www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2022 Január 26, 17:46:06

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Budapest
2021.12.31.
917077 Hozzaszólás 215 Témában írta 1594 Felhasználó
Legújabb tag: Swalbi
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1989 1990 1991 1992 1993 [1994] 1995 1996 1997 1998 1999 ... 2001
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 8178162 alkalommal)
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #304 Dátum: 2006 Február 06, 21:54:20 »

KÉRDÉS!
Bogi váltókról tud valaki valahol leírást ábrákat stb...
Csak hogy elmenjen a kedvem attól hogy magam álljak nek váltót SZ.M.B.-zni Grin Grin Grin Grin Grin
lehet nézegetni (robbantott ábrácskák):
http://www.longenterprises.com/diagram_folder/dia1beetletrans.htm

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #303 Dátum: 2006 Február 06, 21:50:40 »

KÉRDÉS!
Bogi váltókról tud valaki valahol leírást ábrákat stb...
Csak hogy elmenjen a kedvem attól hogy magam álljak nek váltót SZ.M.B.-zni Grin Grin Grin Grin Grin

Ne állj neki, sokkal bonyolultabb és nagyobb tapasztalatot igényel az összerakása, mint a motoré. Sok kapcsolódó fogaskerékpáron és csapágyon nem is mérhető a kopás, hanem nagytapasztalatú szakik szemre nézik meg (fogfesték és festékpapír nélkül), hogy az vajon halk lesz-e, vagy sírni fog. A difi pontos kihézagolására meg egy fél emberöltőnyi tapasztalat kell, vagy mindenből új alkatrész.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #302 Dátum: 2006 Február 06, 21:47:16 »

igazából az érdekelne, hogy fel lehet-e cserélni valamit a szelepvezérlésnél. Van-e valamiből "L" vagy "R"... szemre nem tűnt fel...

Nem lehet semmit felcserélni, legalábbis nagyon hülyének kell hozzá lenni.
Én látatlanban nem adok tanácsot, lehet, hogy 3 cm-es hengertalp tömítést tettél be és rövidek a nyomórudak...  Grin Grin Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Sompi
« Hozzászólás #301 Dátum: 2006 Február 06, 21:26:45 »

KÉRDÉS!
Bogi váltókról tud valaki valahol leírást ábrákat stb...
Csak hogy elmenjen a kedvem attól hogy magam álljak nek váltót SZ.M.B.-zni Grin Grin Grin Grin Grin
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #300 Dátum: 2006 Február 06, 20:30:52 »

igazából az érdekelne, hogy fel lehet-e cserélni valamit a szelepvezérlésnél. Van-e valamiből "L" vagy "R"... szemre nem tűnt fel...
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #299 Dátum: 2006 Február 06, 20:01:15 »

na ezt a részét én se értettem, meg azt se, hogy egycentis hézaggal hogy mozgatja a szelepeket...

a felső holtponton... "szelepváltáskor"
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #298 Dátum: 2006 Február 06, 19:21:00 »

Mi az, hogy "váltáskor már normális a szelephézag"?

na ezt a részét én se értettem, meg azt se, hogy egycentis hézaggal hogy mozgatja a szelepeket...
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #297 Dátum: 2006 Február 06, 19:20:07 »

neked meg van egy CJ-s motor a losztendfáundban...

ahammm, télleg, köcce
(meg talán pillangók is)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 16996


« Hozzászólás #296 Dátum: 2006 Február 06, 19:15:04 »

nekem fogalmam sincs. :-)
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7943


« Hozzászólás #295 Dátum: 2006 Február 06, 19:14:46 »

Mi az, hogy "váltáskor már normális a szelephézag"?

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #294 Dátum: 2006 Február 06, 19:13:36 »

most rakok össze egy motort (először) már sok mindent olvastam, infokat szereztem mire figyeljek, de egy valamin meglepődtem... henger, hengerfej fenn, rakom be a nyomórudakat, fel a himbatengelyt és kb 1 cm-es kotyogás (hézag)  Shocked , de a szelepeket mozgatja és váltáskor már normális a szelephézag. Ez ilyen lenne vagy kimaradt valami? Esetleg felcsréltem valamit?



Senki nem segít nekem pár szóval...? Hol itt az összetartás...  Grin

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 16996


« Hozzászólás #293 Dátum: 2006 Február 06, 18:09:04 »

neked meg van egy CJ-s motor a losztendfáundban...

meg a makettesbe ratrönak is írtam egyet
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 802


« Hozzászólás #292 Dátum: 2006 Február 06, 17:54:51 »

Gázbowdent elölről simán végig lehet dugni vagy szokott vele szívás lenni? Huh
ha új akkor lehet vele apró probléma...

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #291 Dátum: 2006 Február 06, 17:28:37 »


Köszi, le is ütöttem villámáron (már írtam is rossz helyre  Sad), hátha van benne valami új info, noha nem az én évjáratom.
Köszi még1x

 

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #290 Dátum: 2006 Február 06, 17:14:22 »

meg a makettesbe ratrönak is írtam egyet
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #289 Dátum: 2006 Február 06, 17:10:43 »

Stunt?

http://www.vatera.hu/item/view/real.php?cod=5518882
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #288 Dátum: 2006 Február 06, 16:11:00 »

Még nem próbáltuk.
Jó? Hasznos?


