www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Szeptember 10, 20:47:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921282 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 132 133 134 135 136 [137] 138 139 140 141 142 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13993117 alkalommal)
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75162 Dátum: 2015 Augusztus 22, 17:08:44 »

A harmadik olajszűrőt löki le a motorom magáról. Olajcseréig gondmentes volt, azóta csak annyit mentem vele, hogy szűrő fel, olaj be, próbajáratás, menetpróba. Nem csepeg, nyomás van, majd a legközelebbi indításnál kinyomja a szűrő tömítését. Nagynyomású pumpa, külső szűrővel. Az olajnyomás szabályozó szelepek lehetnek a ludasak? És melyik, első, hátsó? Mindkettő?

Bácsi Győző
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #75161 Dátum: 2015 Augusztus 22, 16:17:25 »

Van. Teljesen jó. Sose köpi be a motor.  Grin
Ezt szerettem volna hallani! Köszi!  Grin
Akkor nekiállok gyűjteni! Vagyis nem hagyom abba!  Grin

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14986

« Hozzászólás #75160 Dátum: 2015 Augusztus 22, 15:58:02 »

Erről a platinumról van valakinek tapasztalata?
Van. Teljesen jó. Sose köpi be a motor.  Grin
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13998


30-347-1939

« Hozzászólás #75159 Dátum: 2015 Augusztus 22, 15:40:15 »

A régi 1200-esekbe W175 T1 gyertyát ajánlottak, akkoriban még más volt a gyertyák konstrukciója (hűtési viszonyai), és a túlmelegedés a legnagyobb probléma, mert akkor kopogásos égés lesz -> biztonságra mentek. Később a W145 -ös jött (javítottak a hengerfej hűtésén), aminek utóda a W8AC. A "C" a réz betét az anódban, ez javítja a hőelvezetését, mégis jól melegszik a gyertya, nem lesznek lerakódások.
Szerintem egy sima kompressziónövelés miatt nem kell új gyertya. Növelt kompresszió ÉS emelt fordulat esetén esetleg, ha valaki hajtja. A W7 az 175-200 körüli régi hőértéknek felel meg, hidegben jobban kormozódhat, ennyi lesz az eltérés.
Az NGK pedig jó, én úgy láttam, hogy valahogyan eléggé széles tartományban képes jól működni, szerintem nem lesz vele baj. Csak ne legyen hamis.
Én gondoltam megkönnyítem a dolgomat és beszereztem Maresztől a Bosch platinum gyertyákat. Persze az ára miatt nem tudtam mind a 4-et egyszerre megvenni, csak 2 db-ot. Amíg használtuk a bogarat nem volt gondom a feles működésből. Sajna közben fiam eladta a 74-es spart, ezért soha nem tudom meg milyen 4 db ilyennel közlekedni.
Erről a platinumról van valakinek tapasztalata?
« Utoljára szerkesztve: 2015 Augusztus 22, 15:42:52 írta sparkafer »

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #75158 Dátum: 2015 Augusztus 22, 14:43:48 »

Gyertyát cseréltem a Bogárban.
Levettem a karbikat a szívócsonkokkal együtt, mert nincs nőgyógyász kezem. NGK B6HS gyertyák kerültek be, mert a növelt kompresszióhoz ajánlották a Bosch W7AC gyertyát, aminek ez a megfelelője.
NGK gyertyám még nem volt, minden esetre szépen indult és úgy tűnik, ez lehetett a baj. Próbakör a hétvégén valamikor.
Egon a szűk két és fél literével termel hőt bőven és taposni is szoktam neki. NGK gyertyák váltak be, BPR6ES típusjelűeket használok úgy 20.000 km óta, tehát mondhatom, hogy nálam bevált. Szerintem jó lesz a tiedbe is a B6-os.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #75157 Dátum: 2015 Augusztus 21, 20:36:52 »

