www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 00:17:33

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 [136] 137 138 139 140 141 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13219429 alkalommal)
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #75195 Dátum: 2015 Augusztus 24, 10:05:35 »

15e-25e ft közötti összegekért van az ebayon tankfelújító szettben:


http://www.ebay.de/itm/SET-Tankversiegelung-4-teilig-fur-Tanks-bis-45-ltr-mit-detaillierter-Gebrauchs/301555280783?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D20140117130753%26meid%3D61dd64978ce34bb68594b343d003019a%26pid%3D100005%26rk%3D1%26rkt%3D2%26sd%3D301543331490

http://www.ebay.de/itm/FERTAN-TAPOX-2-K-Tank-Innen-Beschichtung-Set-540g-Tankversiegelung-gegen-Rost-/301543331490?hash=item46356216a2

http://www.ebay.de/itm/FERTAN-TANKSANIERUNG-SET-TANKBESCHICHTUNG-ENTROSTUNG-TANKSANIERUNGSSET-TANK-/251217903732?hash=item3a7dc10074
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75194 Dátum: 2015 Augusztus 24, 08:48:03 »

Azt néztük ki Bitussal mi is. Használati útmutatót nem találtam hozzá.
Csak gondoltam van valakinek még valami hatékony módszere a betonkeverőn kívül is.
http://www.oldtimerperfekt.hu/muhelyhirek/5-uzemanyagtank-felujitas.html
1303LS
« Hozzászólás #75193 Dátum: 2015 Augusztus 24, 08:13:57 »

Azt néztük ki Bitussal mi is. Használati útmutatót nem találtam hozzá.
Csak gondoltam van valakinek még valami hatékony módszere a betonkeverőn kívül is.
Nem kell félned a felkarcolástól. Az aljában úgyis már csak finom rozsdás lemez van, nincs ott már nyoma sem amit felkarcolhatnál.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75192 Dátum: 2015 Augusztus 24, 08:01:47 »

Azt néztük ki Bitussal mi is. Használati útmutatót nem találtam hozzá.
Csak gondoltam van valakinek még valami hatékony módszere a betonkeverőn kívül is.
Nekem a babettából az aceton oldotta ki a benzin maradékát.  Tongue

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #75191 Dátum: 2015 Augusztus 23, 22:35:42 »

Az olcsó megoldás az, hogy raksz rá két szűrőt és az elsőt sűrűn cserélgeted.
Aztán eleged lesz a szűrőcserélgetésből és betonkeverőn megtekered.
Utána ráunsz a visszarozsdásodásra és gyűjtögetsz a POR üzemanyagtartály kezelő rendszerére. kb. 20 pénz.

Szopatod magadat vagy bogarazni akarsz?
Azt néztük ki Bitussal mi is. Használati útmutatót nem találtam hozzá.
Csak gondoltam van valakinek még valami hatékony módszere a betonkeverőn kívül is.

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75190 Dátum: 2015 Augusztus 23, 22:23:00 »

Ezt szeretném kihagyni. Pedig már kértem kölcsön betonkeverőt is.
Nem szeretném a tank belsejét felkarcolni fémtisztára. Egyszerűen csak feloldani a trutyit.
Ha azt feloldottam, akkor gondolkodnék a további lépéseken. Ha már látom, hogy milyen a trutymó alatti felület.
Az olcsó megoldás az, hogy raksz rá két szűrőt és az elsőt sűrűn cserélgeted.
Aztán eleged lesz a szűrőcserélgetésből és betonkeverőn megtekered.
Utána ráunsz a visszarozsdásodásra és gyűjtögetsz a POR üzemanyagtartály kezelő rendszerére. kb. 20 pénz.

Szopatod magadat vagy bogarazni akarsz?
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #75189 Dátum: 2015 Augusztus 23, 22:17:10 »

Nekem a betonkeverős - kavicsos megoldást javasolták itt a fórumon rozsda ellen.
Neked is jó lehet, de kavics - benzin keverékkel próbálkoznék.
Ezt szeretném kihagyni. Pedig már kértem kölcsön betonkeverőt is.
Nem szeretném a tank belsejét felkarcolni fémtisztára. Egyszerűen csak feloldani a trutyit.
Ha azt feloldottam, akkor gondolkodnék a további lépéseken. Ha már látom, hogy milyen a trutymó alatti felület.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #75188 Dátum: 2015 Augusztus 23, 22:08:56 »

Üzemanyag tartályt szeretnék kitisztítani a szutykos, trutyis benzinmaradványtól.
Valami hideg zsíroldóra gondoltam. De aztán ezt mivel öblítem ki?
Ötletet várnék ha valaki csinálta már. Köszi.