Ez egy infra CO műszer. A kipufogógáz CO tartalmát méri és be lehet állítani vele jól a karbit. Hátránya, hogy a mai lambdaszondás műszerekhez képest nem elég gyors ezért részterhelésen vagy terhelésen gyakorlatilag használhatatlan, csak üresjárati CO állításra jó.

Régen nagy pénz volt egy ilyen.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #287 Dátum: 2006 Február 06, 16:02:07 »

Én használtam ilyet! Csak az nem VAG feliratos volt és zöld házas.

Még nem próbáltuk.
Jó? Hasznos?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #286 Dátum: 2006 Február 06, 15:50:26 »

Viszont került egy ilyen csoda....


Én használtam ilyet! Csak az nem VAG feliratos volt és zöld házas.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #285 Dátum: 2006 Február 06, 15:35:52 »

Nekem a buszomban benne van a jeladó, és a diagnosztikai csatlakozó is. És faszáúl működne, ha lenne hozzá műszer.


Viszont került egy ilyen csoda....


[melléklet törölve a rendszer által]
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #284 Dátum: 2006 Február 06, 15:33:16 »

A legtöbb motorból kidobják, vagy kihagyják felújításkor, kiszereléskor, mert azt sem tudják mire jó. Az enyémben sincs bene, de ott a hátsó lemezen a kábeltartója.

Nekem a buszomban benne van a jeladó, és a diagnosztikai csatlakozó is. És faszáúl működne, ha lenne hozzá műszer.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #283 Dátum: 2006 Február 06, 15:30:49 »

nekem van AS41 hecho en mexiko  D-s motorban fordulatszám jeladó...csak valaki lecsípte a vezetéket de benne van

A legtöbb motorból kidobják, vagy kihagyják felújításkor, kiszereléskor, mert azt sem tudják mire jó. Az enyémben sincs bene, de ott a hátsó lemezen a kábeltartója.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7989


« Hozzászólás #282 Dátum: 2006 Február 06, 14:08:08 »

nekem van AS41 hecho en mexiko  D-s motorban fordulatszám jeladó...csak valaki lecsípte a vezetéket de benne van
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4231


Zeitwagen...

« Hozzászólás #281 Dátum: 2006 Február 06, 12:42:56 »

Ha szemben vagy a motorral akkor a fordulatszám jeladó a jobb oldalon az indító csatlakozási pontja fölött van, ha benyúlsz a kutyaház mögé, akkor kitapogathatod és látod is, a vezeték pedig a motor mögött megy a csatiig.
Meg fogom nézni. Eddig nem tűnt föl, pedig tapogattam már arrafelé...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #280 Dátum: 2006 Február 06, 10:40:56 »

jó nagy motortere van, hogy nyaktól lefelé eltüntél benne :-)))))

A földön ülök bent a motortérben a kinyomócsapágy csere és a nyelestengely szimmeringezés miatt. Igy kényelmes. Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7185


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #279 Dátum: 2006 Február 06, 10:32:09 »



jó nagy motortere van, hogy nyaktól lefelé eltüntél benne :-)))))

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Holló
« Hozzászólás #278 Dátum: 2006 Február 06, 10:30:05 »

szija stunt
a hétvégén átvettem a tekerőt, köszi
stonál van a lótyi
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #277 Dátum: 2006 Február 06, 10:26:05 »

Ha szemben vagy a motorral akkor a fordulatszám jeladó a jobb oldalon az indító csatlakozási pontja fölött van, ha benyúlsz a kutyaház mögé, akkor kitapogathatod és látod is, a vezeték pedig a motor mögött megy a csatiig.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #276 Dátum: 2006 Február 06, 10:24:01 »

Ez a fordulatszámos dolog biztos? Enyémen is van ilyen dugalj, de az egy Spar, és ha jól láttam, nem is mindegyik lyukban van "madzag".

Igen biztos, két helyen is olvastam és láttam is motoron, többek között azon a D-s mexikói motoron, amit kiccsabival néztünk meg valahol Páty környékén.

A dugaljban modelltől függően vannak a pin kiosztások, ezáltal a gép azt is be tudta azonosítani, hogy milyen felszereltségi szintű az autó. Tudomásom szerint a dugasz 1970-től volt. Nekem a typ3ason szinte mindegyikben volt érintkező, némelyik azonban simán kapcsolt 12V-ra volt kötve, véleményem szerint ez egy infó volt a diagnosztikai gépnek, hogy pl. stahlkurbel schiebedach...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4231


Zeitwagen...

« Hozzászólás #275 Dátum: 2006 Február 06, 10:06:34 »

Érdekesség, hogy ezeket a motorokat fordulatszám jeladóval is elláták, amiben ez volt, a lendkerék fogaskoszorújáról ment a jel.