Mikor mentem a Jászalsószentandrási Transportertalálkozóra (Bogárral Tongue), akkor ott a Heves előtti halastavak környékén a zötykölődős úton furcsa csörömpölő hang hallatszott az utasülés környékéről.
Gondoltam, a hamutálca beleér az öntvény próbatestbe, ezért kicsit odébb pakoltam, de a jelenség továbbra is fennállt. Aztán eszembe jutott, hogy talán a gyalogsági ásó ér hozzá a tűzoltószekercéhez, de mégsem, mert a szekerce az utaslábtérnél volt, az ásó meg teljesen be volt csúszva az ülés alá. Végül kisebb kutakodás után az ülés alatt találtam még egy ácsszekercét is (Príma tarjányi termék, szép csilingelő hangja van), az kocogott neki az ásónak.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75156 Dátum: 2015 Augusztus 21, 08:09:47 »

Legalábbis a szambán így vélekednek. Majd a tartós használat kideríti az igazságot. :-)

A régi 1200-esekbe W175 T1 gyertyát ajánlottak, akkoriban még más volt a gyertyák konstrukciója (hűtési viszonyai), és a túlmelegedés a legnagyobb probléma, mert akkor kopogásos égés lesz -> biztonságra mentek. Később a W145 -ös jött (javítottak a hengerfej hűtésén), aminek utóda a W8AC. A "C" a réz betét az anódban, ez javítja a hőelvezetését, mégis jól melegszik a gyertya, nem lesznek lerakódások.
Szerintem egy sima kompressziónövelés miatt nem kell új gyertya. Növelt kompresszió ÉS emelt fordulat esetén esetleg, ha valaki hajtja. A W7 az 175-200 körüli régi hőértéknek felel meg, hidegben jobban kormozódhat, ennyi lesz az eltérés.
Az NGK pedig jó, én úgy láttam, hogy valahogyan eléggé széles tartományban képes jól működni, szerintem nem lesz vele baj. Csak ne legyen hamis.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #75155 Dátum: 2015 Augusztus 21, 06:13:34 »

Legalábbis a szambán így vélekednek. Majd a tartós használat kideríti az igazságot. :-)

Én eddig azt hittem,hogy a Bosch W8AC a bogárba az igazi gyertya,ezeket a W7AC-kat azért is nem értékeltem.
De akkor ezek szerint,a W8AC a széria motorokba való,ez a W7AC pedig a kompressziónöveltekbe.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75154 Dátum: 2015 Augusztus 20, 19:27:40 »

Én eddig azt hittem,hogy a Bosch W8AC a bogárba az igazi gyertya,ezeket a W7AC-kat azért is nem értékeltem.
De akkor ezek szerint,a W8AC a széria motorokba való,ez a W7AC pedig a kompressziónöveltekbe.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75153 Dátum: 2015 Augusztus 20, 19:25:48 »

Nekem van egy rakat,még békebeli,eredeti német Bosch W7AC,original,bontatlan csomagolásban,Ausztriából (Bécsből) jöttek,egyéb más bontott bogár alkatrészekkel együtt.
Gondolkodtam,hogy eladom őket,de ezek után,lehet,hogy megtartom őket.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75152 Dátum: 2015 Augusztus 20, 18:29:28 »

Gyertyát cseréltem a Bogárban.
Levettem a karbikat a szívócsonkokkal együtt, mert nincs nőgyógyász kezem. NGK B6HS gyertyák kerültek be, mert a növelt kompresszióhoz ajánlották a Bosch W7AC gyertyát, aminek ez a megfelelője.
NGK gyertyám még nem volt, minden esetre szépen indult és úgy tűnik, ez lehetett a baj. Próbakör a hétvégén valamikor.
Nekem is ez az NGK van benne (made in france)  .Tökéletesen muzsikál télen nyáron.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #75151 Dátum: 2015 Augusztus 20, 18:07:43 »

Gyertyát cseréltem a Bogárban.
Levettem a karbikat a szívócsonkokkal együtt, mert nincs nőgyógyász kezem. NGK B6HS gyertyák kerültek be, mert a növelt kompresszióhoz ajánlották a Bosch W7AC gyertyát, aminek ez a megfelelője.
NGK gyertyám még nem volt, minden esetre szépen indult és úgy tűnik, ez lehetett a baj. Próbakör a hétvégén valamikor.
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #75150 Dátum: 2015 Augusztus 19, 21:21:00 »

Áhá, azt hittem,csak 71-től volt rácsos.