Nekem a betonkeverős - kavicsos megoldást javasolták itt a fórumon rozsda ellen.
Neked is jó lehet, de kavics - benzin keverékkel próbálkoznék.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #75187 Dátum: 2015 Augusztus 23, 21:41:19 »

Üzemanyag tartályt szeretnék kitisztítani a szutykos, trutyis benzinmaradványtól.
Valami hideg zsíroldóra gondoltam. De aztán ezt mivel öblítem ki?
Ötletet várnék ha valaki csinálta már. Köszi.

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75186 Dátum: 2015 Augusztus 23, 12:18:29 »

Laci, véletlenül nem tudod, hogy sárvédőcsavarnak hánynak kell lennie?
Hegyes alvázcsavarnak 18-nak, ha jól veszem ki, és ugyanennyi tepsi alátétnek.

<beszúrt kép törölve>
Hegyes alvázcsvar és alátétnek 22db-nak kell lennie.

Vastagefejű sárvédőfelfogató csavarból,pedig sárvédőnként 10 db.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #75185 Dátum: 2015 Augusztus 23, 10:56:39 »

1300-as az enyém. Vették le kb. 10 éve...  Szerintem az utóbbi lesz mert a csavarokat is úgy kellett kihúzni egyenként a ragacsból.
Holnap nekimegyek spaklival...
Elől a tengelytest fölötti 2 csavar?

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75184 Dátum: 2015 Augusztus 23, 09:44:40 »

Lehet,hogy volt már leemelve az alvázról az autód?

Mert gyárilag az alvázcsavarok ilyen hegyes csavarok,hogy átszúrják,átbökjék,az alváz-kaszni közötti gumitömítést.Mintha a képeken úgy látszódna,hogy ezek nem hegyesfejű csavarok.
Ha meg már tompafejűek,akkor meg mi más indolkolhatta volna a cseréjüket,ha nem bódéleemelés?
Laci, véletlenül nem tudod, hogy sárvédőcsavarnak hánynak kell lennie?
Hegyes alvázcsavarnak 18-nak, ha jól veszem ki, és ugyanennyi tepsi alátétnek.


Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75183 Dátum: 2015 Augusztus 23, 08:16:11 »

Tisztelgek!

Alapvetően mennyire lenne nehéz a bódé leemelés? Elvileg már nem fogja semmi, de mégsem lehet leemelni az alvázról... Mintha oda lenne ragasztva. (Nincs összehegesztve.)

Hátsó stabilizátornak gúnyolt valamik az enyémben már nincsenek, benti 4 csavar is kiszedve, csak a képen nincs.

<beszúrt kép törölve>
Támaszd fel a pótkerékzsebnél, ha van, aztán szállj be! Valahol engedni fog, vagy valahol nem, na ott a problémád.

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75182 Dátum: 2015 Augusztus 23, 08:12:25 »

biztos  jó szűrőt vettél hozzá?
Megfordult a fejemben az is, ezért pontosan ugyanolyat vettem, ami rajta volt, és jól működött, valamint a másik bogarunkon sem okoz problémát, amin ugyanez a szett van.

Bácsi Győző
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #75181 Dátum: 2015 Augusztus 23, 06:29:15 »

A váci Bogarasoktól:




van valakinek jó szines vezetékelési rajza  72-74es vw 1300hoz ? sürgős ,szambás vagy akármilyen link is jó!
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75180 Dátum: 2015 Augusztus 23, 01:11:02 »

Vették le kb. 10 éve...
Ja,most olvasom.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75179 Dátum: 2015 Augusztus 23, 01:08:44 »

Tisztelgek!

Alapvetően mennyire lenne nehéz a bódé leemelés? Elvileg már nem fogja semmi, de mégsem lehet leemelni az alvázról... Mintha oda lenne ragasztva. (Nincs összehegesztve.)

Hátsó stabilizátornak gúnyolt valamik az enyémben már nincsenek, benti 4 csavar is kiszedve, csak a képen nincs.

<beszúrt kép törölve>
Lehet,hogy volt már leemelve az alvázról az autód?

Mert gyárilag az alvázcsavarok ilyen hegyes csavarok,hogy átszúrják,átbökjék,az alváz-kaszni közötti gumitömítést.Mintha a képeken úgy látszódna,hogy ezek nem hegyesfejű csavarok.
Ha meg már tompafejűek,akkor meg mi más indolkolhatta volna a cseréjüket,ha nem bódéleemelés?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75178 Dátum: 2015 Augusztus 22, 22:33:03 »

van valakinek jó szines vezetékelési rajza  72-74es vw 1300hoz ? sürgős ,szambás vagy akármilyen link is jó!