Ez a fordulatszámos dolog biztos? Enyémen is van ilyen dugalj, de az egy Spar, és ha jól láttam, nem is mindegyik lyukban van "madzag".

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #274 Dátum: 2006 Február 06, 09:57:39 »

Európában a VW  elsőnek vezette be a központi diagnosztikai csatlakozót, ahol a márkaszerviz egy gépre (nevezhetjük számítógépnek) csatlakoztatva objektív ellenőrzést tudott végezni az autón. Ebbe a stekkerbe bevezették az összes lámpa, stb. vezetékét és az indítómotorról is egy kábelt, ahol az indítózáskori áramesésből a kompresszióra tudtak következtetni. Ez a dugalj által egy gyors és azonnal állapotfelmérést tudtak csinálni az autóról a műhelyben. Érdekesség, hogy ezeket a motorokat fordulatszám jeladóval is elláták, amiben ez volt, a lendkerék fogaskoszorújáról ment a jel.

A stekkel a bogarakon a motortér mögötti tűzfalon volt bal oldalon (ha szemben vagy a motorral), a typ3-ason meg a motor mögött bal oldalon.

Én most lekötöttem az egészet az autómon, egyrész meg valami állat lefestette, másrészt a sok kábel útban volt és megkeményedett, nem tudtam jól elhelyezni, harmadrész meg manampság már használhatatlan, bár  eredetiségmániásoknak azért jó lehet!  Wink

[melléklet törölve a rendszer által]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #273 Dátum: 2006 Február 06, 08:51:47 »

Gázbowdent elölről simán végig lehet dugni vagy szokott vele szívás lenni? Huh
nem szokott!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #272 Dátum: 2006 Február 06, 08:34:03 »

Gázbowdent elölről simán végig lehet dugni vagy szokott vele szívás lenni? Huh

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Sompi
« Hozzászólás #271 Dátum: 2006 Február 05, 22:26:46 »

ilyeneket lehet csak úgy találni??  Shocked
:-)
Na jó kerestem is!! + pézet is attam érte.... de nagyon megérte!! Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18182


1969

« Hozzászólás #270 Dátum: 2006 Február 05, 22:25:04 »

Mit találtam ma!! Grin Grin Grin Grin
NGA könyve sreint 70. utáni Karmann Ghia 1600-ból!! Grin
Még nagyon szarul néz ki, de helyretesszük!! Grin
ilyeneket lehet csak úgy találni??  Shocked
:-)
Sompi
« Hozzászólás #269 Dátum: 2006 Február 05, 21:59:23 »

Mit találtam ma!! Grin Grin Grin Grin


NGA könyve sreint 70. utáni Karmann Ghia 1600-ból!! Grin
Még nagyon szarul néz ki, de helyretesszük!! Grin
« Utoljára szerkesztve: 2006 Február 05, 22:00:55 írta Sompi »
Nem elérhető SCupi
Hozzászólások: 39


« Hozzászólás #268 Dátum: 2006 Február 05, 21:34:18 »

most rakok össze egy motort (először) már sok mindent olvastam, infokat szereztem mire figyeljek, de egy valamin meglepődtem... henger, hengerfej fenn, rakom be a nyomórudakat, fel a himbatengelyt és kb 1 cm-es kotyogás (hézag)  Shocked , de a szelepeket mozgatja és váltáskor már normális a szelephézag. Ez ilyen lenne vagy kimaradt valami? Esetleg felcsréltem valamit?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #267 Dátum: 2006 Február 05, 21:13:39 »

A kuplungharang munka után és a kinyomótengely szétszedve.

[melléklet törölve a rendszer által]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #266 Dátum: 2006 Február 05, 21:10:19 »

Ezen a hétvégén indítómotort újítottam fel, kinyomócsapágyat cseréltem és a kinyomó tengelyét tiszítottam meg, ellenőriztem a bronzperselyeket, stb.
A nyelestengely szimeringjét is kicseréltem. Ez extra szopás volt, kiszedni a régit úgy, hogy ne b*sszam szét a házat. Nagyon bele volt építve.

Kábeleket új burkolatba tettem, sarukat, stb. lecseréltem és a motorteret alapos tisztítás után belülről kifestettem, hogy tisztán várja a jövő héten (?) érkező motort. Valamint bekábeleztem az olajhőmérőt, olajnyomás mérőt és fordulatszámmérőt, egyelőre csak a hátsó ülés alá jutottam be.

Az indítómotor megperselyezve, megtisztítva, lefestve, kommutátor szegmentációja megtisztítva (felszabályozva) szénkefék lecserélve, armatúra megtisztítva. Ház előírászerűen tömítve. A két kép, ilyen volt, ilyen lett.  Wink

[melléklet törölve a rendszer által]

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #265 Dátum: 2006 Február 05, 20:52:31 »

szerintem szép az 1302 is, csak hátulról kell nézni.  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
Oldalak: 1 ... 1989 1990 1991 1992 1993 [1994] 1995 1996 1997 1998 1999 ... 2001
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.119 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.