1500-as modelleknél volt korábban is rács és persze a kabriókon is.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75149 Dátum: 2015 Augusztus 19, 19:21:33 »

kétrácsos elvileg '69től talán '73ig volt csak, tehát nincs nagy választék.
itt nagyon rossz a monitorom színhűsége, de az oldal alja szerint:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php

lehet Yukon yellow, Lemon yellow, Texas yellow

<beszúrt kép törölve>
Áhá, azt hittem,csak 71-től volt rácsos.

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75148 Dátum: 2015 Augusztus 19, 18:44:44 »

A persely új?
Zsír Új Grin  ,én gyártottam Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75147 Dátum: 2015 Augusztus 19, 18:44:05 »

Nem jó, nem ilyen a rugója. Csak egy drót, kötbetekerve, rugóacélból. Rugót és perselyt lehet kapni a Bugpartsnál.
Hát persze ,hogy nem ilyen. Seeger gyűrűvel biztosítottam Grin Misi nyaral nincs nyitva Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #75146 Dátum: 2015 Augusztus 19, 18:40:36 »

-beszerel
-kipróbál
(bocsesz a kép minőségért)

F@sza Grin Grin Grin
A persely új?

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #75145 Dátum: 2015 Augusztus 19, 18:39:14 »

Mivel itt a sz@r idő és a sebváltókar is lógicázik ideje szmbzni.
Váltórudazat persely eltünődött Cry
Itt a hossssszú hétvége így hát megoldás kell Huh
-kitalál
-megtervez
-legyárt

íme:
Nem jó, nem ilyen a rugója. Csak egy drót, kötbetekerve, rugóacélból. Rugót és perselyt lehet kapni a Bugpartsnál. Vegyél az alvázfejen levő kis ablakhoz impregnált szivacs tömítést is, ha van.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75144 Dátum: 2015 Augusztus 19, 18:36:59 »

Mivel itt a sz@r idő és a sebváltókar is lógicázik ideje szmbzni.
Váltórudazat persely eltünődött Cry
Itt a hossssszú hétvége így hát megoldás kell Huh
-kitalál
-megtervez
-legyárt

íme:
-beszerel
-kipróbál
(bocsesz a kép minőségért)

F@sza Grin Grin Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75143 Dátum: 2015 Augusztus 19, 18:34:00 »

Mivel itt a sz@r idő és a sebváltókar is lógicázik ideje szmbzni.
Váltórudazat persely eltünődött Cry
Itt a hossssszú hétvége így hát megoldás kell Huh
-kitalál
-megtervez
-legyárt

íme:

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #75142 Dátum: 2015 Augusztus 18, 22:50:43 »

73-ig? Szerintem 72-től négyrácsos volt már...
találomra néztem 68tól 74ig a prospektusokat thesamba-n.

a mexicoi épp még két rácsos 73ban, de valószínűleg igazad van abból a szempontból hogy európában és amerikában már négy soros volt és ez csak rájuk volt érvényes akkor már.
http://www.thesamba.com/vw/archives/lit/73bug_mexico.php

Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #75141 Dátum: 2015 Augusztus 18, 22:39:12 »

kétrácsos elvileg '69től talán '73ig volt csak, tehát nincs nagy választék.
itt nagyon rossz a monitorom színhűsége, de az oldal alja szerint:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php

lehet Yukon yellow, Lemon yellow, Texas yellow

<beszúrt kép törölve>

73-ig? Szerintem 72-től négyrácsos volt már...