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75177 Dátum: 2015 Augusztus 22, 22:07:44 »

A harmadik olajszűrőt löki le a motorom magáról. Olajcseréig gondmentes volt, azóta csak annyit mentem vele, hogy szűrő fel, olaj be, próbajáratás, menetpróba. Nem csepeg, nyomás van, majd a legközelebbi indításnál kinyomja a szűrő tömítését. Nagynyomású pumpa, külső szűrővel. Az olajnyomás szabályozó szelepek lehetnek a ludasak? És melyik, első, hátsó? Mindkettő?
biztos  jó szűrőt vettél hozzá?

Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #75176 Dátum: 2015 Augusztus 22, 20:43:17 »

Nem 02-03-od van véletlenül?

Abban van 2db csavar a csomagtérben is a pótkerékzseb aljában.

De ha vették már le és masszával tették össze, akkor maga a massza is fogja annyira, hogy ugrálni is lehet benn csavarok nélkül.

1300-as az enyém. Vették le kb. 10 éve...  Szerintem az utóbbi lesz mert a csavarokat is úgy kellett kihúzni egyenként a ragacsból.
Holnap nekimegyek spaklival...
« Utoljára szerkesztve: 2015 Augusztus 22, 20:46:20 írta tazoli49 »
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #75175 Dátum: 2015 Augusztus 22, 20:11:01 »

Én ott csak 4-et találtam. Megnéztem most ezt:

http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Kasztni_leemel%C3%A9se

Ez alapján jó vagyok. Máshol van a kutya elásva. Cheesy

Nem 02-03-od van véletlenül?

Abban van 2db csavar a csomagtérben is a pótkerékzseb aljában.

De ha vették már le és masszával tették össze, akkor maga a massza is fogja annyira, hogy ugrálni is lehet benn csavarok nélkül.
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #75174 Dátum: 2015 Augusztus 22, 20:09:23 »

tudásbázisban karbi beállitás részben ír karburátorrol ábrát azt hol találom?
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #75173 Dátum: 2015 Augusztus 22, 20:08:23 »

Én ott csak 4-et találtam. Megnéztem most ezt:

http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Kasztni_leemel%C3%A9se

Ez alapján jó vagyok. Máshol van a kutya elásva. Cheesy
kiszedtél oldalankén 2 db 8-as 1 db 10-es vsavart?
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #75172 Dátum: 2015 Augusztus 22, 20:06:56 »

hátso üllés alatt 6 csavar?

Én ott csak 4-et találtam. Megnéztem most ezt:

http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Kasztni_leemel%C3%A9se

Ez alapján jó vagyok. Máshol van a kutya elásva. Cheesy
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #75171 Dátum: 2015 Augusztus 22, 19:55:03 »

Kormány: pipa, kerék mögött ahol a bódé felül gátlónyúlványra: pipa.
hátso üllés alatt 6 csavar?
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #75170 Dátum: 2015 Augusztus 22, 19:43:18 »

Kormányhardy?
Hátsó kerék mögé is nézz be.

Kormány: pipa, kerék mögött ahol a bódé felül gátlónyúlványra: pipa.
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #75169 Dátum: 2015 Augusztus 22, 19:22:51 »

Hello bogi 1.3 sima 1-es fokozattól felfelé váltás után fulladozik ill alacsony fordulaton menet közben.Gyujtás jó karbi tisztítást nem mertem totál szétszedni tisztitásilag. Mi okozhatja a problémát?Esetleg karbi idegenvezetést megköszönném,mert 3 karbim mind különböző:)
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #75168 Dátum: 2015 Augusztus 22, 19:20:55 »

Tisztelgek!

Alapvetően mennyire lenne nehéz a bódé leemelés? Elvileg már nem fogja semmi, de mégsem lehet leemelni az alvázról... Mintha oda lenne ragasztva. (Nincs összehegesztve.)

Hátsó stabilizátornak gúnyolt valamik az enyémben már nincsenek, benti 4 csavar is kiszedve, csak a képen nincs.

<beszúrt kép törölve>
Kormányhardy?
Hátsó kerék mögé is nézz be.

Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #75167 Dátum: 2015 Augusztus 22, 19:17:11 »

Tisztelgek!

