baj, ezt csak azért írtam, hogy ezer apró hülyeség lehet amire nem is gondol az ember.

Az úszók jók, kemények, nincs bennük folyadék.

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #71998 Dátum: 2014 Május 22, 20:58:30 »

Az úszók jók, kemények, nincs bennük folyadék.
Ja, cseréltem viccből gyújtáselektronikát is, hogy végre gyári legyen benne (nem DDR :-)).
a ddr-nél a gyári gyengébb de nem melegíti a trafót legalább  egyébként egyiksem egy elromlós illetve ha megkotlik akkor egyáltalán nincs delej Wink

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #71997 Dátum: 2014 Május 22, 20:23:37 »

Ja, cseréltem viccből gyújtáselektronikát is, hogy végre gyári legyen benne (nem DDR :-)).
nekem ez lett volna a tippem.
egy szar zárásszög csúnyán meg tud vezetni.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #71996 Dátum: 2014 Május 22, 16:42:31 »

Az úszók jók, kemények, nincs bennük folyadék.
Ja, cseréltem viccből gyújtáselektronikát is, hogy végre gyári legyen benne (nem DDR :-)).
Oldalak: 1 ... 210 211 212 213 214 [215] 216 217 218 219 220 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.154 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.