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #75140 Dátum: 2015 Augusztus 18, 21:42:36 »

ok köszi a válaszokat
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75139 Dátum: 2015 Augusztus 18, 21:32:31 »

bogár nagyricnis kormány megegyezik valamelyik golfkormánnyal?
nem, legfeljebb porsche 928 -al

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #75138 Dátum: 2015 Augusztus 18, 21:30:55 »

bogár nagyricnis kormány megegyezik valamelyik golfkormánnyal?
nem. mikor jött a golf, onnantól kisricnis. az egyezik
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #75137 Dátum: 2015 Augusztus 18, 21:30:20 »

A kérdésem az lenne, hogy milyen sárga lehet ez a piros alatt, ami valószínűleg gyári? Kétrácsos mocitető.
Nem olyan mint a mexikói, kicsit élénkebb.

kétrácsos elvileg '69től talán '73ig volt csak, tehát nincs nagy választék.
itt nagyon rossz a monitorom színhűsége, de az oldal alja szerint:
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php

lehet Yukon yellow, Lemon yellow, Texas yellow

Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #75136 Dátum: 2015 Augusztus 18, 21:14:42 »

bogár nagyricnis kormány megegyezik valamelyik golfkormánnyal?
1303LS
« Hozzászólás #75135 Dátum: 2015 Augusztus 18, 18:59:00 »

Remeg. Még nem ittam elég sört Grin
A méret a lényeg.  Grin
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75134 Dátum: 2015 Augusztus 18, 18:53:26 »

Eléggé. Mutasd a kezed.  Grin
Remeg. Még nem ittam elég sört Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #75133 Dátum: 2015 Augusztus 18, 18:51:33 »

Sziasztok!

Váltórudazat persely berakása mekkora szopás?
Célszerszám kell hozzá?
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1407/valtorudazat-persely
Eléggé. Mutasd a kezed.  Grin
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75132 Dátum: 2015 Augusztus 18, 18:49:47 »

Sziasztok!

Váltórudazat persely berakása mekkora szopás?
Célszerszám kell hozzá?
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1407/valtorudazat-persely

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75131 Dátum: 2015 Augusztus 18, 17:36:55 »

Tegnap végre kijutottam a garázsba.
Apróságokat csináltam.


Zsanért cseréltem a motorháztetőn, mert valaki csavart hegesztett bele.


A kérdésem az lenne, hogy milyen sárga lehet ez a piros alatt, ami valószínűleg gyári? Kétrácsos mocitető.
Nem olyan mint a mexikói, kicsit élénkebb.


Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75130 Dátum: 2015 Augusztus 18, 17:23:50 »

hát lakat fogóm az nincs, és legfeljebb söröm van Smiley, úgyhogy akkor nem mérek.
azzal igazából nincs is nagy gondom, hogy egy 46 éves mechanikus-elektromos alkatrész elfáradt és ki kell cserélni. nem gondolom hogy ez az önindító hibájára utalna.

viszont valószínű, hogy ez az új kínai darab, ami ugyanúgy nem szét és összeszerelhető mint a régi, nem fog negyed ennyit sem bírni, azért gondoltam relére.
Ahogy érzed Wink  Én azért megpróbálnám a régit szétszedni ,hátha eredménnyel járna. Ha mégis relé ,akkor ne új kínai szart vegyél ,hanem keress a bontóban minőségit minél nagyobb teherbírásút. Mondjuk 75 Amperest Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #75129 Dátum: 2015 Augusztus 18, 17:17:12 »

mágneskapcsolóra menő 'vékonyabb' vezetéken kellene áramot mérni lakatfogóval ,de olyannal ami nem csak AC-t ,hanem DC-t is mér mert nekünk az kell. Mezei multiméterrel nem biztos ,hogy meg tudod mérni mert azok általában 10Ampert tudnak esetleg 20at jobb esetben.
Mondjuk ha van söntöd (nem söröd) akkor a multival is mérhető Wink
hát lakat fogóm az nincs, és legfeljebb söröm van Smiley, úgyhogy akkor nem mérek.
azzal igazából nincs is nagy gondom, hogy egy 46 éves mechanikus-elektromos alkatrész elfáradt és ki kell cserélni. nem gondolom hogy ez az önindító hibájára utalna.