Alapvetően mennyire lenne nehéz a bódé leemelés? Elvileg már nem fogja semmi, de mégsem lehet leemelni az alvázról... Mintha oda lenne ragasztva. (Nincs összehegesztve.)
kevés csavart szedtél ki keres még.
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #75166 Dátum: 2015 Augusztus 22, 19:12:13 »

Tisztelgek!

Alapvetően mennyire lenne nehéz a bódé leemelés? Elvileg már nem fogja semmi, de mégsem lehet leemelni az alvázról... Mintha oda lenne ragasztva. (Nincs összehegesztve.)

Hátsó stabilizátornak gúnyolt valamik az enyémben már nincsenek, benti 4 csavar is kiszedve, csak a képen nincs.

« Utoljára szerkesztve: 2015 Augusztus 22, 19:19:54 írta tazoli49 »
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75165 Dátum: 2015 Augusztus 22, 17:42:32 »

Vegyél rá,olyan olajpumpafedelet,amiben ilyen olajnyomás szabályzó szelepek vannak (Ölpumpendeckel mit Regelkolben).

Vagy úgy is az van rajt?
Eddig nem volt vele baj, akkor?

Bácsi Győző
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75164 Dátum: 2015 Augusztus 22, 17:38:37 »

Egon a szűk két és fél literével termel hőt bőven és taposni is szoktam neki. NGK gyertyák váltak be, BPR6ES típusjelűeket használok úgy 20.000 km óta, tehát mondhatom, hogy nálam bevált. Szerintem jó lesz a tiedbe is a B6-os.
Gyertyánál egyébként nem a lökettérfogat számít, még csak nem is a motor hűtési módja. A gyertya terhelése a keverék minőségétől (mennyire szegény /keverékképzés/ és mennyire hűti a beáramló keverék a gyertyát /hengefej konstrukció függvénye/), a fordulatszámtól (mennyi égés történik), a kompressziótól és a hengerfej melegedésétől függ elsősorban.
Plusz nehezítés a túl dús, túl sokáig tartó hidegüzemek (amikor a túl magas hőértékű gyertya egy idő után slusszol), meg az olajfogyasztás.

Ezért igénytelen ebből a szempontból a typ1 motorok 90%-a (kicsi fordulatszám-különbségek, alacsony kompresszió)/5000 fordulat és 8:1 sűrítési viszony nem magas, csak bogárban!/, és ezért kell magas hőértékű gyertya pl. egy kétütemű robogóba (magas kompresszió, fordulat, hőmérséklet, két ütem-dupla gyújtás).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #75163 Dátum: 2015 Augusztus 22, 17:17:25 »

A harmadik olajszűrőt löki le a motorom magáról. Olajcseréig gondmentes volt, azóta csak annyit mentem vele, hogy szűrő fel, olaj be, próbajáratás, menetpróba. Nem csepeg, nyomás van, majd a legközelebbi indításnál kinyomja a szűrő tömítését. Nagynyomású pumpa, külső szűrővel. Az olajnyomás szabályozó szelepek lehetnek a ludasak? És melyik, első, hátsó? Mindkettő?
Vegyél rá,olyan olajpumpafedelet,amiben ilyen olajnyomás szabályzó szelepek vannak (Ölpumpendeckel mit Regelkolben).

Vagy úgy is az van rajt?
« Utoljára szerkesztve: 2015 Augusztus 22, 17:26:09 írta Narancs »
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75162 Dátum: 2015 Augusztus 22, 17:08:44 »

A harmadik olajszűrőt löki le a motorom magáról. Olajcseréig gondmentes volt, azóta csak annyit mentem vele, hogy szűrő fel, olaj be, próbajáratás, menetpróba. Nem csepeg, nyomás van, majd a legközelebbi indításnál kinyomja a szűrő tömítését. Nagynyomású pumpa, külső szűrővel. Az olajnyomás szabályozó szelepek lehetnek a ludasak? És melyik, első, hátsó? Mindkettő?