viszont valószínű, hogy ez az új kínai darab, ami ugyanúgy nem szét és összeszerelhető mint a régi, nem fog negyed ennyit sem bírni, azért gondoltam relére.
« Utoljára szerkesztve: 2015 Augusztus 18, 17:19:01 írta Typ117 »
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75128 Dátum: 2015 Augusztus 18, 17:10:14 »

vannak évjáratok amikben gyárilag van relézve az önindító pl vw1300 / 1974  Wink

olvasatom szerint itt utólagos beépítésről van szó Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75127 Dátum: 2015 Augusztus 18, 17:07:07 »

valószínűleg még az eredeti (legalábbis made in germany) van még benne, de ma csak kínait lehet kapni. Baditz javasolta, hogy hosszabb életű lehet a kínai, ha lerelézem

de még a régi van bent. mit kéne és hogyan mérni? multimeterem van
mágneskapcsolóra menő 'vékonyabb' vezetéken kellene áramot mérni lakatfogóval ,de olyannal ami nem csak AC-t ,hanem DC-t is mér mert nekünk az kell. Mezei multiméterrel nem biztos ,hogy meg tudod mérni mert azok általában 10Ampert tudnak esetleg 20at jobb esetben.
Mondjuk ha van söntöd (nem söröd) akkor a multival is mérhető Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #75126 Dátum: 2015 Augusztus 18, 16:58:17 »

Mérni kéne... Ott valami más galiba is van. Önindítód rendben van?
valószínűleg még az eredeti (legalábbis made in germany) van még benne, de ma csak kínait lehet kapni. Baditz javasolta, hogy hosszabb életű lehet a kínai, ha lerelézem

de még a régi van bent. mit kéne és hogyan mérni? multimeterem van
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14986

« Hozzászólás #75125 Dátum: 2015 Augusztus 18, 16:51:10 »

hány wattos a bogár önindító (legalábbis az a része ami a gyújtáskapcsolón át kap áramot) ?
de azt is kérdezhetném, hogy hány amperes relét építsek elé, ha nem szeretném egy idő után újra a gyújtáskapcsoló betétjét cserélni?
jó a sima 40A-es ugye?
Mérni kéne... Ott valami más galiba is van. Önindítód rendben van?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75124 Dátum: 2015 Augusztus 18, 16:50:30 »

Biztos vagy benne ,hogy relézni szeretnéd? Én nem tenném. Ha beég összeég a kontaktja akkor rángathatod lefele az akksi sarut ,vagy a relét (amelyik egyszerűbb) mert szarrá fog sürögni az önindítód. A gyújtáskapcsolónak bírnia kell(ene) simán. Az enyém 6V-s tehát nagyobb áramok szaladgálnak és mégis OK! Érdemes szétnézni ,hogy mi okozhatja a gyújtáskapcsolód tönkremenetelét (ellenőrizd le mennyi áramot vesz fel a behúzótekercs ,ha tudod. Addig ne csinálj semmit). Lehet az is ,hogy csak egyszerűen eddig tartott.
vannak évjáratok amikben gyárilag van relézve az önindító pl vw1300 / 1974  Wink

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3640


« Hozzászólás #75123 Dátum: 2015 Augusztus 18, 16:41:05 »

hány wattos a bogár önindító (legalábbis az a része ami a gyújtáskapcsolón át kap áramot) ?
de azt is kérdezhetném, hogy hány amperes relét építsek elé, ha nem szeretném egy idő után újra a gyújtáskapcsoló betétjét cserélni?
jó a sima 40A-es ugye?
Biztos vagy benne ,hogy relézni szeretnéd? Én nem tenném. Ha beég összeég a kontaktja akkor rángathatod lefele az akksi sarut ,vagy a relét (amelyik egyszerűbb) mert szarrá fog sürögni az önindítód. A gyújtáskapcsolónak bírnia kell(ene) simán. Az enyém 6V-s tehát nagyobb áramok szaladgálnak és mégis OK! Érdemes szétnézni ,hogy mi okozhatja a gyújtáskapcsolód tönkremenetelét (ellenőrizd le mennyi áramot vesz fel a behúzótekercs ,ha tudod. Addig ne csinálj semmit). Lehet az is ,hogy csak egyszerűen eddig tartott.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Oldalak: 1 ... 132 133 134 135 136 [137] 138 139 140 141 142 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.144 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.