Bácsi Győző
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #75161 Dátum: 2015 Augusztus 22, 16:17:25 »

Van. Teljesen jó. Sose köpi be a motor.  Grin
Ezt szerettem volna hallani! Köszi!  Grin
Akkor nekiállok gyűjteni! Vagyis nem hagyom abba!  Grin

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #75160 Dátum: 2015 Augusztus 22, 15:58:02 »

Erről a platinumról van valakinek tapasztalata?
Van. Teljesen jó. Sose köpi be a motor.  Grin
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #75159 Dátum: 2015 Augusztus 22, 15:40:15 »

A régi 1200-esekbe W175 T1 gyertyát ajánlottak, akkoriban még más volt a gyertyák konstrukciója (hűtési viszonyai), és a túlmelegedés a legnagyobb probléma, mert akkor kopogásos égés lesz -> biztonságra mentek. Később a W145 -ös jött (javítottak a hengerfej hűtésén), aminek utóda a W8AC. A "C" a réz betét az anódban, ez javítja a hőelvezetését, mégis jól melegszik a gyertya, nem lesznek lerakódások.
Szerintem egy sima kompressziónövelés miatt nem kell új gyertya. Növelt kompresszió ÉS emelt fordulat esetén esetleg, ha valaki hajtja. A W7 az 175-200 körüli régi hőértéknek felel meg, hidegben jobban kormozódhat, ennyi lesz az eltérés.
Az NGK pedig jó, én úgy láttam, hogy valahogyan eléggé széles tartományban képes jól működni, szerintem nem lesz vele baj. Csak ne legyen hamis.
Én gondoltam megkönnyítem a dolgomat és beszereztem Maresztől a Bosch platinum gyertyákat. Persze az ára miatt nem tudtam mind a 4-et egyszerre megvenni, csak 2 db-ot. Amíg használtuk a bogarat nem volt gondom a feles működésből. Sajna közben fiam eladta a 74-es spart, ezért soha nem tudom meg milyen 4 db ilyennel közlekedni.
Erről a platinumról van valakinek tapasztalata?
« Utoljára szerkesztve: 2015 Augusztus 22, 15:42:52 írta sparkafer »

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #75158 Dátum: 2015 Augusztus 22, 14:43:48 »

Gyertyát cseréltem a Bogárban.
Levettem a karbikat a szívócsonkokkal együtt, mert nincs nőgyógyász kezem. NGK B6HS gyertyák kerültek be, mert a növelt kompresszióhoz ajánlották a Bosch W7AC gyertyát, aminek ez a megfelelője.
NGK gyertyám még nem volt, minden esetre szépen indult és úgy tűnik, ez lehetett a baj. Próbakör a hétvégén valamikor.
Egon a szűk két és fél literével termel hőt bőven és taposni is szoktam neki. NGK gyertyák váltak be, BPR6ES típusjelűeket használok úgy 20.000 km óta, tehát mondhatom, hogy nálam bevált. Szerintem jó lesz a tiedbe is a B6-os.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #75157 Dátum: 2015 Augusztus 21, 20:36:52 »

Mikor mentem a Jászalsószentandrási Transportertalálkozóra (Bogárral Tongue), akkor ott a Heves előtti halastavak környékén a zötykölődős úton furcsa csörömpölő hang hallatszott az utasülés környékéről.
Gondoltam, a hamutálca beleér az öntvény próbatestbe, ezért kicsit odébb pakoltam, de a jelenség továbbra is fennállt. Aztán eszembe jutott, hogy talán a gyalogsági ásó ér hozzá a tűzoltószekercéhez, de mégsem, mert a szekerce az utaslábtérnél volt, az ásó meg teljesen be volt csúszva az ülés alá. Végül kisebb kutakodás után az ülés alatt találtam még egy ácsszekercét is (Príma tarjányi termék, szép csilingelő hangja van), az kocogott neki az ásónak.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #75156 Dátum: 2015 Augusztus 21, 08:09:47 »

Legalábbis a szambán így vélekednek. Majd a tartós használat kideríti az igazságot. :-)

A régi 1200-esekbe W175 T1 gyertyát ajánlottak, akkoriban még más volt a gyertyák konstrukciója (hűtési viszonyai), és a túlmelegedés a legnagyobb probléma, mert akkor kopogásos égés lesz -> biztonságra mentek. Később a W145 -ös jött (javítottak a hengerfej hűtésén), aminek utóda a W8AC. A "C" a réz betét az anódban, ez javítja a hőelvezetését, mégis jól melegszik a gyertya, nem lesznek lerakódások.
Szerintem egy sima kompressziónövelés miatt nem kell új gyertya. Növelt kompresszió ÉS emelt fordulat esetén esetleg, ha valaki hajtja. A W7 az 175-200 körüli régi hőértéknek felel meg, hidegben jobban kormozódhat, ennyi lesz az eltérés.
Az NGK pedig jó, én úgy láttam, hogy valahogyan eléggé széles tartományban képes jól működni, szerintem nem lesz vele baj. Csak ne legyen hamis.

VW Beetle - the original since 1938
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 [136] 137 138 139 140 141 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.156 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.